Logitech neemt Plantronics niet over

De overnamegesprekken tussen Logitech en Plantronics zijn beëindigd, volgens beide bedrijven, die met een mededeling komen na geruchten over een dergelijke overname. Verdere details over de gesprekken geven de bedrijven niet.

Normaal gesproken reageert Plantronics niet op geruchten, maar doet dat nu naar eigen zeggen wel, aangezien Logitech volgens Zwitserse regels verplicht was de status van de onderhandelingen toe te lichten, na de geruchten van afgelopen weekend. Net als Plantronics meldt Logitech alleen dat de gesprekken beëindigd zijn. Volgens Reuters had Logitech twee miljard dollar over voor Plantronics.

Volgens Plantronics is het bedrijf op weg om de doelen van zijn langetermijnstrategie te behalen en zijn de goede resultaten van zijn afgelopen kwartaal daar een demonstratie van. Plantronics is een Amerikaanse maker van audiocommunicatie-apparatuur, zoals headsets, een markt waar Logitech ook op actief is. Het Zwitserse Logitech nam eerder dit jaar Blue Microphones over voor 117 miljoen dollar.

Door Olaf van Miltenburg

Nieuwscoördinator

26-11-2018 • 07:38

55

Reacties (55)

55
54
19
0
0
16
Wijzig sortering
Grappig dat het zo rustig blijft. Toen AkzoNobel aankondigde de overname af te slaan, stond het internet (nationaal en internationaal) vol met berichten over hoe 'dom' ze wel niet waren om het aanbod af te slaan en Nederlands te willen blijven, maar in dit geval blijft het overal rustig, terwijl dit beide grote techspelers zijn.
Die situaties zijn moeilijk met elkaar vergelijkbaar. Plantronics is aan de beurs nagenoeg 2 miljard waard en dan is een bod van 2 miljard maar zelden een winnaar. Bij AkzoNobel lagen de verhoudingen anders. Bovendien was er destijds gebruik gemaakt van beschermingsmechanismes die volgens veel internationale investeerders de markt verstoren. Die mechanismes bestaan in de VS niet en Plantronics heeft dus gewoon een te laag bod afgewezen.
Totaal ander verhaal. Akzo is een speciaal bedrijf (voor NL) en ook wereldwijd bekend vanwege hoogstaande producten.

Plantronics en Logitech beide meer dertien in een dozijn bedrijven die niet echt iets unieks of speciaals meenemen
Jammer, hoopte dat Logitech eindelijk deugdelijke headsets gingen maken als de overname van Plantronics een feit was.

Zit inmiddels op mn 3e G933 ..die ook al kapot is (binnen garantie)

[Reactie gewijzigd door joon op 23 juli 2024 13:52]

Waarom koop je dan geen Plantronics als die wel deftige headsets maken?
Waarom koop je dan geen Plantronics als die wel deftige headsets maken?
Wellicht omdat deze in andere opzichten niet voldoet aan de eisen van de gebruiker.
- Draadloos (Bluetooth)
- Overear (redelijkgroot)
- Geen nepleren 'oorschelpen' of hoofdband (welke enorm afbladeren)
- Opladen en gebruiken aan de kabel

In de eerste instantie lijkt bv. een BackBeat PRO 2 een prima oplossing, maar heeft dus wel nepleren oorschelpen welke volgens de reviews hier behoorlijk gaan bladeren en ook nog eens vrij slechte Bluetooth heeft.

Ik heb zelf ook een G933, ook niet heel meer (mic stuk) en heel veel gelazer met van alles en nog wat. Maar hij zit bijzonder comfortabel (voor mij) en tegenwoordig is het geluid uitstekend. Ik zou deze echter mensen niet snel aanraden, omdat veel mensen niet de eisen heb die ik heb (zoals hierboven), daar zijn vast betere en goedkopere oplossingen voor.

Als je dan kijkt naar een Sennheiser GSP 600 dan ziet het er mooi uit, maar weer bedraad...
En vergeet niet dat in 2016 (toen een hoop van ons de G933 kochten) er een heel ander aanbod was dan nu.
De les is geleerd maar de fout is helaas al gemaakt. :Y)
Meerdere keren precies :p
Of hij is 2x vervangen binnen garantie? ;)
Iets met ezel en 3x...... |:(
Garantie?

Heb mn comment aangepast ter verduidelijking.

[Reactie gewijzigd door joon op 23 juli 2024 13:52]

3e keer kapot binnen garantie is reden tot ontbinding koop. Dat wil zeggen: Geld terug vragen is een optie
Mee eens de kwaliteit van hun producten is zwaar ondermaats. Ze leven puur nog van de naam (en iedereen blijft die zooi kopen vanwege de naam). Trust heeft inmiddels al een betere bouwkwaliteit. En dat zegt genoeg.
Hoe komen ze aan die naam? Ik ben namelijk redelijk tevreden met mijn logitech hardware.
Hier nog al mijn peripherals zijn van Logitech. Muis, tobo en headset. Op wat haarscheurtjes na bij mijn oorschelp (waar ik een nieuwe voor heb gekregen) doet mijn headset het nog uitstekend!!!
De muizen en toetsenborden van Logitech bevallen me nog steeds zeer goed, de headset helaas niet, 2x gebroken vlak boven de oorschelp, moet hem redelijk voorzichtig afzetten anders gaat het stuk. Ook de powerknop is een zwak punt.
Headsets zijn ook een meme. Er bestaan naar ik weet maar twee deugdelijke gaming headsets en dat zijn de hyper x clouds en de cooler master MH751's, allebei afgeleid van bestaande headphones die voor muziek zijn bedoeld. Ze hebben dus het ontwerp van een bestaande koptelefoon nageaapt, ander kleurtje en logotje gegeven en er een microfoon op gegooid. Bij de cooler masters kan je de mic er zelfs afhalen, net als de kabel. Eigenlijk best slim.

[Reactie gewijzigd door Undie op 23 juli 2024 13:52]

Ja inderdaad, daarom zei ik eerder ook al,

"Voor gaming vind ik de HyperX Cloud serie nog steeds het prettigst, zit prettig, geluid is goed en hij is van metaal niet plastic"
Van de periode toen de enige concurrentie die ze op randapparatuur hadden van Microsoft kwam. Er waren maar een handje vol bedrijven die randapparatuur verkochten.

Problemen die ik met Logitech ervaren heb:

Headsets die volledig van Plastic zijn en snel breken.
Het kunstleer van de headsets dat na 2 a 3 maandjes los laat en schilfert.
De lijm waarmee het rubber vast zit op de muizen lost op en laat los na een paar maanden.
De rubber coating op muizen slijt na een maandje of 2 al weg.
Kabelbreuken in de draadloze headsets waardoor 1 speaker niet meer werkt.
Muis sensoren van laser muizen die niet werken op de beloofde ondergronden.
Niet verwisselbare accu's in headsets en muizen die er na een half jaar al de geest aan geven.
Subwoofer die het na 5 maandjes al begaf.

Sindsdien komt er geen Logitech meer in dit huis. Sindsdien een hoop geld uitgespaard omdat ik die rommel niet iedere keer moet vervangen wanneer het, het begeeft.
Sorry maar misschien moet jij een beetje voorzichtig zijn met je spullen? Want ik heb zelfs meerdere Logitech hardware die allemaal langer meegaan dan de non logitech voorgangers.
Je hebt gelijk ik had makkelijk kunnen voorkomen dat de accu's het begaven, het kunstleer dat gaat schilferen, dat de lijm achter het rubber oplost. Sorry maar wat een kansloze opmerking.

Daarbij geef ik ook nog eens aan dat sinds ik ben geswitched naar andere merken, er niets meer kapot is gegaan. De bouwkwaliteit van Logitech is gewoon ruk. Daarom is er ook een enorme handel in losse onderdelen van derden waarmee je Logitech apparatuur kunt repareren.

De levensduur van Logitech producten is gewoon zwaar onder maats, terwijl je er premium prijzen voor betaald. Dan kun je beter terecht bij merken als SteelSeries, Microsoft, Roccat HyperX en Razer. Die gebruiken veel betere materialen en constructies. En komen doorgaans ook veel beter uit de tests.

[Reactie gewijzigd door Seth_Chaos op 23 juli 2024 13:52]

De G51 spekerset heeft het bij mij jaren goed gedaan en doet het nog steeds perfect, ook de subwoofer doet het nog perfect. Ik heb de set losgekoppeld omdat ik alleen maar de headset nog gebruikte, anders had ik de speakers zeker nog in gebruik. Ik denk dus echt dat het aan het gebruik ligt en niet aan de apparatuur zelf.

Maten van me gebruiken ook al jaren de G933 headset naar volle tevredenheid, zonder last te hebben van accu-problemen of schilfers.

[Reactie gewijzigd door CH4OS op 23 juli 2024 13:52]

Ik weet niet hoe de steelseries headsets zijn maar ik weet wel uit ervaring dat de muizen en toetsenborden ondermaats zijn. 1 muis waarvan de knoppen en het wieltje veel te snel versleten (en geen zijwaartse scroll, dat is ook wel een flink minpunt) en een toetsenbord wat met een defect (dubbel/drievoudige aanslag of juist geen registratie bij 1 toets) uit de fabriek kwam. Geen Steelseries meer voor mij.
Kabelbreuken in de draadloze headsets
Hahaha lol, klinkt wel een beetje gek...
Als Logitech leeft van zijn naam, waar leeft Trust dan nog van? :) Misschien moet Logitech Trust maar overnemen dan....
Iets met goedkoop, en meeste mensen gaan toch voor goedkoop. Het spul van Trust werkt wel al is het meestal niet van hoge kwaliteit uit eigen ervaring.

Logitech daarintegen is zwaar ondermaats geworden. Zeker voor de prijs wat ze nog vragen. Het enige waar ik nog redelijk tevreden over ben is de service van hun. G930 was binnen 1 week vervangen. G900 receiver kwijt gespeeld en kreeg wel gewoon een nieuwe.
Daar kies je wel zelf voor, dat je na de 2e die kapot ging al niet dacht of een ander te nemen. De RIG 800 is echt een prima headset
Waarom zou je binnen garantie een nieuwe heatset kopen? de headset is iedere keer omgeruild.
Voor die prijs mag je echt wel wat deugdelijks verwachten.

En thanks voor de aanbeveling, zal er zeker naar kijken zodra dit exemplaar het volledig begeeft.

[Reactie gewijzigd door joon op 23 juli 2024 13:52]

Dan is het begrijpelijk als hij binnen de garantie valt dat je dan geen nieuwe gaat kopen. En natuurlijk mag je wel een deugdelijk product verwachten.
Vond de RIG serie zelf verschrikkelijk, heb een exemplaar op test gehad van Plantronics (doe UC voor werk), de Plantronics Voyager Focus UC is wel een geweldige headset imo en de Blackwire ook.

De G633 en 933 van Logitech zijn zwaar, lomp en gaan heel snel kapot naar mijn bevindingen.

Voor gaming vind ik de HyperX Cloud serie nog steeds het prettigst, zit prettig, geluid is goed en hij is van metaal niet plastic.

[Reactie gewijzigd door Ashrah op 23 juli 2024 13:52]

Waarom zou je binnen garantie een nieuwe heatset kopen? de headset is iedere keer omgeruild.
Voor die prijs mag je echt wel wat deugdelijks verwachten.

En thanks voor de aanbeveling, zal er zeker naar kijken zodra dit exemplaar het volledig begeeft.
Ja dat is wel erg triest ja dat hij nu al voor de derde keer stuk is, mijn vader gebruikt veel de Sennheiser HD 380 Pro, hij vind het heerlijke headset.
Waarom koop je dan geen Plantronics als die wel deftige headsets maken?
Op verkeerde gereageerd blijkbaar...

[Reactie gewijzigd door Nha op 23 juli 2024 13:52]

Ben even benieuwd wat is 3 keer kapot is gegaan? heb hem zelf ook maar gelukkig nog niks gebeurd. maar dan weet ik waar ik op moet letten eventueel!
De Powerknop is 3 keer kapotgegaan, de headset gaat wel aan maar het linker of rechterkanaal is dan beduidend lager qua volume dan de andere kant.

Als je dan een beetje friemelt met het knopje dan lukt het uiteindelijk wel, dit wordt steeds erger totdat op het gegeven moment het helemaal niet meer juist werkend te krijgen is.

Sinds ik het merk bij het 3e exemplaar laat ik de headset nu aanstaan zodat ik er nog een beetje levensduur uitkrijg, Heb deze nu ook al 2x open gehad om het knopje intern te fatsoeneren, de volgende keer haal ik de knop er af en zorg ik dat deze permanent aanstaat met een paar gesoldeerde draadjes.
Plantronics maakt geen gaming headsets, blijkbaar wel!

[Reactie gewijzigd door no_way_today op 23 juli 2024 13:52]

En wat is er 'gaming' aan zo'n headset, behalve dat het er monsterlijk uit ziet? :P
heb de rig 800 ook. goeie headset. lightweight en comfortabel. mic is ok/goed en is vrij flexibel.
Ja ik snap dat ook nooit zo goed, ik gebruik zelf mijn JBL E55BT overal voor, op mijn phone voor muziek en ook wanneer ik game (PS4)

Is lekker licht, zit comfortabel, kan ook draadloos (18 uur houd houd deze het wel vol) en heeft een prima microfoon, en laad ook vrij snel op.
Microfoon is geen extra armpje en kan dus ook niet snel stuk (buigen), geeft ook nog eens prima geluid (vind ik)
Ziet er ook niet uit als een kermis apparaat...

https://www.jbl.nl/over-e...ck-GLOBAL-Current#start=1
Heb zelf een Teufel Real Blue NC en dacht die ook wel eens te kunnen gebruiken voor het gamen maar vreemd genoeg was dat geen succes(met draad geprobeerd), geluid soms weg als er het klonk wat te erg schel), en het had ook geen microfoon, althans die goed zou kunnen werken met het gamen hoewel je die dus los kopen dat begrijp ik. Bijna alle gaming headsets hebben een bepaald 'kermis' uiterlijk, smaken verschillen maar deze Plantronics die Ameze86 linkt ziet er best cool uit in dit genre, m.i. ;)
En ik doe al 6 jaar met dezelfde G930, die gewoon nogsteeds elke avond draadloos gebruikt wordt ;)
Het leer op de kussentjes is ondertussen wel af aan het brokkelen, maar daar heb ik geen last van.
Klopt, ik had hiervoor ook een voorganger van deze headset waar ik helemaal geen problemen mee had behalve dat, inderdaad, de kussentjes zorgde voor zwarte roos.

Dat er na al die tijd geen revisie is geweest die dit probleem heeft opgelost sta ik wel een beetje van te kijken, ik ben immers niet de enige met dit probleem. (power knop probleem)
Je moet dan ook geen headset kopen van een gamingbedrijf maar van een in audio gespecialiseerd bedrijf. Logitech doet ook audio maar lowend en sinds een korte tijd, ik zou eerder mijn kans wagen bij bedrijven zoals Sennheiser, Beyerdyanmic, Audio-Technica...
Of Plantronics maar ik weet niet hoe dat is voor bijvoorbeeld muziek, ik kan me voorstellen dat ze tevreden zijn zolang de frequenties van de menselijke stem maar goed worden opgevangen en weergegeven.

[Reactie gewijzigd door Verwijderd op 23 juli 2024 13:52]

Plastic huls breekt, earpads scheuren, drivers gaan overleden, microfoon stopt met werken, AUX/USB aansluiting overlijdt, etc.
Repareren is het niet waard aangezien vervangen vaak goedkoper en/of minder moeite is (voor de fabrikant vooral).
Plastic headbands breken na enkele jaren (soms maanden) heel eenvoudig en vaak met die breuk de kabels die er in zitten ook zo is mijn razer kraken na 2.5jaar gebroken heb de kabels terug aan elkaar gehangen en plastic aan elkaar gelijmd maar 1 oorschelp had geen geluid meer. Heb dan een G933, Arctis 7 en Razer Man o war besteld om te vergelijken en Logitech was de duurste voelde cheap aan, slechte earpads en heb em direct retour gestuurd.
Ooit 1 maal een headset van hun gekocht. Enkele maanden later kwam Windows 10 uit, daar hebben ze nooit support op gegeven met die headset. Om over Linux support nog maar te zwijgen.

Edit: het ging hier over Plantronics

[Reactie gewijzigd door jarco5000 op 23 juli 2024 13:52]

Wellicht handig dat je aangeeft over welke producent je spreekt.

En wellicht kom ik uit de computer oertijd, maar het is ook aan jou om te controleren of hard/software compatible is. Als er een paar maanden voor general release nog geen compatibility is met W10 dan was er best een grote kans dat die er nooit zou komen. Dat hebben we ook gezien bij WinXP en Win7. Dan is aan jou de keuze om wel of niet te upgraden naar W10 te riskeren.

Over Logitech headsets: Kwaliteit is een 'wild crapshoot', maar als ik eerlijk ben is er nog geen enkele leverancier geweest van dergelijke headsets die consistente kwaliteit levert (behalve consistent bagger).
Ik kon via werk goedkoop een Plantronics Voyager Focus UC halen. Voorheen een (bedrade) Bose en Sennheiser HD598 CS. Deze doet het al jaren. Soms kleine verbindingfout, maar gaat nooit stuk en werkt echt zeer goed. Fijne smart functionaliteiten. Plantronics imo een topbedrijf.
Ik heb hem even opgezocht, dat ding kost op de Platronics website zelf €358(!!!). Wat maakt hem precies zo goed? Het lijkt mij dat deze headsets puur gericht zijn op communicatie, voor dat geld zou je drie hele degelijke headsets van andere merken kunnen kopen volgens mij.
Ik kon hem via werk voor 40,- krijgen. Kan me herinneren dat ze normaal rond de 220,- waren. Het is de b825 en ik zie hem in de pricewatch voor 195,-

[Reactie gewijzigd door bobberg op 23 juli 2024 13:52]

Fair, maar mijn vraag blijft: Wat maakt juist deze headset nou zo bijzonder?
Misschien biased doordat het m'n eerste bluetooth headset is, maar: Goede integratie met Skype for Business, Google Now (op de fiets zonder naar telefoon te kijken mensen kunnen bellen of muziek afspelen en controleren) en ook nog eens best goede sound (inclusief aptx) wat vergelijkbaar is met een mid-range Sennheiser van rond de 150 zijn de echte pros.
Ik heb twee headsets, beide zakelijke gesprekken. Een Plantronics Voyager Edge (in ear, bluetooth) en een Plantronics Blackwire C320-M (bedraad met een USB adapter waar o.a. een volume in zit). Ik ben zeer tevreden over Plantronics.

Daarnaast heb ik aanvullend een JBL Flip 2 voor meetings. Die is prima geschikt, mits op 100% volume (voldoet).
Gelukkig maar. Plantronics maakt goede headsets, dik kans dat Logitech dat om zeep had geholpen.... Ik heb nu mijn tweede Plantronics headset voor mijn mobiel in 8 jaar en ben er zeer tevreden over. Goed geluid, ook de tegenpartij verstaat je luid en duidelijk, geen ruis, lange gesprekstijd, snel op te laden en degelijke bouwkwaliteit.
De Logitech kwaliteit is niet meer wat het geweest is...

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.