Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Chrome-browser krijgt een scrollbare tabbalk

Google bevestigt dat gebruikers bij een komende update van de Chrome-browser kunnen scrollen bij de rij tabs die ze hebben openstaan. Daarmee volgt Chrome de andere populaire browsers, die deze functie al langer hebben.

Een van de ontwerpers van de interface van Chrome, Peter Casting, bevestigt de komst van de scrollbare tabrij op Reddit. Hij meldt dat Google eraan werkt, maar zegt niet hoe lang het duurt voordat deze functie naar de browser komt. In antwoord op de vraag van een gebruiker hoe hij om moet gaan met grote hoeveelheden tabs, reageert Casting dat het kan helpen shift of ctrl in te drukken en te klikken op meerdere tabs, om de selectie zo als groep naar een nieuw venster te kunnen slepen.

Chrome maakt de tabs steeds kleiner naarmate de gebruiker er meer opent, waardoor tabbeheer steeds moeilijker wordt. Concurrerende browsers als Firefox, Edge en Safari hanteren een grens voor het verkleinen van de tabs, zodat bijvoorbeeld nog wat tekst naast de favicon zichtbaar blijft. Dat heeft wel tot gevolg dat een deel van de tabs uit het zicht verdwijnt, maar door te scrollen in de tabbalk zijn deze te benaderen. Eerder deze week verschenen aanwijzingen dat Chrome een mogelijkheid krijgt om tabs te groeperen. Dat lijkt op een functie van Edge om groepen tabs tijdelijk opzij te zetten.

Chrome tabs

Door Olaf van Miltenburg

Nieuwscoördinator

23-11-2018 • 14:54

108 Linkedin Google+

Reacties (108)

Wijzig sortering
Bestaat er genoeg RAM op de planeet om zoveel tabs tegelijk open te hebben?
Met een Chrome plugin als The Great Suspender is dat al helemaal geen probleem. Die plugin kan je helemaal zelf instellen zodat tabbladen die x(x) minuten/uren inactief zijn geweest, zichzelf tijdelijk "freezen" en dus geen CPU en RAM gebruiken. Of gewoon handmatig. ;)
Maar waarom wil je ze dan open hebben?
Omdat ik heel veel interessante dingen zie, waar ik helaas door verschillende redenen niet direct aandacht aan kan geven (echt geen uitstelgedrag :D ). Websites die ik wil lezen, projectjes die ik wil doen, onderwerpen waarover ik meer wil lezen.. nu bijvoorbeeld evolutie, vim, virtual machines, reddit threads, wikipedia artikels, etc. Ik heb nu 1090 tabs open in Firefox en ben blij dat deze mogelijkheid er is. Alleen wil ik iedereen wel aanraden om regelmatig een backup te maken als text bestandje, het is onvermijdelijk dat de tabs op een dag verloren zullen gaan door een crash. En waarom? Vooral omdat het makkelijker is dan bookmarks of een apart text bestandje..

[Reactie gewijzigd door TheMaurice op 24 november 2018 08:34]

Dat het zoveel makkelijker is dan Bookmarks gaat me te boven. Gezien je toch al geen organisatie hebt in de tabbalk, hoef je voor een bookmark toch alleen maar op het sterretje te klikken om het allemaal in één map te dumpen? Ik word al kriegel van een tabblad of 10, haha.
Er zijn add-ons die backups maken van je open tabs e.d. wat makkelijker maken,
https://addons.mozilla.or...?platform=WINNT&q=session
In chrome ben ik heel tevreden met session buddy maar daar lijkt geen Firefox versie van te zijn.
Om verder te werken zonder te vergeten dat je daar (ook) mee bezig bent en al half hebt ingevuld, als je die subtask (3 nieuwe tabjes) van die subtask (5 nieuwe tabjes) hebt afgehandeld die moesten voordat je met het resultaat weer verder kan met de sub-hoofdtaak, waar overigens ook nog wat andere sub-hoofdtaken open staan in afwachting tot finalisering zodat de hoofdtaak hopenlijk tot een goed einde kan worden gebracht voor 19.59 uur.
Ik gebruik mijn tabs een beetje als todo lijstje. Interessante artikelen, dingen waarvan ik denk dat ik er 'nog iets mee wil doen'. Vaak word het pas na een tijdje duidelijk of een artikel nog steeds relevant is, of dat het interessante slechts een tijdelijke bevlieging was. Daarnaast is het voor mijn werk ook handig als naslagwerk.
Waarom niet? Dat is hoe Edge en IE11 het doen. Die suspenden inactieve tabs, hebben wat leuke algoritmes om geluid van streams/video toch actief te laten en maken ze wakker zodra je ze nodig hebt. Met een beetje moderne hardware (SSD etc) en door leuke stukjes optimalisaties gaat dat bijna net zo snel als het switchen van tabs een paar browser generaties geleden.
Op dit moment heb ik 75 tabbladen in Chrome openstaan. De reden is dat ik bezig ben met veel naslagwerk en die informatie heb ik nodig om te verwerken in een verslag. Als ik klaar ben met een hoofdstuk, dan haal ik een heel reeks tabbladen weg die met dat hoofdstuk te maken hadden.
Safari lijkt dit standaard te doen, maar 406MB in gebruik met 102 tabs open. Zelfs op mijn iPhone heb ik regelmatig 100+ tabs open staan zonder dat ik er qua performance iets van merk.
Toevallig vanavond even een paar tabs gesloten op mn moeder dr iPhone. Ik had 4 tabs geopent, dus besloot ik om alle tabs tegelijk te sluiten. Kreeg een melding over 500+ tabs. (Ja ze sluit dat nooit af) toch best fijn hoe iOS werkt met geheugen management.
Nou, alle browsers die ik gebruik zorgen er ook voor dat oude tabs niet inladen wanneer je de browser opnieuw opstart (Firefox) of gooien ze uit het geheugen zodra dat vol is terwijl ze wel in de lijst met tabs blijven staan (Chrome op Android). Als je dan op zo'n niet-ingeladen tab drukt laadt hij vanzelf. Dat is toch allemaal standaard?
Chrome op windows 10 doet dat ook.
Als ik op m'n Android 100 tabs open heb verandert het knopje van "99" naar ":D" :Y)

Ik sluit zf periodiek allemaal eens. Maar an sich kost dat 0,0 resources. Wel, buiten opslag dan.
Haha, dat wist ik niet.

Precies.
Datzelfde heb ik met Yandex.Browser op Android. Toch best fijn hoe Android werkt met geheugenbeheer.
Is geen probleem in Safari. De niet recent gebruikte tabs worden op een of andere manier gesuspend naar disk oid. Je kan shitloads tabs open hebben zonder dat het je performance kost.
Lijkt me niet zo fijn. Voor zover ik weet is suspend-to-disk niet goed voor de levensduur van SSD's en de opslag die smartphones gebruiken.
Ehmm laatst 300 in 1x gesloten op iOS met chrome.
Het huidige gemiddelde van een Tweaker is 8 Gigabit dus dat is voldoende voor 50 tabs.

En Ccleaners en memory defragmenters helpen ook wel wat.
Ik ben de tijd dat 1GB RAM de standaard was allang voorbij eigenlijk...
Over generaliseren gesproken...
Ik heb ook regelmatig 30 tabs open.
Wil prima op 16 gb
Kortzichtig. Waarom zou je een tool die ram geheugen binnen de perken houdt niet gebruiken? Waar baseer je de uitspraak "malware" op?

Zeggen = bewijzen.
Het is natuurlijk geen malware, maar het doet mij denken aan de tijd dat we een app-killer hadden op iedere phone. Het is gewoon niet nodig en de vraag is dan ook als je zoveel tabs hebt open staan, of het dan niet handig is om meer geheugen bij te prikken, of je gedrag te veranderen qua tabs, in plaats van tabs suspenden. :P
Okay, ik snap wat je bedoelt. Je achterliggend idee klopt wel, app-killers zijn slecht. Ik zie hierin alleen twee wezenlijke verschillen:
  • Het gaat om ongebruikte tabbladen, niet om applicaties die het OS zelf weer activeert nadat deze gekilled is.
  • De tabbladen worden niet gekilled maar bevroren.
Ik zie wel degelijk een voordeel, waarom zou je van 50 tabbladen de processen actief houden als er toch maar een paar gebruikt worden. Verder kun je de tool configureren zoals je wilt, en is het daarmee duidelijk een power-user tool.
Wellicht heb je gelijk, maar als de tool zo goed werkt, waarom doet bijvoorbeeld Chrome het dan niet automatisch? Er moet ergens een nadeel aanzitten en ik kan het je zo opnoemen, telkens als je een suspended-tab wil openen moet je erop klikken om hem te reloaden, het gaat dus in tegen het gebruiksgemak van het vrije browsen waarin een tabblad automatisch al openstaat, of herlaad.

Misschien is hierin nog wat in te stellen, maar dit is echt zo een typische tool die over 5 jaar niet meer bestaat, net als de app-killers omdat de hardware sterk genoeg is geworden. Ik zal alsnog mensen afraden het te gebruiken en ervoor kiezen om bijvoorbeeld de pagefile (met een NVME-SSD gaat dat prima) wat uit te breiden of wat extra RAM bij te prikken (in sommige gevallen een duurdere optie).
Ligt eraan hoeveel gig je heb en wat er geopend is in de browsers. Heb zelf regelmatig 40 tabs open en dan is 16 Gb net te weinig. 90% is dan vol.
Heb zelf regelmatig 40 tabs open en dan is 16 Gb net te weinig. 90% is dan vol.
Dan doe je echt iets verkeerd. Ik heb net even geteld: nu 36 tabs open, 7.9GB van de 16GB in gebruik.
En dat is dus met Windows, nog een Firefox sessie en Excel, Skype en andere standaard zooi van werk open.
Heeft ook te maken met browser extensies die draaien :) zijn er ook een stuk of 15
Dat is een hoop ja haha! Ik kom niet verder dan uBlock, uMatrix, Ghostery en Trace. Wat heb jij dan nog meer?
Als je die extensies draait kun je beter ook een andere browser gebruiken
Verklaar je nader? Ik gebruik Chromium van Eloston in ieder geval, niet gewoon Chrome.
Ik vind het wel echt mooi....
Chrome is echt een memory hog. Firefox kan het ook goed maar het zijn echt logge applicaties aan het worden. Vooral Chrome is erg met alle temporary files.

Probeer eens Opera als browser. Gebruikt tegenwoordig de rendering engine van chrome maar voor de rest is het weer langzamerhand naar de goede kant aan het gaan (zoals opera was nog in versie 12.x). Alle functionaliteiten zitten erin die je nodig hebt + een paar extra's en qua gebruik valt het harstikke mee.

Ik heb meerdere VM's draaien met in die vm's opera open met zeker +- 100 tabs per project ongeveer. Qua memory hebben de vm's niet eens zoveel beschikbare ram als dat jullie gebruiken maar ik heb nooit maar dan nooit issues met dat de browsers ook maar 1 seconde tegen memory cap aankomen. Daarbij helpt het denk ik wel enorm dat ik op linux zit met mijn vm's en dat ik een pihole draai met ublock origin. op sommige ook noscript want sommige sites leren het gewoon niet.

Vivaldi , Brave , Opera . Allemaal browsers die zich meer richten op functionaliteit en snelheid dan veel nieuwe poespas. (zo had chrome 63.x naar 64 een aanpassing waardoor bij bepaalde rapportages in powerbi ineens alle data versprong, met als gevolg dat wij te horen kregen dat wij hun dashboards hadden gesloopt hehe).

Het klinkt heel stom maar de beste tips die ik kan geven is het volgende :

- Network wide adblocker (pihole im vm of op pi)
- Noscript if needed.
- Ghostery
- Extended security releases als je geen beta tester wilt zijn

Microsoft heeft met hun aggressieve Windows 10 introductie er doorheen gekregen dat opt-out steeds meer de standaard is. Ik zie het steeds meer bij applicaties gebeuren dat men dingen minder goed test en je het brakke product als patch aangeboden krijgt. Ik kan me een tijdje geleden nog herinneren dat een windows 10 update ervoor zorgde dat %appdata% niet meer remapped mocht worden naar een netwerklocatie... Alle roaming profiles on premise bij 1 van onze klanten kapot want hun moesten en zouden altijd het nieuwste van het nieuwste draaien.

Vroeger was een nieuwe upgrade vaak echt een verbetering. Tegenwoordig moet je het maar bezien.
Zoals welke? Want ik gebruik ook deze (+ noscript)
Heel veel marketing extensies. Scheelt uren per dag als ik het handmatig moest doen :)
En ook wat er in die tabs gebeurt. 10x een statische pagina is veel lichter dan 10 tabjes YouTube :-)
Hier op Mac, zeker 100+ tabs open (20 plugins), Photoshop, Illustrator, Blender (met actieve Eevee-sessie), iTunes, Discord en 15 Finder-vensters

Rond de 11,3GB in gebruik van de 16gb
Zit op 181tabs 5,9gb ram voor Chrome in gebruik
Zit boven dit aantal, met Firefox, verdeeld over twee instanties. Iets meer dan 2500MB. En elke keer denk ik weer dat ik ze op moet ruimen :|
Als-ie niet meer scrolled is het wellicht tijd 1 of 2 tabs te sluiten. ;)
Toch curieus. Ik ben mogelijk 's wereld meest ergelijke tabbladgebruiker en het is echt geen zeldzaamheid dat ik ruim over de 100 zit. Toch geen problemen met 16GB geheugen, vaak genoeg heb ik daarnaast een hoop andere software open staan. (Win10).
Wel kr40s heeft er 181 (!) open dus die wint.

Snap niet zo goed waarom je er zoveel open zou hebben, of je nu klikt op een bookmark tag of moet zoeken in 181 windows lijkt me lood om oud ijzer.
Pfff.. Session buddy zegt mij dat ik 584 tabs open heb.
Doetjes met maar 181 tabs :) :o
Maar 32GB ram helpt :)

Edit:
Print-screen: http://i65.tinypic.com/255kyoo.jpg

[Reactie gewijzigd door LooneyTunes op 23 november 2018 18:03]

Weet niet hoe je het doet, met 10+ heb ik al de drang om op te ruimen :P
En wat is er handig aan door 500 tabs moeten bladeren?
Waarschijnlijk is een URL intypen nog sneller.
Ah Falcon,

Ik kan je hier wel wat over vertellen haha.

Voor mijn werk moet ik met bezighouden met onder andere innovatie. Buiten mijn werk ben ik ook een echte nerd dus heb ik ook allemaal projectjes draaien waar ik als het vrouwtje het toelaat aan knutsel haha.

Een voorbeeldje :

vm01 - php/website dev
vm02 - python dev
vm03 - powershell dev
vm04 - ansible
vm05 - interne projecten vm (werk)
vm06 - innovatie vm 01 -> testen van nieuwe technieken maar vooral veel inlezen om de configuratie ervan , test cases , reports etc.
vm07 - current cases vm (voor bijvoorbeeld actuele issues waar ik mij ook op moet focussen).

Als ik dit allemaal in 1 browser zou moeten doen that would be crazy. Ik heb ook wel een paar wallabag instances maar om alles te gaan taggen, Meestal ben ik op zoek naar moeilijk te vinden oplossingen voor mijn werk , kijken naar poi's waar wij een betere dienstverlening kunnen bieden en afentoe ook gewoon 1 van me gekke interne hobbyprojectjes. vaak open : veel code repositories van open source producten / reddit / stackoverflow / google results die je gevonden hebt waar je iets aan hebt of die misschien relevant zijn. Soms meerdere source files / dan nog de management tools / wiki / passmanager etc en alle andere noodzakelijkheden. Op zich zit je dan nog niet aan 100 tabs maar als er ineens een verandering in prio is wil je nog wel later terug duiken in waar je was gebleven en er is niets fijner om snel weer een deep dive te doen met wat je allemaal open had staan. op deze manier kom je heel snel weer in je exacte denkpatroon waar je bv 2 weken geleden voor het laatst mee bezig was. Vandaar dat ik ook eigenlijk altijd vm's draai die ik snel op pauze kan zetten indien nodig. Tevens worden ze netjes gebackupped zodat mocht er ooit iets met mijn main pc gebeuren dat ik gewoon heel simpel de vm kan restoren op 1 van mijn hypervisors en via mijn laptop verder kan werken.

Ik kan me ook wel voorstellen dat bepaalde fanaten 180+ vensters open hebben aan pornhub tabs, al denk ik dat je dan wel iets meer gb nodig hebt aan memory haha.
Ik zit op 57% van de 8GB, heb +100 tabs in Opera en daarnaast nog een zooitje andere programma's op de achtergrond.
In Chrome ? Geen idee. Ik gebruik Safari en het is niet ongebruikelijk dat ik >150 tabs open heb. Zelfs op m'n iPhone of iPad heb ik vaak 100+ tabs open. Merk je niks van qua performance. Volgens mij worden niet-actieve tabs ge-suspend naar disk oid.
Bij chrome wordt dat blijkbaar niet automatisch gedaan. Er is wel een extensie beschikbaar die dat doet.

Maar 100+ tabs? Zelfs als ik elke website open die ik ken kom ik niet tot zoveel.
Heb er nu 102 open. Meestal ruim ik ze op als ik boven de 150 kom.

En hoe je er aan komt is simpel, ik laat tabs openstaan als ik denk dat ik die data (vaak documentatie van dingen waar ik mee bezig ben) later nodig nodig heb. B.v. als je in een API documentatie bezig bent dan open ik vaak een tab voor elke class die ik veel gebruik, in plaats van dat ik elke keer opnieuw op zoek moet naar de juiste pagina als ik terug moet. Zeker bij grote/complexe API's kan het soms onhandig zijn om tussen verschillende classes e.d. heen en weer te navigeren. Dan zit je zo al aan een tiental tabs.
Heb momenteel 32 tabs open en verbruikt 450 MB RAM in Chrome op MacOS, snap het RAM bashing op Chrome ook nooit zo goed...
Ga maar eens een avondje op marktplaats snuffelen in 1 tab. De GBs vliegen door je rambus! :)
Ik heb gemiddeld 30 tabs open, en dat gaat prima. Dat bespaard RAM in mijn bovenkamer. ;)
Ik heb er momenteel 16 open staan. Dat is voor mij laag in het gemiddelde. Normaal heb ik er nog wel tot 10 bij open, afhankelijk waar ik op dat moment mee bezig ben.

30+ tabs is geen probleem en ik heb 8GB ram. Het is ook maar net wat voor websites je open hebt staan.

[Reactie gewijzigd door Qlusivenl op 23 november 2018 15:16]

Ik heb niet alleen zoveel tabjes open, ik heb ook nog eens zoveel vensters (met kleinere hoeveelheden tabjes er in) dat ook dat een onoverzichtelijke rij wordt. En dan laat ik mijn computer ook nog liefst weken aan staan.

Af en toe er doorheen om wat tabs op te ruimen en helaas ook af en toe een restart van Chrome door geheugenproblemen. Maar al met al veel sneller dan steeds weer dezelfde tabs opnieuw terug op te moeten roepen.
Wel daar is maar één oplossing voor, https://downloadmoreram.com/
Haha een Rick-roll, da's lang geleden :D
Dit dus. Een paar tabs open met Chrome en er verdwijnt onmiddelijk 700mb aan RAM. Het lijkt wel alsof Google gesponsord word door de DRAM industrie
Een optie om ze aan de zijkant te plaatsen zou misschien handiger zijn. Verticaal neemt de tab-omschrijving immers weinig ruimte in en je kan dan wel voldoende horizontale ruimte hebben voor de (volledige) tekst. Deed ik vroeger ook met mijn Windows taakbalk.
Die functie bestaat, alleen niet in Chrome. Vivaldi kan de tabbladen links en rechts weergeven en in Firefox kan dit met Tree Style Tabs (als je de tabs bovenaan wilt verbergen moet je wel even een paar regels toevoegen in userChrome.css)

Ik gebruik zelf tree style tabs, werkt prima. Je wint behoorlijk wat verticale ruimte, wat enorm helpt op een standaard (breedbeeld) scherm.
Im hier nog even op in te haken met betrekking tot Vivaldi, sinds de nieuwste versie kan je nu ook, als je dat bij de opties instelt, een bepaalde tabgrootte instellen van je actieven tab.

Dus als je bijvoorbeeld 30 tabs open hebt, kan je de actieve tab breedte op, in mijn geval, 150px instellen. Op deze manier kan je dus makkelijk door de tabbladen scrollen met de muiswiel en makkelijk de naam zien van de website waar je dan op zit.

Dit, plus het feit dat je tabbladen van een domein kan groeperen, in slaapstand zetten en nog evel andere zaken, maakt Vivaldi toch wel de betere browser kwa tab management.
Volgens mij heeft Opera met de Neon concept browser dat een keertje geprobeerd. Die browser werkte opzich best prettig en liet goed zien wat een browser kan zijn als je durft af te stappen van het vastgeroeste ontwerp.

Tabs aan de zijkant zou ook mijn voorkeur hebben. Helemaal gezien websites, zelfs anno 2018, hun content vaak beperken tot een 4:3 achtige verhouding met grote witruimtes (hallo reclame) links en rechts.

Mijn Windows taakbalk staat nog steeds aan de linkerkant }:O
En zeker als je boven hd resolutie zit, heel vaak heb je daar bij websites toch niets aan omdat je dan een lading witruimte erbij krijgt (vaak is 1440 breed al ruim voldoende). Ruimte zat aan de zijkant voor bijv tabs.
Een beetje zoals je in Vivaldi kan doen (en ongetwijfeld in opera ook, wellicht nog wat browsers die daarop gebaseerd zijn).

https://venturebeat.com/w...g?fit=578%2C325&strip=all
Dit ja, daarom gebruik ik Firefox, daar kan ik dat met een plugin fixen.
Handiger? Noodzakelijk zou ik zeggen. Als je eenmaal een vertikale tabbar gewend bent, wil je never nooit meer terug.
waarom wil je uberhaupt zoveel tabbladen open hebben staan, ik raak de overzicht dan al helemaal kwijt.

maximaal 13 tabbladen anders wordt ik echt gek xD
Je hebt helemaal gelijk.
Dit is het zelfde als in 1990, een bureau met daar op, 3 open kranten, 6 boeken open, 4 magazine's, paar reclame folders, agenda open, een stapel met taken die je nog moet doen, TV aan, terwijl je een telefoon gesprek aan het voeren ben, en met je collega's aan het ouwehoeren ben.

Sommige mensen denken dat dit efficiënt is :)

Maar in werkelijkheid word je constant afgeleid, en is klikken door tabs erg druk voor je hoofd omdat je elke keer op nieuw teksten moet interpreteren om te kijken welke info die tab ook al weer was, waardoor concentreren niet mogelijk is.
Ach kom. Je beschrijft hoe elke student in de jaren 80 en 90 studeerde. Bureaus lagen vol met boeken, kopieën, papieren, aantekeningen etc. Geloof me, dat was een stuk efficiënter dan voor elk stukje informatie naar de boekenkast lopen.
daarom legde je inderdaad boeken op een stapel op je bureau, maar niet kris kras over je bureau en dat gevoel geven voor mij zoveel tabbladen helaas wel.
6 vind ik al voldoende, anders zorgt het voor chaos in mijn hoofd.
Ik heb op dit moment 23 tabbladen open staan en voor mijn doen is het lekker weinig.
Ik laat mijn chrome altijd mijn tabbladen onthouden als ik afsluit, dus ga er elke keer weer op verder. Sommige tabbladen staan altijd open zoals tweakers, andere fora en wat youtube filmpjes die ik af en toe kijk, sommige tabbladen verschillen en staan alleen open omdat ik er nog wat mee moet. Hoe minder tabbladen ik open heb staan, hoe minder ik nog hoef te doen. Boven de 40 begin ik wel zoiets te hebben van oke, nu ga ik tabbladen wegwerken.
waarom wil je uberhaupt zoveel tabbladen open hebben staan, ik raak de overzicht dan al helemaal kwijt.

maximaal 13 tabbladen anders wordt ik echt gek xD
Ik heb vaak tussen de 25 en 35 tabbladen in Chrome openstaan. Dit heeft er mee te maken dat ik vaak wissel tussen intranet sites en sites van vendors als Cisco en HPE. Ook verschillende troubleshoot pagina's staan open voor het geval dat :P Net zoals 9 notepads omdat het makkelijker te onderscheiden is.

Correct me if I'm wrong, maar als ik het nog goed heb, wordt elke tab in Chrome uitgevoerd in een sandbox, zodat je beetje veilig bent voor evt. virussen e.d.

Van de 25 / 35 tabbladen, staan er 12 tabbladen waarin verschillende tickets in staan die gedaan moeten worden. Ook al neemt Chrome veel RAM in, het blijft een goede, snelle en stabiele browser.

Om je vraag te beantwoorden; ja en nee. Ja omdat je niet de site hoeft in te tikken en alles opnieuw moet invullen als je iets zoekt. En nee omdat het op een gegeven moment te verwarrend is en je niet meer weet wat je wel en niet hebt gedaan.

Doet me denken aan de Snickers reclame, heb je te weinig RAM en veel tabs open, dan werkt Chrome niet echt. Geef je Chrome meer RAM, dan werkt Chrome weer goed :P 8)7
Vroeg ik mij ook al af. Ik heb zelden > 10 tabs open. Volgens mij hadden ze toch bookmarks niet voor niets uitgevonden?

Maar goed, zal persoonlijk zijn. Mijn Windows desktop en mijn mail-inbox bevatten eigenlijk ook nooit meer dan 10 items. Lekker opgeruimd.
Ik open vaak een nieuwe tab als ik de informatie in de huidige op een later moment nog eens wil lezen of nodig denk te hebben. Op het moment heb ik 102 tabs open, een heleboel daarvan met API documentatie van dingen waar ik mee bezig ben. Kost me 406MB RAM wat ik erg mee vind vallen.

[Reactie gewijzigd door Aaargh! op 23 november 2018 16:02]

Ik betrap er mijn eigen zelfs vaak op dat ik onbewust "close other tabs" doe.

Het brein is een raar beestje :)
Kan het dan ook uit :?
Friggin' irritant dat soort dingen.
Uiteraard: chrome://flags/ :)
Muisinstellingen iets relaxter zetten? ;) Als je er niet op "hovered" scrolled-ie ook niet.
CTRL + PageUp / PageDown werkte tot nu toe prima, maar wel relaxed als je geen keyboard meer nodig hebt.

Tabs kunnen groeperen zou ik wel erg fijn vinden, soms ben je bezig met een bepaalde studie waarvoor je een groot aantal tabs open hebt, die je even wil pauzeren.

[Reactie gewijzigd door droner op 23 november 2018 15:32]

Ik gebruikte daar vroeger voor Firefox Tab Groups voor die samenwerkte met de panorama functionaliteit die toen nog in de browser zat. Toen Quantum en het WebExtensions framework deze extension de nek om draaiden, ben ik op zoek gegaan naar een andere oplossing. De oplossing die ik nu gebruik, en eigenlijk net zo goed werkt is om gewoon tabs te groeperen in eigen browser windows. Minimaliseer de windows die je even niet nodig hebt. Met Alt-Tab pak je hem er weer bij.

Jammer dat er op windows geen manier is om alleen door de windows van een bepaalde applicatie heen te tabben zoals bij Gnome met Alt-`. Ik hou me aanbevolen voor manieren om dit ook op windows te kunnen...
Niet met Alt-TAB helaas inderdaad maar als je je taakbalk knoppen groepeert kun je daar op basis van de thumbnail snel kiezen. Maar Iets van Ctrl+Alt+TAB zou wel prettig zijn ja
Dit zit al járen in de Linux versie van Chrome. Ik ben benieuwd waarom dit zo lang heeft geduurd voor andere OS'es.
Was vroeger beschikbaar via de Chrome Toolbox extensie, maar niet meer ondersteund sinds versie 45 omdat NPAPI toen niet langer meer werkte in de browser.
Ik kan al scrollen tussen verschillende tabbladen in Google Chrome op Linux Mint 19..?
Fucking finally :D
Edge heeft dit al even (Of firefox?) bij chrome worden mijn tabbladen zo klein dat je bij het aanklikken van een tab, de tab al sluit. Dit is echt een verademing.
Wat misschien ook nog wel een optie zou kunnen zijn, is na een bepaald aantal tabbladen een extra balk erbij te tonen waarover de tabbladen verdeeld worden. Het kost wat ruimte op je scherm, maar het is wel overzichtelijker met mijn tientallen tabbladen.
Het lijkt me handiger als je verticaal kan scrollen, zoals bij de taakbalk als er veel knoppen staan.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True