Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Shadow Warrior 3 is uitgesteld tot 2022

De Poolse ontwikkelaar Flying Wild Hog en uitgever Devolver Digital hebben de release van Shadow Warrior uitgesteld. De game had nog dit jaar moeten uitkomen, maar die release wordt opgeschoven naar ergens volgend jaar.

De bedrijven hebben daarvoor een speciale, officiële uitsteltrailer uitgebracht. In de video, die zich kenmerkt door de typische humoristische stijl en een onvermijdelijk bloederig tafereel, wordt heel kort verteld dat er hard wordt gewerkt om het kwaliteitsniveau te halen dat iedereen wil voor Lo Wangs volgende avontuur. Waarschijnlijk heeft de ontwikkelaar daar meer tijd voor nodig. Een exacte releasedatum wordt binnenkort bekendgemaakt.

In Shadow Warrior 3 onderneemt hoofdrolspeler Lo Wang een onwaarschijnlijke missie om een oude draak te vangen, die onbedoeld uit zijn eeuwige gevangenis is ontsnapt door toedoen van Lo Wang en zijn sidekick Orochi Zilla. Deze derde titel volgt op het origineel uit 1997 en deel twee uit 2016.

Tijdens een eerdere teasertrailer toonde Lo Wang al een aantal wapens in zijn arsenaal voor Shadow Warrior 3, zoals een grijphaak, magie, een vuurwapen en een zwaard. De komende game is een first person shooter, aangevuld met korteafstandsgevechten met handwapens en een systeem van freerunning.

Wat vind je van dit artikel?

Geef je mening in het Geachte Redactie-forum.

Door Joris Jansen

Nieuwsredacteur

27-10-2021 • 08:13

33 Linkedin

Reacties (33)

Wijzig sortering
hoop dat ze weer terug naar de roots gaan. de recente versies vond ik enorm tegenvallen. het was voor mij niet meer de schadow warrior van vroeger. maar het zal wel weer nóg gekker, nóg meer over the top en nóg "grappiger" zijn.

[Reactie gewijzigd door Visgek82 op 27 oktober 2021 08:25]

het was voor mij niet meer de schadow warrior van vroeger. maar het zal wel weer nóg gekker, nóg meer over the top en nóg "grappiger" zijn.
De eerste zin strookt niet met de tweede. Shadow Warrior Classic (zoals het nu heet) was juist gek, over the top en 'grappig' (humor die zo fout en slecht is dat je er alleen maar om kan lachen). ;)

Do you want to wash wang? Or do you want to watch Wang wash wang?

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 27 oktober 2021 08:47]

voor mij wel. de originele versie uit dos was juist grappig omdat hij af en toe wat zegt wat grappig was. nu is hij constant aan het kwekken en 90% wat eruit komt is gewoon "om maar grappig te zijn".
Ik denk dat de fatsoenspolitie achter je aan komt als je de Shadow Warrior maakt van eind jaren 90 met alle toeters en bellen die er bij horen.

De hele humor in die game stoelt behoorlijk op stereotypes vooral aan het adres van Aziatische culturen en betrekkelijk veel sexisme.
De Lo Wang in die game is al meer dan eens een racistisch karikatuur genoemd.

Die nieuwe games zijn om een reden vrij tam denk ik...
[...]


De eerste zin strookt niet met de tweede. Shadow Warrior Classic (zoals het nu heet) was juist gek, over the top en 'grappig' (humor die zo fout en slecht is dat je er alleen maar om kan lachen). ;)

Do you want to wash wang? Or do you want to watch Wang wash wang?
Ja das waar, die one liners mogen niet meer, dat heb je met die politiek correct onzin, maar toch had Shadow Warrior 2 goede one liners.
Ik deel uw mening. In de reboot versie van 2013 ontbrak de humor van het origineel en de iconisch stem van Lo Wang. De 2016 had een open wereld maar vijanden waren 'bullet sponge' en het 'crafting systeem' leek puur random te zijn. Kamiko en het einde vond ik wel aardig bedacht.

We zullen zien wat de nieuwe versie brengt. Dat deze uitgesteld is verbaast me niet; dat overkomt bijna elke game tegenwoordig (ook voor het Corona tijdperk).
Shadow Warrior 2 crafting gaf de game gigantische replay value a'la Diablo/ARPG. Zeker wel een toevoeging. Voor een normale playthrough tot en met 'moeilijk' had je die hele rommel niet echt nodig, maar wil je dat de vijanden juist geen bullet sponge worden, dan gebruik je het in je voordeel.

En dan speelt de game ook heel lekker weg. Ook op de hogere moeilijkheidsgraden kun je prima one-hitten... als je weet welke stats te combineren. Die numbers game is een mooie laag bovenop de actie die toch wat repetitief is, hoe lekker het ook wegspeelt.

En de humor... SW2 was toch gewoon leuk? Ik vond iig meer dan genoeg easter eggs en om nou te zeggen dat iets of iemand werd gespaard... dat gevoel had ik niet.
Wat mij vooral opvalt aan die vijanden in die trailers is dat ze allemaal steeds groter en sterker moeten worden. Van wat ik me herinner uit het origineel gingen ze daar lekker snel dood. Je sloeg hun kop er af met je zwaard ("splitted personality!", "you're half the man you used to be!"), of blies ze op met een sticky bomb ("sticky bomb likey you!") en ging verder met de volgende. Tegenwoordig vinden ze het steeds meer nodig om op iedere hoek een halve boss neer te zetten waar je veel te lang mee bezig bent om kapot te slaan. Van mij hoeven al die boss-type vijanden nooit zo. Lekker schieten, alsof je Unreal Tournament speelt met allemaal gelijke tegenstanders, dat speelt veel lekkerder weg dan 5 of 10 minuten in dezelfde ruimte 1 vijand slopen. In deel 2 was dat al een stuk erger geworden en ik hoop dat ze zich voor deel 3 daarmee een beetje in kunnen houden. Inderdaad terug naar de roots! Ik heb me best vermaakt met deel 2, maar een classic zoals het origineel zou ik het niet willen noemen.
En voor de mensen die de reeks niet kennen of nooit gespeeld hebben. Deel 1 is gratis op GOG:
https://www.gog.com/game/shadow_warrior_complete

Je kan dit deel het beste vergelijken met Duke Nukem 3D, dus als je daar mee vermaakte ga je dat ook zeker met dit deel doen.
Je kan dit deel het beste vergelijken met Duke Nukem 3D
Wat niet zo gek is omdat Shadow Warrior ook is ontwikkeld door 3D Realms en gebruik maakt van dezelfde Build-engine als waar Duke Nukem 3D mee is ontwikkeld.
thnxs zojuist in me bibliotheek gezet.
Jeugdsentiment "The Sword is a personal weapon"

Ik heb hem net van GOG geinstalleerd maar ik zie geen lokale multiplayer :(

Dat was juist zo leuk, met 10 man via coax IPX/SPX netwerk elkaar een nachtje afmaken.

Iemand enig idee of er een Swadowwarrior 1 versie is die via IP-LAN te spelen is?
Iemand enig idee of er een Swadowwarrior 1 versie is die via IP-LAN te spelen is?
Helaas niet. Wat ik heb kunnen vinden is het wel altijd de bedoeling geweest om in Shadow Warrior Classic Redux de multiplayer functionaliteit weer werkend te krijgen, maar liep men hierbij tegen te veel obstakels aan. Onder andere dat je volledig nieuwe netcode moet schrijven omdat de oude netcode zoals jij zelf al aan geeft IPX/SPX gebruikt, maar daarnaast had de multiplayer van Shadow Warrior een peer-to-peer opzet, waarbij wel gebruik werd gemaakt van een centrale server browser. De server infrastructuur hiervoor opnieuw opbouwen kost waarschijnlijk meer geld dan het echt waard is. Bovendien schijnt de (net)code van Shadow Warrior nogal een rommeltje te zijn wat het porting proces van het spel behoorlijk heeft bemoeilijkt en het updaten van de netwerk functionaliteit voor multiplayer vrijwel onmogelijk maakt zonder het van de grond af aan opnieuw op te bouwen.
Underrated spel, geweldig
WHOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO WANTED SOME WANG?!
Eerste deel was echt leuk, 2e deel is heel erg herhalend in de gameplay. Ik ben ermee gestopt..
Als er al een typo (annoucement) in de thumbnail van trailer staat.. maak ik me wel zorgen over de QA daar :-D

Maar goed.. prima vermaakt met ShadowWarrior deeltje 1 lang geleden.. via een modem tegen vrienden spelen.. Wat een feest was dat.

Dit zal dat gevoel nooit kunnen evenaren.. maar goed, wie weet. We blijven hopen.
Van mij mogen ze t prima uitstellen liever direct ter launch n goed game dan vol met bugs etc,
"Man who stands on toilet, is high on pot" - Lo Wang, Shadow Warrior 1

Geweldig spel om hersenloos te schieten na een drukke werkdag. Zowel 1 als 2, best wel een hoge plek op het podium naast Soldier of Fortune, Serious Sam, Hexen, Duke Nukem, Unreal Tournament en Doom Eternal
Nog eentje om aan je lijst toe te voegen: redneck rampage ;-) Wat een tijd!
luister eens goed naar de muziek. die is meer dan grof dan je herrinert ;)
Als ik het mij goed herinner ook op CD verkrijgbaar
als je hem op GOG haalt krijg je die erbij.
"Man who stands on toilet, is high on pot" - Lo Wang, Shadow Warrior 1

Geweldig spel om hersenloos te schieten na een drukke werkdag. Zowel 1 als 2, best wel een hoge plek op het podium naast Soldier of Fortune, Serious Sam, Hexen, Duke Nukem, Unreal Tournament en Doom Eternal
Je vergeet nog de Heretic spellen, heb Heretic en Heretic II nog op mij Amiga 1200 gespeeld met Blizzard PPC 603e+ 240MHz en Voodoo5 en 96MB RAM.

Maar ja de Shadow Warrior spellen zijn echt goed, heb veel genoten van Shadow Warrior 1 en 2, jammer dat hij pas in 2022 uit komt, maar hopelijk zijn de meeste fouten er dan uit.
Deze derde titel volgt op het origineel uit 1997 en deel twee uit 2016.
Klopt niet helemaal. In 2013 kreeg het origineel uit 1997 een remake.
Wat klopt er dan niet aan?

Dat er een remake in 2013 is uitgebracht betekend toch niet dat het bovenstaande niet klopt.
De manier waarop het geformuleerd is impliceert dat de remake uit 2013 niet eens bestaat.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True