Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Respawn maakt in september meer bekend over vr-shooter

Respawn Entertainment en Oculus maken eind september meer bekend over de 'triple-a'-shooter voor vr-brillen die zou gaan verschijnen. Beide bedrijven zeiden in 2017 voor het eerst dat zo'n shooter eraan zat te komen.

Oculus en Respawn laten meer zien van de game tijdens Oculus Connect 6, dat eind september plaatsvindt in de Amerikaanse stad San Jose, meldt Oculus. Beide bedrijven zeiden in 2017 dat de shooter zou gaan komen. Het gaat volgens Oculus om een 'combat experience', maar verdere details ontbreken. Het zal in elk geval niet om een game gaan in het Titanfall-universum.

Het is nog onbekend wanneer de vr-shooter zou moeten verschijnen en voor welke vr-brillen hij uitkomt. Bij de aankondiging van de samenwerking tussen beide bedrijven in 2017 was het plan om de shooter in elk geval in 2019 uit te brengen. Toen spraken beide bedrijven over een 'supergeheime game', wat iets afwijkt van de beschrijving 'combat experience' die Oculus nu gebruikt.

Door Arnoud Wokke

Redacteur mobile

20-06-2019 • 19:25

17 Linkedin Google+

Reacties (17)

Wijzig sortering
Hoe komt het trouwens dat vr headsets opeens zo duur zijn? Iemand dat een heeft wanneer de prijzen terug naar beneden zullen gaan?
Hoezo zijn ze "opeens zo duur"? Recentelijk zijn de Oculus Quest en Oculus Rift S uitgekomen, die kosten beiden 449 Euro (https://www.coolblue.nl/p...94/oculus-quest-64gb.html / https://www.coolblue.nl/product/828923/oculus-rift-s.html).
Een volledige Valve Index kit kost inderdaad 1079 Euro (https://store.steampowered.com/sub/354231/), maar de HTC Vive kostte ook 1000 Euro toen die net uitkwam (pricewatch: HTC Vive). En die kun je op dit moment kopen voor 609 Euro (https://www.coolblue.nl/product/699958/htc-vive.html). En de Index kun je goedkoper krijgen als je bestaande lighthouses gebruikt als je al een Vive hebt.

Goede VR headsets zijn juist nog nooit zo goedkoop geweest...

EDIT: Waarom wordt dit als "ongewenst" gemod..... Het zijn alleen feiten, nota bene met bronnen erbij....

[Reactie gewijzigd door Cpt.Morgan op 20 juni 2019 23:18]

Omdat het modding systeem op tweakers brak is.
Eens. Ik heb de Rift S, en daarmee krijg je veel waar voor je geld.
Ik heb weliswaar 'maar' rond de 800 betaald voor de eerste Vive bij release. Dus feitelijk gezien zijn de sets zoals Index wel duurder geworden ten opzichte van de eerste generatie Vive. Al zal dat meer te maken hebben met kwaliteit van scherm ed. Aldus waarom de Vive Pro ook duurder is. Tegenwoordig zijn er veel meer opties bij gekomen die ook zonder controllers/stations komen zodat je meer vrijheid heb in wat je wil, controllers heb je bv. niet nodig als je al een HOTAS of stuur zou hebben voor specifieke games, en wellicht maar 1 station voor tracking.
Hopelijk zijn de controls nu een keer echt goed. Ik stoor me zo nog mateloos aan de beweging in bijvoorbeeld Onward VR. Dit is niet de eerste keer dat er een shooter sim wordt uitgebracht voor VR dus hopelijk pakken ze alle negatives uit de voorgangers en gaan ze er mee aan de haal. Ik ben benieuwd!
Die nieuwe controllers van Valve lijken mij dit probleem goed op te lossen. Individuele vingerbewegingen zijn niet verkeerd.

Uiteindelijk zou je toch naar een handschoen of helm of iets dergelijks zou moeten gaan om feedback te kunnen simuleren.

[Reactie gewijzigd door sassymousasi op 20 juni 2019 20:10]

Klopt, maar ik betwijfel ten zeerste of deze dan wel voor Steam(VR) uitgebracht wordt met Oculus erachter. En dan dus ook geen Index controllers support.
Zo goed als geen enkel spel gebruikt de vinger tracking van Oculus controllers voor meer dan immersie. Dus ik verwacht niet dat dat veel anders zal zijn bij de Valve controllers.

En ik denk dat het grote probleem toch is hoe je je voort beweegt. Een groot gedeelte van de (luide) community is tegen teleporting. Maar met joystick lopen is ook net alsof je rond zweeft.
Er zijn genoeg games die het al hebben toegevoegd of hebben toegezegd tot een of meerdere vorm van ' finger support'. Je hebt niet alleen tracking, maar ook het gooien, grijpen, knijpen e.d.
Heb al meerdere voorbeelden e.d. gezien. Meer is altijd beter natuurlijk.
Zoals ik schreef, ook bij de Oculus controllers hebben support voor vinger tracking, maar ze doen er niks mee behalve je in-game avatar je handbewegingen laten nadoen. Maar het heeft geen functie. Uiteraard kan je iets vastpakken en loslaten ermee, dat is redelijk de essentie ervan, maar dat valt bij mij niet onder de uitgebreide vinger tracking, immers een Rift controller doet hetzelfde met een knop.
En zoals ik schreef, meerdere Index (supported) games hebben het dus wel. :)
Nee, je schreef dat ze finger support hebben, niet dat het meer dan cosmetisch is. En uiteraard ook dat je wat kan vastpakken en loslaten, maar dat spreek voor zichzelf.

[Reactie gewijzigd door Sissors op 20 juni 2019 21:14]

Hopelijk ook voor de ps4,denk dat dit wel erg vet zal worden.Respawn en fps is gewoon top zoals altijd.
Ben erg benieuwd :D ben een grote Respawn fan, dus heb grote hoop voor dit
geef mij maar zo'n loopband erbij, die vierkante multidirectionele, dan word het wel interesant, maar anders is het teleporteren, waarschijnlijk.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Apple

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True