Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 22 reacties

De Amerikaanse ontwikkelaar Cryptic Studios heeft zijn mmo Champions Online weten te slijten aan uitgever 2K Games. Het spel zou voorjaar 2009 uit moeten komen op pc en Xbox 360.

Champions Online zal onder de vlag van 2K Games uitgebracht worden. Het is daarmee de eerste mmo die Take-Two Interactive, eigenaar van 2K Games, op de markt brengt. Het spel zou in het voorjaar van 2009 moeten verschijnen op pc en en Xbox 360, al laat de uitgever weten dat de versie voor de 360 nog niet is goedgekeurd door Microsoft.

Het ontbreken van die goedkeuring is opvallend, omdat de titel oorspronkelijk door Microsoft op de markt gebracht zou worden. Cryptic begon de ontwikkeling van het spel nadat het klaar was met de mmo City of Villains. De nieuwe mmo zou als Marvel Universe Online door Microsoft worden uitgebracht, met als opvallendste optie dat de versie voor de pc te spelen zou zijn tegen die voor de Xbox 360. In februari 2008 liet Microsoft echter weten dat het geen trek meer had in Marvel Universe Online. Shane Kim, hoofd van Microsoft Game Studios, gaf aan dat hij de concurrentie met World of Warcraft niet zag zitten. De rechten op Marvel Universe Online liggen echter bij Microsoft, dus moest Cryptic op zoek naar een nieuwe achtergrond voor de mmo. De ontwikkelaar heeft nu de Champions pen and paper rpg als uitgangspunt voor de mmo genomen. Of beide versies van Champions Online nog steeds tegen elkaar speelbaar zijn, is niet bekend.

Champions Online Champions Online Champions Online Champions Online Champions Online Champions Online
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (22)

Voor de roll players is het wel de ideale game met meer diepgang dan vorige mmo's die ik ken.

CO is all about total customization – it will offer a near infinite amount of character customization so that all players will have a unique game experience. Gamers will be able to create their hero's name, back story, costume, powers and abilities as well as design their own personal arch-enemy and his or her back story.

bron
Dat is dus waar de meeste mmo's op stranden, te moeilijk voor de casual gamer.
Wow is dat niet, net als de systeem eisen die laag zijn... Geen idee nog wat dit spel verwacht, maar ja aan deze shots te zien...
Dus wanneer je veel mogelijkheden hebt om je character naar je eigen smaak aan te passen bestempel je de hele game gelijk als 'te moeilijk voor de casual gamer'? Dat vind ik maar een vreemd argument, en meer een verkapte "WoW rules, de rest sucks!"- post.

Kijk bijvoorbeeld maar eens naar The Sims 2. Daar heb je ook heel veel mogelijkheden om je familie aan te passen zoals jij dat wilt, uitgebreider dan in 99% van de MMO's op de markt. Is dit spel dan te moeilijk? Nee, sterker nog, het was en is nog steeds immens populair!

Het gaat uiteindelijk niet zozeer om het feit of een game veel mogelijkheden bied of niet. Waar het des te meer om draait is HOE deze mogelijkheden zijn uitgewerkt en hoe makkelijk het is om deze te benutten. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar de Creature Creator van Spore. Daar heb je zeer veel mogelijkheden, maar het zit zo goed en intuitief in elkaar, dat je je er meteen in thuis voelt.

Alhoewel ik je uiteindelijk dan wel weer wel gelijk moet geven in dat WoW zijn mogelijkheden gewoon op een goede en duidelijke manier heeft uitgewerkt. Vaak denk ik nog terug aan deze game als ik een andere MMORPG speel, want ik vind bijvoorbeeld de interface van WoW altijd nog ongeëvenaard in het gebruikersgemak ervan. :)

Oh, en wat de systeemeisen betreft: Uiteindelijk gaan de meeste mensen toch wel met hun tijd mee, net zoals MMO's ook qua graphics met de tijd mee gaan. Al is dit niet het belangrijkste in een MMO natuurlijk.

[Reactie gewijzigd door BlightedEye op 14 juli 2008 11:19]

Als MMO speler, moet ik zeggen dat character cusumisation in 2 delen open te trekken valt.
1. uiterlijk, en dat is voor niemand een probleem, sterker nog een casual droomt hier meer van dan van deel 2
2. laat ik het Functionaliteiten noemen, en dat is wél meestal het grootte probleem voor een casual. Dungeon Siege 1, had hier het perfecte antwoord op, maar viel op andere rpg-vlakken dan weer tegen. test uit was je wil en wat je leuk vind, hetgeen je uiteindelijk veel doet, daarin wordt je automatisch beter. Dus niet denken als ik meer punten in strengt steek, krijg ik dan meer armor op mijn mage ?
Ook werd het simplere om een character aan te maken omdat je weinig keuze moest maken naar welke klasse wil ik spelen ? Gewoon doen was de boodschap.
Een casual-speler zal zich waarschijnlijk inderdaad meer aangetrokken voelen tot meer customisation dan een brij van statestiekjes.

Het tweede klinkt inderdaad als een logisch systeem. Vergelijkbaar met dat in Morrowind en Oblivion. Soms vind ik al dat cijfertjeswerk ook maar irritant. Vooral in Age of Conan is dat heel onduidelijk uitgewerkt. Je hebt bijvoorbeeld een armor rating, maar die is afgerond met nut getallen achter de komma. Terwijl sommige armors bijvoorbeeld maar +0.5 Armor Rating erbij geven. Dat is dan gewoon vaag.

Maar er klopt wel meer niet helemaal aan Age of Conan to be honest. 8)7

[Reactie gewijzigd door BlightedEye op 14 juli 2008 14:56]

dat kan dus ook al lang in City Of Heroes en Villains
behalve de powers dan, maar daar zijn ze aan aan't werken
het uiterlijk van Wapens (gebruikt door powers, zoals Broadsword) kunnen sinds een tijdje terug wel worden aangepast
CoH en CoV zijn dan ook initieel van Cryptic geweest totdat ze aan NCSoft verkocht werden.
weet ik wel
ik speel dan ook CoX :)
Ik denk dat veel CoH/CoV spelers hier wel intresse in zullen hebben. Het is door dezelfde makers en het is min of meer CoH, maar dan nog wat uitgebreider. Ook weer toffe nieuwe graphics. Wat lang niet iedereen zal aanspreken, maar je krijgt er wel de comic vibe en ik neem aan dat veel mensen uit die doelgroep dat dus ook wel zullen waarderen. Ik zelf ben in ieder geval wel benieuwd naar Champions Online.
aan de screenshots te zien lijkt me dit nou niet echt een game waar iedereen op zit te wachten. Voor mij is het in ieder geval een beetje TE cartoon-achtig!
Dat vind ik dus juist super..
beelden vind ik gelijk stukken beter dan die van WoW..

Net als XIII .. dat was ook zo gaaf om te zien :P
Dit wordt dan de eerste echte MMORPG op een console (?). Dat lijkt me wel een interessant probeersel. :)
Phantasy Star Online (Dreamcast) was al wat eerder voor de claim "eerste echte MMORPG op een console".
Daarnaast hebben we de recentere Final Fantasy ook nog.
Final Fantasy XI online is al jaren beschikbaar op de PS2 (alsook op de XBoX en PC).

Dus dat lijkt me niet echt meer van toepassing..
Hmmm raar die graphics, al geeft het ook wel weer een sfeertje.
Vraag me trouwens af wat er gebeurd als MS het niet goed keurt?
Dan kan het spel niet uitkomen op Xbox360 en wordt het spel een PC-only spel.
de graphics doen me denken aan het (wijlen) MMO Seed ...

en als ik de screenshots zie, zijn sommige dingen klaar en duidelijk geinspireerd door City Of Heroes en Villains
ik weet wel dat de City Of games ook door Cryptic zijn gemaakt, maar dan nog ...
valt beetje op (voor mij dan toch, mits ik CoH en CoV speel)
In februari 2008 liet Microsoft echter weten dat het geen trek meer had in Marvel Universe Online. Shane Kim, hoofd van Microsoft Game Studios, gaf aan dat hij de concurrentie met World of Warcraft niet zag zitten.
Ik denk zelf dat de concurrentie het grootst zou worden met City of Heroes.
Het gaat allebei over superhelden/superkrachten.
Het slaat een behoorlijk andere weg in dan World of Warcraft

[Reactie gewijzigd door Amanoo op 13 juli 2008 16:33]

Heb je misschien enige motivatie voor jouw opmerking? Waarom kunnen we beter op Aion wachten? Wat is Aion anyway? En op deze manier kunnen we wel blijven wachten. Waarom wachten op Aion als we ook op World of Warcraft 2 kunnen wachten? Of alweer een nieuwe Everquest.

En wat ik mij al helemaal afvraag is waarom de opmerking van 3dkiller op "Neutraal" word gemod, terwijl in andere threads zelfde soort opmerkingen als "Ongewenst" gemod worden.

Zoveel vragen voor een zondag avond. :+
Maar voor de rest heeft hij wel gelijk die 3Dkiller.
Maar wat meer onderbouwd mag het inderdaad wel zijn.

Verder dan een te verwachten MMoRGP van NGsoft kom ik ook niet.
Helaas zal de uitleg zijn kijk eens op www.aiononline.com.

Waarom zit ik ook er dan op de wachten ?
Ziet er goed uit en klinkt niet slecht.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True