Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Firaxis kondigt XCOM 2: War of the Chosen aan

Door , 25 reacties

Ontwikkelaar Firaxis en uitgever 2K Games hebben de dlc XCOM 2: War of the Chosen aangekondigd. Dit grote uitbreidingspakket voegt nieuwe vijanden, omgevingen, missies, classes en enkele nieuwe verzetsfacties toe.

In de dlc draait het om de Chosen. Dit zijn aliens met speciale persoonlijke eigenschappen en vaardigheden die tot doel hebben het op te nemen tegen leden van het XCOM-leger. Op de strategische map zullen ze tot sabotage overgaan, terwijl ze je op het slagveld proberen uit te dagen door het beschimpen van XCOM-leden en kunnen zelfs soldaten ontvoeren. Onder de leden van The Chosen is onder andere een alien die sterk is in close combat-gevechten, een scherpschutter en een soort tovenaar. Deze aliens worden steeds sterker en hebben ook steeds nieuwe vaardigheden.

In totaal zullen er drie nieuwe verzetsfacties worden geïntroduceerd die allemaal hun eigen filosofie en vechtstijl hebben. Leden van deze facties kunnen worden gerekruteerd, maar dan moeten deze facties wel eerst worden samengebracht. Door het rekruteren wordt het XCOM-leger sterker; volgens ontwikkelaar Jake Solomon zijn de heroes van het verzet de sterkste soldaten die ooit zijn gecreëerd.

Er zijn ook nog andere vijanden, zoals de The Lost. Dit zijn een soort zombies die vooral in grote aantallen voor problemen kunnen zorgen. Ze komen op geluid af en maken daarbij geen onderscheid in hun doelwit; zowel vriend als vijand kan worden aangevallen door deze zombies.

De dlc komt uit op 29 augustus voor de pc, Xbox One en PS4.

Joris Jansen

Nieuwsredacteur

Reacties (25)

Wijzig sortering
Klinkt interessant... maar hebben ze van de kritiek op het basisspel geleerd (o.a. de veelvuldige timers die krap afgesteld staan zelfs voor lagere moeilijkheidsgraden, balans die niet lekker is, etc)?
Ze hebben in ieder geval zeker nog niet gereageerd op de instabiliteit, de performance problemen, de clipping issues.

Dat het functioneel niet helemaal klopt is tot daar aan toe. Maar technisch is XCOM2 ook een wrak. En dat mag gewoon niet meer gebeuren in deze tijd en al helemaal niet nogsteeds aanwezig zijn nadat het spel al zo lang uit is.

XCOM2 heeft Firaxis voor mij definitief van de buy-list af gegooid. XCOM2 is een EA-niveau spel, zeker niet de naam Sid Meijer waardig.
Ik heb met veel plezier X-Com 2 gespeeld (deel 1 ook trouwens) en ik herken deze kritiek absoluut niet.
Daarmee wil ik niet zeggen dat jij ongelijk hebt en dat er geen problemen zijn, maar ik wil wel even een tegengeluid geven. En ik heb echt geen hele zware pc.
Mee eens. Ik zag hier en daar wel eens een bugje, maar van een 'wrak' is geen sprake. Prima speelbaar tot en met het einde.
Dat dacht ik ook al, alhoewel ik het spel nog niet uit heb, ben ik erg ver en geen grote problemen gezien. Kleine dingetjes meer niet.
Tsja, voor iedereen die een wrak tegen komt is er iemand die het gewoon normaal kan spelen..... Voor mij was het simpelweg een wrak...

- Line of sight issues in open maps
- Soldaten die dwars door een trap heen vallen
- Een i7-4690 met HD7950 die automatisch op 1366*720 minimaal detail gezet wordt en iedere poging op hoger detail wordt afgestraft met 5FPS
- Het hele spel doorspelen om op het einde niet de knop te krijgen om de laatste missie te spelen.
- Random sluit het spel zichzelf gewoon af. Geen melding, geen fouten, je zit gewoon plots weer op de desktop.
En als ik de Steam reviews lees ben ik niet de enige. Dit zijn structurele fouten die er nu nogsteeds in zitten.

Deel 1 heb ik helemaal kapot gespeeld.103 uur gespeeld. Alleen Civ5 heeft meer uren. Ook dat laatste maakt duidelijk hoe groot fan van Firaxis ik was. En toen kwam Civ:BE, Civ:Rev, Civ6 en XCOM2. Stuk voor stuk rampzalig slechte games, als het op technische kwaliteit aan komt. (om nog maar te zwijgen over Civ:Rev2; 15 neertellen voor exact hetzelfde spel, da's nog eens marketing!) Ik ben voorgoed genezen.
je bedoelt de Gollop broers waardig? :)
Die ook... Maar de naam van Sid hangt er aan, Firaxis is tenslotte nogsteeds zijn tent.
XCOM2 heeft Firaxis voor mij definitief van de buy-list af gegooid. XCOM2 is een EA-niveau spel, zeker niet de naam Sid Meijer waardig.
Ehhh, wat heeft Sid Meijer te maken met X-COM?
daar zijn goede mods voor!
Het was een van mijn favoriete spelletjes maar nu ben ik er helemaal klaar mee... slechte xbox controller support, in game bugs en dan heb je die 90% chance to hit... miss... miss...miss 8)7
Yep dat laatste is zo ongelooflijk frustrerend en dan gecombineerd met de timers van XCOM2 heeft er bij mij voor gezorgd dat ik een refund heb aangevraagd. Vond het eerste deel zoveel leuker om te spelen!
Hopelijk wordt Phoenix Point een goed spel, er zijn niet genoeg XCOM achtig spellen.

Ennuh, ook met 90% kans om te raken bestaat er nog steeds 10% kans om te missen ;)
Ja maar met 3x op een zelfde enemy schieten met 90% mag je toch verwachten dat er 2 van raak zijn. Ik heb het ook wel eens gehad dat ik 3/4x achter elkaar een 95% mis op een zelfde enemy, dat is dan ook een reden dat ik nog nooit op ironman mode heb gespeeld.
Gratis DLC of...?
Het is een expansion en niet gratis. Hoeveel het moet gaan kosten weet ik niet.
Soon in a movie theater near you...

Vette gaming intro's zijn soms zo goed dat je zou wensen dat het de trailer voor een film zou zijn.
Ik herken me ook erg in de krappe timers, regelmatig een groot deel van het team kwijtgeraakt puur door tijdgebrek. Je kunt ook veel minder tactisch te werk gaan. Vervelende mechanic. Verder vind ik het overigens een geweldig spel, ondanks de performance issues hier en daar.
Ik snap het niet, is dit nou een aanvulling op de gewone main campaign in XCOM2 zoals Enemy Within dat toen deed met XCOM1 of heeft deze uitbreiding een totaal eigen verhaallijn?
Ik dacht het turnbased was. Hoe zit dat met die timers? Zijn dat minuten of beurten? Ik heb een hekel aan spellen met timers. Zat er over te denken om het spel te kopen, blij dat ik dat nog niet gedaan heb.
Beurten.

Zijn overigens enorm veel mods om die timers aan te passen, laat dat je niet weerhouden om het te kopen. Moet me overigens wel bij de rest van de reacties scharen, zitten veel bugs in, maar verder erg gaaf spel.

Als ik jou was, zou ik wachten op een steam/humble bundle sale en hem daar goedkoop (incl dlc) aanschaffen.
Bedankt voor je tip over de mods. Ik zal steam in de gaten houden, ik ga inderdaad meestal voor game of the year editions enzo.
Ik heb hem voor 12euro kunnen kopen tijdens een Humble monthly bundle. De sales op de humble store zijn bijna altijd goedkoper dan de steam sales. (en je helpt er goede doelen mee).

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Nintendo Switch Google Pixel XL 2 LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*