Uber: geen aanwijzingen dat er data is gestolen bij hackaanval

De schade die Uber heeft geleden bij de hackaanval op zijn intranet lijkt tot nu toe beperkt. Dat meldt het bedrijf in een verklaring vrijdag. De hacker zou geen toegang hebben gehad tot gebruikersgegevens, zoals hun reisgeschiedenis en andere privacygevoelige gegevens.

Uber schrijft vrijdag dat zijn diensten, waaronder zijn gelijknamige taxidienst en maaltijdbezorgservice Uber Eats operationeel zijn. Ook gebruikt het bedrijf zijn softwaretools op het intranet weer, die donderdag voor de zekerheid offline zijn gehaald. Verder deelt het bedrijf geen details over de aanval.

Bleeping Computer beweert vrijdag dat het screenshots van de hacker heeft ingezien. In die screenshots zou het intranet van Uber te zien zijn, waaronder de Amazon Web Services-console en het Google Workspace-dashboard. De dader zou ook Ubers bugbountyprogramma hebben ingezien. Dit suggereert dat hij op de hoogte is van beveiligingslekken die het bedrijf misschien nog niet heeft verholpen.

De hack werd donderdag publiekelijk erkend door Uber. The New York Times had gesproken met een beveiligingsonderzoeker, die contact zou hebben met de 18-jarige hacker. De aanvaller stelde 'volledige toegang' te hebben tot interne Uber-systemen. Hij zou binnengedrongen zijn op het Uber-intranet middels social engineering. Naast toegang tot de Uber-Slack zou de aanvaller ook toegang hebben tot broncodes, e-mailsystemen 'en andere interne systemen'. Dit is nog niet door Uber zelf bevestigd.

Door Loïs Franx

Redacteur

18-09-2022 • 09:16

51

Reacties (51)

51
46
20
1
0
19
Wijzig sortering
Gaan nu verhalen dat dezelfde hacker ook bezig is geweest met GTA6. Op reddit en Twitter zijn iets van 3 GB MP4s aan gameplay videos te vinden, en scripts ?

EDIT: source code + early builds zouden ook gelekt zijn. Gok dat de advocaten + FBI nu overuren draaien om de damage control in gang te zetten.

Zie: https://www.theverge.com/...ameplay-footage-90-videos

(verbaasd dat Tweakers dit nog niet meldt)

[Reactie gewijzigd door loekf2 op 23 juli 2024 05:30]

“Geen aanwijzingen” betekent niet “niet gebeurd”.
Inderdaad. Het gaat er niet om wát Uber zegt, maar de manier waaróp ze iets *niet* zeggen ;)
Ach, goed kunnen ze het toch niet doen in de ogen van sommige mensen.
Als ze zeggen dat er geen data gestolen is, wat ze niet 100% kunnen garanderen, en later blijkt er toch data gestolen te zijn dan is het ook niet goed.
Als ze zeggen dat er mogelijk data gestolen is, terwijl het niet zo is, worden klanten onnodig zenuwachtig.

Wat ze nu doen is gewoon de waarheid vertellen, er zijn geen aanwijzingen data er data gestolen is...
Hoe zouden ze dit beter/anders moeten doen?
Het is zoals élke reclame en élke marketing-uiting ooit werkt. Je zegt precies hetgeen wat het is, maar geen letter méér. Aannames vanuit het publiek doen de rest.

"Wij hebben geen aanwijzingen dat er data is gestolen" -> "Wij" betekent: anderen dus wél. Een *aanwijzing* is geen bewijs, dus ze hebben waarschijnlijk wél *bewijs* maar niet de *aanwijzing*. "Gestolen" betekent ontvreemd, het originéél is er nog steeds, dus inderdaad, er is niks *gestolen*, alleen maar *gekopieerd naar een locatie buiten het Uber netwerk*. En dan nog de definitie van *data*. Ja misschien nog dat er geen data gedownload is, maar wie zegt dat er geen backdoors gemaakt zijn, logic bombs geplant zijn, screenshots gemaakt zijn van de source code of belangrijke repo's en mails en bedrijfsgegevens?

Geen woord aan gelogen, en tóch kun je er alle kanten mee op. En hoezo 'gewoon de waarheid' vertellen? Waarom denk je dat ze de waarheid vertellen dan? Op basis waarvan? Vertrouwen? In een megalomane corporatie die als enig doel heeft de CEO's te verrijken? En markten te ruïneren zoals met hun "taxi"-dienst en zo?

Als ik stel: "er zijn geen katten met 2 staarten" kun je vanuit je eigen perceptie denken dat dat inderdaad de waarheid is. Echter, ik zeg niks over katten met 3 staarten, of 4 ... als je ooit een kat met 3 staarten ziet en mij herinnert aan mijn uitspraak, maak ik daar zonder te knipperen met m'n ogen van dat ik nooit heb gezegd dat er geen katten met méér dan 2 staarten zouden kunnen zijn. Zo werken reclame en marketing, zonder uitzondering. Zeg *exact* datgene waarbij je zelf nog overal mee wegkomt als het tegendeel bewezen wordt.

Klanten moeten nu al terecht enórm nerveus zijn. Niet alleen bij Uber, maar élke hack. Het gaat om JOUW gegevens, hoezo ben je daar niet bij voorbaat al nerveus over?? Dat is nou precies de reden waarom mensen MFA maar gewoon irritant vinden, passwords hergebruiken (liefst Wachtwoord01! of Welkom@2022) want hey het is 'toch maar' Uber of 'toch maar' welk bedrijf dan ook. Lekker belangrijk als iemand bij accountje <x> of <y> kan...

[Reactie gewijzigd door DigitalExorcist op 23 juli 2024 05:30]

"Wij hebben geen aanwijzingen dat er data is gestolen" -> "Wij" betekent: anderen dus wél.
Kun je aangeven wie die anderen zijn? Heb je daar enig bewijs voor? Of is dat een ongefundeerde aanname?
In een megalomane corporatie die als enig doel heeft de CEO's te verrijken? En markten te ruïneren zoals met hun "taxi"-dienst en zo?
Ah, je emoties spelen dus mee.... Uber is evil, dus alles wat ze doen of zeggen is evil....

Maar vertel eens, hou zouden ze het dan naar buiten moeten brengen?
"Het onderzoek naar de hack en de impact hiervan op onze klanten en bedrijfsvoering is in volle gang. Wanneer wij nieuwe informatie hebben zullen we dit naar buiten brengen via de normale kanalen".

Met "wij" bedoel ik natuurlijk de partij die hackt. Het bewijs? Nou, wat denk je van de Powershell scripts die gebruikt zijn om laterale bewegingen door het netwerk te maken? (Die scripts waar userid's en passwords hard ingebakken zijn)? Dat is alvast data die daadwerkelijk 'gestolen' is (of liever: gekopieerd en gebruikt.. het origineel staat immers nog op z'n plek). Dus hun vlieger met 'we hebben geen aanwijzingen blah blah' gaat al niet op, er *is* al data gestolen.

Maak hackers niet wijzer dan ze zijn. Standaard in een incident response procedure. Je gaat niet na 2 dagen al roepen dat je geen bewijs hebt voor gestolen data, ze hebben 1,1 PiB aan data alleen al in Google workspaces staan, die hebben ze écht niet allemaal uitgeplozen.

Lieve help... ik had toch écht nog een beetje (ijdele) hoop dat er hier op Tweakers iets genuanceerder werd gekeken naar grote monopolisten die nota bene keer op keer in landen verboden diensten aanbieden en markten zoals de taxibranche moedwillig slopen. En vage schijnconstructies met ZZP'ers die eigenlijk in loondienst moeten zijn bedenken om mensen maar zoveel mogelijk uit te buiten.

Als het Facebook was geweest was de wereld te klein.

[Reactie gewijzigd door DigitalExorcist op 23 juli 2024 05:30]

"Het onderzoek naar de hack en de impact hiervan op onze klanten en bedrijfsvoering is in volle gang. Wanneer wij nieuwe informatie hebben zullen we dit naar buiten brengen via de normale kanalen".
While our investigation and response efforts are ongoing, here is a further update on yesterday’s incident:
Ze doen dus eigenlijk waar jij om vraagt....
Je gaat niet na 2 dagen al roepen dat je geen bewijs hebt voor gestolen data,
Dat zeggen ze ook niet, ze zeggen dat ze (nog) geen aanwijzingen hebben dat er gevoelige gebruikers-data gestolen is....
Ze geven ook aan dat het onderzoek nog gaande is.
Lieve help... ik had toch écht nog een beetje (ijdele) hoop dat er hier op Tweakers iets genuanceerder werd gekeken naar grote monopolisten
Verbeter de wereld, begin bij jezelf.... je commentaar is in mijn ogen duidelijk gekleurd, en absoluut niet genuanceerd. Alleen het feit al dar je niet gerelateerde zaken als het de "verboden" diensten, etc etc er bij haalt toont dat aan.
Als het Facebook was geweest was de wereld te klein.
Want Uber? Ik ben helemaal geen fan van Uber (of Facebook), maar dat betekent niet dat ik alles wat ze roepen direct negatief uitleg...
Als iemand waarmee Uber vertrouwt is ernstige aanwijzingen heeft dat er wel data gestolen is en dit verteld aan Uber kan Uber niet langer zeggen dat zij geen aanwijzingen hebben, die hebben ze dan ineens wel.

En ga nu niet zeuren over de definitie van gestolen. Iedereen weet wat er in deze context bedoeld wordt.

En dat er mogelijks andere kwaadaardige dingen hebben plaatsgevonden wordt door dit statement ook niet uitgesloten en Uber zal er alles aan doen om dat ook na te gaan net om te voorkomen dat ze meer problemen krijgen later.

En waarom ze de waarheid vertellen? Enig idee wat er kan gebeuren als je over dit soort dingen gaat liegen? De potentieel miljardenclaims die je boven het hoofd komen te hangen? Het vertrouwen van investeerders en beleggers dat je nodig hebt om te overleven als verlieslatend bedrijf?
Facebook heeft ook amper last gehad van Cambridge Analytica, legio bedrijven betalen een boete en gaan gewoon weer door want hey boeien.
De potentieel miljardenclaims die je boven het hoofd komen te hangen?
Geloof je dat werkelijk?
  • Het is voor een enkel persoon praktisch onmogelijk om een groot bedrijf op de knieen te krijgen. Uber is niet een bedrijf dat gekenmerkt wordt door ethisch gedrag dus die wacht gewoon af tot een mogelijk probleem zich voordoet.
  • Bewijzen dat de problemen zijn ontstaan doordat de data bij Uber is gestolen is ook niet eenvoudig.
  • MIljarden? Ha - nooit zal het schadebedrag zo hoog zijn en lagere bedragen betekent voor Uber eigenlijk; goed te doen.
Het is simpel: data is gestolen (want waarom zou je hacken en geen data ontvreemden?) en Uber doet wat het altijd deed: mooi weer spelen.
Wat je doet is juist waarom ze zo communiceren: je neemt elk woord en zet dat ze hard mogelijk in een slecht daglicht. Juist daarom sturen bedrijven niks zeggende boodschappen de lucht in.
Vergelijk het eens met wat LastPass afgelopen week (de 15e) naar buiten bracht. Die kunnen het wél.

EDIT:
Zelfs bij Colosseum, die tandartsenkoepel, weten ze het nog altijd niet zéker door sorteren ze er vast maar op voor.

https://www.colosseumdent...berincident-19-september/

[Reactie gewijzigd door DigitalExorcist op 23 juli 2024 05:30]

Klopt, dat is een slimme marketingtruc. Je liegt niet maar het zegt ook helemaal niets.
Vraag is natuurlijk ook wat Uber onder data verstaat.
Schijnbaar niet de inloggegevens van de betreffende medewerker.
De truc is dubbel, Uber stuurt zo zelf de discussie een bepaalde kant op. Wij gaan nu hard discussieren over of er wel of geen data* is gelekt en wat dat betekent. Ondertussen is er mogelijk iets heel anders aan de hand.

Op het eerste gezicht lijkt er een wachtwoord te zijn ontfutseld aan een belangrijke gebruiker, dat is immers wat er typisch bedoedt wordt met een 'social engineering aanval': een gejat wachtwoord*.

Dat roept vragen op zoals of er wel MFA wordt gebruikt, of de systemen van Uber goed van elkaar zijn gescheiden, of er teveel rechten zijn gekoppeld aan een ankele gebruikersaccount, of je bepaalde verantwoordelijkheden niet bewust bij verschillende mensen/accounts moet beleggen, etc...

Ik ga er verder niet over speculeren want we weten niks en bij al die punten kun (nee, moet) je een heel genuanceerd verhaal opzetten dat alle context meeneemt om er iets zinnigs over te zeggen. Maar het zijn vragen die vanzelf langs komen als we over zo'n zaak gaan discussieren, je weet nooit wat blijft hangen.

Nu geeft Uber zelf al wat richting aan en gaan we waarschijnlijk uitgebreid discussieren over datalekken, terwijl dat onderwerp nu net niet relevant lijkt.

Ook hier wil ik nog een waarschuwing aan toe voegen. Vaak worden dit soort uitspraken uitgelokt door journalisten, die stellen een vraag als "is water nat?" en als het bedrijf dan "ja" dan staat er in de krant "Bedrijf X zegt dat water nat is!!!!" terwijl het bedrijf daar totaal niet mee bezig is en alleen maar antwoord geeft op vragen die worden gesteld.


* De term "data" is natuurlijk een beetje vaag. Een wachtwoord of authenticatie cookie of zo iets is technisch gezien ook data, maar goed, de meeste mensen snappen het wel.

[Reactie gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 23 juli 2024 05:30]

Wat men publiceert is voorzichtig geformuleerd door de advocaten en adviseurs. Ze hebben een workplan eat te doen in geval van een hack. Ook zal de overheid hier een zegje in hebben wat men kenbaar maakt. Dus wat we hier lezen is niets schrikbarends, dat zal ook niet gebeuren zolang het onderzoek loopt.
Wat men publiceert is voorzichtig geformuleerd door de advocaten en adviseurs.
Ik geloof inmiddels dat dit niet eens meer nodig is - want later kun je toch alles ontkennen en het risico is dermate laag dat ze er gewoon mee wegkomen.
Op zich ook niet zo vreemd want de echte dader is nog altijd 'de hacker'.
@mfkne

En in dit geval was het ook niet iemand die volgens mij uit was om gegevens echt te stelen en te misbruiken. Meer om het te kunnen of doen.
Als die persoon dat wel had gewild had er dus een hele andere kop gestaan of bericht nieuwsbericht naar buiten gekomen.

"Er is niks gebeurd" is de positieve spin.
"We hebben domme fouten gemaakt en alle data is gestolen" zou een andere kop kunnen zijn als met dezelfde actie er een kwaadaardig persoon achter had gezeten.

[Reactie gewijzigd door The Chosen One op 23 juli 2024 05:30]

Weer een heerlijke CAPSLOCK2000 reactie om mijn zondagochtend mee te starten.
Dit kwam kort na de film van de zogeheten 2000 donkeys waar de soortgelijke bewering wordt gemaakt,
op basis van locatie gegevens van smartphones konden er verdachte bewegingen gezien worden bij stembussen tijdens de 2020 verkiezingen,
https://en.m.wikipedia.org/wiki/2000_Mules
Deze 'film' heeft hier niks mee te maken. Ze keken 'simpelweg' naar de zendmasten waar telefoons mee verbonden waren. Die functie van Apple beschermt hier ook totaal niet tegen, en heeft er niks niks mee te maken. Je koppelt nu twee compleet random dingen met elkaar om maar tot een nieuw vaag complot te komen.
True the Vote used phone pings to cellphone towers to identify people who had passed near ballot drop boxes and various unnamed nonprofit organizations multiple times per day, concluding that such people were paid mules for ballot collection and deposits. Experts said such mobile phone tracking was not accurate enough to distinguish alleged mules from many other people who might walk or drive by a ballot box or nonprofit during the course of a day, such as delivery drivers, postal workers and cab drivers.
Die 2000 mules is niks anders dan wederom een berg onbewezen complotten. Vol met leugens en andere verzinsels. Hier is nul komma nul bewijs uit gekomen dat er fraude gepleegd is bij de verkiezingen.
De film is relatief snel in elkaar geflanst en er zit een kern van waarheid in,
en vrij snel volgt er een lockdown modus in apple dat een scala van die optie’s ook echt uitzet.
Welke kern van waarheid? Dat telefoons bestaan? Dat mensen zich wel eens door een stad verplaatsen?
Waar rook is, is vuur,
In dit geval beelden de complot-gekkies zich de rook in, dan zie je inderdaad overal vuur.

[Reactie gewijzigd door svane op 23 juli 2024 05:30]

Frappant dat je het nodig vond om
hier op te reageren en er voor kiest om het artikel van NYTimes niet wilt lezen 😇

Hier nog een bron voor je,
https://amp.cnn.com/cnn/2...ion-ranney-yao/index.html

Another was noted to have collected approximate location data whenever the user interacted with the app. Other independent evaluations have had similar findings.
Met een verwijzing,
https://www.consumerrepor...apps-privacy-a2278134145/

En nog een bron,
https://www.vice.com/en/a...egraph-planned-parenthood


Op het moment dat je blijft volhouden dat het niet bestaat terwijl alle andere bronnen 100% aangeven dat het wel kan,
kom dan met juiste bronnen aanzetten.
De film 2000 mules heeft de juiste groep mensen wakker gemaakt omdat er juist zoveel waarheid inzit waarna er een versnelling is gekomen in een aantal percepties wat jaren aan de zijkant en nooit prioriteit heeft gekregen.

En ja, daar zit een politieke agenda achter.
'Frappant' dat je niet eens mijn reactie lijkt te begrijpen...... Ik heb het NYTimes artikel gelezen, en ben al langer op de hoogte van het probleem van deze apps.
Op het moment dat je blijft volhouden dat het niet bestaat terwijl alle andere bronnen 100% aangeven dat het wel kan,
kom dan met juiste bronnen aanzetten.
Wijs eens even in mijn reactie aan waar ik het op dit punt niet met je eens ben? Mijn volledige reactie ging over die 2000 mules onzin. Je ziet echt dingen die er niet zijn.
De film 2000 mules heeft de juiste groep mensen wakker gemaakt omdat er juist zoveel waarheid inzit waarna er een versnelling is gekomen in een aantal percepties wat jaren aan de zijkant en nooit prioriteit heeft gekregen.

En ja, daar zit een politieke agenda achter.
Je bent echt veel te diep in de complotten terecht gekomen. Er zit 0.0 bewijs in deze propaganda film. 100% onzin.
The group’s claims of a paid ballot harvesting scheme are supported in the film only by one unidentified whistleblower said to be from San Luis, Arizona, who said she saw people picking up what she “assumed” to be payments for ballot collection. The film contains no evidence of such payments in other states in 2020.
Eén anonieme klokkenluider, die dacht wat gezien te hebben één

De "juiste groep mensen", die "wakker is geworden" is een groep idioten die $19.99 neerleggen om deze video te zien! Toch bizar dat mensen hier in trappen. "hier is bewijs voor grootschalige fraude, maar je mag het alleen maar zien als je geld over maakt" |:( |:(
Het blijft inderdaad frappant dat je blijft recycleren dat de film nonsense is ivm met politieke boodschap,

terwijl een van de elementen waarop die gebaseerd mbt smartphone gegevens 100% klopt, en dat die gegevens ook relatief makkelijk te herleiden en/of te meten zijn, en dus ook tijdens de verkiezingen.


Dat je het los van elkaar wilt zien is allemaal prima natuurlijk want wikipedia is een bron die niet 100x wordt aangepast op deze punten,
alleen veranderd het verder niks aan de feiten.


Smartphone is niet veilig en je kunt vrij nauwkeurig gedrag volgen, maak jezelf niet belachelijk dat het niet zo is. De angst is aangewakkerd doordat die gegevens ook relatief makkelijk aan te schaffen zijn,

https://www.vice.com/en/a...egraph-planned-parenthood
It's bonkers dangerous to have abortion clinics and then let someone buy the census tracks where people are coming from to visit that abortion clinic,” Zach Edwards, a cybersecurity researcher who closely tracks the data selling marketplace, told Motherboard in an online chat after reviewing the data. “This is how you dox someone traveling across state lines for abortions—how you dox clinics providing this service.”
Lees je eerst in voordat je allerlei domme claims maakt dat het nog steeds niet bestaat. Dat je blijft beweren dat allemaal nonsense is, is jouw feestje, maar houd dat aluminium hoedje bij je.
Er kan relatief makkelijk worden aangetoond dat er iets is gebeurd dat door de beugel kan en/of de claims kloppen.


De discussie is opgelaaid en bijbehorende maatregelen zijn genomen na de film en tijdens politiek reces in de zomervakantie 🙂 Heeft de film toch nog iets moois meegegeven als de lockdown mode bij IOs.
terwijl een van de elementen waarop die gebaseerd mbt smartphone gegevens 100% klopt,
Smartphones bestaan, en eigenaren van smartphones reizen regelmatig door een stad heen.... klopt 100%. Gefeliciteerd! Bewijst verder niks, maar je hebt toch een mooie observatie gedaan daar.
alleen veranderd het verder niks aan de feiten verzinsels.
Smartphone is niet veilig en je kunt vrij nauwkeurig gedrag volgen, maak jezelf niet belachelijk dat het niet zo is. De angst is aangewakkerd doordat die gegevens ook relatief makkelijk aan te schaffen zijn,
Voor de zoveelste keer, dit betwist ik niet, je kan dat vice artikel wel 100 keer plaatsen, maar ik heb nog nooit gezegt dat ik het vice (of NYTimes) artikel onzin vind...... geen idee waarom je iets verdedigt wat ik helemaal niet aangevallen heb.

Het enige wat ik hier aanval is die idiote 2000 mules film......... Die film bewijs helemaal niks, en er wordt bakken met geld aan verdiend door goedgelovige complot-aanhangers
Heeft de film toch nog iets moois meegegeven als de lockdown mode bij IOs.
Wederom, die lockdown modes heeft NIETS te maken met het volgen van mensen via apps en telefoonmasten. Blijf maar lekker volhouden dat het wel zo is, maar je verzint het ter plekke.
Ik snap nooit waarom je zo emotioneel explosief reageert over een film die je aantoonbaar niet hebt bekeken,
en vervolgens zelf invulling gaat wat ik zou moeten denken?
complot-aanhangers
Als je geen argumenten hebt is het moeilijk discusseren maar maak jezelf niet belachelijk door als een zot rond te gaan rennen en hard rond te gaan schreeuwen dat er “niks is bewezen”.


De klachten van de abortus en privacy lopen aantoonbaar sinds 2018 omdat de lokaties op oa google maps staan, facebook, apple, etc, etc.

2000 mules maakt dezelfde bewering want die brievenbussen staan op grotere locaties en dat er dus sws kan worden aangetoond of daar verdachte activiteit was.


Jij probeert andere mee te trekken in de conclusies terwijl je juist precies het tegenovergestelde kan doen, aantonen dat er niks was gebeurt in de nachtelijke uurtjes. Of het is er altijd druk, of niet, of iemand komt van 5 kilometer verderop aanrijden om daar midden in de nacht te zijn. Het kan allemaal…. als die wet niet met spoed wordt veranderd 😉
Als je geen argumenten hebt is het moeilijk discusseren maar maak jezelf niet belachelijk door als een zot rond te gaan rennen en hard rond te gaan schreeuwen dat er “niks is bewezen”.
Als jij zegt dat iets 'bewezen' is, moet je zelf met bewijs komen. Zo simpel is het. Ik kan ook zeggen dat de aarde plat is, en dat er bewijs voor is. Dit zou echter net zo belachelijk zijn als de bewering dat er grootschalige fraude bij de verkiezingen is geweest. Jij zegt dat er verdachte dingen zijn gebeurt, ik zeg dat de aarde plat is....... beide standpunten zijn even idioot.

"Geloof jij dat de aarde plat is? Nee? heb jij alle 800.000 uur aan youtube video's gezien die bewijzen dat de aarde plat is? Nee? dan heb je ook niet het recht om te zeggen dat de aarde niet plat is." <-- dit is hoe complot-aanhangers zich gedragen.
De klachten van de abortus en privacy lopen aantoonbaar sinds 2018 omdat de lokaties op oa google maps staan, facebook, apple, etc, etc.
D I T...B E T W I S T...I K...N I E T. geen idee hoe ik je dit nog duidelijker kan maken, maar het lijkt niet bij je binnen te komen.
2000 mules maakt dezelfde bewering want die brievenbussen staan op grotere locaties en dat er dus sws kan worden aangetoond of daar verdachte activiteit was.
2000 mules maakt vooral gebruik van telefoonmasten, en dus niet van Google maps data. Dit is veel minder nauwkeurig. Verder vinden die 'documentairemakers' dingen verdacht die normale mensen gewoon normaal vinden. Als iemand x keer in de buurt van een stembus komt, bewijs dit helemaal niks. Als ik 20 keer langs een abortuskliniek loop, dan bewijst dat ook niet dat ik 20 abortussen heb gehad, hoe graag je dat ook zou willen zien.

2000 mules ondermijnt de democratie in de VS, door goedgelovige idioten $20,- te laten betalen om een video te bekijken die niets bewijst.

[Reactie gewijzigd door svane op 23 juli 2024 05:30]

2000 mules ondermijnt de democratie in de VS, door goedgelovige idioten $20,- te laten betalen om een video te bekijken die niets bewijst.
Je hebt de film niet gezien dus het is alleen van horen zeggen wat ongepast is.


Tevens kun je de drama achterwege laten, het is de democratie van de VS waar continu wordt gelogen en bedrogen en het is blijkbaar de enigste manier om aandacht te krijgen. Dat je op dramatische manier partij kiest is mij al bekend waarbij je ook niet vies bent om feiten te verdraaien.


En dat issue aandacht krijgt is evident,
er zijn al directe instructies naar bedrijven en de bedoeling is dat er ook aanvullende wetgeving komt dat aansluiting vind bij de EU wat onbespreekbaar was maanden geleden, onmogelijk.
Het resultaat moet zijn dat het strafbaar wordt om dergelijke gegevens te koppelen/delen, en alles onder het motto abortus, terwijl dat issue aantoonbaar zoveel jaar op de plank ligt met precies dezelfde argumenten en dat nu wordt afgestoft.
Je hebt de film niet gezien dus het is alleen van horen zeggen wat ongepast is.
Geloof jij dat de aarde plat is? Nee? Ik heb namelijk een video die bewijst dat de aarde plat is. Als je even €1.000.000 over maakt, dan laat ik 'm zien......... Fijn dat we het met elkaar eens zijn dat de wereld plat is! Je kan namelijk geen argument hierop tegen hebben, omdat je niet al het bewijs gezien hebt. Geniaal!
waar continu wordt gelogen en bedrogen jij niet kan omgaan met de werkelijkheid, en daarom een prooi bent voor ongefundeerde complot-theorieën zonder bewijs.
Het resultaat moet zijn dat het strafbaar wordt om dergelijke gegevens te koppelen/delen, en alles onder het motto abortus, terwijl dat issue aantoonbaar zoveel jaar op de plank ligt met precies dezelfde argumenten en dat nu wordt afgestoft.
Hier ben ik het al sinds comment één mee eens......... maar fijn dat je het nog een keer neer zet. 8)7
jij niet kan omgaan met de werkelijkheid, en daarom een prooi bent voor ongefundeerde complot-theorieën zonder bewijs.
Je bent slaapverwekkend met je theorieën 💤

Je blijft draaien en desinformatie verspreiden om vooral te ontwijken dat terdege aan kan worden getoond of er verdacht gedrag is geweest rond die locaties en de eventuele vraag wat die mensen daar te zoeken hadden.


En je platte aarde theorie gaat volledig mank,
de bijwerkingen van de vaccinaties tegen corona zoveel meer zijn, zijn een betere vergelijking 🙂 Of geloof je dat ook niet en zijn dat ook een aluminium hoedjes 😄 En dat daarom allerlei landen de boosters hebben geschrapt voor heel veel groepen.


En dat je er helemaal gestoord van interesseert me niet, zolang je maar niet de boel verdraaid en ruis blijft verspreiden 🙂 Er zit een kern van waarheid in die film en maakt mensen dusdanig onrustig dat dossiers in een stroomversnelling geraken.
Je bent slaapverwekkend met je theorieën 💤
Niet geloven in ongefundeerde complotten is geen theorie....... Hoe moeilijk is dat om te zien? Of noem je 'niet geloven in god' ook geen geloof?
Je blijft draaien en desinformatie verspreiden om vooral te ontwijken
Nu wordt 't helemaal mooi. Jij bent hier complotten aan het strooien, en dan beschuldig je mij van van desinformatie verspreiden..... ik verspreid geen informatie, ik zeg alleen dat die 2000-mules film idioot is.
dat terdege aan kan worden getoond of er verdacht gedrag is geweest rond die locaties en de eventuele vraag wat die mensen daar te zoeken hadden.
Het feit dat jij niet weet waarom iemand langs een stembus loopt, maakt het niet meteen verdacht. Het toont alleen aan dat je gewoon niks weet, en daar dus ook geen conclusies uit kan trekken. Dat mensen dom genoeg zijn om er $20 voor te betalen verandert er niks aan.
En je platte aarde theorie gaat volledig mank,
Mooie argumentatie.........
de bijwerkingen van de vaccinaties tegen corona zoveel meer zijn, zijn een betere vergelijking 🙂 Of geloof je dat ook niet en zijn dat ook een aluminium hoedjes 😄 En dat daarom allerlei landen de boosters hebben geschrapt voor heel veel groepen.
Tuurlijk, sleep er maar een paar corona complotten bij, spaar ze allemaal. Misschien is het complot-kwartet iets voor je.
Er zit een kern van waarheid in die film en maakt mensen dusdanig onrustig dat dossiers in een stroomversnelling geraken.
Tuurlijk...... maak me maar wakker als er iemand dankzij deze documentaire veroordeeld is voor stembus-fraude........ teller staat nog steeds op 0...

Interessant om een kijkje in het brein van een complot-aanhanger te krijgen. Zoals verwacht valt er echter weinig te redden.
Je bent je complot-theorieën aan het recyclen….
Dus mijn stelling dat iets GEEN complot is, is volgens jou een complot-theorie?

Echt heel bijzonder hoe jouw 'logica' in elkaar zit 8)7 8)7
Je reacties zijn onnavolgbaar met je rare theorieën.


Er kan worden aangetoond of er verdachte bewegingen zijn geweest bij dergelijke stembussen wat eventueel moet worden onderzocht en die gegevens kunnen dus in de VS via derde commerciële bedrijven worden gekoppeld.

Waarom heb je daar zo’n probleem mee.

Je probeert continue ruis te creëren door al conclusies te trekken maar hou dat onnozel gedrag bij je en wordt volwassen.
Je reacties zijn onnavolgbaar met je rare theorieën.
Dat komt waarschijnlijk door jouw niveau van begrijpend lezen, kan ik weinig aan veranderen. Ik weet niet hoe ik het nog duidelijker kan maken dat ik geen theorieën opper. Hoe vaak ik dit ook neerzet, je lijkt het niet te willen lezen.
Ik zeg enkel dat de theorieën die in 2000-mules geoppert worden complete onzin zijn.
Waarom heb je daar zo’n probleem mee.
Omdat domme mensen alles geloven wat ze in films als '2000-mules' zien. Ze claimen dat de verkiezingen frauduleus zijn verlopen, en Joe Biden niet de rechtmatige president is. Dit allemaal met 0,0 bewijs. Zelfs jij moet toch kunnen inzien dat dit schadelijk is voor de maatschappij en democratie?
Je probeert continue ruis te creëren door al conclusies te trekken maar hou dat onnozel gedrag bij je en wordt volwassen.
Volwassen mensen geloven niet in sprookjes. Iedereen met meer dan twee hersencellen kan zien dat er in 2000-mules niks bewezen wordt. Het feit dat je dit als zoete koek slikt zegt veel over je goedgelovigheid.
Omdat domme mensen
Hou je emotionele uitspattingen en andere vage theorieën bij je.


Je blijft hangen met je mening over een film waarvan je beweert dat je die niet hebt gezien,


en je ontwijkt het gegeven dat kan worden aangetoond dat er op die locaties kan worden aangetoond dat er activiteiten zijn geweest die verdacht zijn gezien patronen/omstandigheden (er waren lockdowns indertijd dus oa scholen en andere faciliteiten waren gesloten).


Conclusies en bijbehorend gestuiter doe je maar bij je moeder want je bent hier letterlijk desinformatie aan het verspreiden dat het allemaal niet mogelijk is.
je bent hier letterlijk desinformatie aan het verspreiden dat het allemaal niet mogelijk is.
Je moet hier toch gewoon aan 't trollen zijn, of niet? Ik heb al tig keer gezegd dat de locatie van mensen inderdaad gevolgd kan worden met apps (en in mindere mate door telefoonmasten). Hoe is het mogelijk dat je dit nog steeds niet in je brein verwerkt krijgt? Ik heb dit meerdere malen zeer duidelijk geschreven. Wat wil je? Dat ik er een tekening bij maak als toelichting? |:(
en je ontwijkt het gegeven dat kan worden aangetoond dat er op die locaties kan worden aangetoond dat er activiteiten zijn geweest die verdacht zijn gezien patronen/omstandigheden (er waren lockdowns indertijd dus oa scholen en andere faciliteiten waren gesloten).
Ik ontwijk helemaal niks. Ik zeg alleen dat Dinesh D’Souza (en jij) dingen verdacht vinden die normale mensen niet als verdacht zien.

2000 mules heeft (vage) locatiegegevens bemachtigd, en verzint daarbij hun eigen conclusie.

Alles in de film is al meerdere keren ontkracht
In the film, Phillips shows a diagram on a tablet computer purporting to show a mule traveling to 28 drop boxes in Atlanta. When that diagram is superimposed over a diagram of actual drop box locations, only some of the purported locations are near actual drop boxes
https://www.politifact.co...trailer-about-voting-mai/
"It is conspiracist thinking," he said. "They are interpreting data that confirms their pre-existing conclusions. It’s a zombie claim; no matter how many times you kill it, it keeps coming back."
Ik ben al bekend met je mening over de film die je beweert niet te hebben gezien 🙂


Alleen veranderd het verder niks aan de omstandigheden;
kun je weten of op bepaalde momenten iemand op bepaalde locaties iemand is geweest. Ja dat kan prima.
Ze zeggen feitelijk dat ze geen idee hebben. Dus het klopt wel. :)
Mijn eerste gedachte daar bij was: "Kijk maar, we hebben alles nog, we missen niets." :+
Ook nu weer bij deze hackpoging ben ik best wel benieuwd ernaar wat nu het uiteindelijke doel van die hacker geweest is. Zo vraag ik mij bijvoorbeeld af of die hacker het puur uit eigen beweging gedaan heeft of dat er meer achter zit. Uber is uiteindelijk best wel een behoorlijke concurrent van taxibedrijven dus ik kan mij best voorstellen dat zo'n hacker in opdracht van heeft gewerkt.

En tja of Uber nu wel of niet de waarheid spreekt valt natuurlijk zeker te bezien vooral om hun gezicht niet te verliezen. Maar dat geld denk ik niet alleen voor Uber maar voor veel bedrijven die al eens gehackt zijn dat men wel bepaalde details zal verzwijgen.
Ben benieuwd waar de eerste data verschijnt op het darkweb :)
Dat roepen ze allemaal. Totdat hun hele administratie op het Tor netwerk verschijnt.

Dan is het: "Tja, we kunnen er toch niets meer aan doen. We sturen onze gebruikers wel een mailtje dat ze alert moeten zijn op phishing mailtjes!"
Mooi argument.... wat bedoel je precies?

Dat deze tweet niet bestaat?
We are currently responding to a cybersecurity incident. We are in touch with law enforcement and will post additional updates here as they become available.
Aangezien de comments bedoeld zijn voor inhoudelijke discussies, en niet voor spelfouten, ging ik er vanuit dat je het had over de inhoud van de zin.

Hier moet je zijn voor spelfouten

Zo leer je na 7 jaar op Tweakers weer is wat nieuws ;)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.