Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Star Trek: Bridge Crew krijgt The Next Generation-dlc

Ubisoft kondigt aan dat Star Trek: Bridge Crew nieuwe dlc van The Next Generation krijgt. Spelers kunnen daardoor de brug van de Enterprise NCC-1701D betreden en de strijd met de Borg en Romulans aangaan.

De betaalde dlc brengt de Enterprise NCC-1701D van The Next Generation naar Star Trek: Bridge Crew. Op de brug kunnen spelers het LCARS-systeem van het ruimteschip bedienen en ze dragen de uniformen zoals de bemanning die in de tv-serie droeg.

Daarnaast is er een nieuwe functie, Operations, die op het coördineren van de crew gericht is. Verder brengt de dlc twee nieuwe Ongoing Voyages: Resistance en Patrol. In de Patrol-missie kunnen spelers vrijelijk het heelal doorkruisen en ondertussen reageren op noodoproepen. Bij Resistance wordt de Enterprise achternagezeten door een Borg Cube. Ook ontbreekt een Planet Killer met antiprotonstraal niet.

Star Trek: Bridge Crew - The Next Generation verschijnt 22 mei voor PlayStation VR en PS4. Op 21 juli volgt de versie voor HTC Vive, Oculus Rift en Windows Mixed Reality.

Door Olaf van Miltenburg

Nieuwscoördinator

10-05-2018 • 14:18

69 Linkedin Google+

Reacties (69)

Wijzig sortering
Ik hoop nog eens dat er een vervolg op de Star Trek TNG TV-serie komt. De TNG is de beste Star Trek serie ooit. De nieuwe Star Trek films en serie hebben mooie SFX, maar gebaseerd op het TOS tijdperk wat ik persoonlijk niet zo veel aan vind. TNG-tijdlijn is veel spannender! Nieuwe Enterprise, nieuwe SFX, kom maar op met een vervolg! :P
Helemaal mee eens.
Maar dan graag zonder zo'n Data clown en een over een paard getilde puber Westley Crusher.
Die blinde ( La forge ) kon ik wel aan wennen maar die andere twee hebben mijn inziens weinig toegevoegd aan de serie.
Over Wesley zijn de meeste fans het wel eens denk ik, maar wat betreft Data meh..
Hij voegde in mijn ogen juist veel toe. Kijk bijvoorbeeld eens https://www.imdb.com/title/tt0708807/?ref_=ttep_ep9 die aflevering. Wordt als een van de beste afleveringen van TNG genoemd en is hedendaags met de opkomst van AI ook wel een interessant discussie punt.

Afijn, allemaal niet heel erg ontopic maar niet Data haten :'(
Data vond ik juist wel de nodige humor erin houden, van mij mag 'ie blijven. En Wesley? Ach, die is ondertussen een stuk ouder.. ;)
En La Forge kon volgens mij aan het eind van de serie weer zien zonder visor.

[Reactie gewijzigd door Tranquility op 11 mei 2018 10:25]

Niet de serie iirc. Wel in een film. Compleet nieuwe bionische ogen.
Die aflevering ken ik en is idd heel bijzonder.
Maar Data, hij gaf me een beetje Stan Laurel en Oliver Hardy gevoel maar dan zonder Oliver.
Oja die muts was der ook nog ieuwww.
Vond picard een ijzersterke karakter in de show.
Samen met Riker hebben zij min of meer de show gemaakt tot wat het is.

Vond alleen sommige speelfilms wat tegenvallen.
DS 9 had ook hele sterke spelers maar had mijn inziens te veel " voodoo " momenten.
Die kon haar mond idd niet houden... ;)
Overigens is zij dezelfde vrouw die de computerstem in de ruimteschepen verzorgt...
Volgens mij spelen zowel Voyager als DS9 zich af in het TNG tijdperk.
Dat is correct.
Inderdaad en beide series vond ik zeer goed. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik Enterprise, die zich ruim voor het TOS tijdperk afspeelde, best wel te pruimen vond. Omdat die het begin van het warp-tijdperk liet zien en ook daar de Borg even zijn opwachting maakte. En ook de vijandige Xindi was erg spannend en goed in de serie verweven. Maar wat mij betreft is het TNG-tijdperk of daar vlak na the way to go! :)
voyager ook trouwens
Hangt een beetje van je definitie af, maar Voyager speelt qua tijdlijn net na TNG. DS9 overlapt met beide, maar meer met Voyager dan TNG.
En dan knokken met de Romulans en de Borg :)
Persoonlijk vond ik DS9 beter.
Minder aardig en meer de zelfkant van het universum.
DS9 vond ik in het begin meer een soap opera in space. De latere seizoenen werd het gelukkig een stuk beter, vooral met de introductie van de Dominion.
Klinkt goed! Laat maar komen die TNG-film!
Dat pre-TOS gedoe hebben we nu wel gezien.. ;)
Na de terugkeer van Voyager heeft de Federatie zoveel nieuwe technologieën binnen dat niemand nog echt een serieus gevaar kan vormen. Wat dat betreft hebben ze er echt een beetje een afgesloten hoofdstuk van gemaakt. Denk dat ze o.a. om die reden dat ze na Voyager weer teruggegaan zijn naar het verleden (Enterprise, Discovery).
Mwoah, er zijn altijd alien rassen die duizenden jaren op ons voorlopen. Kan spannend genoeg zijn. Zelfs de Borg, die constant "bijleert" van hun fouten, kan een nieuwe dreiging worden. Daar is best een nieuwe spannende verhaallijn van te maken.
Star trek enterprise vond ik ook erg leuk om te kijken.
Vond dit spel de eerste keer (bij aankondiging) er fantastisch uit zien. Echter toen hij uitkwam leek het op een spel uit 1998 (beetje overdreven maar zeer slechte graphics). Benieuwd of het nu er wat mooier uit ziet of nog steeds een beetje zoals de originele release.
Helemaal mee eens. Dit is tevens het enige VR spel die ik niet kan spelen omdat ik na korte tijd al hoofdpijn krijg. Geen idee waarom. Ik zit uren lang op in de sim met iRacing geen probleem. Maar met Bridge Crew is het snel hoofdpijn.

Graphics zijn wel ok op de bridge. Maar de exterior shots zijn gewoon erg 1998.
De interieur shots doen ook pijn aan mijn ogen. Die vloer dekking van de enterprise is net projecttapijt van een een of andere discounter.
Sja wat in 1994 'in' was qua tapijt is nu te vinden bij de discounter ;)
Echter toen hij uitkwam leek het op een spel uit 1998 .
Als ik me niet vergis, liep TNG tot 1994, dus het spel is nog steeds zijn tijd 4 jaar vooruit :)
Er zijn al Blurays van TNG met nieuw effects dus dat gaat niet op :)
Klopt, de serie heeft in veel nieuwe scenes nieuwe SFX gekregen wat de moeite van het opnieuw kijken zeker waard is! De grootste fouten die ze destijds hebben gemaakt is A. de serie in low-res opnemen (video) en B. in 4:3 Full-Frame i.p.v. 16:9 breedbeeld. Datzelfde zag je ook met de geweldige serie Babylon 5, ook een van mij favorieten, met uitzondering dat die wél in 16:9 breedbeeld was opgenomen, maar een verschrikkelijke wazige beeldkwaliteit had waarvan ik nog eens hoop op een vervolg of remake met de huidige CGI-technieken.
Is het nou een update (gratis) of DLC (niet gratis)???
DLC impliceert niet dat je ervoor moet betalen.

.edit: maar dit is DLC waar je wel voor moet betalen:
Update: Star Trek: Bridge Crew The Next Generation DLC will be available for the PC on 21st July, 2018 for HTC Vive, Oculus Rift and Windows Mixed Reality, as well as non-VR players. The DLC will be priced at £11.99 (GBP).
In een comment bij IGN werd gesproken van $15.

[Reactie gewijzigd door .oisyn op 11 mei 2018 13:30]

Tegenwoordig is dat in veruit de meeste gevallen wel zo.
Dat doet niets af aan het feit dat updates en DLC's twee compleet verschillende dingen zijn.
Daarom is het juist zo vervelend dat ze in dit artikel update en DLC door elkaar gebruiken alsof het dezelfde dingen zijn.

In de regel is DLC gewoon betaald, je kunt gaan lopen mierenneuken door te zeggen dat er soms ook gratis DLC is maar dat is een uitzondering. DLC impliceert wel degelijk dat ervoor betaald moet worden.
Daarom is het juist zo vervelend dat ze in dit artikel update en DLC door elkaar gebruiken alsof het dezelfde dingen zijn.
Eens, maar als ze consistent DLC hadden gebruikt wist je nog niet of het gratis was (natuurlijk, als het een update was geweest dan was het sowieso gratis geweest)
In de regel is DLC gewoon betaald, je kunt gaan lopen mierenneuken door te zeggen dat er soms ook gratis DLC is maar dat is een uitzondering. DLC impliceert wel degelijk dat ervoor betaald moet worden.
Leuk hoe je jezelf tegenspreekt in 1 alinea 8)7. Als uitzonderingen bestaan, dan impliceert het dat dus niet. Dit nog even los van het feit dat ik gratis DLC niet als uitzondering zou willen beschouwen, ook al is dat er veel minder dan betaalde DLC.

[Reactie gewijzigd door .oisyn op 11 mei 2018 13:20]

Dlc impliceert juist dat je er wel voor moet betalen. Anders heet het tegenwoordig gewoon update.
Je praat onzin. Een update, ook wel een patch genoemd, is niet optioneel (als je online wilt iig) en altijd incrementeel (je kunt niet update 3 installeren zonder de veranderingen van update 2 te willen).

DLC is een optionele download die je los via de store van het platform kunt downloaden. Je hoeft het niet te installeren, en verschillende DLC's kun je los van elkaar installeren. Het feit dat het DLC is zegt niet dat er ook voor betaald moet worden - DLC kan gewoon gratis worden aangeboden.
Dlc impliceert tegenwoordig gewoon dat je moet betalen. En een update dat dat niet hoeft.

Wat de echte betekenis is maakt niet uit. Jij zegt dat dlc niet impliceert dat er betaald moet worden. Dat doet het juist wel.

Hoewel je gelijk hebt mbt de échte betekenis van dlc.
Je spreekt uit je onderbuik, dat is slechte raadgever. Ook vandaag de dag bestaat er nog altijd gratis DLC
En hoeveel daarvan wordt nog daadwerkelijk dlc genoemd?

Juist.
Je kunt je beter afvragen hoeveel DLC er nog gratis is.

Als voorbeeld waar ik toevallig zelf bij betrokken ben geweest, de Blood Ties DLC voor Rise of the Tomb Raider was gratis en wordt gewoon DLC genoemd door alle journalisten en review sites. Of bijvoorbeeld de gratis DLC packs voor Witcher 3 worden ook als zodanig genoemd.

Verder: https://en.wikipedia.org/wiki/Downloadable_content#Pricing

[Reactie gewijzigd door .oisyn op 11 mei 2018 11:21]

Ubisoft... doe een gok. :+
Volgt er ook nog een versie voor pc die niet VR is?
Die is er al, hij is op beide manieren te spelen :*)
Deze DLC is er al voor de niet VR PC versie?
21 juli ^ maar het spel is tegenwoordig met en zonder VR te spelen
De pc versie is al zonder VR te spelen.
Erg interessant! Ik heb niks met het Abrams universum en TOS vond ik ook matig interessant. Maar TNG wel! Jammer dat de PC versie zo laat uitkomt.

[Reactie gewijzigd door GekkePrutser op 10 mei 2018 17:33]

Wat is het Adams universum?
Of bedoel je de Kelvin timeline uit de 3 rebootfilms van JJ Abrams?
Ja precies, die dus. Ik had zijn naam verkeerd herinnerd. Zal het even aanpassen.

Star Trek TNG had een goed doordachte filosofie over de mensheid in de toekomst, en een redelijk goed doordachte technische kant.

JJ Abrams zijn films zijn naar mijn mening alleen maar pats/boem/bang actie en daar is alles omheen gevormd. Het had net zo goed in het verleden op een zeilschip af kunnen spelen ofzo. De Science fiction is alleen maar een achtergrondje voor een actiefilm geworden.

[Reactie gewijzigd door GekkePrutser op 10 mei 2018 17:35]

Het is mij opgevallen dat de nieuwe Star Trek aangepast is aan de huidige tijd.

Minder optimistisch
Minder anti religieus/ pro wetenschap
Minder vreedzaam: schiet op alles
Star Trek heeft zich altijd aangepast.
Nou noem je daar punten die sterk onderdeel uitmaakten van Gene Roddenberry's visie van de toekomst (wat TNG in Encounter at Farpoint meteen dus ook op de proef stelde). Het jammere is dat dat inmiddels met de films en Discovery losgelaten is.
Een goede balans tussen alle faceten maakt het sterker. Maar hele dark of excesive character uitdiepen vind ik bagger.
BSG wilt men dark periode van genocid neer zetten , zo een thema is erg dark, daar past drama setting heel goed bij. Maar serie waar space exploration centraal staat heeft meer de nadruk van adventure.
En lost in space hoeft ook niet zo extreem dranatisch te zijn. Voyager vs Stargate univers.

SGU is
Enorme geforceerde character building.
Humor wordt gemeden.
En alles krijgt er dranatische draai aan.
Soap gehalte van dat een eikel altijd laaste woordt heeft en wat positief uitkomt nog even in conflict trapt.

Alle SF series heb ik alle eps ten minste 1 keer uitgekeken zo ook BSG.
Maar SGU heb ik bij de 1run soms Fast Forward gedrukt.
Scifi wordt extreem naar de achtergrond gedrukt waar het meer om confict onderling en hoop geforceerde drama.
Over positieve ST heb ik minder problemen mee . Of Hero nadruk van SG1.
En FireFly is toch mijn favoriet die elke ep vaker kijk zo ook de movie. Maar kort.

Ja goede balans en hoeft niet puur drama te zijn.
Dat kan je van The Walking Dead natuurlijk ook zeggen. Het had ook over pestlijders; kannibalen of nazi's kunnen gaan ;) Ondanks dat de Kelvin timeline inderdaad meer schieten-tieten-helicopter is, dan bijv. TNG, krijg ik er wel een Star Trek gevoel van. Alleen is de filosofische kant een stuk minder aanwezig dan in TNG.
Ja die serie volg ik dan ook niet.. Ik volg bijna niks van hem, ik vind het over het algemeen te senationalistisch en te laag aan inhoud. Van Star Wars ben ik nooit echt een fan geweest.

Alleen Westworld vind ik wel erg goed. Maar hij is daar dan ook meer zijdelings bij betrokken.

[Reactie gewijzigd door GekkePrutser op 10 mei 2018 17:41]

Ben dus niet de enige die zombies snel zat is.
Inderdaad, het TNG-tijdperk is gewoon veel interessanter met de Borg e.d. Dat TOS gedoe vind ik helemaal niets en ziet de Enterprise er ook zo oubollig uit.
Heb het spel wel voor de psVR maar kreeg altijd een error 21, ondanks dat ik glasvezel verbinding hebt.
Dus eigenlijk nooit kunnen spelen.
Op enkele tot werd het uitschakelen van ipV6 op je modem/router aanbevolen als oplossing .

Bij veel mensen heeft dit geleid tot een speelbaar spel.
thanks.. ik head het ondertussen gisteren op het forum gelezen en gelijk uitgezet.. alleen nog geen tijd om te testen.
ha nice! ik speel 't non-VR op de ps4 met vrienden en dat bevalt prima. Meer afwisseling is winst en de Enterprise D al helemaal. Deze gaat er bij ons zeker komen!
Het is trouwens de NCC 1701D met de naam Enterpise later gevolgd in First contact door de NCC 1701E Enterprise...
En dáár had het vervolg op TNG moeten beginnen...
Hier geen last van hoofdpijn en heb er al uren in gezeten, alsook de graphics vind ik nog best goed meevallen. Het enige spel waar ik werkelijk misselijk van werd is een rollercoaster game waar ik zelfs 1 euro voor moest betalen, wat een bucht.
Lijk sterk op een kopie van Stage 9 ( https://stage-9.co.uk/ )
Voor de liefhebber, briljant stukje : https://youtu.be/YV9rI0kU3m8
review van angry joe is ook erg leuk