Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Mobiele League of Legends-game Wild Rift is op 10 december te spelen in Europa

League of Legends: Wild Rift, een vereenvoudigde versie van League of Legends die bedoeld is voor smartphones, is vanaf 10 december speelbaar is Europa. Het was al duidelijk dat de game in december hier uit zou komen, maar een datum was tot nu toe nog onbekend.

De versie die vanaf 10 december te spelen is, betreft nog een open bèta van Wild Rift. Geïnteresseerden kunnen zich alvast aanmelden voor de Android-versie, maar de game zal ook beschikbaar komen via de App Store. Uiteindelijk moet League of Legends: Wild Rift ook verschijnen voor consoles. Wanneer die aan de beurt zijn, is nog onbekend.

Het spel is in feite een mobiele versie van het pc-spel League of Legends. Het draait om dezelfde 5v5-gevechten en het speelveld kent ook grote gelijkenissen. In League of Legends zitten ongeveer 150 verschillende speelbare champions, terwijl dat er in Wild Rift ruim veertig zullen zijn. Wild Rift is volgens de ontwikkelaar van de grond af aan opgebouwd en dus geen directe port van de pc-versie.

Het spel is gratis te downloaden en te spelen. Het verdienmodel is ook hier dat er optioneel geld kan worden uitgegeven via microtransacties, bijvoorbeeld voor de aankoop van skins. Dat is ook het verdienmodel van de pc-game League of Legends. Volgens onderzoeksbureau SuperData verdiende ontwikkelaar Riot Games daarmee naar schatting 1,5 miljard dollar in 2019.

Door Joris Jansen

Nieuwsredacteur

19-11-2020 • 10:04

24 Linkedin

Reacties (24)

Wijzig sortering
Vraag me af of een match even lang duurt als op de desktop versie. Ik zie mezelf niet zo snel 45 minuten lang op mijn telefoon een spel spelen.
Beste strategie is dan om het potje uit te rekken ;)
Dan is de batterij van mijn iPhone mini na 1 game leeg.
Op deze pagina, https://www.androidauthor...egends-wild-rift-1041930/, praten ze over een gemiddelde lengte van zo'n 15-18 minuten i.p.v. de 25-50 minuten van de PC versie.
vind ik ook al erg lang 15-18 minuten.
Het mooie van mobile games is vaak dat je je mobiel even kan wegleggen en dat progressie dan stil staat.
Ik vind 15-18 minuten staren naar een klein schermpje best wel pittig.
Ik vind 15-18 minuten staren naar een klein schermpje best wel pittig.
Zie jij dezelfde mensen staren naar hun smartphone die wij ook zien? 15-18 uur zou nog prima kunnen...
Het mooie van mobile games is vaak dat je je mobiel even kan wegleggen en dat progressie dan stil staat.
Dat werkt natuurlijk niet als je met andere live spelers moeten samenwerken om het potje uit te spelen, dus die vlieger gaat sowieso niet op.
In theorie zouden ze zelfs nog de spellengte vast kunnen zetten in de game. Bijvoorbeeld 10 minuten. Laatste 2 minuten kan er dan een timer gaan lopen om de spanning op te bouwen richting de eindstreep en als de 10 minuten voorbij zijn, wordt de eindscore bepaald en gaat het spel over naar de puntentelling/rewards etc.

Note: heb nooit League gespeeld. Dus ik bepaalde zaken zijn aannames.

[Reactie gewijzigd door Zeror op 19 november 2020 12:15]

@Zeror Ik denk dat jij nog nooit league hebt gespeeld. Met een regel als die zou het naar mijn mening niet hetzelfde spel zijn.
Klopt. Bepaalde zaken zijn aannames, ;)
Dan heb jij wss nooit een handheld in je jeugd gehad(ik vermoed dat je al in de volwassen leeftijd zit), 15/20 minuten is echt niks vergeleken hoe veel minuten veel mensen wel niet doorbrengen met een nintendo DS of een switch lite in hun handen.

Een game die het daadwerkelijk weet te schoppen tot laten we zeggen 10 minuten interessante gameplay op een telefoon is niet heel gek hoor.
Hoe bedoel je dit? Hoe zou t anders kunnen?
Ik gok dat je hiermee hint dat Heroes of the Storm een betere versie is?

Die game voelt voor mij, hoewel vermakelijk, meer als een mobile versie van LOL. Je zou het gestroomlijnder kunnen noemen, voor mij voelt het als een lite versie die wat toegankelijker is.
Echt onwijs blij met de aanpak van RiotGames voor deze game. Ik dacht initieel dat ik nooit interesse zou hebben in een mobile-league omdat ik gewoon de PC versie kan spelen, maar nu ik steeds minder tijd heb buiten werk om, merk ik gewoon dat league soms teveel moeite is (je moet toch altijd 30 minuten tot ruim een uur rekenen voor 1 game League, inclusief matchmaking etc.)

Kan niet wachten om gewoon een made-for-mobile League te hebben, ookal zijn het dan 'maar' 40 champions. 15-18 minuten per game, en zelfs minder dan dat in ARAM.
Er is al een League game van hetzelfde moederbedrijf: Arena of Valor, dat er zo'n beetje hetzelfde uitziet en speelt.
En ik hoop dus dat dit een goede vervanger zou kunnen zijn als ze besluiten dit op Switch uit te brengen (en volgens mij waren daar geruchten voor), want AoV is daar al lang dood.

[Reactie gewijzigd door Sméagol op 19 november 2020 15:42]

Eens!

Sinds Call of Duty Mobile ben ik primair een mobiele gamer geworden eigenlijk. Rocket league, battlefield etc. heb ik jaren gespeeld op m'n playstation, maar die raak ik de laatste tijd amper meer aan.

Ik vind het fantastisch dat mobiel gamen nu een serieuze markt lijkt te gaan worden!

Voor de mensen die zich niet voor kunnen stellen dat er mensen zijn die lang op een klein schermpje kunnen gamen... ik ben er zo een 😅
Op een extreem luie vrije dag kan ik gerust 6-10u bezig zijn. Gelukkig voor mijn gezondheid is dat maar zelden het geval :) Maar mobiele games lenen zich ook perfect voor "even een potje tussendoor".
Ik speel ook CoD Mobile (als ik op de WC zit lol), maar vind het heel snel herhalend worden, lijken maar een handjevol maps in te zitten. Maar langere termijn misschien, ik geloof dat ze regelmatig game modes toevoegen of promoten.
18 minuten voor een potje vind ik wel lang...je gaat echt pijn aan je ogen krijgen als je paar potjes achter elkaar speelt.
Dit is vooral bedoelt voor landen waar de infra voor mobiel beter is dan voor PC schat ik zo in.

Natuurlijk ook voor elders, maar de mobile gaming markt is volgens mij oa in Azië veel
groter dan hier. Hier heeft iedereen op zijn slaapkamertje gewoon goed internet. Toch?

Ik speel nu 6 jaar League, heb een S20, maar ik zie mezelf niet overstappen, al was
het maar omdat de progressie niet uitwisselbaar is. En ik zal de chat, etc... missen.
Op een Switch of console...? Misschien....

Wild Rift komt op meerdere platformen uit uiteindelijk.
Haha dat spel heb ik een paar jaar geleden al gespeeld maar toen had t andere skins en een andere naam: Arena of Valor. Ze gebruiken dezelfde map ook :+

https://cdn-www.bluestack...pping-Domination_EN_4.jpg
Gaat deze ook in de Mac App Store komen of alleen in de iOS App Store? wil m wel spelen op m'n m1 MacBook
Door de, uhm, 'familie verplichtingen' ben ik tot de conclusie gekomen dat ik geen enkel spel kan spelen welke ik niet direct kan neerleggen indien benodigd. Ik heb tijden Mobile Legends gespeeld, vond het een super leuk spel en met een telefoon controller (flydigi) was het echt goed te spelen.


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn


Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True