Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Microsoft komt met fix voor quick resume-issue bij enkele games op Series X en S

Microsoft laat weten dat een oplossing in de maak is om de issues met de quick resume-functie op te lossen. Deze Series X- en S-functie werkt probleemloos bij verreweg de meeste games, maar er kunnen issues optreden bij een aantal games die voor de nieuwe consoles zijn geoptimaliseerd.

Microsoft heeft bij monde van Jason Ronald, de director of project management, laten weten dat er enkele 'geoptimaliseerde titels zijn ontdekt waarbij issues kunnen optreden'. Voor specifiek die titels is de quick resume-functie tijdelijk uitgeschakeld. Ronald zegt dat er snel wordt gewerkt aan een fix, al is nog niet duidelijk hoe snel die gereed zal zijn. Ook zegt hij niet om welke titels het precies gaat. Volgens hem is de functie 'volledig operationeel' bij duizenden titels.

Quick resume is een van de onderscheidende features van de nieuwe Xbox Series X- en S-consoles. De functie maakt het mogelijk om heel vlot te wisselen tussen games, waarbij spelers meteen in-game de draad weer kunnen oppakken. In enkele seconden wordt de exacte staat van een gamesessie opgeslagen en die van een andere game ingeladen, waarna je precies vanaf het punt waar je was gebleven weer verder kan spelen. Pakweg vijf verschillende games blijven daarbij actief in het geheugen van de console.

Een enigszins vergelijkbare functie was al beschikbaar bij de Xbox One, al is die beduidend minder geavanceerd. Via de instant on-modus is het mogelijk om direct terug te keren naar een status van een game of app, maar daarbij is geen sprake van snel wisselen tussen games en het kan slechts bij een enkele game. De PlayStation 5 heeft geen quick resume-functie zoals de nieuwe Xbox-consoles dat hebben.

Door Joris Jansen

Nieuwsredacteur

09-11-2020 • 21:28

108 Linkedin

Reacties (108)

Wijzig sortering
Quick resume is leuk maar werkt alleen met digitale versie van de games
als je de disk versie hebt dan moet je nog steeds ook je disk verwisselen.
Het is wel een toffe functie. Echter voor multiplayer games houdt het al op, en zoals je zelf zegt, voor disk is het niet te doen. Het is een feature die dus puur handig zou zijn voor de digitale versie van de PS5 en op de Xbox voor gamepass.

Op de PS4 heb ik het wel gebruikt bij games waar ik op dat moment mee bezig was. Bv The Last of Us 2, na een tijdje even stoppen, door puur de PS4 op restmodus te zetten en daarna door te gaan waar je was op dat moment. Het is leuk dat je 5/6 games in bepaalde rust modus zet, maar het vraagt blijkbaar opslag, en in hoeverre speel je zoveel games te gelijk? Zou al blij zijn als Sony een latere patch uitbrengt, waar je ieder geval 2 games in rest mode/quick resume kan plaatsen.
Dat quick resume een savestate maakt, maakt deze feature echt onmisbaar straks. Veel mensen staren zich op het switchen van games. Vind ik zelf niet echt belangrijk.
Op de Xbox kan je ook prima digital editions van games kopen zonder Gamepass. Zowel op de series X als series S.
Bij Sony hebben een Switcher, daar krijg je een lijstje te zien met je huidige en recent gespeeld spellen, het schakelen daarvan gaat bijna net zo snel als Quick Resume. Dus denk niet dat ze het op de PS5 gaan missen.
En inderdaad, bij games met een schijfje duurt het sowieso wat langer vanwege de handeling.
Ik snap niet waarom je een 0 krijgt, goed punt namelijk! Weet niet of het daadwerkelijk zo is, maar dat zou best eens kunnen?
Omdat het maar halfwaar is. Je moet de disk erin stoppen, maar je gaat dan wel weer verder waar je gebleven bent.
Kun je niet de game op de SSD installeren zodat je de disk niet meer nodig hebt? Volgens mij was dat zelfs al mogelijk op de X360. Dan profiteer je van de snellere laadtijden (en quick resume dus) en hou je alsnog je game fysiek in de kast.
Dat gebeurt al, games worden op de interne opslag geïnstalleerd. Maar je hebt de disc dan nog steeds nodig voor de licentie.
Je hebt dus de snelle laadtijden én quick resume, maar je moet de disc er wel in doen.
Dat wil niet zeggen dat de functie niet werkt. Alleen dat je de disk erin moet doen. Maar als die erin zit ga je direct verder waar je gebleven was. Disk is alleen voor de licentie, er wordt geen data vanaf geladen tijdens het spelen.
Het werkt ook met disk games, alleen moet je de disk er even in stoppen, maar de game hoeft niet weer helemaal op te starten.

and you can even use the feature with disc-based games, although obviously you'll require the disc in the drive to play them.

https://www.purexbox.com/..._resume_on_xbox_series_xs
Denk dat de meesten een Xbox kopen voor gamepass. Daar is alles digitaal.
disks lopen dan ook echt wel op hun laatste benen en zullen deze generatie amper overleven
vandaar dat er momenteel ook research wordt gedaan naar digitale doorverkoop methodes ( wat zowat de enige reden is dat disks nog bestaan )
Op de Xbox? Dat lijkt maar periodiek te hoeven. Ja, Ik startte laatst GTA weer eens op na een halfjaar niet gespeeld te hebben, toen werd om de disk gevraagd. Nu kan ik gewoon switchen, zelfs tussen GTA en een andere game die ik vanaf disk heb.

Dus misschien is dat altijd wisselen een PS- dingetje?
Woow hier had ik nog niet eens over nagedacht
Een dergelijke functie was al beschikbaar bij de Xbox One en de PlayStation 4, al is die beduidend minder geavanceerd. Zo duurt daar het wisselen van de ene naar de andere game langer. Ook worden bij deze consoles van de vorige generatie geen vijf gamesessies bevroren en opgeslagen; er kan steeds maar naar één andere game worden gewisseld. Als daarna wordt overgeschakeld naar een derde game, wordt de sessie van de eerste game overschreven en is die dus niet meer beschikbaar

Sinds wanneer kan de PS4 dit doen?
Als ik een game open heb, en wil naar een andere game. Dan moet ik toch echt de eerste game sluiten.

Het is verder wel een mooie feature. Zou willen dat de PS5 dit ook kon.
Laden op de PS5 lijkt wel snel te gaan. Maar gewoon midgame verder gaan buiten safepoint is gewoon handig
Precies hetzelfde is het niet. Maar de ps4 wordt de game wel gepauzeerd als je naar Netflix gaat. Ook kan je de game in pauze zetten als je de ps4 in slaap stand zet, al moet je dit wel aan hebben in de instellingen.
Dit is ook niet iets dat de Xbox One kan. Bij de Xbox One kan je je huidige game snel hervatten, maar niet wisselen tussen games.
Games werkt dit niet op de Xbox One. Alleen het wisselen tussen game en apps werkt.
Maar switch van game naar game duurt net zo lang als nieuwe opstart.

Ik ben hier wel blij mee maar sommige games kan het gewoon niet of is het erg lastig.
Destiny 2 op de xbox doet nooit quick resume, altijd terug naar start scherm. Is op zich ook logisch bij dit soort games of in het algemeen bij multi player games. :)
De ps5 kan het wel, maar dan een soort van. Games die Activity Cards ondersteunen kan je openen via die cards.
"Whilst the PlayStation 5 doesn’t have Quick Resume (which is odd given it has a quick game switcher), Activities essentially replaces the need for this, and I might actually prefer it.

Say you’re playing Spider-Man: Miles Morales, and you want to jump into Devil May Cry V: Special Edition, you can literally just go to Devil May Cry in your XMB, go down to Activities under the game icon and continue your game within seconds, without ever touching a menu. If you then want to go back to Spider-Man and want to jump straight into a specific side mission or challenge, you once again can go back in just a few seconds, without ever touching a menu."
Maargoed, het is natuurlijk prima iets wat ze later kunnen toevoegen. Ze hebben het geteased, maar wellicht waren er te veel bugs voor release.
Ik heb vaker gehoord. Sony kan het later toevoegen. Wegen de grootte van de ssd kan dat niet. Er moet zeer veel gereserveerd worden wat ook het geval is met de xsx. Denk niet dat mensen daar blij mee zijn. Sony focust zich op de snelle ssd. Die al snel genoeg games start en laad.
Je hebt gelijk ik dacht precies hetzelfde en de ps5 heeft waarschijnlijk te weinig ruimte hiervoor?
Dat was wel de conclussie van digital foundry. The PS5 heeft "maar" 660gb oid vrij op de SSD voor games, te weinig om daar ook nog save states van allerlei games in op te slaan naast game installs van gebruikers.
De Series S heeft nog minder vrij maar kan het wel. Zou dat dan de reden zijn?
Daar heb je een punt, dus toch dan het OS.
Juist ik dacht zal de bron een keer niet noemen maar dat hoorde ik ook. Toch wel opmerkelijk en vreemde keuze van sony. Lol steeds dezelfde 2 gekkies die min 1 geven wat zijn sommige sonysimps toch rancuneus. 😂

[Reactie gewijzigd door Daemonicus op 9 november 2020 22:22]

Mjeh, leuke feature hoor en ik zou ook niet klagen als de playstation het kreeg, maar als ik daar 20GB voor moet opofferen vind ik het al niet meer waard eerlijk gezegd.

Als je ziet hoe snel PS5 games laden en met activity cards kan je direct in je save game springen, dan heb je geen quick resume meer nodig. Enige echte voordeel dan is dat je de status bewaard, wat handig kan zijn als je niet kan saven, maar als je te veel games onder je quick resume hebt dan heb je nog steeds kans dat je er 1 kwijt raakt. Dus ik zou toch veel doorspelen richting een punt waar de game wordt opgeslagen.

Dus ik denk dat activity cards wel een degelijk alternatief zijn en overigens de suspend / resume functie in rest modes is er bij de PS5 nog steeds ook. Alleen dus niet meerdere games, maar 1 game als je de console in rest zet.

Blijft natuurlijk een mooie functie van de xbox, maar ik denk dat dit wel een solide oplossing van sony is ook.

[Reactie gewijzigd door DaitoX op 9 november 2020 22:51]

Het zou minder games op kunnen slaan. Ik zou ook graag zien dat de Xbox niet 5 maar 2 of 3 games in quick resume zet. Zoveel meer heb je toch niet heel vaak nodig. Maar 2 titels is bv wel handig.
Microsoft is goed bezig en er komen nog veel meer patches aan want ik zie dat mijn Xbox One X ook bijna elke 2 weken een update krijgt aan het Win10 besturingssysteem! Dit komt natuurlijk omdat ze dezelfde OS hebben, wat dus betekend dat ook de oudere consoles kunnen meeliften op de nieuwe verbeteringen. Bij Sony hebben ze een gescheiden OS voor de ps4 en ps5 en kan dit dus niet. Ook heeft de ps5 geen quick resume!

[Reactie gewijzigd door Daemonicus op 9 november 2020 21:36]

Zit je in een beta ring? Want ik ben eruit gestapt en krijg verre van regelmatig updates en dat bevalt me eigenlijk prima.

Na een tijdje begon het behoorlijk irritant te worden als je even wou gamen, en je eerst weer bezig was met download, installatie en reboot, die je niet kan uitstellen.
uh ik zit zelf in Omega en ( op 1 keer na ) krijg ik al mijn updates gewoon netjes s nachts
ik vermoed dat jouw box gewoon niet in standby staat maar in power save.
dan moet je vermoedelijk je updates ook nog manueel installeren
Klopt, ik heb stand-by killer op m’n tv/media in de woonkamer
Nee ik zit niet in de beta ring maar heb wel een XOX misschien is dat het verschil?
Nee hier ook een Xbox one X :)
Ook een One X hier, maar krijg bijna nooit updates. Sinds ik ook uit de bèta ben gestapt alleen nog maar de grote.
Of ze goed bezig zijn zou toch ook af moeten hangen van het noodzakelijk zijn van fixes? Natuurlijk zijn fouten niet volledig te voorkomen en is het prettig dat ze dan snel fixes leveren. Maar hoe wil je dat met de concurrent vergelijken door alleen naar de manier van updaten te kijken en niet of de fixes daar misschien als eerder voorkomen worden? De fixes geven namelijk ook aan dat er al iets mis is wat niet eerder ontdekt is.
Het is maar van welke kant je het bekijkt, is het glas half vol of half leeg? Ze zijn in ieder geval een stuk sneller en pro actiever dan sony!

[Reactie gewijzigd door Daemonicus op 9 november 2020 21:54]

is het glas half vol of half leeg?
Ik vind dit altijd maar een raar spreekwoord. Het is niet of maar en. De glas kan niet half vol zijn zonder half leeg te zijn (en technisch gezien: het glas zit altijd vol alleen niet altijd met vloeistof ;)). En in dit geval is het ook gewoon half vol/leeg. Ze kunnen niet goed bezig zijn zonder dat ze eerst de fouten gemaakt hebben/niwt eerder ontdekt hebben. Al snap ik natuurlijk dat programeren niet makkelijk is.
De updates bij de Xbox voegen veelal nieuwe features toe of verbeteren bestaande. De software van de Xbox One X en Xbox Series X is vele malen completer dan die van de playstations. Ook voor backward compatibility met de Xbox en Xbox 360 zijn soms updates of fixes nodig. Functionaliteit die de PS varianten niet hebben. Ze zijn bij MS continu aan het werk om de console te verbeteren, zo komen de meeste features voor de Series X ook naar de One en One X. Bij Sony houden ze vast aan wat ze bieden en niets meer.
Ik denk dat beide last hebben van het feit dat je snel op de markt wilt komen met je nieuwe product en dat dan bijna niet te vermijden is dat er foutjes in sluipen.
PS5 werkt de SSD uitbreiding niet bij levering, dit zal ook wel binnen korte tijd worden opgelost.

En zo zullen er nog wel meer dingen komen in de toekomst. Hopelijk geen HW zaken ;)
PS5 werkt de SSD uitbreiding niet bij levering, dit zal ook wel binnen korte tijd worden opgelost.
Al is dat geen foutje, dit is omdat ze nog bezig zijn met het opstellen van een lijst met compatible schijven. Tenminste, dat las ik ergens. Met een update wordt dit ingeschakeld.
Probleem is volgens mij dat het dus geen standaard component is, alleen Western Digital heeft aangegeven een component te gaan maken. Als het echt een standaard component is zou je elke die je maar wil erop kunnen plaatsen, de nieuwste samsung bijv.

Had graag gezien dat beide dit hadden gedaan, maar ja ze moeten ook geld verdienen. ;)
Hoe kom je er toch bij dat de Xbox instabiel is? Nieuwe features betekent niet direct dat er iets omvalt hoor. De basisfunctionaliteit blijft gewoon intact. De vele updates zijn optioneel, dus je kunt zelf kiezen of je cutting edge wilt doen met je Xbox software, of wacht op de uiteindelijke stabiele updates. Ik zou willen dat Sony zoveel aandacht en tijd zou besteden aan de PS4 software.

Hoezo wennen aan een nieuwe UI? Dat heb je toch ook als je van de PS4 naar PS5 gaat. Zo bloated is de Xbox UI ook helemaal niet. Het enige voordeel hier is dat je de Xbox Series UI ook op de Xbox One krijgt, dus één UI die over beide apparaten hetzelfde is. Lijkt mij nog een stuk beter dan twee apparaten met verschillende UI.

Je probeert met drogredenen te doen alsof het gebrek aan support van Sony voor de PS een goed iets is, beetje raar.
En dan heb ik liever toch een stabiele console waar alles gewoon werkt
Zoals de Xbox One / Series S/X? Die zijn gewoon stabiel. Als die van jou dat niet is, moet je niet gebruik maken van het Insider programma.
en iedere keer weer aan een nieuw bloated UI mag wennen.
Zoals bij Playstation dus, als je van een Xbox One komt, kun je gelijk aan de slag met de Series S en X, aangezien er dezelfde software op draait.
Lol niet zo moeilijk doen he, of je ziet het positief of je ziet het negatief. Tuurlijk kan je het met zon redenatie wel neutraal zien, maar dan toch heb je + en - uitgedeeld ;)
Het is ook niet neutraal. Het is gewoon positief en negatief tegelijk in "samenwerking" met elkaar. Of dat de een een gevolg is van de ander.
Nee, het is geen 'wetenschappelijk' iets, het halfvolle/lege glas.
Het gaat over wat de situatie met jou doet. Bekijk je het in eerste opzicht positief of negatief.
Oorzaak en gevolg (of actie en reactie) is zeker wel wetenschappelijk. Een geneesmiddel kan niet bestaan zonder ziekte. Of te wel de positieve kant bestaat in dit geval dan alleen maar omdat er een negatieve situatie is. En zoals nu dus is zijn de negatieve bugs die er nooit erin had moeten zitten. Maar zonder die bugs had de positieve fixes ook dus niet bestaan.

En dan is nog de vraag wanneer is iets positiefs of negatief. Een barman zal liever lege glazen zien (mits die eerst vol was) dan volle glazen bij geleegde glazen heeft die de kans weer dat het gevuld moet worden en dus weer extra inkomsten heeft. De klant daartegen ziet de glas liever vol zodat die nog niet opnieuw moet bestellen. Dus positief en negatief tegelijk met 1 glas afhankelijk van de persoon.

Of zelfs allebei tegelijk vanuit 1 persoon. Vies medicijn drankje is een vol glas negatief omdat je de vieze smaak nog moet proeven maar het is wel positief dat het je kan genezen.

Dus ja ik snap echt wel wat de spreekwoord bedoelt maar ik zie ook dat het anders kan dan dat ze bedoelen.
Ik snap je wel, het 1 kan niet zonder t ander, maar vind dat je toch een beetje te ver gaat om het spreekwoord zo te zien.
Het gaat namelijk niet om oorzaak en gevolg.
Voor de een is iets positief en voor de ander niet, barman buitem beschouwing gelaten ;)
Ik was de eerste die dit spreek woord gebruikte in deze topic maar ik kreeg gelijk al weer min 1 van de Sony simps. Gelukkig snap jij het wel enorm goed en mooi verwoord ook!

[Reactie gewijzigd door Daemonicus op 10 november 2020 15:51]

Bedankt voor de compliment. Al vind ik inderdaad de rating soms maar raar. Al mijn post onder jou half volle glas reactie waren eigenlijk allemaal offtopic maar toch heb ik +1 (ontopic) gekregen bij sommige. Bij de eerste heb ik dan van - 1 tot +1 gekregen terwijl die eigenlijk net zo offtopic was als de rest (al was de eerste ook meer als kleine grap bedoelt). Ik heb dan ook genoeg ontopic reacties gehad die dan weer -1 of 0 kregen. Ik heb zelf dus zoiets van ratings niet echt heel belangrijk meer. Al vind ik het wel een beetje geinig om het bij te houden soms. En ik zou soms wel eens willen weten waarom iemand die score geeft. Maar eigenlijk zou Tweakers een 2e stem erbij moeten doen. 1 voor inderdaad on/offtopic en 1 waardeer score ofzo iets. Dus een grap zou dan een 0 bij on/offtopic score krijgen maar toch wel een hogere waardering score.
Juist ik maakte dit vergelijk ook al de ene ziet het positief de ander negatief naargelang of iemand sony fanboy is of niet en of ze het gebrek aan updates van sony willen goed praten.
En nu verwoord je precies t gezegde, maar Daoka ging daar een beetje mee aan de haal vond ik.
Dat vond ik dus ook, veel mensen doen net of hun neus bloed. Er is een mooi gezegd daarvan die ik hoorde in een film genaamd The Hunt 2020 en die gaat als volgt: "It depends on whether they're smart pretending to be idiots, or idiots pretending to be smart" en helaas zijn er veel idioten die zich enorm slim voordoen!
Het klopt ook zeker, maar je kan iets wetenschappelijks benaderen, of gevoelsmatig.
En niet tegelijk door het gevoelsmatige spreekwoord wetenschappelijk te benaderen.
Daar wringt de schoen een beetje ;) :D
Ik meen dat de PS5 ook een soort van ''quick resume'' zou hebben?
Nee, de PS5 heeft een Switcher, een knop waar je je actieve en onlangs gespeelde apps/games ziet staan.
Het schakelen tussen deze twee is ook erg snel, mits je digitale games hebt, schijfje wisselen kost uiteraard wat tijd.

Het voordeel hiervan, is dat het zoals Quick Resume geen schijfruimte kost, want dat doet t. Vraag me af hoeveel ruimte je op de XsX moet vrijhouden voor deze funtie..
Het nadeel is dat je niet gelijk door kan waar je gebleven bent, dat kan maar met 1 game door hem in Rest Mode te zetten zoals nu met de PS4.
Ik zie echt niets interessants in deze functie, maar goed dat kan aan mij liggen.

Als ik een game speel is dit vaak iets waar ik tijd voor vrij maak en dan ga ik niet tal van keren wisselen tussen verschillende games. Ik heb liever dat ze het geheugen of de snelheid voor andere zaken gebruiken dan hiervoor.
Het is handig omdat je dan niet hoeft te wachten tot de game geladen is, en je gelijk verder kunt (behalve bij online games natuurlijk). Dus ook als je er de tijd voor vrij maakt is het prettig dat je dan gelijk verder kunt.
Verder heeft het geen invloed op het geheugen of de snelheid, er wordt één en ander naar de opslag geschreven zodat het juist uit het geheugen kan, en dan is het in principe statische data wat dus ook geen cpu tijd gebruikt.
Met de nieuwe snelheden zijn toch juist de laadtijden minimaal tot niet bestaand, dus de game hoeft toch sowieso niet echt te laden zoals dat bij de huidige consoles wel het geval is. Hiervoor maakt men al maanden reclame.
Maar je kunt niet gelijk verder, je bent dan afhankelijk van waar je op kunt slaan in de game. Als je alleen bij bepaalde checkpoints op kunt slaan, zul je dus altijd vanaf het laatste checkpoint verder moeten, terwijl je met quick resume verder kunt exact waar je was gebleven.
Waarom zeggen ze niet gewoon de games waarvan ze het hebben opgemerkt. Er kunnen er meer zijn, maar dan weet je als consument iets meer.
Is niet zo fijn voor de ontwikkelaars. :)
Maar die vinden het ook vast niet fijn dat de issue er sowieso is, maar op deze manier kunnen we wat gerichter zoeken. Als ik de game opstart even speel en hij werkt niet, dan is dat irritanter dan dat ik vooraf lees dat de feature niet werkt. Want dan kom ik weer terug bij de game en ben ik ineens voortgang kwijt of whatever.
Geweldige functie die het gamende leven een stuk makkelijker maakt! Lijkt me heerlijk als ik midden in een missie zit van een game en vervolgens mijn zoontje de kamer binnen loopt en even Minecraft Dungeons wilt spelen dit binnen een paar seconde gefixed is en ik daarna ook weer door kan gaan zonder de missie opnieuw te hoeven beginnen. Vooral als je veel van games wisselt is dit zo handig.
De next gen is echt tof!
Todat je er achter kwam dat je in een online game een missie aan het doen was en toen je zoontje klaar was met Minecraft dungeons en jij weer terug ging naar jou game je gewoon weer in de lobby kwam waar je opnieuw moet wachten en connecten.
Niet alle games hebben quick resume
Kan je trouwens van te voren zien of het spel quick resume heeft?
zodat je weet als je switched dat je ook weer terug kan switchen?
Je begint dan in de lobby maar slaat nog steeds alle laadschermen en andere onzin over die je moet zien bij het opstarten van een game. Dus scheelt het alsnog een hoop wachttijd.
Elke game support quick resume volgens mij. Heb op Youtube iig bijvoorbeeld ook Alan Wake( een x360 game) zien langskomen die werkte met quick resume.

[Reactie gewijzigd door scartissue op 10 november 2020 08:48]

Koop een tweede console en je kunt beiden gamen ;)
+ een tweede tv, is wel wat ruimte die je dan nodig hebt.
Je kan ook streamen naar een telefoon!
Mijn xbox x komt vandaag, heb een xbox one over.. dm als je interesse hebt :)

[Reactie gewijzigd door wifikabelhuren op 10 november 2020 09:31]

Eens. Er zijn ook wel 1 of 2 spellen die ik regelmatig doe als er niemand online is en ik dus direct het spel weer in kan gaan. Ik kijk er wel naar uit. Alleen jammer dat je er weinig controle over hebt. Ik had graag nog wat ruimte laten geven aan wat meer spellen, maar wellicht komt dat nog.
Ik ga er niet van uit dat dit kan delen met andere. En nee het is niet hetzelfde als de savestate waar jij het over heb. Het verschil zit hem tussen dat je bij de Xbox het niet opnieuw kan laden. Het is meer het spel even in slaap stand zetten. En zodra je weer verder speelt kan je niet die punt meer terug halen.
Het is wel hetzelfde als save state, maar dan iets complexer. Ze slaan hier ook gewoon de geheugenimage van het spel op de SSD op en laden dat wanneer nodig. Flinke misser dat de PS5 dat niet geeft met die snelle SSD. Had een mooie use case kunnen zijn.
Technisch hetzelfde, functioneel absoluut niet. Hij heeft gelijk, het kunnen bewaren en op elk moment naar terug kunnen keren is een fundamenteel verschil.
Dat is precies wat een save state doet in een emulator... Die slaat de state van je spel op dat moment op.
En bied jou de mogelijkheid om op elk moment terug te keren naar die save state, dat is het verschil. De xsx kan alleen een game volledig opslaan op het moment dat je er mee stopt, je kunt niet verder spelen en als je dood gaat bijvoorbeeld terugkeren naar die save state. Technisch gezien zou dat ook prima kunnen maar dat is cheaten en gaat Microsoft dus niet implementeren.
Finraziel. Jij bent de enige hier die een plus 1 zou mogen krijgen. Helemaal niet gedacht aan cheaten. Ja dat willen ze niet.

PS: Dan nog ff klagen over, waarom the fuck een min 1? Lekker aan het minnen? Tweakers op zijn best hier.....

[Reactie gewijzigd door Core2016 op 10 november 2020 17:56]

Ik denk dat het of nog komt op de PS5 maar misschien pas als je ook NVME kaartjes kan kopen en dat het alleen werkt als je zo'n uitbreiding hebt.
Of ze doen het niet vanwege de vele write acties die naar de SSD geschreven worden elke keer.

Ik heb het een beetje gegoogled kwa MTBF op een SSD en normaal hoef je je daar helemaal geen zorgen om te maken.
Maar er is een uitzondering, kan zijn dat ook dat al is opgelost met de laatste versie's SSD's
maar het gaat om dit normaal kan je op een SSD XXXX aantal keer data op de zelfde plek overschijven voordat zo'n locatie als bad word bescheven.
bij normaal gebruik komt dat bijna niet voor omdat je SSD niet helemaal vol zit en de SSD zelf elke keer een andere plek gebruikt voor het wegschijven om zo het zo veel mogelijk te verdelen.
+ een SSD heeft ongeveer 20% extra reserve om te gebruiken als plekken slecht worden.
Dit is bij normaal gebruik.
Nu naar de SSD op de Xbox 1Tb 802 over door OS en ik geloof 100GB voor quickresume.
Als je SSD bijna vol staat met games wat bij veel gamers gaat gebeuren want ook 802 GB is niet heel veel.
Dan kan volgens mij de SSD alleen maar de quick resumes op de zelfde plek doen.
En het is elke keer een behoorlijke write actie van wat ik begreep is een quick resume rond de 13GB.
Ook al switch je maar tussen 2 games elke verandering in je game moet hij weer een nieuwe quick resume weg schrijven, en als dus je SSD vol zit gaat hij dat steeds op ongeveer de zelfde plek doen.
Volgens mij kom je op die manier veel sneller tegen je MTBF aan dan bij normaal gebruik.
Maar ik hoop dat ik het helemaal mis heb want het is verder een heel coole feature om te gebruiken.
Het is juist een savestate. Je kan zelfs de stroom er van af halen en het blijft opgeslagen. Dus opslaan en laden waar je gebleven bent. Save and load. Dat is voor mij de kracht van QR niet het switchen van games.

[Reactie gewijzigd door MissMe NL op 9 november 2020 23:42]

Savestates zijn heel anders (functioneel gezien), daar kun je op terugvallen wanneer je wilt. Quick resume doet alleen dat wat het zegt: quick resume. Dat wil zeggen dat een game snel hervat kan worden. Daarvoor wordt wel de state van een game naar de opslag geschreven, puur om het op een later moment te kunnen hervatten zonder dat je de game helemaal opnieuw hoeft op te starten. Meer doet het niet, en de mogelijkheid om het te delen zal er ook niet komen, want daar is de functie gewoon niet voor.
Geen een release is zonder fouten, en door er gebruik van te maken kom je deze tegen. Mooi dat Microsoft het meteen aangeeft en zo snel mogelijk met een patch gaat komen.

Ik weet niet of ik zelf veel gebruik zal maken van deze functie, maar het is al heel mooi dat het erin zit.
Quick resume ging voor 1 game op Xbox one .En als je wisselde van game moest je de game die je starte volledig opstarten.Quick resume op Xbox Series X werkt tot 12 games.
De Xbox one X had ook een optie zodat de console extra snel opstarten
Niets anders dan drama gehad met die optie.
Ben wel benieuwd welke problemen je dan ervaart. Bij mij werkt dit namelijk prima.
Bij mij werkt dit perfect maar is niets anders dan hybernate :) Welke problemen heb je dan?
Dat is iets anders dan quick resume, wat voor problemen heb je met die sluimerstand dan?
Dolby atmos wat opeens niet meer werkt.
Zware haperingen in games.
Hdd die niet word gezien.
Factory reset al geprobeerd? Ik denk ook dat dit issues zijn bij uitzondering.
Gedaan meerdere klachten ook online over gelezen. Bij het uitschakelen van de sluimerstand nooit meer problemen gehad. Vandaar mijn opmerking.
Track en trace voor de xsx is binnen 🥳🥳🥳

Sorry moest het even kwijt.
Oh ik kan ook niet wachten om mijn oude One om te ruilen. Maar ja ik moet hem nog ergens kunnen bestellen 8)7


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn


Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Black Friday 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True