Vodafone geeft abonnementen update met grotere databundels

Vodafone heeft maandag zijn abonnementen gewijzigd. De Red-abonnementen krijgen grotere databundels en Ziggo-klanten krijgen korting bij het afnemen van Start. De Red Super- en Start S-abonnementen zijn verdwenen.

Vodafone heeft maandag de nieuwe abonnementenstructuur voor sim only op zijn site gezet. Daarin is te zien dat het Red Super-abonnement met 20GB data niet meer af te nemen is en ook Start S, zonder databundel, is geschrapt.

De basisprijs van Red Together is flink omlaaggegaan en de korting die Ziggo-klanten krijgen is ook nog eens toegenomen van 5 euro naar 7,50 euro per maand. De datahoeveelheid is nog steeds 40GB en 80GB om te delen, wat verdubbeld wordt bij Ziggo-klanten.

De hoeveelheid data van Red is verhoogd naar 15GB en van Red Essential naar 5GB. Opnieuw geldt dat Vodafone de databundels verdubbelt voor Ziggo-klanten en hetzelfde geldt voor de Start-abonnementen. Ziggo-klanten krijgen daarnaast 2,50 euro korting per maand bij afname van een Start-abonnement en 5 euro bij Red.

De abonnementen gelden voor nieuwe klanten, bestaande abo's op basis van de oude structuur lopen door zolang de contractperiode geldt. Volgens Telecomproviders.nl geldt er een coulance voor klanten die tussen 7 januari en 4 maart een Start- of Red Together-abonnement hebben afgesloten: zij kunnen overstappen naar het nieuwe aanbod.

Vodafone-abo, 2 jaar Data nieuw Belminuten nieuw Prijs nieuw Data oud Belminuten oud Prijs oud
Red Together 40GB Onbeperkt € 35 40GB Onbeperkt € 45
Red Super - - - 20GB Onbeperkt € 36
Red 15GB Onbeperkt € 30 10GB Onbeperkt € 30
Red Essential 5GB Onbeperkt € 25 3GB Onbeperkt € 27
Start XL 2GB 300 € 17,50 2GB 300 € 20
Start L 1GB 150 € 13,50 1GB 150 € 13
Start M 500MB 150 € 11,50 500MB 150 € 11
Start S - - - 0MB 150 € 10

Bestaande Ziggo-klanten krijgen verdubbeling van data en 5 euro korting bij Red, 2,50 euro korting bij Start

Door Olaf van Miltenburg

Nieuwscoördinator

04-03-2019 • 08:56

207

Submitter: RSB

Reacties (203)

203
203
140
2
1
35
Wijzig sortering
Toevallig heb ik dit weekend nog gekeken hoe ik kon verlengen en met welk toestel. Toen kon ik mijn Red abonnement verlengen (naar 20 Gb = 10Gb x 2 want Ziggo) voor een maandbedrag waar ik vandaag ineens nog maar een Red Essential (naar 10 Gb = 5 Gb x 2) voor kan krijgen. De Red gaat nu naar 30 Gb maar het maandbedrag is ook weer hoger.

Met andere woorden: het wordt netjes gespind alsof mensen meer data krijgen, maar het is gewoon allemaal duurder geworden.
Klopt inderdaad! Blij dat ik net verlengd heb voor 2 jaar en kan genieten van 20gb voor 20 euro per maand 👍👍👌
Goed gedaan. Ik heb net klantenservice nog even aan de lijn gehad, en ze beamen dit ook gewoon. Knap hoor, om een prijsverhoging zo keurig te verpakken als een data-extraatje naar de mensen toe en dan ook de media hier kritiekloos in mee te krijgen :*)

Let wel even op, de Red Fair Use policy voor datagebruik binnen de EU is vastgesteld op 15 GB. Kijk dat even na voordat je op vakantie gaat.

[Reactie gewijzigd door mdijke op 23 juli 2024 01:48]

Is er ook iets over bekend wat dit betekent voor lopende abonnementen?
Uit de dealer-informatie:
Coulance
Klanten die tussen 7 januari en 4 maart een abonnement hebben afgesloten, kunnen tot 18 maart gebruik maken van de coulance regeling. Laat de klant zelf contact met ons opnemen (0800-0200976 - optie 1: Particulier).

Migratieregels
Start & Red Together abonnementen
Klanten met een oud Start of Red Together abonnement kunnen niet migreren naar een Start of Red 6 abonnement. Alleen via verlenging of een nieuw abonnement kan Start 6 worden aangesloten. N.b. Tot en met 18 maart 2019 is er wel een tijdelijke coulance regeling voor klanten tussen 7 januari 2019 en 4 maart 2019 een abonnement hebben afgesloten. Zij kunnen gratis wijzigen naar Start/Red 6.

Migraties van Red4, Red5 en Red5.1
Klanten met een oud Red4, Red5 of Red5.1 abonnement kunnen gratis binnen contractstermijn migreren naar een gelijk Red6 abonnement. Indien er factuurkorting van toepassing is, dan blijft deze ongewijzigd (met uitzondering van Essential). Indien er op het oude abonnement nog een aanvullende korting zat, dan zal deze vervallen, men krijgt dan het standaard tarief.
Anoniem: 1130189 @Melkunie4 maart 2019 11:05
Ik zat eerst bij Ziggo Mobiel en ben van daaruit gemigreerd naar Vodafone Red Essential. Als Ziggo internet-klant kreeg ik korting.
Ik betaal 15.28 euro in de maand voor 3GB data en onbeperkt bellen. Die 3GB kunnen tot 6GB verdubbeld worden vanwege het Ziggo internet abonnement.

Betekent dit dat ik die aanvullende korting hebt die jij noemt? Ik kan mijn abonnement namelijk nergens vinden in de tabel. Maar ik heb ook nog nooit een ander aanbod ontvangen.

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 1130189 op 23 juli 2024 01:48]

Ik betaal bijna hetzelfde als jij (€15,26 per maand voor Red Essential).
Laatst gechat met een medewerker van VF omdat ik kon verlengen (maar daar kwam ik financieel niet beter uit)
Blijkt dat ik een Friends&Family abo heb (dat wist ik nog wel) met daarbij de eindejaarsactie van 2017 (5 euro korting).. en die laatste was ik vergeten dat die erbij zat.
Samen met de 5 euro korting van Ziggo komt je dan uit op die €15,26.
Ik betaalde voor het oudere Red 12gb data + 1extra data sim 27 euro. Hier konden ze niks vanaf halen. Ook wil ik geen Ziggo (1gbit voor 30 euro via glas dus waarom zou ik meer gaan betalen voor minder?) dus extra korting of data kreeg ik niet.

Nu bij Tele2 een "ongelimiteerd" data abo voor 26 euro per maand, voor een jaar, genomen. Enige wat ik merk is dat de verbinding af en toe iets slechter is als bij Vodafone, verder dus gewoon alles beter!

En nee, ik gebruik de volle 5000mb per dag niet maar het is wel lekker om je nergens druk om te maken en goedkoper uit te zijn ;)
Geen idee, dat traject is wat ingewikkelder. Ik werk zelf niet voor Vodafone dus meer info dan dit heb ik helaas niet.

Ik heb zelf ook die migratie van Ziggo Mobiel naar Red Essential meegemaakt. Ik kan me van toen nog herinneren dat het daarbij om een aangepaste versie van Red Essential ging, dus ik kan me voorstellen dat daar weer andere regels voor gelden die hier dan weer niet beschreven staan. Met de factuurkorting die er in genoemd wordt bedoelen ze de korting op het abonnement indien je er een toestel bij hebt genomen.
Even een Chat sessie gehad met de Vodafone.
Maar wij, Ziggo Mobiel overstappers, gaan dan ook de reguliere prijzen betalen.
Voor mij dus totaal niet interessant.
Klanten die van Ziggo mobiel over zijn gekomen naar Vodafone hebben inderdaad een aangepast abonnement.
Dit abonnement is daadwerkelijk uniek en zul je ook nergens in de verkoop terug zien.
Bij Vodafone meestal niet voor bestaande contracten. Maar ik zeg: meestal. Wellicht doen ze deze keer KPN na.
heb het nagevraagd, dit geldt voor bestaande klanten maar dan wel pas als die verlengen...
dus op dit moment hebben bestaande klanten er niet heel veel aan.
Het is maar net of je het wilt. Overigens verlengen betekend dat jij een nieuw contract angaat, als je na de officiele looptijd niets doet dan verleng je niet en loopt het huidige contract onder huidige voorwaarden gewoon door.

Overigens 2, ik heb na nog een abo gehad te hebben bij Libertel overname Vodafone afgelopen maand opgezegd en ben overgestapt naar een provider op het KPN netwerk. Dit resulteerd in velemalen beter bereik, meer bel minuten (dubbel) en grotere databundel (dubbele) voor een lagere prijs.Vodafone was eens... maar nu absoluut veel te duur en te slecht netwerk voor waar ik kom (bijna kompleet Noord/Oost Nederland). De laatste paar jaar zijn e hard achteruit gegaan... de laatste druppel wasdat men zonder ook maar enige aankondiging de femtocel de nek om gedraaid hadden.

[Reactie gewijzigd door _Dune_ op 23 juli 2024 01:48]

Zat je met bereik dan ook nog met je libertel kaartje, want soms wil bereik met ander simkaartje ook wel verbeteren.
Ik heb door heel Nederland altijd met Vodafone prima bereik gehad, ga nu echter ook weg in mei naar simpel na 13 jaar.

Bereik is prima altijd goede service gehad, 1 keer probleem in 13 jaar met een factuur netjes opgelost.
Alleen ja 500mb voor 11 euro nee bedankt, dat kan ik ergens anders ook wel goedkoper krijgen.
De Libertel sim ben ik al lang kwijt :) , de SÏM kaart was niet zo heel erg oud. Probleem lag ook niet aan de telefoon, probleem was bij een Nokia Lumia 820, maar ook bij een iPhone SE.
Simpel is tegenwoordig T-mobile, T-mobile heeft als het goed is het beste netwerk dus dat zal wel snor zitten dan ;)

Ik ben van VF naar T-mob gegaan omdat:

1 ) T-mob véél goedkoper is
2 ) Vodafone mij de hele tijd naaistreken leverde zoals ongevraagd een nieuw 2-jarig contract afsluiten nadat de mijne verlopen was, waarbij ik ook nog steeds voor mijn (ondertussen afbetaalde) toestel betaalde en dit niet zouden wijzigen tenzij ik wéér een nieuw contract af zou sluiten van 2 jaar, maar deze "wel zou ondertekenen" (omdat het contract er voor niet goedgekeurd was, omdat het achter mijn rug om ging) -- hier nog 3-4 maanden gezeur van gehad en per direct overgestapt.
Klopt simpel is van tmobile inderdaad, dat ze beste netwerk hebben ervaar ik zelf totaal niet.
Ik hoor vaak genoeg van tmobile gasten geen bereik hadden in mijn omgeving, en de gene met KPN wel gewoon.

Maar het zal mij een worst wezen, heb eens bereik dan niet.
Ik neem niet voor niks zo kleine bundel, ik doe bijna niks met mijn mobiel.

Ik kan mij totaal niet vermaken met mijn telefoon, net zoals internet bekijk paar websites en weet al niet meer wat ik zou moeten doen op internet :p
Net of je het wilt?? Als bestaande klant heb je geen keus. Je moet je looptijd uitzitten tot het moment waarop je kan verlengen. Best genaaid vind ik. Je kan kennelijk als provider voor dezelfde prijs meer leveren, maar kiest er bewust voor om dat niet te doen bij je bestaande klanten.
Hoezo genaaid? Je hebt er als klant toch zelf voor gekozen om een abonnement met bepaalde voorwaarden aan te gaan voor een bepaalde looptijd? Als je dat niet wilt, moet je naar een provider gaan die een looptijd van 1 maand hanteert.

En soms is de situatie andersom: dan worden de prijzen voor nieuwe klanten verhoogd terwijl oude klanten de oude prijs blijven betalen. Klaag je dan ook dat jij de oude prijs blijft betalen?
Nee dan klaag ik niet, het gaan dan ook niet om een voordeel. Al moet ik wel zeggen dat de meeste bedrijven prijsverhogingen wel direct bij bestaande klanten kunnen aanpassen. Voordelen kunnen ze echter niet doorvoeren.

Het gaat hier om exact hetzelfde abonnement, maar nieuwe klanten krijgen beter. Waarom??
_Dune_ Moderator OeB @assk4 maart 2019 13:31
Voor mij is het stilzwijgend door laten lopen van een abo. over het algemeen aantrekkelijker geweest de laatste paar jaar, dan 'verlengen', wat een nieuw contract opleverd.
Hier hetzelfde. Begin 2018 verlopen. De verkoopafdeling bleef mij ook stalken voor een nieuw abo via de app, mail en telefoon. Maar toen ik eens de tijd nam en ze precies voorrekende dat ik zonder verlengen 1 euro per maand goedkoper uit ben, zijn ze daar eindelijk mee gestopt.
Geldt voor mij exact hetzelfde, heb ik ze ook voorgerekend ongeveer een maand of twee geleden. Daarnaast wilde ik er sowieso niet op in gaan omdat Vodafone geen kwaliteit meer lijkt te kunnen leveren in de omgevingen waar ik het meest kom. Ook dit heb ik aangegeven.

in mijn woonplaatst (Meppel) is de dekking slecht, in huis is het niet bestaand Nadat de femtocell in mijn meterkast de nek is omgedraaid, zonder enige waarschuwing. Vodafone is voor mij de laatste paar jaar echt achteruit gehold. Waarbij de kosten alleen maar hoger werden...

[Reactie gewijzigd door _Dune_ op 23 juli 2024 01:48]

Soms kan dat beter uitpakken al heb ik dat helaas zelf nooit meegemaakt. Het gaat mij niet zozeer om verlengen, wel dat de Provider mensen met hetzelfde abo, met dezelfde prijs, beter behandelt. Zolang mijn abo loopt wil ik deze voordelen ook (ook al stap ik daarna over).
Ik had met KPN heel slecht bereik bij ons thuis (in NO Groningen) en met Vodafone perfect... Mijn man had slechter bereik, totdat hij uiteindelijk maar eens een nieuw sim kaartje had besteld (die nieuwe telefoon vond z'n oude sim kaartje te groot en het was makkelijker om een nieuw simkaartje te bestellen dan die oude libertel sim te verknippen :p)


Ik denk dat ik maar eens ga verlengen, met die Ziggo korting zijn we waarschijnlijk dan iets goedkoper uit dan wat we nu per maand betalen...
Of je kiest voor een andere provider i.p.v. de big boys. Ik heb vorig jaar eens uitgezocht wat het voordeligste is, en dat was toen Youfone. Je krijgt weliswaar geen korting op je TV abonnement of extra kanalen. Maar de abonnementen waren echt vele malen voordeluger. Ook is het verstandig om acties in de gaten te houden, ik krijg elke maand dubbele data 20gb voor de prijs van 10gb.

Ik weet niet hoe de markt tegenwoordig is, maar zeker de moeite om eens te kijken.
Precies wat ik aangaf dus. Natuurlijk geldt het wanneer je verlengd, dat is geen moeilijke logica.

Gelukkig zit mijn partner nu op 16 euro per maand voor RED met 20GB, dat is dus altijd nog voordeliger en qua data genoeg voor hem.

Zelf heb ik KPN Budget voor 8 euro per maand, data krijg ik van m'n vader. Voordeliger wordt het niet.
Klopt, hier 20 euro voor 20gb en daar ben ik ook al erg blij mee 👍👍
Bij Vodafone worden altijd migratieregels toegepast waardoor je gebruik kunt maken van de voordelen van de nieuwe abonnementen. Wat dit betekent voor jouw bestaande kortingen en prijs weet ik niet, maar het is al vaker voorgekomen dat het gunstiger is te migreren naar het nieuwe priceplan.
De vorige verhoging gold ook voor bestaande klanten....althans bij ging ie gewoon omhoog.
Ik was onaangenaam verrast door KPN. Voordat mijn abonnement inging had men de data verdubbeld, maar ik had besteld voor de ingang van de verdubbeling, dus niet voor mij bleek het later...

Dus ik gaf aan, ik heb bedenktijd als consument (14 dagen), dus wil de order annuleren. Kon niet, want ik had besteld langer dan 14 dagen geleden, en ik kon KPN niet overtuigen dat de 14 dagen bedenktijd in gaat na het leveren van het produkt (zie uitspraak rechter 2010 --> https://uitspraken.rechtspraak.nl/inziendocument?id=ECLI:NL:RBHAA:2010:BO9358 ) Ik gaf aan, stel mijn signaal valt tegen, dan kan ik dus niet meer opzeggen, omdat de bedenktijd ingaat na het bestellen. Gaf manager van de KPN winkel aan, dat ik een prepaid kaartje had kunnen kopen en maar had moeten testen, voordat ik ging bestellen...

Niet echt een leuk start moment. Ik was bij KPN weggegaan in de jaren 90, omdat ze het nodig vonden om mijn ongelimiteerde data op te zeggen. Dat was toen mogelijk bij KPN, maar het pastte niet meer in hun verdien model, dus werd het eenzijdig opgezegd en was zodoende naar vodafone gegaan.

Door het gedoe met verdubbelen met ziggo, komt vodafone niet in de buurt van de concurrentie. Ik heb geen vodafone, maar xs4all glasvezel. Dus KPN verdubbelt wel.
Zo vreemd vind ik dat niet. Als ik een shirtje koop kan ik ook niet na 6 weken terug gaan om te retourneren en zeggen dat ik hem pas afgelopen dagen ben gaan dragen.

Ergens moet een grens getrokken worden. Ik snap dat het niet leuk is, maar dit zijn de risico’s die kunnen gebeuren. Gelukkig is KPN in veel gevallen veel coulanter in dit soort dingen dan de concurrentie.
Een bedrijf moet gewoon de wet naleven, ik mag annuleren tot 14 dagen na het oplevering service / levering produkt.

Klantendienst heeft mij 40 minuten te woord gestaan (student rechten) en gaf mij helemaal gelijk, ze zal het uitzoeken en mij terugbellen of haar meerdere... Niets terug..
In mijn app zie ik nog steeds 3GB bij mijn red Essential bundel.
Nu kan ik ook verlengen zie ik... Eens kijken wat ik ga doen :)

Edit: Vreemd... Als ik op het verlengingsaanbod klik in de My Vodafone app, dan krijg ik doodleuk wéér 3GB voor 24 euro p/m aangeboden 8)7

[Reactie gewijzigd door Nyarlathotep op 23 juli 2024 01:48]

Even bellen is dan het devies.
En als je geluk hebt wordt je nog door een zwoele stem geholpen ook.
Ik heb nog een oud vodafone red van 1,5gb data wat 3gb was geworden al, ik kreeg in december een sms dat ik hem gratis mocht omzetten(Zonder dat einddatum van contract wijzigde).
Ik heb echter niet gedaan want dan had ik totaal van 6gb gehad, ja het is gratis maar ik gebruik het niet.

Vanaf mij over naar simpel 4 euro voor 500mb en 100 belminute, wat bij vodafone 11 euro kost.
ja ik had dan 2,50 korting nog gehad, maar goed ben ik nog duurder uit :).
Nog steeds frappant dat er zoveel voordeel gegeven wordt aan Ziggo klanten, wij kunnen niet eens Ziggo afnemen omdat dat gewoon niet in onze gemeente beschikbaar is.... Zouden ze daar ook rekening mee houden?
Nope. Dit is puur om bestaande klanten vast te houden, niet om nieuwe te winnen.

Vroeger noemde we dit koppelverkoop, het zou de ACM sieren als ze dit nou eindelijk eens gaan verbieden. Korting krijgen omdat je meerdere verschillende diensten afneemt of korting omdat je vrouw, man, zoon, dochter, cavia en hamster allemaal van die partij abbo hebben op het adres is alleen maar slecht voor de concurrentie.
Dit is natuurlijk wel een ander geval. Ziggo zit niet in de mobiele telefonie, en Vodafone zit niet in de televisie en vaste internet. Vrijwel al hun concurrenten zitten wel in allebei en konden daar vele voordelen bij aanbieden, dus ze hebben de handen inéén geslagen en werken nauw samen om te kunnen concurreren.

Ze gebruiken nu zelfs dezelfde login voor Ziggo en Vodafone. Je hebt maar één account nodig om bij beide in te loggen. Je kan het in principe beschouwen als één bedrijf. Ik zie dat ook vaak, dan wordt er verwezen naar "VodafoneZiggo".

Edit: Net opgezocht, het is ook daadwerkelijk nu één bedrijf. Ze zijn gefuseerd.

[Reactie gewijzigd door unilythe op 23 juli 2024 01:48]

Het is één bedrijf maar ze zijn zelf daar ook (nog) niet helemaal duidelijk in.
Er komen nog steeds Ziggo reclames voorbij, is er de ZiggoDome en de TV zender waar je Max kunt zien noemen ze denk ik voorlopig nog wel Ziggo sport ;)
@Olaf plaatst tags onder aan het artikel en kiest bewust niet voor de Ziggo tag, maar noemt in het artikel : 'en Ziggo-klanten krijgen korting bij het afnemen van Start'. ... 't blijft lastig :+

[Reactie gewijzigd door DeComponeur op 23 juli 2024 01:48]

Voor compleetheid; Ziggo is ook niet meer Ziggo. Ziggo is het internationale "UPS" (dacht ik dat het heette), maar in nederland hebben zij de namen omgedraaid omdat Ziggo een betere reputatie had...
Het is gewoon Liberty Global. Liberty Global is een grote speler op telcommunicatie gebied, met name in de VS, Latijns-Amerika en Europa. Zij waren eigenaar van UPC en hebben in 2014 Ziggo overgenomen. Voordien waren Ziggo en UPC ongeveer gelijkwaardige spelers in Nederland, zij het in hun eigen regio's.
Zoals je zegt had Ziggo een betere reputatie als merk in Nederland dus heeft men die merknaam gehandhaafd. Na de fusie/overname is wel alles naar de "UPC infrastructuur" omgezet (feitelijk Liberty Global dus).

Een jaar later begon de flirt met Vodafone en in 2016 is er een joint venture VodafoneZiggo opgetuigd waarbij er binnen Nederland wordt samengewerkt. Vodafone en Liberty Global zijn hierin beide 50% eigenaar.
Zoveel korting krijg je niet hoor je krijgt een paar euro korting, een data verdubbeling + een tv pakket erbij.
Dit doet tmobile ook en kpn ook precies het zelfde, je ben dus niet verplicht bij vodafone te blijven als je dit wil.

[Reactie gewijzigd door Carlos0_0 op 23 juli 2024 01:48]

Dataverdubbeling noem jij geen korting, maar dat is het natuurlijk wel. Want om dezelfde databundel te krijgen als niet-Ziggo klant moet je meer betalen. Om die reden ben ik ook vertrokken bij Vodafone. Ik kan geen Ziggo krijgen en voel me als klant een beetje tweederangs. Als ik dan ook nog eens veel meer betaal dan bij andere providers is de keuze simpel (mooie woordspeling ook ;) ).
Ik zeg toch een paar euro korting, een data verdubbeling en een tv pakket, of te wel dat noem ik allemaal korting :).
Daarbij doet kpn en tmobile precies het zelfde ook, dus je ben niet verplicht bij vodafone te blijven keuze genoeg ;).

Ik heb wel vodafone en ziggo maar ga wel weg bij Vodafone, ik hoef die korting niet en data verdubbeling al helemaal niet.
KPN heeft dit ook voor haar eigen klanten zo, als je thuis KPN hebt en mobiel heb je ook een grote voordeel.
Als Ziggoe klant heb je voor 20 euro p/m Red Essential met 10GB en voor 25 euro p/m Red met 30GB. Niet zo goedkoop als Tele2 maar wel leuke bedragen. Vaak zijn er aanvullende acties bij Vodafone met nog een paar euro extra korting p/m.
.oisyn Moderator Devschuur® @Lisadr4 maart 2019 09:21
Het grote verschil met Tele2 is dat je die databundel in de rest van Europa ook hebt, inclusief 4G waar beschikbaar.
Bij alle providers is je databundel in de rest van Europa beschikbaar, maakt niet uit bij welke. Die 4G is natuurlijk wel afhankelijk van de provider.
.oisyn Moderator Devschuur® @Karun4 maart 2019 09:49
Van de Tele2 site:
Voor de databundels van 20GB en Unlimited geldt voor datagebruik in de EU een limiet van 12GB per maand. Na het bereiken van deze limiet kun je gebruik blijven maken van data uit je bundel maar geldt een toeslag van € 0,005 per MB.
Hetzelfde geldt voor vrijwel alle providers, je krijgt niet je hele bundel in Europa bij de grotere databundels. Volgens mij geeft naast Vodafone verder alleen KPN je volledige bundel.

[Reactie gewijzigd door .oisyn op 23 juli 2024 01:48]

Precies, bij Vodafone mag ik ook maar max de helft van mijn bundel in de EU buiten NL gebruiken.
.oisyn Moderator Devschuur® @unilythe4 maart 2019 10:23
Welk abonnement is dat dan? Want volgens mij klopt daar niets van. Ze hebben daar vorig jaar (of twee jaar geleden?) wel even mee geschermd, maar later afgedaan als een foutje. Maar misschien dat laatste alleen voor bestaande abo's?
Ik heb het laatst nog gelezen in de Vodafone app. Wie weet staat daar oude data in die ze zijn vergeten te veranderen?

Het leek me al onlogisch, aangezien ik net op wintersport ben geweest en daar zeker meer dan de helft aan data heb gebruikt.

[Reactie gewijzigd door unilythe op 23 juli 2024 01:48]

.oisyn Moderator Devschuur® @unilythe4 maart 2019 10:32
De Ziggo verdubbelaar is een aparte bundel he, misschien ben je daarmee in de war?
Aaah ja, ik mag de Ziggo dubbele data alleen in NL gebruiken, dat zal het wel zijn. Goed punt!
.oisyn Moderator Devschuur® @unilythe4 maart 2019 10:35
Nee, ook de Ziggo bundel mag je in de EU gebruiken. Mijn punt is dat die apart wordt geteld in de app. Je maakt eerst je normale bundel op, en daarna ga je over op je Ziggo bundel.

[Reactie gewijzigd door .oisyn op 23 juli 2024 01:48]

In de app stond dat ik maar de helft van mijn data in de EU buiten NL mag gebruiken. Er stond geen getal.

Maar goed, ik heb er in ieder geval geen last van gehad. Wie weet is het oude informatie.
Wat een onzin, Heb RED Super (icm Ziggo) en gebruik JUIST in het buitenland bijna altijd mijn volle 40GB.

Wel irritant dat RED Super nu dus weg is, gelukkig net verlenging gehad, maar volgend jaar val ik dus terug naar 30GB.

En ik zit nét geen 6 maanden per jaar in het buitenland, gelukkig wel heleboel landen, dus ik gebruik niet in één specifiek land meer data dan in Nederland.

@unilythe Mijn excuses, ik ga er van uit dat iemand je corrigeerd dat hij dat dan direct onder je doet, en ik was tot hier gekomen met lezen, en ga nu verder lezen.

[Reactie gewijzigd door zion op 23 juli 2024 01:48]

Misschien eerst even de andere reacties lezen. Er is al een uur voor jouw reactie geconcludeerd dat ik er naast zat.
Van de website van Vodafone:

"Besparen in het buitenland

In de EU gebruik je je smartphone gewoon zoals thuis, want je belt, sms't en internet gewoon uit je bundel."

Staat nergens een limiet aangegeven
Red abonnement:
Een Red abonnement heeft een standaard databundel van 15 GB. Als je Ziggo-klant bent verdubbelen we dit tot 30 GB. Van die 30 GB kun je 15 GB in de EU gebruiken.
Hier een linkje naar nergens.... :+

https://www.vodafone.nl/s...nt/redelijk-gebruik.shtml
Goeie dat stond niet op de site die ik las :)
Klopt niet helemaal, zonder Ziggo wel maar als je verdubbeld met Ziggo kun je van die 30gb maar 15gb verbruiken in de EU (dus maar de helft).
.oisyn Moderator Devschuur® @dutchnltweaker4 maart 2019 11:42
Nonsens, ik heb Vodafone met Ziggo en ik heb mijn Ziggobundel gewoon gebruikt de afgelopen 2 jaar in het buitenland.
Nou dit staat letterlijk op de site https://www.vodafone.nl/s...ed-together/2-jaar/true/:
Je bundel gebruik je ook in de EU:

Je kunt jouw abonnementsbundel in Nederland en automatisch ook in de EU gebruiken. Handig!

Bij Red abonnementen vallen de eerste 100 belminuten per maand vanuit Nederland naar andere EU-landen binnen je bundel. Voor Start abonnementen valt bellen vanuit Nederland naar EU-landen niet binnen je bundel.

Ben je Ziggo-klant? Dan krijg je non-stop gratis extra's zoals Dubbele data. Ook (een deel van) die Dubbele data kun je in de EU gebruiken. Bij een Red abonnement geldt een limiet van 15 GB per maand. Voor Red Essential en de Smart abonnementen mag je alle Dubbele data in de EU gebruiken.

Om misbruik in het buitenland te voorkomen geldt een Fair Use Policy (FUP).
https://www.vodafone.nl/s...red-together/2-jaar/true/
EU datalimiet
Voor een aantal abonnementen geldt dat zij ook vallen onder een EU datalimiet. Bekijk hieronder welke abonnementen dit zijn. Vodafone kan toeslagen in rekening brengen als je meer verbruikt dan de hieronder aangegeven limiet. Als je meer gebruikt dan het maximum brengen we kosten in rekening van € 0,01 per MB.

Ben je Ziggo-klant en heb je een Vodafone abonnement? Dan krijg je non-stop gratis extra's. Zoals elke maand Dubbele data. Bij Red abonnementen kun je een deel van die Dubbele data in de EU gebruiken.

Red abonnement
Een Red abonnement heeft een standaard databundel van 15 GB. Als je Ziggo-klant bent verdubbelen we dit tot 30 GB. Van die 30 GB kun je 15 GB in de EU gebruiken.

Red Together abonnement
Een Red Together abonnement heeft een standaard databundel van 40 GB. Wanneer je dit abonnement deelt met een Red Together Extra abonnement, verdubbelen we dit tot 80 GB. Ben je Ziggo-klant, dan verdubbelen we het zelfs tot 160 GB.

Ieder Red Together of Red Together Extra abonnement kan tot maximaal 20 GB in de EU gebruiken.

Red Pro Select abonnement
Een Red Pro Select abonnement heeft een standaard databundel van 15 GB. Als je Ziggo-klant bent verdubbelen we dit tot 30 GB. Van die 30 GB kun je 15 GB in de EU gebruiken.

Red Pro Elite abonnement
Een Red Elite abonnement heeft een standaard databundel van 50 GB. Als je Ziggo-klant bent verdubbelen we dit tot 100 GB. Van die 100 GB kun je 25 GB in de EU gebruiken.

Voorbeeld: je hebt een Red abonnement met Dubbele data van 30 GB. Van die data heb je 15 GB verbruikt in Nederland. Je hebt nu nog 15 GB over die je in de EU mag gebruiken. Als je meer gebruikt dan het maximum brengen we kosten in rekening van € 0,01 per MB.

[Reactie gewijzigd door dutchnltweaker op 23 juli 2024 01:48]

.oisyn Moderator Devschuur® @dutchnltweaker4 maart 2019 12:09
Ben je Ziggo-klant? Dan krijg je non-stop gratis extra's zoals Dubbele data. Ook (een deel van) die Dubbele data kun je in de EU gebruiken. Bij een Red abonnement geldt een limiet van 15 GB per maand. Voor Red Essential en de Smart abonnementen mag je alle Dubbele data in de EU gebruiken.
Dus tot 15GB van je dubbele databundel mag je in de EU gebruiken. Als je nu dus Red hebt, kun je 30GB in het buitenland verstoken.
.edit: nee, het is krom geformuleerd maar ze bedoelen idd max 15GB. Hier staat het duidelijker:
Red abonnement
Een Red abonnement heeft een standaard databundel van 15 GB. Als je Ziggo-klant bent verdubbelen we dit tot 30 GB. Van die 30 GB kun je 15 GB in de EU gebruiken.

Red Together abonnement
Een Red Together abonnement heeft een standaard databundel van 40 GB. Wanneer je dit abonnement deelt met een Red Together Extra abonnement, verdubbelen we dit tot 80 GB. Ben je Ziggo-klant, dan verdubbelen we het zelfs tot 160 GB.

Ieder Red Together of Red Together Extra abonnement kan tot maximaal 20 GB in de EU gebruiken.
Wel waardeloos, ik heb nu Red+Ziggo en ik kon gewoon 20GB gebruiken afgelopen zomer (en dat ook gedaan)

[Reactie gewijzigd door .oisyn op 23 juli 2024 01:48]

Had ik ook met 1 van mijn abonnementen, Red Super, 12Gb standaard, Ziggo verdubbeling er bij (12Gb) waar door ik effectief 24Gb had.

Ik maak gebruik van Multisimkaarten (was niet mogelijk bij Together)
Nu Red Super weg is gevallen weet ik niet alsof ik heel blij ben...…
Heb je hier toevallig al wat op gevonden?

Ik heb al jaren Red Super, met 2e sim in mijn (lte) Ipad.

Zelfs als Ziggo bonus wegvalt (ik ga overstappen) kom ik op 34 euro voor 20 GB over 2 sims. Dus het lijkt erop dat mijn huidge contract door laten lopen (einddatum juli 2019) beter is dan de alternatieven die ik op dit moment kan vinden.
Nee, nog niet....

Her en der lees ik wel dat het huidige red abonnement (15+15gb) volledig in Europa is te gebruiken, dus als 30gb.....

Zou dus een optie kunnen zijn als je bij Ziggo blijft
Ik doelde meer op de extra (data) sim tegen geen/lage kosten.
Bij mijn weten is er geen andere provider die een dergelijke constructie aanbied, dus jammer dat Vodafone dit uitfaseerd (lees, alleen nog maar aanbied op de 'kleine' abonnementen).

Aan de andere kant, Vodafone begint (zonder Ziggo) zo duur te worden dat het op zich wel uit kan om 2 losse sim-onlys te nemen voor hetzelfde/minder geld.
Bij mijn Tele2 unlimited abo mag ik in de rest van Europa 9GB p/m gebruiken. Ook inclusief 4G,
.oisyn Moderator Devschuur® @metalmania_6664 maart 2019 10:38
Tele2 koopt vrijwel nergens 4G in, dus dat laatste trek ik ten zeerste in twijfel. Mijn vrouw heeft Tele2, en ik weet uit de praktijk dat zij in iig Frankrijk en Italië dus geen 4G kan ontvangen. Ook niet bepaald de minste landen.

Wat je eerste punt betreft, dat is dus mijn punt. Natuurlijk mag je een deel van je bundel gebruiken in de EU, dat is EU wetgeving. Maar vrijwel geen enkele provider biedt aan dat je je volledige bundel mag gebruiken in de EU. Voor mij persoonlijk is dat een dealbreaker, juist op vakantie vind ik de databundel belangrijk.

En cue "waarom heb je internet nodig op vakantie, je bent toch op vakantie?"-reacties :z

[Reactie gewijzigd door .oisyn op 23 juli 2024 01:48]

In Duitsland pakt Tele2 standaard een matige provider, maar als ik dan handmatig kies voor Telekom heb ik wel degelijk een goede 4G verbinding.

Ik denk dat als je dat in Frankrijk en Italië ook doet, zou het ontvangst van je vrouw er op vooruit moeten gaan
.oisyn Moderator Devschuur® @metalmania_6664 maart 2019 14:34
Dat hebben we geprobeerd, en het is algemeen bekend dat de aankoop van 4G door Tele2 in het buitenland zo goed als nonexistent is.
Probleem is alleen ziggo is lang niet overal leverbaar. Als ziggo op jou locatie niet leverbaar is kun je als vodafone klant ook niet gebruik maken van dit voordeel. Slechte zaak.
Hoezo slechte zaak? Daar kan Ziggo ook niks aan doen. Als je toevallig geen Albert Heijn in de buurt hebt kun je toch ook geen gebruik maken van hun aanbiedingen.
Ik ontvang geen KPN, dus is het ook maar een slechte zaak dat ik geen KPN compleet kan afsluiten?
En als je thuis geen internet van KPN hebt, dan kan je ook geen gebruik maken van hun bundel-korting.
Ik ga er nog altijd niks op vooruit. Vodafone + Ziggo.
Mijn 1 jarige sim-only abonnement is al 2 jaar afgelopen. Ik kan nu maandelijks opzeggen, voor een bedrag nog onder de €20 voor Red Essential :') Wel met "maar" 6GB, maar die 10 heb ik echt niet nodig.

Wanneer ik de klantenservice bel, om te vragen wat mijn mogelijkheden zijn om te verlengen wordt zelfs gezegd dat ik het misschien beter zo kan laten. :9
.oisyn Moderator Devschuur® @kryptonice4 maart 2019 09:31
Als je naar Red gaat icm Ziggo krijg je 10 GB voor €20, en daar is in de praktijk nog wel een paar euro vanaf te halen via f&f of loyalty. Alleen vertellen ze dat niet bij sales, want dan verdienen zij niets.

[Reactie gewijzigd door .oisyn op 23 juli 2024 01:48]

Dat klopt inderdaad, en daar is ook naar gevraagd.
Dan ga ik uiteindelijk naar €19 per maand voor 10GB, terwijl ik nu €19 betaal voor 6GB (terwijl ik nu nergens aan "vast" zit omdat ik geen jaarlijks contract meer heb, maar het maandelijks wordt verlengd).
Aangezien je niet over de 6GB heen gaat, is het inderdaad handiger om het zo te houden ja. Je zet jezelf dan niet vast, en die 10GB heb je niet nodig.
.oisyn Moderator Devschuur® @kryptonice4 maart 2019 10:46
Het is €18 bij f&f (1 jaar): https://directsales.vodaf...ails/14647?filter=simonly

Alleen is het verkrijgen van f&f codes niet meer zo makkelijk als het voorheen was :)

[Reactie gewijzigd door .oisyn op 23 juli 2024 01:48]

Wellicht dat er nog €2,50 van die €18 af gaat. Want ze geven daar nog steeds €5 korting aan voor Ziggo klanten.

Edit: verkeerd gelezen, alleen de korting bij Together wordt €7,50.

[Reactie gewijzigd door NSG op 23 juli 2024 01:48]

Dit! Ik betaal 24,- voor 20+20Gb internet en bellen + SMS unlimited. Wel inclusief de korting van Ziggo en omdat ik al 10 jaar bij Vodafone zit. Bel elk jaar met retentie en krijg bijna altijd korting. Denk dat ik geen goedkopere deal kan krijgen als ik de prijzen hierboven zie.
Same here - ik zit op de oude Red Essentials icm Ziggo, en betaal voor 6GB/maand €15,28.
Die 4GB extra per maand heb ik niet nodig, zeker niet als me dat bijna €5,- per maand extra kost
Ik ben 2 jaar geleden overgestapt naar Vodafone omdat ze toen een van de goedkoopste waren. Maar nu heb je bijvoorbeeld 10 GB en 150 belminuten voor 12,50 bij Youfone. Ook met die 5 euro Ziggo korting zijn ze duur.

Maar ja het is voor het mannetje wel een goed excuus naar vrouw om de 'gratis' extra's te houden.
Vaak heb je bij die virtuele providers wel mindere snelheid, alleen ja heb je het ook echt nodig.
Ik ken iemand met Youphone speelt pokemon go ook enzo, en hoor hem verder nooit klagen.

Dus ja de snelheid is leuk bij de hoofdproviders, maar is echt nodig meestal niet.
Behalve de mindere snelheid ronden de virtuele providers vaak af op 100 kb. Dan gaat het met whattsapp berichtjes ineens heel hard.
Vodafone op 1 kb. Dus een abonnement van 500 MB kan bij vodafone genoeg zijn maar bij een virtuele provider heb je te kort.
Ja dat zou kunnen ik ga het merken, ik heb straks geen 3gb meer van Vodafone maar 500mb bij simpel.
Ik wou voor de 250mb gaan eerst, maar toch maar de 500mb gekozen.

Ik gebruik maar 100mb ofzo op moment bij Vodafone.
Het verschil zit hem niet in de hoeveelheid data maar in de snelheid van het data deel. Kijk daar maar eens naar ;) uiteraard moet je jezelfd de vraag stellen heb ik die snelheid nodig of niet. :)
Misschien goed om te benoemen dat de aansluitkosten weer terug van weggeweest zijn?

Blijkbaar niet terug van weggeweest, maar al eerder aanwezig.

Ik vind dat zo naar. Je wordt op deze manier ‘gedwongen’ om niet te vaak over te stappen...

[Reactie gewijzigd door Naafkap op 23 juli 2024 01:48]

Hebben ze altijd al gehad behalve bij Friends & Famliy. Ook de verwijderingsbijdrage reken je los af, terwijl dat bij andere winkels in de prijs zit.
Zonder streng toezicht hadden we een markt gehad waarbij je je telefoonnummer niet zou kunnen meenemen naar een andere provider, zouden MVNO’s niet betaaan, werden belletjes nog steeds op een minuut afgerond, waren sms’jes duurder dan een ansichtkaart en data in het buitenland prijziger dan satelliet-internet.

Om maar te zeggen: de telecom-providers hebben het concurreren niet in het bloed zitten. Op Tele2 na is er weinig drive geweest zonder regulatie-dwang om te innoveren.

[Reactie gewijzigd door Keypunchie op 23 juli 2024 01:48]

Gaat dit per direct in, of zien we dit pas volgende maand?. Want ik heb nog steeds hetzelfde als ik mijn tegoed bekijk in de app.
Voor zover ik het lees (let op de notitie onder de tabel) is dit alleen bij het afsluiten van nieuwe abonnementen en geldt dit niet voor bestaande klanten.

Je kunt wellicht navraag doen of je het huidige abonnement ook kunt wijzigen naar de nieuwe vorm.
Per vandaag, maar alleen voor nieuwe aanvragen.
Nice! Ik heb een Red Essential-Special ivm combinatie met Ziggo.. 6Gb aan data nu ivm de dataverdubbelaar. Straks dus 10 Gb en goedkoper per maand uit. Blij mee.
Huh? Hoe wordt het goedkoper volgens jou? Red Essential wordt zelfs met korting €20,=, terwijl je nu €15,= betaalt (ik heb dezelfde bundel). Ik denk dat ik rustig blijf zitten; die 6GB krijg ik nu ook al niet op.
Red Essential betaal ik nu 16 euro en een paar centen (incl. de 10 euro korting).. dat wordt dan 15 euro en een paar centen (incl. 10 euro korting). Die 6Gb krijg ik ook niet op maar zit vaak wel redelijk richting het randje.

Moet er wel van uit gaan dat het tabelletje hier op T.net klopt natuurlijk...

[Reactie gewijzigd door DigitalExorcist op 23 juli 2024 01:48]

Welke 10 euro korting krijg je dan want met ziggo krijg je maar 5 euro korting, of was dat een actie periode ofzo ?.
Verder gaat dit alleen in voor nieuwe contracten of als je verlengd, niet voor bestaande contracten.
Het was altijd een tientje korting geloof ik..

EDIT : ja volgens de Vodafone site inderdaad 5 euro korting. Volgens m'n laatste factuur (februari) was het een tientje korting.

[Reactie gewijzigd door DigitalExorcist op 23 juli 2024 01:48]

Ik heb sowieso geen korting gekregen was alleen voor nieuwe klanten, en niet voor de bestaande klanten(Of je moest misschien bellen en zeuren).
Maar bij mij zou ook gewoon 5 euro geweest zijn en geen 10, dus wel vreemd nou ja 10tje korting is wel mooi :)
Je krijgt 5 euro korting als Ziggo klant, volgens de tabel, geen 10. Dus de nieuwe prijs van Red Essential + Ziggo wordt 20 euro, geen 15.

Huidig is 6GB voor €15,=, wordt 10GB voor €20,=.

Zo lees ik 'm tenminste.
Als je Ziggo hebt wordt het 20 euro en niet 15.
Nog niet met onbeperkt internet 😞.
Niet iedereen hoeft en wil perse onbeperkt internet, zijn nog steeds die meer dan genoeg aan deze bundels hebben(Zelfs 500mb).
Inderdaad, vanaf een Red abonnement bij je bij Tele2 al veeeeeel voordeliger uit.
Voor mij zijn de kosten niet de enige reden om te kiezen voor een provider.
Voor het netwerk hoef je het bij Vodafone ook niet meer te doen, tenminste in Noord/Oost Nederland. Ik ben over naar een ander na ruim 15 jaar...
Ik zit in de randstad maar Vodafone was niet in staat ondanks eerdere toezeggingen de netwerkdekking rond mijn woning en kantoor niet waarmaken. Ik kon mijn abonnement dan ook voortijdig opzeggen waarna ik ben overgestapt naar T-Mobile. Mijn zoon heeft Tele2 gehad maar is ook overgestapt naar T-Mobile want ondanks dat de netwerken overlappen was zijn bereikbaarheid en internet-bandbreedte niet wat hij ervan had verwacht.
En bij ons is het qua bereik één en al drama sinds iemand op onze inkoopafdeling een paar euro kon verdienen door van Voda naar Tmob te gaan. Zeker als je in een nieuwbouwcomplex woont met veel beton is Tmob een drama. Ik ben thuis nu onbereikbaar voor klanten en collega’s. Heel rustgevend :)
Die inkoopmedewerker kan dat voor jou vast oplossen door een 4G versterker voor je te ritselen.
Dat is het eerste wat ik geprobeerd heb. Vanuit Tmob kregen we het antwoord dat die dingen verboden zijn.
Ik woon in Drenthe, redelijk Noord en redelijk Oost maar persoonlijk is Vodafone, in vergelijk met mijn T-mobile abonnement, vele malen beter/stabieler.
Ik zit voornamelijk in Meppel en Groningen, beide om te behoorlijk waardeloos. Meppel helemaal, met twee toestellen geprobeerd een Nokia Lumia 820 en een iPhone SE.
Ik zit in het noordoosten (toegegeven, niet het uiterste noordoosten, maar wel nabij Groningen) en de connectie hier bevalt me uitstekend ...
Elke provider heeft zijn zwakke punten in het netwerk.
Aangezien Tele2 en T-mobile gaan mergen, ook qua netwerk ga ik er vanuit dat het wel goed zit.
Heb zelf geen Tele2 maar wel T-mobile en echt sporadisch dat ik geen 4G heb.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.