×

Help Tweakers weer winnen!

Tweakers is dit jaar weer genomineerd voor beste nieuwssite, beste prijsvergelijker en beste community! Laten we ervoor zorgen dat heel Nederland weet dat Tweakers de beste website is. Stem op Tweakers en maak kans op mooie prijzen!

Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

E3-gamebeurs kreeg dit jaar 36 procent meer bezoekers

Door , 37 reacties

De Amerikaanse E3-gamebeurs in Los Angeles kreeg dit jaar 36 procent meer bezoekers over de vloer. De flinke toename van de bezoekersaantallen hangt voor een groot deel samen met het feit dat de beurs dit jaar weer openging voor het publiek.

De organisator van de E3-beurs, de Entertainment Software Association, heeft bekendgemaakt dat de beurs dit jaar in totaal 68.400 bezoekers heeft mogen verwelkomen. Op de beursvloer hebben dit jaar 293 makers meer dan 2.000 producten getoond. Daaronder waren 120 makers die virtualrealityproducten hebben getoond.

In 2016 kreeg de E3-beurs 50.300 bezoekers en in 2015 waren dat er 52.200. De stijging van 36 procent ten opzichte van 2016 is grotendeels te danken aan het feit dat de beurs dit jaar voor het eerst sinds 2006 zijn deuren weer opende voor publiek. In 2005 waren er nog 70.000 bezoekers.

De Entertainment Software Association besloot eerder dit jaar om weer kaarten beschikbaar te stellen voor het publiek. De verkoop van 15.000 kaarten begon op 13 februari. De kaarten werden verkocht voor 250 dollar, omgerekend 234 euro. Volgens Polygon heeft de organisatie het aantal toegangspasjes voor media en genodigden beperkt om ruimte te maken voor de 15.000 kaarten die aan het publiek zijn verkocht. Desondanks waren er veelal lange wachtrijen, zoals een rij van vijf uur voor een tien minuten durende vr-demonstratie van Bethesda.

De E3 was sinds 2006 voornamelijk een media-evenement. Andere grote gamebeurzen, zoals de Gamescom in Keulen en de in Amerika gehouden Pax-gamefestivals, laten al jaren consumenten toe. De E3-gamebeurs vindt in 2018 plaats van 12 tot 14 juni in het Los Angeles Convention Center.

Door Joris Jansen

Nieuwsredacteur

16-06-2017 • 10:17

37 Linkedin Google+

Reacties (37)

Wijzig sortering
Het was helaas dit jaar ook 36% minder interessant dan vorig jaar. Het viel mij persoonlijk erg tegen wat er getoond werd.
Innovatie op triple A is ver te zoeken. In de sequals is het altijd meer van hetzelfde en de fans die meer willen zullen altijd benieuwd zijn.

Voor mij persoonlijk was er maar 1 echte openbaring en dat was Anthem, de nieuwe IP van Bioware. Maar ik kan me ook voorstellen als mensen sceptisch zijn. Het is een bekende formule, mensen verslaafd maken aan loot en xp verzamelen om makkelijker door enemy waves te laten rennen. Maar goed, het is voor mij dan Bioware en ik hoop dat ze van Anthem de game maken die Destiny al in eerste instantie had moeten zijn.
Mwah. Vond Metroid 4, Rocket League naar de Switch, en Beyond Good & Evil 2 toch écht wel de moeite van het volgen waard hoor.
Beyond good and evil was slechts een cinematic. De ontwikkeling is nog niet eens begonnen werd deze week bekend gemaakt. Tuurlijk was die 'trailer' gaaf, maar het zegt nog helemaal niks.
Vond wolfenstein 2 wel gaaf.
Maar hier staat over BGE2:

"As he [Michel Angel] spoke, he was playing an early version of a game people have been expecting for nearly a decade, but that he says has only actually been in development for a few years."
Dat klopt, later is bekend gemaakt dat het alleen de game engine was die ze hebben ontwikkeld. Die is nu zo goed als af, en nu is net de ontwikkeling van het spel zelf begonnen.
Je loopt achter 😊 Achter gesloten deuren is al een demo gespeeld.
Het betreft dus een in-engine demo waar al een gedeelte van de speelwereld werd getoond.

Thats it, enkel de wereld. Geen gameplay.
helaas was de inhoud minder, maar dat maakte de rage bij reddit wel weer leuker... heb goed kunnen lachen met de posts daar
Voor mij was het live commentaar tijdens de persconferentie in het E3 topic op tweakers zelf toch wel de winnaar van de E3.
is dat ergens terug te zien?
Ik heb het voor je opgezocht dit is het begin van de microsoft persco https://gathering.tweaker...message/51540769#51540769
en deze van Sony, de rest moet je zelf doorzoeken https://gathering.tweaker...message/51557363#51557363
Hier zijn alle top momenten samengevat E3 Cringe and Awkward Moments 2017
oh dit is echt goud! heerlijk al die cringy stuff. Had je overigens meegekregen van dat twitch meisje wat missing was? echt goud verhaal
Hahah ja dit zeker, vooral het skyrim bashen
5 uur in de rij staan voor 10 minuten is wel echt bizar lang zeg, ik hoop dat het het waard was :+
Ach, voor een achtbaan staan we op een drukke dag ook wel eens 1 tot 2 uur in de rij voor een ritje van 40s :+
Dat is zeker waar. Maar 5 uur,is mij wel wat te extreem, zelfs voor Bethesda :X
Klopt. Maar na 1 jaar heb ik die achtbaan niet in mijn achtertuin. Bij een game meestal wel(als ik hem echt wil)
Ow, maar een achtbaan in de achtertuin is ook niet zo heel vreemd hoor :P
Nog altijd vreemder als een game op je pc hebben.
Bij Mario Odyssee was het nog erger. Daar moest je al helemaal aan het prille begin van de dag in de rij staan, anders kon je 't niet meer spelen. Maar dat gaat me persoonlijk toch wat ver :X
Dus qua populariteit onder het niet-publiek is het wel ongeveer gelijk gebleven? als mijn reken-skills een beetje kloppen 68.400-15.000 = 53.400 waar het in 2015 zon 52.200 waren. Maar wel goed dat het weer open is voor publiek!
Er waren maar 15000 kaartjes, zegt dus niets over de populariteit. Enkel de capaciteit...
Hij heeft het ook over de populariteit onder het niet-publiek. Welke dus buiten die 15.000 kaartjes vielen.
het aantal kaarten voor niet-publiek waren ook gelimiteerd, je zou de populariteit dus nog hooguit kunnen bepalen aan hoe snel ze de kaarten kwijt waren, de aantallen blijven hangen op capaciteit.
Bij Gamescom is het elk jaar drukker geworden, terwijl de speeltijd steeds minder in verhouding is met de wachttijd. Het is gewoon zonde om 3 tot 4 uur te reizen en dan 1 of 2 demo's te spelen en dan weer huiswaarts te keren (3 tot 4 uur). Wellicht kunnen ze beter crowd control doen zoals ze dat in pretparken doen (fastpasses in een bepaald tijdslot voor iedereen te reserveren, vol = vol, en niet alleen via winacties of marketingcampagnes) of dat je een soort VIP pass kan kopen, zodat je zeker weet dat je de games kan spelen die je wilt spelen. Ik weet niet of dat al mogelijk is, maar de wildcard van gamescom was gelukkig nog een uitkomst. Dan kun je tenminste nog wat spelen. Ik ga niet naar een beurs om de hele dag in de rij te staan.
Zo te lezen zijn de rijen bij de E3 gemiddeld een uur, nog vrij lang, maar acceptabel denk ik zo. Hopelijk gaan ze niet nog meer publiek toelaten, maar ik denk ook dat de prijs van het kaartje een stevige drempel is om de toestroom te beperken.
Een aantal doen dat al. Zo had vorig jaar voor Gamescom, 2 reserveringen kunnen maken voor Playstation VR al weken van te voren en bij EA kon je zelfde soort reserveringen krijgen via een App van hun. Waardoor ik toen al Battlefield 1 heb kunnen spelen.
Ik weet dat de publishers het zelf ook regelen, maar ik doel eigenlijk op een beursbrede oplossing. Eigenlijk als je het dus vergelijkt met attracties in een pretpark: Nu regelen de attracties het volledig zelf, maar faciliteert het pretpark niets. Imho zou het eigenlijk ook de beurs iets kunnen faciliteren, waarbij de publishers/merken zelf nog specifiek mediapartners kunnen uitnodigen of een deel van de fastpasses zelf kunnen uitgeven.
Moet wel gezegd worden dat de ticket prijzen van e3 en gamescom ver van elkaar afliggen, ook als je bij gamescom het hele event doet (4*14¤ in mijn geval) terwijl e3 op 149 en later op 249 voor 3 dagen is. Tevens is er gewoon veel meer publiek op gamescom: 2016 zag 345000 bezoekers terwijl e3 dit jaar "slechts" 68000.

http://m.ign.com/wikis/Gamescom/Attendance_and_Stats

http://m.ign.com/wikis/e3/Attendance_and_Stats
Ik schreef ook "...maar ik denk ook dat de prijs van het kaartje een stevige drempel is om de toestroom te beperken". Maar thnx voor de statistieken ;)
Ik ben er vorig jaar geweest, had de vakantie gepland zodat de E3 meegepikt kon worden, maar de beurs is echt heerlijk toen. Niet enorm druk, je kan fatsoenlijk lopen, niet ellelange rijen. Dit in tegenstelling tot de Gamescom waar het elk jaar drukker en drukker wordt. Enige nadeel van de E3 zijn toch wel de belachelijke parkeerprijzen die ze bij het convention center vragen, was dacht ik 10 dollar per uur zonder max. Voor het publiek en gaming in het algemeen is het vele malen beter dat er ook bezoekers toegelaten worden aangezien zij diegene zijn die je producten kopen.
Ik vond de livestream ook echt geweldig om naar te kijken. Vooral omdat de converenties dit jaar geen lange gesprekken hielden maar van game naar game gingen. Was toch spannend om nieuwe IP's te zien helemaal van games die ik echt niet had verwacht, Metro bijvoorbeeld.
Activision en Ubisoft maakte er zoals gewoonlijk weer een waar potje van, vond zelf de film trailer stijl die PlayStation had het prettigst, 2x kort vertellen wat er komt er voor de rest gewoon alles achter elkaar.
Ik zou graag zien dat ze tijdens een beurs als E3 of Gamescomm de games die daar speelbaar zijn ook bij mensen thuis timed open gezet worden. Dit hebben ze ook al vaak met Beta weekenden gedaan van diverse games.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*