Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Slightly Mad Studios brengt gratis demo van Project Cars 2 uit

Slightly Mad Studios heeft een gratis demo van zijn spel Project Cars 2 uitgebracht. De demo bevat drie auto's, die uit te proberen zijn op het circuit van Oostenrijk. De demo is geoptimaliseerd voor de Xbox One X en PlayStation 4 Pro.

De demo voor Project Cars 2 is verschenen voor de pc, Xbox One en PlayStation 4. De afgeleide van het volledige spel bevat de Ferrari 488 GT3, Lamborghini Huracán LP610-4 en Formula Renault 3.5. Coureurs kunnen deze in drie scenario's gebruiken bij races op de Red Bull Ring in Oostenrijk.

De demo is aangepast voor weergave in hogere resolutie met hdr op de Xbox One X en PlayStation 4 Pro. Voor het volledige spel zorgt een patch voor deze verbeteringen. Deze patch komt 'binnenkort', volgens de studio, en bij de PS4 Pro zou het om 1440p-resolutie gaan terwijl de Xbox One X-versie er 'beter' uit zou zien. De pc-versie van de demo werkt daarnaast in combinatie met vr-brillen als de HTC Vive en Oculus Rift.

Slightly Mad Studios bracht Project Cars 2 Project op 22 september uit voor de pc, Xbox One en PlayStation 4. Eerder deze week verscheen de Japanse Car Pack, die voorheen als preorderbonus beschikbaar was.

Door Olaf van Miltenburg

Nieuwscoördinator

24-11-2017 • 10:25

66 Linkedin Google+

Reacties (66)

Wijzig sortering
Ik heb het spel in bezit , deze demo is NIET zoals de game echt is.

De besturing is in de demo veel toegankelijker en makkelijker!
De demo is inclusief een deel van(niet alle) de verbeteringen die in de komende patch zitten. Een mooie voorproef dus. Ik hoop(en denk) dat het verschil vooral in de car-setup zit(en het opwarmen van de banden). Sommige auto's waren standaard wat 'snappy' terwijl anderen in de basis een heel goede setup hadden. Dat is bijvoorbeeld de reden dat veel mensen online de 488 GT3 gebruiken. De andere auto's zijn niet veel langzamer, maar je moet veel meer werk in de setup stoppen. dat is niet alleen heel eerlijk, races worden ook saai met al die rooie rakkers.
Huh wat bijzonder. Wat zijn de verschillen dan precies? Want in reviews over dit spel was ik ook al tegengekomen dat de besturing soms erg frustrerend kan zijn.
Heb zowel als controller en Logitech setup de complete game en de demo gespeeld. De demo is veel meer arcade/makkelijker. Dit is puur omdat de verkoop tegenvalt. Marktplaats koop je de game voor 3 tientjes
op steam ook met de sale nu. Viel me op dat hij snel met een goede korting in sale staat.
net zoals Grand Turismo Sport nu al "on sale" is.
Het is ook een hardware probleem!willen allemaal de zelfde ervaring hebben op elke platform dat kan nou eenmaal niet, want je hebt met verschillende hardware te maken, hij moet dus ook uit komen op de xbox one wat kwa hardware niet erg veel voorsteld,maar perse wel het beste uit de console.

Als elke console bijvoorbeeld 6teraflop,12GB geheugen en een goede processor had, heb je overal de zelfde ervaring, wat ik probeer uitleggen is dat het ook aan de hardware kan liggen, wat de games dus ook beperkingen op kunnen leggen...zo kan een need for speed instabiel lijken op de console omdat we te veel verwachtingen hebben.

Een pc van 500E heeft een andere ervaring dan een van 1200E,dat heeft dus met hardware te maken.

[Reactie gewijzigd door solozakdoekje op 24 november 2017 11:17]

Deze game is echt geen hardware killer.

Op elk platform is het spel beroerd met bugs en onbestuurbare auto's.

Heeft niks met de hardware te maken.

Mijn x99 platform met 1080ti heeft dezelfde problemen met dit spel.
Onbestuurbaar? Menig online race gedaan in verscheidene wagens(waaronder GT3) en ik heb weinig problemen met de wagen op de baan te houden. Ik hoef ook niet anders te rijden dan in Assetto.
Het gaat hier om de afstelling van hoe eenvoudig een auto te besturen is. Dat staat natuurlijk los van dan de hardware.

Dat je betere textures, schaduw, belichting, etcetera etcetera hebt op een PC of One X ten opzichte van de One S, dat snapt iedereen, maar is irrelevant.
Gisteravond de demo gespeeld, en het viel me inderdaad op hoe goed de 3 auto's in de game te besturen zijn met de PS4 controller. Deel 1 wel eens gespeeld bij een vriend, maar dit was voor veel auto's gewoonweg niet de doen met een controller. Je mag toch ook verwachten dat als een game op een console uitkomt dat deze prima te spelen is met een controller, breng het anders niet uit op consoles.

Maar als jij nu zegt dat de demo niet gelijk is aan het echte spel, zou dit wel een smerige streek zijn. Zelfs als deze verbeteringen later worden toegevoegd aan het spel is het niet netjes, want dat geeft wel een vertekend beeld van hoe de game op dit moment is.

Verstandigste is dus denk om het spel maar in de winkel te laten liggen, en het misschien later eens te proberen, al had ik er op basis van de demo wel zin in.
Als je kijkt naar de reviews, is het spel nog niet in goede staat: http://store.steampowered..._CARS_2/#app_reviews_hash
Is a very familiar story to anyone who played Project Cars 1. Inspite of losing the trust of basically the entire (knowledgable) community in the first game due to a buggy broken mess that was never fixed. They went and destroyed any trust remaining by releasing a so called second game, with not only the promised bugs removed from the first itteration... but also added bugs that even a blind man should be able to spot.
Mooi he. Deeltje 1 vond ik nog best grappig (voor de ¤20 die ik heb betaald) met wat vrienden online, maar ze begonnen ooit met dat deel 1 DE racegame zou worden met een lange ondersteuning.

Racegames hebben helemaal geen deel 2 nodig binnen 5 jaar (tot de graphics echt niet meer kunnen) als ze goed zijn. Kan nog jaren vooruit met AC bijvoorbeeld en die brengen gewoon steeds carpacks uit. Zo blijft de community intact.

En niet een deel 2 uitbrengen als zogenaamde oplossing en er dan nog meer onzin instoppen. Dat hele offroad en de sneeuw. Ja heel grappig, maar waarom niet focussen op het trackracen zonder een sloot bugs?
Ik heb iets van 8 uur in de Steam versie gestoken en ben vooralsnog erg tevreden over de gameplay en de performance. Forza 7 gaat pay to win, GT Sports focust op multiplayer, dus de keuze voor PC2 is gauw gemaakt. Ik speel liever casually een career mode in race games.

De controls zijn standaard wel erg losjes; ik kan deze settings guide aanraden. Ook handig voor de console versies.

Qua performance zit ik doorgaans op 70-90 fps op 4k en ultra settings (i5 4690k, gtx 1080 Ti, 16 gb ram, w7 64-bits). Zoiets als een nachtelijke race met regen en 24 tegenstanders op een gedetailleerde track zoals Monaco is echter ook teveel voor een 1080 Ti. Rond de start een framerate van 30+!
Ik vond de career-modus zelf helaas best wel tegen vallen. De mate van vrijheid, zoals het kiezen welke motorsport je in begint vond ik erg tof. Maar als je in een motorsport zit die eigenlijk niet zo leuk is, dan moet je wel die hele serie uitrijden, of een nieuwe driver aanmaken en helemaal opnieuw beginnen.

Dan kom je op het volgende punt. Alles is meteen beschikbaar. Er is niets om te halen, niets om vrij te spelen, geen 'cosmetic goodies' om te winnen, kortom geen 'incentive' om je door zo'n tergende motorsport heen te slepen. Ja je kan bepaalde evenementen vrijspelen, maar dit zijn ook gewoon races die je zelf zou kunnen opzetten.

Voor online racen lijkt, voor mij in ieder geval de drempel veel te hoog te liggen. Ik heb een mooi stuurtje (T300RS met Alcantera stuur en een H-shifter), maar ik kom gewoon niet mee met de races. Binnen no-time sta ik stijf achteraan met geen enkele hoop om maar een greintje dichterbij te komen. Natuurlijk kan ik daar wat aan doen, namelijk: focussen op één motorsport en dan het liefst ook één auto, tracks uit m'n hoofd leren en dan met name de rempunten, vervolgens leren hoe je een auto in dit spel het best optimaliseert en tot slot een race van 34 laps racen, waar je in lap 23 een fout maakt en je race eigenlijk voorbij is. En het is niet dat ik niks doe, ik heb al veel lopen oefenen en veel tutorial filmpjes gekeken en het helpt ook, maar het is blijkbaar niet genoeg om een competitief rondje te kunnen racen in een race-game.

Meer on-topic: Ik hoop dat met deze patch racen veel toegankelijker wordt dan het nu is. Het zou fijn zijn om redelijk met een bepaalde auto te kunnen scheuren, zonder daarvoor eerst uren aan research en tweakwerk aan vooraf moet gaan.
Eerst Wolfenstein en nu Project Cars. Dat "demo" ding gaat nog eens groot worden :*)
Is puur marketing :) Daarom dat de demo ook makkelijker gemaakt wordt. (zelf de demo en de volledige game niet geprobeerd) Maar ga nu even puur uit van onze deskundige medetweakers :)
Ik zie de volgende Jim Sterling show al voor me :)

Eerst op hun kloten krijgen voor het voorgeschoten van games die niet eruit zagen zoals op de trailers (Watch Dogs, The Division etc)

Nu demo's makkelijker maken :/
Zou er weer een crash komen in de games industrie?
Ja en deze is wel helemaal "gratis" 8)7
Jawel, demos worden het helemaal! En deze is nog gratis ook, wat zijn we toch een stel bofkonten!
en nog gratis ook! .... oh wacht....DEMO.... b.v.b gratis toch of moet je tegenwoordig voor een niet gratis demo ook al 60 euro betalen? :+
Lekkere prioriteiten hebben ze. Ik ben na anderhalve week afgehaakt door alle bugs en ellende. Het racen zelf was best aardig, maar in de huidige staat is het spel niet meer dan 10 a 20 euro waard. Oval racing werkt simpelweg niet. Iedereen in de server werd iedere ronde de pitstraat ingestuurd met een zwarte vlag door een bug in de pit exit.

Servers die vastlopen bij de start van een race. Heel frustrerend na 20 minuten qualify.

Verder draait het spel gewoon ruk voor VR. Menu's werken goed, maar de framerate is om te huilen. De afbeelding in dit topic laat goed zien wat mede de oorzaak is. Er worden gewoon 2,5x meer pixels gerenderd dan de headset kan tonen door slechte optimalisaties.
Ik kan je aanraden om eens rond te kijken bij https://revolutionsimracing.com/

We zijn een groep die ooit ontstaan uit The Gentleman's Club van oudsher een pCars1 club die helaas ten val is gekomen.

We racen er flink op los (9/10 op dedicated servers) en hebben bijna geen problemen. Kijk eens rond, meld je aan (als je geïnteresseerd bent in fair online racen) en verbaas je over hoe het óók kan zijn met pCars2.

Er racen bij ons flink wat met VR (ik zelf ook) en ondervind geen enkele issues met pCars2 en VR. Ik had tot een week geleden zelfs nog een super oude Intel Core i7 860 (~7jaar oud) in mijn PC zitten samen met een GTX980 en draaide vrolijk 45FPS.

Kijk even naar welke versie je hebt van NVIDIA drivers, want de laatste versie(s) waren nogal buggy en gaven problemen.
Het is helaas een bekend probleem waar vele meldingen van gedaan zijn op het forum. Ik heb werkelijk alles geprobeerd, maar de graphics moeten veel verder terug getuned worden dan zou moeten.

Zie ook de link in mijn bericht wat één van de veroorzakende factoren is. Verder zijn er genoeg gamebraking bugs op dedicated servers te vinden en nog veel meer niet gamebraking bugs. Alleen als het bouwen van een setup is een kriem met de vervelende save bugs.

In potentie is het een heel tof spel, maar het had een half jaar later gereleased moeten worden.
Ik zal niet zeggen dat je ervaringen niet kloppen. Echter zijn er voor die "vervelende save bugs" gelukkig goed werkende workarounds. Bij ons zorgen we er in ieder geval voor, dat voor het begin van elke qualifying en race mensen er op geattendeerd worden om even snel deze workarounds door te voeren. Ondertussen is het een automatisme geworden.

Ik erken je problemen overigens wel, laat ik dat ook even zeggen. Wij zijn ook tegen de nodige problemen aangelopen. Maar het scheelt denk ik bij ons heel erg dat we ook 2 of 3 SMS devs hebben meerijden waar we goed contact mee hebben waardoor bugs gevonden in onze sessies goed worden doorgegeven en dat ze het ook zelf kunnen ervaren waar we tegenaan lopen.

Daarnaast zijn er bij onze groep veel mensen die access hebben tot de SMS forums waar iets meer in-depth informatie en kennis wordt gedeeld (sommig spul onder NDA volgens mij) waardoor we eerder een workaround kunnen doorvoeren voor de problemen om problematische auto+track combinaties kunnen vermijden.

Ik zeg niet dat we nooit problemen hebben, maar we proberen het beste van te maken iig. En we hebben vooral veel lol, dat scheelt ook HEEL erg veel.
Er racen bij ons flink wat met VR (ik zelf ook) en ondervind geen enkele issues met pCars2 en VR. Ik had tot een week geleden zelfs nog een super oude Intel Core i7 860 (~7jaar oud) in mijn PC zitten samen met een GTX980 en draaide vrolijk 45FPS.
Draaide vrolijk 45FPS ? In VR ? en dat noem je geen enkel issue? Dat vind ik wel heel erg ongeloofwaardig. Dat moet minstens een doos aspirine hebben gekost.. ;)
Daar heb ik anders ook nog niet zo'n problemen mee hoor... ok 90 fps is leuker, maar pas als het onder de 45 zakt krijg ik er echt last van.
Ik merk het werkelijk al onder de 90 frames zelfs met reprojection aan. Niet alleen bij Pcars maar bij alle spellen. Niet als je stijf naar voren kijkt maar wel zodra je je hoofd beweegt. Voor mij is het dusdanig vervelend dat ik meteen wil stoppen. Ik word er niet misselijk van maar de immersie gaat volledig weg.

[Reactie gewijzigd door Isniedood op 24 november 2017 14:13]

Onder de 45 fps werkt async spacewarp niet goed meer en wordt het echt vervelend.

Alles onder de 90 wordt 45 met ASW aan.
Wow, 2 demo's op 2 dagen! :o Hopelijk wordt dit een trend, dan kun je weer zoals vroeger een game gewoon testen (zowel gameplay als performance op pc) voor je hem koopt. :)
Elk degelijk platform (Steam, PS4 store etc) heeft gewoon een refundperiode waarin je kan testen...
muah een demo is toch prettiger imho; hoef je niet zo op de tijd te letten. Met een beetje pech word je eerst door een hele lange intro heen geloodst en heb je vervolgens nog maar een uur om het spel echt goed te testen. Of je moet eerst door een uitgebreide tutorial heen oid. Die refund periode van 2 uur vind ik te kort.

[Reactie gewijzigd door Laurens-R op 24 november 2017 11:44]

Wat ik op Origin (van EA) veel voorbij zie komen, is dat de je game voor een bepaalde tijd gratis kan spelen. Wanneer deze tijd "op" is, kan je de keuze maken om de game te kopen of niet.

Dat vind ik ook wel een mooie insteek.
Zit volgens mij wel bij origin access waar je dan wel weer voor moet betalen.
Nope, nooit voor origin access betaald maar wel meer dan een game 10 uur of zo trial time gehad.
Wel is het zo dat je vaak maar een vrij klein deel van de singleplayer kunt spelen, of beperkt bent invMP gear, maar het is voor wat ik heb gezien toch vaak beter dan demo's vroeger.
Deed ik ook een tijdje totdat steam mij begon te mailen dat ik wel erg vaak refunds deed en het niet bedoeld is om games te testen...

dit is letterlijk de tekst die ik toen kreeg:

Je hebt de laatste tijd een aanzienlijk aantal terugbetalingsverzoeken aangevraagd. Houd er rekening mee dat terugbetalingen niet zijn bedoeld om games uit te proberen. Als wij denken dat er misbruik wordt gemaakt van het terugbetalingssysteem zullen wij toekomstige terugbetalingsverzoeken afwijzen.
Gratis demo? je zou maar moeten betalen om een demo te mogen spelen :p
Gran Turismo Prologue was dat wel
Ik ga even puur af op de link die je stuurt. Maar dan is het niet echt een demo toch?

"The innovative title, which uses none of the 3DS' buttons (instead relying mostly on sound and the mic), has its first chapter up for sale on Nintendo's eShop for ¥200."

Klinkt als een soort episode. Hitman uit 2016 heeft ook episodes. Één episode kost ¤7,00. Als je er eentje koopt, is het ook een soort betaalde demo.
Valide punt, lijkt inderdaad dezelfde insteek. Moet zelf de volgende keer beter de bronnen doorzoeken voordat ik het post!
Behalve dat als ik het goed begrijp het volledige spel ook gewoon verkocht wordt, je kunt niet chapter per chapter dit spel kopen.
op xbox kom je het wel eens tegen (krom maar toch)
Een demo is geen indicatie van hoe het spel uiteindelijk zal zijn. Demo's zijn geheel geoptimaliseerd.

Project cars 2 is gewoon nog een beta die de verkoop in is gegaan.

Overweeg serieus mijn PS4 pro weg te doen aangezien ik het leuke racen op de Xbox mis.

Grand turismo kost ook maar 28 eurie bij de media markt.
De game is/was gewoon af hoor... Dus hoezo beta....
Een game vol bugs noem ik niet af.
Ik heb me op dit moment vooral bezig gehouden met Gran Turismo, maar dankzij dit bericht ga ik toch eens kijken naar Project Cars
Wow de demo's komen helemaal terug, wanneer krijgen we gratis dvd's of usb sticks met installs in de winkels. >:) Wellicht dat er weer eens een demo bij me eerstvolgende Power Unlimited of andere game magazine kan zitten :)
de moderne manier lijkt me gewoon om bijvoorbeeld access codes voor digitale kanalen bij te voegen. Discs en sticks zijn nou niet bepaald milieu vriendelijk en de data volumes nemen ook behoorlijk toe. Digital distribution is dan handiger.
Dikke kans van maar dvd/usb sticks zouden ook leuk zijn heb je iets om naar te kijken / te gebruiken als extra opslag. :P
Als er meer en meer demo's komen zullen we wel currator lists van demo's te vinden zijn.
Een soort selectie van goede games in verschillende genres, compiled in 1 folder of zelfs 1 exe.
Die je dan kan downloaden.

Want denk niet dat ze nog cd's gaan uitdelen.
Een demo uitbrengen lang na een officiële release is synoniem voor slechte verkopen :Y)
Wel gevaarlijk. Als je spel dan bagger is zal het niet helpen. Heb je wel iets mooi dan haalt het natuurlijk klanten over de streep.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True