Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 52 reacties

Ontwikkelaar Digital Illusions heeft een nieuwe multiplayer spelvorm gemaakt voor de shooter Battlefield: Bad Company, die vanaf donderdag gratis te downloaden is voor de Xbox 360 en Playstation 3.

De nieuwe spelvorm heet Conquest en was al te vinden in voorganger Battlefield 1942. De strijdende teams proberen zogenaamde tickets te scoren. Elke kill levert een ticket op, maar deze zijn ook te verdienen door bepaalde punten op de map te veroveren en onder controle te houden. Daarmee zijn veel meer tickets te verdienen.

Conquest vormt een welkome aanvulling. Bij verschijning bevatte het spel met Gold Rush slechts één multiplayer spelvorm, waarvoor bovendien slechts acht maps beschikbaar waren. De update bevat evenwel geen nieuwe maps. Het Zweedse Digital Illusions heeft vier van de bestaande multiplayermaps uit het spel voor de nieuwe gamemodus geschikt gemaakt. De update vanaf donderdag 7 augustus te downloaden voor zowel de Xbox 360 als de Playstation 3.

Video (BattlefieldBadCompanyConquestMode.flv)
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (52)

Zo jammer dat dit spel niet op de pc te spelen is.
Mooie opvolger geweest voor battlefield 2.

[Reactie gewijzigd door Neokglitch op 5 augustus 2008 20:30]

Een trouwe PC gamer die nu nog teert op BF2142 weet dat DICE ze niet in de steek laat. Ik bedoel, een FPS op een console is net zoiets als op handen en voeten lopen door een winkel...
Daarbij is de Battlefield-reeks niet zomaar een FPS, maar ook eentje waar teamplay de nadruk krijgt.
Op de PC heb je oh zo veel mogelijkheden die alleen dán benut worden.

Ik geloof er heilig in dat er een BF3 komt die al het wachten goed maakt :)

Wat ik alleen nooit begrijp, dat er zoveel gewhined wordt over bugs in BF.
Want de term Bugfield2 en Bugfield2142 kan ik niet echt lollig noemen.
De patches zijn op een hand te tellen en de verbeteringen zijn steeds enorm.
Nooit problemen met BF2 & BF2142 op de PC, speelt goddelijk en looks good :D

Bad Company is voor mij een voorproefje op wat gaat komen in BF3 ;)
BF2 is wel degelijk enorm bugged. Regelmatig vlieg ik gewoon naar men desktop. Dragon Valley heeft bijvoorbeeld een onzichtbare muur en aan US kant herstelt artillery zichzelf automatisch nadat het opgeblazen is met C4. AT missiles vliegen regelmatig gewoon door objecten, voertuigen en personen. Er is een map waar raketten van een F35 gewoon nooit een lock hebben op de J-10. Het gebeurd regelmatig dat je spel je in een squad locked die niemand anders kan zien en dat jij niet kan verlaten. Ook valt het voor dat als je een spel binnenkomt je ineens als private begint en je unlocks dus niet beschikbaar zijn. Moet je weer helemaal uitloggen.

Als je gaat zoeken op het net zal je nog een enorme waslijst aan bugs vinden. Er is dus wel degelijk een reden waarom er zo geklaagd word over bugs, en het is te hopen dat dice zijn les hieruit trekt bij een volgende PC versie.
De reden dat ik met BF2 gestopt ben is dat ik het telkens zat was om in mijn register te gaan zitten kloten om een nieuwe patch geďnstalleerd te krijgen. En ik was niet de enige die het zo moest doen want er stond een uitgebreide beschrijving op het EA forum over hoe dit te doen.
En als je het op een geheel nieuwe PC weer eens probeerd en je krijgt hetzelfde gelazer dan houd het voor mij op. Dus dat er bugs in zaten lijkt me wel duidlijk. En als je op 2 weken tijd 2 patches krijgt gaat de lol er heel snel vanaf, BF2142 ben ik niet eens aan begonnen, zonde van het geld als je op deze manier moet patchen.
BF2142 heeft sinds versie 1.20 al geen zeik meer gebouwd met CTD's of andere wazige dingen, puur game-exploits.
En nu we op 1.50 official zitten is het helemaal superstable.
Nergens last van :)
Hoe zit het met breedbeeld? Tot nu toe heb ik het spel niet meer gedaan omdat ik het zat was dat er geen breedbeeld ondersteuning was.
Mag ik je misschien nog eventjes heel fijn wijzen op patch 1.3 waarmee de gameservers er makkelijk 5 tot 10x op een avond uitklapten. En daarbij dat deze patch gewoon 4 a 5 maanden gehandhaafd is gebleven voordat 1.4 uitkwam. Inderdaad een enorme verbetering.

Verder eens met Blokker_1999 over de fouten.
Er komt wel een Battlefield voor de PC, maar die heet 'Batllefield 3'.
Battlefield 2 is ook nooit voor de Xbox 1/360 en de Playstation 2/3 uitgekomen. Inplaats daarvan kwam Battlefield 2:Modern Combat.
Battlefield 3 (wordt door elkaar gehaald met Batllefield:Bad Company) komt waarschijnlijk 14 november voor de PC uit, hoogstwaarschijnlijk exclusief.

[Reactie gewijzigd door Fleximex op 6 augustus 2008 12:27]

check Battlefield 3. Op het forum word er al over gediscussieerd.
Ik zie daar niets dan geruchten. Nergens vind je info over een BF3. Het zou ook vreemd zijn dat men zowel aan Heroes als aan BF3 zou gaan werken op eenzelfde moment. Tevens zijn er sterke vermoedens (sterker dan BF3) dat er nog een 1.5 komt voor BF2 waarbij nog een nieuwe map zou komen.

Als men dit jaar zowel nog een Heroes als een BF3 zou uitbrengen dan zijn ze zichzelf aan het beconcureren en geen enkel bedrijf gaat dat doen. Ik denk dan ook dat de geruchten over BF3 van vorig jaar eerder over Heroes gingen waarbij men tijdens de ontwikkeling beslist heeft om het spel over een iets andere boeg te gooien.
Hoe kom jij ooit bij de release datum van bf3, er is echt nog helemaal niks officieel bekend van battlefield 3?

Waarschijnlijk doel je op "battlefield heroes" , een cartoony variant op de battlefield gameplay gericht op casual gamers.
Er word wel gewerkt aan BF:Heroes, maar dat zou ik zeker geen BF3 willen noemen. Het is een gratis game met een cartooneske tekenstijl die bij lancering maar 2 maps zal bevatten. Over een echte BF3 vind ik niet direct iets terug.
Zoals gezegd is de enig officiëel aangekondigde Battlefield release voor PC 'Heroes' en die is uitgesteld tot het einde van dit jaar. Daarnaast heeft EA recentelijk een '3rd birthday' patch voor BF2 aangekondigd.

Alles wat je leest over BF3 komt uit het land der fabelen en zeker niet van EA danwel DICE.
Mocht ik er naast zitten dan horen we dat graag (inclusief links naar het bewijsmateriaal).
Ondertussen help ik hard meehopen op een BF3 voor de PC....
het filmpje, is dat van een PS3 of van een Xbox 360?

Of zitten hier grafisch geen verschillen in?

Ben zelf een PC gamer.
geen verschil echt 0%.
geen van beide is beter, zoals het hoort.

[Reactie gewijzigd door stewie op 5 augustus 2008 21:08]

Wat is er fout dat de ene versie meer uit de hardware kan halen dan de andere? :|
Als je een spel koopt wil je toch dat het zo goed mogelijk is zonder rekening te moeten houden met andere spelers op die markt.
Je kan als fabrikant het jezelf niet veroorloven om een spel te schrijven voor "generatie X aan hardware" en het op de ene machine (ongeacht PC of console) er veel slechter/anders laten uitzien dan op een vergelijkbare machine.

Simpel gezegd; de 360 en de PS3 zijn erg krachtig en hebben allebei voor en nadelen. Puntje bij paaltje; die 2 bakkies moeten met elkaar concurreren en dus kan je relatief veilig zeggen dat de uiteindelijke output van die dingen elkaar niet veel zal ontlopen.

Zou je dit met een PC doen; dus zeg een Ati-kaart tegen een NVidia-kaart met allebei exact dezelfde score in 3DMark ofzo en de Ati-gebruiker koopt een spel en ziet dat het enorm slecht eruit ziet terwijl elke NVidia-gebruiker helemaal kwijlt van de graphics, dan kan het best wel eens slecht uitpakken voor de fabrikant (iets met concurrentie / voortrekken / etc).

Je stelling is verder 100% waar dat je niet met elke gamer rekening hoeft te houden!
je krijgt ook weer van die trollen opmerkingen, zoals zie je wel de xbox360 is beter enzo.

dat soort opmerking slaan werkelijk nergens op aangezien geen van beiden hetzelfde werken, dus kun je nooit zeggen of de een beter is dan de ander (voor developer x is de ene beter, en voor developer y is de ander weer beter)
apples en peren.
Ik heb het spel een paar minuten bij een vriend van me gespeeld op z'n xbox-360, maar dat zag er niet zo mooi uit als dit.. maar dat kan ook iets met marketing te maken hebben :)
Verschillen zijn te verwaarlozen. Tenminste, ik heb op beide consoles de demo gespeeld en zag weinig verschil. Kan ook komen omdat de PS3 op een Sony LCD hing en de 360 op een Panasonic plasma.
Pech dat dit donderdag al wordt uigebracht; zonder de patch voor de buggy squad-indeling en het feit dat er slechte voice-communicatie op sommige momenten mogelijk is, draagt niet bij aan het tactisch element van Conquest.

In Battlefield2 was dit wel goed uitgewerkt maar helaas is (in ieder geval op de 360) de online indeling van squads en de manier hoe je met mensen samenwerkt en communiceert, gewoon slecht uitgevoerd. Blijkbaar luistert DICE teveel naar de "jankerds" in de community die een nieuwe game-mode willen i.p.v. de moeilijker (maar waarschijnlijk betere) patch voor online gamen.

[Reactie gewijzigd door MAX3400 op 5 augustus 2008 20:40]

Blijkbaar luistert DICE teveel naar de "jankerds" in de community die een nieuwe game-mode willen i.p.v. de moeilijker (maar waarschijnlijk betere) patch voor online gamen.
Al kort na de release was me al duidelijk geworden via diverse bronnen dat het altijd al de bedoeling is geweest om deze extra spelmode in een later stadium uit te brengen.
Dat klopt maar daags na de release was ook duidelijk dat het vormen van squads (meer gezegd, de afwezigheid van een goed matching-systeem en de ontbrekende ondersteuning voor clan-tags) gewoon een technisch probleem was wat niet in de testfase was ontdekt.

Ik vind het dan jammer dat ze nu een spelvorm erbij brengen die juist vereist dat je goed samenwerkt en communiceert. Dat kan dus niet en dus zal je echt hele wazige/warrige battles kunnen krijgen waar sommige spelers zich uiteindelijk maar aan zullen ergeren dan plezier zullen beleven.

He Gunner!

[Reactie gewijzigd door MAX3400 op 5 augustus 2008 20:49]

Tsja, ik vraag me af of we blij moeten zijn met deze manier van werken.

Ik heb Bad Company gekocht, en heb er best veel lol mee gehad. Uit het doosje was de multiplayer echter heel erg beperkt. Zoals het artikel noemt: 1 spelmodus. Daarbij was de lobby en het matchmaking gedeelte minder in elkaar gezet dat bijvoorbeeld Halo 2 op de Xbox 1.

Dat heeft er voor gezorgd dat ik snel weer aan de CoD4 en Halo 3 zat. Had Bad Company een uitgebreider online systeem gehad, dan was het erg leuk geweest. Nu is het spel uit mijn console, en dat zal het waarschijnlijk ook wel blijven.

Imho is het onbegrijpelijk dat een game met 1 modus word geleverd, en dat je moet wachten op meer. Hoe moeilijk is het? Andere console games hebben zo 5-10+ game modi.

Downloadable Content is goed. Ik ben blij met nieuwe maps, nieuwe gamemodi, nieuwe wapens etc. Ik ben absoluut geen tegenstander van DLC, al dan niet betaald. Echter, het spel moet wel volledig worden geleverd. De maps die ik bij bijvoorbeeld Halo of CoD4 kon kopen waren geen probleem. Standaard waren er genoeg maps, en deze extra's waren alleen maar mooi. EA levert nu de DLC gratis, maar ondertussen heb ik 2 maanden met een onvolledig spel gezeten.

Helaas, BF komt er bij mij niet meer in :)

[Reactie gewijzigd door PWM op 5 augustus 2008 20:40]

Standaard waren er genoeg maps, en deze extra's waren alleen maar mooi. EA levert nu de DLC gratis, maar ondertussen heb ik 2 maanden met een onvolledig spel gezeten.
Dat is niet helemaal waar. Het spel is pas op 26 juni uitgekomen, dus iets meer dan een maand.

Voor de rest heb je natuurlijk helemaal gelijk.
Ik snap niet helemaal waarom Conquest er niet van af het begin in zat, tenzij ik het verkeert begrepen heb is dit juist de game modus waar Battlefield groot mee is geworden ( voor zo ver ik weet was dit de enige game mode in BF 1942, BF Vietnam en BF 2).
Als ik het goed gevolgd heb, kregen ze dit niet op tijd af. Al voor de launch van Bad Company was bekend dat de Conquest mode later zou komen.
Neemt niet weg dat het wel tijd is.... Heb het een beetje gehad met alleen maar Gold Rush.

Trouwens, het nieuwsbericht klopt niet helemaal. Bij de launch had je met Gold Rush al meteen 8 maps om te spelen.
Er zouden 4 maps beschikbaar zijn voor Conquest
Imo, hoogdringende update want goldrush ben je na een maand wel gezien. Ik hoop dat ze met deze update ook de wapens beter gaan balanceren.
Als reactie op de squadindeling: waar een wil is is een weg. als je 4 mensen hebt die samen willen spelen als een squad en allemaal een mic gebruiken dan lukt dat perfect onder het huidge systeem.
http://badcompany.ea.com/news/entryid/24091/

Jouw ervaring strookt niet met de algemene consensus. Maar wel cool dat het bij jou gelukkig wel werkt; ik heb alleen maar gedoe gehad met squads of squads vormen met vrienden.
Klopt het dat Bad Company door veel tieners wordt gespeeld die het niveau verpesten (teamkills bv)?
Valt wel mee, maar omdat je maar met 3 van de 11 andere teamleden kan praten kun je de aanval niet coördineren en gebeurt het nog wel eens dat een teamlid bijvoorbeeld je artillerystrike inloopt.
ik vind tking als gevolg moet hebben dat je zelf dood gaat.
of beter nog,. alle kogels die je schiet richting je maatje hebben negatieve gevolgen voor jou gezondheid . dus jij gaat dood in plaats van hem.

rest. kids will be kids. dat verneukt ook zo veel team games,. hellaas.
Neen, een TK kan ook per ongeluk gebeuren. Ik heb BC nog niet gespeeld maar in BF2 kan je een TK vergeven of bestraffen, bij een bestraffing verliest de TKer punten.
Inderdaad !
Ik zie het heel vaak gebeuren.
De meesten bedoelen het niet zo, in de BF series hoorde ik iig aan de lopende band "sorry mate!".
Net als IRL ben ik bang..... check maar eens hoeveel "friendly fire" KIA's er zijn in een willekeurige oorlog.
check die conquest mode dat is gewoon BF3! maar dan exclusief voor de xbox en ps3. exlusief zegt tegenwoordig ook niks meer dus het zal mij niets verbazen als dit een voorloper is op de BF3 voor de Pc of dat dit uitgebreid word en geport word naar de PC

[Reactie gewijzigd door teddek op 5 augustus 2008 23:50]

De strijdende teams proberen zogenaamde tickets te scoren. Elke kill levert een ticket op, maar deze zijn ook te verdienen door bepaalde punten op de map te veroveren en onder controle te houden. Daarmee zijn veel meer tickets te verdienen.
Volgens mij werkt het juist andersom:
Als je een kill maakt gaat er bij het andere team een ticket af.
Ook de balans in strategische punten die je op de map kan veroveren bepalen hoeveel tickets per aantal seconden bij het andere team af gaan.
Het team welke als eerst 0 tickets heeft, heeft verloren.

Zo werkt het in ieder geval in BF1942, BF Vietnam en BF2

[Reactie gewijzigd door DJJ op 5 augustus 2008 23:55]

Ook de balans in strategische punten die je op de map kan veroveren bepalen hoeveel tickets per aantal seconden bij het andere team af gaan.
In BF2 is dit niet op elke map. Ze hebben er 2 types van de Conquest mode.
Een trouwe PC gamer die nu nog teert op BF2142 weet dat DICE ze niet in de steek laat. Ik bedoel, een FPS op een console is net zoiets als op handen en voeten lopen door een winkel...
Daarbij is de Battlefield-reeks niet zomaar een FPS, maar ook eentje waar teamplay de nadruk krijgt.
Op de PC heb je oh zo veel mogelijkheden die alleen dán benut worden.
Ik zou daar maar niet zo zeker van zijn.
De een na de andere (grote) ontwikkelaar roept dat de console nu hun meeste aandacht heeft. (bijvoorbeeld Epic onlangs nog).
Het heeft ook alleen maar voordelen voor de ontwikkelaar als ik eerlijk ben:

- Makkelijker testen namelijk op maximaal 3 consoles. that's it.
- Niet schipperen met settings voor kwaliteit / performance.
- Minder illegale kopietjes, dus meer winst.
- Minder diversiteit in hardware, dus minder bugs te pletten.
- Een ENORME userbase die alleen maar groter aan het worden is.

Ik denk dat de PC exclusief het honk blijft voor MMORPG's. Daar zit de grote winst.
De rest --> console.
Tja, toch blijft een FPS het best speelbaar op een PC, hoe je het ook wend of keert, met een muis en toetsenbord.
Ik heb zowel een PC als een PS3 dus wat dat betreft ben ik niet bevooroordeeld.

Daarnaast blijven RTS-games toch ook echt het domein van de PC-gamer...
Probleem is dat consoles niet dezelfde speleravring bieden voor veel spelvormen, dat maakt niet zoveel uit als je een nieuwe/casual gamer bent en niet beter weet maar wel als je weet dat het beter kan (ik noem maar ff fps/mmorpg/rts/rpgs)
Alleen racegames vind ik marginaal beter op een console (en zelfde dan: pc + stuurtje > console)

Ik ben juist minder spellen gaan kopen vanwege al die console exclusives en brakke console ports, gelukkig blijven de kwaliteitsdevelopers over op t pc platform terwijl de rest naar de console gaat.