Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 19 reacties
Bron: Digit-Life

Digit Life heeft een serie benchmarks geplaatst van de nieuwe 7.17 Detonator drivers van nVidia. Het nieuwe aan de 7 serie is dat ze ondersteuning hebben voor de NV20 (GeForce3) en de gehele DirectX 8.0 featureset. In OpenGL zijn de drivers iets sneller dan 6.47, maar in Direct3D was de snelheid duidelijk minder, zelfs bij het gebruik van DirectX 8:

* Quake3, GeForce2 GTS 64MB, Pentium III 1GHz:

6.356.477.17
800 x 600 x 16136.5135.7135.5
1024 x 768 x 16131.1129.7129.4
1280 x 1024 x 1698.796.298.8
800 x 600 x 32126.2124.1124.9
1024 x 768 x 3288.786.288.4
1280 x 1024 x 3255.153.555.0
[break]* Expendable, GeForce2 GTS 64MB, Pentium III 1GHz:[/break]
6.356.477.17 (DX 7)7.17 (DX 8)
800 x 600 x 1693.393.778.278.5
1024 x 768 x 1692.592.977.677.9
1280 x 1024 x 1690.089.975.575.7
800 x 600 x 3293.293.176.678.9
1024 x 768 x 3291.090.077.477.4
1280 x 1024 x 3269.067.666.465.9

Download de Win9x versie van de nieuwe Detonators hier, of klik op deze link voor de Windows 2000 versie.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (19)

Deze driver is afkomstig uit de Directx8 beta test gemeenschap en is alleen maar bedoeld voor de testers om enkele DX8 testjes te doorlopen. Directx 7 wordt niet ondersteund en werkt in de meeste gevallen niet eens. Tevens heb je DX8 nodig voor deze driver om te profiteren van de DX8 features. Omdat er nog een spellen met DX8 support zijn en de vele errors die deze drivers geven met spellen zoals Quake3 Halflife oa. raad ik het je dus NIET aan deze driver te installeren.
Nou dat is dan ook een mooie teleurstelling, toch? Ik neem aan dat iedereen die zit te wachten op nieuwe drivers er toch enigzins vanuit gaat dat de FPS er toch wel op vooruit gaan...

Dit zou dus beteken dat het positief is voor nieuw te ontwikkelen kaarten, maar de "oudere"/heersende generatie kaarten is al minder van belang...

Nee zo ik het bekijk moeten drivers beide terreinen (fps/ontwikkelingen) dekken en niet slechts 1 terrein...

:-( :-( :-(

PS: zal wel een run komen op oude drivers... :-)
????

Je verwacht toch niet dat ze EN dingen toevoegen EN ook nog sneller zijn?

Dit IS een compleet nieuwe serie, gebaseerd op een versie van DirectX die nog niet eens af is in een tijd dat er zowiezo nog geen software is die de extra features van DirectX 8 zou kunnen benutten......

als alles straks uitkomt en we nij versie 7.33 zitten zal het allemaal best goed komen.........
Dat verwaxcht ik wel ja, dat ze EN dingen toevoegen EN sneller zijn
Net zoals dat met de 5 serie ook het geval was:
S3 texture compressie en toch ook wel geoptimaliseerd voor Geforce2 kaarten en sneller

Vergeet het woord stabieler ook niet te vermelden
als er support voor is wel ja (na de officiele release en een hoop driver updates al dan niet gelekt)

tot die tijd.........read the replies and wheep.
Hebben zulke drivers ook nog effect op oude kaartjes met oude chipsets van vVidia, zoals een riva128?
Ik denk het niet. vanaf detonator 3 zijn alle nvidia drivers volgens mij geoptimaliseerd voor de GeForce en verwanten.
Zojuist toch ff gedownload en geinstalleerd. 3Dmark2000 gaf 4450 i.p.v.4800. en halflife weigerde (inderdaad Ernham) op te starten. Afrader dus. 'k vraag me alleen af of het installeren van de directX8 beta hier verbetering in brengt.
'k vraag me alleen af of het installeren van de directX8 beta hier verbetering in brengt.
Ik denk niet dat er verandering in komt, omdat de DX8 beta nog steeds gebasseerd is op Direct3D 7.
Ik heb ook problemen met 7.17

Mijn Q3 en 3dmark2000 benchmarks gingen met 10 tot 20 procent achteruit.

Leuk, nieuwe drivers :r :r :r :r :r :r :r :r
Tja ruud, dat heb je met zo'n gaar systeem (8>
moet je ook een vatsoenlijke PC kopen, en geen WIN ME installeren... :Y)
Hoe zit het eigenlijk met de stabiliteit van de 6.35 drivers? Ze komen er namelijk bijna overal het snelst uit.

Verder wel makkelijk zo'n overzicht. Komt wel een beetje overeen met de reacties van gisteren op de driver release.
<idee-mode>
Is het geen interessant idee om een soort tweakers.net databank samen te stellen met ervaringen van tweakers met verschillende drivers op hun eigen systeem?
</idee-mode>
NIET DOEN, DEZE DRIVERS!

Leuk, dat quake3 ongeveer even snel is (blijkbaar is er weinig aan de OpenGL code gesleuteld), maar m'n D3D-games zijn echt een stuk trager geworden, tussen de 10 en 15% ! ;(
Voor het eerst is UT onder het "experimentele OpenGL" zoals ze het zelf noemen, nu sneller dan onder D3D... :?
En dat komt niet omdat OpenGL verbeterd is...
Bij mij werkte quake2 ineens niet meer :(

Ook was de schermresolutie teruggesprongen naar 640*480*256 :r :r :r :r en kon ik niet meer de resolutie 1152*9.. meer draaien alleen maar 1024 of 1280. schijtdrivers, maar weer snel terug naar 6.47 van vorige week!

Oja dit alles onder win2k
:( :( :( :( :(
Ook bij mij kwam de melding NVOPENGL.DLL faillure.
toen de 6.31 nvopengl.dll terug gezet en had ik een vooruitgang van wel 4 fps bij een reso van 640/480
Bij 1024/768 maar 44 :(
Dus tis nie best nee die 7.17

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True