Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 42 reacties

In Team Fortress 2 krijgt elke class nieuwe wapens die vrijgespeeld kunnen worden, zo heeft de ontwikkelaar bekendgemaakt. Het schietspel krijgt bovendien een nieuw spelonderdeel.

Dat Valve veranderingen in het schietspel Team Fortress 2 wil aanbrengen is al langer bekend. De ontwikkelaar zal de komende maanden de negen speelbare classes onder handen nemen. Elke class krijgt nieuwe wapens, zo wist tijdschrift PC Gamer te achterhalen. Het spel krijgt bovendien een nieuwe spelvorm, waarin één team een kar moet bewaken en voortbewegen. De kar moet naar het vijandige kamp gebracht worden en het andere team moet dat uiteraard zien te verhinderen.

Van de beschikbare classes wordt de Medic als eerste aangepast. Die krijgt twee nieuwe wapens die pas beschikbaar komen als er voldoende punten gescoord zijn. Zo krijgt de Medic beschikking over de Overhealer, waarmee hij zijn teamgenoten standaard een dubbele hoeveelheid gezondheid kan geven. Alle nieuwe wapens zullen echter ook een negatief effect hebben. Zo zal een speler met dubbele gezondheid minder vaak Ubercharge kunnen gebruiken. De Medic krijgt nog een tweede wapen erbij, al is nog niet bekend wat het effect daarvan is.

Bij de Pyro wil Valve het scoren wat makkelijker maken. De speler zal voortaan punten krijgen zodra een vijandige speler in brand staat en niet alleen als die speler dood gaat. Ook voor de Soldier heeft Valve al plannen, zo liet de ontwikkelaar in een e-mail aan een fan weten. De Soldier zal wat minder makkelijk van zijn raketwerper gebruik kunnen maken.

De nieuwe spelvorm wordt geïntroduceerd in de nieuwe map Goldrush, die tegelijk zal verschijnen met een bijgewerkte versie van Badlands, een map die Valve al eerder onder handen wilde nemen. Alle wijzigingen zullen de komende maanden in de vorm van patches doorgevoerd worden.

Met de nieuwe wapens voor elke class en een nieuwe spelvorm grijpt Valve stevig in. Team Fortress 2 ligt nog geen drie maanden in de winkel en kennelijk is Valve niet tevreden met het eindproduct, terwijl er toch negen jaar aan het spel gewerkt is.

Team Fortress 2
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (42)

vreemd dat de medic zo ondergewaardeerd wordt.
de medic is best nuttig, zeker tijdesn het aanvallen, maar vooral tijdens het verdedigen, wanneer spawntijd nog langer duurt (en een man extra op de map dus vitaal kan zijn)
verder heeft de medic ook een zeer krachtig close-combat wapen, het enige risico is z'n health wat; maar een medic dient in de eerste plaats dan ook om te healen.
ben ook wat skeptisch tov de aanpassingen, want het spel zoals het nu is lijkt me uitermate gebalanceerd; alleen zijn de spelers soms niet altijd ervaren genoeg (wat irritant is als ze in grote getallen aanwezig zijn)
vreemd dat de medic zo ondergewaardeerd wordt.
Medic is een zeer ondersteunende klas. Op de meeste public servers kan je wel beginnen als medic en beginnen met een ander te 'chargen', maar meestal heeft de persoon waarmee je bezig bent er geen geduld voor of communiceert hij slecht/niet. Of je healed iemand die alsnog terugrent naar de respawn i.p.v. dat hij weer het gevecht induikt. Al bestaat je gehele team daaruit, heb je het als medic al snel gehad. In tegenstelling tot de meeste andere classes kan de medic namelijk zeer slecht solo spelen.

Ik zeg net 'meeste andere classic', maar volgens mij zijn alle classes behalve medic goed om solo mee te gaan, zelfs de engineer.

Het is ironisch dat de medic uit TFC de meest gespeelde class was en de medic uit TF2 (op het moment) het minst. :)
Als er iets is dat ik aan Valve bewonder, is het hun innovatieve denken. Die mensen hebben daar duidelijk visie (ook al te zien aan het succes van het Steam platform) en ik vind dat TF2 bijzonder geslaagd is. Ook hun nieuwe aanpassingen zullen de vastgeroeste TF'er misschien niet als muziek in de oren klinken, maar wie ervoor openstaat zal ze waarschijnlijk snel weten te waarderen, net zoals bij TF2 tegenover TFC.

Er wordt zoveel geklaagd over het feit dat het niet meer hetzelfde is als TFC zonder concs edm, maar dat vind ik net het goede. Durven dwalen van een oud concept, niet gewoon tfc in een nieuw jasje steken, dat is eigenlijk best indrukwekkend. En enkel zo blijf je innovatief bezig. Anders verkoop je gewoon telkens dezelfde formule in een ander kleedje, de fout die veel spelontwikkelaars nog steeds maken en waarover een EA-baas zich onlangs negatief heeft uitgelaten, namelijk dat er geen echt 'vernieuwende' spellen meer komen.

Valve slaagt -net als Blizzard- erin de uitzondering op de regel te zijn, vind ik, en ik zal dan ook hun spellen blijven kopen.
Haha, een EA-baas heeft zich negatief uitgelaten over het recyclen van games? Alsof de eigenaar van de gemiddelde snackbar gaat klagen over het ongezonde karakter van fastfood.
Erm ja... Dat jij dat hebt gemist is niet zijn probleem, maar het jouwe.

Ik ga niet eens zoeken naar een linkje, dat doe je zelf maar even. Vanwege de controverse, zoals je zelf al opmerkte, is dit zowaar nieuws geworden en dus vast eenvoudig te vinden. Je kunt volgens mij ook op Tweakers zoeken, want daar is het dacht ik ook als nieuws verschenen.
Aaaaargh!!! nee!!! het spel is juist zo lekker gebalanceerd :(

Een heavy met dubbele health heeft geen ubercharge meer nodig, die is al onverwoestbaar.

De soldier is zonder zijn rocket launcher overbodig want je wilt echt niet het grootste deel van de tijd met je shotgun rondlopen, dan neem je een engineer ofzo, die zijn sneller.

De aanpassingen van de pyro ben ik wel tevreden over (al moet ingame maar blijken of het ook goed werkt en niet de pyro's ineens allemaal bovenaan staan met criminele puntenaantallen)

Maar goed, ik zie wel hoe het ingame uitpakt allemaal, wanneer het spel uit balans raakt zoek ik wel weer wat anders om mn tijd te verdoen (de nieuwe battlefield *kuch*tf2 kloon*kuch* bijvoorbeeld.)
Het spel is inderdaad zéér goed gebalanceerd, maar ik vertrouw Valve dat ze het zo houden. :)
Ze maken de medic sterker, maar ook andere classes zullen nieuwe wapens krijgen, die dan ook nadelen hebben. Alleen moeten ze proberen de updates snel genoeg achter elkaar uitbrengen, anders zullen sommige classes een tijd krachtiger zijn.

Goed dat Valve zo snel nieuwe content uitbrengt, dit houd de aandacht op TF2, en lokt nog wat extra mensen (terug) naar het spel. Ik kan me herinneren dat dit bij Day of Defeat: Source het zelfde geval was. Binnen een half jaar werdt er een nieuwe game-mode uitgebracht (Detonation) en de twee daar bij horende mappen.

De map "Badlands" word een Control Point-map, geheel verschillend van de originele TFC-map, maar hij klinkt zeker alsof hij voor sterke rounds kan zorgen.
En die nieuwe mode lijkt sterk op Dustbowl maar dan met één voortbewegende CP. Bij DoDs was er ook ;) een custom map, dod_v2_b3 genaamd waarbij men een Sherman tank moest voortduwen, deze kon dan ook gebruikt worden als cover.

Edit:
De demoman zou terug de dynamietstaven kunnen krijgen die hij in de Team Fortress 2 Trailer 2 had. :9

[Reactie gewijzigd door Zerrick op 23 januari 2008 22:52]

Je moet ook op de medic schieten als je een heavy-medic combo ziet.
Ik vind TF2 een beetje teleurstellend, vooral na zoveel jaar. De sfeer uit TFC is uniek.
En als je die sfeer weer wil herbeleven is er maar een echte opvolger
en dat is Fortress Forever
Gratis bij Half Life 2 en veel leuker
http://www.fortress-forever.com/

[Reactie gewijzigd door Ryuukami op 23 januari 2008 19:03]

Sja moet zeggen dat ik het redelijk veel gespeeld heb, maar als je TF2 gespeeld hebt heb je eigenlijk pas door wat ze bij TFC fout deden :)
Als ik iets aan TF2 niet teleur vind stellen dan is het wel de sfeer.
mmh dat ben ik niet helemaal met je eens. Dit is het eerste spel sinds Red Alert 2 Yuri's Revenge dat ik denk ik weer eens ga kopen.
Momenteel heb ik een gekraakte versie van TF2 en speel ik op gekraakte servers maar ik vind het zo goed dat ik het gewoon ga kopen en dat is de eerste keer dat ik zoiets doe.

Wel vind ik het raar waarom ze het spel nu willen veranderen? Zo hebben toch 9 jaar gedaan over dit spel en ik moet zeggen het is er wel aan te merken want het is super goed uitgebalanceerd en dan moet het toch nog veranderen :S:S.

[Reactie gewijzigd door kami124 op 23 januari 2008 18:53]

Groot gelijk! Fortress forever is de enige ware opvolger. TF heeft moeten inboeten voor commercialiteit!
Ik vind het erg jammer dat er geen singleplayer mode in zit. Want die trailers waren toch erg leuk.
TF is nooit singel player geweest. En dan is het denk ik ook totaal niet leuk meer. Dit is echt iets voor online tegen elkaar.
Precies! Team Fortress, de naam alleen zegt het al! Je speelt met een team, niet met een stelletje droge bots. De gameplay was, en is, variabel en veelzijdig. De overwinning hangt altijd af van het teamwork en de specialisatie in jouw favorite class, precies zoals het hoort.
Die trailers waren geen deel van een of andere singleplayer mode, ze waren gewoon grappige introducties van alle classes. Er komen trouwens nog meer trailers van de andere classes.
Tot op zeker hoogte is het wel single player te spelen. Een kwestie van een bot-mod toevoegen. Al is ook dat niet zo leuk als tegen menselijke tegenstanders spelen.
Mooizo, een beetje verandering hier daar kan zeker geen kwaad. Sinds gister heb ik het weer opgepakt na een maand of 2 pauze en het is nogsteeds even leuk.

Dat er verandert wordt hoeft trouwens niet te betekenen dat Valve 'niet tevreden' is met het eindproduct, er zijn gewoon manieren gevonden om het spel nog leuker te maken, die Goldrush mode lijkt me nu al helemaal super, een echte teamsport aan beide kanten.

Het 'verbeteren' van de medic zou best wel eens gerelateerd kunnen zijn aan de laatst gepubliceerde statistieken van het speelgedrag, de medic bleek het minst in trek te zijn als karakter.
Ja omdat er geen concs meer inzitten, die waren in TFC door de medic het meest in gebruik. Eigenlijk was de Medic in TFC de best aanvallende class. En nu staat hij stil onderaan met TF2.
Ik wil niet vervelend zijn, maar als ik speel doe ik dat meestal als medic. Met een fatsoenlijke buddy sta je zo in de top drie (ik meestal dus ook).

Punt is dat je veel moet communiceren met je team en je buddy. Natuurlijk als je als heavy/medic combi gaat moet je als medic ook anderen healen, maar als de heavy niet weet dat je even iemand anders healt en gewoon doorsjouwt kost dat de heavy zijn leven (wss) en zowel de heavy als jou als medic punten omdat er geen kills gemaakt kunnen worden.
Ik speel het meest demo en medic. En als ik medic ben sta ik ook bijna altijd in de top3. Vaak zelfs helemaal bovenaan. Bonesaw ownt ^^

Maar even OT:
Ik vind het spel zoals het nu is juist perfect. Wat mij aan de ene kant toch vertrouwen genoeg in Valve moet geven om het nog perfecter te maken.
Dus ik zit in een tweestrijd. Maar aangezien ik geen keuze heb zal ik het resultaat moeten afwachten..

Dan ga ik nu weer even lekker botten aan stukken zagen.. ^^

edit: Oh, en dat karretje duwen lijkt me wel grappig, vond het in ETQW ook een leuk spelelement. Al is het wel meer doorzetten dan skill soms...

[Reactie gewijzigd door Yekrahs op 23 januari 2008 22:43]

de nerf voor de soldier valt wel mee.
Valve heeft gezegd dat ze aan het experimenteren waren met veranderingen zodat de rocket launcher minder sterk wordt op close range.

als je nu bvb als pro op een soldier af gaat hoeft de soldier alleen op de grond te schieten, pyro dood en soldier nog 2/3 life over
Ze hoeven de pyro dat puntensysteem helemaal niet te geven. Geef hem als extra wapen de oude 'napalm-raket lanceerder' uit TFC. Dan is hij ook nog eens op afstand effectief.

Voor iedereen die het niet weet: de napalm-raket in TFC vliegt erg langzaam, doet weinig directe schade maar zet wel tegenstanders in de omgeving van de explosie in de fik, zelfs als die zich verbergen achter een muur. Je kan in TFC 20 raketten maximaal meenemen.

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 23 januari 2008 19:41]

Ben benieuwd ..... een heavy met 2x zoveel health wordt dan wel ineens mega overpowered .... en wat als 2 medics samenwerken .... 1 voor dubbele health en de ander voor uber ;)

In ieder geval wel leuk om te zien dat ze wat experimenteren.
"de komende maanden". Valve's release-verleden kennende wordt dat in ieder geval tegen kerstmis, zoniet later :)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True