KPN's online tv-dienst Play stopt op 2 juli wegens onvoldoende animo

KPN stopt op 2 juli met zijn tv- en videodienst Play. Volgens de aanbieder is er niet genoeg vraag naar de dienst. T-Mobile gaf dezelfde reden voor het stoppen met zijn concurrerende Knippr-dienst.

Tot 2 juli kunnen klanten van KPN Play blijven kijken naar programma's, onder andere via de webplayer. Daarna trekt KPN de stekker eruit, al blijft de site tot 1 oktober online zodat klanten hun account kunnen beheren. Voor de resterende maand juni brengt KPN klanten geen kosten in rekening.

Gebruikers die nog tv willen kijken op hun mobiel verwijst KPN door naar zijn iTV-app, waarvoor wel een KPN-abonnement voor internet en tv nodig is. Volgens KPN is er te weinig animo voor Play om deze dienst nog langer aan te bieden. Eind maart gaf T-Mobile dezelfde reden op voor het stoppen met zijn Knippr-dienst voor streaming-tv. Knippr stopt per 1 juni.

KPN introduceerde Play in 2015 om in te spelen op 'veranderend kijkgedrag' van consumenten. De dienst bood live-televisie aan via de iOS- en Android-app en de webplayer en gaf 25 populaire kanalen in hd door. Ook was er een mogelijkheid tot opnemen en konden abonnees programma's uit een on-demand aanbod terugkijken. Klanten hoefden naast Play geen andere KPN-diensten af te nemen.

KPN Play

Door Olaf van Miltenburg

Nieuwscoördinator

31-05-2018 • 16:30

148

Submitter: FlowinG

Reacties (148)

148
146
104
16
3
23
Wijzig sortering
Als KPN nou reklame had gemaakt voor deze dienst, want zoals ik het lees is dit los van een eventuele vaste aansluiting. Als ik (en honderdduizend andere gezinnen) dit had geweten, dan waren wij er als de kippen bij geweest.

Maar dit is wel een beetje een kip-ei verhaal. Weinig mensen hebben nog klassieke televisie, waardoor de doelgroep ook niet wordt bereikt.
Weinig mensen hebben nog klassieke televisie, waardoor de doelgroep ook niet wordt bereikt.
Nou... ik zou 7,4 miljoen huishoudens (althans, vorig jaar) zeker niet weinig noemen... Dat is circa 95% van het total aantal huishoudens.
Nu is dat anno 2018 vast wel ietsje minder, maar als we de trend van de laatste jaren mogen geloven, zal dat percentage nu alsnog wel minstens rond de 94% zitten.
In het begin heeft KPN wel degelijk reclame gemaakt voor Play, o.a. op TV. Bij de Tweakers Express 2016 (uit mijn hoofd, kan ook 2015 zijn) was er ook iets van aan boord (samen met iets van HBO) en kon je je inschrijven voor de test. Daar heb ik aan "meegedaan", tussen quotes, want ik keek meer niet dan wel via Play. Uiteindelijk kon je ook na de Tweakers Express ook nog inschrijven, er waren namelijk plekken over. Zoiets geeft al aan dat het niet echt populair was.

[Reactie gewijzigd door CH4OS op 26 juli 2024 21:08]

Dit dus.
Bij Knippr had ik hetzelfde... Kende ik ook totaal niet (ondanks de reclame campagne die ik wel degelijk gezien had, maar niet begrepen had blijkbaar)...

Een dienst als dit lijkt me ideaal!! Maar heb het nooit gevonden - tot het moment dat hier op Tweakers dus wordt aangekondigd dat het wordt afgeschaft wegens te weinig animo :/
Waarom denk je dat, knippr heeft ook reclame gemaakt en kwamen ook te weinig mensen op af. Als je televisie via je provider kunt aannemen (zoals het merendeel van de mensen) waarom zou je dan een online dienst nemen. Bij je provider kun je eenvoudig kijken met je afstandsbediening en hoef je niet met apps aan de slag.
Weet je hoe ontzettend prettig het is om via Apple TV gebruik te kunnen maken van Knippr, Netflix, YouTube, Apps, etc, allemaal via 1 afstandsbediening zonder elke keer van input te veranderen? Gewoon 1 klik op de menu knop en je kunt een andere ‘app’ kiezen. Ik had een paar jaar geleden al een Harmony set gekocht zodat je allleen nog op het TV knopje hoefde te drukken zodat de input veranderde, tuner aan ging, Sonos aan ging, etc, maar het blijft allemaal onnodig onhandig.

Tijdens het TV kijken gewoon via de Apple remote ‘Siri, dim de lichten in de woonkamer’, ‘Siri speel iets van Toto’, het werkte allemaal vlekkeloos. Nu moeten we dus weer terug naar de suffe, trage tuner van de ISP, Netflix via de onhandige menu’s van de Samsung TV, YouTube weer via Apple TV, etc.

Ik heb een paar weken voor de aankondiging van Knippr (dat ze zouden stoppen) mijn standaard TV abo opgezegd, ik baal er echt ontzettend van dat we weer naar de ouderwetse manier van kijken moeten.

[Reactie gewijzigd door ouweklimgeit op 26 juli 2024 21:08]

Als je weinig naar buitenlandse zenders kijkt, dan volstaat NLZiet wel. Ik heb zelf in ieder geval de aanbieding genomen waarbij ik drie maanden voor 0,1 cent NL Ziet krijg. Heb meegedaan aan de beta test en ben erg tevreden over de Apple TV app van NLZiet.
Voor ons gezin in ieder geval voldoende.
Inderdaad, die app is geweldig! Waar de NPO opzettelijk een kans laat liggen heeft NLZiet een prima app voor de Apple TV.
Ik heb de tariefsverhoging van Ziggo aangegrepen om mijn internet & tv abo daar op te zeggen, en neem nu een €20 per maand goedkoper internet-only abo bij een concurrent. Met de Apple TV betaal je eigenlijk wel je eigen mediabox is dan het commentaar wat je hoort, maar het is natuurlijk nogal kortzichtig om te denken dat je voor de mediabox van je provider niet betaald. De Apple TV heb ik overigens binnen een jaar terug bespaart ;)
Ik kan iedereen aanraden de dienst van NLZiet uit te proberen, zeker aangezien de eerste maand voor 1ct is.
ik kan mij niet herineren ooit reclame van knippr gezien te hebben (behalve de mail die tmobile mij stuurde omdat ik er al met mn mobiele abonnement zit)

[Reactie gewijzigd door Jeffrey2107 op 26 juli 2024 21:08]

Google stuurt me weer terug naar tweakers voor een reclame. :-)

nieuws: T-Mobile begint met tv-dienst zonder settopbox of ci+-module
Ik wel, maar ze zijn waarschijnlijk geschrokken van de animo. Voor een paar euro meer heb je namelijk internet en televisie, vaak in betere kwaliteit, meer zenders en betere ondersteuning. Ik ben in ieder geval uitermate tevreden over Ziggo, waarbij ik alle afleveringen van NPO ook zonder reclame kan zien.

[Reactie gewijzigd door NotSoSteady op 26 juli 2024 21:08]

Tja... Ziggo komt mijn huis nooit meer in vanwege de uitermate beroerde service als het allemaal niet werkt (op het laatst had ik geen Wifi meer, miste ik vele zenders op TV, de rest vaak met storing... Maar men weigerde ook maar iets te doen anders dan een betaalde monteur langs te sturen - voor mijn eigen rekening). Vind huidige normale TV tamelijk prijzig gezien hoeveel gebruik ik er van maak. Maar ik wil ook (nog) niet zonder... Dus een dienst als Play of KNIPPR is bij mij zeer welkom. Maar ja - ik kende het niet!
Ik ken die Knippr reclame prima... Tamelijk irritant...
Begreep pas waar het over ging toen ik het hier tegenkwam op Tweakers met de melding dat het ging stoppen wegens te weinig animo! Als ik uit de reclame had begrepen wat het nu eigenlijk was had ik het direct in huis gehaald...
NLZiet werkt perfect en dan ben je ook van de irritante reclames af en een hele bibliotheek met NPO en commerciele programma's. Bevalt me perfect, ik kijk al meer via NLZiet dan via 'live' tv. Dus prachtig alternatief voor Knippr en Play (die er waarschijnlijk mee stoppen omdat ze hun eigen aanbod qua tv diensten beconcurreren/kannibaliseren en dat doet NLZiet niet).
Het aanbod van NLZiet is niet hetzelfde als dat van Knippr of KPN Play.
NPO1, 2, 3, RTL4, 5, 7, 8, Z, SBS6, Disney XD/Veronica, Net5 en SBS9.

Voor de vrouw mis je dus al de zenders zoals TLC, MTV etc. En zelf zou ik ook de zenders uit BE en UK erbij willen hebben.
Die mogelijkheid is er niet en alternatieve diensten bestaan nu niet (meer).
KPN Play was een prima concept wat ontzettend slecht was uitgewerkt.
Je merkte duidelijk dat er weinig aan gedaan werd en updates lieten maanden op zich wachten.

Sinds de toevoeging van Cast/Airplay ondersteuning op de iTV app van KPN is Play een beetje overbodig geworden.
Ik ben ook meteen overgestapt van Internet Only naar Internet + TV wat 0,01 goedkoper is dan Internet Only + KPN Play.
De kwaliteit van het streamen met de iTV app is ook stukken beter dan die van KPN Play.
Anoniem: 470811 31 mei 2018 16:47
Gewoon overstappen op NLZiet, werkt ook prima en Chromecast support :)
Naast dat ik ook KNIPPR en KPN Play heb uitgeprobeerd, zitten wij al sinds het begin bij NLZiet.

Met name vanwege de betere beeldkwaliteit dan de gratis NPO Start, helemaal het feit dat je de meeste programma's tot een jaar terug kan kijken (bij de meeste tv aanbieders maar 10 dagen of ietsje meer), maar ook de toevoeging van de live zenders van NPO, RTL en SBS6 is ons wel bevallen.

Over een poosje hebben we wel ook weer 'traditionele' TV erbij als we overstappen op Jonaz, puur omdat dat bij hen 'maar' 4,99 per maand extra kost maar je dan wel een heel veel betere beeldkwaliteit hebt en helemaal geen extra kastje meer nodig hebt (DVB-C). Maar NLZiet blijven we wel aanhouden voor het tot een jaar terug kijken en voor de goed werkende web player.

Op zich komen wij nooit verder dan NPO en RTL, dus NLZiet is eigenlijk ruim voldoende :)
Is NLZiet daadwerkelijk reclame-vrij? Als het slechts 8 EUR kost, dan is het icm bijv Internet-only 200/20 mbit van Ziggo sneller dan hun eigen Internet+TV 200/20 aanbieding. Enige nadeel is dat je dan geen extras meer krijgt, en iets minder zenders. Maar dan wel alles reclame-vrij (?).
Ik heb hierover toevallig net een melding gemaakt bij NLZiet. Alles (met uitzondering van live TV uiteraard) is in beginsel reclame vrij. Kom je bij het terugkijken net voor een programma (NPO) of tijdens een programma (commerciele) nog reclame tegen dan kan je scrollen c.q. verder spoelen. Maar niet bij SBS6/Veronica/Net5/SBS9. NLZiet heeft laten weten dat scrollen daar onmogelijk is gemaakt juist wegens de reclame. Ik ben van mening dat dit niet de bedoeling is van een dienst waar ik een eerlijke prijs voor betaal en die uitgebreid adverteerd met 'reclame vrije TV'
Bedankt voor je reactie. Terechte kritiek, zeer mee eens. Iets voor de reclamecodecommissie?
Het terugkijken is reclamevrij. Live TV natuurlijk niet, dat zou qua timing niet kunnen.

Maarehm, bij Ziggo internet only krijg je altijd nog Ziggo GO toch
Het terugkijken is reclamevrij. Live TV natuurlijk niet, dat zou qua timing niet kunnen.

Maarehm, bij Ziggo internet only krijg je altijd nog Ziggo GO toch
Er is geen internet only bij Ziggo.
Mja, wat ik bedoelde en wat @eymey ook bedoelde is internet plus wormvormige aanhangsel van online TV. Dat komt het dichtst in de buurt. Je hebt gelijk, maar je gaat internet met e-mail van je provider ook niet zo noemen; dat noem je gewoon internet.
Mja, wat ik bedoelde en wat @eymey ook bedoelde is internet plus wormvormige aanhangsel van online TV. Dat komt het dichtst in de buurt. Je hebt gelijk, maar je gaat internet met e-mail van je provider ook niet zo noemen; dat noem je gewoon internet.
Nee, het is geen wormvormig aanhangsel, je krijgt ook analoge en digitale TV er bij, alleen NPO 1, 2 en 3 in HD, de rest in SD.
Fair enough maar het komt nog steeds het dichtst in de buurt van internet-only. En als je gaat vergelijken met een andere provider die internet-only aanbied, dan kijk je naar Ziggo's internet plus online TV pakketten.

EDIT:

Neem je bijvoorbeeld KPN dan kost dat 41,50/maand voor 40/4.

Neem je Ziggo dan kost het 43,50/maand voor 40/4.

https://www.kpn.com/internet-tv/internet

https://www.ziggo.nl/pakketten/#internet-online-tv

Geestig genoeg is Xs4all zelfs goedkoper dan KPN:

Compact (50/5 VDSL2 of 50/50 als je glas kunt krijgen) kost daar maar 40 EUR/maand.

https://www.xs4all.nl/pakketten/internet/

Maar als je Ziggo neemt, kun je met Vodafone 5 EUR korting krijgen. En Vodafone is een stuk goedkoper dan KPN. En bij Xs4all is vooral de online TV duur. Dat combineren met NLZiet zou ideaal zijn!

[Reactie gewijzigd door Jerie op 26 juli 2024 21:08]

OK OK, Ze noemen het inderdaad "internet en online TV". (waarbij je idd ook nog analoog + DVB-C krijgt).

Maar in zekere zin hebben ze deze abonnementsvorm wel geintroduceerd om te voldoen aan een vraag van consumenten die niet meer die 19 euro per maand willen betalen PLUS daarbovenop dan eventueel nog een mager beetje internet.

edit: Als ik het zo nader bekijk, dan zijn het eigenlijk nog best belachelijke abonnementen, die "Internet en online TV" abonnementen. Voor 200/20 zonder de Interactieve TV (want dat houdt het in feite in) betaal je zonder actie 51 euro per maand :{.

In Almere (en andere FttH gebieden waar Tweak z'n eigen apparatuur heeft uitgerold) heb ik voor dat bedrag 1 Gbit/s symmetrisch mét interactieve TV (ok, die interactieve TV werkt in vergelijking met Ziggo of KPN zeer brak)

En voor de "start" versie van deze abonnementsvorm (normaal 43,50) heb ik op 1 euro na bij Jonaz 1 Gbit/s symmetrisch met een DVB-C pakket met 19 HD zenders :o.

Laat maar :D

[Reactie gewijzigd door eymey op 26 juli 2024 21:08]

En deze dan https://www.ziggo.nl/internet/internet-start/

Wel met ziggo go, (en ondanks dat ik het interactieve tv uit zit krijg je er toch wat kanalen er gratis :) bij voor 43,50)

[Reactie gewijzigd door jeanj op 26 juli 2024 21:08]

En deze dan https://www.ziggo.nl/internet/internet-start/

Wel met ziggo go, (en ondanks dat ik het interactieve tv uit zit krijg je er toch wat kanalen er gratis :) bij voor 43,50)
Ik zie: “Bij elk internetabonnement krijg je gratis digitale kabeltelevisie erbij.“.
Gratis?
Ik vrees dat je er gewoon voor betaalt. Sterker nog, op mijn factuur staat het er netjes bij, ik heb het pakket 1 stapje sneller.

[Reactie gewijzigd door ASS-Ware op 26 juli 2024 21:08]

Klopt, en die kun je bij NPO doorspoelen de reclame. Ook kun je op je Horizon Box de boel opnemen (DVR). Ik vind live TV niet meer zo van deze tijd. Slechts bij olympische spelen of sporten of andere live TV.
Anoniem: 470811 @eymey31 mei 2018 17:30
Is Jonaz een kabelaar dan? Ken het niet, zal er eens kijken :)
Kijk, zoiets zoek ik dus ook, helaas nog geen glasvezel hier in Hazerswoude Dorp. Ik betaal nu 40 euro voor alles in één extra bij Tele2 met 100mbs downloaden, werkt lekker maar liever downloaden/uploaden met 1000mbs. Achja, het blijven luxe problemen natuurlijk...
Off-topic,maar niet minder waar: Probleem is dat op veel plekken Tweak of Jonaz niet beschikbaar zijn (ik woon bijvoorbeeld in Amsterdam) en je dus voor internet only glasvezel maar hele beperkte keus hebt. Clubs als Tele2 leveren niet eens Internet-only glasvezel
Zegt het op dan
Kan hier geen internet krijgen zonder tv
Nu alleen nog meer zenders bij NLZiet, die je net als bij Knippr, per stuk op kan abonneren voor een schappelijk bedrag.
Ik heb toevallig vandaag contact gezocht met de support afdeling van NLZiet en ze gaven aan dat dit ook wel de richting is waar ze heen willen met hun platform.
Anoniem: 857639 @WoBoW31 mei 2018 16:59
Dan ga je gezanik krijgen 'te duur'.
Via een actie heb ik twee maanden korting kunnen krijgen, en ik ben blij dat ik het erbij kan laten.

Wat een aanfluiting is NLZiet.

Ik kan het enkel om mijn smartphone bekijken. Op mijn browsers niet, terwijl NPO, Kijk en Ziggo Go er wèl op werken 8)7
Vreemd. Kijk hier regelmatig op de PC en Laptop NLziet in Chrome of Firefox. Onder zowel Linux als Windows. Totaal geen probleem.
Nou dat ligt dan geheel aan jou (slechte of geen apparatuur?). NLziet kun je al jaren bekijken via een webbrowser op je pc, smartphone,tablet (android & IOS). Goede Chromecast ondersteuning en sinds kort ook te bekijken via AppleTV.
Jammer! Althans, dat ook KPN ermee stopt. Ik denk niet dat het ligt aan de animo, maar aan het uiterst belabberde updatebeleid van de nog beroerdere app. In februari 2018 een update om m geschikt te maken voor Nougat, de update ervoor was ergens begin 2017.

Knippr gaat het de laatste dagen steeds beter doen, maar die stopt er dus morgen al mee....
De app van ziggo wordt wel regelmatig gebruikt door een enkeling.


De waarheid is toch dat steeds minder mensen naar normale zenders kijken en alternatieven hebben.
YouTube is interessanter voor onderweg, als je thuis bent kijk je Netflix/Amazon en NPO heeft ook een app die het prima doet voor 1,2,3 en wat themakanalen. Je kunt met de app ook van alles mee terugkijken. Indirect betaal je er ook belasting voor.


Ik geloof niet dat er op middenkorte termijn meer aanbieders komen die tegen betaling zenders gaan aanbieden waar weinig aan valt beleven en waar je constant tegen reclames aan zit te kijken.
1,190,000 klanten maken gebruik van Ziggo Go. Dat is geen enkeling:

https://www.libertyglobal...Income-Q4-2017-Report.pdf
Ziggo heeft geen gelijksoortige dienst als Play of Knippr. En KPN heeft nog gewoon iTV voor de klanten, dat is dan wel weer vergelijkbaar met Ziggo Go.

[Reactie gewijzigd door NSG op 26 juli 2024 21:08]

Is dat werkelijk door een enkeling? Heb je daar cijfers van, want ik persoonlijk gebruik het regelmatig. En het is een miljoen keer gedownload en bijna vijfentwintigduizend mensen hebben de app gerecenseerd.
Inderdaad. Ikzelf en velen in mijn omgeving gebruiken hem ook. Gebruik de kabelaansluiting van m'n TV's bijna niet meer, alles gaat via de Ziggo app icm Chromecast.

Eindelijk verlost van dat lineaire kijken.
Ik wil graag zo'n dienst. Discovery is bij mij favoriet, daar zou ik zo €5 per maand voor betalen. Kijk vaak tussen 23:00-01:00 tv na mijn werk om even te ontstressen, dan zijn er maar weinig zenders waar iets interessants te zien is.

Nu Knippr ermee stopt, heb ik maar KPN aangevraagd via dsl. Nu even afwachten wanneer ze een "telefoonkabel" mijn huis in komen brengen. Gelukkig zijn mijn buren zo vriendelijk om mij hun WiFi te lenen als mijn vriendin met kinderen bij mij is. Voor mezelf heb ik genoeg 4G. Ziggo heb ik ook gehad, maar daar werd de prijs hoger, de technische kwaliteit van de tv-zenders steeds minder en viel mijn internet (on) regelmatig weg.

Dus een dienst die via webplayer te kijken is EN Discovery aanbiedt zou ik direct uitproberen. *Looking at you, Youfone!*
Het idee van Play & Knippr is goed, de uitvoering is alleen rampzalig.

Ziggo Go is momenteel naar mijn mening de beste en meest stabiele app, maar biedt helaas te beperkte ondersteuning, het zou mooi zijn als Ziggo Go app op Apple TV & Consoles etc zou werken.
Anoniem: 857639 @Jonathan-45831 mei 2018 17:00
Er gaan geruchten dat die eraan komen.. maarja.. Ziggo kennende hoeft dat nooit snel een waarheid te worden.
Ik heb hier helaas nog niks over zien terug komen, het zal omgetwijfelt wel hierna toe gaan omdat aparte setopboxen steeds minder nuttig zijn, naast buitengewoon traag en problematisch.

Iedereen heeft tegenwoordig ook wel een mediaplayer, smart tv, console of andere rand apparatuur welke instaat is Apps toe te voegen en stabiel te gebruiken.
Geen gerucht hoor, is gewoon bevestigd door het moederbedrijf Liberty Global. Het komt, alleen wanneer is nog de vraag.

nieuws: Ziggo wil GO-dienst naar Android TV en Apple TV brengen
Dat ze maar een officiele app voor kodi uitbrengen :( dan ben ik tevreden en kan ik met 1 device alles wat ik wil.
Naast Internet Only bij Tweak hebben we ook nog een tijdje Ziggo gehad (het analoge + DVB-C pakket van 19 euro per maand).

Ziggo Go is inderdaad geweldig, maar wat je zegt, de ondersteuning is nog veel te beperkt.

Op een gegeven moment introduceerden ze Chromecast support, maar AppleTV, AndroidTV en consoles laten nog steeds op zich wachten.

En het belangrijkste: Functionaliteit zoals pauzeren en ReplayTV staan ze al nieteens toe op Chromecast (laat staan de evt andere platformen die eraan komen). Puur omdat ze graag willen dat je upgrade naar een pakket met de Horizon/Mediabox XL. Tsja, daar zit ik dus NIET op te wachten, ook niet omdat dit veel te duur is als ik internet elders afneem.

Dus Ziggo Go is voor mij ook afgeschreven.
Dat laatste heeft ook met afspraken te maken tussen Ziggo & de zender eigenaren.
Ongetwijfeld, maar het eindresultaat is hetzelfde :). ReplayTV heb je alleen op boxen met extra duur abbo of op je tablet of smartphone

[Reactie gewijzigd door eymey op 26 juli 2024 21:08]

Het idee van Play & Knippr is goed, de uitvoering is alleen rampzalig.
True that!
Ziggo Go is momenteel naar mijn mening de beste en meest stabiele app,
In principe geldt dit op dit moment ook voor de KPN ITV App, alleen zijn zowel de Ziggo GO als de KPN ITV App niet als losse diensten te krijgen. In dit geval ga je dan dus ook appels met peren vergelijken.
Correct wij hebben play. Die heeft net bijna 2weken plat gelegen. nu hebben we een maand gratis kappen ze ermee. o ja en opnemen werkt ook niet meer. en dat gaan zo ook niet meer fixen, Play is van begin al drama. Daarom lopen veel klanten weg.
Heeft dit er dan ook niet mee te maken dat het aanbod wat op tv is, gewoon dramatisch is? Niemand mist wat op tv.
Daarnaast hebben veel aanbieders alles-in-een pakketten wat veel voordeliger is dan alleen internet af te nemen.
Je krijgt dan bij al die aanbieders ook gewoon een app, waarmee je dan televisie kan kijken. Wat voegt Play dan nog toe?
Het hangt er een beetje vanaf waar je woont, maar ik heb in Almere bijvoorbeeld voor 31 euro in de maand een symmetrische Gigabit verbinding bij Tweak.

Tel daar een bedragje voor KPN Play of KNIPPR of NLZIET bij op en je hebt voor ongeveer 40 euro in de maand gewoon een fantastische internet only verbinding plus TV.

Als ik bij een KPN of Ziggo een beetje concurrerende internetsnelheid wil ben ik voor internet + TV echt nog een flink stuk meer kwijt.

Maar goed, de lagere kosten ten spijt, als zo'n "OTT" tv-dienst te lang alleen maar blijft hangen op een app, webplayer en (matige) chromecast ondersteuning en ze vertikken het bijvoorbeeld om op AndroidTV (NVIDIA Shield, div. Sony TV's) of AppleTV beschikbaar te komen, tsja, dan ga je op een geven moment toch wel het gebruiksgemak van een traditionele provider met beetje fatsoenlijke STB missen.
Hoe heb je dat bij Tweak voor elkaar gekregen dan?
Als ik mijn postcode invul (ben ook al tijden op zoek maar wat nieuws) kost alleen 500/500 symetrisch a 65 euro, en dan heb ik nog geen TV / telefonie.
Helaas is Tweak alleen maar goed als het in hun eigen gebied is (almere bijv.) Daarbuiten heb je max 500 bij Tweak en zijn ze EXTREEM duur.
True. Dat komt omdat ze in eigen gebieden de kosten laag kunnen houden (zelfs incl. de investering in eigen apparatuur en een backhaul). Daarbuiten zijn ze afhankelijk van KPN en op de KPN WBA tarieven zit amper marge, tenzij je een groot energiebedrijf bent zoals NLE of een KPN-dochter.
Internet + Play of Internet + normale TV maakt mij niet veel uit. Verschil zal soms 2-5 euro zijn in voordeel van Play, maar je hebt wel minder gemak. Geen mooi kastje in huis staan met je zenders en afhankelijk van een app of die lekker wilt draaien op je apparaat.

Kan mij ook voorstellen dat zo een dienst afknapt als de app en de ondersteuning ervan niet goed is. Ze hadden zeker een boost kunnen hebben als ze zich hadden toegevoegd bij Smart TV's en Apple TV. Geeft je ook meer bekendheid en maakt het eventuele kastje in huis overbodig.

@enver63 Dan duidelijk dat je KPN puur betaald voor de zenders en niet voor de ontwikkeling van de app. Waarschijnlijk hadden ze ook al snel door dat het niet veel ging worden.

Ze zijn zelf wel aan het investeren in tv aanbod, maar dat gaat via een eigen zender van hun zelf. Volgens mij weet niemand op welke zender die zit. Wellicht kunnen ze beter gaan investeren in het algemene aanbod op tv. Maak KPN original series/films a la Netflix :+
Hier hetzelfde, internet vooruitbetaald bij Tweak, incl nieuwsgroepen en een goed modem IMHO + KPN Play, maar goed nu naar wat anders op zoek. Zijn er nog alternatieven nu ook Knippr weg is ??
NLZiet, en Youfone TV. Dat laatste is een tv-dienst met een zenderpakket vergelijkbaar met gewone aanbieders voor 15 euro per maand en kan je dus ook als TV only afnemen. Je krijgt er dan ook een STB bij.

Wij hebben dat nu ook, maar gaan zodra het kan weer opzeggen. Kwaliteit is beter dan KNIPPR en NLZiet (maar slechter dan KPN of Ziggo), maar de box is heel langzaam en de afstandsbediening is niet veel uitgebreider dan van een AndroidTV box.
Heeft dit er dan ook niet mee te maken dat het aanbod wat op tv is, gewoon dramatisch is?
Dat, maar zeker ook dat de apps van KPN (Zowel play als de interactieve TV app) nog dramatischer zijn.
Ik gebruik de iTV app op 3 android apparaten, en slechjts een daarvan werkt, maar crasht af en toe. De iOS app doet het iets beter. Maar de user interface van de iTV app heeft KPN met de update eerder dit jaar totaal verprutst. Het is nu onoverzichtelijk, traag, weinig informatief met veel loze ruimte, en voor simpele acties moet je 3 - 4 keer klikken. Ik merk dat ik sinds die update veel meer kijk naar Youtube en veel minder TV. En naarmate er minder TV gekeken wordt is daar minder geld voor zodat het aanbod nog dramatischer wordt. Endan kan KPN over een jaar ook de iTV app stoppen wegens gebrek aan belangstelling. 8)7
Nou, 'niemand mist wat' ... redelijk overdreven hoor. Jij mist misschien niks :) anderen weer wel. Ik vind 't toch wel érg leuk om Doctor Who te kijken op de BBC zodra het nieuwe seizoen weer begint (kijktip: op Twitch worden nu álle oude zwart-wit afleveringen van Doctor Who gestreamed achter elkaar!). Aangezien we nog steeds die rottige geolocking hebben waardoor je de BBC niet in Nederland kunt kijken via internet...
Het aanbod is sowieso een groot drama, en als ik eens iets op het pad kom wat ik weleens zou willen zien dan is het al niet meer te bekijken i.v.m. de korte beschikbaarheid..
De NPO heeft geen boodschap aan haar bestaansrecht, en wil puur ordinaire pulp gaan maken en veel geld verdienen heb ik het idee.
Ik baal hier ontzettend van! Heb in februari Ziggo opgezegd om over te stappen op Knippr. Hier was ik eigenlijk best tevreden over en toen stopten ze, dus stapte ik over naar Play en die kappen er nu ook mee. Verder zijn er weinig alternatieven voor mij, ik wil namelijk niet terug naar Ziggo en ik wil niet digitaal kijken.

Denk dat ik maar gewoon alles ga downloaden, dan maar geen live TV behalve NPO en Omroep Brabant dan.
Anoniem: 857639 @vespino31 mei 2018 17:02
Bij Ziggo moet je verplicht TV hebben helaas.
Nee hoor, je kunt ook alleen internet (20mbit) afnemen voor 12,50€ p.m.
Anoniem: 857639 @vespino31 mei 2018 17:04
Waar staat dat dan?
Op de website voor zakelijk
Op de website voor zakelijk
Heb ik gehad, ook daar zit TV bij.
Toch heb ik zakelijk een Ziggo abonnement ZONDER televisie.
Toch heb ik zakelijk een Ziggo abonnement ZONDER televisie.
Sluit dan maar eens een TV aan.
Een klant van me heeft ook Ziggo Zakelijk en heeft ook TV zonder het te willen.
Ziggo glasvezel toevallig? Da's namelijk de enige variant waarbij het technisch mogelijk is.

Gewoon over de coax kan het zijn dat je geen interactieve TV afneemt, maar gewoon analoge kabel zit er sowieso bij en daar betaal je dan ook voor (dat is nl wettelijk zo geregeld ivm de contracten met de gemeentes waar ze in leveren). Wel kan dat bedrag verwerkt zitten in 1 totaalbedrag.
Dat heb je niet
Je weet alleen niet dat de tv ook gewoon werkt

Tenzij je zakelijk dsl hebt

[Reactie gewijzigd door boyette op 26 juli 2024 21:08]

Bel ze maar dan vertellen ze het je. Is niet iets wat ze aan de grote klok hangen namelijk, misschien als je heeeeeel goed op de site zoekt. Ik heb het een jaar of zo gehad als backup voor het geval m'n glasvezel down zou gaan. Toen kostte het nog 10€, maar een half jaar terug (kan langer zijn) hebben ze de prijs omhoog gedaan en ben ik weggegaan. Bovendien had ik ze niet nodig.

<edit>
Zie hier: https://www.ziggo.nl/aanbiedingen/12-50/
</edit>

[Reactie gewijzigd door vespino op 26 juli 2024 21:08]

Even goed kijken ;)

De prijs is exclusief de kosten van Kabel TV...…

Dus nee, Ziggo is niet mogelijk zonder TV.
Ik heb destijds “voor de heb” een internetabonnement bij ze afgesloten en kon wel degelijk alleen TV bij ze afnemen. Doordat ik ook internet afnam, kreeg ik een alles in een pakket, dus ook bellen erbij. Of het inmiddels anders is, geen idee, die gasten wijzigen hun voorwaarden net zo vaak als in m’n onderbroek.
alleen TV afnemen is geen probleem (kan nog steeds), maar alleen internet (zonder het hebben van een actief TV abo van Ziggo) heeft nooit gekund.
je kan interactieve tv uitzetten maar goed kwa voordeel kwa prijs is dat net 5 euro... van 43 naar 39 :(
Misschien dat ik gek ben hoor (of ik snap het gewoon niet) maar als ik naar Ziggo ga:
https://www.ziggo.nl/pakketten/#zonder-vast-bellen

Kan ik daar prima interactieve TV uitzetten en dus alleen internet bestellen. Of het aantrekkelijk is voor die prijs is weer wat anders maar het gaat prima.

Dit is/was @Yucko....

Edit: ah ik denk dat ik je gewoon verkeerd begrijp. Basis TV zit er altijd bij.

[Reactie gewijzigd door Korvaag op 26 juli 2024 21:08]

Vraag me af hoe je daar bij komt...

Wij zitten al vele jaren bij ZIGGO en we hebben maar zelden meegemaakt dat ze hun voorwaarden wijzigen. Dat komt maar een enkele keer voor.
Als ik het goed gelezen heb behoud je gewoon toegang tot de Ziggo TV app zodat je TV kunt kijken ondanks dat je geen TV abonnement hebt. Zolang je maar een Ziggo internet verbinding hebt.
Volgens de Ziggo voorwaarden heb je wel TV nodig:

•Deze aanbieding is alleen geldig als je nog geen Internet, Vast Bellen en/of Digitale TV van Ziggo hebt, maar wel Kabel TV of TV Standaard (€ 18,70 per maand).
Bel ze maar dan vertellen ze het je. Is niet iets wat ze aan de grote klok hangen namelijk, misschien als je heeeeeel goed op de site zoekt. Ik heb het een jaar of zo gehad als backup voor het geval m'n glasvezel down zou gaan. Toen kostte het nog 10€, maar een half jaar terug (kan langer zijn) hebben ze de prijs omhoog gedaan en ben ik weggegaan. Bovendien had ik ze niet nodig.

<edit>
Zie hier: https://www.ziggo.nl/aanbiedingen/12-50/
</edit>
Daar staat: "Voor maar 12,50 extra per maand bovenop je bestaande ziggo TV-abonnement".
Er is geen internet zonder TV bij Ziggo.
Ik heb ze van de week nog gebeld.
eeuh nee, dat abo is alleen verkrijgbaar voor mensen die op dit moment TV-only hebben.

van de Ziggo site:
Deze aanbieding is alleen geldig als je nog geen Internet, Vast Bellen en/of Digitale TV van Ziggo hebt, maar wel Kabel TV of TV Standaard (€ 18,70 per maand).
En dat was al zo in de tijd dat de prijs € 10 per maand was.
• U kunt gebruik maken van deze actie t/m 1 april 2018.
• Deze aanbieding is alleen geldig als u nog geen Internet,
Vast Bellen en/of Digitale TV van Ziggo heeft, maar wel
Kabel TV of TV Standaard (€ 18,70 per maand)
• Dit aanbod is beschikbaar voor klanten met Kabel TV of
TV Standaard. De prijs van Internet en Bellen van €12,50
p.m. is exclusief de kosten van het televisieabonnement
NLZIET werkt in ieder geval beter dan Knippr en nu ook op Apple TV. En biedt ook terugkijken zonder reclame en vrij voor en achteruit spoelen. Een verademing t.o.v. destijds Knippr.
Ja maar bijna geen aanbod, niet eens Discovery bijv.
Knippr stopt per morgen pas...
Klopt, maar ik blijf niet zitten op een zinkend schip, dus ben overgestapt.
Ik heb beide systemen geprobeerd (die van KPN en T-Mobile) als vervanging van standaard IPTV abonnement, mijn ervaring was zeer slecht.

De apps waren slecht, met KPN had ik dat ik een opname instelde om elke dag het zelfde programma op te nemen, en na 2 of 3 dagen was die instelling weer weg. Integratie met Chromecast was ook best wel triest, van zender zappen resulteerde vaak in errors en problemen (melding van te veel streams open), seeken in de timeline resulteerde soms in het zelfde probleem.

Misschien komt de onvoldoende animo door de slechte kwaliteit van de software van beide platformen.

Jammer, hopelijk proberen andere bedrijven iets vergelijkbaars maar met een goede software platform.

[Reactie gewijzigd door Luinwethion op 26 juli 2024 21:08]

Ik hoop het ook.
Het concept vind ik nog steeds top, zeker in combinatie met de belachelijk goede internet only abonnementen die je her en der kan vinden.

Maar als je de apps zo dramatisch slecht maakt en dan de integratie met / streaming naar platforms als Chromecast, AndroidTV en AppleTV ook nog niet goed voor elkaar hebt, tsja.....
Ik heb knippr een maand of 2 geprobeerd en mijn ervaringen waren juist prima. Het aanbod aan zenders was alleen mager waardoor de meerwaarde t.o.v de app van caiway niet veel was. De app van caiway is daarentegen belabberd. Het liefst doe ik mijn tv abbo de deur uit, met een internet only abbo zou ik genoeg hebben. Maar een internet abbo kost ook 30euro per maand + 10 euro voor knipper en je betaald bijna evenveel als een internet + tv abonnement en je hebt meer zenders..
Ik gebruik al enige tijd de itv-app op mn chromecast, omdat m'n ouders kpn compleet hebben. Mooi meeliften op hun abonnement met best scherp en helder beeld.
De app werkt over het algemeen best wel top! Een aanrader.
Ik gebruik al enige tijd de itv-app op mn chromecast, omdat m'n ouders kpn compleet hebben. Mooi meeliften op hun abonnement met best scherp en helder beeld.
De app werkt over het algemeen best wel top! Een aanrader.
Heb je dan ITV 1, 2,3 en 4?
Die pluk ik nu met de schotel uit de lucht, maar als dat anders kan, graag.
De itv-app van Kpn die in het artikel als alternatief wordt gebruikt.
De itv-app van Kpn die in het artikel als alternatief wordt gebruikt.
Thnx.
Itv als interactieve tv gok ik. Niet de Britse(?) zenders waar jij aan refereert.
Itv als interactieve tv gok ik. Niet de Britse(?) zenders waar jij aan refereert.
Oh crap, hahaha, ja ik refereer aan de UK zenders.
Eerlijk gezegd, voor intressante diepgaande items heb je al uitzending gemist etc. En anders heb je youtube, netflix en noem maar op. Waarom nog extra betalen voor het bekijken van die unilever troep, waar een stel iqloze mensen zich klem zuipen of vreemd gaan? Het is al jaren bekend dat de kijkcijfers enorm koffie dik kijken zijn of zelfs totaal uit de lucht gegrepen. En dat blijkt maar weer wanneer er een dienst bestaat waarmee je de RTLs kan bekijken. Niemand heeft er intresse naar. Maarja zolang Unilever de kijkcijfers blijft geloven, blijven wij van die hersenloze tv kanalen behouden.
Voor live sport evenementen is het nog wel handig om een aantal tv zenders te kunnen kijken
Dat inderdaad nog wel dan.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.