Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Bose kondigt draagbare SoundLink Flex-bluetoothspeaker aan

Bose heeft een nieuwe SoundLink-speaker uitgebracht. De SoundLink Flex is een draagbare speaker die waterdicht is en een extra stevig ontwerp heeft. Het apparaat kost 149 dollar, maar het is niet zeker of het apparaat naar Nederland komt.

De Flex is de eerste echt draagbare speaker binnen de SoundLink-lijn. Het apparaat is bedoeld voor buitengebruik, met name vanwege het rugged ontwerp en zijn afmetingen van 20x5,3x9,1cm. Het apparaat weegt 'minder dan een halve kilo'. Ook is de speaker water- en stofdicht en heeft deze hiervoor een IP67-rating. De accuduur bedraagt volgens Bose maximaal 12 uur. Het opladen gebeurt met USB-C, maar Bose schrijft niet hoe snel dat gaat.

De speaker kan automatisch detecteren hoe die georiënteerd is en het geluid daar vervolgens op aanpassen en ook kan het apparaat ruis verminderen. De speaker kan met bluetooth aan maximaal acht apparaten worden gekoppeld, en gebruikers kunnen ook meerdere Flexen aan elkaar koppelen voor stereogeluid. De Flex heeft fysieke knoppen voor het volume en om muziek te pauzeren of door te spelen.

De Flex kost 149 dollar. Omgerekend en met btw is dat zo'n 155 euro. Bose zegt niet of het apparaat in Nederland te koop komt. Andere SoundLink-apparaten zijn dat wel.

Wat vind je van dit artikel?

Geef je mening in het Geachte Redactie-forum.

Door Tijs Hofmans

Redacteur privacy & security

14-10-2021 • 14:54

20 Linkedin

Submitter: TheVivaldi

Reacties (20)

Wijzig sortering
Het opladen gebeurt met USB-C, maar Bose schrijft niet hoe snel dat gaat.
Dit staat wel in de FAQ op de productpagina van Bose:
How long does it take to charge the SoundLink Flex speaker’s battery?

While not playing music, much of the SoundLink Flex’s battery charge can be recovered in approximately 4 hours when using a USB power source. With a stronger power source (1.5 amp), charging time may be closer to 3 hours. Charging from alternate USB power sources or when playing music may take longer.
cc @Tijs Hofmans

[Reactie gewijzigd door gertvdijk op 14 oktober 2021 15:25]

Reageer
Dure JBL Flip, als het geluid ook beter is dan is ie het wel waard.
Reageer
Ik heb de oude Soundlink bluetooth speaker en kan toch zeggen dat de audiokwaliteit een pak beter is dan de JBL Flip.
Reageer
Dat kan ik zeker beamen, heb diverse bluetooth speakers in mijn bezit waaronder een eerste en tweede generatie Soundlink mini. Er is toch weinig van het zelfde formaat dat qua geluidkwaliteit bij die Bose Soundlink mini in de buurt komt. De verbaasde gezichten en opmerkingen als "komt dat geluid uit zo'n klein ding!?!" als die aan staat zijn altijd wel grappig. Er zijn speakers die harder kunnen, praktischer vormgegeven zijn etc maar Soundlink mini klinkt gewoon beter. Als deze nieuwe variant net zo klinkt dan is dit wel een leuke speaker voor in de tas(al verwacht ik dat die er wel iets voor onder doet gezien het prijsverschil).

Moet wel bekennen dat de originele mini met name binnen het beste tot zijn recht komt en ook niet echt geschikt is om mee op pad te nemen (het aluminium is zo beschadigd).

[Reactie gewijzigd door Typecast-L op 14 oktober 2021 15:46]

Reageer
Eens! Punt is echter, dat na dit prima modelletje er weinig meer in de buurt komt, vanuit de Bose-stal althans.
Reageer
Wat je zegt, soms kunnen andere speakers harder, maar harder betekend niet zuiverder of mooier.

Ik heb zelf ook al een aantal jaar de Bose Soundlink mini II in gebruik. Met de bijbehorende siliconen hoes die je erbij kon kopen heb ik zelf geen last van beschadigingen.
Reageer
Dat kan ik zeker beamen, heb diverse bluetooth speakers in mijn bezit waaronder een eerste en tweede generatie Soundlink mini. Er is toch weinig van het zelfde formaat dat qua geluidkwaliteit bij die Bose Soundlink mini in de buurt komt. De verbaasde gezichten en opmerkingen als "komt dat geluid uit zo'n klein ding!?!" als die aan staat zijn altijd wel grappig. Er zijn speakers die harder kunnen, praktischer vormgegeven zijn etc maar Soundlink mini klinkt gewoon beter. Als deze nieuwe variant net zo klinkt dan is dit wel een leuke speaker voor in de tas(al verwacht ik dat die er wel iets voor onder doet gezien het prijsverschil).

Moet wel bekennen dat de originele mini met name binnen het beste tot zijn recht komt en ook niet echt geschikt is om mee op pad te nemen (het aluminium is zo beschadigd).
Zou Bose niet beter de Soundlink mini III uitbrengen met aluminium behuizing net als de originele soundlink? Ontwerp, tekeningen etc. zijn beschikbaar. En de oude soundlinks zullen links en rechts langzamerhand gaan sneuvelen op de accu's die makkelijk te vervangen lijken, maar uiteindelijk niet al te eenvoudig te vervangen zijn. Ik zou er meteen een aanschaffen.
Reageer
Ziet er wel mooi uit.

Ben op zoek naar een nieuwe BT speaker maar toch even de reviews afwachten. De tijd dat ik blind vertrouwde op de geluidskwaliteit van Bose speakers is helaas voorbij..

Alhoewel de koptelefoons nog wel subliem klinken (voor mij iig).
Reageer
Ik weet niet of je wat van SONOS of IKEA Symfonisk hebt staan, maar de Sonos Move of Sonos Roam zijn echt heel fijne bluetooth-speakers die thuis ook in je geluidssysteem integreren.
Reageer
Enige voordeel aan de Roam is dat hij mooi helder klinkt.
De speaker beschikt helaas vrijwel over geen lage tonen en de batterij blijft ondanks de update leeglopen.

Voor buiten is de Roam niet echt wat, vooral omdat hij daar niet met de rest van je Sonos te koppelen is.
Dan zijn de Sony speakers wellicht een betere optie.
Ook waterdicht, 24u batterij en een vol geluid wat buiten goed tot zijn recht komt.
Reageer
De Roam is ook wel echt superklein. Ik weet niet wat voor speaker die van Sony is, maar het is ook niet ècht eerlijk om supervol geluid te verwachten van zo'n klein ding. Gewoon voor wat achtergrondmuziek in een park of op het strand is de Roam perfect. Wil je vol geluid met hoog volume, dan ga je dat niet in zo'n klein ding ter grootte van nog geen 2 blikjes vinden natuurlijk.
Reageer
Ben het met Jobe eens. Heb veel speakers getest en er zijn maar weinig die zo matig score op veel punten als de Roam. Heb je een Sonos systeem thuis kan het een enorme toevoeging zijn, heb je dat niet, koop dan zeker niet de Roam. Batterij is belabberd, geluid is (t.o.v. concurrenten) ook niet om naar huis te schrijven, zeker in de onderkant mist vrijwel alles. Verbinding is onnodig gecompliceerd, ik kreeg mijn Roam niet geconnect met bluetooth voordat ik hem als netwerk speaker had geconfigureerd.
Voor wat je krijgt kun je echt beter een concurrent kopen.

Enige voordeel dat ik aan de Roam heb maakt het zijn geld waard in mijn optiek:
In het gesloten systeem dat Sonos is heb ik eindelijk een input. Naast de (niet langer supported) bridge van 400 euro of een Soundbar (single optic in), is een ingang op Sonos systeem eigenlijk niet mogelijk. Dat zorgt dat ik dus alle muziekdiensten kan afspelen, maar geen andere audio van mijn PC bijvoorbeeld. Door de bluetooth functionaliteit van de Roam kan dat nu wel, en omdat je deze kunt groeperen met andere Sonos speakers kan ik nu mijn PC audio over mijn Sonos afspelen. Door delay nog niet ideaal, maar iets waar ik heel lang op heb zitten wachten.

Ik heb voor mijn vorige werkgever bluetooth speakers gereviewd. En wat betreft wat je moet kiezen is mijn smaak nog altijd ongewijzigd: JBL of Ultimate Ears. Bose is eentje die mij enorm tegenviel na de uberlovende reviews van de eerste soundlink. Sonos raad ik echt enkel mensen aan die thuis al (uitgebreid) Sonos opstelling hebben, maar heeft dat dus ook echt meerwaarde. Hoewel ik nu wel toch wel voor de Move zou gaan. Dat is wel met de luxe dat ik ook genoeg andere draagbare speakers heb op Roam formaat.
Reageer
Ik snap eigenlijk niet helemaal waarom je een Roam of move zou nemen als je al een Sonos systeem hebt. Als je al een Sonos systeem hebt is dat ingeregeld op je huis en heb je in huis geen extra (portable) speaker nodig een buitenshuis heb je nooit je systeem in huis bij je. Ik kan me alleen voorstellen dat je een move gebruikt in je thuisopstelling en af en toe mee naar buiten neemt, dus dan maak je die keuze als je thuisopstelling nog niet af is. Ik blijf bij de gedachte dat matchen bij het merk in dit geval meestal geen meerwaarde biedt.

Hier trouwens de PC met HDMI aan de TV gekoppeld en die vervolgens met eArc aan de Beam. Geen merkbare delay. Is natuurlijk nog steeds niet hetzelfde als 3.5mm of Bluetooth input.
Reageer
Simpel: binnen en in de tuin dezelfde muziek afspelen.
Reageer
Dit was de eerste in de Bose SoundLink lijn uit 2012. Heel goed draagbaar (en doet het bij ons nog prima 8-) ).
https://www.bose.nl/nl_nl...dlink_mobile_leather.html
Reageer
Na JBL en Sony ben ik overgestapt naar het minder bekende merk Soundcore, een zustermerk van het wat beter bekende Anker. Het model Motion+ is wat mij betreft een aanrader voor doorgaans de helft van het geld. Geluid is een kwestie van smaak en zeer subjectief maar deze speaker is zeker het overwegen waard!
Reageer
De ene vindt JBL lekker klinken de andere Denon,Sonos of welk merk dan ook. Op de slaapkamer een simpel Sonos soundbar systeem maar in de woonkamer een dikke Bose lifestyle set staan. Voor mij klinkt de Bose sprankelend en de laag voel je zoals het hoort. Wel flink aan de prijs maar echt waard. Voor het tuinhuisje een Bluetooth setje nodig ben dus wel echt benieuwd naar deze. Heb laatst een JBL geprobeerd maar die klonk echt veel te dof.
Reageer
Als je OP corrigeert, doe het dan in het spel en tikfoutjes topic en zorg dat je het op zijn minst bij het rechte eind hebt. Je pauzeert of speelt door(pauze/play knop). Jij maakt er een hele andere betekenis van.. Er wordt geen doorspoelen bedoeld.. Het is geen cassette bandje.
Reageer