Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 22 reacties
Bron: GameSpot

Bij GameSpot lezen we dat de winst van spellenfabrikant Sega in de periode van april tot december 2003 bijna verdubbeld is ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder. De winst bedroeg 7,66 miljard yen (ruim 57 miljoen euro), tegen 3,98 miljard yen (bijna 30 miljoen euro) in 2002; een stijging van 92 procent. Met name de arcadesector zorgde voor een groot deel voor de goede resultaten. Ook de consumentensector deed het niet slecht; vanaf april zijn er in totaal 2,3 miljoen spellen verkocht, waarvan 760.000 in het vorige kwartaal.

Sega (logo)De inkomsten waren echter met vier procent gedaald tot 144 miljard yen (ruim een miljard euro). Al met al zijn de resultaten beter dan verwacht werd, maar toch wordt een waarschuwing voor het eerste kwartaal van 2004 gegeven. Een aantal spellen die voor het eerste kwartaal gepland stonden zal pas in april uitkomen en van Sega Toys worden aflopende resultaten verwacht.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (22)

@ thejool:
Dat maakt het juist makkelijker (betreffende de stand van de Yen/Euro/Dollar-koers), omdat je export dan goedkoper is voor de ontvangende partij. Zie bijv. de sneller dan voorziene stijging van de Euro. Lijkt opzich een positieve ontwikkeling, maar je export is vanwege de hoge prijs minder aantrekkelijk. Japan kan de rente op de Yen verhogen, en nog een goede concurrentiepositie behouden, waar Europa die juist zou moeten verlagen, om de groei van de Euro tegen te houden.

Goed om te zien dat een vooruitstrevend bedrijft als Sega toch weer de juiste weg gevonden heeft, en dat dit mag leiden naar weer een mooi stukkie hardware waar ik toch op blijf hopen om de een of andere reden. Echter moet wel rekening worden gehouden met het feit dat er minder kosten worden gemaakt dan voorheen, en de enkel-software-business goedkoper is. Hiermee kun je je afvragen wat nu precies de positie van Sega is tov de concurrentie game-ontwikkelaars.
WaT heeft SEGA dan nog voor concoles en spellen dat ze zoveel kunnen verkopen? Ik hoor er hier helemaal niks meer van, wat overigens wel jammer is aangezien ik altijd een grote fan van SEGA geweest ben. Heb bijna alle concoles en een flink aantal games, maar momenteel is het niet bijster...
super monkey ball
phantasy star online
sonic

en nog een hele hoop voor o.a. de gamecube
ngage :Y) maar ik vraag me af inhoeverre dat 'ding' invloed heeft gehad op de cijfers
Arcade kasten maken ze volgensmij nog wel,
en idd een heleboel games voor de Gamecube.
En aangezien de cube de afgelopentijd een hele grote boost heeft gehad qua verkoop zullen de spellen ook wel omhoog zijn gegaan.
Al m'n spellen die ik voor m'n gba heb zijn van Sega
Is niet echt verrassend dat hun winst verdubbeld. Ze hebben lange tijd (bijna) niets meer verkocht.

Hoewel... ik heb nog geen recente SEGA-producten teruggevonden. :?
Men heeft het altijd goed gedaan in de arcadescene. Nu vallen de verliezen van de consolebranche weg en kan men nu langzaam meer geld in de games steken en sterker groeien.

Het zal mij niet verbazen als Sega over een jaar of 5 het weer aandurft om een console uit te brengen al denk ik dat met steun van een andere (al dan niet nieuwe) partij zal gebeuren.
worms 3d ?

da's van team17/Sega

en als je tussen de games rondkijkt zijn er nog wel games waar het sega-logo op prijkt (vooral xbox games)

zo komt er binnekort weer een virtua fighter uit voor xbox
Arcadehallen verdwijnen omdat de kasten te weinig opbrengen per vierkante meter. Op de plek van 1 dikke arcadekast kunnen ook twee fruitautomaten staan die het dubbele opbrengen.. Toch jammer !
Dat is ook wel zo... maar dat komt natuurlijk ook een beetje door de regeltjes van de overheid helaas...
max. 2 kansspel + 1 behendigheid in de hoogdrempelige horeca en 3 behendigheid in de laagdrempelige horeca.
Ze kunnen volgens mij beter de behendigheidsautomaten vrij geven en deze regelgeving alleen voor de kansspelen handhaven.
En dan is het nog zo... wie het kleine niet eert.....
redelijk slimme zet van ze geweest om nadat de DC niet veel aan de grond kreeg de games ook voor andere platformen te gaan maken.
Ik zou zeggen niet meer dan een logische stap van SEGA, Zelf als gaat een bedrijf niet goed, dan zullen ze gefasseerd of de verlieslijdende onderdelen uit hun productieproces halen. In het geval van de gamesdivisies van SEGA zou het uitermate dom zijn geweest als ze die niet hadden blijven behouden aangezien die over het allegemeen een goede omzet draaien met daaraan verbonden winst maken
Wel raar dat ze juist in de arcade sector winst maken want ik dacht altijd dat het slecht ging in die markt.

Want in Nederland is er bijna nergens meer arcade te spelen, ja scheveningen maar dat is een grap ze hebben daar niks bijzonders en bijna alles is een aantal jaar oud.

Zelfs in Engeland zag ik de arcades daar steeds leger worden.

Misschien dat de arcade dan alleen in Japan en Amerika groeit.
Dat de arcade hallen verdwijnen klopt idd. Een aantal maanden geleden zag ik op de BBC een reportage over hoe ze steeds minder winst maken, en dat er dus steeds meer verdwijnen.
De oorzaak van het verdwijnen van arcade hallen lijken de consoles te zijn. Als je zelf thuis gezellig oneindig lang (ik zeg maar) Mario Kart kunt spelen, waarom dan naar de arcade hal, waar je per spel geld d'r in moet gooien? De gloriedagen van de arcade hallen waren de jaren70 en 80, maar sinds de opkomst van spelcomputers als de NES, zijn de kosten langzaamaan achteruit gegaan.
Alleen in Japan schijnen de arcade hallen het nog wel goed te doen, maar zelfs in de VS loopt het lang niet meer zo lekker als vroeger.
Ik die cijfers knap.

Omdat de dollar zwak staat ten opzichte van de Yen en de Euro. Hierdoor wordt het moeilijker om te exporteren naar de V.S. wat wel een van de grootste markten is. Ze krijgen minder voor hun producten (in de V.S. dan.)

Daarbij zijn er veel concurenten op de markt.
Sega GT, ESPN NBA en noem er nog maar een paar. Sonic bijvoorbeeld op de gameboy en geloof ook nog op de zo goed verkopende N-Gage.
Sega doet het altijd nog goed en stiekem hoop ik dat ze nog ooit eens terug komen met een Console.
hoppelijk wordt "ons" Guerillia ook ooit zo groot als Sega :9~
In japan is de arcade business nog steeds redelijk sterk. En Sega domineert daar in de arcades. De Virtua Fighter series staan al jaren op #1 qua omzet. Daarnaast doen hun paarden-race spellen die je ook in de gokhallen van holland casino ziet het erg goed wereldwijd.
Vooral in Europa doen de arcadekasten het minder goed. Dit zal met name te maken te hebben met de mogelijkheid van het huren van spellen in Europa. Een Virtua Fighter of een racespel, wordt gehuurd, flink gespeelt om later weer terug te brengen. Dit terwijl het juist typische arcade spellen zijn, waar je telkens voor terugkomt om te kijken of je nog wel de beste bent ed. Daarnaast is men in AziŽ gewon veel doller op arcades dan hier. Wat meer betalen voor een paar minuten in/achter/op een mooie arcadekast is men hier veel minder snel toe bereid. Ik denk dat de markt voor arcades in AziŽ dus idd beter is. Bedenk je daarbij dat de AM-afdelingen van Sega dus dŤ topontwikkelaar is als het gaat om arcadekasten, -games en -hardware, dan is de conclusie snel getrokken.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True