Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

VR-game Lone Echo II komt op 24 augustus uit op Oculus-platform

De VR-game Lone Echo II is vanaf 24 augustus te spelen op het Oculus Rift Platform. Deze game van de door Facebook overgenomen ontwikkelaar Ready at Dawn is de opvolger van het in 2017 uitgebrachte en goed ontvangen Lone Echo.

Oculus meldt dat Lone Echo II 40 euro gaat kosten en exclusief voor het Oculus Rift Platform uitkomt, al is de game ook speelbaar op de Quest-VR-bril via Oculus Link of Air Link, mits er een capabele pc wordt gebruikt. Het originele Lone Echo is tot 24 augustus tijdelijk beschikbaar voor 10 euro.

Ook in Lone Echo II zijn de kenmerkende besturingsmechanismen in gewichtloosheid aanwezig, maar spelers krijgen ook de beschikking over nieuwe tools om complexe uitdagingen mee te overwinnen en ontdekkingen te doen. De voorganger staat bekend om het creatieve gebruik van de touchcontrols.

Lone Echo kwam in 2017 uit. Jack, een kunstmatige intelligentie in een synthetisch lichaam, werd in dit origineel getransporteerd naar een geavanceerde mijnbouwinstallatie binnen de ringen van Saturnus. Samen met Captain Olivia Rhodes moet Jack deze faciliteit onderzoeken. In het tweede deel kruipen spelers opnieuw in de huid van Jack en Liv is ook weer van de partij. Lone Echo II pikt de draad op waar het eerste deel eindigde.

Wat vind je van dit artikel?

Geef je mening in het Geachte Redactie-forum.

Door Joris Jansen

Nieuwsredacteur

21-07-2021 • 10:19

44 Linkedin

Reacties (44)

Wijzig sortering
"Het originele Lone Echo is tot 24 augustus tijdelijk beschikbaar voor 10 dollar."

Wat mij betreft een hoogtepunt uit deze post - aanbiedingen zijn zeldzaam op de Oculus store, en bovendien slecht te volgen. Ze zijn meestal kort van duur, en je krijgt er geen melding van, zelfs als de titels op je wishlist staan. De enige manier om ze te zien is elke dag de winkel en/of app checken, en dat doet natuurlijk niemand.

Dit is een fijne uitzondering - Lone Echo is een VR-topper, en nu voor een hele mooie prijs.
Reageer
je krijgt er geen melding van, zelfs als de titels op je wishlist staan
toch wel ironisch terwijl FB typisch van de push-berichten is... :X

FB / Oculus gebruikers zijn geen klanten maar vee (vanuit de ogen van FB)...
Reageer
Ik wacht vol smart op de volgende generatie VR headsets zonder verplichte Facebook meuk. Blijft jammer :(
Reageer
Ik ben heel tevreden met mijn WMR headset van Samsung, de HMD Odyssey. Ik denk dat een HP Reverb G2 een uitstekende VR headset is. Je hebt support voor Windows Mixed Reality apps en Steam VR. Beste van twee werelden dus. Zonder Facebook!
Reageer
Vooral jammer dat er zoveel VR-games buiten bereik zijn van mensen die alleen via SteamVR kunnen spelen (met Index bijvoorbeeld).
Reageer
Zal vast een ReVive workaround voor komen.
Reageer
Ja, maar vind het jammer dat dat dus met workarounds moet en zonder native Index support etc.
En je moet dan alsnog een Facebook account aanmaken om gebruik te kunnen maken van de Oculus omgeving, toch?
Reageer
FB account is natuurlijk wel nodig, om überhaupt die game te kunnen kopen en te koppelen aan je account. Net als dat je bij Steam niet een game kan kopen zonder Steam account.
Reageer
Dan wacht ik liever tot al die games misschien ooit naar Steam komen.
Reageer
Nooit dus. FB weet zelf hoe succesvol ze zijn in de VR markt een doen straks rond kerst wederom goede zaken. Zij forever zich niet zo te richten op anderen.
Reageer
Kan dat niet al met een soort in-VR sim?
Reageer
Er bestaan wel emulator-achtige programma's, maar ik betreur vooral het gebrek aan native support.
Reageer
Ik wacht vol smart op de volgende generatie VR headsets zonder verplichte Facebook meuk.
En je zult lang blijven wachten. Facebook zet hun VR brillen weg voor een zeer lage prijs zodat de gehele markt niet meer interessant is voor de concurrentie. Mensen kopen de Facebook brillen omdat er niet veel anders is en omdat ze altijd de goedkoopste zijn. Afgezonderd van een (dure) niche markt zal er niet veel bij komen.
Reageer
Dan wacht ik lang. Enige reden dat ik de Valve versie nog niet heb is dat deze ondertussen ook al wat verouderd is, en daar wil ik gewoon niet de full price meer voor betalen. Oh, en ik heb nog een 1080, dus op zich wachten tot er een 3080 gekocht kan worden is ook goed :D

Snap het heel goed hoor, maar ik ben iemand die graag met zijn portemonnee stemt, en dus koop ik zoiets niet. Het is niet alsof ik niet tig andere games heb om te spelen.
Reageer
Begrijp me niet verkeerd, ik val ook onder die niche. Zodra Valve een nieuwe HDM uitbrengt sta ik waarschijnlijk vooraan :)
Reageer
Als Valve een draadloze HMD maakt... Een draadloze Index zou echt insane zijn.
Reageer
Daarom koop je ook een 2e hands, minder omzet voor Facebook ;)
Ook lekker duurzaam.
Ik draai prima op een MSI 1060 6GB
Reageer
Typisch idd. Dankzij het grote geld van FB hebben ze zich nu ook in andere markten ingevreten - terwijl de praktijken van FB door velen worden afgekeurd. En daardoor zijn nu ook non-social platform produkten die niet eens an-sich zo slecht zijn, verknoeid met FB track&trace ellende.

Je hoeft niet eens een monopolie te hebben in een markt - zet een produkt (wat je hebt overgenomen) dermate voordelig in de markt en je komt heel ver...
Reageer
Inderdaad. Ik heb zelf een 2e hands Rift S via tweakers, maar ik kon ook geen non-facebook, nieuwe oculus account meer aanmaken (alleen als je er al eentje had). Jammer inderdaad :(
Hij zit geloof ik wel beter dan de quest.
Gebruik van batterijen is ook jammer.
Verder wel tevreden.
Reageer
Ik wacht vol smart op de volgende generatie VR headsets zonder verplichte Facebook meuk. Blijft jammer :(
Dan ga je toch voor die van Valve, zo als Vive Pro, of Vive Pro Eye, of Vive Focus, of Vive Cosmos, of Vive Pro 2?

Of Samsung HMD Odyssey (+), of HP Reverb G2?

Waarom zou je alleen gaan voor die van Facebook, en vergeet het maar, Facebook gaat het nooit meer veranderen, ze verdienen veel te veel met je gegevens die ze krijgen met een Facebook account en hun VR Bril.

[Reactie gewijzigd door AmigaWolf op 21 juli 2021 21:31]

Reageer
Beetje een kruising van Red Matter (kernreactor starten ftw :9 ) en Detached dus, beide VR aanraders.
Hopelijk mag je ook buiten het station (vliegen).
Voor 30 euro zal ik het overwegen, 40 niet, want more of the same.
Zal de originele Lone Echo eens opzoeken.

Wel jammer dat het (vooralsnog?) alleen op het oculus platform uitkomt, ik heb toch de sterke voorkeur voor Steam. SteamVR (VR lobby, environments, switchen tussen applicaties) bevalt me goed.
Reageer
Als je een keer wil proberen hoe zero-g aanvoelt kan je ook gratis Echo Arena spelen. Zelfde universum, zelfde game-engine.
Reageer
Deel 1 begon in een space station en ging daarbuiten verder, dus je komt wel aan je trekken zo te horen. Spel zat best heel goed in elkaar, ik zou 'm nog steeds aanraden als iemand een VR-spel zoekt.
Reageer
Het is een release van Oculus zelf (als publisher), dus daarom exclusief voor de Oculus store. Volgens mij voorlopig hun laatste PC-based exclusive, en gezien de kwaliteit ervan is dat jammer.
Reageer
Hoewel Red Matter echt wel een aanrader is, staat Lone Echo 1 imo daar echt ver boven. Vind ook niet dat je het "more of the same" kan noemen als je dus nog nooit de eerste hebt gespeeld. Qua verhaal was deel 1 niet heel sterk imo, maar qua mechanismes met 0G, de hele omgeving, etc was het wat mij betreft echt een mijlpaal qua VR gaming.
Reageer
Mwa, ik bedoelde met "more of the same" vooral dezelfde setting, in de ruimte met uitzicht op Saturnus.
Had liever op Europa of Pluto gezeten. Of Phobos, de maan van Mars.
Uiteraard niet opgezocht wie eerder was met het idee voor de setting, maakt ook niet uit.

Ik zal bij je terugkomen als ik Lone Echo 1 heb gespeeld. ;)
Red Matter vond ik wel echt heel leuk in ieder geval, iets aan de korte kant misschien.

[Reactie gewijzigd door Wilglide op 22 juli 2021 09:26]

Reageer
Deel 1 was echt een prachtig VR-spel. Dit zou wel een reden zijn om mijn Oculus Rift weer eens af te stoffen...
Reageer
Ik vermaak me enorm met Echo Arena maar heb geen gaming-PC. Lone Echo (en deel 2) blijven toch aan me knagen om weer een keer een game-PC in elkaar te flansen.
Reageer
In het zelfde universum is er ook Echo Arena, een soort zero-g handbal. Echo Arena is gratis speelbaar op Oculus PCVR en standalone op Quest. Hiernaast is er nog de Echo Combat DLC welke alleen speelbaar is op PCVR.

Sociale interactie in deze games is uitmunted door de geweldige Inverse Kinematics. Iedereen om je heen lijkt een echt persoon met een volledig geanimeerd (op basis van head/controller tracking) lichaam in plaats van een statische avatar zoals in POP1 of een cartoon-karakter zoals in Rec Room. Mocht je een keer een rondleiding willen door de game dan kan je me een berichtje sturen hier op tweakers.

[Reactie gewijzigd door Tassadar32 op 21 juli 2021 10:35]

Reageer
Een exclusive voor de Rift S? En ik maar denken dat Facebook mijn apparaat compleet vergeten was. :D
Reageer
Sinds ik in het bezit ben van een Vr bril, speel ik geen gewone games meer.. Laat ze maar zo veel mogelijk Vr-games maken :P Ik ben voor.
Reageer
Lekker Olivia bij de kont beetpakken woohoo. Ik kijk er al naar uit.
Reageer
Nice, deel 1 was erg goed, al vond ik de gameplay een beetje saai. Te veel tutorials tussendoor (het werd echt steeds onderbroken) en te veel "doe wat ik zeg" in plaats van echt puzzelen.

Grafisch was het echter super. Ben heel benieuwd naar deel twee.
Reageer
Is Lone Echo niet te spelen op de Quest II? In de shop staat alleen Rift en Rift S als platform.
Voor dat tientje wil ik m best kopen.
Reageer
Ja, is via de PC (dus niet stand alone op de headset) gewoon te spelen op de Quest 2! De Quest 2 staat er niet bij omdat deze in een Rift modus wordt gestart in de Oculus app. Wel aardig onduidelijk :?
Reageer
Ok thanks, was inderdaad niet heel duidelijk aangegeven.
Reageer
Naja, alles wat Rift onderstreept, is te spelen op de Quest middels draadloos via PC of via een kabel, maar net wat je wil. Alleen als er expliciet Quest bij staat is ie (ook) native voor de Quest. Op de Quest kan je dus alles spelen, ook via Steam, maar als er dus alleen Rift staat is het via PC.
Reageer