Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Merkaanvraag duidt op Warp Charge als nieuwe naam voor snellaadtechniek OnePlus

OnePlus heeft een merkaanvraag gedaan voor de aanduiding Warp Charge. Mogelijk wil het bedrijf deze naam wil hanteren voor zijn snellaadtechniek, die het aanvankelijk aanduidde als Dash Charge. Deze naam faseerde het bedrijf uit.

De recente aanvraag bij het Bureau voor intellectuele eigendom werd opgemerkt door MobielKopen. De naam van de verzoeker is OnePlus en de aanvraag valt onder 'publiciteit' en de categorie voor datakabels, adapters en accu's. De huidige status van de aanvraag is dat deze momenteel door een medewerker van het bureau wordt onderzocht. OnePlus heeft een logo voor de naam bij de aanvraag gevoegd.

Het ligt voor de hand dat de aanvraag gericht is op een vervangende aanduiding voor Dash Charge, die OnePlus gebruikte om zijn snellaadtechniek aan te duiden. Twee jaar geleden probeerde het Chinese bedrijf de Europese rechten op deze naam vast te leggen, maar slaagde daarin niet doordat de naam te veel op een soortgelijke naam van het Duitse Bragi leek.

Vervolgens leek OnePlus de naam Dash Charge uit te faseren, door deze bijvoorbeeld te verwijderen van losse kabels. Ook kwam de naam niet terug bij de presentatie van de OnePlus 6 en hanteerde de Europese webwinkel alleen nog de aanduiding 'fast charge'.

De aanvraag door OnePlus

Door Sander van Voorst

Nieuwsredacteur

16-07-2018 • 11:30

86 Linkedin Google+

Submitter: GreNade

Reacties (86)

Wijzig sortering
Waarom weer een eigen variant en niet gewoon de Qualcomm SD 845's eigen Quick Charge 3?
Omdat de variant van Oneplus superieur is ten opzichte van Qualcomm's oplossing. Qualcomm gebruikt een hoger voltage terwijl Oneplus kiest voor een hoger amperage ampere. Quick Charge 3.0 gaat bijv. tot 6.5V @ 3A (19,5 watt) terwijl Oneplus met VOOC 5v @ 4A (20 watt) levert.

Het grootste verschil zit hem echter in de oplader. Een dash charge oplader heeft een dedicated circuit waardoor de warmteontwikkeling in de oplader zelf plaatsvindt. Verder wordt er dus minder voltage gebruikt waardoor er überhaupt minder warmte ontwikkeld wordt. Dit is beter voor de accu op de lange termijn én je kan tijdens het opladen veilig verder gamen of video's kijken op je smartphone zonder dat je CPU throttelt door de hitte.

Nadeel? Je hebt wel een Oneplus oplader + kabel nodig, je bent dus vendor locked.

Zie ook: https://www.androidcentral.com/dash-charge

[Reactie gewijzigd door stin00 op 16 juli 2018 12:24]

Voltage = Spanning
Amperage = Stroom
Danku! Waarom voltage en amperage nog altijd gebruikt worden, mij een raadsel. Bij ons teken je zo'n beetje je doodvonnis als je deze woorden gebruikt 8)7
En voltage staat prima in de Van Dale, dus niks mis mee.
Dat is niet waar. Quickcharge 3.0 (en hoger) heeft een techniek genaamd "INOV" wat basically gewoon qualcomm's tegenhanger is van Oppo's VOOC. Beide technieken houden in dat de telefoon en oplader direct communiceren over de geleverde spanning, waardoor de oplader direct de laadspanning voor de accu kan leveren zonder dat dit in de telefoon nog door een regulator hoeft. Hierbij hanteert QC een max. stroom van 4,6 A, grofweg wat VOOC ook levert.

Ik weet niet in hoeverre alle telefoons/opladers met QC3 en hoger ook INOV ondersteunen of dat dit een optionele addon is, maar zoveel verschillen de technieken dus niet (meer).
voltage
ampèrage


Doe je oordoppen maar alvast in, ik hoor het boegeroep van de taalpolitie al :+

Verder natuurlijk uitstekende uitleg.

[Reactie gewijzigd door Eskimo0O0o op 16 juli 2018 12:13]

Misschien dat je dan de DC-DC converter in de telefoon bypassed door de laadstroom aan te bieden in een voltage dat direct over de batterij gezet wordt. Maar dan moet er ook logica voor de stroomsturing naar de batterij in de lader zitten, en denk ik niet dat we het dan over 5V @ 4A hebben.

Prima ontwikkeling als je het mij vraagt, maar vervolgens wordt de batterij zelf ook nog warm. Dus "alle warmte" zit niet in de oplader. Die zit nog steeds gedeeltelijk in de telefoon. Enkel het DC-DC stuk wordt niet meer gebruikt.
Die warmte komt omdat de weerstand in de accu niet 0 is. Stroom door een weerstand = warmte.
Nadeel? Je hebt wel een Oneplus oplader + kabel nodig, je bent dus vendor locked.

Zie ook: https://www.androidcentral.com/dash-charge
Niet helemaal waar. Normale laders werken ook, alleen dan heb je dus alle nadelen en niet de voordelen.
Ik heb net een grote powerbank gekocht met Quick Charge voor zowel opladen van de powerbank als het opladen van de telefoon. Werkt prima met mijn Samsung telefoons (S7/8/9 ondersteunen allemaal Quick Charge en hebben een Quick Charge lader). Erg handig, maar dus incompatibel met deze telefoon voor snel laden. Het nadeel gaat dus wel wat verder dan alleen de charger & telefoon.
Omdat de technieken op een andere manier werken, waarbij de implementatie van oneplus ervoor zorgt dat de warmteontwikkeling niet in de telefoon zit
Juist. Je lader wordt warm, maar de telefoon niet. Dit is beter voor je batterij. Daarnaast is Dash charge nog steeds het snelste.
Bijna goed; Dash Charge is wel veel beter voor je batterij maar is niet het snelste. Super Charge van Huawei is net wat sneller. WrapCharge = 5v, 4A, 20W. SuperCharge = 4.5V, 5A, 22.5W.
Ik heb een lader bij mijn Lenovo P2 van 12V 2A, dus zelfs 24W!
Is dat de input van de lader, of de output van de lader? En eet de P2 ook daadwerkelijk zoveel stroom?
Ik heb ook de P2 en dat is de output van de lader :) En ja, met een half uurtje laden kan je weer even vooruit. De P2 heeft een behoorlijk grote accucapaciteit met 5200mAh, dus die kan je ook met een flinke stroom laden (10C @5200mAh is flink meer dan 10C @3000mAh).
Volgens de specs sheet hier heeft de P2 Quick Charge 3.0 en volgens wikipedia heeft dat een cap van 18 W.
De P2 ondersteunt überhaupt geen Quick Charge, dus dat staat fout in de specs van Tweakers. Er wordt een Lenovo specifiek protocol gebruikt wat laden met 12V / 2A ondersteunt, en alleen met de bijgeleverde lader van Lenovo.
Ook fout. Volgens een artikel van digital trends. Zal Super vooc opladen met 10v 5a 50w dus dat is verdomd snel
Ehm, nee? Jij hebt het over Super VOOC. Super VOOC Charge is nog niet geïmplementeerd in toestellen. Zelfs de Find X heeft dit nog niet: nieuws: Oppo introduceert Find X-smartphone zonder inkeping, maar met uitschu...

Staat zelfs in je eigen artikel ;).
https://www.gsmarena.com/oppo_find_x-7885.php

de specs daar geven toch wel de Super VOOC aan.
GSMArena misschien, maar Tweakers niet. Ook in de aankondiging staat het zo.
De gewone Find X zit met een enkele batterij van 3730mAh en ondersteund alleen VOOC.

De Flash en Lamborghini versies hebben allebei twee batterijen van 1700mAh. (Totaal 3400mAh.)

Alleen de Lamborghini versie wordt gepromote met Super VOOC, maar iets zegt mij dat de Flash versie het misschien ook wel ondersteund.

Edit: nog even verder gelezen op de Chinese Oppo website: de Flash versie heeft ook Super VOOC.

(Flash versie is de gewone versie maar dan met 256GB en die dubbele batterij. Of die in NL wordt aangeboden weet ik niet. )

[Reactie gewijzigd door Foreigntroll op 16 juli 2018 14:59]

Lol, dat hoor je mij toch niet zeggen? OPPO zelf zegt dat de OPPO Find X VOOC Charge heeft, en geen Super VOOC Charge.

Ik zeur niet. Wat OnePlus gaat doen gaan we vanzelf wel zien.
https://www.gsmarena.com/...borghini_edition-9248.php

De Lamborghini editie wel :)

Hij is nog niet uit maar dat maakt niet uit

[Reactie gewijzigd door pokeguy4 op 16 juli 2018 12:44]

Dat is precies wat Qualcomm QuickCharge 3 (en hoger) ook doen.
Het was zeker een goed idee van Oppo, daarom heeft Qualcomm het ook overgenomen. Maar om nu nog steeds een separate standaard aan te houden lijkt mij ook nogal onzinnig.

edit: @t link source: https://en.wikipedia.org/wiki/Quick_Charge#Details

[Reactie gewijzigd door mcDavid op 16 juli 2018 16:23]

wat is je bron hiervoor? kan het zelf namelijk niet vinden op de site van qualcomm.

edit: @mcDavid Daar staat wat anders, daar staat dat het een competing technology is wat betekend dat het een andere techniek is die hetzelfde resultaat probeert te halen.

[Reactie gewijzigd door t link op 16 juli 2018 23:17]

Ik zie dat nergens staan op de wiki pagina die je als bron opgeeft.
Omdat het sneller is en de smartphone niet warm wordt. Ook laadt het op wanneer je een game speelt.
Overigens vermoed ik dat dit de supervooc is. Dat is 2500mah in 15 minuten opladen.
En niet elk toestel beschikt over die chip, alleen de meest recente oneplus.
De OP3 is toch alweer 2 jaar oud en heeft die chip gewoon.
Weg met alle proprietary laadmethodes! USB-PD ftw. Het wordt tijd dat Google dit verplicht gaat stellen voor Android.
Mwoah, verplichtingen stellen is nooit goed. Laat die markt lekker vrij zijn. Zeker bij iets als fast charging heeft het vaststellen van een standaard niet veel zin. Je kan immers gewoon met een Quickcharger prima een oneplus opladen, alleen niet op extreem hoge snelheid. En dat is veel belangrijker in mijn ogen.

Als er al iemand een standaard gaat verplichten, moet dat zeker niet google zijn in ieder geval

[Reactie gewijzigd door GreNade op 16 juli 2018 12:11]

Verplicht stellen is hartstikke goed en scheelt een hoop afval, zoals het 'verplichte' gebruik van USB voor telefoonladers in de EU.

In geval van telefoons is Google de partij bij uitstek om iets te verplichten. Niet als enige standaard, maar wel als minimaal onderdsteunde standaard.
De minimaal ondersteunde standaard is gewoon de standaard USB implementatie. Die gaat tot 2,1A bij 5v, en dat is op zich prima. Wat men met fast charging doet moet men allemaal zelf weten als je 't mij vraagt.
Er zijn telefoons die bijvoorbeeld wél Qualcomm quickcharge ondersteunen, maar géén USB-PD (5V-3A). Dat vind ik gewoon irritant. 5V2A is niet echt snel.
Zelfs mijn oude Lumia 950XL laadt 3.0A over USB-C. Ik snap niet dat dat nog steeds geen gemeengoed is (zowel de 3.0A bij 5V als met name de USB-C poort).
De minimaal ondersteunde standaard is gewoon de standaard USB implementatie. Die gaat tot 2,1A bij 5v, en dat is op zich prima. Wat men met fast charging doet moet men allemaal zelf weten als je 't mij vraagt.
Ik ben blij dat jou insteek niet heeft bepaald hoe wij nu leven: De minimale ondersteunde standaard vorm van wielen is gewoon rond, of deze nu van hout is of van metaal/rubber moet men zelf weten als je het mij vraagt.

De nu gangbare standaard usb implementaties zijn usb2.0, die tot 500ma gaat, en usb3.0, op 900ma. Alles daarboven valt eigenlijk al onder "fast(er) charging". USB-PD i.c.m usb-c (3.0 of 3.1 gen1/2) is dan ook de volgende officiële stap na usb 2.0. Deze heeft een officiële ondersteuning tot 100watt.
En google moet 't verplicht gaan stellen.... Omdat?

Laatste keer dat ik keek is Android inmiddels echt niet meer alleen van Google, maar juist ook van de OHA. Dus waarom Google ineens hardware eisen zou moeten stellen is me een raadsel.

QC zit ook gewoon in die OHA, dus die zou het kunnen doen, echter dat zal leiden tot een onderzoek wegens machtsmisbruik. Want je sluit anderen dan immers uit van vergelijkbare producten, en zo ontneem je consumenten de vrij keuze. USB was en goed voorbeeld hoe het wel kan, dat is echter geen dicht getimmerd verhaal. Als je een keuze maakt voor bijvoorbeeld QC, dan is dat wel dichtgetimmerd, je zult als fabrikant immers een licentie moeten nemen op de techniek. Hetgeen de EU dus juist niet wil...

Dus nee, Google zou de laatste zijn die dit soort spullen verplicht gaat stellen!
Het punt is juist: minimaal USB-PD ondersteuning. Additoneel: QC, Dasp, Pash, Warp, Whatever-you-name-it.
Of op zijn minst beide standaarden ondersteunen. Prima dat een fabrikant zijn eigen standaard wil, maar laten we zorgen dat andere hardware ook gewoon mogelijk is. Mij maakt het weinig uit of ik 90 of 85 minuten moet opladen, zolang ik maar niet al mn laders hoef te vervangen omdat het dan niet 90 maar 200 minuten duurt.
Precies! En daarom kan ik mijn telefoon (snel)laden aan de lader van m'n laptop. Omdat ze beide gebruikmaken van Power Delivery over USB-C. Één lader meenemen heeft ook wel wat.

[Reactie gewijzigd door _Thanatos_ op 16 juli 2018 12:47]

Hopelijk is dit de supervooc. 2500mah in 15 minuten geladen.
Nee, er is nog geen enkele telefoon met Super VOOC Charge op de markt. Zelfs de Find X heeft dit niet. Alhoewel de Lambo editie deze zou krijgen.
Je spreekt jezelf tegen. Er is geen smartphone met supervooc alhoewel de lambo versie dat wel heeft
Nee, want de Lambo versie wordt nog niet verkocht en is dus nog niet op de markt ;).
Wat een muggezifterij Die komt gewoon.
Ik vind dash charge beter klinken, maarja. Als legal issues de reden is begrijp ik de verandering wel.
Dash Charge: laad nu witter dan wit. O-)
Draadloos laden lijkt mij ook een nuttige toevoeging in het volgende model.
Ik heb nooit echt het nut gezien van draadloos laden. Met een kabel kan je het toestel nog oppakken en gebruiken, maar als je telefoon op een laadstation ligt kan je er niks mee. Nu helemaal dat er magnetische kabels zijn die je kan gebruiken zie ik draadloos laden als een fancy gimmick.
Omdat ik liever geen kabels meer heb. Met draadloos laden kan ik mijn toestel op mijn nachtkastje met draadloos laden ingebouwd leggen, en mijn telefoon laad op. Ik kan mijn telefoon op een lader op mijn werkplek leggen, en mijn telefoon laad op. Ik kan mijn telefoon aan mijn dashboard hangen en mijn telefoon laad op. Je hebt geen last meer van uitgelubberde aansluitingen, zoals ik nu op mijn OP3 met USB-C heb. Dat probleem heb ik tot nu toe bij elk toestel gehad en ik ben er echt voorzichtig mee. Ook voor het waterdicht maken van een toestel is het ideaal als zowel de 3.5mm als de USB aansluiting geheel komt te vervallen. Je hebt zo veel dingen met draadloos laden, niet alleen staande lampen, nachtkastjes computerkasten etc, maar ook bijvoorbeeld powerbanks voor onderweg.

Kabels zijn leuk om tegelijkertijd te gebruiken, maar zeker met technieken als snel draadloos laden, is dat naar mijn mening ook niet meer nodig. Even kort laden en je kunt je telefoon weer gebruiken, als je klaar bent, weer op de lader leggen en hij is zo weer vol.

Ik ben nog steeds op zoek naar de perfecte vervanger van mijn OP3. QI, waterdicht, schokbestendig en een grote (minimaal 8000mAh) batterij zijn de eisen.
Ik wens je veel succes, er zijn momenteel geloof ik maar 2 smartphones op de markt (in Europa) met een accu van meer dan 8000mAh (De Oukitel K10 en de Ulefone Power 5).
Als het geen smartphone hoeft te zijn dan wordt het misschien net iets makkelijker wat dat betreft, maar dan is de aanwezigheid van QI weer onrealistisch.
Dank je wel dat je mij success wenst. Je vergeet alleen de, ook op Tweakers aangekondigde, Land Rover Explore welke met het bijgeleverde batterijpak ook bijna 8500mAh heeft. Deze heeft helaas geen QI. Ik ga vast wel een goede vinden.
Dat is een interessante, die heb ik inderdaad gemist.
Aan de andere kant zijn momenteel ongeveer alle flagships met een accupack uit te breiden, en lijkt het mij logischer dat je dan voor bijvoorbeeld voor een Samsung Galaxy S8 met een schokbestendige accupack zou gaan dan voor een telefoon als deze. De Galaxy S8 is net als deze waterdicht, maar voor beide toestellen geldt dat niet voor de bijbehorende accupacks.
Je zou even moeten kijken, maar bij de meeste accupacks voor de S8 werkt QI nog als deze om het toestel heen zitten.
@watercoolertje Tsja, maar het brengt naar mijn mening meer nadelen met zich mee dan voordelen:
  • Minder efficient dan bekabeld laden (er gaat veel energie verloren)
  • Minder snel
  • Je kan je telefoon niet gebruiken tijdens het laden
  • Je telefoon wordt er warmer van dan met bijvoorbeeld 'Wrap Charge'
  • Weer een extra accessoire, dus weer meer uitgave
  • Maakt het toestel duurder om het te implementeren
  • Zorgt ervoor dat het toestel van glas moet zijn, of een ander breekbaar materiaal
  • Die draadloze lader waar jij het over hebt, die heeft alsnog een kabeltje nodig, dus dan gaat dat kabeltje van jou op een gegeven moment ook kapot.
@watercoolertje Tsja, maar het brengt naar mijn mening meer nadelen met zich mee dan voordelen:
Het grootste voordeel is dat ik gewoon kan kiezen, ik heb dus eigenlijk de voordelen van beide bij elkaar opgeteld, en de nadelen ten opzichte van elkaar vervallen daarmee ook. Muv de kosten, maar boeie die uitgave heb ik bij de S7 een keer gedaan en nu bijna 3 jaar later kan ik er nog van genieten.

En de kabel slijt van draadloos laden? Jij vervangt zeker ook de kabels van je meterkast naar je stopcontacten toe elk jaar omdat ze slijten 8)7

En glas hoeft niet, kunststof kan ook, jammer dat het weinig word toegepast (geloof enkel nog door Nokia), maar is zeker geen vereiste.
De draadloze lader hoeft niet per laad beurt losgekoppeld te worden dus de strain op de poort is veel minder (of als je dat perse wil kan je de stekker uit het stopcontact halen)
Veel auto's zijn tegenwoordig uitgerust met een draadloos laden plek voor je telefoon. Gewoon je telefoon neerleggen en klaar. Veel makkelijker dan een kabeltje en het staat ook opgeruimd.
Ja, maar snel zijn deze draadloze stations in auto's vaak niet. Ik vind juist de kabel ideaal, ik plug hem in, stop hem in het dashboard kastje (waar ook mijn usb aansluitingen zitten) en ik bedien mijn telefoon via Android Auto (spraak) en kan alles doen, terwijl hij ook nog eens snel oplaad. Wat mij betreft superieur ten opzichte van zo'n draadloze pad waarmee ik ook nog eens via Bluetooth moet werken, en ook nog eens alleen muziek kan afspelen
Ik had begrepen dat Android Auto bij de volgende update ook draadloos kan werken. Maar dat is voor mij nu idd nog de reden dat ik een kabeltje in de auto heb liggen.
Dat klopt, maar dan nog is bekabeld volgens mij interessanter. Al is het maar omdat het veel sneller is. Zo zou het kunnen gebeuren dat je waze gebruikt en draadloos laadt, maar dat het laden trager gaat dan het verbruik. Dat is natuurlijk ook niet wenselijk.
Persoonlijk vindt ik een goede carkit houder mooier. Daarbij kun je je toestel meteen als flitsmeister display gebruiken.
Met een kabel kan je het toestel nog oppakken en gebruiken, maar als je telefoon op een laadstation ligt kan je er niks mee.
Je kan hem er gewoon van af pakken hoor :)

Juist omdat het makkelijker is de je telefoon op te laden (gewoon neerleggen), dat je het vaker doet, dus de nood om hem er niet af te pakken omdat ie nooit helemaal leeg is is er dan weer niet :) En is die wel een keer helemaal leeg en heb ik haast trek ik de kabel uit de chargepad en stop ik die in de telefoon.

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 16 juli 2018 12:21]

Maar dan laadt hij helaas niet meer op. Bijvoorbeeld als ik een film wil kijken op mijn telefoon in bed terwijl hij ook nog eens draadloos opgeladen moet worden omdat de batterij bijna leeg is, lijkt me vrij onhandig.
Uiteraard, en in specifieke gevallen kan het best handig zijn dat draadje. Dat zal niemand ontkennen...

Als ik in bed lig heb ik nog 80% omdat ik overal draadloos kan opladen, en dan hoeft ie op dat specifieke moment dus niet op te laden als je 10+ uur film kan kijken met 80% batterij. Maar met een draad word er meestal alleen in de nacht opgeladen omdat het een irritante handeling is het steeds vast/loskoppelen, en dan heb je savonds weinig over waardoor je moet opladen...

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 16 juli 2018 12:30]

Ik heb gratis een draadloos laadstation gekregen bij mijn S8. Ik heb dat een paar keer gebruikt, maar ik betrap mezelf erop dat ik dat ding nu nooit meer gebruik en gewoon een kabel, die ernaast ligt, inplug. Gewoon omdat het sneller is. (en eigenlijk ook niet meer moeite) Nee, dat ganse draadloos opladen verhaal ontgaat mij een beetje...
Draadloos laden is perfect voor 's nachts je telefoon opladen. Leg hem op het plankje, schuif m nog een paar keer heen en weer tot je ziet dat hij opgeladen wordt en 's morgens pak je m er vol weer af. Het laadt ook veel langzamer en is daarom geschikter. Hoe langzamer hoe beter voor je batterij.
Naast mijn bed heb ik zo'n USB aansluiting in de muur, naast mijn stopcontacten. Dat is zo'n klassieke USB aansluiting van 500 mA. Veel trager en beter voor de batterij dan dat wordt het niet. ;)
even strenge vader spelen: inbed hoor je te slapen, geen films te kijken op je smartphone.
Slecht voor je slaap ritme en bioklok.

note 2 myself: ook geen spelletjes spelen ;)
Poorten hebben bij mij de neiging om gaar te worden. Hierom gebruik draadloze oordopjes dus ik heb geen 3,5mm poort nodig. Ik gebruik alleen nog maar de usb C poort van mijn telefoon om op te laden en hier gaat het dus mis, dash chargen doet ie al een tijdje niet zonder te friemelen en uiteindelijk vermoed ik dat ik mijn poort moet vervangen. Als er dus een draadloze oplaad optie komt gaat er bij mij niks meer kapot met normaal gebruik. :Y)
Check eerder je kabel, die gaan eerder stuk dan de poorten in de telefoons zelf in mijn ervaring.
Dit is meer een individueel probleem, ik heb een Oneplus 3 gekocht op pre-release en deze werkt nog naar behoren.
Als je met iets dinsdag de stof uit je USB aansluiting haalt doet die het weer (bij mij in iedergeval).

Een en ander uiteraard onder eigen risico.
Draadloos laden is vooral handig op momenten dat je wél je interactie met je tel hebt, maar hem niet perse in de hand moet hebben: tijdens het navigeren bijv. dan zit die kabel niet zo in de weg, omdat deze al is weggewerkt. Maar ook voor als je bijv. een konijn of knaagdier hebt rondlopen in je huis is wireless charging wel handig. Je legt 1 kabel aan per vaste oplaad locatie (naast de sleutelbak, in de nachtkastjes of in de keuken tijdens het lezen van recepten). Die kabel bescherm je dan en de telefoon kan op de wireless charger.

Het is ook deels een esthetisch dingetje hoor vind ik.

[Reactie gewijzigd door LNDN op 16 juli 2018 14:52]

Als het met de huidige trage snelheid gaat, is draadloos opladen volstrekt nutteloos. Ik heb liever de telefoon even 15 mins aan een kabel en voor driekwart vol (met Dash/WarpCharge) dan 3 uren op een plateau te moeten liggen.

Men probeert oude techniek (vele, vele toestellen hebben wireless Qi charging gehad) te recyclen. Omdat Apple het nu 'hot' maakt, is het weer een buzzword, terwijl de nadelen nog steeds precies hetzelfde zijn.

Vergeet niet, je kunt je telefoon opladen én gebruiken tijdens het laden met een kabel, dat is met een laadstation vrijwel ondoenlijk/onmogelijk.
Als dit niet gewoon USB Power Delivery is, ben ik teleurgesteld in OnePlus.
Met andere woorden, je bent niet bekend met het voordeel van cash/warp charge?
Inderdaad. Maar seriously, we hebben toch niet nóg een techniek nodig om telefoons snel te laden?
We hadden al QuickCharge van Qualcomm/Samsung, dat was een leuke hack, en proprietair, en zitten licentiekosten aan verboden. We hebben nu eindelijk een échte standaard in de vorm van USB-PD. En we hebben een draadloze standaard in de vorm van QI Charge (weet niet hoe open die is trouwens).

En nu denkt OnePlus nog even mosterd na de maatlijd te bezorgen met wéér een truuk, alleen maar om noch QC noch PD noch QI te hoeven gebruiken ofzo? Het is iig een goed excuus om laders van OnePlus te kopen, want met elke andere USB lader hoef je dus geen snelladen te verwachten.

Ik vind het maar een raar verhaal.

[Reactie gewijzigd door _Thanatos_ op 17 juli 2018 10:34]

Volgens mij was Dash Charge er eerde dan PD? Ik vind het wel een goede oplossing om betrouwbaar snel te kunnen laden.

Ik gebruik PD bij m’n iPhone X maar mis het niet als ik toevallig een andere poort van m’n Anker charger gebruik.
Het maakt niet uit welke er eerder was. Het maakt uit welke een standaard is.