Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 15 reacties

Ontwikkelaar Rare heeft bekendgemaakt dat het voorlopig geen plannen heeft om Viva Piñata 3 te ontwikkelen. Ook zijn er geen plannen voor downloadable content voor het binnenkort uit te brengen Viva Piñata: Trouble in Paradise.

Viva Pinata 2"We hebben geen plannen voor downloadable content", vertelt Rare-lead designer Justin Cook aan Rare-fansite Mundorare. "Na Viva Piñata: Trouble in Paradise voor de Xbox 360 en Viva Piñata: Pocket Paradise voor de Nintendo DS laten we de Viva Piñata-serie even rusten, zodat we iets nieuws kunnen maken", vertelde de hoofdontwikkelaar aan de fansite. De keuze van de studio is opvallend, omdat Viva Piñata een belangrijke serie is voor Microsoft dat probeert een groter publiek aan de Xbox 360 te binden. Wellicht is het daarom dat Cook de deur toch op een kiertje houdt. "In deze industrie kunnen dingen snel veranderen. Het kan dus zijn dat we er volgende week compleet anders tegenaan kijken", aldus de ontwikkelaar.

Behalve Viva Piñata voor de DS en de Xbox 360, die beide komende week uit moeten komen, heeft Rare ook nog Banjo-Kazooie: Boutjes & Moertjes in ontwikkeling. Over dit spel, dat op 14 november moet verschijnen, ging afgelopen week het gerucht dat de Nederlandse versie van het spel alleen in het Nederlands speelbaar zou zijn. Navraag van de Nederlandse gameswebsite Insidegamer.nl bij Microsoft leert echter dat het spel ook gewoon in het Engels speelbaar zal zijn.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (15)

Rare moet gewoon weer terug naar Nintendo ..
Mensen moeten niet zo zeuren. Rare heeft prima games afgeleverd met Viva Pinata en Perfect Dark. Als deze games op de Wii hadden uitgekomen zou het ineens wel allemaal fantastisch zijn. Het is gewoon MS bashen wat iedereen doet.

[Reactie gewijzigd door mrnopants op 31 augustus 2008 13:36]

idd. Viva Pinata was zo secht nog niet op de Xbox 360. De PC versie daarentegen was minder goed en ook Perfect Dark was niet slecht.

Ben benieuwd hoe Viva Pinata 2 is.
Perfect Dark 64 op VC, verschillende Donkey Kong spellen op de VC, Viva Piñata op de Wii (o ja hat makkelijk gekunt), Viva Piñata op de DS (o ja, die is er al :p) Perfect Dark 64 remake op de DS. Nieuw perfect dark spel op de Wii. En wie weet: Perfect dark meets Metroid Prime :D
Kameo niet te vergeten...
Kameo was zalig. Daarom heb ik een XBox 360 gekocht. daarna is er niets meer gelijkaardig geweest. Jammer. Nu staat hij maar stof te vangen.
Want? Sinds Rare weg is ben ik nog niets tegen gekomen wat ook maar in de buurt van de gloriedagen op de N64 kan komen. Veel goede mensen waren al weg bij Rare, overgestapt naar Retro-studio's. En we weten allemaal wat daar uit voortgekomen is :)
Misschien jammer dat Apple Rare niet overgekocht had eigenlijk. Dan hadden ze mooie games voor zowel OS X als Windows kunnen maken en voor de iPod en iPhone ongetwijfeld ook hele mooie dingen. Met de QA die Apple er op na houdt hadden we misschien dan wel die glorie dagen geëvenaard gezien.
Pardon?? Apple is rotzooi, geef Rare danmaar GRATIS aan Sony, maar NOOIT aan apple...

Sony & Apple zijn in een opzicht beide even erg: controle houden over content (microsoft doet dat deels ook, maar lang niet zo strak geregiseerd als Apple & Sony(/'entertainment industrie') dat momenteel doen)

& als Apple toen Rare voor dat bedrag had gekocht, dan waren ze nu 'n stuk minder ver met de I-pod's.. (Rare ging over de balk voor +- $290 miljoen als ik me niet vergis; en daar had Apple toen nog het geld niet voor...)
& inderdaad de games komen grotendeels nog niet in de buurt van hun N64 hoogtij dagen, maar dat 'n groot deel van hun (ex-)personeel naar Austin is geëmigreerd is ook niet waar..

ik mis Goldeneye, Killerinstinct & Concker's vette games wel..

hoewel ik Goldeneye nogsteeds op (m)'n N64 kan draaien :D

Btw: blijven hopen op Klasieke & nieuwe Rare games op Nintendo platforms (op de DS(2)) na is 'n utopie. Tenzij in alle weirdness, Nintendo opeens Volledig Microsoft zou kunnen kopen/overnemen, zonder daarbij zichzelf in de financiële problemen te komen. 8)7 |:( :X _/-\o_

[Reactie gewijzigd door rj1093 op 1 september 2008 01:38]

Pardon?? Apple is rotzooi, geef Rare danmaar GRATIS aan Sony, maar NOOIT aan apple...
Tsja, Apple heeft wel vette hardware met de iPhone -en- een tekort aan games voor OS X. Ik bedoelde eigenlijk meer dat Apple een A++ games developer gewoon harder nodig had. Apple heeft geen ervaring met het soort games dat Rare maakt, maar de iPhone en iPods verkopen erg goed en Rare zou daar erg mooie dingen op kunnen maken.
"Behalve Viva Piñata voor de DS en de Xbox 360, die beide komende week uit moeten komen, heeft Rare ook nog Banjo-Kazooie: Boutjes & Moertjes in ontwikkeling."

Het spel is inderdaad in het Engels speelbaar. Zo niet, dan zou ik bijna zeker weten dat menig mens het spel van play.com zou halen.

Ik ben blij dat Rare stopt met Viva Piñata. Na de aankondiging van Banjo 2 wist ik weer dat Rare deed wat ze het liefste deden. Nu maar hopen dat ze nog met een goede sequel komen op Perfect Dark, of een soort Donkey Kong-achtige 3D-platformer.

Dit nieuws maakt me vrolijk :).
Van mij mag deel 3 komen, vind Viva Penata best leuk om in de verloren uurtjes te spelen.
Ik hoop dat ze ooit nog eens een vervolg op Conquer's Bad Fur Day maken. Wat een geweldige platformer was dat. :)
Wat een Rare game.
Zeer origineel en erg verslavend wel.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True