Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 39 reacties
Bron: The Inquirer, submitter: Dupje

Volgens The Inquirer zijn nog niet alle bugs uit release candidate 1 van DirectX 9 gehaald. Hier is de Engelse website achter gekomen nadat ze een testopstelling met verschillende videokaarten hadden aangemaakt, waar Flight Simulator 2002 onder zowel DirectX 8.1 als de 9.0 variant op los werd gelaten. De betreffende videokaarten, waaronder een Radeon 9700 Pro, Xabre 400 en GeForce 3 hadden in combinatie met DirectX 8.1 geen foutmeldingen, dit was echter wel het geval bij de 9.0 versie:

DirectXAccording to hardwareirc.com, the bugs it has discovered are fairly seriously – it's tested DirectX 9 on different configurations and with a number of video cards including the R9700 Pro, the R8500, the GeForce 3 and the SIS Xabre 400.

He said: "After starting the multiplayer session, FS loads terrain mesh, textures and AI; after that you are able to see the aircraft on the runway, but engines and avionics are off; then when engines and avionics should be on, the airplane starts falling under the runway until the system detects the crash. If, in the "realism settings" you ignore the ground crashes the airplane will start bumping on the runway". Flying standalone after this causes the same problem, the site claims.
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (39)

Ik heb zelf ook de laatste DX9-versie geďnstalleerd gehad, maar na 5 dagen testen weer een roll-back naar DX8.1 gedaan.
DX9.0 liet bij mij UT2003 crashen na enkele minuten. Tevens had ik problemen met mijn Radeon8500-demo's.
Na de roll-back was alles weer in orde.

/edit
Waarschijnlijk lag het aan de combinatie DX9 met Catalyst 3.0. Ik ben namelijk weer terug op DX8.1 met Catalyst2.5 en geen problemen meer. Ik had stabiliteitsproblemen met de standaard Island-demo's voor de Ati Radeon 8500.
Welke R8500 demos heb jij problemen mee dan?
Ik heb zodra DX9 final uit was deze geinstalleerd in combinatie met de Catalyst 3.0 drivers en alle R8500 demos en FS2002 draaien bij mij prima.

Heb een Radeon 8500 retail 275/275 64Mb (built by ATI) met de 7006 BIOS van 4 maart 2002 erin geflasht (beste BIOS heb ze allemaal getest).
Ik heb RC1 ooit geďnstalleerd en had dezelfde problemen. ook ik ben terug naar DX8.1b.
Naar mijn mening is een overstap naar versie 9 nu alleen gerechtvaardigd, als je een grafische kaart met specs voor DX9 bezit.

Een teken aan de wand vond ik ook de uitspraak van een anonieme bron bij MS: "Anyone who uses this except on a spare machine is nuts."
Bovendien is Phil Taylor (hoofd ontwikkeling DX9 bij MS) kort voor de release kwaad opgestapt.

Het zou me niks verbazen, dat DX9 alleen maar ge-released is i.v.m. contractuele bepalingen (met ATI :? ). Per slot van rekening is er lange tijd sprake van geweest, dat versie 9 overgeslagen zou worden, en dat meteen versie 9.1 zou uitkomen.
Bij wat voor game ik ook speel, ik heb geen enkele problemen. 3Dmark geloof ik zowiezo niet in, ook niet als maatstaaf (test O/A geen OpenGL, en is te populair, driver en hardwarefabrikanten passen hun producten aan om optimaal te draaien op 3Dmark), maar er is wel enige "voelbare" performance winst. Het geluid bij halflife is vooruitgegaan (CS), naar mijn nederige mening...

En diablo II oogt gladder, en speelt met een hogere framerate.

BTW, ik gebruik detonator 40.72 béta om een GF4TI4200 @ TI4600 aan te sturen. (soz, dr is nog geen betere versie uit, naar mijn mening)
Sinds ik DX9 heb geinstalleerd loopt mijn toetsenbord vast bij bepaalde programma's.. Soms is er een bepaalde toets die locked, maar meestal reageren alle standaardtoetsen niet meer.. alleen CTRL, ALT en TAB doen het dan nog.. Ik ga maar weer terug naar 8.1, want dit is niets waard.
Ik heb directX ook geinstalleerd, maar kwam er wel achter dat de catalyst 3.0 drivers van ATI nog erg buggy waren. Beter is om de omega drivers op http://www.omegacorner.com te installeren. Dit zijn aangepaste catalyst 3.0 drivers en deze werken wel goed.
Of je blijft gewoon DX8.1 gebruiken met de "ouwe" catalyst drivers :)

If it ain't broken, don't fix it :)
"If it ain't broken, but it could be better, just upgrade it" :)
Of anders:
'Je bent tevreden met wat je hebt totdat je iets beters kan krijgen'.....

Of het allemaal beter is even daargelaten, het gaat om de verwachtingen ;).
Ehm, de titel is fout, het gaat om de final van directx 9, en het probleem was er al in rc1. Met deze titel lijkt 't een beetje een gedateerd artikel....

"BUGS IN Microsoft DirectX 9 can cause multiplayer problems, an Italian web site reports today."

"Trapanese said the problem was present in DirectX 9 RC1 as well".
En't gaat ALLEEN over FS2002 terwijl hoe ik het HIER lees het gaat over DIRECT X!!!

't artikel gaat ALLEEN over FS2002
DirectX 9 lost eerdere fouten nog niet op
Nogsteeds niet hoor.
Deze titel zegt mij
Eerdere fouten in spellen worden nog niet opgelost door DX9
...
achja.............
zal binnekort wel weer zo'n 9a versie verschijnen of iets dergelijks :7
Nou heb ik nog niet veel games gedraaid sinds de install van DX9 én DetXP 42.01, maar UT2003, Q3 en Splinter Cell. draaien iig goed.

en me muis kán niet verspringen want ik heb een Intellimouse Explorer 3.0 USB }>

ow ja ik heb een Club3D GF MX440 64MB DDR.
3DMark2002SE nog niet gedraaid omdat het er al een tijdje niet meer opstaat maar ik geloof het wel (zal wel nog steeds ~3700 zijn)

ik had trouwens wel het vage idee dat Quake 3 ietsje trager liep, maar dat kan ook komen omdat ik wat extra verborgen grafische opties hoger heb gezet :P
En waarom kan je muis niet verspringen dan ?
Werk je in DOS ?
:?
Bij mij draait alles prima, kep een 9700 pro met Catalyst 3.0 en nog geen enkele foutmelding of bug of whatsoever gehad. Het ligt denk ik ook aan de rest van je configuratie als ie de hele tijd vastloopt...
Hmmm.. meer kwestie van geluk.. ik kan diverse spellen niet meer spelen door DX9.

Punt is ook dat spel-bouwers bepaalde functies op hun eigen manier geimplementeerd had die niet meer DX9 compatible zijn en dus direct rare fouten geven. Door spel-bouwers werd mij aangeraden te wachten op updates die de problemen zouden moeten verhelpen :|

Echt sneller wordt het er ook niet op btw.
Die speciale GFX demo van nvidia (compatible met dx9 ofzo daar) wil niet draaien bij mij... maar die ati dx9 testproggies draaien zeeer vlotjes.. splintercell gaf geen problemen en tal van andere games ook nog niet...
Ik heb Dx9 nu een week draaien en totaal nog geen problemen gehad. Zelfs met 3dMark2001se had ik 400 markjes meer :) :) :)
Nadat ik DirectX 9 had geinstalleerd deed mijn muis vreemd. Ipv van vloeiend over het scherm te gaan, verspringt ie heel de tijd stukjes :-(

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True