Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 108 reacties

Acer heeft woensdag de markt voor highend-gamedesktops betreden met de introductie van de Aspire G7700 Predator. Het systeem kan drie Geforce 9800GTX-kaarten en een overklokbare Core 2 Extreme-cpu huisvesten.

Zoals gebruikelijk in dit segment is de Predator voorzien van een opvallende behuizing; in dit geval is deze koperkleurig en kan de voorkant naar boven geklapt kan worden om de kaartlezer, de blu-ray- en supermulti-brander en de dvd-drive te kunnen benaderen. Ook is dan de hardeschijf-bay te bereiken, waarin vier sata-hdd's in raid-opstelling plaats kunnen vinden. Acer biedt de optie om Western Digital Raptors in te bouwen die op 10.000rpm roteren en de schijven zijn hot-swappable zodat ze verwijderd of verwisseld kunnen worden terwijl het systeem draait. Onder de motorkap bevindt zich een Nvidia nForce 780i SLI-moederbord, waarop drie Geforce 9800GTX-kaarten gestoken kunnen worden.

Acer kan de G7700 Predator verder uitrusten met een Intel-cpu in de Core 2 Extreme- of Core 2 Quad-lijn en maximaal 8GB ddr2-geheugen. Om de temperatuur van de cpu en de chipset binnen de perken te houden heeft de Taiwanese fabrikant waterkoeling ingebouwd. Voor het overige biedt de Predator wat je van een highend-systeem mag verwachten, zoals een hybride analoge en digitale tv-tuner, een optionele Creative X-fi Platinum geluidskaart, twee ethernet- en twee esata-poorten en een Logitech G11 gamingkeyboard en een G5 gamingmuis. Welk prijskaartje Acer aan zijn Aspire-monster gaat hangen is nog niet bekend, maar aangenomen mag worden dat er diep in de buidel getast moet worden.

Acer Predator 1 Acer Predator 2 Acer Predator 3 Acer Predator 4 Acer Predator 5 Acer Predator 6
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (108)

3 Videokaarten en 10krpm schijven maar een deftige raidcontroller kan er niet bij. 8)7 Nochtans zijn er nu meer en meer borden te vinden met 4 PCIe 16x sloten. (Beide met Nvidia SLI en Intel CF chipsets) Ik weet uit ervaring dat een apparte raidcontroller een verschil maakt op een game PC. En hebt meteen ook de mogelijkheid RAID 5 ofzo te draaien zonder snelheidsverlies. (Nooit meer op een LANparty aankomen met een busted RAID0 array. 8-) )
ik snap niet waarom zoveel bedrijven zich op de game markt storten. de meeste gamers kunnen hun systeem zelf bouwen en doen dat ook. de bedrijven die zich op deze markt storten hebben nou ook niet bepaald het hoogste aanzien (alienware is de uitzondering).
ik denk dat de bedrijven er hun heil in zoeken nu op de home-pc markt de marges kleiner worden maar dat weet ik niet zeker. verder is dit wel een goed syteem vind alleen de kast lelijk maar dat is smaken verschillen.
Bij dit soort grote bedrijven maken ze vaak verlies op dit soort systemen (marges van die enkele verkochtte game machines zijn verwaarloosbaar), omdat het erom gaat om de naam naar buiten te brengen. De gratis reclame die het nu al krijgt via sites zoals Tweakers levert aardig wat op. Misschien vraagt nu wel iemand bij de overheid ook een offerte aan bij Acer ipv HP of Dell. Simpelweg omdat de naam naar buiten komt...en dat soort deals levert geld op!
Ik begrijp je reactie maar aan de andere kant...mocht er iets misgaan heb je support...je bent geen dagen bezig je systeem te tunen (lees overklokken, drivers zoeken etc.)

Ik heb mijn systeem ook zelf samengesteld etc....ben er nu tevreden over maar het heeft me een week geduurd voordat ik deze stabiel heb gekregen. Nu komt dit in mijn geval omdat mijn moederbord eigenlijk niet compatible was met mijn cpu. Na overklokken van mijn fsb heb ik dit toch stabiel gekregen maar het is nogal een opgave geweest.

Stel je besteld dit systeem is het wachten op de levering, aansluiten en knallen maar!

Daarnaast vind ik hot swappeble hdd's in een gamesysteem HEEL vaag....Waarom in hemelsnaam?

*Edit*...en waarom geen Physx kaart?:S

[Reactie gewijzigd door lj_tree op 22 mei 2008 07:29]

Physx zit voortaan bij Nvidia ingebakken.
Komt binnekort een update uit.
http://www.nvidia.com/object/nvidia_physx.html
"Binnenkort" is een groot begrip.
Binnenkort kan morgen zijn, maar ook over een paar jaar.
En tot die tijd zit de Predator dus zonder PhysX kaart.

En mogelijk is de predator al geen high end meer als de PhysX update(Driver) eindelijk geďmplementeerd is.

Ik ben het met lj_tree eens, het is nogal vreemd dat er een PhysX kaart ontbreekt in dit high end systeem, Simpelweg omdat als je iets weglaat uit een high end systeem om de reden dat er "Binnenkort een update(driver) uitkomt die de PhysX chip op de kaart ondersteund" zeer onlogisch is. Je wilt het beste van het beste, dan wil je alle features, en niet wachten op opkomende updates.

[Reactie gewijzigd door kaluro2 op 22 mei 2008 10:20]

Ik heb afgelopen week een leverancierstraining van Nvidia gehad. Deze man kon mij vertellen dat binnen korte tijd een driver update(gratis) beschikbaar zou komen voor PhysX.
Deze update zou rond dezelfde tijd zijn als de release van de nieuwe videokaart-reeks (lees: Nvidia wil productnaamgeving vereenvoudigen)
als ik een systeem samenstel/bouw voor mezelf of iemand anders dan ben ik juist een week aan het plannen en samenstellen, het bouwen en installeren van software duurt dan maximaal een dagje en dan draait zo'n systeem superstabiel
Gamers zijn niet altijd computer techneuten, er zijn er genoeg die hun pc niet zelf kunnen of willen bouwen.
Ik denk zelfs dat dit de grote meerderheid is.
In m'n klas zaten zat leerlingen die geen zin hadden om zelf hun zooi samen te stellen en ook voor die kant-en-klare hap gingen, terwijl ik een ICT-opleiding doe en je toch wel zou verwachten dat je klasgenoten stuk voor stuk dikke customized 'n modified systemen hadden.. Toch wel jammer. :P

Zou het front van deze kast zich wel langzaam omhoog verplaatsen met gepaste sisgeluiden á la Startrek / Star Wars?
* Herinnert zich artikel over dikke Asus-kast met frontdeurtje die heel onflatteus 'plok' tegen de bovenkant van de kast deed*.
Jij bedoelt waarschijnlijk de über lelijke asus vento?

Vind zelf al dit soort kasten maar lelijk en onpraktisch...ik bedoel, wie koopt er nu zo een kast?
Ík vind hem wel stijlvol :)
Je hebt helemaal gelijk, ik ken een hoop gamers (waaronder ook een aantal ICT'ers) die er relatief weinig van snappen. Vooral van de ICT'ers verbaas ik me toch hierover. Meestal help ik ze met een nieuw systeem samen te stellen en eventueel in elkaar te zetten, in ruil voor een maaltijd en een aantal pilsjes :Y)

Anders zouden ze waarschijnlijk ook voor kant en klare systemen gaan...

[Reactie gewijzigd door knirfie244 op 22 mei 2008 09:42]

ICT'ers gaan er prat op alles van computers te weten, maar dan wel alleen als alles gewoon werkt zoals het zou moeten :X (en dat laatste is dan weer mijn ervaring)
ICT'ers is een algemene benaming voor iedereen die iets doet in de ict. Een consultant van een willekeurig software bedrijf zal idd geen pc helemaal uit elkaar kunnen draaien en in elkaar zetten maar is wel ict'er.

Dus niet alles over een kam scheren.
nee alienware is overpriced. en dat weten gamers. dus bouwen ze het zelf wel.
hoe dan ook, uhh acer flop zie ik, nogal oranje enzo.. meetje uhh teveel oranje ?
inderdaad echte hardcore PC'ers kopen geen voorgebakken PC's.
in alle gevallen ben je duurder uit, omdat je meestal toch nog oude componenten thuis hebt liggen.

ik zet vaak voor andere mensen pc's in elkaar met mijn oude componenten, deze gaan vaak nog langer mee dan nieuw (ik heb minder uitval gemerkt vs nieuw) en verdien ook weer geld aan mijn oude hardware.
de meeste ervaren pc bouwers weten ook bv de pricewatch te vinden, daar kan je vaak aan losse onderdelen toch bijna 10% onder de prijs zitten van een prefab machine
Het worden er steeds meer, schijnbaar is er toch een behoorlijke vraag naar.
Ik weet niet hoe je erbij komt dat de meeste gamers hun systeem zelf kunnen bouwen.
Veel gamers kopen juist een kant en klare oplossing of laten iets opstellen door de winkel. Daarnaast is het ook niet gezegd dat degenen die computers in elkaar kunnen zetten ook games spelen.
een echter gamer bouwt zijn spul zelf. nagenoeg alle vrouwen spelen vooral casual games en daar heb je die pc niet voor nodig en dus is vrouwvrienndelijkheid totaal niet interessant voor dit product. En dat zijn beide feiten die ik onderzocht heb en waar ik een rapport van heb geschreven, dus mod me niet omlaag omdat je of vind dat ik niet mee emancipeer of het niet met me eens bent.

als je samenwoont dan heb je een punt, maar dan zoeken die vrouwen het maar een keertje lekker uit met dat soort geneuzel. Emancipatie komt van beide kanten toch ;).

[Reactie gewijzigd door ThePiratemaster op 21 mei 2008 21:44]

een echter gamer bouwt zijn spul zelf. nagenoeg alle vrouwen spelen vooral casual games en daar heb je die pc niet voor nodig en dus is vrouwvrienndelijkheid totaal niet interessant voor dit product. En dat zijn beide feiten die ik onderzocht heb en waar ik een rapport van heb geschreven, dus mod me niet omlaag omdat je of vind dat ik niet mee emancipeer of het niet met me eens bent.

als je samenwoont dan heb je een punt, maar dan zoeken die vrouwen het maar een keertje lekker uit met dat soort geneuzel. Emancipatie komt van beide kanten toch ;).
Wel, meneer de onderzoeker waar is je onderzoeksrapport dan.
Kom maar eens met bewijzen dan.

En nogmaals, niet iedere gamer kan pc's bouwen en niet iedere computerbouwer speelt games. Trouwens, wat is een echte gamer.
Laat die stoere praatjes over echte gamers bouwen hun pc zelf maar achterwege.
Niet nodig.
Laat ik eerst voorop stellen dat ik mezelf geen hardcore gamer vind, ik heb daar geen tijd voor.

De meeste "hardcore" (20 uur per week of meer) 3d-gamers (meeste is 79,3% van de ondervraagden) prefereren zelf hun systeem samen te stellen of te laten samenstellen door iemand uit hun vriendenkring.

even erbij nog:
vrouwen maken de meerderheid van de mensen uit die vaak gamen (met de computer) maar dit zijn vaak casual games zoals bejeweld. Omdat dit een dergelijk systeem niet vereist voor casual games en de meeste gamers met een hoog genoeg inkomen om dit te kunnen betalen mannelijk en single zijn (typisch yup, als je hokje wilt hebben) hoeft dit product totaal niet op vrouwen te zijn berekend.

Daar komt dan ook nog eens bij dat de game pc's veel vaker worden samen gesteld door vrienden of webwinkels, in ieder geval maatwerk. De reden is denk ik dat dit systeem toch is uitgebracht is omdat het aandacht trekt. Mensen gaan vragen "wat is dat voor ding dan" omdat ze het mooi vinden, of in ieder geval omdat het opvalt, wat de opvallende oranje kleur verklaard.. Je maakt hem misschien even open voor ze en laat je dikke grafische kaarten zien je noemt natuurlijk de fabrikant waar je hem hebt gekocht en viola. Het imago van Acer is al weer een stuk beter onder de gamers die vaak toch meer hardwarekennis hebben dan de gemiddelde leek (okee, de hardwarekennis van gamers is dan weer niet onderzocht door mij). Als je als gamekenner/computerkenner een standaard systeem moet aanraden voor wat dan ook en je bent hiermee in aanraking geweest dan is je antwoord "Acer maakt mooie dingen". En dat heet PR, en staat gewoon in het woordenboek.

trouwens edwin, heb jij daar nog iets aan toe te voegen? staat er weer 1 zinnetje tussen waar je over uit je plaat kunt gaan? stel je niet zo aan. ik post gewoon mijn mening en onderbouw die met mijn eigen kennis ipv die van een ander. jij onderbouwt niets

[Reactie gewijzigd door ThePiratemaster op 22 mei 2008 01:31]

ik zou zeggen "geen overpriced Acer zooi kopen"
Ben serieus nieuwsgierig naar je rapport, is het ergens gepubliceerd?
Marketing onderzoek voor school een tijdje terug. Wil je de pdf's? Het was trouwens voor marketing en is iets van 8 kantjes met de grafieken erbij. Stuur maar een mailtje. Het zal voor zakelijke toepassingen niets indrukwekkends zijn maar het was een 9 waard. Je kunt mailen via mijn profiel.

[Reactie gewijzigd door ThePiratemaster op 22 mei 2008 01:30]

Ja lijkt me leuk om even te lezen, je mail adres is alleen niet zichtbaar in je profiel:)
de jouwe wel, ik stuur je vanavond ff een mailtje
Alle toeters en bellen zitten eraan, maar een fatsoenlijke geluidskaart is een optie. 8)7
Fatsoenlijke geluidskaart ? Creative ? Laat me niet lachen, voor de opvolger van Vista zul je waarschijnlijk geeneens drivers krijgen, dus hoezo fatsoenlijk,
Ik kan zo even geen andere kaarten opnoemen die fatsoenlijk werken icm gaming.
Semi profi kaarten hebben vaak drivers niet totaal niet geschikt zijn (Vaak problemen gehad bij mijn MOTU én EMU als ik eens een spel wou doen..).
Ik geloof, maar weet het niet zeker, dat de auzentech wel goed schijnt te zijn.
Mijn Auzentech (of nouja Club3D kopie met Auzentech drivers) werkt inderdaad perfect in games, maar mist wel de nieuwste EAX versies. Zelf zou ik (als ik toch extreem ging) zo'n Asus geluidskaart kopen, maarja Acer en Asus ;) dat werkt natuurlijk niet
Lullig dat die asus in games juist weinig support(meer cpu gebruik dan een onboard realtek ding) biedt en ook weer tot eax 2.0 gaat.

Ook lullig aan dit ding een logitech g2 doe er dan wat betere muis op
Moederbord lijkt anders vedracht veel op 'n Striker Extreme II als je 't mij vraagt hoor ;)
[2 e-Sata poorten, optical out & 2 Gb-lan's komt bij mij maar op een fabrikant uit.. :P ]

Auzentech zijn idd. aardige geluidskaarten, maar niet gericht op het wegnemen van CPU-load onder gamen. De Asus Sonar's doen dat weer wel..

Ik mis overigens wel dé Skulltrail hierin zoals dit absurde systeem @Salland 8)7 :X

[Reactie gewijzigd door rj1093 op 22 mei 2008 05:09]

Mijn rme werkt perfect in spelletjes.
De razer Barracuda of de Asus Xonar :?
Kom op zeg, als gamer geef je toch voorkeur aan volledige EAX ondersteuning, en als je geen Creative wilt (wat ik goed kan begrijpen):

Auzentech Prelude - volledige EAX ondersteuning (via X-Fi chip), maar wel fatsoenlijke kwaliteit en features waar creative kaarten het altijd zonder moeten doen, zoals Dolby Digital Live, DTS, optische en coaxiale in/outputs. En dat allemaal voor nog geen 150 euro...
was gij dan van plan uw systeem een jaar of 5 te gebruiken?
Nu zelfs is vista nog niet helemaal in trek voor gamers met een gemiddled budget,
als ik op vista een spelletje speel wat zonder lagg draait op een pentium 3 op 1.5ghz en een onboard videokaart, krijg ik lagg met vista op een 8600gts en e6600..

Maar die acer kast is opzich zo slecht nog niet, maar ze hadden wel de optie mogen bieden om tenminste zwart/grijs te kunnen kiezen.
Dat de driver-ondersteuning het (een beetje) laat afweten wil nog niet automatisch zeggen dat de hardware ook slecht is. Goed, zonder drivers doet je hardware ook weinig.

Ik persoonlijk heb nog nooit problemen gehad met Creative kaarten en de driver-ondersteuning, maar zo te lezen ben ik een uitzondering?

Of heb ik er misschien verstandig aan gedaan door (tot-nu-toe) Vista links te laten liggen... ;)

[ontopic]
Anyway, dat omhoogklappend deksel is wel orgineel uitgevonden, maar die scharnieren aan de zijkant... :X

[Reactie gewijzigd door Theadalus op 22 mei 2008 01:17]

Je bent geen uitzondering. Ik gebruik heel m'n leven al Creative geluidskaarten met een enkel uitstapje naar een Hercules Game Theatre(driverondersteuning zeer brak) en een C-Media based Dolby Live kaart, welke met DD-encoding aan een veel minder vol geluid geeft als een Creative Audigy/X-Fi.
Heb nu alweer een tijdje een X-Fi XtremeMusic in m'n PC hangen en dit bevalt gewoon erg goed, Zeer goed geluid en de goede software er omheen maakt het verhaal gewoon compleet.
Wat heeft het voor zin om in een normale consumenten PC, hotswappable schijven te bouwen?
Het is iig wel een degelijk mooie kast, waar menig casemodder wel even langer dan een vluchtige blik geeft.
Dit is toch geen normale consumenten PC? Ik zie mijn moeder dit echt niet kopen in de winkel, niet alleen om het uiterlijk, maar om het prijskaartje wat eraan hangt, en alle technische informatie die erbij staat.
Ik vind dit weer het toppunt van "kijk mij stoer zijn". Wat moet je met zo'n systeem? Over een jaar is het hele geval alweer verouderd, en heb je geen geld meer omdat je stroomrekening factor 4 omhoog gaat.

Ook vind ik hem niet mooi (Persoonlijk) en vraag ik me af wat die huge case-fan achterin doet, terwijl er nergens anders een zit. Waar word de lucht aangezogen, door de kieren?

[Reactie gewijzigd door Ramon156 op 21 mei 2008 21:32]

Kerel, ik denk niet dat je ma onder de doelgroep valt waar voor dit bakkie ontworpen is, en over een jaar kan je nog steeds ruim mee met de high end rommel van die tijd, dus om nou te zeggen dat hij na een jaar verouderd is is mss een bietje te... ;)
Klopt dit Monster koop je Puur alleen om de" Patser factor" en en een statement maken kijk ik heb geld.

Maar goed er zullen heust wel mensen zijn die het gewoon willen hebben kwa design en uniekheid.

Maar schrik niet een vriend van mij zit in ICT wereld verkopen/maken ver koopt ook wel wat exotisch desktops, rara waar die in huis staan ?

Juist bij mensen die geen gebruik van maken(opa en oma anyone?) klein kindertjes die toch maar alleen sims generatie spelen omdat ze toch nog te jong zijn.

het is waar maar treurig maar die hebben het geld wel/
@Ramon: Die huge FAN is natuurlijk voor de radiator van de waterkoeling, artikel beter lezen volgende keer ;)
Die grote fan zal de lucht wel de kast in blazen.
Luchtafvoer via de voeding.
Enig nadeel is dat dan de luchtcirculatie onder in de kast erg slecht is.
Er is blijkbaar nog steeds een markt voor (merk)game pc's.|

Het is denk ik niet voor de tweakers bedoeld, maar de iets meer rijkere doelgroep die ermee kan patsen tegenover de vrienden.

"Kijk mijn nieuwe xxxx ¤ game systeem! Gekregen van <noem een heilig feest persoon of vader / moeder>".

Wij weten allang dat je er goedkoper voor uit kan zijn, maar niet iedereen wilt er de moeite in steken. :)

EDIT:
typen zonder lenzen, en onder de antibiotica is lastig.

[Reactie gewijzigd door Silent Hunter op 21 mei 2008 21:32]

Een G2 gaming muis? Iets nieuw of klein foutje?
Ik vind het toch niet op de Logitech site..
Dat moet een G5 muis zijn volgens de site (bij specifications).
Het ziet er uit als de nieuwe, blauwe G5
Ik vind de HP Blackbird een stuk mooier.. http://h20435.www2.hp.com/ Maar die van acer heeft wel een unieke kap... Lijkt net een bepanserde tank ofzoiets.
Hij is wel mooi, maar ik vind hem een beetje "server-achtig". komt wel wat serieuzer over als zo'n kast met een hoop "pouwe veren".
Doet me denken aan de Vento case van Asus.
Ziet er ook ongeveer zo uit. Smaken verschillen zeg ik maar. Ik vind zelf zulk soort kasten niet mooi.
De kast vind ik nog meevallen, maar als je zo`n monitor erbij krijgt?!?! :X
Doe dan ook alles meteen in dezelfde kleur.

Ben overigens wel benieuwd naar wat voor een moederbord erin zit (of ik heb er over heen gelezen).
Prijs van ¤ 1,699 vind ik nogal aardig duur, als je meerekend dat je dan nog niet eens alle optionele extra`s erbij hebt.