Xiaomi gaat klaptelefoon Mix Flip buiten China uitbrengen

Xiaomi gaat zijn klaptelefoon Mix Flip uitbrengen buiten China. Dat moet deze maand nog gebeuren. Waar de telefoon uitkomt en wat de prijs gaat zijn, heeft de fabrikant nog niet bekendgemaakt.

De Mix Flip was tot nu toe alleen beschikbaar in China, maar komt naar 'global markets', zegt Xiaomi-topman Lei Jun. Omdat dat moet gebeuren in september, zal de fabrikant vermoedelijk snel meer details bekend gaan maken. Xiaomi zegt niets over de Mix Fold 4. Xiaomi bracht tot nu toe zijn vouwbare smartphones niet buiten China uit.

De Mix Flip is de eerste telefoon van Xiaomi die in de lengte kan worden dubbelgevouwen. Het binnenscherm heeft een diagonaal van 6,86 inch en het scherm aan de buitenkant is 4,01 inch. De accu van het toestel is 4780mAh en kan aan een kabel snelladen op 67W. Net als de Fold 4 kan het draadloos laden op 50W. Er zitten twee 50 megapixelcamera's in het buitenste scherm. De hoofdcamera heeft een f/1,7-lens en de andere camera heeft een f/2,0-lens en kan 2x optisch zoomen. De Mix Flip is in China vanaf omgerekend 760 euro verkrijgbaar.

Xiaomi Mix Flip

Xiaomi Mix Flip

Door Arnoud Wokke

Redacteur Tweakers

19-09-2024 • 20:01

32

Reacties (32)

32
31
15
0
0
11
Wijzig sortering
Het heeft hier geleid tot een discussie thuis, maar dit is toch over de breedte vouwen en niet over de lengte? :? Verlos ons!
Over de breedte ja, de vouw is horizontaal, als de vouw verticaal is is het over de lengte
Je introduceert een extra complexiteit.
Nu maak je de discussie afhankelijk van de toestel orientatie.
De vouw zit over de breedte van het toestel maar klapt over die breedtevouw in de lengte open? O-)

Om het direct nog complexer te maken.
Klopt! Over de lengte is over de lange kant.
Maar als na het vouwen de lange kant dan in de andere richting is? :?
De fold word over de breedte gevouwen.
Kijk maar naar de Samsung Galaxy Fold smartphones.
Die word als een soort van boek opgevouwen / dicht gevouwen.
Lengte is de grootste afmeting van een voorwerp. In het geval van een eendimensionaal voorwerp, zoals een lijnstuk, is het ook de enige afmeting. Voor langwerpige tweedimensionale en driedimensionale voorwerpen heet de betreffende richting de lengterichting, ook aangeduid als overlangs. Bij een tweedimensionaal voorwerp heet de richting loodrecht op de lengterichting de breedterichting, ook aangeduid als dwars of overdwars. De grootste afmeting in die richting heet de breedte. Voor driedimensionale voorwerpen is er ook nog een derde afmeting. Het gebruik van de drie afmetingen varieert, ook afhankelijk van de oriëntatie. Men spreekt bijvoorbeeld ook van dikte, hoogte en diepte.

Wikipedia: Lengte (meetkunde).

En nu mag iedereen voor zichzelf uitmaken of hij gelijk had :-)
De afbeelding bij dat artikel is vanwege de oriëntatie dan juist weer verwarrend. Wat als de lange zijde verticaal zou zijn?

En als je over de breedte vouwt, klap je hem dan over de lengte open? Want hij wordt langer. :*)
Kan iemand een tekeningetje maken?
De vouw zit overduidelijk over de breedte van het toestel en je vouwt het toestel dus in de lengte. De vouwrichting staat haaks op de vouw. Dikgeklapt is het toestel korter, niet smaller. Simpel zat toch?
Hij wordt gevouwen over de lengte. Hoe moeilijk wil je jezelf maken,
Of is dit iets 9gags ?

[Reactie gewijzigd door Xfade op 19 september 2024 20:26]

In jouw paspoort staat dan ook jouw buikomvang?
Zouden ze op school aan moeten leren als een geheugensteuntje _/-\o_
Nee, volgens mij heeft @Arjan90 gelijk. Als je een A4 over de lengte moet vouwen is dat precies de andere richting als deze telefoon.

De vouw gaat over de lange weg.

Als je in de lengte moet snijden doe je dat ook over de langste route.
Zoonlief leert het in ieder geval zo op school. Voor een vliegtuigje moet je eerst in de lengte vouwen zegt hij :D We hebben het hem even gevraagd toen hij net thuiskwam en keek ons idioot aan waarom we dit niet zouden weten.

Leuke telefoon ook trouwens :+

[Reactie gewijzigd door Arjan90 op 19 september 2024 20:34]

-

[Reactie gewijzigd door SE USER op 19 september 2024 20:44]

In de inleiding staat dat de prijs nog niet bekend is, einde artikel wordt een prijs van 760 euro genoemd. Ik begrijp dat dit de omgerekende prijs in China is. Dit is vergelijkbaar met de prijs van de Samsung Flip 6, zal daarom niet veel hoger moeten zijn ondanks de betere specs.

[Reactie gewijzigd door 19RAW68 op 19 september 2024 20:57]

Ja, dat viel mij ook op. Ik ben benieuwd wat de uiteindelijke prijs in de Benelux zal zijn.
Echter ben ik vooral benieuwd naar de kwaliteit van de camera. Dat is iets waar de Flip smartphones vaak op inboeten, in vergelijking met normale flagships.
Global versie is al te koop, 963 euro + 53 euro verzendkosten
https://eu.etoren.com/pro...e-12gb-ram-global-version
Ik heb hem al een kleine maand in gebruik. tijdens mijn vakantie in china meegenomen.
vergeleken met de samsung flip die ik hiervoor had, hebben ze een erg goed toestel neergezet.
De vouw in het scherm is minder merkbaar wanneer je de telefoon gebruikt.
Op software gebied lopen ze ook ver voor, buiten scherm is daadwerkelijk te gebruiken. denk aan youtube, browsen, berichten lezen en antwoorden etc.
voorlopig ben ik er erg tevreden over.
Dat kan met de Flip 6 ook, na installeren van Goodlock.
Mag ik vragen wat je in China voor dat toestel betaald hebt?
Dan is een tussenstop bij m'n volgende vakantie ergens in het Oosten interessant.
totale creditcard afschrijving was 802,90 dit ivm valuta exchange en cc kosten die er bovenop kwamen.
Goed dat nu meer merken met vouwbare smartphones komen.
Hopelijk gaan ze dan meer op prijs met elkaar concurreren en worden de prijzen dan eindelijk eens betaalbaarder.
Als ze betaalbaarder worden, dan word een volgende smartphone voor mij wel een vouwbare telefoon die over de breedte gevouwen word.
Zou echt mooi zijn als de Fold 4 ook komt.
Ik snap wel het praktisch nut van een vouwbare telefoon maar voor mij blijft toch de kwetsbaarheid van het scherm de rede dat ik het bij een 'gewone' smartphone houd. Heb wel getwijfeld voor een Samsung Z Fold maar na even getest te hebben had ik het al snel gezien dat dit niets voor mij is.
Toch fijn als je er niet over hoeft na te denken dat je een telefoon in je broekzak hebt. Nu merk je eigenlijk niet dat je een toestel bij je hebt. Bij een normale telefoon voel je het meteen als je gaat zitten. Dan komt er wel wat druk op. Niet dat ie dan breekt maar voelt niet zo fijn.
Ik heb zelf een Samsung S23 Ultra die sowieso niet in de broekzak past maar ik dat sowieso ook nooit doe en altijd een Otterbox Defender er omheen heb. Daar zit een heel handige stevige clip aan waarmee je de telefoon heel gemakkelijk aan de riem of rand van de broek kan clippen.
Als dit in mijn broekzak past zonder te beschadigen bij fietsen en lopen en de scharnieren robuust zijn, evenals de vouw in het scherm, dan kan deze telefoon, of zijn opvolger, weleens mijn nieuwe telefoon worden.

Ik zou graag een grote telefoon willen, die in mijn broekzak past wanneer ik geen jas met binnenzak draag. Het grootste deel van het jaar ga ik jasloos de straat op, ik ben niet koud aangelegd, en als het regent draag ik een dunne regenjas; alleen in de wintermaanden draag ik een jas met binnenzakken. Voor mij zou een klaptelefoon ideaal zijn, vermoed ik.

[Reactie gewijzigd door ABD op 20 september 2024 18:33]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.