Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Nvidia brengt Star Wars-uitvoeringen van Titan Xp-videokaart uit

Nvidia heeft de Titan Xp Collector's Edition-videokaarten aangekondigd. Het zijn versies van de bestaande Titan Xp met een ander uiterlijk. De kaart komt in twee smaken beschikbaar: Jedi Order en Galactic Empire.

De Jedi-variant heeft groene leds en een behuizing die er gebruikt en versleten uit ziet. Dat moet overeenkomen met het uiterlijk van de items die de rebellen gebruiken. De Empire-variant heeft rode leds en juist een strak uiterlijk, overeenkomstig met de architectuur van bijvoorbeeld de Death Star.

Beide versies hebben meerdere doorzichtige delen, waardoor de binnenkant te zien is. Nvidia claimt dat het een jaar heeft gewerkt aan de afwerking van de videokaarten. De specificaties van de Star Wars-uitvoeringen zijn gelijk aan die van de Titan Xp die in april werd uitgebracht. Het is het absolute topmodel in het GeForce-assortiment, met 3840 cudacores en 12GB gddr5x-geheugen.

Europrijzen zijn nog niet bekendgemaakt, maar in de VS vraagt Nvidia 1200 dollar voor de Star Wars-uitvoeringen. De prijs is daarmee gelijk aan de normale versie. Vanaf woensdag kunnen klanten met een GeForce Experience-account inloggen om een pre-order te plaatsen. Vanaf 17 november zouden de kaarten te koop moeten zijn.

Helaas!
De video die je probeert te bekijken is niet langer beschikbaar op Tweakers.net.

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

07-11-2017 • 17:48

84 Linkedin Google+

Submitter: Frikandel

Reacties (84)

Wijzig sortering
Dankzij zonder concurrentie ontstaan er belachelijke ideeŽn en overpriced producten.
1200 dollar, pfff in euro's zal het vast wel meer worden. Wauw, de prijzen van tegenwoordig slaan helemaal nergens meer op.
De Titan XP is marginaal sneller dan de 1080Ti. Het "probleem" dat Nvidia had was dat de 1080Ti soms sneller was dan de Titan X, terwijl de Titan X de allersnelste videokaart had moeten zijn die Nvidia ontwikkelt. Dat hebben ze rechtgetrokken met de Titan XP. Voor het allersnelste betaal je altijd een prijs die eigenlijk niet te rechtvaardigen valt. Kijk maar eens naar de topmodellen uit Intels i7-lijn: plusminus 1500 euro voor een 6950X. Het heeft niet zoveel met concurrentie te maken, het is meer "omdat het kan".
1080TI is de Titan.
Titan is de 1080TI.

De Titan is niets meer dan Nvidia’s marketing.
Breng een Titan uit voor §1200/1300 en daarna een 1080TI voor §700/800 die net zo snel is, zodat §700/800 niet veel LIJKT omdat de Titan §1200/1300 was......

Ik kijk er zo doorheen maar het is wel zeer goed bedacht van Nvidia.
Niet om te mierenneuken, maar de Titan X verschilt een beetje van de 1080Ti: 1 GB meer RAM (12GB vs 11GB), een 384-bits geheugenbus vs 352 bits en nog wat kleine dingen. De 1080Ti is door de bank genomen iets sneller dan de Titan X.
Overklokken jullie nooit die kaarten?
Titan x met benchmarks laat de 1080ti ver achter zich...

1080ti kan je als je geluk heb met 50-75mhz extra overclocken, terwijl de titan veel meer aan kan.

Wellicht als ze allebei stock zijn dat de 1080ti het iets beter doet, maar beetje tweaker, weet dat er altijd een paar extra fps te scoren valt met OC.
Laat de benchmarks zien dan? Beide kaarten hardcappen namelijk op ongeveer 2165 MHz. Niet zo gek als het dezelfde die is met een paar ROPS disabled bij de 1080Ti. De Titan Xp heeft daadwerkelijk meer CUDAcores dan beide kaarten, maar Titan X versus 1080Ti is meestal een klein verschil.
https://d1ebmxcfh8bf9c.cl...069/image_id_1916229.jpeg
https://d1ebmxcfh8bf9c.cl...6592/image_id_1831845.png

Hierboven voorbeeld op lucht.
Ga je naar water dan wordt het verschil groter.

source: hwbot.org
Dus als ik het goed begrijp vind jij een 0,7 FPS in graphics test 1 (in het voordeel van de 1080Ti) en een verschil van 2 fps in graphics test 2 (in het voordeel van de titan x) een verschil? Ik noem dat foutmarge. Leuk dat die score 300 "punten" verschilt, maar dat is in procenten een verschil van twee procent. TWEE.
Stel dat de Titan op water 2165 MHz haalt, de hardcap voor pascal buiten vloeibaar stikstof, dan zou dat een 4.3% kloksnelheid verschil zijn ten opzichte van de 2075MHz van de 1080Ti. Al met al zou de titan dan dus zo'n 3-4% hoger scoren in firestrike maximaal. Vier procent is dus echt helemaal niks. :) Al helemaal niet als je stil staat bij het prijsverschil tussen de kaarten.

Meen je dit nou serieus of is dit een grap? Het is 3584 cuda cores voor beide kaarten en het geheugen van de 1080Ti is effectief 1 GHz sneller. De Titan X heeft dan weer een paar ROPs meer. Zoals je kan zien maakt het niks uit.

Dus nogmaals, laat me een benchmark zien waar de Titan X de 1080Ti ver achter zich laat ;)

[Reactie gewijzigd door youridv1 op 8 november 2017 16:50]

Heb je deze kaarten getest?

Ik heb zelf een 1080ti die maar +/- 60mhz OC kan worden, daarmee haal ik 30k firestrike.
Manager van werk heeft titan x, die veel hogere OC kan halen en daarmee 32k firestrike haalt.

voor een kaart van 860§ vs 1200§ die "net zo goed" moet zijn, vindt ik 5-10% verschil groot.
Je bent je er van bewust dat zoiets als de siliconen loterij bestaat en het dus gewoon kan zijn dat jij een relatief slechte Ti hebt die amper overclockt en hij een erg goede Titan. Er zijn ook 1080's die niet voorbij 2050 MHz komen en 1080's die 2165 halen. Bovendien is welke offset je haalt zeer irrelevant sinds het een offset is ten opzichte van de boost clock van GPU Boost 3.0. Een 80MHz offset voor mijn 1080 resulteert in een clock van ongeveer 2120 terwijl er ook zat 1080's zijn die daar een offset van 120 voor nodig hebben omdat GPU Boost bij hen iets conservatiever handelt omdat een zo'n systeem nou eenmaal parameters heeft die kunnen verschillen.
Videokaarten hebben geen standaard boostclock meer, dit is Kepler niet.

Kijk het kan zijn dat jouw Ti maar 2050 MHz haalt en zijn Titan door gaat tot 2165. Dat is siliconen loterij. De conclusie "Titan's overclocken beter" kun je hier helemaal niet uit trekken omdat het anekdotisch bewijs is. Het is 1 specifieke Ti versus 1 specifieke Titan.

Daarbij komt ook nog eens dat nvidia aan gpu binning doet. Nvidia's reference kaarten krijgen altijd de best gelukte GPU dies. Als jij een Boardpartner kaart hebt zou dat dus al een reden kunnen zijn.

En als jij 100 fps haalt en hij dus met 5-10% tussen de 105-110 en jij dat een verschil kunt noemen dan prima. Mij boeit die marge echt zeer weinig. Ik betaal daar geen 340 euro voor

[Reactie gewijzigd door youridv1 op 9 november 2017 10:58]

Sterker nog. Heel veel bedrijven doen dit omdat de mens vaak kiest voor de middelste optie. Let er maar eens op.

Daarom zijn surveys op een “oneven punts schaal” ook altijd onbetrouwbaarder.
Juist niet.

Als je statistiek had gehad dan zou je geweten hebben dat je juist moet zorgen dat je Šltijd de data krijgt die je zoekt en dat je weet welke informatie je daaruit kunt halen.

Bijvoorbeeld:

Als je mensen vraagt een stelling te beoordelen met:
Eens - Geen sterke opinie - Oneens
Dan krijg je, zoals je zelf aanhaalt, veel 'geen sterke opinie', en daar kun je weinig mee.

Als je ze echter vraagt een stelling te beoordelen met:
Sterk eens - beetje eens - beetje oneens - oneens
Dan forceer je mensen om na te denken over de stelling en een kant te kiezen.
Je krijgt dus niet alleen daadwerkelijk altijd een antwoord, je krijgt ook nog als 2e extra waarde of ze het 'sterk' met iets (on)eens zijn of of het ze eigenlijk niet zo heel erg veel boeit.

Ik denk dat de data van de 2e manier van vragen veel meer nuttige informatie oplevert dan van de 1e manier. :+
Yup, damnit ik bedoelde het anders. Het moet even zijn en niet oneven.

My bad
Geen probleem, kan gebeuren. :P
Mss moet je genoegen nemen met het feit deze kaart een simpele collectors edition is. Het is voor liefhebbers en het zorgt ervoor dat Nvidia weer even voorpagina nieuws is.

Daarom is de prijslogica zoek. En ja, de 1080ti lijkt dan goedkoop, en de 1070 een koopje. Maar in hoofdzaak is dit gewoon merkbekendheid creeren. De 1070ti was ook zo’ move maar daar zat wss nog het optimaliseren van yield verliezen bij.

Op zich is het normaal. Hoeveel automerken hebben geen dure Gt-clubsport versie? Vw golf gti collectors edition bijv. Gelimiteerde oplage.

Absurder dan zijn prijs id dat er geen Star Wars Battlefront II bijgeleverd wordt.
Het is een volledig ingeschakelde Titan XP met 3840 CUDA cores in plaats van 3584 CUDA cores. De eerste Titan XP heeft even veel CUDA cores als als de GTX 1080 Ti.
Ik zou zo een videokaart weleens willen zien maar dan met hbm2 geheugen, zou deze sneller zijn dan ddr5x?of zal de snelheid dan hetzelfde zijn?
Titan xp is marginaal sneller maar dat maakt titanx 2keer zo snel en is dus heeel snel.
Dan kan je beter voor hetbeste gaan , ook als je bitcoins mined enzo.
Dankzij zonder concurrentie ontstaan er belachelijke ideeŽn en overpriced producten.
1200 dollar, pfff in euro's zal het vast wel meer worden. Wauw, de prijzen van tegenwoordig slaan helemaal nergens meer op.
De vraag is of deze uberhaupt wel leverbaar zal zijn in Nederland, de Titan Xp is volgens Pricewatch nooit leverbaar geweest in Nederland...
Wel hoor, staan alleen nooit in de pw omdat je ze alleen bij nvidia kunt kopen.
Dit heeft verder weinig te maken met gebrek aan concurrentie. Dat ze een special edition uitbrengen met een belachelijke prijs wil niet zeggen dat de normale produkten overpriced zijn. Daarnaast is er juist weer redelijke concurrentie sinds enige tijd...
Mwah, er is weer "wat" concurrentie ipv helemaal geen, maar dat was het dan ook wel. Vega heeft toch echt slechter uitgepakt dan ik had durven bedenken. Vooral als je naar het hele product kijkt en niet alleen maar naar benches.

Maar inderdaad, zo'n special edition is natuurlijk compleet logischer wijze overpriced. Star Wars als merk is gigantisch en Nvidia weet net als Intel dat je toch al kan vragen wat je wilt zolang je die performance kroon zo stevig vast hebt generatie op generatie. Alleen anders dan Intel doet Nvidia nog wel z'n best zeg maar. De 1080Ti en daarmee de Titans zijn niet bewust wat gelimiteerd, het zijn echt top producten naar mijn mening. (en ja, duur, maar is het echt tť duur? (voor de Ti vooral dan))

Wat ik vreemder vind is dat ze NU nog weer eens met een Titan komen. De 1070Ti was al niet zo nodig en wow, nu krijgen we alweer een nieuwe titan kaart. En hoe hard Nvidia het ook probeerd, echt goede koelers bouwen doen ze toch nog niet, hoe mooi ze er ook uit zien.
Je MOET het ook niet kopen, als je het leuk vindt mag je het kopen
Dan ook gewoon niet kopen? Dit is voor mensen met teveel geld of mensen die niet met geld om kunnen. punt.
Niemand dwingt je om het product te kopen, dus waarom is het zo belangrijk dat de prijs zo hoog is? Als iemand bereidt is dat geld er voor neer te leggen is dat zijn/haar beslissing.

Ik zal het niet doen, maar als NVIDIA denkt dat er iemand te vinden is die het wel doet is dat hun zaak.
XP klinkt mij door de associatie met Windows als erg verouderd in de oren, kan aan mij liggen indien niet is het marketinggewijs een beetje ongelukkig…
Eerst was er de Titan X. Deze opvolger is van de Pascal architectuur, daarom de naam Titan XP.

Ik vind het wel meevallen met die associatie. Liefhebbers van de allersnelste hardware, de doelgroep van deze kaart, weten wel waar de XP voor staat. Deze kaart wordt niet verkocht / ge-market voor jan met de pet die eens een videokaartje gaat kopen.
Eerst was er de Titan X. Deze opvolger is van de Pascal architectuur, daarom de naam Titan XP.
De tweede generatie Titan X was al op Pascal gebaseerd, en had niet de p in de naam, die werd er door sommigen bij verzonnen. De Titan Xp is de derde generatie Titan X, en de tweede Titan X gebaseerd op Pascal.
De p heeft dus niks met Pascal van doen.
Dat klopt.

Echter, in mijn ogen heeft Nvidia de benaming van sommige Youtubers overgenomen voor de volgende editie die ze Xp noemden. In mijn ogen staat het WEL voor Pascal.

Het houdt inderdaad geen steek die benamingen. Ze hadden beter Titan A, B, C, etc. of Titan 1, 2, 3 gekozen.
Titan Vista zou wellicht nog ongelukkiger hebben geklonken :+
Daarom heet ie ook de Titan Xp.
Ik heb liever dat ze meer aan volta werken als aan dit soort dingen, ik wil 4k op een single gpu runnen :'(
Volta komt pas q3 2018
Als ze hier al een jaar mee bezig zijn dan komt volta nooit ;)
Tot nu zijn het enkel geruchten. Zolang Nvidia niks bekend heeft gemaakt kan je dit alleen met een korreltje zout nemen.
Bron? Nvidia komt in 2018 met pascal 2.0, dus in hetzelfde jaar Volta uitbrengen...... denk het niet.
Volta is er pas op zijn vroegst 2019.
Vega is geen bedreiging dus doen ze op hun gemak met Volta.
Ondertussen om toch geld binnen te laten komen krijg je dit soort onzin.
Zelfde als de 1070ti.....ook onzin, maar met een beetje marketing zijn er genoeg mensen die het toch weer kopen.
Vega is geen bedreiging? Iets met 1070TI...... die is er juist gekomen puur voor AMD Vega.
Whahaha, u gelooft die onzin dus ook.
Ik heb het over de snelste kaart (1080ti) en in gpu-land over het algemeen en daar is Amd op dit moment echt geen bedreiging hoor. Nog niet een klein beetje. Nvidia heeft de 1070ti alleen maar uitgebracht voor extra geld en niet vanwege Vega. Ze hadden bv ook de prijs kunnen laten zakken van de 1080 en 1070, want dat was voldoende geweest om Vega te slim af te zijn.

Met andere woorden......Nvidia SPEELT op dit moment met de gpu markt.

En geloof me......Ik wou ECHT dat het anders was.....Ik heb namelijk de voorkeur voor Amd kaarten.
Heb zelf een Vega (zeer tevreden) en zal niet zo snel een Nvidia kaart kopen ;)
Ik hoop dan ook dat Navi een verrassing word.
Ja, maar er zijn diverse "opties" en board designs langsgekomen ondertussen die "mogelijk een 1070Ti" hadden kunnen worden. Er zijn sample boards getest die tussen de 1080 en 1080Ti in zaten, een goede 3 maanden voordat Vega er werkelijk was.

Nu de Vega 56 enkel een beetje in het marktaandeel van de normale 1070 harkt, heeft Nvidia deze kaart uitgebracht die vooral goedkoper is dan de V56 en deze zo'n beetje altijd wel een tikje te snel af is. Om nog maar niet te spreken van de helft van het stroomverbruik en een bak headroom, terwijl de V56 dat niet bepaald heeft.

Dat de 1070Ti zo'n rare opvul kaart is waar Nvidia massaal z'n GDDR5 kan dumpen, dat komt inderdaad door AMD. Ik denk oprecht dat Nvidia een veel mooiere kaart had kunnen neerzetten met dezelfde timing als Vega het en stuk beter had gedaan.
kan je met een geforce 1080 TI 11gb versie. heb er zelf 1 en een 43 inch 4k monitor. draait als een tierelier
Ik denk niet dat dit hun beste architecture engineers in beslag neemt, dit kan een mediocre design team van ~10 mensen in de tijd sinds de originele launch kunnen maken.
May the GeForce be with you ;)
die weten ook van gekkigheid niet meer wat ze moeten uitbrengen.. Maar wel blij voor de Xp eigenaren dat het geen Xp+ geworden is. :)
WHAT? 1200 dollar? Dat is veel geld voor een videokaart. Ik vraag me af wat de doelgroep dan is.
Mensen met meer geld dan verstand zijn de doelgroep. Of mensen die een tweede hypotheek aangaan om toch maar de snelste videokaart te hebben.

Wat is de doelgroep van Lamborghini of Louis Vuitton?

[Reactie gewijzigd door lazershark op 7 november 2017 18:27]

Ik weet niet in welke doos jij woont, maar het maandbedrag van mijn hypotheek is een stuk hoger dan zo'n kaartje.
Dat zegt niks.
Mijn hypotheekrente is 20 jaar ŗ 2,2%.
Die van jou kan wel 20 jaar ŗ 5% zijn.
Kan mijn huis toch meer waard zijn met een lagere aflossing.
Of een huis gekocht rond 2007 of 2008 natuurlijk. Mooi 6% rente.
Toch eens kijken naar oversluiten dan.
Idd mijn idee hierbij is: yay weer lekker cashen op een licentie. Maar voor een videokaart? :')
Star Wars verzamelaars zijn hoge prijzen toch echt wel gewend. De vraag is echter of dit de enige manier is dat Nvidia van z'n Titan Xp afkomt, als verzamel object voor SW fans...
De prijs heeft niets met Star Wars te maken, de kaart kost $1200, dezelfde prijs als de "gewone" editie Titan Xp die eerder dit jaar verscheen.
De timing daar kunnen ze wat mee.

Volgende maand komt de nieuwe Star Wars Film uit.

Dit heet gewoon marketing.
Het is duur, te duur. Ze gebruiken Star Wars alleen om het te kunnen verkopen. Maarrr los van dat: als Star Wars zou ik die graag willen hebben! :*) En niet voor in mijn game pc die ik ook niet heb 8)7 . Heb een gaming notebook die prima is!
Een jaar gewerkt?

Aan een ander stukje behuizing voor je GPU? En dan nog geen RGB LEDs erin kunnen krijgen....

Daar gaat toch iets mis bij Nvidia.
Je weet toch best dat blauw geen optie is voor een videokaart.

Team Green of Team Red.
Euh, ik kan mijn 1080Ti toch echt elke kleur aanmeten die ik wil hoor.. :) ( Asus strix rog )
Dat zijn dan ook LEDs van ASUS en niet van NVIDIA of AMD, checkmate! ;)
Jammer, ik had een Titan XP++ Porgs (TM) Edition wel aardig gevonden.

Serieus..... begin toch te twijfelen aan de marketing tak van Nvidia. Moet dit echt ?
Ze hadden eigenlijk beter gewoon Titan X gehouden, en dan een jaartal erachter gezet. Titan X (2015), Titan X (2017) enz.

Ofwel een Titan XM (Maxwell), Titan XP (Pascal), enz. Nu slaat het echt nergens meer op inderdaad.
Of Titan X, Titan Y and Titan Z
Zou dat een stille hint zijn... De zwarte kaart met rode verlichting, als vertegenwoordiger van het 'Evil Empire'... ;-)

Edit: Seriously! Moet ik gaan uitleggen dat rood en zwart ATI/AMD kleuren zijn, Evil Empire... *facepalm*

Tweakers zal vast hebben gevraagd om review samples (loaded with fellow nerds), wanneer kunnen we reviews verwachten?

[Reactie gewijzigd door Cergorach op 7 november 2017 18:33]

Dit is dezelfde chip als de normale XP, dus waarschijnlijk geen reviews samples
Zou dat een stille hint zijn... De zwarte kaart met rode verlichting, als vertegenwoordiger van het 'Evil Empire'... ;-)
Helemaal geen "stille" hint: op de doos van de rode kaart staat letterlijk "galactic empire". Kijk naar de foto
En op de groene kaart staat "jedi order".

En reviews zijn niet nodig, het is gewoon een heruitgave van de Titan Xp die eerder al beschikbaar was. Krak dezelfde kaart.

[Reactie gewijzigd door lazershark op 7 november 2017 18:24]

Dikke videokaart. als jij moest kiezen voor deze kaart of de gewone versie welke zou jij dan kiezen? bij mij is het antwoord simpel(gewoon de star wars editie)
wel enorm duur.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True