Vikingsurvivalgame Valheim verschijnt volgend jaar voor Xbox

Survivalgame Valheim komt in 2023 naar Xbox-consoles. De game wordt onderdeel van het Game Pass-abonnement van Xbox. Voor PC Game Pass-abonnees komt Valheim in de herfst van dit jaar nog beschikbaar.

Valheim bevindt zich op dit moment nog in early access en is al te spelen op pc via Steam. Later dit jaar komt de game ook beschikbaar via de Microsoft Store en kan iedereen met een Game Pass op pc de game zonder extra kosten spelen. Begin volgend jaar moet de release op Xbox-consoles volgen.

Ontwikkelaar Iron Gate maakt bekend dat de game volledig crossplay is. Alle spelers moeten kunnen samen spelen en het maakt niet uit of de game gespeeld wordt via Steam, de Microsoft Store of Game Pass.

Valheim verscheen in 2021 in early access en werd in korte tijd populair. De game werd in een half jaar tijd bijna 7 miljoen keer verkocht. Later dit jaar moet ook de Mistlands-update verschijnen, waarin de game een nieuwe biome krijgt die spelers kunnen verkennen.

Door Robert Zomers

Redacteur

14-06-2022 • 20:39

57

Reacties (57)

Sorteer op:

Weergave:

Toch jammer dat dit is waar ze hun energie in hebben gestoken.
Valheim is leuk, maar het is nog lang niet af. Dat ze hun beperkte ontwikkelcapaciteit gebruiken om meer geld/spelers binnen te tikken, ipv ontwikkeling van het spel is dan wel jammer.

Valheim heeft echt veel potentie, maar het is nog erg 'leeg'.
Niet helemaal mee eens. Valheim is een geweldig spel, maar het is early access. Als te weinig content of moeten wachten op updates in spellen een probleem voor jou is, dan is early access simpelweg niet voor jou weggelegd. Dan zou ik echt wachten tot een spel uitgebracht is.

Developers hebben een roadmap die ze willen volgen en daar staan ze natuurlijk vrij in. Niet alle updates / plannen zullen altijd perfect voor jou als persoon zijn.

Verder hebben ze uiteraard ook geld nodig om open te blijven. Ik kan uiteraard niet in hun boeken kijken, maar nimmer jij of ik weet of dit komt uit pure noodzaak (het lijkt me niet met de aantallen die ze verkocht hebben), of puur omdat ze willen. En verder is het natuurlijk ook zo dat er ook al lang een beste groep mensen is die dit juist op consoles wilt hebben, waardoor de community van Valheim groeit.

[Reactie gewijzigd door Lagonas op 27 juli 2024 21:20]

Je hebt early access en early access. Ik heb er vrij veel gespeeld maar over het algemeen krijgen de meeste games toch echt wat betere en snellere content updates en die scheppen een bepaald verwachtings patroon. Ik wist van te voren dat het Dev team van Valheim vrij klein is en heb hier al extra rekening mee gehouden en toch! Toch vind ik het eigenlijk best bedroevend hoe weinig er toegevoegd is in het jaar sinds ik het voor het laatst gespeeld heb.

Van hun eigen store page: Approximately how long will this game be in Early Access?
“For at least one year, but depending on player feedback and the amount of content we choose to put into the final game, it may take longer.”

Dat schept ook verwachtingen dat er hard aan de game gewerkt wordt. Dat jaar is nu al lang om en hoe dicht zit het spel tegen een 1.0 aan? Nieuwe mistlands biome komt er hopelijk snel zat aan maar op dit tempo hebben we als het een beetje meezit 1.0 met kerst volgend jaar?

Het is echt een super game, ik heb 10 cent betaald per uur spel plezier en als ze voldoende toevoegen om terug te komen en spelen zal ik het zeker doen maar ik snap de comments hier echt wel en ben het er ook mee eens. Snap ook dat de devs hun tijd nemen maar dan zouden ze zelf al iets duidelijker in hun communicatie mogen zijn en zelf niet al te hoge verwachtingen scheppen met 1 jaar geplande EA.
Hoewel ik het grotendeels helemaal met je eens ben struikel ik wel over dit stukje:
Approximately how long will this game be in Early Access?
“For at least one year, but depending on player feedback and the amount of content we choose to put into the final game, it may take longer.”
Als jij dit leest dan lijk jij 1 jaar te zien staan, maar als ik dit lees dan zie ik een kleine kans dat dit echt 1 jaar is. Als eerst zeggen ze al “at least”, en daarna noemen ze ook nog meerdere factoren waardoor het langer kan duren.
Klopt helemaal wat je zegt maar bedoel meer te zeggen dat ze mijns inziens beter “ongeveer 2 jaar” hadden kunnen zeggen in plaats van “op zijn minst 1 jaar maar waarschijnlijk langer”.
Maar als je ongeveer 2 jaar zegt dan verwachten mensen dat het met 2 jaar af is. Dat is een periode met een einddatum. Lijkt mij logisch dat ze zich daar niet aan vast binden. Dus nee, ben het niet met je eens.
To be fair, ze hebben het eerste halfjaar bijna alleen bugfixes etc gedaan omdat die zo snel aan het licht kwamen met de gigantische sales.
Een grotere groep spelers geeft meer inkomen om doorontwikkeling mee te bekostigen, dat zal ook meespelen.
Ze hebben in het verleden gezegd dat de bottleneck in personeel zat/zit, niet in het geld. Juist omdat ze onverwacht hoge verkoopcijfers hadden in het begin.

Dan vind ik het jammer dat ze focussen op meer cash ipv meer content met hun schaarse ontwikkeltijd

[Reactie gewijzigd door Aial0n op 27 juli 2024 21:20]

https://www.thesixthaxis....x-port-2023-release-date/

Dit geeft wat meer inzicht. De poort wordt voornamelijk door 2 andere bedrijven/devs gemaakt. En zal dus weinig van hun eigen dev tijd opslokken.
Ter toevoeging:

Een bestaand iets porten naar een ander platform is een redelijk rechttoe rechtaan gebeuren...
Gloednieuwe content, maps, biomes, gameplay e.d. bedenken, ontwikkelen, testen, bugfixen en balancen is een tíkkeltje intensiever. :)
Ehm, als iemand die daadwerkelijk games port.. Niet geheel waar, laat staan dat het een game is die nog actief in ontwikkeling is en daarmee dus ook nog updates mee moet krijgen, dat zal bijna directe samenwerking nodig hebben.

(Vooral) ports van PC naar consoles is irritant, elke console heeft speciale requirements waar aan voldaan moet worden en afhandeling nodig voor bepaalde zaken. Het is (helaas) niet zomaar een knopje omschakelen.. "zelfs" niet in een engine zoals Unity, aangezien Unity bijna niks voor je regelt kwa platform specifieke dingen, mag je lekker zelf je save systeem opnieuw uitvinden, je achievements, en soms zelfs je input afhandeling.

Daarlangs krijg je nog met user accounts te maken en het hele gedoe daaromheen, en aangezien deze game ook online kan komt daar nog een waslijst aan dingen bij.
Als de port goed gedaan is en het basis-spel goed voorbereid is op de port.
Wordt de port niet veel meer dan een extra API. en kan je direct gebruiken zonder verdere aanpassingen bij nieuwe releases.
Bvb de Mistland update zou geen effect mogen hebben op de port.
moesten ze de beter AQUA Gui overnemen, dan kan dat wel invloed hebben op de port (extra hotkeys)
niet per se, er kunnen plugins zijn die nier werken op consoles, of code die relied op JIT functionaliteit.

Verder is in her geval van Valheim users niet zo'n heel gedoe, maar in andere games (vooral met local multiplayer) het al een stuk meer werk.

Content updates zoals mistlands zal idd weinig effect hebben mits de codebase geshared wordt (en niet afgehandigd naar een ander team/bedrijf) want als die assets gaan aanpassen voor bijv performance dan krijg je heel snel conflicts.

Verder ga je potentieel UI conflicten krijgen, de online flow zal in xbox vrij zeker anders moeten werken dus als er geen samenwerking in zit gaan bepaalde updates gewoon lastig worden
klopt toch met wat ik zeg, met mods en plugins moeten ze in principe gen rekening houden.
Dat is werk van anderen.
ik gaf enkel het voorbeeld van AGUA omdat extra hotkeys gebruikt worden die momenteel niet in het basis spel zitten. die zullen dan ook opnieuw in de port moeten komen.

ik had ook wel 2 zware assumpties gemaakt : Als de port goed gedaan is en het basis-spel goed voorbereid is op de port.

Er kan ook afgesproken zijn dat de code en methode na de port mooi overgedragen wordt zodat ze zelf intern kunnen me werken.
Fair enough. 'rechttoe rechtaan' was misschien niet op zijn plaatst.

Desalniettemin blijft het alsnog waar dat iets nieuws creëren meer kost dan iets bestaands porten.
Als het een shitty port is wel ja. Als het een goeie port is moet je vaak nieuwe nieuwe user interface maken, dingen tweaken in de game zelf voor op de controller (of juist anderom). Zo makkelijk is het niet
Worden er tegenwoordig nog andere ports dan shitty ones opgeleverd dan? 99% van de games tegenwoordig zijn een cashgrab ipv een fatsoenlijke game lijkt t wel.
Ik kan me hier deels wel in vinden al snap ik het ook wel weer van de makers. Aan de andere kant hadden ze de Console release iets kunnen vertragen om wel eerst nog wat extra content uit te brengen voor bestaande spelers om die "engaged" te houden. Ik merk dat ik zelf een beetje afgehaakt ben. Op een gegeven moment heb je het inderdaad wel gezien. Wat jammer is want wat je zelf ook aangeeft het is een spel met veel potentie.
Ik denk dat dat het nadeel is van early access games. Je ziet de games na mate van tijd steeds beter worden, maar het nadeel is dat je vaak al klaar bent met het spel op het moment dat het echt uit komt. Ik vermaak mij zelf nog goed met Valheim, maar het is uiteraard de vraag hoe lang ik nog nieuwe werelden maak om te spelen / welke uitdagingen ik mezelf geef om het leuk te houden.
Huh? Er is bijna nooit eerder een game in early access uitgekomen dat zo compleet was als dat Valheim is. Heb er 100 uur inzitten en er zit meer content in dan bij veel AAA games. Snap deze opmerking dan ook niet helemaal. Er zit een heel klein dev team dat al meerdere updates heeft gemaakt, dus op dat vlak doen ze genoeg.
Het spel is op zich best leuk, maar de ontwikkeling is traag. Veel van wat er nu in zit zat er 1 1/2 jaar geleden ook al in, de aanpassingen sindsdien zijn vrij klein geweest, en veel van wat ze beloofden/gepland hadden om vorig jaar uit te brengen is nog steeds niet verder dan alleen planning. Ik heb 493 uur in Valheim zitten, maar heb het steeds minder vaak en minder lang opgestart. Als je van bouwen houdt is het een erg leuk spel, maar er is nog steeds niet een echte 'endgame content'. Als je met een paar vrienden speelt die het spel ook kennen zit het grootste deel van de tijd die nodig is om klaar te zijn voor de sterkste monsters puur in het rondlopen/varen en minen. Het is meer van hetzelfde, en dat is jammer. Ook het feit dat je een groot deel van het spel kan overslaan. De nieuwe mountain dungeons zijn niet echt nuttig aangezien de set die je er mee kan maken niet beter is dan de 'silver set'. Bronze armor kan je overslaan, iron ook. Wat betreft wapens kan je direct van de tweede boog naar Draugr Fang gaan, en als je fine wood krijgt door boomstammen tegen Birches aan te rollen kan je ook de eerste boog overslaan. Als je ook nog de chair glitch gebruikt voor de swamp dungeons hoef je ook niet de tweede boss te verslaan. De derde kan je in principe ook overslaan als je weet op welke hoogte silver te vinden is en met een grote hamer gaat zoeken. Scheelt weer wat heen en weer varen ;)
Eigenlijk zeg je dat als je het spel door en door kent en je weet hoe je moet min/maxxen dat je de helft kan overslaan. Ik hoop dat je begrijpt dat waarom dat een kromme manier is om te kijken naar de hoeveelheid aanwezige content. 8)7
Het is de herspeelbaarheid van het spel wat bij een spel als Valheim belangrijk is. Je hebt niet een verhaallijn als in The Witcher oid, je moet het hebben van zelf rondlopen en verkennen. En ja, de gegenereerde wereld is iedere keer anders, maar de rest van het spel wordt steeds meer voorspelbaar. Heb ik genoeg plezier uit het spel gehaald om het geld waard te zijn geweest? Ja hoor. Is het een spel waar ik naar terug blijf gaan? Nee. Af en toe speel ik het nog omdat 1 van mijn online vrienden het blijft spelen, maar de nieuwe content die ze laatst uitbrachten was niet genoeg om het spel wezelijk te veranderen. Je kan nog steeds in hetzelfde tempo naar dezelfde equipment gaan die daarvoor ook het sterkste was, die zijn nog steeds het sterkst.

Het is een spel waar veel mensen zich mee zullen kunnen vermaken, maar het is momenteel zeker nog gelimiteerd. Ik hoop dat de Mistlands dat zullen veranderen, maar daar zitten we nu al meer dan een jaar op te wachten (ze hadden vorig jaar 4 grote updates op de planning staan waarvan Home & Hearth de eerste was en Mistlands zou daarna komen. H&H is pas half September uitgekomen ipv in Q1, en Mistlands is nog steeds niet uit). Je ziet vaker dat zulke 'pre-release' spellen eindeloos er over doen voor ze de echte release bereiken, maar de hoeveelheid content die uit komt (en de kwaliteit ervan) wisselt heel sterk. The Infected en Mist worden zeer regelmatig uitgebreid, en soms breken ze daarbij dingen. Maar in ieder geval zie je dat er wel aan wordt gewerkt.
Maar dat geld dan voor alle spellen. En daarnaast, het is early acces. Je kiest hier toch helemaal zelf voor?

Ik blijf er bij dat je argument geen steek houd en dat je er op een hele onlogische manier naar kijkt.
500 uur en je vind er niet genoeg inhoud inzitten, goed verhaal. Dat min/maxen is voor 0.0001% vd mensen interessant. De rest -waaronder ik geniet gewoon van de game.
Tja, ik geeft niet snel op wanneer ik een spel op zich wel kan waarderen (de graphics van Valheim zijn mooi, en het begin van een nieuwe run tot je te sterk wordt is ook best aardig) of wanneer vrienden het blijven spelen. Arma 3 zit op 253 uur bij mij, terwijl ik niet een fan ervan ben. Maar de vrienden waarmee ik speel hebben dat een tijd fanatiek gespeeld, dus dan speelde ik het ook. Heb ook 1500 uur in 7 Days To Die zitten, dat speel ik nog steeds graag. Valheim zou ik persoonlijk eerder als exploration game plaatsen dan als survival game. Overleven wordt later in het spel simpelweg te makkelijk. Ik heb meerdere 'hardcore' runs gedaan in Valheim waar dood neer kwam op het character en de seed verwijderen, en daarbij ben ik vaker doodgegaan door vallende bomen dan door de monsters.
Dat het leeg aanvoelt kan ook wel kloppen aangezien hij nog in early access is. En dan kunnen ze vast die extra knaken gebruiken.
Ze hebben die knakken niet nodig ze hebben miljoenen eraan verdient.
Dit is eerder tot de laatste cent uitpersen ten nadeel van een ander.
Het nadeel van anderen is... dat meer mensen het gaan kunnen spelen en ze meer geld hebben voor de verdere ontwikkeling van het spel?
Tot de laatste cent uitpersen? Ten nadeel van een ander? Wat een onzin. Wat dacht je van het spel voor een breder publiek beschikbaar te maken, of heb jij alleenrecht op dit spel? Kom op man.
Een developer heeft een pad in gedachte hoe ze dit spel willen uitbreiden. Als iets early access is, dan kan je niet verwachten dat elke update jouw gameplay verbeterd. Er kan ook op andere delen gefocust worden. Tevens hebben ze voor deze release ook andere studio's ingehuurd om dit voor elkaar te krijgen, dus het zal jouw updates ook minimaal in de weg zitten. ze hebben 3 weken geleden nog een nieuwe update uitgebracht. Ik verdraai hier in niet jouw woorden. Jij noemt het letterlijk "tot de laatste cent uitpersen ten nadeel van een ander".

Als je wilt dat alles helemaal compleet is, wacht dan tot het spel uitgebracht wordt als volledig en blijf weg bij early access.

[Reactie gewijzigd door Lagonas op 27 juli 2024 21:20]

ze hebben 3 weken geleden nog een nieuwe update uitgebracht
? Heb ik wat gemist? De laatste paar updates waren vrij minimaal.

De laatste grotere update was begin maart en zo heel uitgebreid was die nou ook weer niet.
De port is gedaan door een extern team. Maar leeg is Valheim zeker niet. Maargoed je aannames zeggen genoeg.
Met meer spelers krijgen ze meer geld zodat ze hun ontwikkelcapaciteit kunnen verhogen...
Altijd maar weer aan names. Ben je bekend met de ontwikkelaar? Weet je hoe ze hun tijd dag tot dag besteden? Waarschijnlijk, net als ik, niet. Het kan zijn dat ze hier idd hun tijd aan dedicaten. Het kan ook zijn dat ze het uit hebben besteed aan een andere groep mensen, of dat MS ze er bij helpt.
Wat ik vooral raar vind is dat ze een vrij duidelijke roadmap uit hadden gebracht met veel meer updates dan we tot nu toe hebben gekregen. Dat was voordat de game ineens zo opblies, dus dan lijkt het mij dat ze die roadmap gebaseerd hadden op wat ze destijds geloofden dat ze konden realiseren met het kleine team dat ze hebben/hadden.

Nou zal dat succes ongetwijfeld onverwachte zaken met zich mee gebracht hebben, maar we zijn nou dik anderhalf jaar verder en er is vrij weinig aan de game gebeurd. Er zijn een paar kleine veranderen en extra items bij gekomen, maar niets waarvan ik denk dat het zoveel tijd had moeten kosten, er zijn inmiddels mods die al zoveel meer doen ook nog.

En dan presenteren ze ineens dat ze bezig zijn met een console versie terwijl de PC versie nog verre van af is, het had mij ook logischer geleken dat ze eerst de game verder af zouden werken ipv. meer cash binnen te harken.
Toch jammer dat er zoveel gemopperd wordt over Valheim. Het spel is niet "erg leeg". De eerste vijf "forsaken" en de bijbehorende "biomes" zijn zo goed als af, Er zijn monsters, grote eindmonsters, bijzondere grondstoffen en een enorm aantal mogelijke werelden om te verkennen en om de meest bijzonder bases in te bouwen.

Het spel heeft meer dan alleen "potentie", het is gewoon een erg leuk concept! Het is een combinatie van minecraft en RPG, samen met een ontwikkelingsboom voor vaardigheden die helemaal afhangt van waar jij zelf de meeste energie in steekt. Daarnaast kun je kiezen om te gaan bouwen, verkennen, alle monsters proberen af te slachten of een combinatie van de drie. Dat kan ook nog eens alleen of in multiplayer (co-op en tegen elkaar) modus en het draait prima op hele oude machines (in onze groep zijn er een paar spelers met laptops of andere PC's van 8 tot 10 jaar oud)!

En ja, er is wel degelijk onderbouwde kritiek, zoals dat het spel in het begin flink langzaam werd als je een grote basis bouwde of dat de ontwikkelaars zich flink verkeken hebben op hoeveel tijd het invullen van de overgebleven 3,5 biomes (de oceaan is al enigszins ingevuld) ging kosten en hoe lang er tussen de updates in zit. Dat gezegd hebbende zijn er wel degelijk updates, zowel om de speelbaarheid te verhogen, om beveiligingsgaten en problemen op te lossen maar ook nieuwe monsters (Abomination, cultists, vleermuizen, weerwolven en zo) en materialen. Het is ook niet zo dat de developers ons niet op de hoogte houden van hoe het staat met aankomende updates (na de ijsgrotten zijn ze nu al een behoorlijk eind op weg met de Mistlands biome).
Valheim is net zoals zes of zeven andere Early Access games die ik heb...redelijk dramatisch.
Tegenwoordig heb je nog maar een paar soorten games:
  • Early Access, die nagenoeg nooit afkomen en eigenlijk zou je die gewoon links moeten laten liggen.
  • DLC Games die, soms als "Free-to-Play" worden aangeboden, waar je ongeveer 300 Euro aan DLCs voor moet aanschaffen om het een beetje compleet te krijgen.
  • Grind Games, waar je eindeloos hetzelfde moet doen om een beetje vooruit te komen...tenzij je betaald...natuurijk.
Er zijn af en toe nog wel juweeltjes, maar het lijkt een uitstervend ras te zijn.

Ik mag aannemen dat ze voor het toegevoegd worden aan Game Pass wel een paar ton hebben gekregen, en misschien gaan ze ook in Valheim wel microtransacties invoeren. Ik weet niet hoe het er momenteel voor staat, ik heb het al een tijdje niet gespeeld. Het is voor Microsoft een goedkope aanvulling, en daar gaat het ze om. Zo veel mogelijk games aanbieden, ongeacht de kwaliteit.
Dramatisch, ja hoor. Jouw post is dramatisch. Letterlijk.
Lekker genuanceerd. Misschien kan je aangeven welk gedeelte "letterlijk" dramatisch is?
Ook jij mag een mening hebben, maar waarom je een +1 krijgt voor een kinderachtige reactie op iemand anders zijn post snap ik niet.

Als je een aanvulling hebt, of een andere mening, dan hoor ik die graag.
Dramatisch in de verre versten niet, vind je dat wel dan heb je weinig games gespeeld.
Doe je altijd zo tegen anderen?
Omdat jij een mening hebt moet iedereen het met jou eens zijn?
Een mening hebben is prima, maar wees wel bereid om daar uitleg aan te geven.

Je hebt niet eens het vermogen om je eigen standpunt te verduidelijken.
Je mag rustig aannemen dat ik weinig games heb gespeeld, dat maakt je alleen maar ongeloofwaardiger.
Iets aannemen als een feit zonder dat je ook maar enige kennis van zaken toont, of hebt, is simpelweg dom.

Ik ben in de verste verte niet geïnteresseerd in een mengingsloos antwoord dat geen positieve toevoeging biedt aan de discussie.
Prima maargoed jij noemt het dramatisch wat het zeker niet is, en nogal beledigend voor de developers
De conclusie uit zowel reacties hier en algemeen: early access is gewoon zonde voor iedereen.
Als je het spel nog niet zelf gespeed hebt dan is het wijzer om Valheim niet over 1 kam te scheren met andere early access-spellen.

Het spel is niet af (5,5 van de 9 soorten gebieden zijn ingevuld), maar het is tot aan de vijfde eindbaas prima te spelen. Sterker nog, voor de prijs (in het begin was het 20 euro, en iets meer dan de helft daarvan voor Valheim voor mijn dochter, tijdens een actie) kun je echt heel veel speelplezier krijgen. Ik heb al meer dan duizend uur in het spel gestoken, met enkele multiplayer spellen en enkele individuele potjes.

Ja, het is nog niet af, maar het is te zien aan de updates die regelmatig uitgebracht worden dat er nog steeds flink aan de weg getimmerd wordt om de rest van het spel ook in te vullen!.
Hier ook erg veel plezier aan gehad, single player en co-op met vrienden. Op een zeker moment was de uitdaging er wel een beetje af, geen doelen meer om voor te gaan, dus ligt al een tijd stil. Misschien binnenkort weer eens kijken wat er aan updates is geweest in het afgelopen jaar. Hoe dan ook, ik vond het die €20 in ieder geval wel waard :)
Nee.

Je stelt dit op basis van een paar mede mopperaars.
Ik ben helemaal voor early acces, ik ben overtuigd dat een hoop games zoals Rimworld (ondertussen al lang uit de beta) en ook Valheim significant beter worden door player input. Daarnaast geeft het kleine studio's de kans geld binnen te halen tijdens de ontwikkeling. Ik ben overtuigd dat er stik goede games zijn die zonder early acces nooit bestaan hadden.

Waar zijn jouw argumenten? Heb je representatief onderzoek?


En voor iedereen die Valheim nog niet gespeeld heeft, heerlijke game. Je moet niks, maar je kan massa's. Het speelt fijn, ziet er niet verkeerd uit en word actief verbeterd. Last but not least, het is coop gefocust ipv de eeuwige verplichte pvp in multiplayer.
Ik zou niet afgaan op die paar zeurpieten hier. Voor mij voelde het van het begin niet aan als early access, maar direkt heel speelbaar en 'redelijk compleet'. Topspel, een van de betere in de laatste 3 jaar imo. Je moet wel omkunnen met frustratie als je je spullen moet gaan recoveren in een moeilijk bereikbaar deel ]:->
Supertof, dan ga ik m zeker spelen. Een van de grootste kritieken is altijd dat je niet samen kan spelen met steam spelers zoals bijvoorbeeld bij golf with your friends. Dan moeten degenen die m al gekocht hebben op steam, alsnog een abonnement nemen op game pass of andersom, dat ik m moet kopen in steam. Daar ga je met je game pass abonnement. Gelukkig doen ze het een stuk beter met valheim!
Of je eenvoudig cross-platform vrienden kan joinen weet ik niet, maar Valheim heeft momenteel al de mogelijkheid tot dedicated servers die je joint op basis van een IP-adres en evt. wachtwoord. Ik verwacht dat diezelfde functionaliteit ook beschikbaar zal zijn op de PC Game Pass versie.
Zou graag zien dat ze de dedicated server wat beter maken, is nu nog een vrij hopeloos geval. :) Maargoed ze vallen onder de kap van Coffeestain (Of de Embrear Group als ik het goed heb.) dacht ik, dus dat komt ooit wel goed. :P
Dit is naast Rocket League de enige game waar ik in korte tijd zoveel uren in gestoken heb wn nog steeds met heel veel plezier speel. De teller staat op +500 uren. Ben heel blij met dit nieuws, meer mensen om op onze server te komen spelen :)
Lijkt mij een leuk spel en je hoort er bijna alleen maar positieve ervaringen over maar ik vindt de graphics vreemd met de ene keer mooie settings en sfeer en de andere keer ziet het er eruit als een mix van Minecraft en WoW..

Ach had dit jaar pas Outward gekocht en heb er veel plezier aan beleeft en die Definite edition was een gratis upgrade afgelopen maand dus wie weet ook Valheim een kans geven en voor diegene die na deze een vervolg zoekt Outward is zekers de tijd en geld waard ;)
Blijft raar hoe lang ze doen over content. Kijk eens naar Deep Rock Galactic, dat was/is ook een vrij klein team en nog wisten die met redelijke regelmatigheid updates uit te brengen. Tja, tenminste word dit door een ander team gedaan.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.