Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 74 reacties

De nieuwe Need for Speed ProStreet ligt vanaf 1 november in de winkels, zo heeft Electronics Arts bekendgemaakt. Nieuw in deze versie is de mogelijkheid voor gamers om een auto compleet zelf te ontwerpen.

Volgens EA is de nieuwe NfS volledig 'next-gen' en 'weerspiegelt het spel de recente ontwikkelingen in de straatracecultuur'. 'Straatracers zijn tegenwoordig steeds beter georganiseerd. Need for Speed ProStreet biedt een voorproefje van wat de komende drie tot vijf jaar in de straatracecultuur gebeurt. De actie is volledig next-gen. De intensiteit en agressie die kenmerkend zijn voor straatracen, spatten van het scherm', belooft uitvoerend producent Larry LaPierre.

De spelontwikkelaar lijkt bij zijn nieuwe spellen steeds meer de nadruk op interactie met de gamer te leggen, wat zich bijvoorbeeld vertaalt naar het zelf kunnen ontwerpen van auto's. EA heeft verder geprobeerd de nieuwe game zo realistisch mogelijk te maken. Zo kunnen spelers met hun zelfontworpen auto op bekende locaties over de hele wereld deelnemen aan races. De game biedt daarbij speltypes als gripracen, dragracen, driften en het nieuwe speedracen. Need for Speed ProStreet zal verschijnen voor de Xbox 360, de PS2 en de PS3, de Wii, de DS en de pc. Ook komt er een variant die op mobiele telefoons kan worden gespeeld.

Overigens probeert EA de gamer niet alleen in racegames meer bij de gameplay te betrekken. In de nieuwe Tiger Woods PGA Tour 08, die sinds vrijdag in de winkels ligt, kunnen golfers bijvoorbeeld de karakters voorzien van hun eigen gezicht, met behulp van Photo Game Face. Uiteraard kunnen gamers er ook voor kiezen als een bekende golfer te spelen. De nieuwe versie is geschikt voor de Xbox 360, PS2, Wii, Nintendo DS, pc en Mac. In september verschijnt de versie die op de PS3 en de PSP gespeeld kan worden.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (74)

Grappige inteek op de Tiger Wood 08 gezicht aanpassing: http://www.ctrlaltdel-online.com/comic.php?d=20070831

Maar wat me wel steeds meer opvalt is dat de PS3 versie steeds langer op zich laat wachten. Developers hebben dus nog steeds duidelijk moeite om conversies te maken. Nu kan ik me dat aan de éné kant wel voorstellen, want de meeste developers ontwikkelen voor één console/systeem en converteren het dan over voor de andere, en de Wii of XBox360 heeft een groter marktpotentieel, dus wordt vaak als eerste verkozen.

Toch zou Sony er goed aan doen om developers meer tegemoet te komen en betere tools beschikbaar te stellen die de conversie versnellen.

@shadowillusions, schijnbaar ben je dus wel een fanboy, anders had je geweten dat MSFT de makers van MMORPG vrijlaat om een HDD te forceren voor hun spelen, en die zijn juist de enigste die zwaar gelimiteerd kunnen raken door 9GB. Echter is op dit moment nog steeds geen één PS3 spel wat de 25GB ten volle benut (en dan heb ik het niet over de marketing poging van Sony met dat spel met 10GB geluids effecten, want dat is gewoon slechte compressie. Een uur 754Kbps 5.1 DTS geluid kost maar 0.3GB aan ruimte).

Ik heb trouwens geen van beide consoles en gebruik mijn PVR/HTPC af en toe als gameconsole via de projector. Een Wii zie ik eventueel nog wel zitten deze kerst, omdat het spel wat ik het meeste speel nog steeds Mario Kart 64 is in splitscreen mode, en er een nieuwe versie voor de Wii is.

[Reactie gewijzigd door Ron.IT op 1 september 2007 10:58]

Ik zie juist het tegenovergestelde... steeds meer developers gaan de PS3 als hoofdplatform gebruiken aangezien de xbox 360 grafisch gezien niet vooruit meer kan door zijn limieten (de HDD limiet en DVD limiet) De xbox 360 heeft de hardware er wel voor om vooruit te gaan maar dit wordt mega beperkt door die 2 limieten, integenstelling tot de PS3, deze console heeft totaal geen limiet, developers kunnen gigantischen spelwerelden ontwikkelen zonder daar limieten bij te hebben, vat mij niet als een fanboy op want dat ben ik echt niet, ik ben meer een PC gamer, ik zie gewoon zelf meer potentieel in de PS3 dan xbox 360, mja er kan maar 1 console de beste zijn, we zullen ongeveer in 2010 zien wie beter is.
Wat is gigantisch? Blijkbaar slikken we maar voor zoet dat een developer voor console X ineens GB's meer mag gebruiken dan voor de gemiddelde PC-game. Ik vermoed dat een creatieve developer best wel meer "code" op een DVD of BR-disc kwijt zal kunnen en daardoor games groter/mooier kan maken dan dat jij doet voorkomen.

En dan zijn er nog een paar factoren die je vergeet; aan de ene kant is rond 2010 alweer een mooie tijd voor Microsoft om de 360 te vervangen door een nieuwe console; tegen die tijd is de 360 5 jaar oud namelijk. En je vergeet ook dat Microsoft nu al heeft gezegd dat sommige games (weet ff niet meer welke, maar RPG) mogen worden gebouwd 100% tegen de HDD aan. Dit betekent dat mensen zonder HDD deze games niet eens kunnen spelen.

Microsoft kennende kijken ze nog een half jaar ofzo de kat uit de boom, daarna verdwijnt de 20GB HDD van het speelveld en gaat de 120GB in prijs omlaag.
Ik zie meer dat in 2010 de feiten er liggen welke de betere was.
Aangezien de glorietijd van xbox360 dan afgelost wordt door xbox720.
En het Xbox360 hoofdstuk dan afgesloten kan worden van zie je wel heb ik toen gezegd.
En Ps3 dan nog even wat langer mee moet. Tegen Xdoos nextgen2
Ohnee, je bent geen fanboy. Je vertoond alleen het gedrag van een fanboy..
Waarom is het dan zo dan geen enkel spel de volle 8.5GB van een DVD gebruikt als men al zo erg tegen de 'limieten' aan zit? Een DVD biedt voorlopig meer dan genoeg ruimte voor de hedendaagse games, dat marketing gepraat van Sony slaat nergens op.
Volgens jouw redenatie gaan de komende jaren de PC games er dus ook niet meer op vooruit, aangezien zij met dezelfde mega beperking te kampen hebben. Mocht het in het uiterste geval echt nodig zijn dan kan een spel altijd verdeelt worden over meerdere DVD's, zoals jarenlang al heel gebruikelijk is geweest...
Ja dat is omdat xbox360 dev's hun project afstemmen op DVD9 limiet.
Dus middevelopment pieken ze op 9 á 13GB en dan hakken ze totdat het past.

De gamer ziet dan oh 8,5 netto is toch genoeg. Nee dat is het resultaat.

PS3 Exclusive kan 50GB aan dus mid development pieken ze op 20 á 30 GB.
En kunnen dan wat ze hebben opleveren.
Tja de opslag is dan het probleem niet het systeem is gelimiteerd en wat je met 256Mb+256Mb kan doen.

Comprimeren is leuk maar dit vergt stream time and CPU load. Dus 'n bepaalde mate van compressie kan. Ook voor Bluray.
Niet helemaal waar; PGR4 komt in gestripte versie want men kreeg het niet voor elkaar om alle textures voor dag en nacht op 1 DVD te proppen.
ja, ook ik vind de versies die na de porsche unleashed serie kwamen bagger!

ik erger me kapot aan de streetrace opties, ik wil gewoon lekker kunnen scheuren. naar de graphics kijken. mooie laps rijden, blaadjes langs de banden zien dwarrelen, misschien een heel klein beetje opties toevoegen aan de auto maar niet rondrijden als een zielige pooier met neon onder me auto en punten scoren als de auto "style" heeft

maarja ik ben bang dat de mensen bij EA dit te saai vinden en er gewoon geld in zien om dit soort dingen toe te voegen en dus geen oog hebben voor het plezier in een spel maar alleen maar gauw nieuwe spellen ontwikkelen om er wat geld uit te slaan

[Reactie gewijzigd door ElectroPanic op 1 september 2007 12:44]

precies mijn gedachte! Vroeger reed je over besneeuwde wegen of in de herfst met de blaadjes die net van de bomen waren gevallen.. Je kwam mooie houten tunnels tegen en reed in auto's met 1 kleur zonder plakkertjes, neon verlichting, lelijke spoilers of andere ongein.

Dat was pas sfeer!

[Reactie gewijzigd door second_reality op 1 september 2007 14:52]

Need for Speed ProStreet verschijnt ook voor de PSP :).
Ik heb de kans gehad om bij EA op de GamesConvention een interview eerste hand te krijgen. Wat opvalt is dat ze hebben gekozen voor legitieme straatraces (volgens EA spokesman Renee v/d Vliet willen ze van de illegale straatraces imago af)

Wat ook opvalt is dat ze dit keer hebben gekozen voor een compleet andere aanpak qua schademodellen, er is een complete nieuwe engine gemaakt PUUR voor de schademodellen, elke keer als er ergens op de auto een impact plaatsvind, berekend de engine hoe, wat en hoeveel schade er plaats vind en genereert een bijpassend schade aan de auto toe, zelfs (zo is me verteld) als je dezelfde schade toebrengt aan de auto krijg je elke keer iets anders te zien (net zoals in het echte leven zou gebeuren)

verder is het spel geen arcade meer, maar meer simulatie gericht, al kun je dat wel uitschakelen mbv verschillende hulpmiddelen. Al met al was de eerste impressie met dit spel op de GC erg lekker racen, en ziet het er verschrikkelijk mooi uit grafisch gezien.

ik heb trouwens de demo mogen spelen op de X360..

LightmanOne.
Ach zo, de streetrace cultuur welke bij iedere NFS/2 fast 2 furious film weer een tijdelijke boost krijgt. Hoe ziet EA zelf de 'komende veranderingen' in de streetrace cultuur?

Ik ben zelf niet zo thuis van het streetracen, niet dat er iets te racen valt met mijn Hyundai Pony, maar is deze 'scene' uberhaupt nog wel levend? En zo ja, kan ik dan gelijk de 'scene' zelf betreden na 6 uurtjes NFS ProStreet?

NFS is een leuke titel, welke ik zelf erg graag speel, maar iets diep in mij zegt dat de streetrace cultuur hier ietwat geromantiseerd wordt door EA.
De race cultuur waar dit soort spellen op voortborduren zijn van het zelfde niveau als van die programma's als de grote beurt. Veel show, marketing ophemeling en enorm commercieel eigenlijk het zelfde verhaal met dat gedoe rond bling bling..
Deze cultuur bestaat denk ik alleen op auto shows en daar wordt niet (veel) geraced. In het wild zijn er wel straatraces alleen die mensen rijden over het algemeen niet rond in van die omgebouwde kermis attracties athans niet zo extreem als in NFS wordt beweerd.

En nee ik denk dat je als je na het spelen van NFS meteen in zo'n auto stapt je bij de eerste bocht er gegarandeerd uit vliegt. en in tegenstelling tot NFS waar je auto heel blijft bij een crash is de kans dat je dat overleeft zonder letsel vrij klein :D

[Reactie gewijzigd door reb65 op 1 september 2007 09:24]

Bij prostreet kun je trouwens wel je auto in de prak rijden. Dat kost je ook geld plus de schade die je op loopt wordt mee gerekent in de presatie. Je kunt hem ook gewoon kapot rijden, maar dan haal je het einde van de race niet.
De straatracecultuur bestaat wel degelijk nog... en die cultuur blijft (voorlopig) ook groeien.
Ondanks de hype die Fast And Furious meegebracht heeft, bestaat tuning en straatracen al veel langer.
Het is echter wel zo dat de games/films een alles behalve realistisch beeld vormen over straatracen.
Ze vormen een hype die meestal de Amerikaanse "think big" mentaliteit meedraagt, gewoon om een ruimer doelpubliek aan te spreken.
Een vuile driftbak waar het rubber tegen de achterste bumper kleeft, spreekt dan ook minder de verbeelding aan dan een compleet gepimpte neonbak met een hoop subs in de koffer.
Ik ken verschillende personen die zich, al dan niet legaal, bezighouden met straatraces.
En geloof me, pimpy chrome, neon en zelfs subs komen er meestal niet aan te pas...
Een opgesoepte motor daarentegen is een must.
Het "tuning"gedeelte waar de games zich nu op concentreren is eigenlijk meer bekeken in het opzicht meer jeugd aan te spreken met blingbling toestanden...

Let wel, ik ben een fan van de serie, al van Road & Track NFS 1,
maar ik speel de laatste games toch heel graag. Enkel Most Wanted was voor mij een mindere. Carbon daarentegen staat hier nog wekelijks te brullen. :)
Die subcultuur bestaat wel degelijk hoor. De meeste jongens (en meisjes) hebben alleen totaal niet het geld om met dit soort gepimpte lichtbakken rond te blazen.

(Al heb ik wel 't idee dat het een stuk minder populair is de laatste tijd.)
Dit is eigenlijk al een ontwikkeling die 4 NFS spellen geleden begon. in het begin kocht je een auto je deed een race, maar had eigenlijk weinig mogelijkheden om aan de auto te sleutelen als je verder in het spel kwam kreeg je gewoon een snellere auto. Paar versies later kreeg je een spel met allemaal bumpers en skirts. In de laatste versie kon je de skirts die je erop zette een klein beetje aanpassen, nu kan je dus je complete auto zelf ontwerpen.

Jammer genoeg besteden ze bij EA zoveel aandacht aan dit soort cosmetische dingen, terwijl qua gameplay in mijn ogen de NFS serie er alleen maar op achteruit is gegaan. Maargoed eigenlijk het oude verhaal bij EA games grafisch kunnen ze nog best wat, alleen de spellen zelf zitten zo slecht in elkaar dat je het na een paar uur al zat bent.

@v1d4r,
Waar staat in dit stuk dat de gameplay verder van arcade stijl af moet? Wat ik enkel probeerde duidelijk te maken is dat het zelf ontwerpen van auto's een logisch vervolg is op de ontwikkelingen die het spel in de laatste 3 - 4 versies heeft doorgemaakt, namelijk verandering van race spel naar pimp my ride spel waarbij ze even vergeten dat er ook nog een hele groep fans is die gewoon in autotjes racejes willen rijden.

Idd ik vind het jammer dat EA zoveel nadruk legt op dit soort grafische crap in plaats van het element waar het voor een oud NFS liefhebber als ik allemaal om gaat namelijk het rijden van races. En ja op dat gebied mag de AI wel wat slimmer het aantal bugs wat minder, de wereld wat diverser en het niveau toch wel weer wat omhoog want dit druk knop vooruit in en laat hem voor de finish niet meer los gedoe is zelfs voor een arcade achtige game te gek.

[Reactie gewijzigd door reb65 op 1 september 2007 18:04]

NFS ging vroeger altijd om dure bolides waarmee je ging straatracen. Niet zozeer het "streetracing" waar het spel zich nu op richt.

Meer het straatracen van, steel de benz van je pa en kijk hoe hard hij gaat op een rustige nacht op de A2. (neen niet A2 racer).

Tegenwoordig gaat het om streetcredit, nigga's en ho's en wie de meeste nitrus kan gebruiken.

Ik denk dat weinig van de oude garde NFS fans de serie nog speelt, ik zag NFS altijd als een soort Ridge Racer met licenties. (arcade stijl)
Een rustige down to earth racer met zeer mooie werelden. Fantastische belichtingen en art voor die tijd waar het tegenwoordig alleen nog maar de naam van over is.
Volledig ook mijn mening wat je zegt en bij uitbreiding dat van het clubje vrienden waar ik vroeger mee racete... Maar er zijn nog altijd toffe racegames zoals Forza en Project Gotham Racing.
Ze zijn inderdaad hun oude fans kwijt door dat ze er een andere game van gemaakt hebben, maar daarmee hebben ze hun markt vergroot en hun winst vertienvoudigd. Dus vanaf hun standpunt is het zeker geen slechte keuze geweest. En er zijn zat andere games die het gat dat men achter laat hebben opgevuld.
Bedankt voor je mening helaas heeft niemand daar wat aan. Nfsp is en blijft een arcade racer, dit is de kracht van deze game. Dat jij dat nou niet interessant vindt zegt niets over deze game. Er zijn hele volkstammen die het juist graag zo zien en niet net als in gtr 2 meteen al snelheid minderen als je een stukje door het gras rijd bijvoorbeeld, opzouten met dat gras ik ben aan het gamen als ik realiteit wil dan loop ik wel me voordeur uit get my point!!!
ik denk dat je hem niet echt god verstaat. de nfs-reeks is altijd arcade geweest. Maar sinds de underground-versies is de eenvoudige gameplay die de oude versies zo goed maakte precies verdwenen, nl gewoon autoke kiezen en door een exotische route racen.

en ja, deze nieuwe versies hebben ook wel hun voordelen en fans, maar vindt het jammer dat ze enkel daarop verderbouwen tegenwoordig
Ik denk dat reb65 niet het concept van arcade-game bedoeld, maar het feit dat EA games en specifiek NFS games stampvol bugs blijven zitten. NFS Most Wanted crashte regelmatig en had erg veel clipping issues bijvoorbeeld. Daarnaast is de logische opvolger van NFSMW, NFS Carbon een visuele stap terug in de reeks door meer gelijkenissen met de eerste NFS Underground.

Ik had me erg verheugd op Pro Street, met name na de aankondiging dat het een meer realistische koers zou gaan varen. Na de eerste shots waarin auto's over de kop sloegen was ik direct enthousiast over het physics-model. Maar na de meest recente trailer blijkt weer dat EA zich er makkelijk vanaf denkt te brengen. Wederom is er sprake van verschillende teams waartegen je racet en elk team heeft haar eigen kleurenschema en achtergrondthema's (eerder gezien? NFS:C). Er zou een in-depth fictieve wereld worden gecreeërd met "visual styles, graphics, urban art, inflatables, music, fashion." Dit blijkt toch allemaal redelijk één-dimensionaal, omdat er slechts een enkel thema is gekozen waar verschillende skins overheen worden gegooid.
Ik vind het wel overeenkomen met mijn idee. De gameplay in de klassieker Need For Speed: Porsche Unleashed is nog steeds niet overtroffen. Blij dat ik was het onlangs trug in XP te doen werken. De laatste versies worden steeds meer afgevlakt, schade aan de auto heel al geheel geen invloed meer op de rijstijl. GFX blijven ok, maar het niveau is dat van een kleuter geworden, zelfs op hard. En ik ben dan nog geen die-hard fanboy. Guys like you freak me out...als je realisme wilt, ga je een potje racen op de weg? I think you don't get the point of games... get mine?
@The Pope931: Naar ik begrepen heb zat er toch deze keer wel een realistisch schademodel in dat ook invloed heeft op het gedrag van de auto naarmate deze meer beschadigd raakt.
Heb ik ook begrepen.Ik heb me nog niet deftig geïnformeerd over de opvolger in de nfs-serie - excuseer me, die komen dan ook rapper dan dat een hond moet drollen.
Most wanted vond ik wel meeslepend qua soundtrack, en strategisch van EA om meer op online-content te gaan inspelen. Moest hun gameplay wat verbeteren (en naar velen de support), dan zijn ze mij, ondanks hun ongelooflijk voorspelbare evolutie, als klant niet kwijt. Vor racegames gelden nu eenmaal in het algemeen andere verwachtingspatronen dan van andere games.
* voor de flamers, ik ben niet tegen vernieuwing, jongens!
Er zit een schademodel in, en het lijkt verdacht veel op dat van de Burnout serie. Naar wat ik heb gelezen in de GMR, kan je (zoals in burnout) belachelijk veel crashen, en nog blijven doorrijden alsof het niets was. Als je erges hard genoeg tegen crashed, is het total loss.
Dat zou helemaal janken zijn. BurnOut is een reeks spelletjes waarin je een min of mee rbestuurbare raket door een parcours heen jaagt, daarbij zoveel mogelijk mensen tegen de vangrail, de betonnen wand van een tunnel, het tegemoedkomendverkeer of een boom aanduwend. Het hele idee is dat het gruweldadig hard gaat en je lekker op elkaa rin kunt beuken, verkeer in de rondte kunt gooien en gewoon algeheel rijden alsof je in dit topic http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1217906 je dagboek bijhoudt.

NfS pretendeert imme rnog een semi-realism arcade racer te zijn. Dat is een totaal ander gameconcept wat zich niet heel erg loont voor BurnOut achtige races, take-downs en Fiat Punto's tegen de tunnelwand boren.
@reb65 en @ dengregg
Waarom hebben jullie het over underground ?
Need for Speed
Need for Speed 2
Need for Speed 3 Hot pursuit
Need for Speed 4 High Stakes (Kon je al in tunen)
Need for Speed 5 Porsche Unleashed (Porsche 2000 in USA) HEEL VEEL tunen en aanpassen
Need for Speed 6 Hot Pursuit 2
en toen kwam pas de underground serie
Tunen was in Underground en later echt niet bijzonder meer voor de NFS serie

[Reactie gewijzigd door HADES2001 op 2 september 2007 11:22]

Ja in NFS 4 en 5 kon je idd ook al rijhoogte en gears en zo aanpassen zoals in bijna iedere racegame. Dit tunen vind ik ook thuis horen in een race game, echter al deze nfs versies waren ook prima op de standaard settings te spelen Het waren games waarbij de focus lag op het racen en niet de dingen daar omheen.

Wat men nu doet is enorm diep ingaan op al die spoilers en crap en in de sp modus rij je bijna vanaf het begin tot het einde eigenlijk in de auto waarmee je start omdat na een paar upgrade jou crappy begin auto sneller is dan de auto's die je later in het spel krijgt. de focus van de laatste 3-4 games ligt gewoon niet op de goede plaats.

[Reactie gewijzigd door reb65 op 3 september 2007 00:57]

is dit een gesponsord artikel van EA ofzo? need for speed wordt jhier zo hard aangeprezen en sinds wanneer is het nieuws als een gamestudio creatiever wil zijn?
Kan, echter is dit echt weer een hele omzwaai van EA Games.

De NFS Community was na Carbon zo ongeveer misselijk van de serie (een groot deel in ieder geval), iets wat bij dit deel van de serie wel eens helemaal om zou zwaaien..
Zo zou dit deel veel minder arcade worden, wordt er een mespunt realisme aan toegevoegd waar je ú tegen zegt (bekijk de trailers e.d. maar eens..).

- Auto's kunnen in de prak.
- Geen freeroam meer maar racen op echte circuits.
- Minder pimpen als in de Underground serie, maar meer racen.

Al met al dus een deel in de serie die toch aardig wat stof doet opwaaien en welke écht wat in het licht gezet mag worden, mochten de beloftes die EA maakt waargemaakt worden :)
Lijkt wel alsof het rechtstreeks van de marketingafdeling bij EA vandaan komt. Wat een geblaat zeg.

Bij dit soort uitingen van EA is het een garantie dat het geld in de marketing heeft gezeten i.p.v. het spel, een teleurstelling dus.
Dat is wat harsh denk je niet?

EA is best capabel om goede games uit te brengen. Zoals met alles kun je het pas beoordelen als het uit is. Dan speel je of een demootje of een "evaluatieversie" of je speurt alles af naar betrauwbare onpartijdige reviews.

Ik heb 't ook niet zo op EA, maar wat ik wil zeggen is dat je door bevooroordeeld te zijn best wat aardige games aan je voorbij zult laten gaan.
Man man man, gaan we weer!

Waarom brengen ze niet eens een goede NFS uit. Sinds Porsche Unleashed is het heel hard bergafwaarts gegaan. Underground, ja was aardig en de volgende die erna kwamen waren allemaal 1 pot nat. Ja, andere auto's en misschien betere graphics.

Het gaat niet om de graphics... Het gaat erom hoe je het speelt. Neem nou High Stakes, dat was echt een briljante versie, realistische schademodellen en echt heel leuk om te spelen.

Van mij mogen ze wel weer eens zo'n Porsche Unleashed maken, maar dan met Ferrari of een ander groot merk waar ze even de hele historie aan auto's voorbij laten komen. En als ze dat dan doen, dan wel graag zo maken dat ik alle auto's kan sparen, want met Porsche kon dat dus niet.

Maar het gaat echt niet de goede kant op. De laatste NFS games zijn gewoon slecht. Ik ben blij dat er mogelijkheden bestaan om het dus te downloaden om te zien dat het bagger is en er niet achter hoef te komen als ik er 50 euro voor betaald heb.

Ik zal eerlijk zeggen dat ik me met Fatal Racing nog meer vermaakt heb dan alle NFS'en die na Porsche Unleashed gekomen zijn.

I rest my case!
Volledig next-gen. Precies dit zelfde verhaaltje werd afgedraait toen de ps2 en daarna de xbox op de markt kwam. En dit viel uit eindelijk vies tegen, zo uitgebreid als ze het nu voorstellen zal het wel niet uitpakken.

Hopelijk zit ik fout :9
"Next-gen", de volgende generatie. Alleen is het woord "generatie" bij computerspelletjes redelijk zinloos. Kan iemand me de vorige generaties aanwijzen, dan? Het is een voortdurende ontwikkeling; beloven dat er een hele generatie spellen komt die duidelijk verschillen van hun voorgangers is bullshit.

"Next-gen console" is maar een klein beetje minder volksverlakkerij, want hier kun je de generaties tenminste nog aanwijzen. Maar ook hier is het idee dat iemand rationeel zou kunnen bepalen wat "next-gen" is en wat niet, op het blote feit na dat iets nieuw is, bullshit.

Stierenpoep alom! Niets nieuws onder de zon.
Generaties zijn best mogelijk, al zal het dan om de graphics zijn, gameplay is niet in te delen in generaties (vroegah, was alle gameplay beter :) )

IMO zijn dit de generaties 3D graphics (YMMV)

Gen # 1 - Doom
Gen # 2 - Quake 2 / Unreal
Gen # 3 - Unreal 2 / UT'03
Gen # 4 - Doom 3 / Farcry / Half Life 2
Gen # 5 - Crysis
Volgens mij eerder dit:

Gen #1: Catacomb 3D engine
Gen #2: Wolfenstein 3D engine
Gen #3: Doom en Build engines
Gen #4: Quake
Gen #5: Quake 2 en Unreal engine
Gen #6: Quake 3, Unreal 2 engine
Gen #7: Doom 3, Steam en de Farcry engine
Gen #8: (nu) Unreal 3 engine
Gen #8.5: (binnenkort) Crysis engine en (wat verder op) Tech 5 engine van iD
En uiteindelijk komen we dan uit op:

- Maze War (1973)
- Battlezone (1980)
- Hovertank 3D (1991)

en dan verder naar Wolvenstein, Doom, etc... gameplay is ook nog op te delen; zie bijvoorbeeld de nogal standaard Doom/Quake gameplay, daarna Half-Life/AvP/System Shock storytelling (zowel met directe als indirecte achtergrondinformatie en natuurlijk de gebruikelijke plotlijn), etc.
Next-gen is een marketing term. Niks meer en niks minder.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True