Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Sirin Labs laat Foxconn 25.000 exemplaren produceren van blockchainsmartphone

De startup Sirin Labs heeft bij Foxconn 25.000 exemplaren besteld van zijn blockchainsmartphone Finney. Het bedrijf hoopt dit jaar enkele honderdduizenden exemplaren van de smartphone te verkopen.

Foxconn gaat de telefoon produceren en vanaf oktober moeten backers van de crowdfundingactie de smartphone in handen krijgen, meldt Bloomberg op basis van een interview met de directeur van Sirin Labs. De Finney is een showcase voor de software van Sirin Labs. Het is de bedoeling dat andere fabrikanten die software gaan gebruiken. Sirin Labs is in gesprek met Huawei.

De naar crypto-expert Hal Finney vernoemde smartphone moet zich onderscheiden van reguliere smartphones met een ingebouwde hardwarewallet, waar gebruikers tokens in kunnen opslaan. Ook heeft de telefoon ondersteuning voor het delen van resources via p2p.

De Finney heeft daarnaast een beveiligingsswitch voor de beveiliging van tokens en de mogelijkheid voor drietrapsauthenticatie via biometrie, een patroon en 'gedrag', al is onduidelijk hoe dat precies werkt. Vermoedelijk zoekt de software naar signalen die wijzen op binnendringers, zoals pogingen om apk's te installeren, de baseband te downgraden, of het binnenkomen van verdachte berichten.

Door

Redacteur mobile

39 Linkedin Google+

Reacties (39)

Wijzig sortering
aw dat lijkt me wel handig; telefoon jatten + spaargeld :+

//edit; aw; biometrie en patroontjes, was toch niet zo 123 ez :+
Behalve dat een knappe hardware wallet zichzelf wist na enkel mislukte inlogpogingen. Je zult dan de wallet moeten herstellen aan de hand van je mnemonic code. Op zich veiliger dan het cash geld of de credit cards die je mogelijk in je hoesje bij je telefoon hebt zitten ;)
moet je de code alleen nooit vergeten anders huiliehuilie...

mocht je plots overlijden dan zal toch iemand van je nabestaande ook de code moeten weten.. anders geen erfenis... ook huiliehuilie.

raad dan ook ten zeerste aan om de code niet ergens op een papiertje te kalken maar een Cryptosteel of vergelijkbaar te kopen en deze in een bankkluis te bewaren voor het geval dat...
Ik denk niet dat je kan huilen als je dood bent en je nabestaande zullen zonder de wallet en code ook nooit weten hoeveel geld je nog had. :+ Het is op zich wel een raar idee: Geld dat gewoon verdwijnt waardoor het alleen maar schaarser wordt op een gegeven moment omdat niemand er meer bij kan.

Dan ga je je toch afvragen wat er gebeurt als alle bitcoins gemined zijn en het op een gegeven moment alleen maar schaarser wordt, want iedereen vergeet wel eens wat. Ik denk niet dat hier over nagedacht was bij het maken van de bitcoin blockchain, of wel?

[Reactie gewijzigd door NotCYF op 5 april 2018 16:10]

Weet je hoeveel Bitcoin wallets er zijn met een saldo dat lager is dan de transactiekosten ;)

Een tijdje geleden was er sprake van 55%, dit betekent dat het 'geld' wel aanwezig is, dat je het in theorie kunt gebruiken, maar dat de transactiekosten hoger zijn dan de waarde van je 'geld'. Die BTC kunnen dus nooit meer gebruikt worden (mits de transactiekosten zo hoog blijven).
Volgens mij kun je, als je maar geduldig genoeg bent, ook bitcoins versturen zonder fees :)
Volgens mij met het wel kunnen, maar weet iemand hoe veel geduld je dan moet hebben? dagen, weken, maanden, jaren?
Nouja, in principe is 1 bitcoin deelbaar tot 100.000.000 satoshi's.

Dus stel dat van de 21 miljoen bitcoin er 20.9 miljoen verdwijnen, dan heb je nog altijd 10.000.000.000.000 'units' te verdelen. Kunnen we voorlopig mee toe. Uiteindelijk, als het te weinig blijkt, moet er denk ik een hard fork komen.. maar wie dan leeft, dan zorgt :P
Ik weet het niet hoor, maar volgens mij was er vandaag nog een 51% attack op een aantal crypto valuta. Zo veilig is die blockchain nou ook weer niet.

Krijg hier dan ook een heel sterke 'start up zeepbel' vibe bij.

[Reactie gewijzigd door Vayra op 5 april 2018 13:51]

Dat ik zo een reactie moet lezen op een site die voor tech liefhebbers en enthousiastelingen zou moeten zijn :/

Dus 1 scamcoin zoals verge heeft te maken met een 51% attack en jij trekt ineens de veiligheid van het geheel blockchain gebeuren in twijfel?
Crypto is het deel dat voor de breakthrough van de blockchain gezorgd heeft maar blockchain is zo veel meer dan crypto alleen, je zou de blockchain ook kunnen gebruiken om je identiteit vast te leggen, zonder dat iemand die kan manipuleren, de geschiedenis van een wagen (stel je voor, je koopt een wagen en je kan perfect zien welke km stand hij heeft, of hij in ongevallen betrokken was ,etc... zonder dat iemand de data kan manipuleren)! Sure, iemand zou een 51% kunnen doen zoals op Verge om de data te manipuleren maar dat kan enkel wanneer de ketting niet heel veel rekenkracht heeft
51% attack op grote coins als BTC en LTC zijn bijna onmogelijk en deze kettingen zijn dat ook veiliger dan de huidige systemen waar je moet vertrouwen in 1 gecentraliseerde partij die je gegevens moet bewaren.

Anyway, merk veel negativiteit hier tov crypto op tweakers... waar is de tijd dat tweakers nog een vrij platform was, met liefhebbers voor alles wat met technology en vooruitgang te maken had |:(
Het niveau van tweakers zakt met dag ookal beweerde men bij de overname door dat media bedrijf dat er niet zoveel zou veranderen. En nu kan je me een hater noemen, maar ik hoor deze opmerking rond tweakers heel frequent, vooral bij tech liefhebbers die tweakers nog kennen uit z'n begin jaren
Dat je zo een reactie moet lezen? Volgens mij zie je het grote plaatje nog niet helemaal.

- Er zijn meer coins betrokken dan alleen Verge, ook die met een goed dev team erachter
- De reden is vermoedelijk de introductie van een ASIC, met andere woorden, er is geen enkele garantie dat dit niet meer gaat voorkomen.
- 51% op Bitcoin is schier onmogelijk, dat klopt, maar daar wil je ook niet meer mee handelen. Kortom, juist de kleinere verhandelbare coins waar je nog geen twee tientjes per transactie voor kwijt bent, zijn de coins waar ook daadwerkelijk wat te halen valt.

Negativiteit op tweakers... je begint nu een heel verhaal over tech en mensen maar wat ik zorgelijker vind is de hersenloze adoratie voor nieuwe technologie zonder eens even stil te staan bij de bezwaren die eraan kleven. Crypto, fantastisch... maar ondertussen is het een gi-gan-ti-sche verspiller van goederen, energie en tijd met een hoge mate van volatiliteit. Het heeft ons letterlijk nog niets gebracht en de beoogde voordelen boven fiat worden één voor één onderuit gehaald. Het is een wapenwedloop geworden, dus als je ooit denkt de volatiliteit kwijt te raken, dan heb je een plank voor je hoofd. Hordes mensen springen nu van de ene 'geweldige nieuwe altcoin' naar de volgende. Het doet mij erg denken aan de start-up uit dit artikel met een prachtig nieuw idee dat echt, ECHT het beste ding is. Mooi filmpje erbij, strikje erom, cashen maar.

Ondertussen is al wel ingedaald dat de blockchain misschien toch beter is voor zaken buiten valuta, zoals distributieketens en dergelijke. Nou, prima. Maar dan nog is het dus wel een techniek die gecompromitteerd kan worden, wat is er mis mee om dat te benoemen? Het gaat hier primair over een relatief kleine niche aan toestellen die dus ook makkelijker vatbaar zijn voor een dergelijke aanval.

Je mag mij nog eens gaan uitleggen wat er anno 2018 nu echt positief is aan crypto buiten het feit dat het leuk geld verdienen kan zijn. Ondertussen blijven mensen namelijk mensen en die zijn hebberig, en is elk systeem te kraken danwel te manipuleren. Zo ook de blockchain en crypto nog veel sterker, de macht ligt namelijk ook op deze netwerken allang bij een paar grootverdieners, en dat is toch een vrij herkenbaar dingetje...

Laat ik overigens over je ongefundeerde opmerkingen over betrouwbaarheid van BTC en LTC versus de huidige gecentraliseerde systemen maar niet al teveel zeggen, buiten het feit dat we nog altijd een hele rits garanties kennen in dat gecentraliseerde systeem, die crypto niet heeft. Je hebt het over 'domme' mensen op een comment sectie, hoe zie jij die mensen hun wallets veilig beheren? Wederom een voorbeeld van jouw tunnelvisie hieromtrent.

[Reactie gewijzigd door Vayra op 5 april 2018 15:11]

helemaal mee eens...en bovendien kun je cryptocoins niet eten....dus even als fysiek geld is het volledig waardeloos als de pleuris echt een keer uit mocht breken.

uiteindelijk is de blockchain niets anders dan een soort omslachtig designpattern voor het probleem dat we "administratie" noemen
Dus 1 scamcoin zoals verge heeft te maken met een 51% attack en jij trekt ineens de veiligheid van het geheel blockchain gebeuren in twijfel?
Vertel, waarom is Verge een scam coin?
2 miljoen vragen om een aankondiging te doen bijvoorbeeld.. maarja is natuurlijk wel de grootste aankondiging OOIT in de crypto wereld... zal Verge gelijk op plek #3 zetten.

Jup, seems legit.
DogecoinDark, nu rebranded naar verge is zo een product van 1000 beloftes en zero opleveringen. Een coin waar de dev zelf gaat toegeven dat de prijsstijging te danken was aan een goeie marketing campagne, echt?! Een Crypto dev moet zich niet bezig houden met het pompen van z'n coin, dit is ethisch niet te verantwoorden en in sommige landen zelfs strafbaar.

teveel om op te noemen waarom ik persoonlijk 0 vertrouwen heb in Verge

https://hackernoon.com/wh...real-privacy-6fbcab232fb5

Wil je privacy, gebruik dan Monero
Het bestaat anders al wel een tijdje en Wraith is inmiddels ook uit. Ik zie voor nu nog niet echt een reden om eruit te gaan. Ik ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren door die attack..
Exact dit. Ze halen weliswaar hun doelstellingen soms niet op tijd maar dit maakt het zeker geen scam coin.
Dat het allemaal wat langer duurt kan mij een zorg zijn, als het daarna maar goed werkt.
Welkom in 2018. Vrijheid ligt al ver achter ons. Maak er maar het beste van zolang het nog kan.
Wat een gezeur. Je kan toch je zegje doen? Het staat anderen vrij minder enthousiast te zijn over blockchain en cryptocoin. Ik merk vooral dat sommige dinosauriers lijden aan het 'vroeger was alles beter'-syndroom.

Zelf heb ik wel interesse in blockchaintoepassingen maar de 'killerapp' zie ik nog niet helemaal, en de toegevoegde waarde van zo'n telefoon lijkt mij ook niet al te hoog.

Op zich is een ultra-veilige telefoon wel een goed idee, maar het blijft een niche voorlopig.
Het heeft niets met niveau te maken, mensen kunnen het ook gewoon met je oneens zijn.

Zo ben jij liefhebber, ik over het algemeen het omgekeerde by crypto. Zegt niets over niveau. Nogal narcisistisch om te denken dat alleen mensen die je passie delen van niveau zijn.
Mensen die passie delen zitten vaak wel op hetzelfde niveau natuurlijk. Maar welk niveau is dat, en in welke x, y of z as
Anyway, merk veel negativiteit hier tov crypto op tweakers.
Ik ben een voorstander van cryptografie.
Verge kan al niet meer gemined worden vanwege de aanval... Idd nu worden de teams wel goed op de test gezet!!
Draai toch echt Eth+XVG op al mijn rigs
Er was geen 51% attack.
Kudos voor het afwijkende ontwerp.
Of ik het mooi vind laat ik in het midden.
De zogenoemde 'smart blockchain phone'
Dat was ook het eerste waar ik aan moest denken :+
Komt de smartblockchain toch nog terug!!
Ik vond het interessant totdat ik Huawei las.
Het onveilige van Android vind ik vooral dat het bij elkaar geraapte rommel is en iedereen zijn eigen rommel er bij kan duwen. Zolang het niet stabieler + veiliger is blijf ik bij Apple.
Moet je zeker doen, maar vergelijk je iPhone volgende keer met een degelijk merk Android-toestel uit dezelfde prijsklasse. Je zult zien dat Android gewoon stabiel is en dat je de veiligheid volledig zelf in de hand hebt.
We zullen je missen aan de Android kant :+
Klopt dombo-proof blijven denken.
Ik heb momenteel beide en kan je zeggen dat er echt geen enkel noemenswaardig verschil te vinden is in stabiliteit/ervaring/kwaliteit, en dan vergelijk ik een Iphone SE met een Moto G5 Plus, dus niet eens top end. Privacy en security kan nog altijd wel een argument zijn, eens. Maar qua gebruik, durf ik zelfs te stellen dat Android tegenwoordig beter is toegespitst op de gebruiker qua interface, snelheid en functionaliteit.

[Reactie gewijzigd door Vayra op 6 april 2018 10:06]

Wie garandeerd dat >50% van de nodes in deze chain die "block validatie" voor deze telefoon uitgevoeren betrouwbaar zijn?
Veilig bestaat niet. En blockchain, zelfs tijdens deze hype, veranderd daar niets aan.

[Reactie gewijzigd door 1020893 op 5 april 2018 15:14]

Heeft ie ook een NFC? Zodat ik dadelijk met coins kan afrekenen bij de bakker, dat is toch de bedoeling van dat hele btc/altcoins gebeuren? Wat moet ik er anders mee...
Alleen als je BreadCoin hebt
Nee, er zijn maar weinig cryptos die als currency bedoel zijn. Bij meeste komen meer in de buurt van aandelen dan valuta.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True

*