Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Afbeelding en specs HTC U12+-smartphone komen naar buiten

De afbeelding en specificaties van de HTC U12+ zijn online gekomen. Telecomjournalist Evan Blass, ook bekend als @EvLeaks, heeft een render en foto's met de volledige specs gepubliceerd. De telefoon heeft onder meer een nieuwe versie van knijpfunctie Edge Sense.

Met Edge Sense 2 kunnen gebruikers onder meer dubbeltikken op de zijkant van de telefoon om het scherm te verkleinen voor gebruik met een hand, blijkt uit de specsheet die Blass twitterde. Blass heeft een vrijwel vlekkeloos trackrecord op het gebied van het publiceren van informatie over onaangekondigde telefoons.

Ook is het mogelijk met Edge Sense 2 om de telefoon vast te houden voor de functies Smart Dim en Smart Rotate, al is onduidelijk wat die doen. De U12+ heeft een dubbele camera aan de achterkant. De primaire camera heeft een resolutie van twaalf megapixels, een sensor met 1,4 micron grote pixels en een lens met een diafragma van f/1.75. De secundaire 16MP-camera heeft een telelens met een diafragma van f/2.6 die objecten 1,85x dichterbij brengt. Aan de voorkant zit ook een dubbele camera.

De telefoon heeft een 6"-lcd met een resolutie van 2880x1440 pixels en in tegenstelling tot veel andere Android-smartphones van de afgelopen maanden beschikt hij niet over een inkeping in het display. Er zit een vingerafdrukscanner aan de achterkant van de behuizing. Een 3,5mm-jack ontbreekt; audio verloopt via usb-c. Die aansluiting, met ondersteuning voor usb 3.1, zit aan de onderkant.

Ongeveer 80 procent van de voorkant is scherm. De telefoon meet 156x74mm en is 8,7mm dik. De bezels zijn 20,2x5,7mm dik, waarmee de randen aan vooral de zijkant dunner zijn dan die van veel concurrenten. De HTC-smartphone draait op een Qualcomm Snapdragon 845-soc met een geheugen ter grootte van 6GB. De opslag heeft een capaciteit van 64GB of 128GB, afhankelijk van de variant. HTC heeft een evenement gepland voor volgende week woensdag, 23 mei. Dan gaat het vermoedelijk de smartphone aankondigen. Blass vermeldt niet wanneer de telefoon moet uitkomen en hoeveel hij moet kosten.

Door Arnoud Wokke

Redacteur mobile

18-05-2018 • 06:45

98 Linkedin Google+

Reacties (98)

Wijzig sortering
Als ze boom-speakers hebben, een headphone jack of een prijs rond die van de oneplus 6, dan kan dit wat worden... Weet niet wie er aan het roer zit daar, maar met het design van 2017 gaan ze het niet mee redden dit jaar.
De prijs van 500-600 euro zou prima kunnen met dit oudere design en 6inch in combinatie met 3500 mah = Super batterijduur (verwacht ik bij deze telefoon dan).
Met Boomsound hadden ze idd nog iets onderscheidend, maar ik zie geen speaker grill onderaan dus ik vrees ervoor. Op andere sites lees ik ook dat er geen 3,5mm jack is en dat de adviesprijs 800 zou zijn. Als dat klopt zie ik weinig toekomst voor deze telefoon.
HTC en een acceptabele prijs? Dat hebben we al jaren niet meer gezien. Ik ben het helemaal met je eens, maar ik vrees dat dit de zoveelste HTC-telefoon gaat worden die zijn geld niet waard is.

Tel daarbij nog eens op dat er dus geen headphone jack op zit, waarschijnlijk geen hele dikke stereo-speakers en niet eens een OLED-display... dan vrees ik het ergste.
Oled? Oled is inderdaad duurder, maar duurder betekent niet beter. Met de software van htc hebben ze er voor gezorgd dat de super lcd panelen er ook gewoon schitterend uitziet. Mijn docent dacht serieus dat mijn htc u11 een amoled scherm had omdat het er gewoon goed uitziet, alleen het zwart is niet zo diep is en hij kan ook niet zo helder staan als oled. En dat alle pixels aan blijft staan waardoor het iets meer batterij drinkt, maar daar heb ik weinig last van gehad na een jaartje htc u11 waar niet eens een grote accu in zit, gewoon de volle 6 uur on screen tijd per dag.

Voordelen aan lcd is dat de kans op problemen minimaal is vergeleken oled. Dus heeft htc gewoon een slimme keuze gemaakt. Niks ingebrand, geen groene of roze streep door mijn scherm, perfect hoor, doe mij maar een lcd paneeltje alsjeblief. En met super lcd 6 kan ook donkerder staan als oled wat fijner is voor je ogen als je hem in het donker gebruikt. Dus niet denken dat oled beter is, het heeft alleen zijn voor en nadelen maar dat weten sommige mensen niet....

Dat er geen headphonejack in zit is inderdaad niet slim en volledig onnodig. Waardoor ik nog twijfel wat mijn opvolger gaat worden als ik zo ver ben.
alleen het zwart is niet zo diep is en hij kan ook niet zo helder staan als oled. En dat alle pixels aan blijft staan waardoor het iets meer batterij drinkt
Je hebt zojuist drie redenen genoemd waarom je een OLED scherm zou willen.
Niks ingebrand, geen groene of roze streep door mijn scherm, perfect hoor, doe mij maar een lcd paneeltje alsjeblief.
Inbranden is op de levensduur van een smartphone (imho 2-3 jaar) geen serieus probleem bij normaal gebruik. Zelf heb ik smartphones ongeveer 1,5 jaar.
Groene en roze strepen zijn garantiegevallen en dateren uit de eerste Edge-schermen. Ook geen probleem meer tegenwoordig.
Vroeger was kleurechtheid een probleem. Tegenwoordig niet meer. Vroeger konden LCD's feller, tegenwoordig niet meer.
En met super lcd 6 kan ook donkerder staan als oled wat fijner is voor je ogen als je hem in het donker gebruikt.
Dat is onzin; ook OLED kan behoorlijk gedimd worden.
Eum super lcd 6 kan wel donkerder alleen jij weet dat niet, deal with it, het is zo. Heb niet gezegd dat oled niet goed gedimd kan worden maar bij super lcd 6 gaat dat gewoon een stuk beter...

Die groene of roze strepen heb ik zo vaak gezien bij mensen met een oneplus, iphone x en een oude samsung met een plat scherm... heeft niks met die gebogen schermen te maken gewoon oled. Ook de pixel 2 xl had genoeg problemen weet je nog?

Dat je zelf een smartphone 1,5 jaar gebruikt moet je zelf weten, maar dat ik geen normaal gebruik. Een smartphone moet minstens 3 jaar meegaan en zeker als het gaat om een high-end smartphone. Eigenlijk nog langer. Een vriend van mij gebruikt nu voor ruim 3 jaar zijn htc one m9 en werkt nogsteeds perfect. En omdat hij een lcd scherm heeft is daar dus ook niks ingebrand. Zo ken ik ook weer een andere vriend van mij met een samsung galaxy s7, die had na 3 maanden al dat probleem. OLED is niet beter, het heeft zijn voordelen maar ook zijn nadelen maar mensen overhypen OLED gewoon.
Goed onderbouwd! Echte bronnen zoals displaymate denken daar anders over.

Je hebt gewoon ongebruikelijk ongelukkige vrienden.

De Pixel 2 had een slecht scherm qua kleur, hardwarematig ging er niks stuk aan.
Stock android en hardware matig ging er niks stuk aan, dus al die bronnen zijn dan een leugen? Dat zeiden ze wel en ze wilden het oplossen met een update, maar dat werkte niet...

Die echte bronnen mag je wel eens laten zien....

https://www.youtube.com/watch?v=PpYgX9QS9O8&t=309s

Kijk deze video, minuut 1:12
Als ik mn OLED op de donkerste stand zet, en daarbovenop nog met n zwarte overlay app m steeds donkerder zet, kan ik alles nog prima lezen totdat t gewoon te donker is.
Bij LCD's kan je de backlight ook op zn laagst zetten, maar als je dan aan de haal gaat met zo'n overlay, blijft de backlight bleed op hetzelfde nivo hangen, zodat dat bij lagere stand de "gewone" donkerdere pixelwaarden steeds meer overstemt (grijze letters op donkergrijze achtergrond).
En, bij OLED spaart zo'n overlay (en/of een zwart theme) batterij, bij LCD blijft de backlight evenveel slurpen.
Maar mss zijn er tegenwoordig LCD backlights die extra donker ingesteld kunnen worden?
Ook LCD schermen worden beter en beter, bij de u11 plus is gebleken dat het scherm donkerder kan dan bijvoobeeld een note 8. En die u11 plus heeft een super LCD 6 scherm. Maar mijn htc u11 kan dat weer niet omdat hij een wat oudere super LCD 5 scherm heeft.
design van 2017? jij hebt liever een notch? :O
Ten opzichte van de s9 ziet dit er ook minder uit en die heeft geen notch.
Ik verwacht eigenlijk niks meer van HTC qua telefoons, ze zijn al jaren te duur voor wat ze bieden. Ik was groot HTC fan vroeger, van de tijd dat ze nog niet eens als HTC rechtstreeks verkochten (de Qtek en T-Mobile MDA tijd) tot ongeveer de HTC one m8, sinds die tijd kunnen ze voornamelijk Samsung gewoon niet meer bijbenen maar ze blijven wel echt premium prijzen vragen.
Bijbenen met wat?

Ik heb liever het dezign van de htc u12+ als je het mij vraagt. Gewoon een volwassen recht scherm met de hoeken normaal. Geen notch. En die sgs 9(en zelfs de 8) staat bekent dat ze het beste scherm hebben. Eis je hun om dat ook te overtreffen want ze blijven nog wel goedkoper dan de s series van samsung.
Beter scherm, betere camera, beter geluid, waterdicht en toch gewoon een 3,5mm jack... Design kun je over twisten maar de laatste jaren is Samsung wat mij betreft goed bezig (vroeger vond ik hun toestellen echt lelijk ivm HTC). Alles bij elkaar ben ik gewoon een beetje teleurgesteld in HTC voor dat hele kleine prijsverschil dat er is.
Ik ben het met je eens dat HTC telefoons vaak wat duur gelanceerd worden. Wat wel scheelt is dat, juist omdat niemand er naar om lijkt te kijken, ze 2e hands een paar maanden later vaak heel goed te betalen zijn. Ook nieuw zakken ze soms best snel in prijs. Zo heb ik einde vorig jaar een HTC U Ultra nieuw kunnen krijgen voor 260. Ja de 750 van het begin van vorig jaar was te duur, geen twijfel over mogelijk, maar voor 260 is het een zeer degelijk toestel. Onderhand loopt hij al een maand of wat keurig op Android 8, en ondersteunt hij nu ook Aptx Bluetooth voor m'n koptelefoon.
Betere camera met een lagere dxo score? Weet je nog toen de HTC u11 de hoogste score had?

Beter geluid met wat? Speakers kan niet want htc heeft goede stereo speakers en die van de u11 klinken zelfs beter als die van de sgs9(+). En de leveren ook altijd betere oordopjes bij, want die usonic earbuds zijn veel beter dan die akg oordoppen

Ze lopen ook voor met de software, aangezien Samsung het maar niet leert om daar zuinig een efficint mee om te gaan...
HTC 10 was telefoon van het jaar geworden, top toestel.
heb het zelfde als jou een beetje, al jaren fan. maar op 1 of andere manier doet iedereen zo negatief erover.
stiekem denk ik dat ik voor de U12 ga dit jaar. mede omdat ik die notch echt super lelijk vind en niet praktisch. het enige wat ik jammer vind is de vinger print scanner achter op.

en HTC heeft zich altijd een beetje op de zakelijke markt gericht, waar samsung voor de kinderen is gemaakt
De S9 is designwise gewoon een achteruitgang vergeleken bij HTC die origineel is.
Nee totaal niet maar het merendeel van de mensen helaas wel. Ik ben verliefd op mn Samsung galaxy s8+!
Er staat wel boomsound in de spec sheet, maar er staat bij connectivity wel USB-C, maar geen 3,5mm jack.
Mensen verwarren BoomSound met stereo frontspeakers. Sinds de M7 heeft HTC BoomSound, alleen sinds de HTC 10 geen stereo frontspeakers. In vergelijking met de meeste andere smartphones is het geluid nog steeds veel beter. Nu de vingerafdruk scanner naar de achterkant is verhuisd had ik persoonlijk ook gehoopt op stereo front facing speakers. Eerst maar eens afwachten hoe de nieuwe BoomSound HiFi edition klinkt voordat ik een oordeel geef.
Ja dat is inderdaad jammer.... ook de enige teleurstelling gelukkig die ik heb in mijn htc u11
Ik vind eigenlijk niet veel mis met het ontwerp. Notch zeurt iedereen over en hebben ze weggelaten en scherm is aan de zijkanten zo goed als randloos. Boven en onder zijn net ff wat groter dan een OP5T of SGS9 en ze voldoen aan de "eis" dat het redelijk wat screen-to-bezel-ratio heeft. Hij ziet er verder gewoon uit als een HTC, waarbij ze nu wl de juiste dingen t.o.v. de U11 lijken te hebben doorgevoerd qua uiterlijk dan :) . Er zit een dubbele camera op mt OIS n ~2x optische zoom zonder kwaliteitsverlies, boomsound, edge sense dus tja...behalve dat we nu echt reviews moeten afwachten over de kwaliteit van geluid, beeld en camera lijkt deze HTC toch alle boxjes te tikken, of zeg ik nu wat geks? Ik weet dat de tendens is om op HTC af te geven vanwege de laatste, te dure releases, fair point, maar dat wilt niet gelijk zeggen dat dit toestel zich niet kan meten met een SGS9/Huawei P20 Pro. Kijk naar de U11, super scherm, super camera, iets vernieuwends (edge sense), goeie cleane skin, veel betere speakers dan de rest (qua volheid)...maar vet ondergewaardeerd omdat HTC in een minder vaarwater verkeert dan de rest, waardoor ze mijns inziens soms onterecht gezien worden als minder gelijkwaardige concurrent. De fanatieke OnePlus, Meizu en Xiaomi aanhangers krijg je sowieso niet overtuigd om meer dan 600 euro uit te geven, dus dat is ook niet het publiek dat ze voor zich zullen winnen, maar ik vind het wel goed dat naast Apple en Samsung er ook telefoonmerken zoals Sony en HTC zijn die wat mij betreft nog steeds even hard meedoen.

Overigens er wordt gesproken over de U12+. Is er ook een reguliere U12, zonder de "+"? Daar hoor/lees ik niks over.
Vroeger stond HTC voor mij als een mooie premium telefoon met een prettige softwareschil.. Nu zie ik een dertien in een dozijn telefoon.. Ook de schil met nieuwsfunctie is niet meer wat het geweest is..

4 HTC's gehad, maar ben bang dat de 8 de laatste zal zijn..
Helemaal mee eens. Mijn eerste HTC was de Legend en sindsdien altijd voor HTC gekozen vanwege de mooie toestelen, degelijke features en een prima skin die niet zo vervelend is als die van Samsung. Helaas zie ik in de huidige koers van HTC geen toekomst meer, ben nu dus recentelijk maar overgestapt op de Huawei P20 Pro.

HTC loopt nu al een paar jaar achter de feiten aan, releasen eigenlijk niet echt iets nieuws wat ze afzet ten opzichte van de andere grote fabrikanten. Alles waar ze mee komen is eigenlijk al net iets eerder door bijv. Samsung al aangekondigd. Niet voor niets dat het bedrijf bijna ten onder gaat. Wel jammer want ze maakten in het verleden betere toestellen.
Met deze hardware is toch niets mis? Uiterlijk is misschien wat gedateerd ja.
Ik zou graag weer een HTC willen zoals de One m7 die ik had. Maar helaas zit dat er niet in. Die was door zijn behuizing zeer solide, goede speakers ook en een fijne HTC schil.
Wat is er nu mis dan met de schil, ik heb vroeger de htc one x en one m8 gebruikt, die werkten net zo goed als die van mijn htc u11, sterker nog, die van mijn htc u11 werkt beter.
Vroeger stond HTC voor mij als een mooie premium telefoon met een prettige softwareschil.. Nu zie ik een dertien in een dozijn telefoon.. Ook de schil met nieuwsfunctie is niet meer wat het geweest is..

4 HTC's gehad, maar ben bang dat de 8 de laatste zal zijn..
Dat is wel mooi van de Xiaomi Mi telefoons, daar heb je een App bij die Themes heet, wat je software een hele andere uiterlijk en opties en zo kan geven.

Maar lange niet alle telefoon merken hebben dat.

[Reactie gewijzigd door AmigaWolf op 18 mei 2018 15:48]

De enige manier hoe deze telefoon geen flop kan worden is door een zeer scherpe prijs te hanteren.

HTC kennende zullen ze echter rond de 849-899 vragen, waardoor praktisch niemand deze telefoon zal kopen. Verder is het een 13 in een dozijn telefoon.
Het is toch een van de beste telefoons met een van de beste UI en een van de beste specs. Ook heeft deze niet zo'n lelijke notch waar de meeste mense van walgen.

Volgens een andere post waar specs op staan krijgt deze ook draadloos opladen en een versie met 8GB ram. Daarnaast heb je ook altijd een batterij dat zeer lang mee gaat. Wat ik op mijn HTC u11 wel merk, en de u12+ ook goed zal zitten met zijn nieuwere en slimmere chipset.

Ook heeft HTC altijd een van de beste camera's, vorig jaar met de HTC u11 toen de allerbeste camera, veel beter dan de samsung galaxy s8 (had ik vergeleken met een vriend van mij)

Dus ook al vragen ze er 800+ voor, het is het gewoon waard ;)
Absoluut niet IMHO.

Rond 800 euro zit je in het midden in vaarwater van de de grote makers (Google, Apple, Samsung, OP). Ik zie op die spec sheets dat dit toestel geen: headphone jack, OLED display, goede screen-to-body ratio, dual sim, of ook maar iets van features heeft waardoor deze telefoon een unique selling point heeft.

Wellicht de software, maar mijn persoonlijke aanname is dat dit voor een select groepje mensen is en veel mensen launcher gebruiken als de software niet bevalt. Zelfs al zou dit waar zijn, daarmee ga je echt geen marktaandeel mee terugwinnen.

Het enige wat deze telefoon aantrekkelijk zou kunnen maken is de prijs rond 500/600 euro. Maar hoogstwaarschijnlijk zal dit niet zo zijn, gezien Tweakers hier ook al heeft aangetoond dat altijd de top-tier (lees "dure") phones geen headphone jack hebben. Net zoals deze HTC.
De enige unieke feature die deze telefoon zal hebben is het indrukken van de zijkanten om assistent of een andere app te openen. En dat hebben de pixels ook.

Voor de rest, zoals altijd, met vrijwel iedere dure android telefoon: het grote samsung heeft eerder een completere telefoon op de markt. Objectief gezien heeft de s9 gewoon alles. Het/1 van de beste: scherm, speakers, camera, prestaties, design. Alle functionaliteiten als headphone jack, nfc, draadloos laden, dual sim, ip68. Ding is echt belachelijk compleet en goed, of je nou van samsung houdt of niet. En dan kosten de s9 en s9+ nu nog 644 en 740 euro, want, veel eerder op de markt. Dan snap ik dat andere high end android phones van lg, htc, sony het lastig hebben. Want die zijn vaak net zo duur of duurder, en missen altijd wel 1 van de features die de galaxy S wel heeft.
Je hebt helemaal gelijk als je zegt dat de S9 en S9+ belachelijk goed zijn qua specs. Maar er is imho n heel groot nadeel.
De software. Ik kan en wl niet wennen aan die verschrikkelijke aanpassingen die Samsung aan Android doet. Wat een ramp. Settings zitten op ongewone plaatsen, eigen batterijbesparingsfeature bovenop die van Android en dat ding zit altijd in de weg en helpt helemaal niets (bovenop de standaard functionaliteit) en zo kan ik nog wel ff doorgaan.
Doe mij maar een S9 met Android One, dan is de keus snel gemaakt!
Rooten en al die Samsung zooi uitzetten. Ik heb zekf een Sony maar heb ook veel overbodige bloatware gedisabled of zelfs verwijderd. Ook Google bloatware als Google+, Books en Hangouts.
Je kan ook overdrijven, en hij wordt juist wel dual sim standaard.

Screen to body ratio, nee dat vinden mensen belangrijk, ik heb zelfs liever die dikke vette bezels van mijn htc u11 dan zo'n een lelijke notch. Die Htc u12+ ziet er aan de voorkant veel mooier uit dan elke telefoon met een notch als je het mij vraagt.

Oled display, waarom dat zogenaamd beter is vraag ik me altijd nog af, mijn htc u11 heeft een prima display en als ik hem vergelijk met een oled display merk je totaal niet dat het zogenaamd lelijker is, behalve het zwarte plus die oled display lopen vaak genoeg tegen problemen aan...

Iedereen maakt dezelfde smartphone zo'n beetje, en Apple & Samsung zijn vaak de grote voorbeelden zoals HTC dat ook vroeger was. Hun zorgen juist voor dat hun telefoon's anders zijn want hoe moet je anders opvallen als je met die zelfde notch komt, en met dezelfde oled displays?

Geen headphonejack is inderdaad een nadeel, maar die vindt je ook niet in bijvoorbeeld de iPhone x, en hoeveel features heeft dat ding? Niet eens een fingerprint scanner voor die 1000 euro. Dat geld dat je betaald is puur voor het scherm en face id en dat vinden wel normaal? Of wat dacht je van de Huawei p20 pro, die was ook 900 euro en heeft geen headphonejack en niet eens draadloos opladen wat de u12+ wel krijgt. En hij heeft ook bezels met zelfs een notch. Daar hoor je mensen ook nooit over omdat hij momenteel de beste camera heeft met een grote batterij wat alles moet compenseren?

Natuurlijk meningen verschillen, maar met het design is niks mis mee, en met de specificaties al helemaal niet. Ze leveren gewoon telefoon's op hoge kwaliteit met de beste oordopjes die je in een telefoon doos kunt vinden, een van de beter UI's hebben wat niet hinderend is op de prestaties van je smartphone. Goede stereo speakers die in de telefoon zitten en ook altijd een van de beste zijn.

Geloof me, als je deze telefoon naast bijvoorbeeld een samsung s9, iphone x, oneplus 6, en een huawei p20 pro houdt, dan zijn altijd redenen om deze te overwegen.
Ik ben het op sommige vlakken met je eens, ieder zn ding, maar feitelijk heeft het toestel minder functies dan telefoons in dezelfde (prijs)klasse. Dus heeft het geen USP boven de concurrentie. Hoe kan je winnen met minder functies? Dat is wat ik aanhaal.
Hij heeft niet minder functies dan bijvoorbeeld de huawei p20 pro en de iphone x.

Natuurlijk heeft de samsung s9 er wel meer, maar dan heb je ook meteen een smartphone die op een duur langzamer wordt door zijn zware skin en langzamer updates ontvangt. Wat je er voor moet opofferen. Wat zijn nou belangrijke functies die je echt nodig hebt?
Dus ook al vragen ze er 800+ voor, het is het gewoon waard ;)
Voor jou misschien maar niet om hun voortbestaan te garanderen...

Het merendeel heeft al lang een telefoon gekocht dit jaar, en de prijzen van (bijna) al die telefoons zijn allemaal fors lager dan 800 euro. Nee dit toestel mag niet meer dan 600 euro kosten anders gaan de verkopen weer halveren dit jaar.

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 18 mei 2018 09:19]

600 euro gaat wel heel erg ver....

Dit is een high-end smartphone met alles wat je in een smartphone nodig hebt. Top specs, top kwaliteit, heeft draadloos opladen, 6/8gb ram en 64/128gb opslag, Dual sim, stereo speakers, beste out of the box oordopjes, bluetooth 5.0, snelopladen, dual front EN rear camera, 4 microfoons voor goede geluidsopname, 18:9 scherm quadhd+ super lcd 6.

Zo kunnen ze het toestel wel 600 euro laten kosten, maar hoe kunnen ze er dan nog winst op maken?
Geen idee maar ze hebbem de positie al lang niet meer om de hoofdprijs te vragen. De verkopen en resultaten van de smartphonetak van HTC onderstrepen dat al jaren.

Daarnaast is dit voor weinigen het moment om een high end smartphone te kopen, dat is in december en rond maart.

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 18 mei 2018 10:35]

Hoezo in december of maart? sinds wanneer maakt dat uit?
Sinds dat de top maanden zijn, mensen die dus een telefoon hebben gekocht gaan nu niet weer een nieuwe kopen, ze zijn niet helemaal gek natuurlijk ;)

Maart omdat dan MWC is en er meerdere merken uit komen, allemaal tegelijk, HTC is dus 'te laat', en december natuurlijk het Apple geweld en de feestdagen.
Dat is onzin, htc heeft dit bewust gedaan om niet met de andere fabrikanten in de roer te komen. Dat hadden ze al maanden geleden bekent gemaakt.

Er bestaat ook niet iets als topmaanden voor smartphone verkoop, iedereen koopt een smartphone wanneer ze er een nodig hebben en dat kan ik elke maand zo zijn.
Tja ze kunnen het bewust doen maar dat veranderd mijn mening verder niet :)

We gaan het zien, ik voorspel in ieder geval het einde voor HTC's eigen smartphones binnen 2 a 3 jaar. En aan de reacties te zien ben ik ook zeker niet de enige, en ook niet de enige die de prijs veel te hoog vind.

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 18 mei 2018 11:48]

Er komt geen einde aan htc, want ze hebben google nog als vangnet, net als bij Motorola.

Gelukkig hebben de meeste mensen hier (en ben zelf ook geen professional) er niet zoveel verstand van. Want iedereen gaan maar uit van die nieuwsberichten hier op tweakers die voor mijn gevoel ook niet altijd accuraat zijn. Bijvoorbeeld dat ze zeggen dat de Huawei p20 pro niet zeer goed zal gaan verkopen terwijl hun nummer 2 of 3 staan (wisselt de hele tijd met apple) ter wereld in de marketshare en ook de p20 pro daar aan bijdraagt.

Maar ik weet wel dat de HTC u12+ genoeg features heeft voor 800 euro, zelfs meer als de huawei p20 pro van 900 euro en iphone x van 1000 euro. Dat is gewoon een feit.
Ik zeg niet einde van htc en ook nitlet van hun smartphones, maar van smartphones onder hun eigen naam.

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 18 mei 2018 12:36]

Motorola verkoopt ook smartphones onder hun eigennaam? Ze zijn alleen verantwoordelijk geworden van google maar meer dan dat is ook niet veranderd toen hun tenonder kwamen.
Motorola is lenovo nu :+

De merknaam bestaat nog wel maar daar is het wel mee gezegd.

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 18 mei 2018 12:41]

Plus het feit dat htc en google partners zijn en dat htc vroeger android tot leven heeft gebracht, lijkt met logisch dat google wilt dat htc levend blijft.
Waarom 800 voor deze, als je nu een S9 hebt voor 650?

Met 600 val het te overwegen.
Een s9? die heeft maar 4gb ram, geen wonder dat hij 650 euro kost
Moet zelf zeggen dat Edge Sense toch wel een heel fijn extraatje is als je er eenmaal aan gewend bent. Dat tikken en knijpen maakt dat je bijvoorbeeld in je broekzak het volume kunt aanpassen, of Spotify opdracht kunt geven om een volgende song te starten.

Maar verder heb je gok ik gelijk. HTC heeft niet de reputatie om de telefoon voor 900 euro te kunnen verkopen, en dat zal deze wel gaan kosten. En dat is nog los van de typische HTC marketing miskleunen.

[Reactie gewijzigd door Nephalem op 18 mei 2018 07:59]

Dat tikken en knijpen maakt dat je bijvoorbeeld in je broekzak het volume kunt aanpassen, of Spotify opdracht kunt geven om een volgende song te starten.
Wat ik tot nu toe op elke smartphone kan met volumeknoppen? (lang inhouden = volgende nummer)

De manier waarom is wel anders, maar ik kan precies wat jij beschrijft altijd al doen.
[...]
Wat ik tot nu toe op elke smartphone kan met volumeknoppen? (lang inhouden = volgende nummer)
De manier waarom is wel anders, maar ik kan precies wat jij beschrijft altijd al doen.
Natuurlijk kan jij niet precies hetzelfde met jouw volumeknopje.

Kan jij ook de camera openen door in je telefoon te knijpen? Kan jij ook je smart dim of je smart rotate activeren? Bezitters van de HTC U11 kunnen nu een Edge Sense-update vinden in de Play Store. Na installatie kun je app-specifieke acties koppelen aan de knijpsensoren. Zo kun je in Google Maps knijpen om in te zoomen, in Facebook om een foto te maken of in je Agenda-app om een afspraak toe te voegen. HTC levert zelf een aantal suggesties mee voor veelgebruikte apps, maar laat je ook je eigen acties toevoegen. Zo kun je bijvoorbeeld knijpen in de Android Planet-app om tips of video’s in beeld te brengen.

[Reactie gewijzigd door Rdam op 18 mei 2018 10:50]

Ik heb nu de HTC 10 en zoek een opvolger. Dit wordt hem niet. Ik ga voor de Oneplus 6.
Iets meer info? Waarom verkies je de Oneplus boven deze HTC? En waarom een Oneplus en bijvoorbeeld geen P20?
Ondanks dat het er niet bij staat zal het me niet verbazen als HTC/Google ontzettend veel geld voor deze telefoon gaat vragen.
Juist niet, HTC biedt meer voor minder namelijk....
Op welke manier biedt HTC meer voor minder?
Dat zal ik u bij dezen geven.

Ik heb veel plezier aan mijn huidige HTC 10. Hij is snel, het audio dat uit de koptelefoon komt is fantastisch. Snelle updates.

Er zijn ook een aantal aspecten waar ik ontzettend ontevreden over ben. Ik vind het geluid dat uit de speakers van de HTC 10 komt echt veel te zacht. Zowel de selfiecamera als de hoofdcamera zijn gewoon waardeloos, terwijl de specs op papier goed zijn. Ook vind ik het LCD scherm tegenvallen in vergelijking met mijn Galaxy S6, welke zelfs betere foto's maakt.

De HTC U12+ zal ik niet kopen, daar deze geen 3.5mm jack heeft. De bezels aan de boven en onderkant vind ik te groot. Ik ben ook weer bang voor tegenvallende prestaties van de camera en het toestel heeft geen Amoled scherm.

Ik vind de Huawei P20 Pro en de LG G7 ook leuke toestellen, echter heeft de P20 Pro een slechtere processor en heeft LG een waardeloze update beleid. De Oneplus 6 is bijna zo goed als bezelloos, dikke specs en kost veel minder dan de concurrentie. Daarnaast is het update beleid van Oneplus ontzettend goed.
Ik zit met hetzelfde probleem. De Samsung S8 of OnePlus 6.

De HTC 12 lijkt me niet waardig. En hij 188 gram zwaar? Vind de HTC 10 al een blok metaal.
De Samsung S8 wil ik niet om 1 reden: Slechte accu tijd. Maar de formaat is perfect voor mij.
De OnePlus 6 is weer te groot. Maar scherpe prijs.
Hier nog wat (betere/uitgebreide) gelekte renders van het toestel.

http://winfuture.mobi/news/103273
Een dubbele front camera. Handig.
Ik zie de meerwaarde niet, maar er lopen er hier een paar die de frontcamera meer gebruiken dan de 'gewone' camera en die zullen het wel fantastisch vinden (als het ook een meerwaarde blijkt te hebben).
Brushed steel en ik zou hem overwegen
Mijn m8 vind ik toch wel wat aantrekkelijker uitzien. Hoe moeilijk is het om een fraaie behuizing te ontwerpen?..
Niet moeilijk. Maar wel om een onderscheidende behuizing te maken want alle telefoons gaan steeds meer op elkaar lijken. Net als de auto's trouwens :)
Als ze een toestel hadden ontworpen met een notch had iedereen gezegd: "Het lijkt wel een iPhone/OP6/vul maar in". Wat dat betreft doen ze het ook niet snel goed.

Dit ontwerp kan mij overigens ook niet bekoren hoor. Ik vind vooral de bezels boven en onder net wat te groot.
Als ze het mij zouden vragen (maar dat doen ze niet :) ) zouden ze terug moeten naar de alu phones zoals de M7/M8, met de speaker grill. Ik vind dat nog steeds een mooi ontwerp, tijdloos, vlakke achterkant, gaat niet zo snel kapot als glas, goed geluid en ruimte voor de front camera. Kleine bezel aan de zijkant vind ik fijn. Ik heb een S6 edge gehad, prachtig, maar ik zat toch regelmatig te klooien met het vasthouden. En ik gebruikte de Edge functies eigenlijk nooit omdat die imho weinig toevoegden.
Ik snap dus echt niet waarom ze niet terugkijken naar m7/m8. Ik had hem speciaal voor zijn behuizing en speakers gekocht. Mijn m8 is niet stuk te krijgen en hopelijk kan ik er nog 1-2 jaar mee voorruit.
Ik zie nergens staan waar de achterzijde van gemaakt is. Tot op heden altijd groot fan geweest (en eigenlijk nog steeds) van HTC. Zeker met de aluminium achterzijde.

Heeft iemand een idee uit welk materiaal de achterzijde gaat worden (plastic, glas of aluminium)?
Ik vermoed glas, op basis van de kreet "Liquid Surface". Aan de andere kant, waarom dan geen wireless charging...
Goeie vraag dus :)
Ligt het aan mij of zijn de specs er zeer zeer zeer goed uit.
Camera ziet er goed uit, front and back.
Plus de 4k 60fm filmen met ois.
Processor is wat je verwacht.

Het enige wat ik vreemd vind als ik het zo zie is de hdr10 op een lcd scherm.
Ik dacht altijd dat dat niet mogelijk was.
Maar ze zullen wel een manier gevonden hebben.

Ben benieuwd naar het eindresultaat en met een goede prijs zal hij wel eens heel goed voor de dag kunnen komen.

Ik koop hem niet aangezien ik nog een v30 heb met meer dan een jaar abo maar hoop voor htc dat dit wellicht een nieuwe zet is in de goede richting.
Wellicht dat ik nog eens overstap terug naar htc
mwah, ze brengen een telefoon uit met specs die vergelijkbaar zijn met telefoons die al een tijd op de markt zijn. Verder brengen ze hem uit met een oude versie van Android (waarom nu nog 8.0? ik verwacht minstens 8.1, maar eigenlijk zou 9 beter zijn).

Het zou me, zoals vele andere hier, niet verbazen als ze er ook nog de hoofdprijs voor vragen. Dan denk ik persoonlijk dat een S9 of een OP6 waarschijnlijk zowel goedkoper als een betere deal is. (nog afgezien van het feit dat ik een 3.5mm jack aansluiting een vereiste vind, mar dat is uiteraard persoonlijk)
Android 9 is nog niet uit... Je gaat toch geen nieuwe telefoon uitbrengen met bta software?
Ik denk dat als deze telefoon goed geprijsd wordt hij zeker wel meegaat met de rest.
Ik begrijp ook wel dat vanuit het verleden het kan zijn dat de prijs weer een probleem gaat worden maar het toestel zelf is absoluut niks mis mee.

Dat er android 8.1 niet op staat vind ik geen probleem.
Ik weet zo niet welke telefoons al 8.1 hebben maar dat zijn ze ook nog lang niet allemaal.
Hoewel je kunt stellen dat de telefoon nieuw is dus de laatste software zou kunnen hebben denk ik dat als je goed kijkt naar alle telefoons die uitgekomen zijn in de laatste 3 jaar altijd 0.1 of 0.2 versies achterlagen met wat er al uit was.
Ziet er gewoon uit als een degelijke telefoon, helaas blink hij nergens in uit en daarom is het maar afwachten voor welke prijs hij komt, als deze hoger wordt dan de concurrenten dan zie ik het somber in voor HTC.

Ik heb zelf voor de LGv30 gekozen, kwa specs vergelijkbaar met veel andere telefoons maar op audio gebied zeker een van de betere, en de goothoek lens werkt erg prettig :-)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True