Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 23 reacties
Bron: IGN

Binnenkort kunnen familieleden en vrienden zonder game-ervaring toch meedoen met een spelletje Fifa of NBA op de Wii. De 'Family-Play' optie van ontwikkelaar Electronic Arts maakt de besturing eenvoudiger.

De console van Nintendo heeft er al voor gezorgd dat non-gamers zich vaker wagen aan een spelletje. EA wil deze onervaren spelers nu ook de kans geven om op een hoger niveau mee te kunnen spelen. Indien de Family-Play modus gekozen wordt, is de nunchuck niet meer nodig en neemt de computer het lopen van de speler over. De gamer kan zich richten op handelingen zoals overspelen of een schot op het doel maken. De eerste games die gebruik van de modus gaan maken zijn de sportspellen: Madden NFL 08, Fifa 08 en NBA Live 08. Het is niet bekend of EA de mogelijkheid ook in andere games zal stoppen en of andere consoles aangedaan zullen worden.

FIFA - Family Play
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (23)

:|
Hoe ga je dollen etc.?
Want de enige manier hoe ik nu bijv. op 07 mijn broertje passeer is om zijn speler heen lopen. Zelfs als hij niets doet wordt de bal afgepakt. Dit zou dus betekenen dat je alleen kan passen? Dat maakt het spel juist moeilijker.

Wel leuk dat ze het simpeler proberen te maken, maar van die combos moeten de ouderen het niet hebben denk ik. Ik zou zelf denken dat de besturing (dus het rennen) moet blijven maar de rest wat makkelijker moet worden (dus al die combo moves, tricks etc.). Dat lijkt me meer een probleem.
zoals al gezegd is door sanderev66 het is een modus niet verplicht ;)
Een heel positief bericht van de kant van EA en wel daarom:

Zelf speel ik in een clan en zelf sta ik op de 2e plaats in de clan (generaalfunctie) en onze clan is 8 koppig en ik ben clandaddy, dus tot daaraantoe.

Ik ken welgteld 4 mensen die niet goed kunnen gamen en het altijd verliezen, ook op easy. Een persoon is zo wanhopig geworden dat hij zijn hobbie aan de kant heeft gezet en ik heb hem met veel moeite weer aan die hobby gekregen. Hoe dan?

Vooral EA games staan bekend om hun dotbig files en die kun je helemaal aanpassen. Van twee games heb ik 2 versies gemaakt van een modificatie:
1. De modificatie voor de mindere gamers: winnen is makkelijk en toch moeilijk, maar op de een of andere manier toch makkelijk.
2. De versies voor onze clan. Intense gameplay waar je nog niet kunt krabben als je jeuk hebt en als een clanmate jeuk heeft is hij dood (in het spel dan). Daar hak ik dan op in.

Door wat EA games doet: het gamen vergemakkelijken is een zeer goede daad. Ik maar moeite doen voor de clan en voor mijn 4 vrienden die moeilijk gamen en nu ben ik blij dat EA games het probleem ook inziet. Mijn vrienden zijn allevier ouder dan ik (37,44,51,66) en die willen ook eens een game spelen en dat moet voor hun te doen zijn.

Klasse EA games _/-\o_ Ga zo door :)

2x2 mods maken met inbreng van anderen inclusief vergaderen kostte me 67 uur werk!

Iemand hier: Van combo's moeten ouderen het niet hebben

Precies! Dat klopt als een bus, maar deze ouwe heeft zijn combo's in perfect balans. Ik vind UT2004 op Godlike pas leuk worden bijvoorbeeld.

[Reactie gewijzigd door Rogresalor op 5 juli 2007 18:13]

UT2004 wordt pas leuk als je online gaat spelen. Botmatches zijn niet zoveel aan.
En wat betreft de moeilijkheidsgraad van games, die zijn tegenwoordig al naar beneden bijgesteld, soms teveel om maar teveel aan de casual gamer te voldoen. Een selecteerbare moeilijkheidsgraad wind ik een must en het is ook een kunst om het zo uit te balanceren dat tussen uitdagend en frustrerend. God of War 2 is hier een goed voorbeeld van. Als je gewoon redelijk door het spel heen wilt komen, neem je normal. Als je een hopeloosgeval van een gamer ben dan neem je easy en als je echt wilt gaan nadenken over hoe je bepaalde situaties wilt aanpakken zul je hard of very hard moeten proberen. Het is echter zo dat spellen soms niet goed ontworpen zijn op moelijkheidsgraden. Zo heb je wel eens shooters waarbij je prima door het spel heen kan komen op een hoge moeilijkheidsgraad, terwijl als je op een gegeven moment in een open veld massa gevecht komt te staan het bijna onmogelijk wordt om er door te komen.
Zou toch soms wat meer aandacht aan besteed moeten worden als je het mij vraagt.
De landing in NormandiŽ in MOHAA is daar zo'n voorbeeld van ... de eerste keer heb ik er wel 3 uur over gedaan om verder te geraken ...

Wat betreft de aanpassingen die EA Games wilt doen, goede zaak :) nu heb ik ook eens de mogelijkheid om mijn vriendin te overtuigen om mee te gamen (excuus was ik verlies toch altijd ... :P )

Wat mij betreft mag dit uitgebreid worden naar andere platformen & games :)

[Reactie gewijzigd door KimG op 6 juli 2007 01:07]

Hmm intressant idee, een soort uber auto aim ;)
Haha geen auto aim, je doet gewoon vrijwel niets als je niets kan en wel wat als je wel wat kan en alles als je alles kan :+ . Enige verschil is dat als je niets kan je wel zo'n ding in je hand mag houden en het lijkt alsof je meedoet. Leuk voor de kids en voor Nintendo's schatkist. Want nu moet elke gezin 4 van die wii-motes hebben 8)7

Ik kwam hier nog wat screenshots van de mogelijkheden tegen.
Als ze nu ook nog met een functie komen zodat het spel ook automatisch gaat schieten en de bal probeert over te nemen van de tegenspeler is het helemaal noob-proof.

Whats next? Een golf spel die te spelen is door de “sla” knop in te drukken waarna automatisch de beste slag wordt uitgevoerd, een autonome versie van de sims of toch maar een game die zichzelf uitspeelt.
Nee, een aquarium spel/screensaver waarbij je vissen kan rond laten zwemmen, maar je hoeft dat niet de doen om te winnen (nog geen eens zo’n gek idee eigenlijk).

btw die onscreen handleiding had mortal combat ook al, je hoefde alleen nog maar te vechten nadat je had "geleerd" wat de moves waren, het KO gaan deed het programma al voor je.

Ach ik zal wel niet tot de doelgroep van de casual gamers behoren.
Och ik heb racespellen gehad waar je geholpen werd met:
- schakelen
- remmen
- sturen
Het enige wat je hoefde te doen was de wagen een beetje de goede kant op sturen EN het gaspedaal indrukken.
Er leuk als een niet-gamer eens wilde spelen.

Zelf schakelde ik een deel van de hulpmiddelen uit, zodat het ook voor mij een uitdaging bleef.

Mijn verstandelijk gehandicapt broerje speelde vroeger heel graag fifa. Eigenlijk nog steeds. De nieuwste speelt hij alleen niet, want hij verliest steeds. Zelfs op het makkelijkste niveau.
Dus tja, hij zal erg blij zijn met deze optie.

[Reactie gewijzigd door Quacka op 5 juli 2007 22:02]

Dit is de echte Nintendo-spirit van EA games! :P Gelukkig doen ze het als een modus, die niet verplicht is.. ;)
Ja, in tegen stelling tot 'n dual-versie van Umbrella chronicles van RE.. :(
Crappy RE wordt dat waarschijnlijk, ik heb niet voor niets alle RE's gekocht op de cube (ik had de Ps versie van Re2 trouwens volledig gespeeld) .

Maar wat mij betreft halen ze die crappy "cutie" game-models onmiddelijk eruit.. of en en.. :)
Tja waar jij het over hebt is ook een heel anders soort spel het heet dan ook een Arcade shooter. Dat is best grappig om een keer te doen maar ik heb ook liever het vrij rond lopen.
Wordt dit direct voor beide spelers zo ingesteld, of kan de ene partij via family-play spelen en de ander op de normale manier?
In dat geval is het een leuke optie. Anders ook wel overigens. (voor de doelgroep)
Slimme zet van EA. Je ziet de laatste jaren dat er steeds meer games gericht worden op casual gamers. Het grootste voorbeeld hiervan is misschien wel World of warcraft. Vrijwel alle mmorpgs voor WoW waren gemaakt voor hardcore gamers, gamers die uren per dag een spel spelen. In een mmorpg zoals everquest red je het gewoon niet met 1-2 uur per dag, omdat je in die tijd niks kan bereiken. In WoW kan je prima iets doen in 1-2 uur(end-game even niet meegerekend)

De sims is ook zo'n voorbeeld. Een spel totaal niet gericht op 'echte' gamers, het is de grootste melkkoe van EA. Daar zit het echte geld. Jammer voor ons echte gamers, imho word het er allemaal niet leuker op.

@hieronder
Het is jammer in de zin dat ontwikkelaars de games gemakkelijker gaan maken zodat ze een groter publiek kunnen bedienen,terwijl ik niet zit te wachten om al te makkelijke games.

[Reactie gewijzigd door pingkiller op 5 juli 2007 20:39]

Hoezo jammer? Je hoeft het niet te gebruiken.
Uitstekend idee, eindelijk een reden om een nieuwere versie van je EA sportgame te kopen!
terug naar de tijd van fifa 2000, dat je met 7 knoppen het hele spel kon uitspelen. Gewoon gebaseerd op oude knoppen waarbij ook wij tweakers moeite hadden met de "vele" knopjes en functies. niets nieuws onder de horizon, gewoon oude habbits uit de doos.
Een goede zaak! Vroeger speelde ik regelmatig spellen omdat ze zonder al te veel moeite bespeelbaar waren.

De laatste paar jaar speel ik geen spellen meer. Ik heb geen zin en al helemaal geen tijd om een paar uur per dag te oefenen voordat ik een spelletje kan spelen. Ik heb wel wat beters te doen...

Het laatste spel, welke ik eens geprobeerd heb daar moest ik eerst 1 of andere training doen voordat ik kon gaan spelen...... Doei!

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True