Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 94 reacties
Bron: EnGadget

Voor iedere DJ die zijn cd-collectie liever thuislaat, heeft het Amerikaanse Numark een mixing console geďntroduceerd die twee iPods als geluidsbron gebruikt. De iDJ is een tweekanaals mixer die gebruikers de mogelijkheid moet bieden om hun digitale muziek naadloos te integreren met muziek van andere bronnen. Ieder kanaal beschikt over een driebands equalizer, gain control en een line fader, en verder zijn een microfooninvoer, hoofdtelefoonuitgang en USB-verbinding aanwezig. Ook de opnamemogelijkheden van de iPod worden volledig ondersteund. De iDJ ondersteunt ieder model van de iPod vanaf versie 2, met uitzondering van de Shuffle, en zal vanaf de zomer beschikbaar zijn voor een verwachte winkelprijs van ongeveer $249.

Numark iDJ
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (94)

Mag dit eigenlijk wel? Ik heb ooit eens gehoord dat het DJ's zo goed als onmogelijk gemaakt wordt (door Brein, hoezee) om hun collectie als WAV/MP3 mee te nemen.

Of het nou voldoende was om de originele CD's mee te zeulen of dat je niet eens MP3's mag gebruiken weet ik niet meer, maar lichtgewicht mixen is er niet meer bij.
De Technics SL-DZ1200 ondersteunt ook MP3, AAC, CD, CD-R/RW, SD-Memory. En is net zo (erger) eyecatch waardig: http://tek.moo.jp/etcfile/techcd03.jpg
Je kan zelfs mp3's realtime scratchen..

Pioneer CDJ-200 ondersteund ook mp3
zelfde geldt voor bijna alle Denon's. Die kunnen overgens ook realtime scratchen.
Dus echt nieuw of speciaal is dit niet, functioneel zal het zeker niet zijn.

Word vast weer zown eyecatcher bij modeshows en dingen.
Ik denk dat je dit zelde IRL zal gaan spotten.
offtopic:
hahaa! volgens mij grijp je hier steeds naar je naald: Dat ding lijkt wel HEEL veel op een SL :)


Het grote voordeel ten opzichte van de apparatuur is dat het niet veel plek inneemt. Een map CD's, twee Technics en een mixertje neemt heel veel plek en gewicht in ten opzichte van dit ding en twee Ipods. Dat is dan ook wel het ENIGE voordeel m.i.
Een echte Dj heeft vinyl en geen technologische snufjes, waar beatdetectie de dooddoener is. Zo is Final Scratch de gulden middenweg tussen de volledige analoge setup en de digitale setup, alhoewel dat in Final Scratch ook beatdetectie zit ... Als we het maar fake genoeg houden. Een Dj-Tiësto of een Armand van Helden draait tegenwoordig ook met pioneer cd players, waar ook al zo'n dergelijk beatdetectie systeem op zit. Zo verliezen de grootste hun waardigheid en vooral hun geloofwaardigheid tegenover de echte Dj's ...

Hoe makkelijker het word om de dj uit te hangen hoe meer mensen denken dat ze het kunnen. Net zoals iedereen denkt muziek te kunnen maken op hun zolderkamertje. Het is een professionaliteit op zich en daar komt meer bij kijken dan men denkt. Maar goed uiteindelijk is de ster van elke avond de mensen die de muziek op plaat zetten ipv de dj die de plaatjes dooreen mixed ...

Zelf draai ik ook, en er is serieus wat talent op de markt, maar drie keer zoveel wanna be's ... Elke puber denkt Dj te kunnen zijn wanneer hij het beatmixen door heeft ... Dat is nu net de dooddoener ...
ja, mensen als Francois K, Masters At Work, Kerri Chandler, David Mancuso, Richie Hawtin etc. zijn zeker geen "echte" DJs omdat ze niet bang zijn om nieuwe technologieen te gebruiken in hun DJ-sets om de mensen op de dansvloer nog beter uit hun dak te laten gaan...

het valt me altijd op dat het vooral de "nieuwe" DJ's zijn, mensen die dus een paar jaartjes draaien, die meer met imago bezig zijn dan met het feit dat het erom gaat dat je gewoon de juiste track op het juiste moment draait (programming dus) ...

ok, sommige muziekstijlen (bv looptechno ala adam beyer enzo) hebben wat meer aan technische DJ truukjes, maar het gaat toch om de muziek...

als jij een goede DJ bent en je draait voor het goede publiek (mensen die voor de muziek en het dansen komen, en niet om met een breezah in een witte outfit een beetje stil te staan en slap te lullen op de dansvloer, om op het moment van de tromroffel-break hun handjes in de lucht te doen omdat de DJ dat zo voor doet) en je doet je werk goed dan heeft de dansvloer helemaal geen tijd meer om bezig te zijn met uit welk medium de muziek nu komt, ze staan nl uit hun dak te gaan... het zijn toch altijd de nerds en DJ's die als trainspotters om de DJ booth staan en niet dansen ... zinloos publiek dus ;)
'k Vind dat die grote DJ's totaal hun waardigheid niet verliezen, die features zitten misschien wel op die dingen, maar volgens mij hechten die mensen daar totaal geen belang aan. Als je als newbie zou beginnen kan 'k het nog aannemen, maar een pro-dj nah, no way.

En het statement, alleen DJ's met die met vinyl draaien, dat zijn echte DJ's vind ik grandioos verkeerd, met zio Pio's kan je ongelofelijk leuke dingen doen, maar je moet verdomd goed weten hoe, want t'is echt niet simpel dus t'is niet dat de eerste kiddo daar eventjes rustig lekker kan mee mixen, totaal niet, hiermee goed draaien heb je even veel skills nodig als met gewone draaitafels IMO.
En persoonlijk, geef mij ook maar zo 2 Pioneer CDJ-1000 MK-2 CD-Players, echt zalig dingetjes, vinyl gaat ooit toch verdwijnen.
beatdetectie...

als iets een kansloze uitvinding is, is dat het wel! er zijn maar weinig DJ apparaten die zo'n goeie beatdetectie hebben, dat de DJ met een vinger in zn neus een mix kan draaien.

Ikzelf draai met een combo denon s3000's en x1500 mixer, en in de mixer zit ook een beatmetertje.
daar kan ik dus de bpm van een nummer aflezen... helaas is deze slechts in stappen van 1bpm (dus 120bpm of 121bpm, en niet 121.5 oid). bij een plaat van 100bpm, kan ik de pitch dus 0,5% in beide richtingen douwen, zonder dat mn bpm meter wat anders aan geeft.
en dat verschil hoor je dus al redelijk snel als je aant mixen bent.

en het draaien gaat nog steeds niet alleen om het mixen, ookal mix je als de beste, als je geen goeie platenkeus hebt, zal de vloer snel genoeg leeglopen ;)

dit apparaatje lijkt me dan ook niet meer dan een leuk hebbedingetje, ik zou er niet graag mee op een feestje willen draaien... numark zal door de ipod-feesten wel een ingeving gehad hebben, en daar even wat geld aan willen verdienen ;) (adhvd foto zie ik zowiezo geen pitch sliders, wat mixen al zo goed als onmogelijk maakt)
Ik dacht ook ooit als jij denkt maar ik ben er wel op teruggekomen. Tuurlijk is het beatmixen een stuk makkelijker met cd spelers vooral met corrigeren maar het gaat toch echt om het feit of een dj een verhaal kan neerzetten en een goede platenkeus heeft. En dat is ook het moeilijkste van het hele dj'en. Beatmixen kan iedereen namelijk na een paar maanden/jaren goed oefenen. Dan komt het aan op de smaak en inlevingsvermogen van een dj op het publiek!
Dus muziek kan alleen goed zijn als het op een bepaalde manier gemaakt wordt?

Wat maakt het nou uit welke technieken/instrumenten/etc. muzikanten en DJ's gebruiken als het eindresultaat goed is?
ik weet nie of dit echt aanslaat bij de consument
ten eerste vindt ik het te duur voor zoiets ( zeg ik )
de kleur is heel besmettelijk (denk niet dat iedereen met handschoenen staat te draaie)
en zoals al meer werd gezegt bove mij zit er geen pitch op, en dat is nogal een punt waar veel mense afhaken denk ik
wel mooi bedacht maar dan liever een gewoone draaitafel met platenspelers
tuurlijk zit er wel pitch op, dat zou het domste zijn ooit... een draaitafel zonder pitch control :P
kij-ken..... er zit geen pitch op. Even naar www.numark.com en je ziet dat het één grote gemiste kans is.
wat een onzin, alle haters zeg. je hoeft het niet te kopen, je MAG het kopen, als iemand dit nou een cool idee vind voor ipod party (zelf 1 ipod, en ipod van een andere bezoeker) dan kun je dit mooi mixen.
weer zo'n typies ipod mania product.

een beetje DJ heeft weet ik hoe dure apperaaten om te zorgen dat de geluids qualitijd zo hoog mogenlijk blijft. dan past een ipod daar gewoon niet in thuis.
de geluids qualitijd die daar uit komt is gewoon niet hoog genoeg om veel versterkt te worden als nodig is voor een beetje dansefeest.

en idd zoals eerder gezegt waarom 2 ipods kopen als je met 1 laptop goedkoper uit bent.
een beetje DJ heeft weet ik hoe dure apperaaten om te zorgen dat de geluids qualitijd zo hoog mogenlijk blijft.
Niks inzichtvol, gewoon bullshit.

Die apparatuur is zo duur omdat het niet al kapot gaat wanneer je er overheen niest (zoals consumentenspuldus wel). Rij er met een auto overheen en het gaat nog niet kapot. En door een paar speciale eisen (bijvoorbeeld gebalanceerde inputs/outputs), wordt er van die apparatuur maar een kleine oplage gemaakt. Dit zijn de enige twee redenen waarom die apparatuur zo duur is.

Een iPod is natuurlijk al bedoeld als portable apparaat en kan wel flink wat aan (als het goed is). Dus het idee van zo'n console als dit is helemaal niet zo gek.

Maar nu deze console... Twee belangrijke dingen moet 'ie hebben, volgens mij:

* Gebalanceerde outputs om op een PA installatie aan te sluiten (zodat je geen gezeik met ground loops krijgt).
* Pitch control of beatmatch, om nummers in elkaar te kunnen mixen.

Op de site van numark kan ik dus helemaal niks vinden over deze dingen, en van het plaatje wordt ik niets wijzers. Ik zie twee master volumes en een crossfader. Dan zit er per kanaal een 3-bands equalizer en een gain control. Dan blijft er nog 1 knop over. Dan zit er dus geen pitch control op.

Daarnaast vind ik hem er gewoon plastic uitzien, ik vraag me af hoe lang hij heel blijft als je hem altijd mee loopt te slepen. Wat gebeurt er als je er een glas cola overheen laat donderen?

Goed, al met al is dit imo dus niks.
Inderdaad, je eisen wat betreft de features zijn terecht en waarschijnlijk weer matig opgelost. Numark (een van de B-merken in mijn optiek) kennende zal het wel weer tegenvallen. Dat daargelaten heb ik mijn bedenkingen of het geheel wel stevig genoeg is voor gebruik on the road. Ik zit al jaren in de verhuurbranche en je wil niet weten hoe wij soms de "onverslijtbare" Technics, Pioneers of Martins terugkrijgen.

Ik weet dat je de Ipods niet met al teveel geweld in een dock kan prakken, 't is allemaal zo kwetsbaar die kleine connectors, zekers niet hufterproof. Deze twee factoren bij elkaar opgeteld geef ik het ding twee weken, dan ligt hij vast weer op de werkbank :) Bovendien zullen de kleine connectors van de ipod op een gegeven moment wat storingsgevoelig worden.

Maar een ander verhaal was de geluidskwaliteit: Een professional (geluidstechnicus voor bijvoorbeeld de Front-Of-House mix of in die in een studio CD'tjes afmixt) zal weldegelijk het verschil horen of er een 320KB MP3, AAC, WAV, CD of vinyl wordt gedraaid over een line-array. Maar ik heb echt mijn vraagtekens of een dampende Sensation menigte in een volle ArenA het verschil hoort tussen een 320KB MP3 of een plaat. Dus wat dat betreft is een Ipod prima geschikt als geluidsdrager, mits de MP3's van goede kwaliteit zijn.

Oh, en bedieningsgemak: haha! Stel je voor dat je de toonregeling iets te enthousiast aanpast... LEL! ipod uit zijn dock-je. Kom op man, daar is toch nooit genoeg plek voor :P Wat is nou echt de doelgroep van dat ding? Dezelfde mensen die dat kreng van Hercules kopen? http://europe.hercules.com/showpage.php?swcty=UK&p=87&b=0&f=1
Om even in te haken in jouw reactie. Numark is absoluut niet 1 van de betere merken. Ok, ze hebben nu een draaitafel die zich kan meten met een Technics SL1200, maar dan ALLEEN kwa torque. Maar wat een absoluut minpunt aan de Numark is dat er gigantisch veel speling zit in de arm! (en ja, ik heb er verschillende malen mee gedraait) Dit is storend bij het beatmixen maar helemaal irritant bij het scratchen!! (En laat scratchen nou juist het punt zijn waarvoor deze tafel is gemaakt) En deze armen zijn dan ook nog eens niet te corrigeren!

Dus je moet niet 1 punt gaan vergelijken, want Technics staat niet voor niets al jaren aan de top, dit komt omdat niet alleen omdat de torque goed is, maar ook de arm, de platter en natuurlijk de betrouwbaarheid, en daar kan (tot nu toe) geen enkele draaitafel tegenop!!!
Och vandaar dat Richie 'Plastikman' Hawtin al een paar jaar terug sets heeft gedraaid met iPods?

Hartstikke gave sets!

Vond het er wel raar uitzien, en dat gebeuren over dat mensen alleen op vinyl kunnen/mogen draaien...heb ik een stukje Dave Clarke voor jullie:
Aldus Dave Clarke
I know some of you flat earthers will be upset, but whilst I love vinyl it's time has been written on the wall for ages and I felt that Final Scratch and Albeton live wasn't for me in terms of interface and sound quality (although some djs have their own valid and difference opinions).
In my mind at the moment the pro's outweigh the cons, it will
speed up the both mine and other producers music to clubs (being cheaper for smaller labels/artists), the bass frequencies will be fatter and stereo (in non bridged systems), the flexibility in mixing techniques not available to vinyl (and some computer systems ) are exciting, and it uses a standard that is already tried and tested.
The only cons that I can think of are slower load up time than vinyl and inability of titling each CD with vdu outlet to a central LCD.
I believe these are not unsurmountable problems.
@ Wadizzer
Dat is jouw mening maar ik deel die niet. Ik heb juist de slechte ervaringen met Techniks tafels die ik veel brakker vindt.
Je spreekt in iedergeval uit eigen ervaring!
"Numark (een van de B-merken in mijn optiek)"

Kan wel merken dat je geen Dj bent. Sinds de patenten van de Techniks SL-1200 verlopen zijn heeft Numark tafels op de markt gezet waar Techniks nog een puntje aan kan zuigen. Ze zijn steviger dan de SL-1200. Techniks heeft de laatste 20 jaar niks gedaan aan hun tafels omdat ze de monopoly hadden. Nu zijn ze dus zwaar ingehaald en teren alleen nog op naamsbekendheid maar niet omdat het zo goed is.

Iedere DJ die ik ken die met de TTX van Numark gedraaid heeft slaat stijl achterover en vraagt zich af hoe hij het al die tijd zonder deze machine heeft kunnen en willen doen.

Pluspunten van de TTX zijn bv. veel hoger en variabele torque, pitch controle is en blijft veel stabieler, SPDIF digital output en nog veel meer bijzondere dingen die deze post veel te lang zouden maken.

Ik zou zeggen ga eens draaien met de TTX premium turntable en dan hoor ik graag, maar dan uit ERVARING wat je er van vindt.

P.S. Dit kleine apparaatje is volgens mij niet van poppenstront hij weegt 4lbs is 1.81KG.
ooo NATUUUUURLIJK! geluids kwaliteid is helemaal niet belangrijk. zolang hij maar niet kapot gaat als je er met een auto overheen rijd. |:(
Je weet volgens mij niet wat die apparatuur moet verdragen op een feest. Hij moet vervoerd worden, daar geplaatst worden in een eventueel rokerige en/of zweterige en/of vochtige locatie(Buitenfeesten als het regent), drank en andere rotzooi die erover kan komen en nog veel meer.

Tevens haalt RetepV ook de kwaliteit aan:
En door een paar speciale eisen (bijvoorbeeld gebalanceerde inputs/outputs), wordt er van die apparatuur maar een kleine oplage gemaakt.
Nergens zegt hij dat de kwaliteit niet hoog hoeft te zijn.

Er zitten evengoed ook nog verschillen tussen muziek in je eigen kamer/studio en op een feest: Achtergrondgeluid en volume.
Nee, op danceparties wordt er niet naar geluidskwaliteit gekeken, nee.
Denk je nu werkelijk dat er ook maar iemand is die op Dance Valley of Sensation denkt: zo dat komt er hier loepzuiver uit? Bij de bass die zo snoeihard door moet komen dat zelf je schoenlippen staat mee te resoneren, hoeft er niet echt op geluidskwaliteit gekeken te worden.
En als er iemand dat al denkt, is het niet langer dan dat het bier rijkelijk gaat vloeien en er geen toon meer zuiver de hersenen kan bereiken.

edit: Er wordt inderdaad (zoals Smoke ook al zegt) niet gezegd dat het niet hoog hoeft te zijn, het heeft alleen absoluut geen prioriteit.
een beetje DJ heeft weet ik hoe dure apperaaten om te zorgen dat de geluids qualitijd zo hoog mogenlijk blijft. dan past een ipod daar gewoon niet in thuis.
de geluids qualitijd die daar uit komt is gewoon niet hoog genoeg om veel versterkt te worden als nodig is voor een beetje dansefeest.
De iPod geeft volgens verschillende onafhankelijke tests een goede, vlakke(Dus geen pieken of dalen bij bepaalde frequenties) geluidskwaliteit, zelfs beter dan die van veel CD-spelers.

Alleen als je originele bestanden slecht gecomprimeerd zijn(Kazaa/zelf geript met slechte software), je gebruikt de ingebouwde equalizer of je gebruikt de standaard oordopjes(Kwaliteit is niet zo best) is daar niet veel van te merken. Als je alles in Apple Lossless, WAV of AIFF op de speler zet heb je geen kwaliteitsverlies van het origineel, en krijg je een zeer goede geluidskwaliteit, ook na versterking.

Er is zelfs software om de ingebouwde versterker van de iPod op te schroeven, en zelfs met een vrij hoge versterking is daarbij geen vervorming.

Google er maar eens naar.
ik zeg toch ook niet dat de kwaliteit slecht is. maar hij is gewoon niet hoog genoeg voor echt DJ werk.

verder hebben meerdere tests ook uitgewezen dat de ipod niet echt het laatste woord is onder de mp3 spelers als het om audio kwaliteit gaat (getest met goede oordopjes dus het ging echt puur om wat er uit de ipod zelfs komt.)
creative scorede hoger , en iriver nog hoger als ik het me goed herriner.
Het gaat hier over de geluidskwaliteit die via de dockconnector naar buiten gebracht wordt. Deze kwaliteit is een stuk beter dan van de 3.5" aansluiting.
Countess vertel me een leuke laptop met een goede kwaliteit soundkaart ? ( zonder external-usb of pcmcia audigy upgrades ). Zo slecht is de Ipod ook weer niet. Meeste laptops komen met baggere AC97 soundcards. Met het juiste aparatuur kan je het ietsje versterken denk ik
denk jij dat er in een ipod, of welke andere mp3 speler dan ook, iets beters zit als een AC97 dan?
verder komt uit zo'n ding prima geluid zolang de DAC maar goed is.
in de gemiddelde DJ apperatuur zit of geen DAC (niet nodig als je platen hebt, is al analoog namelijk) of een hele goede. ver boven het nivo van die van de ipod.

en zoals de inmiddelde weggemode terracotta al zei, als je de S/P diff gebruikt heb je prima geluid. je maakt dan namelijk gebruikt van de DAC in je versterker/apperatuur. en die zal een stuk beter zijn als die op de geluids kaart van de laptop of die van de ipod.
bwa, die baggere AC97 kaart in combinatie met s/p diff is nog zo slecht niet denk ik, de versterking gebeurt dan niet in je laptop. I think :?, maar wss zal die idj wel verkopen, apple kennende.
off-topic, welke formaten ondersteunt de ipod eigenlijk?
off-topic, welke formaten ondersteunt de ipod eigenlijk?
AIFF, WAV, Apple Lossless, MP3, AAC(M4P/M4A).

Allemaal te maken via iTunes met zijn ingebouwde support :).
Ja leuk, maar voor hetzelfde geld (mixer+2 iPods) koop je een aardige laptop met Dj software..

Waarom 2 iPods? Omdat de iPod maar 1 track tegelijk kan spelen, wil je mixen dan heb je er dus twee nodig..
Lijkt me niet, namelijk fatysoenlijke laptop 1000¤ + software 200¤(ja fatsoenlijke software kost dit, en magix is neit fatsoenlijk!)
Das dan 1200¤
De mixer + 2 ipods is dan 249¤ + ¤ 309,00 + ¤ 309,00 = 867¤ das met 20gb ipod. met 2x 60gb kost het 1127, is dus nog goedkoper! en meer GB's want een laptop heeft meestal maar 80gb
Leuk rekensommetje....
Reken dan eens uit om die 2x 40Gb of je 80Gb laptop legaal met muziek te vullen, dan valt het prijsverschil tussen een laptop met software of dit speeltje in het niets.
Hi-Fi is in veel gevallen juist slechter dan P.A. studio-monitors geven in theorie (in de praktijk meestal ook) de beste klank. Een goede P.A. is zeker beter dan een goede Hi-Fi.
Onzin, onzin. Een PA heeft hele andere eisen dan een Hi-Fi installatie. En studio monitors hebben helemaal niks met een PA te maken. PA = Public Adressing, dus een geluidsinstallatie bedoeld om geluid te maken voor grote menigten mensen. Hi-Fi is voor thuis bedoeld. En studio spul is bedoeld voor in de studio. Studio spul is doorgaans wel een stuk beter dan Hi-Fi spul.

Bij PA spul zijn de belangrijkste eisen dat het hard gaat zonder te gaan kraken of door te branden, en dat het niet kapot gaat als je het versleept naar een volgende gig.

Jouw huis-tuin-en-keuken Hi-Fi versterker gaat in een club al binnen een paar maanden kapot, alleen al door de aanslag van sigarettenrook, of door de hoge luchtvochtigheid van al die zwetende mensen (en dat vocht is nog eens zout ook: corrosief).
Als je er zoveel geld voor over hebt dan heb je ook meer gehoor voor goede geluidskwaliteit en zal je dus een professionele set kopen
Nou, dat denk ik dus niet. Als DJ loop je je een ongeluk te slepen met je spullen. Als dat kleiner en lichter kan worden, terwijl de mogelijkheden gelijk blijven, dan zal een mogelijk mindere geluidskwaliteit wel op de koop toe genomen worden.

Het geluid van de doorsnee PA set is namelijk echt geen hi-fi.

Ik denk dat je op een gemiddelde PA set niet eens hoort of er een CD gespeeld wordt of een MP3. En de iPod ondersteund wel betere geluidsformaten dan MP3.
Wat is dat, een P.A. studio monitor? Volgens mij zijn dat twee heel verschillende beesten: een studio monitor is een high-end luidspreker voor beperkte volumes in een opname studio, terwijl een PA juist hoog volume in grote ruimtes blaast. Kwaliteit is daarbij veel minder belangrijk. Stootvastheid en vliegbierbestendigheid wel... :)
Maar wie zegt dat je al die GB's vol moet krijgen?
Je kan ook van 20GB kopen ben je nog veel goedkoper uit!
@scoripion1984 enmphilip

Als de totaalprijs 80000/4=20000 euro is (bij 4 MB en 99 cent per liedje), dan kost het dus 21200 of 20800 (overgenomen uit vorige posts) en dan is ¤400 niet meer zo veel.
wil je niet op bijde ipods het zelfde hebben staan voor het mixen?
Reken ook maar eens uit wat het kost om die aantal GB van je iPod te vullen. Een iPod en een laptop legaal vullen met muziek zal waarschijnlijk evenveel kosten.
Als je er zoveel geld voor over hebt dan heb je ook meer gehoor voor goede geluidskwaliteit en zal je dus een professionele set kopen
Hi-Fi is in veel gevallen juist slechter dan P.A. studio-monitors geven in theorie (in de praktijk meestal ook) de beste klank. Een goede P.A. is zeker beter dan een goede Hi-Fi.

Gelukkig kan je de iPod ook vullen met Apple losless, dan heb je een hogere kwaliteit dan met Minidisc.
offtopic:
van al die zwetende mensen (en dat vocht is nog eens zout ook: corrosief).

zweet dat verdampt is alleen het water, het zout blijft achter, want dat kan immers niet verdampen. Vandaar ook de zoutplekken op een donker tshirt als je flink loopt te zweten.

Laat de huis-tuin-en-keuken natuurkunde maar aan andere mensen over :Y)
In nl is het niet zo moeilijk om legaal gratis nummers te downloaden hoor.

\[offtopic?]

lol. het ging toch over het vullen van 2 hd met muziek?

in nl mag je gewoon legaal muziek downloaden.. dus ik zie geen probleem
Reken dan eens uit om die 2x 40Gb of je 80Gb laptop legaal met muziek te vullen, dan valt het prijsverschil tussen een laptop met software of dit speeltje in het niets.
Oh? Is muziek voor een laptop dan goedkoper? Volgens mij maakt dat geen drol uit namelijk...
Goede DJ software kost zo'n 30 euries.. (www.djDecks.be)
op de pc kun je niet normaal mixen daar heb je dan weer een extern apparaat voor nodig
Vergeet het maar, iets ofwat deftige laptop kost je zeker 1000 euro, doe daar dan een DJ software pakket bij van enkele honderden euro en je zit al aan een stuk boven de prijs van de iDJ + 2 iPods. Maar in die wereld werk je niet alleen de kans is groot dat je iemand kent die ook over een iPod beschikt dus is het toch wel een mooi stuk speelgoed. Natuurlijk zit het gadget gehalte hier ook wel bij maar al bij al ideaal voor de beginnende DJ die met zijn fiets gaat draaie :)
Niet vergeten dat je met een laptop wel veel meer kan doen, of ga je die alleen gebruiken om te mixen? ;)
Voor dat geld haal je dus echt geen software + laptop.

Daarbij nog eens, probeer jij maar eens met zo'n programma het ene kanaal weg te draaien en tegelijk het andere open te draaien. Een stukje hardware gaat toch stukken beter. En dan betaal je voor een fatsoenlijke mixer niet veel minder.

Waarom 2 ipods, ligt een beetje aan hoe het werkt, maar zoals ik het daar zie draait de ipod de muziek, en die kan maar 1 mp3tje afspelen. Je zou wel maar 1 ipod nodig hebben als je hem alleen als opslag gebruikt, en dat de mixer dan 2 bestanden van die ipod zou kunnen gebruiken om af te spelen op de mixer.
Ik hoor het al, er lopen veel "experts"op Tweakers.net, het gaat toch over het apparaat, niet over de DJ, die wel of geen Charisma heeft, wat op zich al onzin is, want veel DJ's zien er niet uit, kunnen wel plaatjes draaien, maar that's it.......
@ Junkchaser
"Zelf draai ik ook, en er is serieus wat talent op de markt, maar drie keer zoveel wanna be's ... Elke puber denkt Dj te kunnen zijn wanneer hij het beatmixen door heeft ... Dat is nu net de dooddoener ..."

JA , en hoe dacht je dat die toppers begonnen zijn ? Die zijn ook begonnen als pubers die de DJ wel stoer vonden en zijn ook maar wat gaan oefenen in Beatmixen.....
De boosdoener zijn die gasten die denken dat ze god zijn en beter als de rest......
:Y) :z
Totaal met je eens. De bedoeling is muziek te draaien en er zelf samen met je publiek plezier aan beleven. De manier waaropje draait, hoe je eruit ziet, wie je bent, en welk materiaal je gebruikt, is niet van belang. Ik ben vaak genoeg in clubs waar ik nooit naar de DJ booth ga kijken welk materiaal er gebruikt wordt of zelfs wie de DJ is.
Lijkt me een geweldig apparaat, maar ik begrijp niet waarom het niet mogenlijk is om 1 ipod te gebruiken voor de 2 muziek kanalen.
Omdat je met alleen maar 1 geluidsbron niet echt kan gaan mixen? ;).
kun je niet met twee 'consoles' dezelfde ipod uitlezen? ;)

PS: Dit nieuws is al weer even oud, maandje geleden las ik het op een DJ site :o
Had je het moeten insturen ;)
Inderdaad, met een beetje buffering zou je al een heel eind komen.
Dat Numark setje zal wel strikt een analoge mixer zijn en zo'n iPod kan maar 1 kanaal analoog naar buiten spugen lijkt me. De USB zal wel alleen voor voor de aansturing worden gebruikt...
Je kan hem wel met 1 iPod gebruiken, je hebt alleen een andere geluidsbron nodig om te mixen. Je kan ook een iPod Shuffle en een normale iPod gebruiken.
als je echt dj-ambities hebt koop je wel iets fatsoenlijks, en voor de "aardigheid" is dit stukje plastic zeer prijzig
Ik meen ook geen pitchshift controls te zien... DJ'en zonder pitchshift? Misschien goed om enkele walsjes na elkaar te faden op een trouwfeest ofzo.
Ik dacht nog: zo stom zullen ze toch niet zijn. Maar het zit er echt niet op als je de feature overview van het apparaat bekijkt op de site staat het er ook niet op.
Dan is het bij deze dus gewoon een mengpaneeltje met 2 ingebouwde iPod craddles, leuk voor een verwende hobbyist maar als DJ console waardeloos.
Numark is een merk met een redelijke prijs/kwaliteitsverhouding, puur qua geluidstechniek (SNR) en ook wel degelijkheid halen de mixers het naar mijn ervaring echter niet bij apparatuur van A-merken als Dateq, D&R of Allen&Heath.

Voor thuis of op een klein feestje lijkt het me prima, mits je natuurlijk met de beperkingen van zo een soort setup kunt leven.

Het zou gaaf zijn als Apple zelf een dj-speler uit zou brengen, iets als een 1U unit met twee macmini's en een goed uitgekiende 3U bedieningsunit in iPod achtige stijl, dan met alle 'standaard' mogelijkheden van andere moderne dual- CD/DVD/mp3 spelers. En wat nuttige extra's als echt goede schermpjes. Mag wat kosten, dat doet de concurrentie ook.
Goede mixers zijn er al zat, en die keuze is ook een kwestie van persoonlijke smaak (en afhankelijk van de rest van de installatie..)

Dat zou hip zijn. :P
Numark is een merk met een redelijke prijs/kwaliteitsverhouding, puur qua geluidstechniek (SNR) en ook wel degelijkheid halen de mixers het naar mijn ervaring echter niet bij apparatuur van A-merken als Dateq, D&R of Allen&Heath.
Duh, die merken zijn dan ook al snel een factor 2 of meer duurder!!
Dat is zo, maar het verbaasde mij eigenlijk wel dat daar nog steeds verschil in zit.

Net even betere electronica kost tegenwoordig naar verhouding tot goede mechanica nog maar heel weinig extra.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True