Samsung kondigt Galaxy S25 FE aan met soc van vorig jaar

Samsung heeft de Galaxy S25 FE aangekondigd. De telefoon volgt de S24 FE op. De prijs voor het goedkoopste 128GB-model is ongewijzigd, 749 euro. De FE-versie geldt als goedkopere versie van de S25.

Samsung Galaxy Tab S25 FE
Samsung Galaxy S25 FE

Samsung heeft de S25 FE voorzien van de Exynos 2400-soc die ook in de S24 en S24+ zit, laat Samsung weten. Die is nipt sneller dan de Exynos 2400e uit de S24 FE, schrijft Tweakers in een preview. Het werkgeheugen blijft met 8GB aan de kleine kant ten opzichte van bijvoorbeeld de S25 en de opslag is met maximaal 256GB ook niet zo groot als die van de duurdere varianten.

De camera's zijn grotendeels ongewijzigd ten opzichte van de S24 FE. Wel heeft de frontcamera een upgrade gehad. De accu is iets groter, met een capaciteit van 4900mAh, en die kan nu laden met 45W in plaats van 25W.

Behalve de S25 FE presenteert Samsung ook de Tab S11-serie van tablets. Daarin zijn twee varianten: de reguliere versie en de Ultra. Ze hebben 11"- en 14,6"-schermen en draaien op een MediaTek Dimensity 9400+-soc.

Alle drie de apparaten komen donderdag uit. De Tab S11 kost vanaf 899 euro; de Tab S11 Ultra begint bij 1339 euro. De tablets komen ook aan bod in de Tweakers-preview.

Update, 12:05: In dit artikel stond dat de S25 FE niet draadloos zou kunnen opladen, maar dat kan wel.

Samsung Galaxy Tab S11 Ultra
Samsung Galaxy Tab S11 Ultra

Door Arnoud Wokke

Redacteur Tweakers

04-09-2025 • 11:30

67

Reacties (67)

Sorteer op:

Weergave:

De gewone S25 heb je al voor 589 euro (zie Samsung Galaxy S25, 128GB opslag Donkerblauw: beste prijs - Tweakers)

Waarom zou je dan voor de S25 FE kiezen, die én 160 euro duurder is, én een minder goede SoC heeft (die Exynos 2400 tov de Qualcomm Snapdragon 8 Elite die toch wel wat beter scoort)?

En die S25 kan ook nog eens draadloos laden, wat de S25 FE dus niet kan. (edit: ah dat blijkt dus een fout in het artikel geweest)

Voor de support hoef je het niet te doen, die is bij de S25 ook al 7 jaar.

Wat is dan nog de meerwaarde van de S25 FE?

[Reactie gewijzigd door wildhagen op 4 september 2025 12:08]

die én 160 euro duurder is,
Je vergelijkt een winkelprijs met een adviesprijs?
het ding is nog niet verkrijgbaar, dus dat is de enige vergelijking die je kan maken.
Je zou ook deze adviesprijs met de adviesprijs van de non-FE kunnen vergelijken.. of kijken wat bij Samsung de relatie is tussen winkelprijzen en adviesprijzen.
op samsung.nl staat hij "koop nu" aan 749 terwijl de S25 256GB in de pricewatch op 655 staat en bij samsung.nl nog op 799, dus de enige "winkelprijs" van de S25 FE is hun adviesprijs.
Als ie nog niet / nauwelijks beschikbaar is heeft het dus ook weinig zin om te discussiëren over de 'prijs'.
Dat kan kloppen. Effectief hebben we dus maar 1 (vertekende) winkelprijs.

Daarom is het punt van Olaf: als je in principe alleen een adviesprijs hebt (want die winkelprijs is erg vertekend), en weet dat de winkelprijzen al binnen enkele weken daalt en binnen enkele maanden al flink gedaald is (o.b.v. hetzelfde patroon ieder jaar bij deze telefoons), dat de enige echt zinvolle vergelijking o.b.v. adviesprijzen is.

Technisch heb je gelijk en kun je ook winkelprijzen gebruiken, want technisch hebben we aan beide kanten winkelprijzen. Maar we weten dat de winkelprijs aan 1 kant flink vertekend is, dus dat die vergelijking niet zo zinvol is.

Ik snap ook dat Olaf deze opmerking maakt, want het is een terugkerend patroon in de Tweakers artikelen. Het gold ook op het moment dat de S25 aangekondigd werd. Die is daarna flink in waarde gedaald. Maar zo blijven we bezig. Het feit is gewoon al jaren dat de adviesprijs niet representatief is en dus ook de winkelprijs op het moment van product aankondigingen (in ieder geval bij (Samsung) telefoons) niet de prijs is die je gaat betalen, tenzij je geen dag wil wachten of het fijn vind om rechtstreeks vanaf de website van de producten te kopen.

Daarbij geldt natuurlijk ook wel weer, dat het vergelijken o.b.v. adviesprijzen tussen producten die een half jaar qua releasedatum verschillen, ook weer niet perfect is. De S25 winkelprijs zal altijd een half jaar extra prijsdaling doorgemaakt hebben t.o.v. de S25 FE.

[Reactie gewijzigd door xtlauke op 4 september 2025 18:07]

hoe vertekent het beeld ook is, dat is de enige prijs waarvoor je de S25 FE kan krijgen en je zou gewoon dom zijn om de S25 bij Samsung aan de volle pot te kopen. De ene is de theoretische prijs en de andere de effectieve, wat consumenten die prijsbewust zijn zullen betalen. Met prijsverlagingen in de toekomst zijn de huidige kopers niets en daarom is zijn vergelijking wel terecht.
Ik was letterlijk gisteren toevallig op de site van Samsung aan het kijken voor de S25, die stond toen voor 640 euro voor 128gb, kijk ik vandaag weer, hebben ze gewoon 100 euro bovenop de prijs gegooid en is de vanaf prijs nu 740, waarschijnlijk om de S25 FE aantrekkelijker te maken? Vieze verkooptruucs hoor.
Net 135 euro afgetikt voor de FE bij een 1 jarige sim only die ik toch al zou nemen zonder toestel. Dus... Wat een discussie om niks..

[Reactie gewijzigd door TWeaKLeGeND op 5 september 2025 16:46]

dat noemen we in België koppelverkoop en is niet de prijs van het toestel zelf. Anders ga je heel veel toestellen aan 1€ in de pricewatch zien |:(
Sim only. Oftewel enkel koppelverkoop in zeer lichte vorm.

Je kan het in België noemen wat je wilt maar het gaat hier om een maandelijks opzegbaar contract waarbij je dit toestel voor 200 euro krijgt.


En daar ging het om toch? De prijs in de praktijk? Die is dus 225 euro momenteel op zijn slechtst.


Misschien dat in België de prijs van een toestel bij een contract nog Hush Hush verborgen is, maar in Nederland is het 100% transparant exact wat je waarvoor betaald. En in dit geval, betaal je dus geen hol voor dit toestel. (Ja het klinkt leuk dat jullie geen koppelverkoop toestaan maar in de praktijk lopen jullie een decennium achter op de situatie in NL)

[Reactie gewijzigd door TWeaKLeGeND op 7 september 2025 17:59]

Bij ons moet je het toestel afkopen als je je abonnement vervroegd opzegt, anders is het niet toegestaan om ze samen te verkopen en is het ook verboden om onder de inkoopprijs te verkopen, dit allemaal om oneerlijke concurrentie tegen te gaan.
Nogmaals, sim only, het toestel is al volledig afgekocht en je bezit. (tenzij je kiest die 40/135 euro als lening aan te gaan, dan moet je dat inderdaad in 1x aflossen bij afkoop contract, maar we praten hier uberhaubt over een maandcontract, er valt niks af te kopen en het bedrag voor het toestel a 205 euro voldoe je direct, je zit enkel 1 maand vast aan je abbo die je op dag 1 alweer opzegt als je wilt) Je kan het koppig koppelverkoop blijven noemen maar dat is net als de mcdonalds een oplichter noemen omdat ze je na betalling voor 6 nuggets er 9 hebben gegeven met nog eens gratis 2 sausjes ook. Ja technisch gezien krijg je de prijs van +- 200 euro alleen als je ook een ander product afneemt. Maar even met beide benen op de grond blijven: Je bent 225 euro kwijt inclusief wat jij koppelverkoop noemt. TOTAAL. En dan ben je daarn KLAAR. 100% eigenaar van het toestel en heb je niks aan contract lopen. Wat voor nu heeft het dan nog om op negatieve wijze als koppelverkoop te bestempelen? Nu is het voor velen nog interessanter om het contract wel gewoon een jaar door te laten lopen omdat zoals mij er velen zijn die uberhaubt een onbeperkt verbruik sim only hebben lopen. Dan tik je nog maar 135 af voor het toestel momenteel. Zit je wel een jaar vast aan een abbo, die je toch al zou hebben.. en zelfs dan is die 135 + 12 maanden lang die 27,50 ruim minder dan de adviesprijs van het toestel los. (En dus maar 40 euro bij 24 maanden maar ik doe niet aan 2 jaars contracten dus heb gekozen voor die 135)

Het punt is dat dit toestel dus veel goedkoper in de mark gezet wordt doormiddel van promoties dan de anderen en dat de daadwerkelijke straatwaarde dus totaal niet overeenkomt met de adviesprijs. Daar ging de discussie om toch? De nut van hier de adviesprijs tegenover de straatprijs van andere toestellen zetten?

Het 'niet onder de kostprijs mogen verkopen' is uiteraard een wassen neus en op een legio aan manieren 'op te lossen'. Maar het gaat om prijs in de praktijk niet de prijs in een uitzonderingsmarkt. De adviesprijs slaat inderdaad nergens op als je het tegenover de andere toestellen in de serie zet. Maar als je in praktijk voor ruim onder de 300 euro dit toestel kan bemachtigen dan is het ineens wel iets. Ik zie het nu als 225 euro afgetikt hebben voor het toestel plus 90 euro korting op mijn jaarabbo (die 90 euro korting op het toestel dankzij jaar ipv maand contract 'geef ik intern' aan mijn maandabbo).

Vroeger was de telecomwereld een gedrocht en er volledig op gericht om mensen het idee te geven dat als je niet elk jaar een nieuw toestel uitzoekt je een dief van je eigen portemonnee bent etc, alle wet en regelgeving van de afgelopen 20 jaar (denk aan dat het nu altijd helder een lening is die je aan gaat bij koop op afbetaling etc) hebben dat volledig opgelost in nederland, belgie gaat geheel onnodig weer een stap te ver waardoor onschuldige goed voor de consument aanbiedingen als deze niet kunnen. Tjah.. Er valt ook wel weer wat te zeggen over samsung en diens prijs intransparantie middels onzin adviesprijzen. Wellicht bedanken we belgie ooit wel voor het ontmantelen van de samsung prijs maffia en soortgelijken. Maar tot dan mis je leuke deals.

[Reactie gewijzigd door TWeaKLeGeND op 8 september 2025 12:14]

Ik snap niet waarom je dan nog blijft argumenteren als je het er mee eens bent. Het is een ander manier van verkopen met speciale voorwaarden en uitzonderingen in een voor mij ander land. Hoe ze er nog aan verdienen of waarom ze het doen laat ik in het midden, maar er zal wel een strategie achter zitten, want anders zouden ze het niet doen.
De s25FE is momenteel al verkrijgbaar voor 366,95+16,50+16,50= 399.95 Euro. bij belsimpel icm odido maandelijks (direct weer opzeggen). Als je een telefoon inruilt gaat er nog 150Euro vanaf dus 249,95. En wat die inlevertelefoon nog waard is wordt op je rekening gestort! Ikzelf lever een s22 in en betaal uiteindelijk 133,95Euro! Dus... ik zou momenteel voor de S25FE gaat want deze actie is er niet voor de gewone variant. Meer info? Zie PEPPER
Dat is allemaal koppelverkoop met allerlei voorwaarden en uitzonderingen van providers die al tientallen jaren proberen zieltjes voor zich te winnen om achteraf hun winst te kunnen pakken op andere manieren. De echte prijzen van de pricewatch zijn nog altijd dezelfde:

In Nederland:
Belsimpel € 749,-
Mobiel.nl € 749,-
Samsung.com € 749,-
Coolblue.nl € 749,-
MediaMarkt € 749,-
Proshop.nl € 799,-

In België:
Samsung België € 749,-
Coolblue.be € 749,-
MediaMarkt.be € 749,-
Krëfel € 749,-
Vanden Borre € 749,-
Fnac € 749,-
het ding is nog niet verkrijgbaar, dus dat is de enige vergelijking die je kan maken.
Dat neemt niet weg dat je heel snel (zoniet van bij het begin) overal kortingen zal vinden. De vraag "waarom, gegeven dat hij duurder is" zal in dat geval theoretisch blijken te zijn, en in de praktijk eerder "waarom, gegeven dat hij een mindere SoC heeft" worden - en indien hij goedkoper te vinden wordt zou dat een deel van het antwoord kunnen zijn.
De s25fe kan wel draadloos opladen zoals alle fe.
Maar de S25 FE, waar het hier over gaat in dit artikel, dus niet:
Draadloos opladen kan niet.
Terwijl de reguliere S25 (en uiteraard de Plus en Ultra) dat wél kunnen.

(edit: dat was blijkbaar een fout in het artikel)

De hogere prijs én en de iets mindere SOC tov de gewone S25, maakt dat ik niet zie wat de USP of meerwaarde van de S25 FE in deze line-up nog is.

Toestel zal verder ongetwijfeld van prima kwaliteit zijn (zoals altijd bij Samsung), maar de meerwaarde op dit moment in ieder geval in de S25-lineup zie ik niet. Wellicht in de toekomst als de reguliere S25 niet meer op de markt is.

[Reactie gewijzigd door wildhagen op 4 september 2025 12:10]

Zie het volgend artikel daar kan hij wel draadloos opladen zoals alle fe

Voorafgaand aan de introductie gingen nog geruchten dat de S25 FE een kleinere accu zou krijgen dan de S24 FE, maar daarvan blijkt niets waar: met 4900mAh is de capaciteit een paar procent toegenomen. Nieuw is de mogelijkheid tot 45W bedraad laden, waar de S24 FE niet verder kwam dan 25W. Draadloos opladen en het draadloos terugladen van andere apparatuur zijn nog steeds mogelijk.

[Reactie gewijzigd door patrom op 4 september 2025 11:52]

Even ter onderbouwing/ondersteuning van jouw bewering.

Tweakers heeft het artikel aangepast omdat die vermelding dat het er niet in zat ongegrond is.

Daarnaast zegt Samsung zelf ook gewoon dat het er in zit:
https://news.samsung.com/...i-and-flagship-essentials

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 4 september 2025 12:12]

"Waarom zou je dan voor de S25 FE kiezen, die én 160 euro duurder is" Ik verwacht dat ze dit in het begin wel gladstrijken tov de S25 met promo's en hogere discounts voor de telco's die hem icm een abbo aanbieden.

[Reactie gewijzigd door PhaeTom op 4 september 2025 14:18]

Ik denk dat verschillende Tweakers zich hier gewoon bewust van de domme houden, enkel om ergens over te kunnen klagen.

Want dit wordt echt elke keer aangegeven als mensen klagen over de (hoge) adviesprijzen. Het blijkt ook elke keer dat de prijs van de FE gewoon onder die van de normale versie komt ongeacht de adviesprijs. Soms direct (door promoties/kortingen) en soms enkele maanden later, maar het gebeurd wel altijd.

Misschien moet Tweakers daar eens een mooi artikel van maken dan kunnen we daarmee reageren op die mensen die hun kop elke keer in het zand steken omdat ze niet willen horen dat een adviesprijs weinig betekenis heeft...

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 4 september 2025 12:06]

Is de s25fe beter dan de s25?

ik denk het niet haha.

Het is een verkoop praatje van elke winkel? maar wij Nederlanders kijken verder met onze neus haha.

Niemand gaat deze telefoon kopen voor die prijs!
Eens, dat zie ik in het algemeen wel vaak, zeuren om te zeuren.

Overigens zag ik net de eerste actie van Odido al op Pepper langskomen, met extra inruilkorting, waardoor je €150,- extra korting krijgt en nog maar €225,- voor de S25FE betaalt.
Ik was letterlijk onderweg van Pepper hierheen om het te melden :+

Zelfs zonder inruil al (bijna exact) de helft van de 'adviesprijs'
S25FE 128GB voor €374,95 (zonder inruil)
S25FE 256GB voor €432,45 (zonder inruil)
Misschien is het een praktijk die aangepakt dient te worden. Dit soort sluwe liegerij over prijsstellingen om daarmee klanten te manipuleren. Het is normaal in elke branche maar de koreanen gaan wel extreem over bepaalde lijnen heen waarbij adviesprijzen eigenlijk helemaal niks meer zeggen en vooral een tool zijn voor misleiding. Dat is iets anders dan 'adviesprijzen zeggen weinig' wat nog oke is.

[Reactie gewijzigd door TWeaKLeGeND op 8 september 2025 12:22]

Voor de introductieprijs: de enige reden om hem te nemen, is om de extra's die je er bij krijgt (gratis smartwatches, oortjes, cashbacks, etc.).

Maar, kijkend naar de prijsontwikkeling hier: uitvoering: Samsung Galaxy S24 FE, 128GB opslag, Grafiet denk ik dat het over een half jaar een prima optie is.

Ook zal Samsung niet eeuwig S25's en S24FE's produceren. Op een gegeven moment is de voorraad op en is de S25FE voor een aardig bedrag een prima alternatief voor wat er nog wel op voorraad is.

Voor nu zie ik het voordeel er niet direct van in. Misschien dat fans van custom ROMs hopen dat de niet-Exynos chips beter in staat zullen zijn om hun eigen software te draaien?
Bij odido is hij nu al 480 bij een abonnement. Deze telefoon is over een half jaar ook die prijs los, en over een jaar net als de 24FE 420 euro. Dit is niet een telefoon die je koopt voor de volle prijs.
De gewone S25 heb je al voor 589 euro (zie Samsung Galaxy S25, 128GB opslag Donkerblauw: beste prijs - Tweakers)

Waarom zou je dan voor de S25 FE kiezen, die én 160 euro duurder is, én een minder goede SoC heeft
Waarom vergelijk je het 256GB model met het 128GB instapmodel? De S25 met 128GB moet je niet willen hebben..

Die heeft ook nog eens een veel kleinere accu.. 4000 ipv 4900 mAh.
De scherm grote is voor veel mensen ook belangrijk. De S25 heeft een veel kleiner scherm dan de S25FE
Formaat van de FE is doorgaans groter dan het gewone S model. Dan concurreer je meer met de + versie.
De adviesprijs van de S25 werd gesteld op 899, deze op 749. Als we deze verhouding even vertalen naar de straatprijzen dan zal de S25 FE richting de 490 euro gaan.

Overigens zelf een week of twee geleden een S24 FE gekocht. Ik heb gewacht tot deze onder de 500 euro zakte (voor 256GB, je kunt er geen SDkaart meer in kwijt sinds de S21 FE). Deze FE telefoons hebben een groter scherm dan de non-fe serie.

[Reactie gewijzigd door sdk1985 op 4 september 2025 18:12]

Het stomme is, de FE haalt die prijs ook nooit echt meer in ondanks dat die ook goedkoper wordt. Afgaande op de vorige series komt er eigenlijk nooit een mment dat de SxxFE goedkoper wordt dan de Sxx omdat hij meer dan een half jaar later uitkomt. Op een gegeven moment verdwijnen beiden gewoon van de markt.

Dus de meerwaarde van een FE model zie ik niet echt. Als hij echt substantieel goedkoper zou zijn, ja dan wel.
Wat jij beweerd is uiteraard heel makkelijk te checken... de laagste prijs in de pricewatch voor de S24 = €497,99 en die voor de S24 FE = €429,-... dus ja, die prijs wordt nog wel ingehaald. De S24 FE zat ook al vrij snel onder de prijs van de S24... de S24 bleek qua prijs namelijk best een lange tijd rond de €600,- steken voordat de S25 werd uitgebracht, terwijl de S24 FE al vrij snel na release onder de €600,- te krijgen was.
Het stomme is, de FE haalt die prijs ook nooit echt meer in ondanks dat die ook goedkoper wordt. Afgaande op de vorige series komt er eigenlijk nooit een mment dat de SxxFE goedkoper wordt dan de Sxx omdat hij meer dan een half jaar later uitkomt.
Als je gewoon de pricewatch opent om jezelf te fact checken dan zou je gezien hebben dat de S24 FE binnen 2 weken na launch een price drop kreeg die dat toestel significant goedkoper maakte dan de reguliere S24 en dat de FE sindsdien altijd goedkoper is geweest dan het normale model.

Dus ik weet niet precies wat jouw definitie van nooit is, maar ik zou m een beetje bij schaven.

Of gewoon stoppen met onzin praten natuurlijk. Daar kom je ook een heel eind mee.

[Reactie gewijzigd door youridv1 op 4 september 2025 14:10]

Nou ik heb er eens naar gekeken toen ik een nieuwe telefoon moest hebben en toen waren die wel degelijk duurder. Heb uiteindelijk de gewone gekocht. Maar dat was in de tijd van de S22FE als ik het me goed herinner. En ook niet in Nederland trouwens.

Mooi dat hij zo snel zakt want er is wel een flink 'gat' tussen de A5x en de S serie.
Even het winkel/straatprijs vs adviesprijs verhaal waar veel andere Tweakers al over geschreven hebben daargelaten: De gewone S25 is samen met het basismodel van de iPhone een van de weinige relatief 'compacte' toestellen in het wat duurdere segment met 6.2''. Waar de S25 FE juist de wat meer gebruikelijke schermgrote van 6.7'' heeft.

Voor mijzelf is het compacte van de S25 juist een voordeel, en heb om die rede een dan ook een normale S23 en geen FE, Plus of Ultra, maar genoeg mensen wie juist liever een wat groter toestel willen; vermoedelijk zelfs de meerderheid anders was een groter deel van het toestelaanbod immers wel wat kleiner.

Voor die laatste groep kan een S25 FE dan best wel eens betere keuze dan de S25 ondanks de wat minder SoC, zelfs bij een gelijke straatprijs :)

[Reactie gewijzigd door !mark op 4 september 2025 13:24]

Je krijgt bij Belsimpel (150euro) en mobiel.nl (50euro)korting als je je mailadres achteraat. Dan is het opeens alweer een ander plaatje. Zeker met de 150euro inruilbonus die ze allebei hebben.
De S25FE heb je momenteel voor 135 bijbetalen bij een 1 jarige odido sim only onbeperkt, als dat toch al iets is wat je hebt of zou nemen dan is dat dus best scherp. Samsung adviesprijzen zijn sowieso onzin.
Als je bij samsung nu een telefoon inruilt krijg je sowieso 150euro korting bovenop wat ze voor je oude toestel geven. Als ik een S22 iruil krijg ik daar 139euro voor EN 150 actiekorting waardoor ik maar 385.10Euro hoef te betalen. Alsnog zou ik mijn andere reactie lezen als je er een wilt voor veel minder.

[Reactie gewijzigd door Cyclone82 op 5 september 2025 19:36]

Meh.. De S25 is inmiddels al goedkoper dan dit en is geen budget versie. Heeft zelfs een echte snapdragon chip.

Ik zou gewoon voor de echte S25 (of plus) gaan in dit geval.

[Reactie gewijzigd door Llopigat op 4 september 2025 11:34]

Die prijs gaat snel genoeg zakken naar €500
Mijn reactie is elk jaar hetzelfde, waarom nu een FE kopen als het 'origineel' beter en goedkoper is?
Vanwege het schermformaat en de grotere batterij! De FE heeft een 6.7" scherm en 4900mah accu!
Oftewel 1.27cm groter scherm, en een 900mah grotere accu versus de S25.
En als je wat ouder wordt, en je anders je leesbril erbij moet pakken, heeft dat toch wel voordelen!

Je moet hem dus vergelijken met de S25+. En die is toch gemiddeld zo'n €120 duurder als de S25.
Dan is het prijsverschil (als je poosje wacht) toch wel fors te noemen.

[Reactie gewijzigd door Spaarpott op 4 september 2025 16:38]

precies dezelfde reden, deed me de 24fe kopen.. en niet de kleine 24.
Krijg meer het idee dat de FE gemaakt wordt om te kunnen maken. Logisch gezien zou je niet meer gaan betalen als de gewone S25 betere specs heeft en goedkoper is.
De S25+ (want die heeft pas een even groot scherm) kost €770. Deze FE is binnenbeen maand of twee €500
Zo slecht waren de Exynos 2400-soc vorige jaar niet en deden het opzich goed in de benchmarks. 1 jaar later weer hetzelfde met een vernieuwde kleine upgrade in de camera en iets meer accucapaciteit en nu wel 45W laden + draadloos opladen
Mja, iedereen blijft maar doen alsof Exynos slecht is ondanks dat de Exynos 2400 gewoon meekon in de benchmarks met de tegenhangers van andere fabrikanten. Dat het te traag is of te veel energie zou verbruiken is al enkele jaren gewoon niet meer waar.
Mijn Exynos 1380 in de A54 wordt soms heel warm. Is dat nog steeds een kwaaltje bij de nieuwere iteraties?
Forse prijs en geen draadloos opladen.
Aan de redactie

De s25fe kan wel draadloos opladen zoals alle fe.
Fijn dat er weer een 11 inch Tab S is. Minder fijn dat er op de specificaties wordt bezuinigd. Erg weinig verschil met de Tab S9, zeker gezien de S11 een generatie heeft overgeslagen. Advies is om even te wachten tot de prijzen zakken, want met de huidige prijzen zijn is de S11 zeker niet de dubbele prijs waard.
S25+ 256gb heb je ook voor die prijs..
Ik denk dat Samsung beter kan stoppen met de FE serie. De S25 (+) is nog nauwlijks duurder maar wel een stuk beter. Daarnaast is de lineup in de A serie ook veel beter geworden de laatste jaren.
Exynos is volgens mij hun eigen chip. Kan goed dat ze daarover veel meer marge pakken.
Als het goedkoper moet zou ik zelf eerder een A-serie aanraden. Al is die camera weer niet zo geweldig.
Normaal wel, maar de A56 heeft problemen met geluidsuitvoer over oortjes.
Zie reviews bij: uitvoering: Samsung Galaxy A56 5G, 128GB opslag Grafiet
De S25+ was bij release een stuk duurder, net als nu de adviesprijs van de S25 FE, maar over een paar maanden met de feestdagen zal de werkelijke prijs van de FE een stuk gedaald zijn. En wat gaat de klant dan kopen? Samsung's verkoop afdeling denkt dat de FE iets kan betekenen in die verkopen, dus brengen ze het toestel uit.

Of mensen het dan daadwerkelijk kopen, geen idee.
Ik denk dat als dat voor Samsung beter is dat ze dat bij Samsung ook zouden doen. Maar dat doen ze niet dus ga ik er vanuit dat het voor Samsung WEL beter is :)
De S25 (+) is nog nauwlijks duurder maar wel een stuk beter.
Momentopname, waar de S25 (+) nog maar weinig in prijs gaat zakken, gaat deze juist nog enorm in prijs zakken. Het trekt allemaal gewoon recht, want dat is marktwerking :)

Sterker nog, letterlijk vandaag (zie pepper) kan je hem al voor 375 euro in huis halen! Dat is dus VEEEEEEEEEEEL goedkoper dan de S25 (+)...

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 5 september 2025 15:11]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.