Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 21 reacties
Bron: Digit-Life

De nVidia Detonater 6.49 drivers zijn uit en onmiddellijk grijpen een aantal testers hun systeem om te benchmarken. Hieronder heeft de tester van Digit-Life zijn best gedaan op een nVidia GeForce2 GTS 64MB en een Pentium III 1GHz. Hij installeerde de Detonator versies 6.35, 6.47 en 6.49 en draaide vervolgens Quake3 demo002. De resultaten:

Resolution
Drivers version  
6.35
6.47
6.49
800x600@16#f6f6f5
136.5
135.7
134.9
1024x768@16
131.1
129.7
130.9
1280x1024@16
98.7
96.2
98.5
800x600@32
126.2
124.1
125.5
1024x768@32
88.7
86.2
88.5
1280x1024@32
55.1
53.5
55.1
[break]Vervolgens ging deze meneer aan de slag met Expendable en liet deze de timedemo draaien. De resultaten:[/break]
Resolution
Drivers version  
6.35
6.47
6.49
800x600@16#f6f6f5
93.3
93.7
93.4
1024x768@16
92.5
92.9
92.3
1280x1024@16
90.0
89.9
89.9
800x600@32
93.2
93.1
93.3
1024x768@32
91.0
90.0
90.7
1280x1024@32
69.0
67.7
69.2

Uit de benchmarks blijkt dus (wederom) dat als je een setje drivers hebt dat goed werkt, je deze niet nodig hebt voor een performance boost . Met dank aan irrelevant en Dracul op het Videoplanken & Beeldkanonnen forum voor de links.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (21)

Damn.... ik moet zeggen dat die minor updates echt niet de moeite zijn... Het verschil tussen de verschillende drivers is zeer klein... Ik denk ook niet dat het helemaal juist is om op fps te gaan meten, waarschijnlijk worden er heel veel dingen gefixed, waardoor de framerate niet altijd positief beinvloed wordt... Liever een paar frame-pjes minder dan een instabiele driver...
Minor updates? Dat valt wel mee hoor:
General Fixes


Fixed OpenGL screen corruption when FSAA is enabled.
Fixed screen corrution at startup when changing modes from standard to clone with TwinView under Windows ME.
Fixed corrupted shadows in Evolva when AA is forced on.
Fixed problem in Windows 98 where you were unable to disable DesktopManager Zoom Feature.
Added support for Macrovision on CH7005/6 TV Out chip.
Added support for Micron Samurai DDR chipset.
TNT2 Pro Fixes


Fixed 3D Flowerbox OpenGL screen saver's jerky movement and display artifacts.
Fixed problem with Windows ME and Winnie the Pooh Kindergarten where you would get video corruption.
GeForce2 MX Fixes


Fixed Windows ME from enabling TwinView Clone mode when clicking Output Device tab in Standard mode
Fixed problems with TwinView black screens with 6.31 drivers.
Fixed problem of D3D benchmarks run slower on LCD than on CRT.
Fixed Windows ME system hang when shutting down with Chrontel TV encoder in TwinView Clone mode.
Fixed problem with Twinview and Ravisent SoftDVD where you would get corruption on secondary display when Video Mirror was enabled.
Fixed problem with Chrontel chip where opening a DOS window for the 2nd time would show no display on the TV screen.
Fixed problem in Windows 98 in TwinView Extended mode where the system would hang when a TV and a CRT were connected.
Fixed problem in Windows 9x with TwinView where scan-doubled display modes were not working on head 1 when using a CRT + CRT configuration.
Fixed problem in Windows 98 where the TV option in the Output Device tab was always enabled.
GeForce2 GTS/Pro/Ultra Fixes


Fixed system hang in Re-volt.
Fixed problem with Windows ME where 3D WinBench 99 and 2000 tests have severe corruption.
Fixed problem with Windows ME where you would get a Windows Protection Error shutting down after running D3D or OpenGL applications
Fixed problem in Windows 98 where shadows were flickering in Evolva Bumpmapped Benchmark.
Fixed problem in Windows 98 where the TV option in the Output Device tab was always enabled.
dan maar ook de win2k bug-fixes:
bron:www.evga.com/Support/support.ihtml?page=driversinc.html
General Fixes

Fixed problem where turning off TwinView-aware task switcher causes refresh issues when zooming
Fixed problem with OpenGL where cursor turns to solid square.
Fixed problem wherel QuickTweak button not available.
Fixed problem where drivers not allowing modes up to the pixel freq. supported by the second DAC.
Fixed problem with OpenGL where application exits when enabling Fast Hidden Line Removal.
Fixed problem where OpenGL would cause a crash back to the desktop.
Fixed problem with Control Panel Interface Custom Application Settings where selection needed to be done twice to apply it correctly.
Fixed problem with Control Panel Interface Custom Application Settings where modifying options caused them to return to the default application settings.

e-GeForce256 Fixes
Fixed a problem with OpenGL where taccum.exe gets a GPF when moved from off screen to on screen.
Fixed OpenGL MultiMon probem where OpenGL was not working with e-GeForce256 as primary, and Voodoo 3 as secondary.

e-GeForce2 MX Fixes
Fixed problem with TwinView where 1280x1024 mode was unavailable for DFP.
Fixed problem with OpenGL where clipping Auxdemo off bottom of desktop corrupts pointer.
Fixed problem with OpenGL where the mouse pointer in Taccum demo became corrupt.
Nou nou..... nog geen 1% verschil in framerate. Waarom toch altijd van dit ge#ut?
Misschien zijn er indrukwekkende verbeteringen voor de MX. ;)
Dit ge#ut heeft er wel toe geleid dat jij nu kunt zien dat er minder dan 1% verschil in framerates is. Voor overige redenen waarom getest (uitvoeriger weleens waar) zou moeten worden zie je vanzelf als je de rest van de reacties leest. ;)
Wat ik altijd jammer vindt is dat ze alleen kijken naar de fps en niet naar de stabiliteit.
Ik weet dat het moeilijk is om de stabiliteit te testen maar je kan een nieuwe driver niet afkeuren omdat deze alleen een iets lagere fps heeft, terwijl deze driver misschien wel je systeem een stabiliteitsboost geeft, wat ik eigenlijk veel belangrijker vind want de meeste computers van tweakers zijn zo overclocked dat ze zich op het randje van stabiel/onstabiel bevinden.
volledig eens! als deze driver significant sneller was of iets anders nieuws had dan brachten ze hem wel officieel uit. Nu fixed nvidia weer wat problemen. Hartstikke klasse toch.
ze brengen ze ook niet uit. ze zijn gelekt! niets marketing dus.............

Wees blij dat NVIDIA achter de schermen druk bezig is met die drivers...........

Het is ook niet snel goed he? Te weinig driver updates en je krijgt als fabrikant gezeik en nu ook al andersom.
Tss ..... maaruh .. dat lekken vinden ze zelf ook helemaal net zo erg. Als je problemen hebt met een spel of (WInME aan de fixes te zien }> )
Dan kun je deze drivers mooi gebruiken. Sites die deze drivers hebben worden ook niet gevraagd ze te verwijderen.
Wees nou blij dat ze bezig blijven. Ok, de performance gaat iets (nog geen 1% achteruit, en is dit niet verwaarloosbaar) maar misschien is een verbetering niet altijd een snelheidsverbetering in fps, maar bijvoorbeeld een stabiliteitsverbetering of een verbetering van de opstartsnelheid of meer opties, of enz...

Een rasechte tweaker wil altijd sneller, maar ja stabiliteit is vindt ik nog steeds belangrijker.
(Wat heb je nou aan een Duron600@1000 als hij om de haverklap vastloopt |:()
Tja, deze drivers fixen gewoon een aantal kleine dingen (vermoed ik).
Als ze wat nieuws willen implementeren stoppen ze het wel in de 7.xx drivers
Het gaat niet alleen om performance verbetering, IMHO is de huidige performance van de huidige drivers helemaal up-to-par.

Kijk maar in
www.tweakers.net/meuktracker.dsp?ID=382
Daar vindt je een waslijst aan bugfixes in 6.49 gepost door Jurrie... Als een driver geen performance winst levert betekent dat niet automatisch dat ze mislukt of overbodig zijn. Als een driver update nou net je favoriete spel fixed ....
en ik heb ook gemerkt dat sommige updates bijvoorbeeld niet persee de performance verbeteren maar wel bijvoorbeeld de twinview functies stabiel maken enzo.
Dus nieuwe versie drivers hoeft absoluut geen onzin te zijn, al denken sommige mensen dat wel omdat toevallig hun hardware voor en na even goed werkt.

Daarnaast zijn de nvidia drivers altijd voor een grote varieteit aan grafische chips dus een performance boost op de ene chip hoeft niet te betekenen dat er iets verandert voor een andere chip
Is het niet zo dat er qua performance weinig meer uit de chips te halen valt?
Qua stabiliteit nog zeker wel. Dus ze zijn gewoon goed bezig bij NVidia.
Draaide deze kaart op directx 7.0a of 8.0??? :?
in die 1e test is het q3a, dus da's opengl :7

en in de 2e test expendable, die gebruikt alleen dx7 functies enzo, dus het verschil met dx8 zal als het goed is niet te merken zijn. :)

maar ja, het hed er eigenlijk wel bij moeten staan...
Hoe kun je je framerate testen met Quake 3? Kan dat via de console toevallig? Weet iemand ook meteen waar ik een overzicht van de console commandos kan vinden? Thanx.
Q3A fps testen moet je ff een timedemo runnen :)
hmm-->
start Q3A, ga naar console & dan:
/timedemo 1
/demo demo001 (of demo demo002)
iedereen heeft demo001 & 002 dus is het handig om te vergelijken..
Ook zijn er ergens Xtra "zware" demos te downloaden =)
...

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True