Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Samsung start verkoop Frame-tv's met schilderijlijst voor 2399 euro

Door , 76 reacties Linkedin Google+

Samsung is de verkoop gestart van zijn tv-serie met de naam The Frame. De uhd-tv's met verwisselbare lijsten kunnen kunstwerken weergeven als ze geen bewegend beeld tonen. De 55"-versie kost 2399 euro.

Samsung voorziet The Frame-tv's standaard van meer dan honderd kunstwerken die weergegeven kunnen worden. Daarnaast kunnen gebruikers het scherm instellen dat het eigen afbeeldingen toont. De tv bevat een helderheids- en bewegingssensor. Zo kan automatisch de helderheid van het kunstwerk aangepast worden op basis van omgevingslicht. De bewegingssensor detecteert of personen de kamer in- of uitlopen, waarmee de Art Mode automatisch in- of juist uitgeschakeld kan worden.

Om de tv's meer op een echt schilderij te laten lijken kunnen gebruikers verschillende typen en kleuren passe-partouts tonen. Daarnaast maakt Samsung meerdere lijsten beschikbaar, zoals walnoothout, eikenhout en wit metaal. Overigens hoeven bezitters het toestel niet aan de muur te hangen: er is een optionele Studio Stand waarmee de tv in de kamer neer te zetten is.

De 55"-versie komt beschikbaar voor een adviesprijs van 2399 euro, terwijl de 65"-versie voor een vanafprijs van 3199 euro te krijgen is.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (76)

Reactiefilter:-176072+145+23+30Ongemodereerd17
En nu maar hopen dat ze niet op het idee komen om straks na een firmware update plots reclame te gaan tonen :) .
Philips heeft dat jren geleden al gehad. Maar dat waren van die 'klassieke' lijsten. De TV's waren volgens mij spiegelend op het moment dat ze uit stonden.. eigenlijk gewoon ingelijste spiegels als je ze niet aan had staan.

Kan ze niet op Google vinden maar ik weet uit eerste hand dat ze bestonden.

EDIT: Ja tch: http://www.philips.nl/c-p/BDL3221M_00/32-inch
EDIT2: Nog een: http://www.reflexspiegeltv.nl/index.php?lang=nl

[Reactie gewijzigd door DigitalExcorcist op 16 juni 2017 16:03]

Zie hier toch wel markt in, vooral bedrijven die of een schilderij of een bewegend beeld tentoon stellen ziet dit er toch wel gelikt uit.
Wel nog best prijzig, en waar kan je alle lijsten mogelijkheden zien, niet via de link in ieder geval.

Denk dat andere merken snel zullen volgen.

edit: laatste zin toegevoegd

[Reactie gewijzigd door dezekeer op 15 juni 2017 17:46]

http://www.samsung.com/be...ame-ls003/UE65LS003ASXXN/
Hier zijn ze wel te zien. 4 keuzes:

*Standaard zwart
* Walnoot
* Eiken/blank hout
* Wit

Ook ik vraag me verder wel af hoe de aansluitigen aan de achterkant zitten en of er voldoende ruimte is voor de voeding/stekker

[Reactie gewijzigd door Johan_Germs op 15 juni 2017 17:56]

Op hun site staat: Tot slot maakt The Frame gebruik van Samsungs Invisible Connection en No Gap Wall mount. Zo kun je de TV ophangen waar je wilt, zonder dat je last hebt van kabels en snoeren. Geen flauw benul hoe dat werkt haha
Wauw... Alles via 1 optische kabel, is me alleen nog steeds niet duidelijk hoe het zit met de voedingskabel... Ik neem aan dat de voeding niet via de optische kabel gaat.

Als ik het vervolgfilmpje op youtube bekijk, dan gaat er innerdaaad ook nog een voedingskabel vanaf de TV (in dit geval een Curved QLED)...
Die lijkt echter wel zo plat, dat die makkelijk achter de TV kan blijven

[Reactie gewijzigd door Johan_Germs op 15 juni 2017 19:46]

Een HDMI extender over fiber kost ergens tussen de 130 en 400 euro voor een TX/RX setje. Combineer zo'n chip met een remote HDMI switcher en je hebt ongeveer wat Samsung voor dit dus remote mount.

[Reactie gewijzigd door Jasper Janssen op 15 juni 2017 20:38]

Nu is deze TV voorzien van een geheel eigen kabel systeem.
Maar de voedingskabel aansluiting kan 45 graden gedraaid achter op de TV zitten.
Waarna deze stekker vervolgens in een wandcontactdoos gestoken kan worden, om het geheel mooi plat te houden.

Er zij immers verschillende typen stekkers.
n
Twee
Enzz....
I know, maar was benieuwd naar een foto van de achterkant van de TV.
DIe kan ik nog niet vinden....
De hele dag de televisie aan voor een paar afbeeldingen.
Lekker duurzaam en goed voor je energieverbruik.

Dit product verdient de MOP-award: Meest Onzinnig Product van 2017.
Welkom in deze wereld!!Als je om je heen gaat kijken zie je zoveel tv's continu (on)zinnige beelden uitzenden. Denk aan sportscholen, hotels, grote bedrijven. Er is geld in overvloed en daarom zullen dit soort luxe tv's als broodjes gaan. Niet omdat het moet maar omdat het kan.

[Reactie gewijzigd door dezekeer op 15 juni 2017 20:41]

Maar dag en nacht je televisie aan is te onzinnig voor woorden.

Daar ga je dan met je Klimaatakkoord van Parijs.
Maar dag en nacht je televisie aan is te onzinnig voor woorden.

Daar ga je dan met je Klimaatakkoord van Parijs.
Heb net op website van samsung gekeken
0.50 W in standby modus, dus valt enorm mee.
Standby geldt alleen als niemand een tijdje in de kamer is.
Normaal staat dus de ganse dag die tv aan en nutteloos energie te verstoken voor een plaatje op de muur. Of wanneer de kat langs loopt.

Het zou iets anders zijn als het e-ink is. Die verbruikt alleen stroom bij wisseling van een afbeelding.
De TV kijkt of er iemand in de kamer is en geeft gaan beeld als er niemand is.... Dat moet toch iets helpen. :)
Zou gaaf zijn als het een E-inktachtige high res variant was, ik verwacht dat we dat in de toekomst krijgen
Creatief, maar wel typisch een van die dingen die ik niet dacht dat ik nodig had... en nog steeds niet doe :+

Vraag me alleen af hoe je hem van stroom wil voorzien, ik vind de fotos een beetje cheaten. Het stopcontact zit waarschijnlijk namelijk achter de TV
Je doet net alsof dit onmogelijk is te realiseren... frees een sleuf in je muur en stop er een paar pvc buizen in, vul op tot het egaal met de muur is en verf je muur. Tada je kan de foto nabootsen in je eigen huis!

Edit: even ontopic nog! ;) ik denk dat tv's zo ingeburgerd zijn dat het helemaal geen zin heeft om hem te verbergen als schilderij. Dit lijkt me wel iets wat je veel gaat zien bij de kekke designer woningen als eigen huis en tuin langs is geweest

[Reactie gewijzigd door mikesmit op 15 juni 2017 17:51]

Dat moet een beste pvc buis zijn om er n of meer HDMI connectoren door te trekken.

Verder denk ik dat er maar weinig mensen zijn die er zo'n verbouwing voor over hebben om een tv zo aan de muur te hangen.

Vooral interessant als je net een nieuwbouwwoning hebt aangeschaft en je er meteen rekening mee kan houden.
Zo spannend is het niet, ik ben nu mijn huis aan het verbouwen en trek bij mijn slaapkamer direct een 50 mm grijze afvoerbuis naar waar de tv hangt. Kan mooi hdmi en zo doorheen, daarnaast heb ik er ook een gele buis voor een stopcontact. In mijn woonkamer heb ik dit niet gedaan omdat ik nog niet exact weet waar de tv zal komen. Misschien dat tegen die tijd ik dit alsnog ook daar doe, zo moeilijk is het allemaal ook weer niet. :)
Gleuf en goot maken was zo gebeurd.
We hebben 10 seconde met een frees geprobeerd, maar dat gaf zo'n stofbende. (Te lui om alle meubels weg te halen of toe te dekken) Toen een beitel gepakt en binnen 1 uurtje was het voor elkaar. Stond doos onder , dus alles viel mooi in die doos. De muur weer mooi maken was iets meer werk. Eerst muurglad er over en dan verven. Gootje van 5 cm breed en 1 cm diep kost niets. Was mooiste klus van 2016 en zit nog dagelijks te genieten van m'n mooie muur met zwevende tv zonder kabels.
3/4" is dik genoeg daarvoor. Het is echt bijzonder weinig moeite om dit te realiseren! Zeker bij een nieuwbouw huis. En geen kabelmanagement kan daar tegen op!
3 Vrouwelijke collega's hebben alle 3 een hekel aan een (grote) tv die vaak als centraal in de woonkamer staat/hangt. In alle drie de gevallen kregen hun manlief ook niet hun zin en kwam er een klein tv-tje. Daar zou dit wel een uitkomst voor zijn, al is het natuurlijk stom dat je je TV aan moet laten wil je 'kunst' zien. Anders kijk je tegen een groot zwart vlak met een frame.
Dit gebeurd er als je de ketting te lang laat! Nu kunnen ze de keuken uit en je leven bepalen! :D

Ff no joke. Als je een relatie hebt met elkaar moet je wel gelijkstemmende interesses hebben anders gaan de affaires snel beginnen. Als je graag tv kijkt (iets wat veel vrouwen doen!) is het niet meer dan logisch dat dat apparaat prominent aanwezig is. Je maakt toch ook geen constructie om je gasfornuis te verbergen? Als je graag leest heb je waarschijnlijk ook een boekenkast prominent aanwezig in je woonkamer

Woonkamers zijn om te leven!

edit: zo te zien is niemand op tweakers in voor een grapje

[Reactie gewijzigd door mikesmit op 15 juni 2017 23:27]

Ik ben het helemaal met je eens. Al kijk ik zelden TV, kijk wel graag films. Dus ja beetje TV mag er wel hangen van mij. Het zou ook snel gedaan zijn als ik te horen krijg je mag niet.
Ik en mijn vrouw hadden 10 jaar geleden de discussie: zij wilde een 32" en ik een 40". Het is 40" geworden. Nu na 10 jaar is de tv toe aan vervanging (werkt nog perfect trouwens) en nu wil ik wel een 55", maar vrouwlief wil wel een 65"!
Ik als man hoef ook geen mega tv als centraal punt in de huiskamer. Alsof je niets anders doet dan tv kijken. Doe mij maar een haard en de tv in een andere hoek!
Sorry maar ik zie dit niet bepaald als een goede oplossing voor dat probleem, in de wetenschap dat alles tegenwoordig zuiniger moet zijn waarom zul je de tv aan laten om enkel een leuk stukje kunst te zien.

Misschien leuk om eens je vakantiefoto's etc. te laten zien, maar ik zie hier niet echt het nut van in. Voor mensen die twee tv's willen, een in de woonkamer en misschien een in de keuken of bij de eettafel kan het nuttig zijn. Maar dan had ik liever een betere oplossing gezien om de kunst weer te geven. Nu hebben ze wel opties toegevoegd dat het stroomverbruik misschien minimaal is. Ook ben ik wel benieuwd naar het geluid, kan me niet voorstellen dat dit goed uit de verf komt met zo'n lijst er omheen.

En met al die kastjes die je tegenwoordig nog nodig hebt om goed tv te kunnen kijken zijn dit soort oplossingen allemaal oninteressant voor mij. Zorg eerst eens dat er tv's op de markt komen waar je niet van die belachelijke digitale tv kasten nodig hebt om overal gebruik van te maken.
En dan kijken die vrouwen raar op dat hun vent na een paar jaar de benen neemt. Sorry, maar het is geven en nemen in een relatie, maar soms heb ik het gevoel dat mannen tegenwoordig alleen maar geven en dat de vrouwen bepalen.

Heren er zijn meer vrouwen dan mannen, laat je eens niet zo in een hoek drukken. Ruil ze desnoods in voor een mooier en jonger model.

On topic:
Dit is wel een heel mooi concept, digitaal fotolijstje versie 3.0 :-)
Haha, even een tegenmoderatie van mij. Je hebt namelijk wel gelijk. Ik heb de regel dat er sowieso geen kleinere in mag als de huidige kapot gaat. Dat heeft ze sws te accepteren haha. Sommige zaken zijn van mij.
Ik wil ook geen grote tv in mijn woonkamer, ik ben ook geen vrouw.

Wat nu?
Overcompensatie is natuurlijk ook een ding ;)

Maar wat voor tv heb je nu hangen dan? Als dat al een 50" is kan ik het me ook best voorstellen hoor. Zo'n groot zwart vlak in de woonkamer is ook niet alles.

[Reactie gewijzigd door supersnathan94 op 15 juni 2017 21:41]

Heb 32 inch met bezels als een iPhone (breedte van gehele telefoon).

Wij hebben geen televisie abbo en geen Netflix.
Ah ja. Als je toch bijna nooit tv kijkt is het natuurlijk ook niet interessant om in een grotere TV te investeren. Leuk voor af en toe een filmpje op YT of een dvd.
Hebben ze operaties voor. :+

Same here overigens.
Mag allemaal gewoon, zolang ik ongeneerd mijn sokken ergens mag neergooien :*)
Hoop gedoe om je tv op een hoogte te hebben waar je geen tv wilt hebben (of je schilderij veel te laat te hebben hangen).
iemand die een beetje handig is kan dat zelf even mooi wegwerken en zeker in nieuwbouw huizen wordt er vaak al plek voorzien voor stroom, netwerk en een koker naar een andere plaats waar randapparatuur kan staan
Mag dan hopen dat ze iets hebben om inbranders te voorkomen bij stilstaande beelden. Hoe zit het trouwens met stroomverbruik in de schilderijmodus, en is de bewegingssensor "smart" genoeg om te onderscheiden tussen mensen en huisdieren?
Inbranden kwam voornamelijk voor bij plasma en nu bij oled. Ik vermoed dat dit gewoon een lcd is aangezien Samsung geen tv's meer maakt met oled.

Hun eigen qled is ook lcd.
Bij LCD heet het retentie. Minder ernstig dan inbranden maar het bestaat wel.
Wat erg storend kan zijn, op een oude Samsung kwam dit geregeld voor als het scherm een lange tijd hetzelfde beeld weergaf. Dat ebde vervolgens weg in 2 uur tijdsbestek. Zo leerde ik dat dit bij LCD dus ook aanwezig was. :P
Mooi ding, beter dan dat zwarte lelijke apparaat wat ik nu heb hangen.
Als ik 2300 euro voor een TV zou willen uitgeven had ik hem absoluut gekocht.
Met een simpele Chromecast kan je dit ook deels op die zwarte tv toepassen. Alleen de lijst niet.
Dit scherm is dan wel een stuk dunner als destijds, maar ik had jaren terug al een Sony met exact dezelfde looks: de KDL-E55xx serie. Juist weggedaan vanwege de enorme bezels en omdat je het hooguit 1 of 2x gebruikt omdat het kan.
Maar deze heeft alleen die bezels als je het wilt. Bij TV kijken is er bijna geen bezel meer over.
Ah, dat was uit het artikel en de plaatjes niet echt duidelijk geworden.
Kijk, dat heeft Samsung toch best goed gekopieerd van LG ;)
https://www.youtube.com/watch?v=F9OvPfPd8s0
Ben benieuwd of ze ook zwarte passepartouts leveren.

[Reactie gewijzigd door Fireshade op 16 juni 2017 12:30]

Dat niemand hier eerder opgekomen is! :D Wie wil dat nou niet, een teevee met kekke lijstjes en kekke diorama's met leuke tafereeltjes!


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn


Nintendo Switch Samsung Galaxy S8+ LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8