Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 36 reacties
Bron: TwitchGuru

De Cyberathlete Professional League heeft tijdens de finales van de World Tour Championship in het Amerikaanse Dalles aangekondigd dat de organisatie zelf een first-person shooter gaat ontwikkelen. Deze game, die door het leven gaat onder de naam Severity, zal gebruikt worden voor de competities die de CPL organiseert.

Volgens de organisatie is dit de eerste game die wordt ontwikkeld met als doel om te worden gebruikt in wedstrijden. Dit is dan ook een van de redenen dat het spel zowel spelmodi voor team- als voor solowedstrijden ondersteunt. Het nieuwe spel van de CPL zal zijn gebaseerd op een engine van ID Software, en ondersteunt uitgebreide spelstatistieken, spectator mogelijkheden en uitgebreide toernooimogelijkheden. FPS-guru John Romero, voorzitter van de CPL adviesraad, en Tom Mustaine, director of game development van de CPL en voormallig directeur van Ritual Entertainment, zullen betrokken zijn bij de ontwikkeling van Severity. De verwachting is dat eind volgend jaar de eerste tests met het nieuwe spel kunnen worden uitgevoerd. Severity zal beschikbaar zijn voor zowel pc's als voor diverse consoles.

CPL World Tour Championship finales
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (36)

Op ESReality staat een samenvatting van de keynote die iets dieper op de inhoud van het spel ingaat:

Although it wasn't directly implied, I can gather that the 1v1 mode will be based mostly on the Quake franchise, while 5v5 on Counter-Strike. The engine will be based on the Quake3 server-client model, using Quake3 'netcode', and some sort of , 'id Software' rendering technology. They haven't announced which, but possibly completely new. We also know that CPL has already licensed the Quake 3 engine.

Before the game is actually released mid-2008, there will be a number of 'beta' releases, the first of which is in 2007.


Bron. (klik op Read More)
Hopelijk dus ook véél mogelijkheden voor settings :9~
vooral graphics, picmip 5 }>

waarschijnlijk wordt dit dus een echt gameplay spel, die 8800 puur voor de frames, niet voor de graphics

Een game die dus weer lekker aimt, iets als q3 style, teamplay van BF, En een fatsoenlijke 1v1.
En niet die futuristische onzin, gewoon het strakke kruisje of puntje terug

Ik zie dit wel zitten

Gamins is DE sport van de toekomst
Zal warschijnlijk juist het tegenovergestelde zijn, iedereen min of meer zelfde configje en niet teveel eye-candy om een hoge fps te behalen ;)
Noun 1. gamin - a homeless child who has been abandoned and roams the streets
street arab, throwaway
guttersnipe, street urchin - a child who spends most of his time in the streets especially in slum areas

Ik denk dat je nog gelijk gaat krijgen.
trackmania Nations was toch ook speciaal gemaakt voor een wedstrijd?
Ik vraag me wel af of deze game dan ook gratis, of tenminste goedkoper dan andere games, zal zijn.
Yup, maar die is in het race-genre, en voor zover ik weet zijn FPS-games nog steeds de meest gespeelde spellen in competitie-verband.
Wolfenstein: Enemy Territory komt wel aardig in de buurt.

Geen idee of het ontwikkeld is met het oog op wedstrijden, het is er in ieder geval wel uitermate geschikt voor...
Het was niet gemaakt voor wedstrijden. IIRC was het zo dat het SP deel en het MP deel werden gemaakt door twee verschillende ontwikkelaars, alleen hebben die lui die de SP hadden gemaakt er een dikke puinhoop van gemaakt, dus werd besloten dat ET maar gratis werd aangeboden. (Of zo iets)
lijkt mij dat de game alleen op de evenementen gespeeld zal worden, anders kan iemand weer een voorsprong hebben.

nu is het voor iedereen gelijk
Dus je denkt dat er niet getraind mag worden :Z? Misschien dat de CPL het voor elkaar kan krijgen dat het alleen op hun toernooi wordt gespeeld, mochten ze daar belang bij hebben, maar als het een online game wordt (naar ik aanneem) kunnen ze totaal niet verhinderen dat hij ook online wordt gespeeld. Bovendien, hoe wil je anders clans maken etc, dat gebeurt toch allemaal vaak online, ingame. Plus, zoals ik al zei, clans moeten ook trainen.

Trainen doe je niet tijdens de CPL.
Wat een onzinnigheid, de olympische spelen gaan toch ook niet een eigen sport verzinnen. Als je als organisatie serieus wil worden genomen moet je niet aan iedere kant geld willen verdienen. Linksom of rechtsom, ze verdienen hier echt wel aan.
Dat is onzin. De Olympische spelen hebben meerdere spelen. The CPL heeft er twee: Een teamgame(counter-strike) en een 1vs1 Deathmatch game(quake). Met name een 1vs1 deathmatch game kiezen die iedereen speelt schijnt vrij moeilijk te zijn. Zo kiest WSVG voor quake 4 en CPL voor quake 3. Vorig jaar speelde CPL weer painkiller en daarvoor werd aangekondigd dat doom 3 de nieuwe deathmatch game zou zijn. Dit is erg vervelend voor de spelers want goed worden in een spel kost tijd. Daarom lijkt het mij een erg goed idee één game te hebben die iedereen speelt(mits deze goed is).
Jouw vergelijking tussen olympische spelen en games loopt mank.

Het is eerder de sport is het fps genre en de spelregels zijn de games met hun varianten, waarbij de maps de stadia/tracks zijn. :Y)
de spelregels zijn niet de games, de games zelf horen juist ook bij het stadium.
je kúnt in meerdere games natuurlijk 1on1 gaan spelen, zelfde spelregels andere omgeving.
De games die gespeeld worden zijn bijna nooit specifiek ontworpen voor online competities (uiteraard zijn er uitzonderingen). Dit is gewoon een nieuw game dat zich specifiek op online gaming en competitie gaat richten.
Jawel hoor: sporten als moderne vijfkamp, maar ook bijvoorbeeld bobsleeën zijn bijna exclusief bedacht voor de OS.
My guess is dat het spel op Q3 gaat lijken met team gebeuren van CS en movement van PK :P

Dan hebben ze van alles wat.

Maar voor mijn part kunnen ze net zo goed Warsow gebruiken, dat word namelijk ookal gemaakt voor CPL (alleen nog in beta, warsow is trouwens een beetje a la Q2/Q3 OSP/PK)
Ik heb liever dat ze cpma movement gebruiken, dat is veel en veel sneller dan PK afaik :)
PK movement is de snelste movement van alle FPS. Naast dat de snelheid enorm hoog is heb je ook 100% bewegingsvrijheid in de lucht zonder snelheid te verliezen.
Warsow was de eerste game puur gemaakt voor eSports (competitive gaming).
Severity is in ieder geval leuk om te volgen, binnenkort via severity.nl.
nee dat is Challenge Promode Arena, waar Warsow ook deels op gebaseerd is.
Verschil is dat Warsow een standalone game is en CPMA een mod. Severity claimt de eerste puur competative stand alone game te zijn, maar dat is Warsow dus.
Ow met dat Severity gaan we volgens mij echt iets heel leuks krijgen. Een soort Counter Strike maar dan meer, mooier en beter :P Echt relaxed als er een game gemaakt wordt met als doel, gebruikt te worden bij toernooien.
als je de bron leest gaat het hier over de q3-engine.
mooier kan je dus wel vergeten. het zal hier alleen om de 'ultime' movenement, gameplay, teamplay en het wapenarsenaal gaan.
Staat niks bij over de 'moddabiliteit' van de game. Lijkt me uitermate interessant voor modteams om mee aan de slag te gaan en nog meer mogelijkheden toe te voegen en het spel aan te passen aan de wensen van specifieke doelgroepen (future-achtig vs WO2 bijvoorbeeld).
Over track mania gesproken. Bestaat de kans dat er weer een wedstrijd gaat hiervoor en dat er nieuw leven in komt. Al de goeie servers zijn namelijk verdwenen en ik vond het een fantastisch spel(ooit eens 12 uur na mekaar dit spel gespeeld)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True