Release PS4-zombiesurvivalgame Days Gone uitgesteld tot 2019

Sony laat weten dat Days Gone, de PlayStation 4-exclusive, niet meer in 2018 uitkomt maar doorschuift naar 2019. Een specifieke reden voor het uitstel van de zombiesurvivalgame wordt niet gegeven.

Een specifieke releasedatum stond niet vast voor de game, maar op de officiële PlayStation-pagina is de datum versprongen van 2018 naar 2019. Dat uitstel wordt bevestigd tegenover onder andere Eurogamer. De game wordt ontwikkeld door Syphon Filter-studio Sony Bend Studios. Die maakten ook twee Uncharted-games voor de Vita.

Days Gone werd op de E3-gamebeurs van 2016 onthuld en gaat over Deacon St. John, een overlevende van een zombieapocalyps. Hij reist het land af op zijn motor in plaats van dat hij zich in een kamp van andere overlevenden verschanst, vermoedelijk omdat hij gewend is rond te reizen door zijn tijd als premiejager, voor de apocalyps. De game draait op de Unreal Engine. Sinds de onthulling van de game heeft Tweakers ook previews geschreven van het spel.

Helaas!
De video die je probeert te bekijken is niet langer beschikbaar op Tweakers.net.

Gameplaytrailer getoond op E3 2017

Door Mark Hendrikman

Redacteur

10-03-2018 • 12:33

82 Linkedin

Reacties (83)

83
78
54
0
0
16
Wijzig sortering
Dit spel wacht ik al een tijdje op. Rest van de ps4 spellen kon me niet echt boeien dus mijn pro verkocht. Ik denk dat dit spel pas tijdens de release van de ps5 uitkomt.
Het spel lijkt inderdaad zeer interessant, zeker qua grafische mogelijkheden. Gemiddeld zit er 6 jaar tussen een Playstation release dus we zouden wel in 2019 een nieuwe Playstation kunnen verwachten. Aangezien de PS4 in 29 november 2013 in uitgebracht in Europa. Echter heb ik hier wel mijn twijfels over ivm. de mogelijkheden met de PS4 Pro.
Ik denk dat sinds de Ps4 Pro en Xbox one X de console levenscyclus er anders uit zal gaan zien. Voor de mensen met een Ps4 Pro of Xbox one X zullen consumenten het in ieder geval niet accepteren dat er zo snel een opvolger zou komen.
Er gaat een gerucht dat de dev-kits van de ps5 verstuurt zijn en dat die rond 2020 uitkomt.
Gerucht? Bron?

Overigens zou eind 2019 voor Sony perfecte timing zijn. Dan rollen er stabiele 7nm of 5nm chips van de lopende band.

Sony zou tevens op de 8K uitzendingen van de Olympische Spelen van Tokyo inspelen. Wie weet is 8K30fps wel haalbaar? Natuurlijk zijn tv-uitzendingen en games wel twee verschillende zaken.
Och, PS4 devkits werden in 2011 verstuurd. Als er een PS5 komt eind 2019 of 2020 dan zou dit dus goed kunnen. En vaak zijn de eerste serie devkits vooral gewoon een doos met PC onderdelen die een beetje een indicatie moeten geven van de performance van het uiteindelijke product.
Dat ze maar eens zorgen dat dat minstens 1080p 60fps standaard wordt daarna kunne we eens spreken over 4k of 8k. De games van tegenwoordig halen nog niet eens 60fps constant.
Pff. Het oude televisie systeem deed 50/60hz interlaced. Ik snap wel dat tegenwoordig interlaced niet zo handig systeem is. Maar om dan van 50fps naar 25 fps te gaan :?
In de EU zal Sony nooit Olympische spelen uit kunnen zenden omdat die nog steeds in handen zijn van Eurosport.
Sony zend het ook niet uit in Azie.
Maar ze zijn samen met de zender bezig om de tech op te zetten om het uit te zenden in 8k en om uiteraard 8k TVs te verkopen rond die tijd.
Niet bepaald, zo heeft Fox Sports ook bepaalde uitzendrechten van sporten in het bezit, zo ook Ziggo Sport als RTL Luxemburg (RTL4,5,7,8/crime/telekids/lounge) en Talpa TV (was eerst SBS Producties).
Hoe bedoel je, "niet van worden verkocht"? Eurosport heeft ruim een miljard euro betaald voor de uitzendrechten.
Klopt en ook op eerdere vlakken schijnt het een betrouwbare bron te zijn.
Dus ik denk dat eind 2019 de PS5 er is en dat hij eind dit jaar aangekondigd word.

Bron: Marcus Sellars
En daarmee e3 overslaan?
Niet onmogelijk, maar lijkt mij erg onwaarschijnlijk.
2019 aankondiging en 2020 lijkt mij realistischer.
Zeker omdat de PS4 nog als een dolle verkoopt.

Generaties worden niet alleen door toch tech en leeftijd bepaald, maar voor een groot deel door geld.
De PS3 heeft het zelfs 10 jaar volgehouden. Ik denk echt niet dat Sony haast heeft deze generatie af te ronden.
Ik denk ook niet dat deze generatie geheel verdwijnt maar de PS4 Pro de plaats van de PS4 inneemt en de PS5 op de plaats van de Pro. But who knows, we komen er alleen maar achter door geduldig af te wachten.

[Reactie gewijzigd door Patkroi op 13 maart 2018 11:54]

Interessante invalshoek. Maarrrrr
de PS4 Pro de plaats van de PS4 inneemt
Dit kan volgens mij niet.
Sony heeft gezegd dat ze nooit PS4 Pro exclusief zouden gaan t.o.v. regulier PS4/PS4 slim.
Ik denk dat Sony zich hier wel aan gaat houden.

Maar wat natuurlijk prima kan is dat de PS5 wat langer parallel loopt aan de PS4 (+ pro).
En dan krijg je weer iets vergelijkbaar met de PS3, alleen denk ik niet dat ze de 10 jaar gaan halen.
De hele Pro en One X situatie is natuurlijk al om deze generatie wat langer te rekken.

In principe zitten de fabrikanten volgens mij helemaal niet zo te wachten op nieuwe hardware produceren, want daar wordt niet echt het geld verdiend (op Nintendo na). Een ecosysteem met 80 miljoen gebruikers die allemaal tig games kopen wel. Ik gok ook dat dit is waar Mircosoft naartoe wil. Helemaal geen boxen meer, maar een Microsoft shop met 100 miljoen gebruikers. Enige punt is dat dit praktisch al bestaat, namelijk Steam. Dus krijg je daar weer een content oorlog.

Naja, we zullen indd wel zien :P
zullen consumenten het in ieder geval niet accepteren dat er zo snel een opvolger zou komen.
Beetje onzin. Je weet dat je een verbeterde versie koopt van een oude console, en niet een geheel nieuwe console. Zelfde als ze een nieuwe slim versie uitbrengen, een half jaar voor introductie van een nieuwe console. Daarnaast, wordt de PS4 qua games nog lang genoeg ondersteund na aankondiging van een nieuwe playstation.
De "Normale" PS4 & XBOX One waren naar mijn mening helemaal niet next-gen, de stap was te klein echter als ik nu naar de Xbox One X kijk is dit eigenlijk hoe de oorspronkelijke Xbox One geweest zou moeten zijn. Het is echt een dag/nacht verschil als je games op beide hebt gespeelt. Alles is veel beter.

Ik weet echter niet of dit ook geld voor de PS4 vs PS4 Pro, alleen PS4 ervaring.

Persoonlijk denk ik dat 2021 a 2022 pas de nieuwe reeks consoles komen ivm GPU landschap (ontwikkeling & prijzen), de volgende generatie zal toch echt minimaal native 4K@30fps moeten halen en bij voorkeur Native 4K@60FPS.
Als je denkt dat de de GPU van de one X tussen de RX480 en RX 580 zit kan hij echt nog wel even mee. Cpu daar in tegen is niet zo best (minder dan een i3 rekenen ze) maar dat mag de pret niet drukken, tezamen met de 12GB shared RAM denk ik dat het echt nog wel wat jaartjes mee kan (dus idd 2021 oid)

Alleen de ps4 pro loopt een beetje achter de feiten aan ten aanzien van de one x. Maar volgens mij had sony het meer gericht op VR ipv 4k, maar ik kan het mis hebben.
De PS4 Pro speelt geen spellen in native 4K formaat. Enkel films. Dat is een behoorlijk verschil tegenover de One X.
Dat kan de PS4 Pro wel degelijk, want er zijn ook games die native 4K zijn. Wat betreft te One X, daar zijn de 4K native games vooral oudere enhanced games. Tot nu toe zijn nauwelijks echt de nieuwe games native 4K maar eerder dynamisch.

[Reactie gewijzigd door Recon24 op 10 maart 2018 23:11]

Nee, bij de PS4 Pro is het niet native, enkel upscaling (enkel bepaalde assets kunnen 4K gerenderd worden, maar zelfs dat niet op de volledige resolutie van 3840 x 2160), waardoor het er enkel wat beter uit ziet, volledig renderen op een 4K resolutie kan het systeem niet, is altijd ook al door Sony gezegd bij de aankondigingen etc. De meeste power van de Pro wordt gebruikt voor o.a. dus het upscalen, en de VR aangelegenheid.

Native 4K zal ook nooit bij de Pro komen, daar is ie gewoon echt niet krachtig genoeg voor, de Xbox One X is daar wel net krachtig genoeg voor, met de nadruk op net, die gaat ook geen indrukwekkende 4K games krijgen buiten wat remasters en kleinere games om.

Voor écht 4K gamen, zullen we moeten wachten op de nieuwe generatie consoles, en hopen dat ze dan ook nieuwe hardware hebben, en niet hardware wat al 2 jaar op de markt ligt.

[Reactie gewijzigd door xoniq op 10 maart 2018 23:26]

Nee, bij de PS4 Pro is het niet native, enkel upscaling, waardoor het er enkel wat beter uit ziet, volledig renderen op een 4K resolutie kan het systeem niet, is altijd ook al door Sony gezegd bij de aankondigingen etc. De meeste power van de Pro wordt gebruikt voor o.a. dus het upscalen, en de VR aangelegenheid.
Graag nogmaals lezen wat ik typ. Er zijn ook titels die NATIVE 4K zijn. Ik heb het er niet over dat alles native is (dat zelfde geldt voor de One X) waar ook de meeste games dynamisch 4K zijn dan native. Zowel One X als PS4 Pro hebben native 4K games alleen heeft de One X er een stuk meer.
Ah oke, ik heb er even ingelezen, ik neem het terug. Het was in het begin nooit de bedoeling dat de PS4 Pro native 4K ging renderen voor games, enkel speelfilms. Heb een actuele lijst gevonden met nog geen 20 titels die het native 4K kunnen als upscaling, dus heb je toch gelijk.
Het is altijd de bedoeling geweest dat de Pro beide kon doen vanaf het begin. Het is nooit later pas een optie geweest oid.
De PS4 Pro en Xbox One X staan niet gelijk aan een Slim-versie. Het is een halve generatie-stap, waarbij de originelen ook nog volledig ondersteunt worden (gewone PS4 / Xbox One krijgen elke game en elke feature, alleen in soms iets mindere vorm). De nieuwe edities zijn een flinke stap vooruit. De GPU van de Pro is bijvoorbeeld twee keer zo sterk, en in het geval van Xbox One X is de stap nog een stukje groter. Op CPU-vlak is er een stuk minder vooruitgang, dat wel, maar evengoed is dit heel iets anders dan een Slim-versie waarbij de specs nagenoeg gelijk blijven.

Het meest waarschijnlijk is dat een PS5 compatibel zal zijn met de PS4 Pro, en dat de gewone PS4 dan wordt uitgefaseerd. De PS4 Pro is dan het oudere systeem dat ondersteunt wordt op dezelfde manier als de gewone PS4 nu. Oftewel dat telkens de nieuwste en op één na nieuwste alle games krijgen.

We weten niet of het zo zal gaan, maar voor nu is dat het meest logisch gezien de weg die beide consolebouwers zijn ingeslagen met de Pro / One X. Pro-eigenaren zouden woedend zijn als die console maar een jaar of 2-3 nuttig zou zijn, zeker met de langere ontwikkelcyclus van games tegenwoordig; het lijkt me niet dat Sony dat over zich heen wil krijgen.

[Reactie gewijzigd door geert1 op 10 maart 2018 13:11]

Nou voor zover ik het weet zit de Pro dichter op de One S en is de One X een flinke stap verder.
Ik zelf heb gisteren de One X ontvangen en overgestapt vanaf de xbox one (classic :D ) en uiteraard veel ingelezen op gebied van grafische verschillen in games.
Zo zijn er bijv games die op 4k/60fps spelen op de xbox one maar op de ps4 pro doen ze het met 1080p/60fps. Ook zouden bepaalde games die dan weer op 4K afspelen op de ps4 pro helemaal niet native 4k zijn (hoewel dit volgens de meeste review sites ook de pret niet mag drukken).

Mede doordat de One S ook HDR ondersteuning heeft (films/gaming) zou het voor veel mensen op grafische gebied (gaming) hetzelfde ogen als de PS 4 Pro.

Een neefje van mij die heeft oa de one s / ps4 pro verkocht en van dat geld de xbox one x gehaald, hij heeft nu de one x en voor z'n vrouw (streamer) een zeer deftige 4k gaming pc..
Het is gewoon tof om te horen dat de xbox one x beter draait dan zijn 4k gaming pc (waarbij de 4k nog net niet gelijk staat aan het aankoopbedrag van de PC).
Niet tof in de zin van; een steek naar de pc gamers.. Maar tof in de zin van; ja ze hebben echt wel een leuk product neergezet met de Xbox One X. Dit wordt helemaal geniaal indien je naar de aanschafprijs kijkt van het apparaat.

Vergeet ook niet dat de stap van de One X niet een stukje (zoals jij het beschrijft) maar een flink stuk groter is.

Hoewel ik natuurlijk ook naar de cijfertjes gekeken heb en ook gelezen heb dat de CPU niet alleen ''iets'' sneller is maar ook een volledig aangepaste versie (waar het vooral om zal gaan bij de ontwikkelaars) gaat het mij erom wat ik op mijn beeld getoverd krijg. En dat is toch wel echt een leuke 4K ervaring met flink wat details waar niet op bespaard wordt.

Oja, de TV is natuurlijk ook een belangrijke factor om van het grafische geweld te genieten. Ga niet met een 300 euro TV verwachten een high-end ervaring te krijgen, dat wordt een moeilijke opgave haha :D

Of de One X er is om mensen met een PS4 Pro over te laten stappen, nee dat lijkt mij niet. Xbox gebruikers hebben natuurlijk hun redenen om een xbox te gebruiken en datzelfde is van toepassing bij de Playstation gebruikers. Echter, maakt het platform je niet uit en wil je de beste grafische toestanden op je TV, ja dan ben je gewoon duidelijk bij de xbox beter af.

[Reactie gewijzigd door LopendeVogel op 11 maart 2018 10:47]

Wat is er dan zo bijzonder aan de Pro, behalve dat deze iets meer power heeft, 4K video's afspeelt en geschikt is voor VR? De Pro speelt namelijk verder geen games in native 4K formaat
Flink meer power. Zoals ik schreef: de GPU score is dubbel die van de gewone PS4. Volledige 4K is er in weinig games op de Pro, maar ze zijn er wel: een aantal remasters, indies, NBA en 2D games. In de rest van de games is de resolutie vaak wel hoger dan 1080p. Ziet er absoluut nog niet verouderd uit en houdt een gemiddelde game-PC van dezelfde leeftijd redelijk bij (hoewel die vergelijking om veel meer moet gaan dan resolutie; pc budgetten verschillen een hoop + totale kosten afhankelijk van game-aankopen en -verkopen, kosten online, exclusives, frame-rates, enz).
hoe is dat toekomst bestendig, het is maar een tussenstap. Als de PS5 komt met volledige 4K support, is de Pro alweer stevig verouderd.
Echt toekomstbestendig is geen enkel systeem, PC noch console. Consoles leven tussen 4 en 10 jaar, waarbij dat laatste uitzondering is (alleen de PS3- / Xbox 360-generatie was zo lang eigenlijk). Je mag de PS4 Pro een te kleine stap vinden (dat argument is ook te maken wat betreft PS3 -> PS4), maar dat is een andere discussie. Ben het met je eens daarin, maar consolebouwers willen niet boven de €400-500 gaan voor een maximale afzetmarkt; dan loop je altijd achter op PC. Ze lopen al bijna 15 jaar uit de pas - je moet het relatief bekijken.

4K is overigens nog niet eens heel ver ingeburgerd qua tv-bezit, dus een aanzienlijk deel weegt dat nog niet eens mee. Ook dat de Xbox One X qua specs beter is staat buiten kijf, maar specs zijn niet het enige als het gaat over de consolebeleving en -aankoopbeslissing (en hij is van een jaar later).

Al met al kan de PS4 Pro nog prima, pak 'm beet, 3 jaar meedraaien, of langer. Zelfs de gewone PS4 is wat mij betreft nog echt niet aan z'n eind. Dat is juist het handige van een console: veel jaren gamen voor de prijs van een budget-PC. En omdat sommige mensen sneller vooruitgang willen, zijn deze halve generatiestappen helemaal geen gek idee, om de ~3-4 jaar. Zolang de een-na-oudste ook volledige ondersteuning blijft houden, zodat wie het wil een halve stap kan overslaan. En mijn punt was dat ik verwacht dat dat gebeurt. Dan is het prima als daar een PS5 boven komt, of dat nu in 2019 of 2022 is. En ook die zal weer voor €400-€500 op de markt komen naar verwachting, dus je houdt ook dan dat de specs niet altijd in lijn zijn met wat sommige Tweakers willen zien.

[Reactie gewijzigd door geert1 op 10 maart 2018 19:02]

Hoezo dat? Er zijn geen ps4 pro/XboneX exclusives, het is puur een soort van tussendoortje voor als je een 4k tv hebt of betere performance wil. Geen nieuwe generatie. Ik heb ook pas anderhalve maand geleden een ps4 pro gekocht omdat er inemiddels dermate veel exclusives zijn dat ik het eindelijk waard vond. Hoe neemt het het mijn speelplezier weg als er over 1 a 2 jaar een ps5 verschijnt? Zelfs de ps4 pro en xbonex lopen dik achter de feiten aan qua specs.
Misschien een ander product maar ik weet nog het moment dat ik een Sony a6300 kocht amper 2 maanden na release date met het idee dat de komende jaren er niets beters zou komen. En toen was er onverwachts ineens een a6500.
Ze hebben het maar te accepteren, want dit zijn gesloten ecosystemen met een doelgroep die kiest voor gemak. Sony en MS volgen elkaar en dus is er helemaal geen keuze.

Console gaming wordt in rap tempo een duur grapje

[Reactie gewijzigd door Vayra op 11 maart 2018 14:31]

Klopt, zeker als de geruchten over de devkits blijven aanhouden
Dan dit jaar e3 eerste show ps5, volgend jaar e3 show release october
https://www.facebook.com/.../videos/2034631379894062/
Klopt ook met de livecycle
Hebben ze gelijk een systemseller op day 1
Dat zou ook nog kunnen. Ik heb een heel sterk vermoeden dat mid of eind 2019 de PS5 uitkomt en dat deze dit jaar aangekondigd gaat worden.
Ik vind het spel best goed uitzien de ai ziet er goed uit vooral van die zombies die de mensen meteen aanvallen.detailering ziet er ook best goed uit en vooral die jas wat hij aanheeft.
Wat zou het mooi zijn als we een super console zouden hebben. Console met hedendaagse hardware, zodat game developers lekker hun gang kunnen gaan. Na ps2 ben ik gestopt met het kopen van consoles, omdat er overal allemaal exclusives voor uitkomen, erg jammer. Crossplay tussen 1 super console en computer zou makkelijk zijn voor game developers en consument.
Nuja, persoonlijk zit ik niet te wachten op een toestel dat minimum zo'n 1000 euro zou kosten ( voor een gtx1080 + i5 equivalent in een dergelijke small form factor + nog alle randapparatuur) en waar je buiten gamen en wat streaming apps bekijken eigenlijk niets mee kan.

De markt voor dergelijke hardware is veel kleiner dan je denkt.
Een leuk amd 1600 icm 580 voor 599,- zou een mooie console zijn. Als je alle games wilt spelen (nieuwe xbox en ps4) dan ben je hetzelfde of zelfs meer kwijt.
Maar dat is geen "super console" , dat is voor 4k gaming pc normen zelfs al een basismodel dat bijlange niet in alle games 4k 60 fps zal trekken.

Als je een future proof console wil moet je toch echt wel op 4k 60 fps mikken en die hardware heb je gewoon niet voor 600 euro all in.
Hoe noemt men het ook alweer wanneer het spel je een voorgekauwd vast traject laat doorlopen?
lineair level design, dacht ik
Juistem!
Dit spel is daar een zoveelste schoolvoorbeeld van en dat is bijzonder spijtig.
Er wordt een gerucht gemoeid dat de ps5 in 2020 uit komt, En moet een gaat iedereen er van uit dat dit zo is? Deze game komt gewoon voor de ps4 uit. Het kan best zijn dat de ps5 in 2020 komt maar we weten echt nog helemaal niets. In eerste instantie zouden de ps4 en xbox one maar 5 jaartjes mee gaan volgens vele critici en dat gebeurd ook niet.

Ik had een beetje een dubbel gevoel bij deze game toen ik hem zag tijdens de E3, het was vet omdat het zo giga veel zombies waren maar anderzijds voelde de game ook beetje cluncky, maar goed dat kan ook het doel zijn. Dat was immers Resident evil z'n dingetje om het spannender te maken.
Media zegt zoveel.. zo blijven zij bezoekers trekken en geld verdienen aan ads etc.
Kan het misschien te maken hebben met The Last Of Us 2. Je wilt natuurlijk niet dat deze games elkaar in de weg zitten.
The Last Of US Part 2 gaat dit jaar echt niet uitkomen hoor.
Sterker nog, ik denk dat Days Gone juist door de delay ontzettend veel last gaat krijgen van TLOU Part 2.

Nu zijn het niet helemaal dezelfde games, maar aangezien Days Gone nu niet bepaald met veel liefde is ontvangen en men nogal lyrisch is over Naughty Dog en TLOU (volledig terecht natuurlijk) zal de consument eerst voor TLOU kiezen.
Ik dacht dat Sony bij de laatste trailer had gezegd dat de game in 2018 uit kwam (comming 2018). Zojuist nog even opnieuw bekeken en heb mij vergist.

Sony noemt de trailer ook: Teaser Trailer #2. In development for Playstation 4 is de enige informatie. Dan zal deze game niet in 2018 uit gaan komen en komt Days Gone misschien zelfs wel vervelend dichtbij TLOU2 in de buurt.

Ik ben het met jou eens dat het niet dezelfde games zijn. Maar Sony haar plan was echt niet om twee verhalende zombie games in hetzelfde jaar uit te brengen.
Ik ben het zeker eens met jouw laatste zin. Daarom vrees ik dat, mocht TLOU inderdaad in Juni 2019 uitkomen (wat de geruchten zijn) dat dit ontzettend veel gevolgen heeft voor Days Gone, waardoor Sony waarschijnlijk zal besluiten om Days Gone later in het jaar uit te brengen.
het kan aan mij liggen maar ik vindt het aantal games op de ps4 zwaar tegenvallen, ik heb er niet meer dan 10 en ik heb de ps4 nu ongeveer 3 jaar, hiervoor had ik een 360 en ps3 en vond dat daar veel meer op uit kwam, ook meer exclusives, ik had ook verwacht dat gta 5 wel met single player updates zou komen maar helaas, ze maken te veel winst met online
Dat ligt toch niet aan de PS4 maar meer aan jouw persoonlijke smaak wat games betreft.
Want over exclusives, laat staan (3rd party)games kan je als PS4 bezitter echt niet klagen.

Tenzij jij naar andere titelsop zoek bent natuurlijk...
ik ben ook een lastige gamer geef ik eerlijk toe, ik speel nooit multiplayer, maar titels bv als "the last of us" of "the darkness"/gta 5 single player update, dat vindt ik originele titels en dat mis ik nogal op deze console
Wat Single Player games ben ik het wel met je eens. Deze moeten echt van de first party studio's komen, aangezien de rest van de industrie het zich niet kan perminteren om geen Multiplayer modes te hebben. Dat is dan ook de reden waarom er voor GTA nooit een Singleplayer DLC is verschenen, omdat GTA Online ontzettend veel geld opbrengt.

Maar goed, God of War, Nino Kuni 2 en Detroit Become Human komen er aan. Dus de komende zit je wat Singplayer content weer goed.
zekers, ik ben erg benieuwd naar Detroit Become Human, ik hoop dat die niet tegenvalt, ik ga mij ook eerdaags aan de Yakuza titels begeven, lijkt mij erg leuk
PS5 komt hoogstwaarschijnlijk pas in 2020. Days Gone gaat gewoon een ps4 game zijn.
Uit de poel van komende grote playstation exclusives is dit toch wel de zwakste, samen met Dreams.
(God Of War, Detroit; become Human, SPiderman, Dreams, Days Gone, Ghost of Tsushima, The Last of Us II en Death Stranding)
De game wordt ook gewoon gemaakt door hun minst talentvolle studio (Bend)

Playstaton heeft deze game erg zitten hypen, terwijl het duidelijk was dat er nog een heel lange weg te gaan is. Matige framerate in de demo's en gewoon slechte afwerking in het algemeen.

Iedereen verwacht dat dit een geweldige game wordt, maar dat zie ik echt niet gebeuren. Het wordt zo een gevalletje wat een metascore van 70 haalt, en waar een paar maanden later al niet meer over gesproken gaat worden.

Sony doet er waarschijnlijk goed aan om deze game uit te stellen, maar nogmaals: heb geen te hoge verwachtingen.
Anoniem: 443119
@Anton.net10 maart 2018 13:32
Hmmm, wist je dat de game meer dan 20,000,000 views heeft?
Het is niet zo slecht als men doet denken, Sony is al bezig met reshuffling voor de komst van PS5.
Zie PS+, nieuwe CEO, nieuwe VP bij ND, etc etc de games dat je noemde worden waarschijnlijk allemaal cross-gen games vandaar de vertraging en eerlijk gezegd 2018 is 1 van hun beste jaren.
Jij denk dat ie uitgesteld is omdat het een flop zal worden terwijl het meer een strategische move is IMO en in de lijst van cross-gen games mag je RDR2 daarbij voegen en GTA6.
Wat heeft views met kwaliteit te maken? Niks toch? Kijk maar naar de meeste mainstream games.
Wat heeft de benoeming van Neil Druckmann hiermee te maken? Niks toch?
Daarnaast worden waarschijnlijk alle ps4 games cross-platform, want backwards compatibility. De ps5 wordt hetzelfde principe als de ps4 pro. Alleen noemen ze het ps5 ipv ps4 pro pro.

Ik denk ook niet dat de game wordt uitgesteld omdat het een flop wordt. Ik denk wel dat de game wordt uitgesteld omdat het veruit de zwakste exclusive is op dit moment. Later dit jaar komt Spiderman, als die er niet was geweest, was Days Gone gewoon 2018 gebleven. Ze kunnen beter uitstellen en een degelijke game afleveren, dan een matige game op de markt brengen. Daar heeft niemand iets aan.
Ben inmiddels wel een beetje "zombie game" moe, toch ziet dit er wel weer veelbelovend uit maar brengt dat ook gelijk weer veel twijfel mee.
Pre orderen doe we hier echt niet meer aan, sowieso is het gamen hier al steeds minder geworden (zal de leeftijd wel zijn hahah)

Ik kijk nog wel erg uit naar RDR2 maar hoop tegelijk dat men daar geen GTAV online in western style van maakt.
Echt goede games zoals bijvoorbeeld Skyrim en RDR (en voor mij City of Heroes destijds) worden niet echt meer gemaakt vind ik, veel valt tegen is erg repetitive (UBIsoft) en kost veel te veel vanwege uit elkaar getrokken games met DLC etc die je dan nog moet aanschaffen.

Ik ben vooral sceptisch geworden.
Beter goed afgewerkt dan gehaast met bugs! _/-\o_
Gelukkig raffelen ze de game niet af. Ik heb liever dat gamebedrijven wat langer aan hun game werken en een goede game leveren dan dat ze hun game half af uitbrengen om hem maar op de origineel geplande releasedate uit te brengen.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee