Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 9 reacties

De Playstation 3-versie van het actiespel Destroy all Humans: Path of the Furon zal niet op de Amerikaanse markt verschijnen, maar wel op de Europese. Het spel verschijnt in Europa echter pas in februari 2009.

Het actiespel Destroy all Humans: Path of the Furon zal in Europa op 13 februari zowel voor de Xbox 360 als de Playstation 3 verschijnen. De versie voor de Playstation 3 zal niet in Noord-Amerika verschijnen, maar de versie voor de Xbox 360 verschijnt daar al op 2 december, zo meldt uitgeverij THQ.

Er was onduidelijkheid over de Playstation 3-versie van het spel. Donderdag 27 november kwam naar buiten dat de PS3-versie geschrapt zou zijn vanwege 'problemen bij de ontwikkeling'. Uit de nieuwe verklaring blijkt dat de PS3-versie van het spel simpelweg nog niet klaar is en uitgeverij THQ het spel in Amerika kennelijk voor de lucratieve kerstperiode in de winkel wil hebben. In Europa kiest THQ voor een andere strategie.

Destroy All Humans: Path of the Furon
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (9)

Dus alles over het technisch ontwikkelpad is overdreven.

En 'problemen bij de ontwikkeling' is weer meer iets in het gevolg van manegement en verkoop dan bij de spelontwerper.

Het grote, IK heb iets gedaan of WIJ hebben het fout gedaan.
Nee, dat is niet overdreven. Niet voor niks worden spellen uitgesteld of zelfs geannuleerd.

Natuurlijk is programmeren voor de PS3 goed te doen als je maar uitzoekt hoe het werkt. En Sony zal hier ook vast prima support op leveren... maar Sony heeft de developers wel wat problemen in de maag gesplitst.

De PS3 was initieel te duur waardoor er (nog) te weinig consoles verkocht zijn en ontwikkelen van games is lastiger dan verwacht, en dus duurder. Samen maakt dit de business case voor het uitbrengen van een PS3 spel gewoon een stuk slechter. Onderstaand (fictieve) rekenvoorbeeld laat zien dat een lager aantal PS3 bezitter i.c.m. hogere ontwikkelkosten makkelijk van een pracht business case een verliesmaker kan maken:

Verwacht:
Ontwikkelkosten: 2 miljoen
PS3 gebruikers: 25 miljoen
Adoptie: 1 procent
Omzet: 250.000 x 20 = 5 miljoen euro
Winst: 5 miljoen - 2 miljoen = 3 miljoen euro

Werkelijk:
Ontwikkelkosten: 3 miljoen
PS3 gebruikers: 10 miljoen
Adoptie: 1 procent
Omzet: 100.000 x 20 = 2 miljoen euro
Winst: 2 miljoen - 3 miljoen = 1 miljoen verlies!

Sony moet gewoon heel snel heel veel meer PS3's verkopen... maar ja, makkelijker gezegd dan gedaan.
Je nummers kloppen alleen niet helemaal..
(zeg je ook wel, maar het maakt het geheel nogal suggestief)

Er waren in september al meer dan 16 miljoen PS3's, en de totale ontwikkelkosten die je noemt gaan op voor single platform games. (als ze al 3 miljoen voor de coders betalen, dan wordt het tijd om te gaan solliciteren :) )

Juist door een game op meerdere systemen te releasen druk je zo je 'per platform' kosten die je toch al maakt (art, direction, sound, music, etc etc).

[Reactie gewijzigd door Sentry23 op 28 november 2008 14:07]

Je ‘voorbeeld’ (waarop gebaseerd, precies?) gaat alleen mank als je je bedenkt dat THQ er blijkbaar voor kiest het spel NIET in de VS uit te brengen. Als aantal PS3 gebruikers een probleem zou zijn, dan zou je toch zeggen dat ze in ieder geval niet de grote Amerikaanse markt links zouden laten liggen.
Features:
Destroy All Humans! Redefined - Destroy All Humans! Path of the Furon redefines the series for next-gen-increasing the size, scale and scope of Crypto's arsenal of alien weaponry, mental abilities and destruction.
High Fidelity Destruction - Manipulate or destroy anything in the world, creating disaster movie inspired level of destruction and mayhem.
Open World Game Play - Go anywhere at anytime via an open world mission structure-Explore 5 open world environments without ever leaving the game world, or take on a variety of side missions and mini-games.
www.thq-games.com

dus is soort van sandbox game, gericht op totale vernietiging van planet earth?
... orgineel ;-) ... ben benieuwd, THQ weet vaak wel leuke en grappige elementen in hun games te betrekken die net iets eigenzinniger zijn dan andere ontwikkelaars.
klopt het is inderdaad een soort sandbox game. Het bevat ook erg veel overdetop leuke humor die vooral gebasseerd is op vooroordelen van aliens. Je ziet mensen al gauw een helmpje van folie opzetten en je kan koeien ontvoeren, etc.

Althans dat was met de Wii versie "Big Billy" ofzoiets, erg leuk uitgedacht.
Toch vreemd dat er toch geopteerd wordt om het spel helemaal niet uit te brengen, terwijl de ontwikkeling bijna gereed is. Ge gaat mij niet wijsmaken dat de distributie kost hoger zal zijn dan de opbrengst die de PS3 versie zal genereren.
Zal iets zijn van verzuipen in het aanbod.
En ze willen de prijs 'gelijkhouden' aan de EU en xbox versies.

Een soort gezichtsverlies als je het spel voor $15-19 uitbrengt.
tzou me nix verrassen als xbox hier voor iets tussenzit..
verborgen exclusiviteit enkel in amerika?

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True