Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

BioWare toont eerste gameplaybeelden Anthem

Door , 87 reacties

BioWare heeft een eerste blik op zijn nieuwe titel Anthem gegeven. De gameplaybeelden van de shared-world action-role-playing game tonen spelers in exoskeletten in een gedetailleerde sci-fi-wereld.

BioWare kondigde zijn nieuwe franchise Anthem zaterdag aan, maar onthulde zondagavond pas de gameplaybeelden tijdens Microsofts Xbox One X-presentatie op de E3-beurs in Los Angeles. Te zien is hoe spelers als 'Freelancers' in verschillende soorten Javelin-pakken kunnen kruipen en daarmee kunnen vliegen, rennen en zwemmen.

BioWare noemt Anthem een shared-world action-role-playing game: tot aan vier spelers kunnen tegelijk de werelden van het spel verkennen en zo monsters en andere vijanden bij de missies bevechten. Ze kunnen daarbij hun uitrusting uitbreiden of aanpassen met nieuwe wapens en andere eigenschappen.

Anthem wordt gemaakt door BioWare Edmonton, dat ook Star Wars: Knights of the Old Republic ontwikkelde. De studio maakt gebruik van de Frostbite-engine. Voor de Xbox One X komt er een 4k-versie van het spel. Anthem verschijnt in de herfst van 2018 voor de PlayStation 4, Xbox One en pc.

Reacties (87)

Wijzig sortering
Oei, wat kan ik me toch mateloos irriteren aan van die 'fake multiplayer dialogen'. Maar goed, het is goed te zien waar Bioware's belangrijkste studio hun tijd heeft in geïnvesteerd, helaas ten koste van Mass Effect Andromeda.. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat; E3 demo's zijn doorgaans 'vertical slices' van een game en zou me niet verbazen als dit op een hele dikke PC heeft gedraaid; nog maar eens even zien hoe het straks er in het echt uit ziet. Qua gameplay doet het me denken aan een mix van Destiny en Mass Effect, maar dan in een Iron Man pak gecombineerd met een Open World. Ga deze game zeker volgen!

edit: gezien deze reactie bovenaan staat. De tweakers-video lijkt niet helemaal OK, de boel schokt/hapert nogal. Dus bij deze een linkje naar de youtube-versie: https://www.youtube.com/watch?v=EL5GSfs9fi4

[Reactie gewijzigd door Carn82 op 12 juni 2017 13:56]

Het lijkt inderdaad veel weg te hebben van Destiny. Ik hoop alleen dat EA niet weer alles wil rushen om hem asap in de schappen te hebben liggen. Anders heeft het geen kans van slagen met Destiny 2 in het vooruitzicht.
Anthem verschijnt pas in het najaar van 2018, dus Destiny 2 heeft nog wel even 'vrij baan' wat dat betreft :)
Ziet er leuk uit, komt een hoop goede spellen uit, hier is een VEEL betere trailer dan wat Tweakers heeft wat alleen maar 720P is, deze gaat tot 4k.

https://www.youtube.com/watch?v=EL5GSfs9fi4

Eerlijk gezecht vind ik de video player van Tweakers waardeloos.

[Reactie gewijzigd door AmigaWolf op 12 juni 2017 17:44]

Eerlijk gezecht vind ik de video player van Tweakers waardeloos.
Zelfs dat is nog een understatement. Vaak doet ie het gewoon helemaal niet of stopt ie ergens midden in een video :P

Snap niet dat ze niet gewoon YouTube embedden en een eigen kanaal openen ipv zelf proberen video's opnieuw uit te vinden.

[Reactie gewijzigd door Bosmonster op 12 juni 2017 22:48]

Ja snap dat ook niet helemaal.
Zal waarschijnlijk met advertenties te maken hebben $$$
Ik snap niet dat je b.v. dan Crysis niet noemt in het rijtje. Hopelijk wordt dit een betere variant van de inmiddels doodgebloede concurrent. :)
Crysis god ik vond het all er bekend uit zien en Crysis was me helemaal ontschoten
Andromeda werd ontwikkeld door Bioware Montreal; een andere tak van Bioware.
Ja, dat zeg ik toch ;) dat Bioware's belangrijkste studio hier hun tijd in heeft geïnvesteerd. Zij maakten eerst Mass Effect.
Ai! Hier overheen gelezen. Excuus
Nou toen ik deze beelden zag schoot me 1 ding in het hoofd: xenoblade chronicles x ripoff. Die exo pakken,die monsters en die hele omgevingen. Deed me sterk denken aan xenoblade.
Ja, goeie! Heeft er inderdaad wel veel van weg; een soort van 'meer realistische versie van' zeg maar.
Even voor de zekerheid.. dit was native 4k Xbox One X gameplay. Het is natuurlijk nog work-in-progress, maar denk niet dat het nog superveel veranderd gezien de graphics ook weer niet wereldschokkend waren in vergelijking met de andere 4K beelden (Metro bijvoorbeeld).

Ziet er inderdaad wel uit als Mass Effect meets Destiny, maar deze wereld oogt zoveel mooier dat Destiny per direct van mijn wanted lijst af gaat (toegegeven, hij stond niet hoog!). Ik wacht hier wel op!

[Reactie gewijzigd door Michaelr1 op 12 juni 2017 13:07]

Nee, officieel geen Xbox One X footage. Check de stream er maar eens op na :) "Everything you are about to see was captured in-game running in real-time", met onderin het hoekje nog "Pre-alpha 4K footage".

edit: Dit sluit niet uit dat het mogelijk wel X1X footage was, maar het is aannemelijker dat het gewoon footage is van de PC-build.

[Reactie gewijzigd door Carn82 op 12 juni 2017 13:08]

Ik geloof je direct, ik betwijfel echter dat MS dit zal accepteren, zeker omdat het zo'n big deal is.. Mijn gevoel zegt dat MS het dan op een andere manier getoond had.

Maar, dat is maar een gevoel.. je kan dus absoluut nog gelijk hebben.
heb nog een kleine edit toegevoegd ;) Maar waarom zou men dat niet accepteren? Het is een multiplatformgame; en E3 'demos' zien er vaker beter uit dan de uiteindelijke game. Denk maar eens aan The Division, of Watchdogs. Ik hoop natuurlijk dat men dit voor elkaar krijgt overigens; ziet er tof uit namelijk :)
Correct, maar omdat de hele presentatie min of meer draaide om native 4k en de OneX, zou het MS schaden wanneer uitkomt dat het stiekem toch PC footage was. Dan zijn we dus genept.
Het blijft een bedrijf, maar iets zegt mij dat Phil Spencer een té toffe peer is om MS deze reputatieschade te laten riskeren.

Ziet er inderdaad tof uit, maar zoals ik al zei ik vond het niet wereldschokkend ten opzichtte van de andere games. Geen overdreven graphics niveau zoals The Dvision of Watch Dogs toonden.
Mjah, maar praktisch alle footage tijdens E3 en andere conferenties is van PC gameplay, de 'exclusives' daargelaten. Sterker nog, vaak is het van specifiek gemaakte demo's voor de conferentie (niet altijd representatief voor het eindproduct dus), en als men zogenaamd iets 'live' aan het spelen is is het 99% van de tijd gewoon een prerecorded filmpje. Maar laten we hopen dat men er wat moois van maakt :)
Klopt, dat valt ook soms heel leuk op wanneer controllers uitvallen maar er toch doorgespeeld wordt. Wat op zich wel begrijpelijk is, je wilt tenslotte software laten zien die niet af is..

Ik ben het volledig met je eens, de enige reden waarom ik het denk is omdat de focus volledig lag op wat de One X kan, en niet een random PC in een achterkamertje, en omdat ik Phil Spencer enigzins vertrouw op dat gebied. Zoals gezegd, het is maar een gevoel..

Verder deel ik vooral ook je mening dat ik hoop dat ze er iets moois van maken! Op naar Ubisoft/Sony/Nintendo! :)
Haha, of Microsoft dat geaccepteerd had.

Nooit die plaatjes gezien van beurzen en shows waar Microsoft zelf nat gaat als blijkt dat er een PC draait in plaats van een Xbox? Of een veel krachtigere Devkit, in plaats van het consumentenproduct?

Microsoft is niet vies van een beetje creatief omgaan met perceptie.
Jazeker wel, dat was echter onder ander leidingschap.. Ik heb hernieuwd vertrouwen in Nadall & Phil Spencer. De tijd zal uitwijzen of dat terecht is.

Ik heb het overigens specifiek over deze person en het doel daarvan, niet over MS in het algemeen maar ik weet van het verleden, ik spreek je ook absoluut niet tegen!
ik zie het wel als een slecht teken als dit op pc heeft gedraaid, het ziet er namelijk best schokkerig uit. Zo zwaar schokkend op een uber krachtige pc... niet goed als dat zo is.
ligt meer aan de tweakers-video lijkt het.. deze oogt een stuk beter!
https://www.youtube.com/watch?v=EL5GSfs9fi4
ohhh ja, dat is wel een verschil van dag vs nacht.
thnx
Ze zeiden in de Xbox E3 stream dat het live en op een xbx werd gespeelt.
Gezien de duidelijk (slecht) gescripte dialogen zou ik grote vraagtekens zetten bij het 'live' gedeelte..
Op youtube staat de presentative van de MS en daar wordt gezegd dat deze beelden live op een xbox one x draaien: https://www.youtube.com/watch?v=zQhbHwkMSA4
En dat het pre-alpha 4K is wil nog niet zeggen dat het dan niet op een xbox one x draait.

[Reactie gewijzigd door SuperDre op 12 juni 2017 21:56]

Laten we 't hopen :)
Dit draait sowieso op een devkit of een PC. Consumentenversie is ook nog helemaal niet uit, laat staan in productie. Devkits zijn altijd krachtiger dan de retail versies.

[Reactie gewijzigd door Recon24 op 12 juni 2017 17:08]

Oei, wat kan ik me toch mateloos irriteren aan van die 'fake multiplayer dialogen'.
Dit was dus meteen één van de dingen die mij opviel, dacht even dat het gewoon SP materiaal moest voorstellen maar toen ik doorhad dat dit een MP party was moest ik wel even hard lachen.

Hopelijk wordt dit een game die ook goed te spelen is zonder vrienden of met random people anders laat ik hem wel aan me voorbij gaan helaas.
Ja, de "kracht" van Bioware zit 'm toch in de fatsoenlijke single player RPGs (al dan niet vermomd als een 3rd person shooter zoals bv Mass Effect). Hopelijk gooien ze dat nu niet allemaal overboord..
Ik irriteer mij ook aan die over vrolijke hipster multiplayer dialogen, heel de XBOX One conference had daarnaast ook een enorme grote borst met wij van Microsoft zijn de besten en weten wat jullie willen. Bluh :O
Volgens mij draaide deze demo op de nieuwe XBOX One X, die zou nu volledige 4k HDR enzo aan kunnen met voldoende framerate.
Er wordt nergens genoemd dat dat zo is, ook de officiële video op Youtube maakt daar geen melding van. En bij dit soort e3 presentaties geldt altijd de regel: 'als men het niet expliciet benoemt, dan is het gewoon PC footage'.
Maar als ik dit filmpje bekijk, zie je bij 4.54 wel dat het om de Xbox One X gaat. Wat precies hetzelfde filmpje is, zelfde commentaar ook
Al die multiplayer shit, prima, maar de uiteindelijk game gaat echt niet zo werken. Dan doet iedereen een beetje zijn eigen ding. Had er een dikke singleplayer van gemaakt zoals metro of horizon.
Het lijkt me meer dat dit gaat werken als de recente ghost recon: wildlands. Meer een Co-op multiplayer waar je met je maat kan lopen kloten in zijn of jou wereld. Mag eigenlijk wel vaker in openworld games, het is altijd veel leuker als je samen speelt
Muah, doe mij maar goede SP met optioneel MP zonder dat daarbij chat noodzakelijk is, zoals D3 of ME: Andromeda bijvoorbeeld.

Ik speel in de huiskamer dus als een microfoon verplicht wordt om een beetje te kunnen spelen haak ik sowieso af. Daarnaast vallen games zonder pauze af...en bij forced MP is dat al snel het geval. Bij D3 / ME:A heb je de keuze om MP te doen, da's prima. Als het de enige optie is...tja, next please.
Hoezo gaat dit echt niet werken? In Destiny en The Division heb ik ook prima met vreemden co-op experiences gehad.
Misschien hoef je ook helemaal niet samen te spelen...!
Ik snap niet dat je hiervoor een +2 krijgt. Mijn ervaring met Co-op multi-play is toch echt heel anders. Wildlands, the Division, geen probleem om missies te doen met vier man. En al komt het TS niet zo aan bod dan, multiplay/coop is het wel. En ik speel vaak met clanleden, dus dan zit je wel weer op teamspeak samen. Er zijn er al een paar die dit spel gaan halen. We kijken ook erg uit naar het coop element van dit spel.
Ziet er erg indrukwekkend uit. Mass Effect Andromeda heeft me echter wel een stuk terughoudender gemaakt omtrent bioware games, en dan al helemaal als het over open world games gaat.

En in tegenstelling tot de meeste mensen op reddit zit ik juist wel te wachten op Bioware's idee van een service game platform ala Destiny. De raids uit Destiny behoren toch wel tot de hoogtepuntjes in gaming voor mij, el als meer games dit soort ervaringen willen gaan bieden zie ik dat als een enorm pluspunt.
Ondanks dat je terughoudendheid goed is, is je wellicht wel ontschoten dat ME:Andromeda door een compleet ander team is gemaakt.

Anthem wordt ontwikkeld door BioWare Edmonton welke verantwoordelijk is voor bijna alle BioWare games incl. Baldur's Gate, Neverwinter Nights, Dragon Age, Star Wars the Old Republic (samen met BioWare Austin), en de originele ME serie.

ME:Andromeda werd ontwikkeld foor BioWare Montreal wat van oorsprong een ondersteunende tak was voor BioWare Edmonton.

Hiermee zijn de minpuntjes (ik vind ze zelf trouwens wel meevallen) op ME:Andromeda uiteraard niet mee goed te praten maar het is wel een logische verklaring. Persoonlijk heb ik daarom ook meer vertrouwen in Anthem aangezien deze wordt ontwikkeld door het hoofdteam van BioWare.
Dat is mij zeker niet ontschoten, maar beide games dragen de Bioware naam. En waar voor mij alle eerdere Bioware games eigenlijk altijd voor gegarandeerde kwaliteit hebben gestaan is dit toch een smet op de naam bioware en de naam Mass Effect.

Ik heb ook wel meer vertrouwen in Anthem dan in MEA, maar ik ga er niet meer blind vanuit dat de game goed zal zijn, wat ik voor MEA misschien wel had gedaan.
Dat je dat gevoel krijgt kan mij heel goed voorstellen. Ik vertrouw sowieso geen enkele studio meer blindelings. Helaas zijn er al te veel projecten, ook van gevestigde franchises, (gedeeltelijk) gefaald. Ik pre-order zelf dan ook bijna niets meer.
Zeker waar. Ik pre-order ook al jaren niks meer. Met Andromeda had ik ook gewacht tot deze 30 euro was.

Zelfde met Anthem of Destiny 2. Het ziet er allemaal goed uit en ik heb goede hoop dat het goed uit pakt, maar ik wacht wel even. die pre-order bonus kan me gestolen worden.
Nou, als je dit verhaal leest dan heeft er wel wat meer gespeeld dan alleen de 'onervarenheid' van Bioware Montreal
Interessant artikel. Hoeveel tegenslagen kan een studio krijgen.....

Bedankt voor het delen.
Ziet er erg tof uit, zo te zien is er aardig zware hardware voor nodig.

Zoals eerder gezegd door Carn82, lijkt die game alsnog iets weg te hebben van Mass Effect, maar ook Destiny. Ik hoop echter wel met een beter multiplayer match making systeem, want dat was erg gaar bij Destiny, basically kon je alleen de erg moeilijke opdrachten tekkelen wanneer je vrienden groep er ook was en hier zin in had.

Dit maakt overigens pijnlijk duidelijk dat de problemen van de andere Bioware studio welke verantwoordelijk was/is voor ME:A toch echt bij hen ligt.
Ik baal er van dat ze een nieuwe ip voorrang hebben gegeven en 1 van hun grootste ip's maar gewoon snel gemaakt moest worden. (Kan schuld van EA zijn)
Wauw, dit ziet er heel erg tof uit!
Bioware's Destiny?
Benieuwd wat het wordt, in ieder geval iets om in de gaten te houden.
Ik dacht eerst ook iets van Destiny, maar het ziet er toch wel anders uit. Vooral de wereld die niet zo restrictief is als in Destiny (lees meer open, veel meer vrijheid). Ik vind het meer Mass Effect of Xenoblade Chronicles X dan Destiny.

Maar wie weet is Destiny 2 meer als dit.
Video is wel erg schokkerig. Is het 30 fps? Ziet er wel ziek uit voor de rest,

[Reactie gewijzigd door Barsonax op 12 juni 2017 12:34]

Gezien de schaal van de game zou me dat niets verbazen. Alle Frostbite-shooters zijn 60FPS, maar misschien heeft men dat moeten halveren voor de open world.
Zoals ook anderen al opmerkten, dat ligt volledig aan de video player van tweakers. Kijk dezelfde gameplay trailer op youtube en je krijgt perfect vloeiende beelden in (maximaal) 4K ipv 720p.
Ziet er mooi uit, vraag me af hoeveel er straks nog van in het spel terug te vinden is...
1080p versie van filmpje
Dit lijkt me wel een erg vette game, ga hem zeker in de gaten houden!
MP? Jammer liever een goeie SP gezien.