Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 44 reacties
Bron: Cube Europe, submitter: Theoden581

Cube Europe wist enkele details omtrent de Nintendo DS te bemachtigen en was zo goed deze met ons te delen. Als eerste werpt men een blik op de batterij van deze handheld. Volledig opladen van deze krachtbron duurt ongeveer drie uur en dit kan tot vijfhonderd keer herhaald worden. De adapter kan overigens niet alleen voor de DS, maar ook voor de Game Boy Advance SP gebruikt worden. Een foto van de binnenkant van deze draagbare console veegt meteen alle geruchten over analoge knoppen van tafel.

De gewone knoppen die zichtbaar worden onder de vierpuntsdruktoetsen reageren namelijk niet anders op lichte aanrakingen dan op zware mishandeling. Tot slot geeft men nog enkele foto's mee van testsessies van de Nintendo DS en wijst men erop dat de handleiding een minimale afstand van tweeŽntwintig centimeter voorschrijft, van iemand met een pacemaker, wanneer de draadloze multiplayer-mogelijkheden gebruikt worden.

Nintendo DS printplaat
Het interieur van de Nintendo DS, met de digitale knoppen en een verwijzing naar de codenaam Nitro: 'NTR-CPU-X2A'
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (44)

kun je aan deze foto zien of de knoppen druk gevoelig zijn of slecht aan./uit. IN het eerste geval is er duidelijk wel sprake van een analoge invoer.
Ik zit ook te kijken, maar de foto is vanuit een rotte hoek genomen. Drukgevoelige knoppen worden meestal gemaakt met 'rekstrookjes', en dan ziet zo'n knop er van buiten uit als elke andere knop.

Ik kan aan de foto niet zien of het drukgevoelig is of niet, maar ik moet zeggen dat ik zulke knopjes als op de foto nog niet eerder heb gezien. Dus ik neem de conclusie van GameCube Europe met een korreltje zout. Misschien hebben ze gelijk, maar ik ben niet overtuigd dat ze weten waar ze over praten.

Voor een 'inside-out' verhaal is het ook wel een erg ondiep artikel, zeg.
Ik hoop niet dat ze drukgevoelig zijn. De knoppen van de PS2 controller zijn dat ook en bij bijv. racegames is dat zeer storend. Zeker als je controller wat ouder wordt zit je keihard te knijpen in dat ding om op volle snelheid te blijven. NIet dat ik zoiezo een DS zou kopen, geef mij maar een PSP. :D
Ik kijk erg uit naar de NDS. Ik had graag nog analoge knoppen gezien maar op zich vertrouw ik er wel op dat Nintendo weet wat ze doet. Controllers zijn altijd goed geweest.
Wel hoop ik dat de batterij vervangbaar wordt want 500x herladen komt op mij een beetje schraal over...

Edit: Ik lees nu trouwens ook dat deze hardware inspectie van het E3 model is. Het is dus nog goed mogelijk dat er wťl analoge knoppen op zitten!
stel je herlaad hem elke dag dan nog kan je er meer dan anderhalf jaar mee doen.

Weet niet hoevaak jij je gameboy gebruikt maar denk persoonlijk dat je hem niet elke dag hoeft opte laden.
Het probleem zit hem ook niet in de korte levensduur van de batterij, het probleem zit hem in de prijs van een nieuwe batterij. Als die 50 of meer euro moet kosten, dan wordt de NDS best wel duur in gebruik.

Net zoals de batterij van de oude Compaq iPaq. Die ging na een jaar kapot. Vervangen van de batterij bij Compaq kostte $150. Zelf een batterij kopen was eigenlijk onmogelijk, die werden niet door Compaq aangeboden. Dus moest je via EBay een third-party batterij kopen en die gingen natuurlijk voor rond de $100 weg.
500 keer opladen, 500 x 3 uur = dus 1500 uur spelen met de accu :)
Nintendo claimt 10 uur met verlichting en 20 uur zonder verlichting dus:
500 x 10 = 5000 uur (bijna 7 maanden non-stop)
Ja, maar dat valt in de praktijk toch wel tegen hoor. Mijn GBA houd er na 3-4 uur ook mee op.
Heb je het dan over de originele, of de SP? Als je het mij vraagt, moet je het niet met de originele GBA vergelijken, die had geen ingebouwde batterij!
Je moet 3 uur opladen hť

je kan waarschijnlijk langer spelen dan 3uur
Scholieren die gaan ook elke dag naar school maar op een jaar zijn het ook maar 180dagen...

dus stel dat je na iedere schooldag 5 uur speelt dan moet je 90 keer je Nintendo DS opladen per jaar, das 5 jaar speelplezier (ik heb marge genomen omdat je gemiddeld maar 85% capaciteit hebt)

Neen, ik denk dat de meesten hier overdrijven: ik kan me onmogelijk voorstellen dat iemand 180 dagen op een jaar 5 uur per dag speelt, dan is er sprake van een probleem en dan heb je geen nieuwe batterij nodig maar een spycholoog...
500 keer herladen is toch echt te weinig. Een intensieve gamer die elke dag gamed kan hem al na dik een jaar vervangen.
Stel dat je er 5 uur met een volle accu kan spelen. Dan heb je dus 2500 uur speelplezier. Dan moet je toch wel een erg intensieve gamer zijn om 'm na een jaar al te moeten vervangen.

500 keer opladen is eigenlijk bij iedere Li-ion batterij het maximum. Dat zie je ook bij gsm's en videocamera's met zo'n accu. Het lijkt misschien weinig maar je laadt zo'n ding echt niet iedere dag op. Ik denk eerder dat als je 'm redelijk veel gebruikt 'm nog maar 2 of 3 keer per week oplaadt en dan kun je er toch al heel lang mee vooruit.

Bovendien is zo'n accu eigenlijk altijd wel te vervangen.
ik meen mij te herrineren dat Nintendo aan heeft gegeven dat de levensduur zo'n 10 a 15 uur is.

Weet iemand eigenlijk wat voor batterij de PSP gebruikt? Die gaat namelijk maar 3 uur mee..
Voordat je kunt zeggen of dat te weinig is moet je eerst bekijken hoe lang je kunt doen met een opgeladen accu. Als dat 30 uur is, dan hoef je het ding zelfs als intensieve gamer maar 1x per week op te laden (4,5 uur gem. per dag), dan kun je er 500 weken = 9,5 jaar mee doen.

Lijkt me niet echt te kort he 8)7

De verwachte duur is trouwens 10 uur, wat dus zou betekenen dat je er zo'n 3 jaar mee kunt doen, uitgaande van 4,5 tot 5 uur per dag gamen. Ook niet echt kort he?
De verwachte duur is trouwens 10 uur, wat dus zou betekenen dat je er zo'n 3 jaar mee kunt doen, uitgaande van 4,5 tot 5 uur per dag gamen. Ook niet echt kort he?
de vraag is dan natuurlijk: hebben ze 3 jaar later weer een nieuwe handheld die de DS vervangt. dan is het namelijk eigenlijk geen probleem
Idd, dus weer §10,-extra betalen voor een batterij. Ik game redelijk veel op mijn GBA ( Heb Advance Wars 2 en dat is dus echt verslavend) en moet echt dus 2-3 keer per dag batterijen verwisselen Misschien gaat de Accu van de DS wel wat langer mee, maar laten van uit gaan dat je de DS 3 keer per dag moet opladen.

500:3 = 166.6666.

Dus dan gaat de batterij minder dan een half-jaartje mee.

Oke, ik geef het toe: 3 keer per dag is wel veel, maar toch.
Drie keer per dag opladen? Dan speel je dus ruim 10 uur per dag op het kleine GBA scherm? Lijkt me niet echt verstandig voor RSI en je ogen. Of je hebt je batterij dusdanig misbruikt dat hij nog maar een half uurtje meekan maar dat is wel heel extreem. En het is nooit in je opgekomen om gewoon de adapter erin te laten als je speelt? Dan speel je namelijk niet van de batterij.

Lijkt me duidelijk dat een handheld niet bedoeld is om de halve dag op te spelen, maar als je dat wel doet moet je het niet met de batterij doen. :P
Zo te zien aan dat stuk daar hebben ze niet het nieuwe design in handen gehad. Degene die ze daar open hebben gehad is hetzelfe als Nintendo op de E3 aankondigde, en niet het vernieuwde design.
inderdaad dus zodra de daadwerkelijke productie model uitkomt is het goed mogelijk dat Nintendo nog eens gekeken heeft waar bezuinigd kan worden en dat dan bijv de knoppies weer analoog zijn, ander type antenne enz.
ik hoop dat dat ding ook geschikt is voor mensen met grote handen. ik heb geen gameboy meer in mn handen gehad sinds ik 10 ofzoiets was maar zelfs toen herinner ik me nog dat die dingen vrij klein voor mij waren aangelegd
Als jij elke dag speelt en je doet er anderhalf jaar mee, en je bent het na drie kwart jaar nog niet zat, dan ben je zo'n intensieve gamer, dat je op dat moment toch de volgende generatie Nintendo koopt.
Nu zie ik iedereen zeuren over de batterij maar we weten allemaal wel dat dat vervangen kan worden met zwaardere accu's van bijv. 1300mAh of 2600mAh. En trouwens, een goed heroplaadbaar accu (zoals Li-ion, Ni-Cd, etc.) kan veel meer opgeladen worden dan 500x. Een goed merk 3000x. Dan bedoel ik bijv. spelen terwijl de adapter de accu aan het opladen is en dergelijke.
Misschien ook wel noemenswaardig:

Aan de foto's te zien hebben ze een development DS (de 'ronde') en dus geen final.

Een en ander moet dus met een korrel zout genomen worden.
wijst men erop dat de handleiding een minimale afstand van tweeŽntwintig centimeter voorschrijft, van iemand met een pacemaker, wanneer de draadloze multiplayer-mogelijkheden gebruikt worden
Want anders?
Ik vind dit niet acceptabel. Wel netjes dat ze het vermelden itt andere fabrikanten die zoiets het liefst verzwijgen.
Ik denk dat je dit meer als een verplichte waarschuwing moet zien.

Als je dichter dan twintig centimeter komt zal die pacemaker er echt niet mee ophouden, net zoals apparatuur in ziekenhuizen lang niet hoeft tilt te slaan met een gsm in de buurt. Om verzekeringstechnische redenen is een bedrijf als Nintendo echter verplicht deze waarschuwing te plaatsen
Je wil absoluut niet het risico lopen dat er bijvoorbeeld een bitje omvalt in het timingcircuit van een pacemaker. De hartritmestoornis die je probeert te voorkomen krijg je dan middels zulke verstoringen weer terug. Gelukkig zitten pacemakers voor zover ik weet altijd goed verpakt in een metalen omhulsel en dan is de kans dat een pacemaker zelf last ondervindt van radiogolven vrijwel nihil. Het enige wat er dan nog blootstaat aan golven zijn de draden die mogelijk als antenne fungeren en zo het hart ongewenst stimuleren.
Het is niet zozeer het bitje dat kan omvallen of iets dergelijks. Het is eerder het feit dat een electromagnetisch signaal een inductiespanning kan opwekken op de lead die van pacemaker richting hart gaat om dit te stimuleren, maar ook om de natuurlijke hartslag te meten.

Een pacemaker wordt meestal rechtsbovenop de borst geplaats, een paar centimeters onder het sleutelbeen. Daar loopt een ader waarin een soort van gat wordt gemaakt waardoor de lead, een draad, wordt gestoken. Deze lead wordt tijdens de operatie, die trouwens onder plaatselijke verdoving gebeurt, richting het hart geschoven, waarna deze in de wand van de binnenkant van het hart wordt gestoken. Hierna moet deze vastgroeien, wat ongeveer drie maanden duurt.

De hartspier word aangestuurd door de sinusknoop die naast het hart zit. Deze geeft met regelmaat spanningen af van maximaal enkele minivolts. Hierbij geven de hersennen normaal gesproken opdracht hoe snel pulsen van de sinusknoop elkaar moeten opvolgen. Bij iemand die hartritmestoornissen heeft, kan het best zijn dat de sinusknoop soms een 'pulsje' laat vallen. Als dat meerdere pulsen achter elkaar gebeurt, dan val je gewoon flauw vanwege zuurstofgebrek. In dit soort gevallen wordt een pacemaker ingezet die via de lead meet hoeveel tijd er tussen twee pulsen zit. Als er een vooraf ingestelde tijd geen puls door de sinusknoop is gegeven, dan verzorgt de pacemaker zelf voor een puls.

Het probleem zijn echter electromagnetische velden. De lead werkt namelijk als een grote antenne en een sterk electromagnetisch veld, kan een spanning opwekken op de lead. Hiervan gaat de pacemaker niet kapot en ook voor je hart is dit niet slecht. Het probleem is echter dat de pacemaker door deze spanning echter niet meer je natuurlijke hartslag kan detecteren. Daarom stapt de pacemaker op een failsafe-systeem over waarbij hij ervan uitgaat dat er geen natuurlijke hartslag aanwezig is. Het probleem is echter dat sommige pacemakers de conclusie trekken dat iemand dood is als ze gedurende een bepaalde tijd geen natuurlijke hartslag hebben gemeten. Op dat moment houden ze dus op met pulsen. Op zich geen probleem voor iemand met een lichte hartritmestoornis. Voor iemand met een grotere afwijking is het echter wel een groot probleem.

Ik vind dit trouwens best wel raar dat Nintendo dit in zijn handleiding heeft staan. Ik vraag me zelfs af, of dit product straks wel in de EU mag worden verkocht. Ik bedoel, als ik telefoneer met mijn GSM, dan is de afstand tussen GSM en pacemaker ook maar iets van twintig centimeter. Ik vraag me dan echt af wat Nintendo heeft gedaan, want dit is wel erg raar.
Niet dat ze dan er een stuk gaas omheen draaien, kooi van farraday :7
Ik vind dit niet acceptabel.
't Is gewoon de bluetooth of wifi verbinding waar het hier over gaat, elk andere apparaat met zoiets in zich heeft er dus ook 'last' van.

Nintendo heeft't alleen in de handleiding staan, da's het enige verschil :)
Vergeet niet dat dit nog niet alles is qua toetsen... het onderste scherm is nml een heus touchscreen :)
Inderdaad, kun je goed zien door het filmpje dat bij het volgende artikel hoort te bekijken. http://www.cube-europe.com/news.php?nid=6692

Die DS leverd echt geweldige grafische prestaties :9

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True