Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 43 reacties
Bron: TechTV

Bij TechTV hebben ze een Xbox opengesloopt en kiekjes van de ingewanden online gezet. San, bedankt voor de tip.

On the Xbox's launch date, TSS co-host Patrick Norton, segment producer Joshua Brentano, and associate producer Yoshi DeHerrera went to Toys R Us, bought an Xbox, and brought it to TechTV studios. They didn't hook it up for a quick game of Halo -- they took it apart.
Xbox ingewanden Xbox ingewanden

Meer foto's van de verschillende componenten vind je achter deze link.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (43)

Het is niet eens een P3!

Het is een Mobile Celeron 733Mhz Proc :?.

Kijk maar eens op deze site:

http://216.194.77.198/articles/2001/november/011116_ Xbox/011116_Xbox.htm
Inderdaad een Celeron 733 op 66 of 133 bus. We nemen aan op 133 bus, omdat er Micron DDR geheugen op het moederbord zit. Hoewel dat ook gedeeltelijk gebruikt word voor de videokaart die onboard zit. Ik ben benieuwd hoelang het duurt voordat een japanner het ding heeft ge-analyseerd, en aan de gang met windows of linux erop, of het voor elkaar krijgt het ding over te clocken. Het moet ook mogelijk een externe socket op het ding te bouwen als je een beetje handig bent, dan kunnen we eens kijken wat het moederbord allemaal aan kan.

Ook boeiend is dat er Microsoft op het moederbord staat, erg griezelig wel ;) Ik denk dat dit ook een bewijs kan zijn dat nVidia met een Nforce chipset voor Intel procs kan komen, ervanuitgaande dat zij het moederbord hebben ontworpen.
Ik denk dat dit ook een bewijs kan zijn dat nVidia met een Nforce chipset voor Intel procs kan komen, ervanuitgaande dat zij het moederbord hebben ontworpen.
Dat bewijs is er al, het is al zeker dat er een nForce komt voor voor Intel CPU's, alleen is nog niet duidelijk wanneer. DELL is namelijk van plan om eind dit jaar met nForce systemen te komen en aangezien DELL alleen maar Intel CPU's gebruikt, is dat dus een teken dat NVIDIA zeer binnenkort met een nForce voor Intel komt.
We hebben in ieder geval de eerste Fysieke plaatjes van een bewijs. Of heb je ergens nog een plaatje liggen, of gezien ?
Heh... Wat zielig. Zo dumpt intel dus oude voorraden :)
Goh wat zit die nVidia chip dicht naast de proc..
zal wel te danken zijn aan de geheugen bandbreedte die de nVidia chip nodig heeft

(edit: komme zin)
Het lijkt wel op een gewoon socket processortje.
Kan je die X-Box ook gaan upgraden dan ?
Zo te zien is de cpu gewoon vastgesoldeerd aan mobo en tenzij je heel goed kan solderen zou ik die niet vervangen het is tevens ook nog de vraag of de chipset een snellere proc ondersteund.
het is een BGA proc ofwel het is onmogelijk om hem los te solderen
Dan word het idd wel heel lastig ik zat nog te denken aan een of andere truhole package, maargoed mischien dat een of andere idioot het mischien ooit nog lukt met een heater/blower oid :+
Het ziet er op zich inderdaad uit als een doodnormale Pentium 3. Dus dan zou je die kunnen upgraden :)

Maar als je naarde afmetingen van de andere componenten kijkt (bijvoorbeeld het spoeltje en de condensatoren onder) dan lijkt het wel alsof hij kleiner is. Hij lijkt een beetje het formaat te hebben van zo'n nieuwe Pentium 4.

Bovendien heeft het niet zoveel zin hem sneller te maken aangezien het de bedoeling is dat de games voor de Xbox goed zullen draaien op de default hardware :)
Het ziet er op zich inderdaad uit als een doodnormale Pentium 3
De proc is een mobile celeron. Das ook weer net iets anders als eens standaard p3. En hij draait trouwens op 733Mhz. Het zou trouwens best kunnen dat de fsb veel hoger ligt dan normaal. Maar dat kon de review die ik heb gelezen niet opmaken. Het zou wel zonde zijn als de fsb maar 66Mhz zou zijn. Das wel een beetje heel erg laag tegenwoordig.
Lijkt me dat de spellen daar ook voor geoptimaliseerd moeten worden. Er zit nu geloof ik een P3 700 in, maar als spellen dat niet weten dat jij er een P3 1000 in hebt gezet, wat schiet je ermee op :)
software hoeft niet geoptimaliseerd worden verschillende kloksnelheden. optimaliseren gebeurt alleen bij nieuwe instructie(sets) en die zijn er niet tussen een p3-700 en een p3-1ghz
software hoeft niet geoptimaliseerd worden verschillende kloksnelheden. optimaliseren gebeurt alleen bij nieuwe instructie(sets) en die zijn er niet tussen een p3-700 en een p3-1ghz
Artcore_Trooper bedoeld dan de gamefabrikanten van een P3-700 uit gaan en daar het spel dus ook op baseren. Als je die P3 door een snellere vervangt, heb je dus weinig tot geen winst omdat de game gewoon de extra power niet gebruikt.
Vroeger zaten er ook geen timing loops in een spel. Installeer maar eens een XT spel op je huidige PC, loopt zo snel dat het niet te spelen is. Door ervaring wijs geworden zitten dat soort loops er tegenwoordig wel in.
Maar in kan me voorstellen dat ze in de XBox afwezig zijn, omdat die maar op 1 snelheid loopt. Upgraden kan dan ongewenste effecten hebben.
Ik niet, want de Xbox is volgens mij ook ontworpen om makkelijk upgradeble te zijn, dus als je over een jaar een snellere CPU bij MS koopt, zou het een beetje vervelend zijn als alle games niet meer werken.
Jawel, Beaves begijpt mij goed hoor :)
Dat is inderdaad waarschijnlijk, maar er bestaan ook engines die berekenen hoeveel polygonen maximaal verwerkt kunnen worden bij het behalen van een bepaalde framerate. Bij het verhogen van de kloksnelheid treedt er dan wel degelijk een verbetering op. Ik heb vorig jaar in zo'n gameblad gelezen dat er een spel was die op de toenmalige top-hardware slechts 10% van de capaciteit benutte en de programmeurs niet konden wachten tot ze eindelijk een Pentium 5Ghz in bezit hadden...
Artcore_Trooper bedoeld dan de gamefabrikanten van een P3-700 uit gaan en daar het spel dus ook op baseren. Als je die P3 door een snellere vervangt, heb je dus weinig tot geen winst omdat de game gewoon de extra power niet gebruikt.
tenzij hij het woord optimaliseren misbruikt en zichzelf erg raar uitdrukt zegt mijn cursus begrijpend lezen dat hij dat helemaal niet bedoeld.
Het kan zelfs problemen geven. Vroeger zaten er ook geen timing loops in een spel. Installeer maar eens een XT spel op je huidige PC, loopt zo snel dat het niet te spelen is. Door ervaring wijs geworden zitten dat soort loops er tegenwoordig wel in. Maar ik kan me voorstellen dat ze in de XBox afwezig zijn, omdat die maar op 1 snelheid loopt. Upgraden kan dan ongewenste effecten hebben.
voor ontwikkelaars is het makkelijk om te porten tussen de xbox en een gewone pc... het weglaten van zulke loops zou dus wel erg stom zijn als een port naar de pc niet uigesloten is.
Had wel graag een iets betere (grotere) foto willen zien van het mobo kan nu niet zien wat er precies allemaal voor ic's opzitten overigens zie ik wel dat er plaats is voor 2 extra ic's waarvan ik denk dat het geheugen zou kunnnen zijn, mischien komt er nog een versie met meer geheugen? of zijn er geheugen ic's gekozen met hogere capaciteit tijdens de ontwikkeling waarbij die extra plekken overbodig werden ofzo.
Moet je hier eens kijken:

http://216.194.77.198/articles/2001/november/011116_ Xbox/Chipset.jpg
http://216.194.77.198/articles/2001/november/011116_ Xbox/ExtraMemory.jpg

kun je zien dat het Samsung chippies zijn. Waarom er twee lege plaatsen zijn weet ik ook niet...
Dat is zeker opvallend, lijkt erop dat het meer een test model is dan een productiemodel.
Je zou toch verwachten dat ze niet extra plaats voor Ic's openlaten, de besparing om zo'n plaatjes weg te laten kan aanzienelijk zijn, of je kunt de stabiliteit extra boosten.

* 786562 TheGhostInc
Dit zijn geen open plaatsen, maar twee achterzijden van 2 Samsung memory chips! }>
En mocht die processor dan toch te warm worden dan kun je er een andere cooler op gooien. :)

Lekker he, een console die goed te modden is. ;)
Een andere cooler lijkt me niet echt passen, want boven de cpu zit de cd-rom en harddisk units.

Dus dat valt af. ;)

Misschien een koperen heatsink die evenhoog is. :)
Ik wacht op het moment dat iemand de X-Box hd op zijn pc anlsuit ... er staat een win2k pro (crippled version met DX8 op)
Ik wacht op het moment dat iemand de X-Box hd op zijn pc anlsuit ... er staat een win2k pro (crippled version met DX8 op)
Dat is ondertussen geprobeerd: Zie de link die ik hierboven ook al postte:

http://www.vanshardware.com/articles/2001/november/0 11116_Xbox/011116_Xbox.htm
We pulled out the drive and connected it to a PC to attempt to read its contents. Win98 saw the drive, but reported that it was not partitioned. Win2k could see the drive in Device Manager, but could not see it in Drive Manager so the drive could not be mounted. Linux would either lock-up or report an error when attempting to read the partition table.

Our experience suggests that Microsoft is using a standard IDE drive, but that it is has proprietary flash ROM firmware that sends back erroneous data when the partition table is scanned.
heb net een artikel gelezen dat de hdd een gewone Atapi aansluiting heeft, windows ziet het ding als een device maar kan hem verder niet lezen.. waarschijnlijk doordat de eprom een error terug stuurt
(edit: jumpstart was me net voor)
Ik dacht dat er een Win98SE stripped version op zat :? Zonder DOS en zonder taakbalk maar met die toffe groene interface :9~

En het moet gewoon mogelijk zijn om die HD uit te lezen }> misschien met Lost en Found? (van PowerQuest) die leest dacht ik niet de Partition Table, die leest gewoon de data die er op een HD staat.
ff vervangen door WinXP prof ;)

(edit) dus niet.. jammer :(

Flaimbait?!?!? wat een modsysteem!! :(
reken maar niet op een blauw scherm, hij draait windows 2000 for xbox :)
Die reclame van NVidia slaat in elk geval nergens op:
Xbox Power Facts:
The Xbox has 80 Gigaflops of computing power. That's equivalent to the power found in a Cray C94 supercomputer.
Ja tuurlijk, dus een XBox is even snel als laten we zeggen 50 Itanium processors? Klinkt bij mij net zo over als PMPO bij luidsprekers...
It would take everyone on Earth one hour to calculate what the Xbox calculates every second.
If the HyperTransport link in the Xbox was a pipe carrying water, and every bit of information equalled one gallon, the pipe would fill up the Pacific Ocean every second!
Ook heel erg nuttig ja. het gaat er toch om dat je er spellekes op kunt spelen... Beetje reclamepraatjes. Maar ik vraag me nog steeds af hoe ze de kids gaan wijsmaken dat ie maar 32 bit is en toch sneller dan de n64 :P
Staan er ook ergens pics van de achterkant, zodat ik kan zien wat er op aangesloten kan worden?
Ik ben benieuwd wanneer de eerste casemods komen, met een DVD-brander erin, natuurlijk ;)
Op de xbox site:

Features

- Four game controller ports that allow easy multiplayer gaming and enable other peripherals, ranging from game pads to voice-activated headsets
- A front-loading DVD tray
- A multisignal audio-video connector that allows for easy hookup to televisions and home theater systems
- An Ethernet port for rich, fast-action online gaming via a broadband connection
- An NVIDIA graphics processing unit (GPU), delivering more than three times the graphics performance of other consoles
- An Intel 733MHz processor, the most powerful CPU of any console
- An internal hard drive, for massive storage of game information a first in the console gaming industry

+ al de verhalen die ik hier lees (mobile celeron) is het transexuele pc ;).

Dan is er nog een grote vraag: Hoe lang zal het duren voordat er een goedwerkende emulator is. Zoveel hoeft er niet meer geemuleerd te worden, lijkt me.

edit: typo's

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True