Alternate sluit locatie in Ridderkerk en verhuist hoofdkantoor

Alternate stopt met zijn locatie in Ridderkerk en verplaatst het hoofdkantoor naar zijn distributiecentrum in Tholen. Alternate was sinds 1998 gevestigd in Ridderkerk, maar gaat zich nu volledig op online verkoop richten.

Volgens Alternate is de locatie in Ridderkerk niet meer geschikt om het productaanbod uit te breiden. Die uitbreiding zou nodig zijn 'door de enorme groei die Alternate de laatste jaren heeft meegemaakt'. In Ridderkerk is het hoofdkantoor van Alternate gevestigd en ook is hier de showroom en de klantenservice. Door uitbreiding van het productaanbod met onder andere huishoudelektronica en gereedschap zou de showroom niet meer toereikend zijn.

Alle activiteiten met betrekking tot de logistiek en de klantenservice gaan over naar het distributiecentrum in Tholen, dat Alternate in 2016 opende voor het verwerken van Nederlands en Belgische bestellingen. De showroom verhuist niet mee en Alternate meldt zich meer te richten op de online activiteiten. Ook de klantenservice zal bijvoorbeeld geheel overgaan naar online met een nieuwe portal.

Volgens Nico Bommeljé, managing director van Alternate Nederland, gaat het bedrijf verder investeren in de locatie in Tholen. Alternate Nederland is sinds 1998 gevestigd in Ridderkerk en het bedrijf heeft in Nederland 190 medewerkers. Het is onderdeel van het in 1992 opgerichte Duitse Alternate, dat vestigingen heeft in Nederland, België en Duitsland en zich met webwinkels op klanten in Duitsland, Nederland, België, Oostenrijk, Spanje, Polen, Frankrijk, Denemarken, Italië, Zwitserland en Groot-Brittannië richt. In totaal heeft Alternate 1200 medewerkers.

Alternate NederlandAlternate Nederland

Links de Alternate-vestiging in Ridderkerk, rechts die in Tholen

Door Olaf van Miltenburg

Nieuwscoördinator

30-04-2019 • 15:18

222

Reacties (222)

222
219
111
9
2
68
Wijzig sortering
Vrij vertaald: "Vanwege het enorme succes sluiten we de goedlopende showroom, die komt ook niet meer terug en met ons kantoor gaan we nu ergens boven een magazijn zitten, ver buiten de randstad."

Het lijkt erop dat de arrogantie van Alternate ze uiteindelijk de das om doet. Van een leuke PC winkel in Ridderkerk in de voormalige Opelgarage, met nerds die je alles konden vertellen over DVD +/-R (het is alweer even geleden :) ) en waarmee je samen een geweldig systeem samenstelde naar jouw wensen, tot een dozenschuiver zonder enige service.

Zelfs als je nog in de winkel constateerde dat je aankoop defect was (keer meegemaakt met een MP3 speler), werd je in de ruimte ernaast het vuur aan de schenen gelegd en wilde men het apparaat naar de leverancier terugsturen. Je hoorde dan wel een keer wanneer het weer terug was. Met moeite een nieuwe gekregen.

Ik mis de winkel van toen. Nu koop ik noodgedwongen alleen nog online, maar niet bij Alternate. En dat zal geen probleem voor ze zijn, met "de enorme groei die ze hebben doorgemaakt".
Echt... zo herkenbaar!

Men zegt wel eens: een ezel stoot zich niet 3 maal tegen dezelfde steen.... Kan ik daaruit concluderen dat ik in elk geval geen ezel ben. Ik heb in het verleden 3x iets bij hen gekocht, en 3x van een koude kermis thuis gekomen.
De eerste was een printer, met aangebroken inkt-cartridges en verwijderde transportbeveiliging. De tweede keer was een digitale camera waar al foto's in het interne geheugen bleken te staan.

De derde keer heb ik na veel twijfelen een peperdure Aluminium Lian-Li kast gekocht. Je bestelt en betaalt bij de kassa en vervolgens moet je wachten tot ze het product uit het magazijn hebben gehaald. Komen ze met een geopende doos aan. Op basis van de eerdere ervaringen heb ik ze gevraagd het product even uit de doos te halen om te inspecteren. Valt prompt een klepje van de kast af. Finaal afgebroken. Ik heb daar minstens 45 minuten staan discusseren dat ik een degelijk en heel product heb gekocht, deze PC kast niet heb aangeraakt en ze DAAR (dus niet bij de buren) het probleem maar moesten oplossen. Tot uiteindelijk een manager in de gaten kreeg dat meer en meer mensen het pand onverrichter zake verlieten en uiteindelijk besloot mij mijn geld terug te geven.

Sindsdien ben ik daar nooit meer geweest. Wel altijd hun website in de gaten gehouden wat nieuwe producten betrof, want hun aanbod was ongekend compleet. Maar die kocht ik dan elders.
Vroeger had je nog een relatief leuke showroom waarin je best veel kon zien , (het oog wil ook wat ) die is steeds verder uitgekleed tot letterlijk een magazijn met dozen schuiven en een paar artikelen om het niet helemaal op een grafkist te laten lijken.

Dan nog maar niet gesproken over de belabberde service, Ze hebben mijn vrouw ( begin 50 jaar ) letterlijk in de kou laten staan toen ze moest plassen vanwege een gevoelige blaas.

Ze mocht niet gebruik maken van een toilet, dus heeft het letterlijk op de parkeerplaats buiten moeten doen. En als er wat mis is met een product wordt je absoluut niet serieus genomen. Echt een schande... daar. Als alles heel blijft heb je geluk echter zodra je aan moet kloppen lijkt het wel of je in een ijskasteel komt .

Gelukkig hebben we Informatique nog, een mooie showroom, vak kundig personeel, goede service

(iets paste niet in mijn kast dus gewoon zonder gezeur een passende oplossing gevonden mbt een water cooler, ) Een aantal jaar geleden een verkeerde schijf mee gekregen voor in een nas, keurig omgeruild en data over gezet door ze zonder kosten ) .


Ze zijn iets duurder maar de beleving is goed, , koffie automaat, aparte service en reperatie balie, openbaar toilet, en leuke acties, Leuke winkelbeleving en ze nemen echt de tijd voor je en geven een eerlijk advies.


Dan betaal ik graag wat extra met de gedachten dat ze achter je staan en er zijn voor je ipv dozen schuiven en snel geld verdienen.
Ik kan me vinden in het eerste deel van je reactie, maar ben het niet eens over de service. Ik ben in november nog met een mogelijk defecte videokaart terug gegaan. Binnen een half uur op locatie getest en een nieuwe mee gekregen, omdat hij inderdaad defect was.

Ik vind het jammer dat hij weg gaat, kocht er nog steeds graag mijn spullen. Online shoppen die ik wel bij andere shops, daarvoor hoef ik niet naar alternate, vind ik ze niet voldoende onderscheidend...
Uiteraard mag je het oneens zijn, maar geloof me, de "klantenservice" is/was echt berucht bij vrijwel iedereen die ermee te maken heeft gehad. Ik begrijp dat je het niet iedereen naar de zin kan maken en ook dat sommigen met niet-terechte klachten komen, maar hier werden klanten echt als vee behandeld.

Uren (!) wachten om je nieuwe, DOA HDD'tje te laten checken. En dan te horen krijgen dat je hem wel hebt laten vallen oid. Zonder enig bewijs de klant beschuldigen en met pertinente onwaarheden over beperkte garantie proberen te overbluffen. Tijdens het wachten was je getuige van deze praktijken, waar nette mensen gedesillusioneerd naar buiten gingen en de meer assertieve klanten door de beveiliging richting uitgang "begeleid" werden. Ik heb jaren geleden al besloten er geen cent meer te brengen en ik kan me voorstellen dat ik niet de enige was. Lichtpuntje is dat bv. Informatique nu wellicht wat meer business krijgt.
klantenservice was al slecht in 1998 en tot op heden nog. ik koop er al een aantal jaren niks meer. elke keer als ik wat mee kreeg wist ik bijna zeker dat ik terug kon. (defect voor de meeste keren)
Eens, zelf ook veel defect spul ontvangen via Alternate.
Het lijkt wel of ze het erom doen in de hoop dat iemand geen zin heeft om het weer terug te brengen/sturen.
Was heel in het begin een goede zaak maar al heel wat jaar niet meer.
Gelukkig wordt het nooit ze slecht als bij MaxICT.... Een GTX1080 voor 580€ gekocht met 1-4 dagen levertijd (vlak voor de Bitcoin gekte). Na 6 weken krijg ik na heel veel boze mailtjes (ze verkochten het product nog steeds online), het bericht dat ze niet kunnen leveren, en ze een 1070 willen leveren als ik 50€ bijbetaal...

"Het is tenslotte niet onze verantwoordelijkheid dat de prijzen zijn gestegen..."

Na lang gejengel uiteindelijk geld teruggekregen, maar inmiddels waren de 1080 prijzen toen al gestegen naar 700€. Maar liever dat dan hen nog een enkele cent te geven. Ik kan er nog razend over worden... :(

[Reactie gewijzigd door jhnddy op 22 juli 2024 13:36]

Zelfde in België ... Aartselaar is een ramp geworden. Had ooit een toetsenbord gekocht, waar 2 toetsen het niet deden ... 2u heb ik op de service desk gewacht .. Was een microsoft natural ergo set. Dachten ze mij alleen het toetsenbord mee te geven .. Na mijn geduld verloren te hebben heb ik toch de hele set gekregen.
Vrij vertaald: "Vanwege het enorme succes sluiten we de goedlopende showroom, die komt ook niet meer terug en met ons kantoor gaan we nu ergens boven een magazijn zitten, ver buiten de randstad."
Ik lees het iets anders...
"Omdat een fysieke winkel veel geld kost, en in verhouding heel weinig oplevert, gaan we die sluiten. Zo besparen we op personeel en huur, waardoor we hopelijk overleven."
Je doet je nick eer aan. Dat is inderdaad precies wat er wordt bedoeld.
Heb hetzelfde gehad met Afuture. Die zat bij mij in Veenendaal. Was een prima winkeltje. Zat letterlijk op loopafstand en stond vaak in de Pricewatch als goedkoopste. Service was over het algemeen gewoon goed. Geen gezijk blabla. Al was het wel een dozenschuifwinkeltje. Maar dat geeft niet als ze vrijwel altijd net effe wat goedkoper zijn.

Aantal jaar terug kocht ik daar een nieuwe laptop. Zou binnen 3 dagen geleverd worden. Prima toch. Nou 3 dagen voorbij. Geen laptop. En dat ding kostte best wel geld dus ik even bellen. Die gast aan de lijn moeilijk doen en in bochten draaien. Ik had op een gegeven moment zoiets van: Gast als er wat is zeg dat nou maar gewoon. Maarnee levering was wat vertraagd het zou volgende week komen. Best ik weer wachten. Week verstreek. quess what. Dus ik weer bellen. Same story. 2 weken later kon ik em eindelijk op komen halen.

Nog geen half jaar later was de tent failliet...
Sommige zaken kunnen ook gewoon lastig leverbaar zijn :P
Dan ist toch vreemd dat hetzelfde product op direct leverbaar staat?
Inderdaad herkenbaar, al was het in mijn geval een online aankoop.
Asus laptop, goede reviews en de specs iets boven wat ik nodig had maar dat had ik er wel voor over.
Eenmaal in bezit te zijn van de laptop bleek dit echt een drama, het was het Windows 8 tijdperk en ik wou er liever Windows 7 op hebben. Legacy mode aan? Dan schakelde het scherm terug in kleurweergaven waardoor er ontzettend zichtbare banding problemen ontstonden, dit wou ASUS niet oplossen met een bios update. De wifi was dusdanig slecht dat mijn mobiel een verdieping hoger hetzelfde bereik had als de laptop pal naast de router (Gemeten op de signaal pagina van de router) en tot slot was het niet mogelijk alle toetsen die ik nodig had voor een FPS game tegelijk in te drukken wat dat kon die laptop ook niet aan. Deze zaken waren makkelijk te missen in een simpel review, maar elke tweaker had hier uiteindelijk tegenaan gelopen.

Dus ik de laptop zeer netjes verpakt, met documentatie wat er mis mee was en duidelijk expliciet vermeld dat het NIET ging om een defect maar om een retour binnen de 14 dagen bedenktijd omdat de laptop niet voldoet aan mijn redelijke verwachtingen. Paar dagen later gebeld wat de status was, de laptop lag op de testbank van de reparatie afdeling en zou naar de fabrikant opgestuurd worden voor reparatie. Zeer duidelijk gemeld dat dit NIET de bedoeling was en dat ik mijn geld terug wou. Dit wilde ze niet doen want ik had al (ongewenst) gebruik gemaakt van hun reparatie service en zou de laptop hebben beschadigd (Ondanks voorzichtig gebruik en zeer goed inpakken, had helaas geen foto van de staat van de laptop). Ze hebben de laptop daar gehouden tot mijn wettelijke 14 dagen op waren en daarna beschadigd teruggestuurd.

Achteraf had ik ze moeten aanklagen want dat had ik makkelijk gewonnen, maar toen was ik nog te jong om daar mijn weg in te vinden en gezien ik toen net werkte had ik genoeg geld om nog een nieuwe laptop te kopen. Ik heb deze asus laptop uiteindelijk maar aan een tante gegeven.

Sinds dien heb ik altijd iedereen in mijn omgeving afgeraden ook maar iets bij alternate te kopen als het een beetje waarden had want de service is echt om te huilen. En gezien ik zeker in die tijd veel mensen hielp met computer problemen zal mijn geval alleen al ze minstens 10 klanten hebben gekost. Aan de reacties lijkt een dergelijke houding dus geen incident en is het logisch dat ze nu een pand moeten sluiten, wat mij betreft terecht. Ik bestel tegenwoordig mijn artiekelen bij andere shops en heb daar gewoon prima service gehad ook bij defecten of ontevredenheid.

[Reactie gewijzigd door henk717 op 22 juli 2024 13:36]

Hoewel lekker dichtbij, wat soms wel makkelijk is als je iets direct wilt hebben, geen gemis dat de winkel in Ridderkerk sluit. De laatste jaren zijn mijn ervaringen met Alternate niet al te best meer. Het aantal keren dat ik erheen ging en een product uit mijn (vooraf bestelde) order toch niet op voorraad was, terwijl de website aangaf dat het er wel was - en ik dus met een incomplete order weer naar huis ging - is niet meer op een hand te tellen. De keren dat ik in een vrij lege winkel bijna een uur stond te wachten tot mijn bestelling een keertje uit het magazijn was getoverd ook niet.
Een groot verschil met wat het eens was. Gelukkig hebben we de foto's - en Informatique! - nog. :)
Dankjewel voor dit bericht!

Dit bevestigt mijn vorige ervaringen. Ik had namelijk een nare ervaring met het terugbrengen van een Logitech G403. Ik had één muis gekocht bij Alternate en één bij Mediamarkt alexandrium, vanwege geen voorraad. Beide muizen kregen binnen de garantieperiode het zelfde defect. Een linkermuis knop die je te hard moest indrukken om nog maar enig effect te hebben. Dit zorgt er bijv voor als je een granaat beet hebt in een spel deze opeens vanzelf los laat.

Sta ik in de winkel, krijg ik te horen dat het serienr van de doos niet overeenkomt met de muis. Ik zeg tegen de servicemedewerker: deze komen nooit overeen, want zo heb ik ze gekocht. Dus ik begon aan mezelf te twijfelen of ik hem niet omgeruild heb met de muis van Mediamarkt Alexandrium. Terug gegaan naar Alexandrium, na laten kijken en bij mediamarkt alexandrium gaven ze aan niet eens te kijken naar het serienr, omdat deze nooit overeenkomen met de doos (wat wel weer een beetje laks is). Serienummers gecontroleerd van alle muizen en dozen en deze bleken niet overeen te komen. Ik weer terug naar Alternate in Ridderkerk en leverde de doos en muis weer in en wederom geloofden ze mij niet. Uiteindelijk met wat interne belletjes en belachelijk gedrag van de servicemedewerker hebben ze de muis ingenomen en tevens heb ik gelijk een nieuwe daar besteld, omdat ze die op voorraad hadden (en om hun te laten zien dat deze serienummers fabrieks af niet overeenkomen). Heb hem ter plaatse uit de doos gehaald en het serienummer vergeleken met wat op de doos stond en wat blijkt ; deze komen niet overéén. Wilde teruglopen naar de servicemedewerker om het te laten zien, maar het was onder tussen al zo laat in de middag, dat het veel te druk was in de winkel, dus ben maar terug naar huis gegaan.

Thuis komende telefonisch een klacht ingediend over de manier van afhandelen van de zaak en het gedrag van de servicemedewerker (ze maken je basicly gewoon uit voor leugenaar ipv hun kennis te updaten over de niet overeenkomende serienummers) en het jammere hieraan is, dat ik al jarenlang een vaste klant aan hun winkel ben. Helaas heb ik het idee dat dat tegenwoordig niet meer telt en dat je daar gewoon een nummer bent die ze afwerken (sad but true)

Toch vind ik het zeer spijtig om te horen dat deze winkel gaat sluiten, omdat ik er altijd graag kwam en het om de hoek lag voor mij. Zal er misschien nog steeds spullen online bestellen, alleen mijn voorkeur gaat dan toch uit naar een bol.com, omdat deze vaak goedkoper zijn.

[Reactie gewijzigd door Foxbuster op 22 juli 2024 13:36]

Een paar maanden geleden 2 van mijn 3 NAS schijven op moeten sturen omdat ze defect waren na 2 jaar dienst. Binnen een week had ik nieuwe in huis. Ik kan me niet vinden in je review van Alternate.
Zo zullen er bij elk bedrijf voor en tegens zijn, goede en slechte ervaringen. Ik vind het jammer dat je daar een +3 voor krijgt. Er zijn genoeg klanten met een goede ervaring, anders bestonden ze niet meer.
Kijk hier eens en oordeel dan op basis van heel wat reviews: shopreview
Dat doet letterlijk niets af aan mijn ervaringen met Alternate. Die zijn nog steeds prima.

/edit: om even aan te vullen: Nederlanders zijn een volk van zeikers en zeurders. Het is nooit goed of het deugd niet. Met bijzonder ruime ervaring op klantenservice kan ik je garanderen dat je vrijwel altijd alleen de zeikende mensen te horen/zien krijgt, vrijwel nooit de mensen waar het gewoon goed werkt. Want, dat is toch hoe het hoort? Dan hoeven ze er dus ook geen melding van te maken.
Op die shopreview zul je dus vrijwel alleen negatieve ervaringen zien, want die moeten ze kwijt. Positieve ervaringen delen is niet iets wat inherent is aan ons volk van azijnzeikers.

[Reactie gewijzigd door CamelKnight op 22 juli 2024 13:36]

Je hebt duidelijk niet door hoe Tweakers shopreviews werkt. Een webshop die goed werk levert, krijgt veel positieve beoordelingen, voorbeelden genoeg.

Maar afsluitend: jij hebt wél een goed gevoel bij Alternate. Fijn!
Precies! Zoals A-Future uiteindelijk ook aan zn einde kwam..

maar heb er geen medelijden mee, ze roepen het over zichzelf af en zullen door hun eigen klanten hard worden gestraft voor hun grootheidswaanzin

Gebeurd in allerlei branches op exact de zelfde manier.. men wil het niet leren en er staan weer iedere keer verse, naïeve en vooral jonge investeerders op die groter denken dan hun portemonnee aan kan
Ach, we hebben informatique nog in berkel
En CD-ROM-LAND in Breda. ;)

Mooie fysieke winkel overigens, lekker knus en niet als een magazijn ingericht en enorm veel producten uitgestald in vitrine's.
Het zijn denk ik een van de weinige echt nog leuke overgebleven fysieke winkels.

Daarbij is het wel fijn om nog toegang te hebben tot fysieke winkels voor garantie gevallen, zodat je persoonlijk nog bepaalde producten kan langs brengen i.p.v te moeten vertrouwen dat de postbezorger er zorgvuldig mee omgaat, vooral met de duurdere spullen.
En dan niet te vergeten dat je het dan binnen 1 dag allemaal kan afhandelen en een vervangend product direct in huis kan hebben indien ze het nog in de winkel hebben liggen, met de post moet je wel wat langer wachten en klooien met dozen.

Bij bovengenoemde heb ik qua bestellen/aftersales daar tot dusver goede ervaringen mee.

Media markt schaar ik er overigens niet onder gezien er daar veel meer soorten producten worden verkocht, maar ook daar voel ik me niet bepaald veilig qua aftersales gezien het zo'n lompe grote organisatie is die het niet bepaald van klant loyaliteit hoeft te hebben, een paar verliezen zullen ze vast niet van opkijken.

Ik kan er geen traan om Alternate laten, is behalve het verkopen/bezorgen van producten vaak ronduit slecht in aftersales (your mileage may vary) en daar heb ik zelf ook genoeg van ondervonden.
Vertrouwen komt te voet en gaat te paard zeggen ze wel eens, dus eigenlijk ook nooit meer aandacht aan geschonken en mijn 'verlies' genomen.
Meer een winkelketen die zich richt op de 'grote getallen' met 'klantnummers' i.p.v klantgericht als je het mij vraagt.
Overigens rond 2012 was de fysieke winkel daar al niet veel soeps meer mijn inziens, stonden maar weinig producten in de zaal om te bekijken maar het was vooral een grote afhaalbalie.
https://www.cdromland.nl/info/winkel_video stukje beeld bij je verhaal :9

Maar wat je zegt, weinig échte hardware winkels waar je nog werkelijk je componenten kan bekijken of degelijk advies kan krijgen. Mediamarkt heeft veel producten wel uitgestald in de winkel, maar dan praat je niet echt over losse computer componenten maar meer consumer elektronica.

Het rondlopen in een winkel heeft toch een andere belevenis dan online een product kopen. Ook omdat een verkoper je vaak nét wat meer kan vertellen of een alternatief kan adviseren die mogelijk beter bij je wensen past.
Opmerkelijk genoeg ging het bij mij bij Alternate eigenlijk altijd goed. Ik heb daar hele ander harde schijven gekregen toen mijn Seagate schijven om onbekende reden op 100 MB/s bleven steken. Daarna bleek er een firmware rariteit te zijn waarna ik ze mocht omruilen voor Samsung schijven. Tevens mocht ik ze eerst mee naar huis nemen, mijn data overzetten, en dan later de originele schijven terug brengen. Dat is nog een service! (Dat is overigens later wel versoberd).

Bij cdromland heb ik helaas vaker negatieve dan positieve aftersales ervaringen gehad. Dus het zal anekdotisch blijven. In mijn geval heb ik één positieve ervaring en dat is dat ik bij een defecte HDD direct een andere mee kreeg. Zoals dat overigens bij Alternate vroeger ook het geval was.

Negatieve ervaringen zijn er heel wat meer:

1) Twee keer bij een online bestelling twee een niet gesealed product opgestuurd gekregen, vermoedelijk uit de vitrine.
2) Defecte pc ingeleverd om te laten testen wat er defect was. Voeding zou defect zijn. Twee weken later blijkt bij Alternate dat de voeding het perfect doet, ik had nog 3 jaar garantie. CDROMALND had mij niets een nieuw voeding aangesmeerd.
3) Bij aanraden van nieuwe voeding werd mij een product aangeraden wat bij thuiskomt volgens de reviews zo'n beetje de slechtste voeding ooit was
4) Toen mijn 2500K na het omruilen van een moederbord met de B3 stepping niet verder kwam dan x25 (2.5 Ghz) moest ik 120KM rijden om de pc fysiek in te leveren. De volgende dag is hij opgehaald en kwam Cdromland met de smoes dat de cpu te nieuw voor cpu-z zou zijn. Ik moest vervolgens zelf thuis gaan bewijzen dat ik inderdaad 45% prestatie verlies had. Dit kon per email waarna ik het bord kon omruilen. Totaal 180 KM gereden.
5) Bij omruilen van het defecte bord hoefde ik geen accessoires mee te nemen. Wat bleek ze pakken uit een nieuwe doos het bord, stoppen mijn defecte bord erin. Accessoires kreeg ik niet mee want zonder die accessoires konden ze het niet meer verkopen. Iemand anders heeft dus mijn defecte bord als nieuw gekregen.
6) Meest recent een harde schijf besteld, eind vorig jaar, ding werd niet op de afgesproken datum geleverd. Kan gebeuren maar vervolgens gebeurd er dit
-Ik hoor helemaal niets van cdromland
-Ik neem zelf telefonisch contact op. Zo ver ik mij herinner was het niet mogelijk de order aan te passen. Er wordt beloofd dat ik terug wordt gebeld mbt de status van de backorder
-Die terugbel afspraak wordt gebroken, ik hoor weer niets.
-Ik moet opnieuw zelf contact opnemen, er wordt een nieuwe belofte gedaan contact op te nemen
-Ik ontvang maandag een mail dat ik dinsdag een reactie ga krijgen
-Dinsdag gebeurd er niets.
-Woensdag avond zelf per mail voorgesteld de boel te crediteren
-Mij wordt als reactie daarop gevraagd een ander product uit te zoeken (wat eerst niet mogelijk was?) . Datzelfde verzoek ook nog een keer van ene Rik (de eerste was Roel)
-Daar reageer ik op dat ik gewoon wil annuleren
-Daarom komt een reactie van de administratie met de vraag naar mijn IBAN nummer (wat vanuit de ideal betaling in letterlijk 5 seconde te achterhalen was).

Verder valt mij op dat de webshop van CDROMLAND zich momenteel niet aan de wet houdt. Ze vragen nog steeds 3% voor een creditcard betaling. Dat mag niet meer: https://ictrecht.nl/2018/...erekenen-aan-consumenten/ Hun andere website Megekko vraagt opvallend genoeg géén extra kosten voor credit card betalingen.

Dus ja het is super tof dat CDROMLAND nog wel een fysieke winkel heeft. Maar de aftersales kant is voor mij zeker geen reden om daar iets te bestellen.

[Reactie gewijzigd door sdk1985 op 22 juli 2024 13:36]

Als ik al die klachten had gehad, was punt 6 er nooit gekomen!
Ik koop er ook niet veel meer, alleen harde schijven omdat ik die liever fysiek op haal dan dat ik vertrouw op hoe postnl er mee omgaat.

Bij hun webshop megekko bestel ik wel nog regelmatig wat, maar dan verwacht ik ook geen service. Die krijg je overigens ook niet. Recent nog aangeboden om zelf bij te betalen als ik alvast een ander moederbord kreeg voordat ik mijn oude hoefde terug te sturen. Daar werken ze niet aan mee. Maar dat weet je als je bij de goedkoopste partij besteld.
Je artikel geeft aan dat die wet nog niet van kracht is.

Tevens als ik zoveel gezeur bij een winkel heb gehad kom ik er nooit meer terug. Hardware bestellen kan overal
Je artikel geeft aan dat die wet nog niet van kracht is.

Tevens als ik zoveel gezeur bij een winkel heb gehad kom ik er nooit meer terug. Hardware bestellen kan overal
Die ging ergens in 2018 van kracht, heeft ook op tweakers gestaan. Kan hem zo 123 niet vinden.
Tot wanneer zal de winkel in Ridderkerk nog open zijn voordat hij definitief de deuren sluit?
De mevrouw aan de telefoon wist mij te vertellen dat de showroom per 1 juli 2019 zal sluiten.

[Reactie gewijzigd door Ryan_ op 22 juli 2024 13:36]

De Inkoop en Sales afdeling blijft wel in Ridderkerk zitten. Zojuist vernomen van een Account manager. ;)
Ow, want dat zijn typisch afdelingen die bij een hoofdkantoor horen,
ze hebben natuurlijk ook nog hun B2B tak Wave, zou dat daarmee te maken hebben?
Het huidige pand zal eigendom zijn voor Alternate en ze hebben het vast nog niet kunnen verkopen, dus dan laat je er toch een hoop mensen in zitten. Er zal ook best wat personeel zijn wat vlakbij / in Ridderkerk woont en waarvoor Tholen wel (te) ver is.
Vroeger was de fysieke klantenservice perfect. Showroom is achteruit gegaan, meer barbecues dan computer hardware tegenwoordig. Overigens uit eigen ervaring proberen/probeerde ze nieuwe werknemers die net gediplomeerd van school af kwamen, tegen het minimumloon aan te nemen zonder reiskosten en overige vergoedingen.
Als dat waar is, dan is dat verontrustend; da's namelijk precies dezelfde start van het einde toen de top van eerdere electronicaketens dergelijke beslissingen maakte.
De Dynabyte, Dixons, Mycom en Paradigit zijn voor mij de grootste voorbeelden van winkelketens die in hun vroege jaren door service overleefden en elkaar positief beconcurreerden.
Toen geldbesparing en kortzichtige korte termijn visies de top begonnen te beïnvloeden, waren ze in een paar jaar gedegradeerd tot winkeltjes met personeel dat uitstekend de labeltjes en prijsjes kon oplezen.
... En de top snapte maar niet dat de klanten steeds vaker wegbleven.

Ook ik spreek uit eigen ervaring; vanuit diverse lagen van de organisaties. Helaas. ;(
De bittere waarheid is dat mensen niet voor service willen betalen. Misschien jij wel, maar dat is niet genoeg, de markt in de brede zin wil dat niet.

Een top fysieke winkel is goed bereikbaar en groot, met veel op voorraad en om te bekijken. Is altijd open en heeft duur maar kundig personeel.

Dat maakt een produkt tientallen procenten duurder dan online. Mensen gaan dat verschil niet betalen. Veel produkten hebben ook helemaal niet zo veel service nodig. Service in fysieke winkels is ook overschat, als je echt een probleem hebt sturen ze het ook gewoon op naar de fabrikant of een repair center.

Jammer maar helaas dus.
De bittere waarheid is dat mensen niet voor service willen betalen. Misschien jij wel, maar dat is niet genoeg, de markt in de brede zin wil dat niet.
Ik wil best voor service betalen, maar alleen als die dan ook aantoonbaar en uitmuntend is.
Maar zelfs CoolBlue levert die service niet, alleen grappige en bijdehante reclame's
Hun service is "omruilen zonder gedoe" en "wij brengen het naar de 2e etage"
Prima, maar service is in mijn ogen uitgebreide uitleg over een product, maar dat noemen we tegenwoordig een 'workshop' en moet je voorbij betalen.

Ik weet nog goed dat mijn ouders de eerste kleuren-tv lieten bezorgen.
De man die er mee aankwam is bijna een uur bezig geweest om van alles in te stellen aan zenders, en daarna de kleuren.
Mijn pa en ma op de bank, en elke keer het schuifje wat omhoog/omlaag en daarna de standen noteren.
Toen ik een keer aan de kanalen-wieltjes had gepield, kwam de goede man later die dag langs, en met zijn papiertje alles weer in orde gemaakt.

Moet je nu CB eens bellen, dat je kanalen aangepast zijn, en of ze willen komen helpen .....
Anoniem: 457607 @FreshMaker30 april 2019 17:07
Ik kan me in je verhaal inleven maar je mist het grote punt: het is niet relevant of jij er wel voor wil betalen als de rest dat niet wil. De rest kijkt gewoon op internet en zal na eventueel advies inwinnen voor de laagste prijs gaan.

Die oude verhalen passen ook niet meer in deze tijd. Die man kost een werkgever nu 100 euro. De marge op een gemiddelde TV is rond die koers. Het kan gewoon niet meer.

Is dat een teloorgang? Jazeker, maar daardoor niet minder waar.
Maar dat hebben we over onszelf afgeroepen natuurlijk
Het moet allemaal goedkoper, want waarom een servo'tje halen bij de hobby-electrowinkel van 4€ als je diezelfde uit China kan laten komen voor 50ct

En ik snap het allemaal best, maar ook ik kijk in de pricewatch waar dat model TV de goedkoopste is, en wacht dan nog eens 2 á 3 weken omdat er alsnog wel ergens een 'actie' is.

En ik vind het prima dat die man niet langskomt voor zenderafstelling, dat brengt de prijs omlaag natuurlijk.
Of hoe die camera werkt, als je dat wil ( die service ) kan je dus daarvoor betalen (workshop)
Het werkt 2 kanten op.

Maar waar ik me niet in kan vinden, is de 'hallelujah' over coolblue.
Ze leveren een dienst die ze normaal zouden moeten brengen, omruilen, thuisbrengen uitleg .. alsof zij diegene zijn die het perfect doen.

* ook CB heeft zijn nukken, als jouw case niet in hun 'profiel' past, moet je net zo hard vechten als op elke andere plek, meegemaakt met een wasmachine die ze 2e etage brachten, maar niet nog eens 5 treden omdat dat dan buiten hun voorwaarden viel.
Stond oma van 92 met dochter van 67 en een wasmachine in de woonkamer ....
De bezorger ging doodleuk weer weg ( begrijpelijk ) maar telefoontjes naar CB hierover werden niet serieus behandeld.
"kunt u geen buurman vragen om dat te doen ?" ( die zijn in zo'n bejaardenflat ook 80+ )
"het enige wat ik voor u kan betekenen als u ontevreden ben, is het ophalen van de machine"
- als ze hem WEL willen ophalen ( 2 etages omlaag dus ) kunnen ze makkelijk naar die inloopruimte van het washoje gaan, scheelde 20 treden ;)

Uiteindelijk de machine laten ophalen, en bij MediaMarkt gekocht.
Goedkoper, en wél in het washok geplaatst + aangesloten
Anoniem: 457607 @FreshMaker30 april 2019 20:15
Helemaal met je eens. Wat men tegenwoordig "goede" service noemt vind ik de absolute ondergrens van service. Gewoon zeer, zeer karig. CoolBlue heeft geen goede service, het heeft een zeer basale service die goed afsteekt tegenover nog slechtere gevallen.

Een voorbeeld van ouderwets goede service is de witgoedman in ons dorp. Die geeft niet advies om de sale te maken, hij schrijft je het beste apparaat voor, die 15 jaar mee gaat. Wil je het goedkoopste, dan laat hij dat geld liggen en gaat hij weer. Volg je zijn advies, dan heb je een iets duurder, maar veel beter apparaat. Wat hij de gehele levensduur zo goed als kosteloos zal onderhouden. En zo heb je een levenslange relatie met de man want de volgende komt ook van hem. Ik hoef me nooit druk te maken om witgoed, dat is geregeld. Zo heeft hij heel het dorp weten in te pakken, erg slim.

Is er iets? Bellen. Geen bandjes, bots of formulieren. Gewoon rechtstreeks aan de lijn en binnen het uur staat hij er. Hij fixt het en/of besteld de onderdelen. Neemt alle administratie, gehannes en gezeik uit handen.

Dat is service. Service is mij tijd en moeite uit handen nemen. Service in de moderne vorm is vrije dagen opnemen, dingen versturen, administratie bijhouden, al het gezeik ligt bij de klant. Dat is geen service, het is minachting van klanten.

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 457607 op 22 juli 2024 13:36]

Ik snap wel dat ze dat in een workshop gieten. Ik heb dat eens gevraagd in zon HiFi zaak. Was met mn pa mee die wilde een nieuwe versterker. Anyway ik mee daarheen. En hij had service. Boven een luisterkamer waar je zo allerlij soorten versterkers, cdspelers en speakers kan aansluiten. en dan kan je zon installatie horen. Maar dat kost wel tijd allemaal. En goed advies. Nou pa versterker mee. En je betaalde niet voor de service. Maar ik toch uit brutale nieuwsgierigheid eens gevraagd hoe het nou ging daar.

Toen kwamen de verhalen hoor. En ik hoorde de frustratie in die man zn stem nog. Mensen komen daar soms binnen en die willen de hoed en de rand weten. Houden zon man uren bezig. zeggen dan ja bedankt he, en gaan vervolgens alles thuis op internet bestellen. Die man zij ook gewoon van joh, als mensen hier kopen betalen ze niet. Maar als ik geen geld krijg trek ik mn mond gewoon niet meer open. Want in de tijd dat hij daar iemand staat te helpen waar hij niks aan verdient had hij 2 anderen kunnen helpen die wel wat kopen. De schoorsteen moet ook roken thuis.
Service is:
- Een snelle en duidelijke website
- Goed assortiment tegen redelijke prijzen
- Veel voorraad
- Soepel retourbeleid

Dat heeft Coolblue allemaal.
Advies? Altijd de juiste informatie op de site? Ik vind Coolblue prima, maar het komt niet in de buurt van Fledder2000 zijn witgoedman.
Wat is een witgoedman? Ja sorry kom uit Vlaanderen. 😏
Fledder2000 zijn wasmachine/koelkastverkoper die klaarstaat met advies en service. (Wasmachines en koelkasten zijn bijna altijd wit wit, dus witgoed. Radio's en tv's waren altijd bruin, dus dat heet bruingoed.)
Witgoed=wasmachines, koelkasten, vaatwassers etc.
Depends. Heb hier onlangs een inbouw koelkast laten installeren door Krefel. Die gast deed dat al meer dan 20 jaar van die installaties, was heel vriendelijk en wou zelfs nog een woordje uitleg geven. Van dit moet je niet doen, wacht nog even x aantal uur. Voila je hebt de handleiding nu gelezen. Het kan best nog wel. Echter zal je er zo niet veel vinden.
Ik betaal juist wel voor de service. Vandaar ook Bol.com en Coolblue. Die twee doen niet voor elkaar onder op het gebied van garantie en service verlening.
Dat is niet echt de "service" waar we hier op doelen, denk ik.
PcDealer in 'nieuws: Alternate sluit locatie in Ridderkerk en verhuist hoofdk... ook bol.com heeft bij een deuk in het vertrouwen opgeleverd omdat ze denken dat een Wii U maar 2 jaar garantie mag hebben. Daarbij gaan ze uit van de lijst door Uneto-VNI opgesteld uitgaande van een gebruiksduur door jonge mensen die elke 2 jaar hun hardware (telefoons, console) vervangen. Ik vervang pas als het niet meer te maken is of onwerkbaar. Bol.com heeft uiteindelijk gezegd dat 4 jaar garantie de juiste weg is. Duurde maar een paar maanden.
Anoniem: 498255 @PcDealer1 mei 2019 12:14
Ik denk dat iedereen wel eens een negatief verhaal heeft over welke winkel dan ook. Feit blijft dat je shopt waar je je goed bij voelt.
Paar keer producten niet of verkeerd geleverd gehad bij Bol.com. Altijd binnen een dag opgelost zonder gezeur of wat dan ook. Ook daar koop ik geen hardware.
Coolblue gebruik ik voor de wat grotere spullen en geen hardware.

Moet zeggen dat ik wel bij 20 webwinkels spullen koop of hebt gekocht en nog nooit ! ook maar enig gezeur heb gehad. Zelfs wasmachine bij Wehkamp wed na 3 jaar gewoon omgeruild voor een nieuwe.

Laatste bestelling was een 12 maanden PS plus card bij bol.com. Zat niet in het doosje. was opengemaakt.
Gebeld en andere dag gewoon een nieuwe kaart binnen.

Als ik spullen onder de 100 euro heb en die begeven het na ruim 2 jaar, ik ook niet echt de moeite neem om garantie te claimen.

Bij alternate wel eens een 12mb Voodoo kaart heb gekocht. Kaart zat niet in de doos. was alleen lege verpakking die in de verzenddoos zat. Dezelfde dag werd er per koerier!! een kaart geleverd.

Wellicht heb ik gewoon geluk gehad moet die dingen.
Ik wil best betalen voor Service, daarom ga ik graag naar Azerty en 4Launch. Bij Alternate en Cooblue was service vroeger ook goed. Maar door nasmaak akefietjes bij beiden mijd ik ze als de pest. Coolblue zeker, want dat zijn echte onbeschofte gasten. En Alternate, laat maar.... Anders word ik weer heel boos.
4Launch daar koop ik niets meer sinds de winkel weg is. Ik weet dat ze er nog zijn, maar ik geloof niet dat ze een schimp zijn wat ze waren. Ik ken een stuk of 4 verhalen van kopers bij Coolblue die echt niet meer lachen.
4Launch daar koop ik niets meer sinds de winkel weg is. Ik weet dat ze er nog zijn, maar ik geloof niet dat ze een schimp zijn wat ze waren. Ik ken een stuk of 4 verhalen van kopers bij Coolblue die echt niet meer lachen.
Ik zie het inderdaad, die valt ook al af. Dan blijft alleen Azerty nog over.
En als producten worden gezien als wegwerpartikelen slaat men die service open.
Of men koopt op aanraden van een 'social media' 'influencer' - en is daardoor overtuigd van het eigen gelijk en is gelukkig met de aankoop.
Aan de andere kant - genoeg winkels waar de verkoper zich laat leiden door de bonus. Wie kent niet de verhalen van prijskaartjes met een code (prijs eindigt op ...) waar een bonus tegenover stond.
Correct.
Dus ik ben benieuwd hoeveel fysieke troep we over 10 jaar hebben, niet meer kwijt kunnen. Vervolgens moeten we vanwege milieu gedoe allemaal een hoop meer gaan betalen om de aarde een beetje bewoonbaar te houden en wordt er graag geïnvesteerd in mensen die weten hoe er meer belasting en geld in gepompt kan worden om de oorzaak te achterhalen van "waar ging het mis".
...
Tsja. Een degelijke opvoeding en duurzame manier van denken kost geld. Maar op één of andere manier vinden we het met z'n allen makkelijker om te dweilen met de kraan open.
(ik sla wat denksprongetjes over in m'n reactie, dus ik hoop dat je me nog kan volgen ;) )
Ik kan je volgen. Mensen houden graag aan het oude vast maar verandering is hard nodig:

- Een klein deel fysieke winkel zal overblijven. Ga niet vechten voor de rest, krimp gewoon winkelcentra in en geef het terug aan woonruimte of natuur.

- Consuminderen. De helft van onze economie is onzin, elkaar bezighouden. Als je een mens 1000+ marketing uitingen per dag toont, zal die denken dat hij spulletjes nodig heeft, of men kijkt met een schuin oog naar de buurman, wat die heeft wil ik ook. We zitten dus vooral onzin te produceren, marketen en verkopen en het liefst wegwerpzooi zodat je blijft kopen. We worden niet gelukkig van al die troep maar dit doorbreken vereist een totaal ander economisch model. Je moet juist beloond worden als je als maatschappij minder consumeerd, we doen exact het omgekeerde. Hoe meer, hoe beter. Doe daar ieder jaar een procentuele stijging overheen en je racet jezelf richting afgrond. We durven stilstand zelfs een crisis te noemen.

- Bevolking. Hoe minder, hoe beter. Een krimpgebied is geen probleem, het is een kans. Geef het terug aan de natuur, die kunnen we wel gebruiken in dit asfaltland. Dipje in de nieuwe aanwas van bevolking: stop met immigranten invliegen. Minder bevolking is een oplossing, geen probleem. Dit land zou vele malen leefbaarder en duurzamer zijn met minder mensen. Toen we op 10 miljoen zaten vielen we ook niet om. Stukje beter voor de absurde huizenmarkt ook.

- Autos. Eruit met die rotzooi. Iedere woonwijk staat tot de nok vol. Toekomst: mooi ingerichte woonwijk met ruimte en natuur. Vervoer nodig: een tap op de smartphone en de autonome dienst rijd voor.

- Werken. Steeds korter, graag. Zoals gezegd zijn veel banen al onzin, en deel van het zinnige werk zal verder geautomatiseerd worden. Kortere werkweken dus. Waarom niet. Dat zou het voordeel van automatisering moeten zijn: minder werken.

Belasting: who cares? Men vraagt toch wat men vragen wil. Als ik super duurzaam mijn best doe en de helft verminder in afval aan de weg zetten is het jaar daarop de kiloprijs dubbel. De overheid heeft een monopolie en houd nergens rekening mee.

Bovenstaande zijn fantasien over hoe een toekomst kan zijn. Vrijwel niets zal echt gebeuren, we houden liever vast aan het oude. Kijk maar naar de opkomst van FVD. Die schoppen tegen de enorme veranderingen aan die nodig zijn om duurzamer te worden.

Kijk hoe populair ze zijn daarmee. Een teken dat mensen niets willen veranderen. Ze willen veel kopen, veel energie verbruiken, geen enkel comfort opgeven en na ons de zondvloed. Politieke partijen spelen daar op in dus per slot van rekening komt er niets van terecht.

Mensen kijken een natuurserie en zitten met tranen in de ogen als ze zien dat vrijwel ieder bos weg is en iconische dieren met uitsterven bedreigd. Als je ze vervolgens vraagt of ze vegetarier willen worden, minder consumeren, minder vliegen, een kleinere auto...dan heeft niemand tijd.

En zo zal het geschieden, samen de afgrond in. Geniet er van zolang het duurt. Over offtopic geproken :)
Thank you. Al is het soort van off-topic 😉👍🏼
Anoniem: 1191402 @Anoniem: 4576071 mei 2019 09:47
Offtopic maar wat een verhaal hoor! precies hoe t gewoon is in mijn ogen.
Ik hou het maar bij een korte reactie over je standpunt over de FVD. Hoewel ik mijn politieke standpunt in het midden laat, is het helemaal niet zo raar dat ze tegen die "veranderingen" aka het "klimaatakkoord" schoppen. Een leuk "kijk ons eens goed doen" projectje van omhooggetrapte politici die geen idee hebben waar ze over praten. In plaats van enorm overtrokken maatregelen in enkele jaren willen proppen, omdat dat nu "hip" is en "het einde van de wereld in zicht is", kunnen ze beter maatregelen bedenken die echt nut hebben en niet een onmeetbaar klein verschil in temperatuur bewerkstelligen ALS ze al hun eigen doelstellingen halen. Wat niet heel waarschijnlijk is.

Maar jij wilt dus dat we lekker doorgaan met onze "duurzame" energieproductie die voor het grootste gedeelte bestaat uit speciaal in Amerika gekapte bomen die we hierheen verschepen om te gebruiken als biomassa. Ja natuurlijk, want die maatregelen die we ooit eens verzonnen hebben moeten we toch halen. Op papier dan natuurlijk want de rest is niet belangerijk. Of doorgaan met het verbieden van oude dieselauto's in het centrum waar vaak minder vermogende hard werkende mensen in rijden, omdat ze zo vervuilend zijn. Tegelijkertijd rijdt een grootverdiener die zojuist zijn nieuwe Tesla van 90k met een paar duizend euro subsidie bij de dealer opgehaald heeft het centrum in. In, jawel, een loodzware auto die meer fijnstof de lucht in slingert door de verhoogde bandenslijtage dan een vergelijkbare klasse brandstofauto. Maar he, op papier stimuleren we in ieder geval "duurzaam rijden".
Je bent een mooi voorbeeld van de reden waarom we het niet gaat redden. Klimaatverandering een "projectje" noemen of "hip" is veelzeggend. Als je het wereldbeeld hebt dat het allemaal wel OK is op de wereld, en zowel een klimaat als ecologische ramp simpelweg ontkent, dan besteed ik er geen moeite aan. Het is hetzelfde als met een flat earther praten: zinloos.

Het is niet zo dat je volstrekt ongelijk hebt in alle voorbeelden, het punt is dat er hijgerig punten worden aangegrepen als EXCUUS om niets te doen. Zijn alle maatregelen zinnig? Nee. Is het probleem daarmee onzin? Nee.
Ik noem klimaatverandering geen projectje. Ik noem het klimaatakkoord een projectje. Ik zeg niet dat we niets moeten doen, ik zeg dat we iets anders moeten doen dan de papieren tijger die het klimaatakkoord heet. Ik grijp niet hijgerig punten aan als excuus om niets te doen, ik noem praktijken die nu gebeuren die niet helpen hetgeen te bereiken wat jij zo graag wil. Hoe je dat kunt zien als excuus om niets te doen, is mij een raadsel. Dat niet alle maatregelen zinnig zijn kun jij misschien wegwuiven, maar als die ervoor zorgen dat wij onze portefeuille ervoor op de kop mogen houden verwacht ik resultaat en geen halfbakken oplossingen die eerder kwaad dan goed doen. De rijken op deze wereld spekken doen we namelijk al genoeg. Misschien iets beter lezen volgende keer, maar bedankt voor de flat earther sneer. Lekker volwassen, zegt meer over jou dan over mij denk ik.
Ach wat valt er nog te verdienen op computer hardware ?

Dat is geen korte termijn visie maar gewoon realiteit. Met de huidige prijzen en kwaliteit maakt het allemaal wat minder uit of je goede service hebt voor de meeste mensen
Dat is precies wat ik bedoel; de realiteit is dat er geen innovatie meer in de gedachten van de top komen op het gebied hoe ze service en kwaliteit kunnen 'verkopen'.
Ik heb destijds in verbazing gadegeslagen (ik moest m'n mond houden...) hoe snel een zorgvuldig opgebouwde structuur overhoop werd gehaald doordat binnen een jaar de top andere denkwijzes tot uitvoer brachten (... "we gaan het anders doen"). Die methodiek werkte precies 18 maanden en leverde vette winst op. Daarna brak de bubbel, doordat mensen voor service en ondersteuning terugkwamen en die niet meer kregen.
De top zag gewoonweg niet meer de optie om de visueuze circel te doorbreken door wèl weer service en ondersteuning te bieden en zo vielen de genoemde bedrijven als kaartenhuizen in elkaar. De één na de ander.

Intussen zijn we een generatie verder; we hebben onszelf aangeleerd dat 'wat minder' goede service normaal is (... je bedoelt natuurlijk 'géén' service, want als puntje bij paaltje komt, dan kost service geld; en dat wordt niet meer als een investering voor de toekomst gezien).

De realiteit is dat de afbraak door de maatschappij zelf veroorzaakt wordt (wij allen). Alles wat te veel moeite kost, is beter om af te schuiven, een ander voor op te laten draaien. Eigen verantwoording (ook als bedrijf en al helemaal door de top) is niet iets dat nog fatsoenlijk aangeleerd wordt in het bedrijfsleven.
"Ownership" noemden ze dat vroeger.Tegenwoordig vervangen door "Visieloos korte termijn verdienste".

De trend is overigens nauwkeurig te volgen in de tijdlijn van grote bedrijven; kijk eens hoe lang ze bestaan (not). Zodra de top vervangen wordt (vaak terecht doordat de rek er uit is bij de oude garde), wordt vaak ook de baby met het waswater weggegooid. En dàt is het moment dat het misgaat.
"Het moet helemaal anders" wordt dan als de oplossing gezien, het wordt een of/of denken; terwijl de oplossing wel eens in het en/en denken kan liggen.
Vereist wel een beetje meer energie en flexibiliteit. En dat is in de praktijk weinig terug te vinden.
Dat is precies wat ik bedoel; de realiteit is dat er geen innovatie meer in de gedachten van de top komen op het gebied hoe ze service en kwaliteit kunnen 'verkopen'.
Hoe zie je dat voor je? Wat voor service zouden ze moeten verkopen en aan wie en voor hoeveel? Een PC is niet meer zo'n spannend product als 20 jaar geleden.
Kijk simpelweg naar Coolblue, een bedrijf wat puur door kwaliteit service en veel mond-op-mond reclame bekend geworden is. Hebben de klant het werk laten doen en zijn pas sinds 2015 echt reclame gaan maken, en ondertussen kent iedereen de Coolblue.

Ik heb vaak als ik iets wil kopen en het is ~5 euro duurder bij coolblue dat ik het liever daar koop, omdat ik 100% weet dat de service geweldig is. Van het vlot reageren tot bijv mij een compleet nieuwe bureaustoel sturen (350,-) omdat alleen het rubber van de armleuningen (die los te halen zijn en ik langsgebracht heb) kapot gingen.

Ook meerdere keren gehad dat bijvoorbeeld mijn oortjes stuk gingen, en ik even langs ging en 10 minuten later met een compleet nieuw paar buiten stond.

Maar denk ook aan juist echt nuttig advies geven over technische zaken of zelfs prijsvergelijkingen voor wat beter is voor een bepaald bedrag.

Goeie service is zeker mogelijk, en zorgt er voor dat klanten blijven.
En dit is niet alleen in de elektronica maar wat dacht je van de bouwmarkt.
Staan alleen maar jonge guppies die alleen een hamer hebben vast gehouden tijdens het vakken vullen.
Voor advies hoef je daar niet meer heen.
Eerst op YouTube kijken hoe iets moet en wat je nodig hebt en dan naar de bouwmarkt om het te halen.
Wil geen reclame maken, maar dan moet je toch eens naar de Hornbach. Personeel met vaak verstand van zaken én goedkoper dan de praxissen en gammas.
Of Warmteservice - als het om loodgietersspul gaat.
In den haag zitten ze praktisch naast elkaar :D
Beide winkels met personeel die wel kennis hebben. Volgens mij heb ik WS ooit zien zoeken naar 'luie vaklui' - wel de kennis gebruiken maar in in het stof en de prut werken ;)
Haha warmteservice en kennis..... Not.
Misschien voor de Poolse beunhazen, maar niet voor de professionele installateur.
Vergeleken met Gamma?
Bij Gamma zeggen ze tenminste gewoon dat ze iets niet weten.... Dat zou warmteservice ook beter kunnen doen.
Als je kijkt wat voor bak ellende de gemiddelde diy-er in elkaar flanst, met de "hoogwaardige" informatie, verkregen van warmteservice.
Waardeloos, echt...
Hornbach zit niet echt in de buurt. Ik had het over de plaatselijke karwei. En misschien is dit niet bij elke vestiging maar bij ons wel.
Dat ben ik absoluut met je eens en had dat niet verwacht toen ze hier in Nieuwerkerk aan de Ijssel kwamen. Ervaring leert dat ze je goed helpen en weten waar ze het over hebben.
Ik heb juist een slechte ervaring met Coolblue, maar zo heeft iedereen wel iets.
Persoonlijk bestel ik er niks meer maar snap na reviews te hebben gelezen wel waarom mensen er wel bestellen.
Gezien de mensen die ik dagelijks spreek. Mogelijkheden genoeg. Niet alleen PCs, verbreed je in de techniek. Er is zo veel en de meeste mensen snappen er allemaal geen bal van.
Toen geldbesparing en kortzichtige korte termijn visies de top begonnen te beïnvloeden, waren ze in een paar jaar gedegradeerd tot winkeltjes met personeel dat uitstekend de labeltjes en prijsjes kon oplezen.
... En de top snapte maar niet dat de klanten steeds vaker wegbleven
... En de top snapte maar niet dat de klanten steeds vaker wegbleven
Mwah, de echte reden weet iedereen wel; online verkoop. Kan je service nog zo goed zijn, als het product online gekocht kan worden, wordt er minder vaak een voet binnen de winkel gezet.

imo heeft service vrij weinig te maken met het sluiten van de winkels die jij noemt, maar gewoon de online concurrentie en daarbij de prijs naar de bodem, waardoor er gewoonweg minder marge overblijft voor je business. Dat is inherent aan dat je service naar beneden gaat omdat je ergens in de kosten moet snijden inderdaad. Maar de slechte service is niet hét gevolg dat de klanten wegblijven, dat zijn de online verkoop kanalen.

Daarbij is er tegenwoordig rete-veel op het internet te vinden, waardoor deze "service" (advies) ook via Google gevonden kan worden.

[Reactie gewijzigd door JorzoR op 22 juli 2024 13:36]

Eens, en niet enkel bij computerwinkels. Er zijn nu ook "online" slijters die rustig 20% lager zitten qua prijs met wat je bij de slijter voor een whisky betaalt. Exact dezelfde fles en doos verder. Wel vaag, de man vertelde dat je als online slijter wel verplicht bent een winkel te hebben volgens een of andere wet. Je kon er ook niet pinnen, enkel via ideal betalen, en aan de inrichting had men ook niet te veel uitgegeven. Boeie, ik hoef geen service bij een fles, die hoef ik bij een pak melk ook niet. En als ik service wil, dan ga ik wel naar de Gall, waar ik de fles dan ook wel koop.
Vroeger zat er hier een echte slijter. Eigen import, mensen die verstand hebben van wat ze verkopen. Ik had nooit verwacht dat Gall nog eens gelijk zou staan aan Service...
De fysieke klantenservice is juist altijd bar en bar slecht geweest.

De medewerkers die ze aan de service balie hebben gezet zijn overduidelijk geinstrueerd alleen bepaalde richtlijnen te volgen en er wordt totaal geen coulance toegepast.

Zelfs als het hun eigen fout betreft.
Idd, dat is ook mijn ervaring. Alhoewel het op de oude locatie in ridderkerk wel wat beter was
Hoezo op de oude locatie??

Tot op heden is dat nog steeds de huidige locatie die ze hanteren?
De oude locatie was om de hoek.
De eerste vier jaar iig, daarna hebben ze het hele pand in gebruik genomen.
Toen ze zijn begonnen met het drive-in idee, ging het mis.
In de winkel wachten, aan de orderbalie bestellen, afrekenen, nummertje krijgen en vervolgens wachten tot het magazijn erachter de order verzameld heeft.
Op de rollenband, nummertje afroepen - ticket laten zien en opletten .. ( dat is nog wel eens misgegaan, liep er ineens een brutaaltje weg met je nieuwe videokaart ) en uitzwaaien.

Van de eerste tot de laatste handeling nll persoonlijke inleving of contact, alles zo efficient de deur uitwerken ( en vooral op tijd zijn, want 30 minuten vóór sluiting kon je nog wel eens een 'nee' krijgen )
Op de rollenband, nummertje afroepen - ticket laten zien en opletten .. ( dat is nog wel eens misgegaan, liep er ineens een brutaaltje weg met je nieuwe videokaart ) en uitzwaaien.
Je moet betalen bij de kassa (de lopende band staat aan de zijde van de medewerker). En bij de uitgang staan detectie poortjes dus lijkt me stug dat iemand anders zomaar met jouw videokaart de deur uitloopt.
Dan is dat dus aangepast.
Destijds was het bestellen, betalen, wachten weggaan.
( net als de McD. tegenwoordig heeft )

* FreshMaker is er in het nieuwe pand twee keer geweest, daarna met een héél ontevreden gevoel vertrokken, en nooit meer teuggegaan.
Alternate staat met een paar anderen op mijn persoonlijke zwarte lijst.
Niet dat het ze iets deert, maar in mijn gevoel wel ;)
Nee hoor, vroeger zaten ze ergens anders in ridderkerk. Volgens mij industrieweg oid.
Klopt, op industrieterrein Donkersloot in de Wagemakersstraat. Toen was het nog top, tenminste zo herinner ik het mij. Kan ook zijn dat ik toen gewoon sneller tevreden was :)

Overigens jammer dat ze weggaan. Niet om de geweldige service ofzo, maar uit eigenbelang. Woon om 5 minuten fietsafstand, toch wel lekker winkel met dergelijk uitgebreid assortiment om de hoek. Informatique is dan helaas toch weer net ff verder en wordt de auto pakken ipv het fietsje :)

[Reactie gewijzigd door gmafs op 22 juli 2024 13:36]

Idd, daar was het! :-)
barbeques hebben het voordeel dat ze zeer veilig zijn, verliezen echt niet snel hun waarde. Zal er ook iets mee te maken hebben dat computeronderdelen verkocht worden met een abnormaal lage marge
Dat zal vast zo zijn. Maar blijf als bedrijf gewoon bij je roots. Ik snap dat er omzet en een veilige winstmarge gecreëerd moet worden, maar om nu als veredelde Vrijbuiter te dienen gaat mij te ver.

Ik verwacht als ik naar Alternate ging/gaat dat ik gewoon alleen computerhardware daar kan kopen.
En de laatste jaren lag er weinig soeps aan mooie computerhardware in de showroom/vitrine.
"quote Dat zal vast zo zijn. Maar blijf als bedrijf gewoon bij je roots. "Dat hebben ook veel mensen over Amazon gezegd in de tijd dat Amazon alleen maar fysieke boeken verkocht. De verandering naar een uitgebreider assortiment heeft Amazon (en Bezos) geen windeieren gelegd.
Een vergelijk met een mega succesvolle unicorn vind ik altijd zo... magertjes ofzo.
Nee, ik denk het niet. Het gaat om het principe van "schoenmaker blijf bij je leest" terwijl meerdere malen gebleken is dat juist het omgedraaide succesvol is. Gaat niet over omvang of "unicorn". als je een "kleinere" wilt; zelfde gaat op met als voorbeelden Bol.com, Coolblue, Wehkamp etc.

P.S> Amazon is niet als "unicorn" begonnen, maar ook op veel kleinere schaal.
https://www.businessinsid.../?international=true&r=US

wijziging link togevoegd

[Reactie gewijzigd door Grovdna op 22 juli 2024 13:36]

Andere producten verandere de handelswijze van Amazon niet.
Dus jij denkt dat het verkopen van produkten via resellers, cloud storage, kindles, digital music, streaming video etc. het zelfde is als verkoop van fysieke boeken? Het naar mijn mening wel een hele andere insteek. Gaat niet alleen over uitbreiding van produkten, je overziet het geheel niet.
Da's het probleem, 9 van de 10 bedrijven gaat failliet of wordt overgenomen (op termijn). De paar overblijvers zijn de uitbreiders, die groeien gigantisch, en overleven de uitputtingsslag. Daarna worden ze log, maar ze hebben genoeg kapitaal, connecties en kennis in huis om ook met alle overhead door te gaan.

Noem mij een niet-unicorn-bedrijf dat nog thuis/bedrijfscomputers in elkaar zet, en verkoopt. Ik ken ze niet meer... echt niet. Als het handige neefje het niet doet, komt ie van een grootgrutter zoals HP, Dell, Lenovo of noem de unicorns maar op.
Anoniem: 426269 @QustomiZe30 april 2019 16:00
Maar blijf als bedrijf gewoon bij je roots.
Da's ongeveer wel het allerslechtste advies wat je kan geven in een veranderlijke markt. Als onze slager dat had opgevolgd was hij nu failliet geweest. Maar nee, hij springt in om een markt die verandert en ging geleidelijk over op belegde broodjes en salades. Dat is nu 95% van zijn omzet en de winkel is drukker dan ooit, en hij heeft nu ook een bezorgservice voor de broodjes.
Een bedrijf moet niet per definitie bij z'n roots blijven. Een bedrijf moet kijken wat de markt doet.

Volgens jouw redenatie had Apple alleen computers moeten blijven verkopen en geen MP3-spelers, smartphones, muziekdiensten, horloges etc.
Als je de kampeerwinkel Vrijbuiter bedoelt: daar is ook weinig van over helaas :-(

Digital Street is begonnen als fotozaak (klein winkeltje in Beuningen) en toen de webshop zo goed liep, zijn ze ook enorm uitgebreid met koelkasten, audio etc.
Digital Stret heeft inderdaad de bakens verzet:

Ik heb er in 2005 mijn eerste DSL gekocht: de eerste generatie Canon 5D.
Ik merkte wel aan verpakking etc. dat het Amerikaanse import was.
Wanneer je nu op hun site kijkt hebben ze niet eens Digitale Spiegelreflex Camera's meer en slechts 1 model 'systeemcamera'.
De marges in de fotobusiness staan duidelijk onder druk.
Geen wonder dat (bijna) overal het assortiment wordt verbreed.
Ja, de site is er met de uitbreiding ook niet op vooruit gegaan.... Maar het bedrijf is wel enorm gegroeid. Ik kom er eigenlijk niet meer, het is me te massaal en via zo'n tool als pricewatch selecteer je de goedkoopste en waar ie op voorraad is.
Inderdaad, voor mij geldt eigenlijk hetzelfde.....
Foto heeft volgens mij prima marges. Als ik kijk wat spullen net over de grens soms kosten...
Dat heeft weinig met de winstmarge van de fotohandel te maken, maar meer met belastingen en prijspolitiek van de fabrikanten.
De Sigma 16mm f/1.4 kost 449 in Nederlandse fotozaken. Ook bij Kamera Express. Datzelfde Kamera Express verkoopt ook in Duitsland onder de naam photospecialist.de, en rekent voor de Duitse markt 366 euro. Dat is ruim 18% goedkoper.
Met 1% BTW-verschil kan je dat niet verklaren.
Dat hoeft niet perse aan Kamera Express te liggen.
Veel importeurs leggen minimale verkoopprijzen op, ondanks dat dit in de EU verboden is...
Zodoende zie je dan ook vaak dat bepaalde modellen van een merk overal hetzelfde kosten.
Klopt, maar op de verkoop in Nederland verdienen ze dan vast wel wat, denk ik zo.
Dit probeerden ze 14 jaar geleden bij mij ook
Dus dat was het probleem waarom mijn sollicitatie werd afgewezen... oke ik had er wel nooit gesolliciteerd en kreeg opeens een random afwijzing, maar toch.
Vind het wel jammer eigenlijk. Altijd handig een winkel die bijna alles heeft om de hoek voor de impulsieve persoon die ik ben. Als ik iets wil is de volgende dag mij niet snel genoeg en vaak zaten ze ook wel goed met de prijzen (al ging ik voor grotere bestellingen ook gewoon naar Azerty of Megekko).

Heb de service nooit nodig gehad in al die jaren dus geen idee hoe die was.
Azerty heeft niet een fysieke shop waar je wat van de plank kan pakken, maar je kan er wel naar toe als je een probleem hebt. Ze hebben wel een afhaal punt aan hun magazijn waar je gewoon te woord word gestaan en geholpen met allerlei zaken.
Bij Azerty heb je wel een afhaal balie en computers die je kan gebruiken om je bestelling te plaatsen !
Alles wat direct voorradig is kan je afhalen bij de balie. Wacht je 5 minuten met een bakje koffie en je hebt je bestelling in je handen :)
Oh dan is dat veranderd, ik wist niet beter dan dat je er enkel je bestellingen kon ophalen of brengen voor RMA
Ja maar Raalte is 166 km rijden voor mij tegenover 5 km naar Alternate ;) Dan wordt ff snel een kabeltje of wat geheugen halen minder interessant. Dus daar bestel ik alleen als ik het de volgende dag pas "nodig" heb.
Geld ook exact voor mij haha. Reed er regelmatig langs uit het werk om ASAP een nieuw SSD of andere impulsieve computer upgrade te scoren. Helaas sinds ze ook het punt in Tholen openden een aantal keer toen gehad dat iets op voorraad stond op de website niet op de Ridderkerk locatie aanwezig was maar wel in Tholen. Daardoor kwam ik er steeds minder en ook door de steeds minder scherpe prijzen en de identiteitscrisis die de winkel leek te hebben was knullig.

Coolblue en Bol.com doen dit veel beter als van alles en nog wat leverancier. Ik vind dat Azerty het veel slimmer aanpakt door zich meer richten op de pro en zakelijke markt.
Een van de weinige redenen waarom ik nog bij Alternate kwam is inderdaad bij mij ook om het dezelfde dag nog te hebben. Verder bestel ik eigenlijk het meeste bij Coolblue tegenwoordig. Heel erg jammer... Ik denk niet dat ik online nog producten zal bestellen bij ze.
Als je zoals ik aan de ring rotterdam woont zoals ik dan is informatique ook gewoon een goede impuls aankopen optie. :+ Het is weleens voorgekomen dat ik zelfs langs allebei reed in een enkele trip.
Vind het ook jammer. Ik kom hier al jaren, destijds ook op industrieterrein Donkersloot, en mijn ervaringen met support waren goed.
Wel een aantal keer een discussie gehad maar er altijd goed uitgekomen.
Ik woon in de buurt van Ridderkerk en ging hier vaak naar toe en vond het ook een voordeel dat je direct kon afhalen.
Als alles online gaat dan zal ik hier veel minder bestellen.
Bij Alternate had ik altijd wel het idee bij een dozenschuiver binnen te stappen.

[Reactie gewijzigd door zalazar op 22 juli 2024 13:36]

Wel bijzonder dat een bedrijf als Coolblue het juist heeft over winkels openen en meer en grotere winkels en Alternate dan zijn winkel sluit, ben er wel een paar keer geweest (speciaal naar ze gereden vanuit omgeving Leiden) op een zaterdag omdat ik met spoed hardware nodig had en een lokale MyCom of PC winkel maar 1 of 2 mainboardjes had liggen en je bij Alternate nog een mega keuze mogelijkheid had.

Maar inderdaad laatste jaren was het geen PC winkel meer maar meer zoals een Action, steeds meer spullen die totaal niks met PC's te maken had. (Tuurlijk TV's etc snap ik nog wel) maar Barbecue / Grill of een vrieskist snapte ik ook al niet.
Valt toch wel mee, Coolblue heeft een veel ruimer aanbod dan Alternate.
Die barbecues zitten enorme marges op dus vind het niks gek, als je kijkt hoeveel overhead Alternate heeft qua personeel moet je wel geld blijven verdienen natuurlijk.
Juist dat met spoed bracht mij bij Alternate (of eerder, het niet willen wachten :P )
Bij zaken die minder haast hebben koop ik over algemeen alsnog via internet.

Daarnaast was het over het algemeen wel handig om ff te sparren met iemand bij het bouwen van een configuratie zodat je niet mismatchende onderdelen kocht. Tegenwoordig hebben ze dat in de configbouwer online zitten.
Ik dacht dat Alternate van oorsprong een Nederlandse firma was die alleen nationaal handel deed. Leuk om te weten dat ze internationaal ook gevestigd zijn.

Ik denk dat Alternate er goed aan doet om de fysieke vestiging in te perken tot het hoofdkantoor. De continuïteit en de concurrentie positie van het bedrijf zal zo alleen maar worden versterkt. Ik vind het anderzijds wel jammer dat, net zoals MyCom, je niet meer kan 'rondneuzen'.
Het 'rondneuzen' vind ik de laatste tijd al erg tegengevallen.
Enkele jaren geleden hadden ze nog best wat spul staan, maar de laatste maanden is er weinig van over gebleven.
Mee eens, ik kwam er vroeger graag, mooie showroom en veel spullen, maar de laatste keer dat ik er was vond ik het ronduit een armoedig zooitje, het leek meer een veredeld afhaalmagazijn. Ik was snel weer weg zonder aankoop.
ja verbazend veel lego spul hebben ze in de showroom (laatste keer dat ik er was)
Het is juist andersom, het is een Duitse firma die ook een vestiging in Nederland heeft :)
Ik ken Alternate van oorsprong uit Duitsland. Toen ze in NL begonnen was de regel dat de Duitse prijs, incl BTW, er ook nog een keet de NL BTW over kreeg en dan had je de NL verkoopprijs. Dat deed ik dus niet, al heb ik wel een PC gehaald in een winkel in Aachen (Pentium MMX denk ik, die tijd).
Nadien zijn de prijzen veel meer gelijk komen liggen.
Tja Alternate, ooit hadden ze een goede service daar in Ridderkerk maar dat is de laatste jaren heel ver te zoeken helaas. Volledig op online lijkt mij prima. Aan een showroom waar de service ruk is heb je niks dus win win voor iedereen.

[Reactie gewijzigd door HKLM_ op 22 juli 2024 13:36]

Die ervaring heb ik totaal niet

Showroom had je niet echt veel aan maar service was echt top
Ook wel handig dat je met DOA spullen zp terug kon zonder gedoe met opsturen

Voortaan maar coolblue
Eerlijk is eerlijk mijn laatste bezoek aan Ridderkerk is al zeker 5 jaar terug. Altijd prima geholpen tot ik een dikke aanvaring met de terugbreng balie kreeg over een 100% defecte NAS en daarna nooit meer geweest en zelfs online besteed ik mijn geld liever aan een andere club.
Dat is ook mijn ervaring, al is die wel meer dan 5 jaar geleden.
wist niet eens dat ze een winkel hadden,d8t dat ze alleen maar online verkochten.
Onder welke rots heb jij geleefd...? :+
Hoezo, dat heb ik ook heel lang niet geweten hoor.

Komt ook omdat ik niet zo'n hele grote fan van Alternate was, ben een paar keer slecht geholpen daar dus ik deed mijn zaken elders.
10 jaar geleden daar een zelfbouw PC gekocht wat een drama. Was een machine met destijds een RAID controller onboard, Raid opstelling etc. Zelf in elkaar gezet en dan viel de PC spontaan uit Rebuilding Raid. Probleem verteld ja zijn de schijven, nieuwe schijven erin etc. Nee hoor zelfde issue. Ja wij mogen er niks aan doen want wij hebben het niet in elkaar gezet. Ik zeg ok zetten jullie hem in elkaar, ja maar dan moet u hem uit elkaar halen en kost u 75 euro. Ik afgesproken: Als blijkt dat het probleem blijft krijg ik die kosten dan terug ja nee want. A fijn hoog in de boom uiteindelijk akkoord hun in elkaar gezet, weer nieuwe schijven ja geen problemen meer hoor. Ik zit thuis er mee te werken PC weer uit rebuilding RAID. Weer PC terug gebracht en verteld test nou eens langer door ipv effe snel, werkte een vriend van mij die dus de PC aan heeft laten staan en ja hoor toen gebeurde het ow. Nieuw mobo erin nog steeds het probleem. Lang verhaal kort chipset bug kon niet met de raid omgaan. Moeite doen om het geld terug te krijgen uiteindelijk via via het tel nummer van de eigenaar gekregen die was woest dat ik hem belde maar geld kwam terug. Door gereden naar Office Center een HP gekocht. Nee service en kundigheid zat en zit daar niet .
Apart. Ik had van Alternate nooit een hoge pet op na wat slechte ervaring met de winkel. Ook veel reviews bewijzen het tegendeel van de "enorme groei die Alternate de laatste jaren heeft meegemaakt."
Toch maak ik wel veel gebruik van hun pc-builder software. Werkt best goed. Hoop dat ze dit dus gewoon doorpakken als ze zich alleen op het online gaan richten.
De PC builder is een geweldig stukje software. Als ik de PC heb samengesteld bestel ik het vervolgens bij Azerty omdat die in 9 v/d 10 gevallen goedkoper is...
Vroeger deed ik dat ook. Totdat ik pcpartpicker ontdekte aanzienlijk meer onderdelen te combineren. Zelf gebruik ik de prijzen uit Duitsland omdat er nog niet veel Nederlandse webwinkels zijn aangesloten. Daarna een kwestie van de onderdelen kopiëren plakken bij je favo webwinkel et voila, je kunt bestellen.
Maak jij even een lijst voor mij, dan kan ik jouw werk gebruiken om het elders wellicht goedkoper te krijgen. Ik betaal je er uiteraard niet voor.
Dus je gebruikt software die alternate speciaal heeft ontwikkelt en dus veel tijd en geld in heeft gestoken en gaat vervolgens doodleuk naar de concurrent om een paar centen te besparen?? En het dan gek vinden dat er zoveel goede bedrijven failliet gaan, draait allemaal om een paar flut centen...
Paar flut centen... Draaide het maar om wat flut centen. In sommige gevallen bespaarde je tientallen euro's! Ik had het helemaal prima gevonden om een kleine bijdrage neer te leggen om hun stukje software te gebruiken. Maar zoals hierboven staat zijn er prima alternatieven. Ligt dus geheel aan Alternate zelf.
Anoniem: 574346 @Septimamus30 april 2019 16:34
Zou jij het leuk vinden als iemand jouw werk gebruikt en je er vervolgens niet voor betaald krijgt? sterker nog, het gaat naar je directe concurrent? Gebruik het dan niet als je er toch niet gaat kopen.
ze zetten zelf toch die tool online? ;) zeker online kijken de mensen eerst 10x of het elders goedkoper is...

(heb zelf vroeger lang in de electro retail gewerkt, dus ben zelf ' helaas' bekend genoeg met mensen die in de winkel van alles vragen om vervolgens letterlijk op de winkelvloer online te bestellen bij de concurrent)

service interreseert de massa niet, euro's wel
Anoniem: 574346 @kleijn198530 april 2019 17:00
Helaas is dat waar :(
Wel erg jammer want bedrijven die gewoon hun best doen voor de klant en ze niet als oud vuil behandelen hebben het steeds moeilijker.
Als ik dat niet wil, dan zet ik het toch ook niet online om voor iedereen gebruik van te maken. Alsof ze zelf niet weten dat veel mensen alleen de tool gebruiken. Ik zeg toch ook nadrukkelijk dat ik het prima vind om ervoor te betalen.
Ik weet niet wat jij een paar centen noemt maar het ging om meer dan €250 op mijn gehele configuratie, inclusief assemblage. Dat zijn niet een paar centen.
Dus je gebruikt software die alternate speciaal heeft ontwikkelt en dus veel tijd en geld in heeft gestoken en gaat vervolgens doodleuk naar de concurrent om een paar centen te besparen?? En het dan gek vinden dat er zoveel goede bedrijven failliet gaan, draait allemaal om een paar flut centen...
En ondertussen de pricewatch van tweakers gebruiken, om zeker de laagste prijs te vinden.

Beetje raar commentaar, mij lijkt het nog steeds een vrije keuze wat en waar je een bestelling plaatst.
Anoniem: 574346 @FreshMaker30 april 2019 23:35
Tuurlijk. Maar gebruik dan de tools die pricewatch biedt of de shop waar je ook gaat kopen. Is toch raar dat je ergens advies inwint en dan ergens anders koopt?
Ja, als je de tijd van een enthousiaste verkoper verspeelt ( bv ga naar Klubben, maar koop bij MM )
Maar een app/optie op een website gebruiken zien als raar ... ?

Nee, zorg dan tenminste voor een inlog voor je het kan gebruiken.
Dan is er een drempel.
Anoniem: 574346 @FreshMaker1 mei 2019 08:12
Die pc builder maakt zichzelf niet. Daar zit iemand toch steeds aan te sleutelen als er nieuwe componenten uit komen. Kost dus best veel tijd. Maar goed heb mijn punt duidelijk gemaakt.
Altijd een rot bedrijf gevonden met arrogante medewerkers die veel al niet wisten waar ze het overhadden of als je ze een keer op een beurs vroeg om een deal te maken omdat je 5 producten kocht (en je flink meer wilde betalen) dan nog boos reageren en alles meteen weer terug leggen en weigeren aan je te verkopen. Echt nooit een goede ervaring met het bedrijf gehad.

Aan de andere kant weer een bedrijf dat haar winkel sluit en alleen online verder wil gaan. Het lijkt er op dat alle massa productie goederen alleen nog maar online verkocht zullen worden binnen nu en een paar jaar. Alleen producten met een grote marge (auto's kleinschalige productie, kunstwerken en dat soort spul) zal nog in fysieke locaties verkocht worden. De rest zal alleen nog maar online te krijgen zijn en dat is toch best jammer.
Een keer op een beurs? Dat moet echt jaren geleden zijn. De laatste PC Dumpdag was ergens in 2010, De HCC-dagen zijn er al niet meer sinds ~2006 en de PC-Discounts zijn ook van een ver vervlogen verleden.

[Reactie gewijzigd door Señor Sjon op 22 juli 2024 13:36]

Inderdaad hele erg lang geleden maar ik ben dan ook al heel erg oud ;-)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.