Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 17 reacties

Dat het Amerikaanse Pandemic Studios werkt aan een nieuwe Lord of the Rings-game was al uitgelekt. Nu is duidelijk dat het met Lord of the Rings: Conquest voortborduurt op Star Wars Battlefront.

Lord of the Rings: Conquest moet in het najaar van 2008 al klaar zijn en vervolgens verschijnen op Xbox 360, Playstation 3 en pc. Pandemic wil het spel dezelfde gameplay meegeven als Star Wars Battlefront. Dat wil zeggen dat er weer grote veldslagen in het spel zullen voorkomen, waar maximaal 150 strijders aan deelnemen. In Conquest kan de speler elk gevecht uit de drie films van Peter Jackson naspelen, aangevuld met een aantal nieuwe. Zo komen Helm's Deep, Pelennor Fields, Minas Tirith en de Black Gates in het spel voor, aangevuld met de Mines of Moria en Weathertop. Er zit zelfs een level in het spel waarin de speler de bad guy uit kan hangen en de complete Shire kan platbranden. Bovendien kan de speler vrijwel elk wezen uit de film besturen en daarmee het slagveld betreden. Van Cave-trolls en Oliphaunts tot de Balrog en zelfs Sauron: ze zijn allemaal te besturen. Vechten is mogelijk met zwaard, boog en magie.

Het spel krijgt ook multiplay, waarbij acht spelers het tegen elkaar op kunnen nemen en maximaal vier spelers zich in co-op door het verhaal kunnen vechten. De multiplay-modus biedt de mogelijkheid het spel online of met splitscreen te spelen. Het spel krijgt daarnaast twee complete singleplay-campagnes, waarbij in één van de campagnes verteld wordt wat er gebeurd zou zijn als Sauron de ring in zijn bezit had gekregen.

Lord of the Rings: Conquest Lord of the Rings: Conquest Lord of the Rings: Conquest
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (17)

Met een vlammend zwaard op een droge hei staan is vragen om problemen. Ben benieuwd. Laat maar snel een demo komen.
Zonder roleplaying element lijkt er me geen ene reet aan.
Juist de diepgang aan Lord of the Rings is zo goed, niet oppervlakkig hakken...
Daar heb ik juist LotRO voor en de RTS'en. Lijkt me juist wel leuk om gewoon eens een keer te kunnen hakken en slaan. Kijk hier met spanning naar uit.
Dan moet je eens de games spelen die gemaakt zijn met ieder deel van de film.
Pure hack n slash :)
Heb ik. Op de X-doos. Is idd echte hack/slash.

Maar toch verwacht ik hier meer van. Die oude waren nogal erg gescript.
eerst
Dat wil zeggen dat er weer grote veldslagen in het spel zullen voorkomen, waar maximaal 150 strijders aan deelnemen
daarna
Het spel krijgt ook multiplay, waarbij acht spelers het tegen elkaar op kunnen nemen en maximaal vier spelers zich in co-op door het verhaal kunnen vechten
Ik mag dus aannemen dat het hier over een verschillende modus gaat? Conquest = 150 man (online?) en een deathmatch variant ofzo voor 8

ik zou het heel zwak vinden als het 8 personen en dan 142bots zouden zijn :)

Ook zie ik heel snel FPS met bogen niet meteen werken, maar Battlefront had ook al leuke lightsaber mogelijkheden dus hier zal closecombat nog belangrijker worden
Volgens mij gaat het om een rts achtige game. dus 150 units. (weet niet of het er dan 150pp worden of ongeveer 150/8 pp).
Dezelfde gameplay meegeven als Star Wars Battlefront... Zeker en vast geen RTS dus...

Het zal vast en zeker in het IGN interview staan, maar dat kan ik hier nu niet lezen...
Hopelijk word deze game wat, aan de beelden te zien ziet het er bijna 1:1 uit met de film. Alleen wil ik HQ pc screens zien. :)
Zal wel aan mij liggen maar ik vond de screens eigenlijk juist niet zo indrukwekkend...
Ik hoop zo dat dit spel goed gaat lukken, na de RTS versies was ik redelijk verslaafd!
Star Wars Battlefront was op zich wel grappig zal zeker uitkijken naar LoTR:C

Hoe ze op een eerlijke manier alle characters uit de film in het spel willen zetten is me wel een vraag... Zeker als mensen ook Sauron kunnen spelen dan lijkt mij dat je al snel een aantal super sterke characters krijgt die eigenlijk alleen maar worden gespeeld.

Maarja we zullen zien gewoon afwachten is het enige wat we kunnen doen =D hoop dat ze er wat moois van baken.
In star wars battlefront had je ook missies waar je als Darth Vader speelde (IIRC)
Inderdaad en in multiplayer kon je die alleen spelen als je een zekere status bereikt had in dat potje.
Als die balrog net zo sterk is als in de film is het niet moeilijk meer. Alleen even uitkijken dat je niet over een te slappe brug loopt.
Jongens toch!

David vs Goliath: ben je niet sterker, moet je slimmer zijn.

De Schildpad en de Haas: Ben je niet sneller, moet je slimmer zijn.


Denken jullie nou echt dat een Character geen super weakspot, dus achilleshiel, heeft?
Be real, dan zou de ontwikkelaar meteen de rest van de characters niet hoeven ontwikkelen. In elke game heb je wel die schijnbaar onoverwinnelijke unit, maar vroeg of laat wordt die altijd weer gep0wnd door een heel kleine.
K hoop echt dat er nog een BFME (rts) komt, we hebben die echt kapot gespeelt op menig lan party. Hoop ik wel dat die op een nieuwe engine gemaakt wordt, want na BFME 1,2, ROTWK en C&C 3 ben k die wel een beetje beu.

Alleeeej

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True