×

Help Tweakers weer winnen!

Tweakers is dit jaar weer genomineerd voor beste nieuwssite, beste prijsvergelijker en beste community! Laten we ervoor zorgen dat heel Nederland weet dat Tweakers de beste website is. Stem op Tweakers en maak kans op mooie prijzen!

Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Roccat ontwikkelt eigen post-apocalyptische game Sick City

Door , 30 reacties

Roccat, de Duitse fabrikant van onder andere muizen en toetsenborden, heeft bekendgemaakt bezig te zijn met de ontwikkeling van de post-apocalyptische game Sick City. Het wordt een realtime-tactical combat-game waarin je in een squad van vier de stad Sick City moet veroveren.

Roccat heeft uiteengezet dat de speler steeds een factie moeten kiezen die wordt geleid door een sterke leider. Die persoon wordt op het slagveld ondersteund door verschillende eenheden. Om meer eenheden op de map te krijgen, moet het zeldzame en mysterieuze materiaal Aimo worden ontgonnen. Hoe meer bronnen van dit materiaal de speler onder controle heeft, hoe meer ondersteuning er kan worden ingeroepen. Het doel is om de Aimo-reactor van de tegenstander te vernietigen.

Om dat doel te bereiken zal er in een stedelijke omgeving van gebouw tot gebouw moeten worden gevochten, waarbij ook vele straatgevechten zullen uitbreken. De game zal waarschijnlijk te vergelijken zijn met titels als Commandos en Company of Heroes, waarin het ook draaide om het in real time besturen van een tactische kleine eenheid.

Roccats marketingmanager Tuan Mai heeft tegen Engadget gezegd dat Sick City beschikbaar komt voor Steam Early Access, wat waarschijnlijk in augustus zal gebeuren. Wie de game precies maakt, wilde hij niet zeggen, maar het team bestaat volgens Mai uit ervaren ontwikkelaars die eerder in gamestudio's in Hamburg hebben gewerkt. Dat betekent dat het mogelijk gaat om ontwikkelaars van bijvoorbeeld de studio's Goodgame of Bigpoint.

De gesloten alfa, waarvoor mensen zich kunnen opgeven, start begin juni. Roccat geeft aan dat het mensen nodig heeft om bugs te vinden en feedback te geven aan de ontwikkelaars. Aan het einde van deze testperiode komt de game beschikbaar voor iedereen.

Door Joris Jansen

Nieuwsredacteur

09-05-2017 • 16:01

30 Linkedin Google+

Reacties (30)

Wijzig sortering
Ik ben grote fan van Post-apocalyptische games... maar zo op het eerste zicht betwijfel ik of deze stijl me zal aanspreken... Natuurlijk is het wachten op de eerste preview, screenshots en eventueel gameplayvids... wel benieuwd maar de characters lijken me iets te "manga" naar mijn zin maar daar kan ik volledig verkeerd in zijn.
Dat had ik ook met overwatch, maar na een paar minuten spelen boeide het me al niet meer :) Uiteindelijk als het puntje bij paaltje komt geven de graphics dan weer geen doorslag. Het is ook zo vreemd dat we games eigenlijk altijd goed of afkeuren vanwege graphics, terwijl het verhaal, gameplay en mechanics etc veel belangrijker zijn.

Ik doe het zelf ook.
Het is ook zo vreemd dat we games eigenlijk altijd goed of afkeuren vanwege graphics, terwijl het verhaal, gameplay en mechanics etc veel belangrijker zijn.
Dit is wel tweakers.net eigen om eerlijk te zijn. Gameplay is altijd belangrijker dan graphics vind ik. Plus dat graphics functioneel moeten zijn ipv het meest realistisch.

Hoe dan ook, heb me wel erg vermaakt mer Commandos haren geleden. Hopelijk komt deze game een beetje in de buurt daarvan.

Ben eigenlijk wel benieuwd waarom Roccat een game aan het maken is. Uitbranchen? Of gewoon omdat het kan? Vaak is het wel schoenmaker blijf bij je leest met dit soort ontwikkelaars. Ben dus nog een beetje sceptisch.
Als je Commandos goed vond zou je Shadow Tactics: Blade of the shogun eens kunnen proberen (http://store.steampowered...ics_Blades_of_the_Shogun/)
De naam en setting lijkt compleet anders, maar qua gameplay komt het echt dicht in de buurt. Zeer de moeite waard.
De reden dat Overwatch (en eigenlijk de meeste games van Blizzard) een cartoony-style hebben is om zo lang mogelijk mee te gaan. Een nieuwe Overwatch zullen we wellicht pas over een jaar of vijf of misschien wel langer pas zien. De game is gemaakt voor de lange termijn.
Kan ik me wel in vinden, het is idd. iets eigen aan Blizzard en toch hou ik ontzettend van hun games... al sinds 1998. _/-\o_
Plus dat graphics en art-style ook nogal eens door elkaar gehaald worden ;).

Graphics is vrij objectief, art-style is subjectief
Graphics maakt niet heel veel uit, zolang de art-style het toelaat. Een slecht art-style die niet past bij de game maakt de game wel degelijk slechter.
Juist, ik had het meer over de art-style, niet de graphics... de art-style lijkt me te over-the-top manga-achtig... Maar dat is gebaseerd op een heel snelle, en mogelijks totaal verkeerde eerste blik.

[Reactie gewijzigd door EagleEye1290 op 9 mei 2017 16:35]

Ik denk dat je eerste blik best eens gelijk kan hebben.
Maar als je inderdaad naar Overwatch of Splatoon kijkt dan blijkt de art-style toch minder uit te maken.
Speel zelf al jaren niet meer "competitief".
Als ik de huidige spellen probeer zijn ze dusdanig intens grafisch en wordt er zoveel van je verlangt, dat ik er al snel genoeg van heb. Kan best blijven spelen tot ik er weer ongevoelig voor ben en mijn focus bij het moorden ligt maar dat hoeft nou ook weer niet, alleen voor de kick van het winnen.
Geobsedeerd synapsen frituren en bijnieren uitwringen. :P

Als ze nou een spel maken om in te verdwalen, een grafisch gelikte MMO RPG en een goed verhaal, dan wil ik nog wel eens een spelletje doen als ik er de tijd voor vind... Tot medespelers gaan verwachten dat je try-hard het meeste er uit perst omdat je anders niet verder komt. Stress is bad mkay.

[Reactie gewijzigd door B. Olle op 9 mei 2017 22:16]

Ik kan me vinden in je punt alleen zijn graphics wel een erg belangrijk deel van de ervaring die je hebt met een game!
Graphics zijn van ondergeschikt belang zolang de gameplay maar goed is, dat hebben games als Minecraft, CS:GO en anderen wel bewezen.
Zeker! heb zelf te veel tijd in Minecraft besteed samen met mijn vriendjes.
Zelfde als TF2 wat ik nog doe. of HL1 en alle andere classics.

Maar voor al deze games geld dat ze hoewel minimaal, niet slechte graphics hebben!
Voor Minecraft geld dat de resolutie laag is wat hoort bij de stijl. TF2 gebruikt heel weinig kleuren, wat ook weer stijl is.

Mijn punt was meer met dat dingen net niet goed uitlijnen met elkaar en dat soort dingen. Wat in mijn ogen onder graphics valt.

Voorbeeld: zwevende bomen of characters die over de grond zwevend lopen :+
Graphics zijn zeker belangrijk, maar niet zo snel een dealbreaker als als slechte gameplay bijvoorbeeld.

Ik zou eerder een game spelen die er niet uit ziet met geniale gameplay, dan een game die er prachtig uitziet, maar voor geen meter speelt.
Voor jou wellicht, ik vind de graphics van mn NES, C64 en arcade boards nog steeds prima! Het gaat mij om de gameplay, niet om de plaatjes. Persoonlijk vind ik muziek veel meer doen dan graphics.
Dat komt omdat de game is gemaakt met die graphics in gedachten. Is ook de rede dat je nu vet vaak 8/16bit games ziet. De hoge graphics van toen zijn nu art-styles geworden.
Maar dat zijn gaan "slechte" graphics :)
Zeker en vast... En idd. Overwatch is het perfecte voorbeeld eigenlijk.
Een van de teams design is super hard afgekeken van Splatoon.
Cool! Is dit een wereldprimeur? Dat een fabrikant van randapparatuur een game ontwikkelt? Moet toch haast wel!

Ik heb me direct ingeschreven. Zelf heb ik de Roccat Tyon en daar ben ik uiterst tevreden over, dus ik gun ze van harte dat dit wat wordt.
Cool! Is dit een wereldprimeur? Dat een fabrikant van randapparatuur een game ontwikkelt? Moet toch haast wel!
Nope, Microsoft produceert zowel randapparatuur als games, Sony doet hetzelfde, net als Nintendo :P
Mja, die vind ik dan weer niet in dezelfde categorie vallen.

Microsoft is vanuit huis al een softwarefabrikant en maakt hardware om zijn software te "pushen".
Sony en Nintendo zijn weliswaar hardwareboeren, maar die hebben softwarestudios om content voor hun consoles te pushen.

Dit is meer het kaliber dat Logitech of Corsair een game zouden ontwikkelen.
Microsoft is vanuit huis al een softwarefabrikant en maakt hardware om zijn software te "pushen".
Roccat doet exact hetzelfde, alleen dan omgedraaid....
Ik vind de vergelijking tussen een kleine muis- en toetsenbordenboer en het grootste softwarebedrijf ter wereld met een quasi monopoliepositie i.v.m. hun Windows besturingssysteem [toevoeging] die daarnaast ook nog eens een significant marktaandeel in de consolemarkt heeft [/toevoeging] niet hetzelfde, sorry.

[Reactie gewijzigd door MarvinJames op 9 mei 2017 17:51]

BigBen Interactive een betere vergelijking?
Op het eerste oog, doet me dit denken aan Valve haar gratis Alien Swarm spel: https://en.wikipedia.org/wiki/Alien_Swarm

Dat was leuk om op een LAN-party een paar uurtjes samen te ravotten :9~

[Reactie gewijzigd door Junketsu op 9 mei 2017 16:09]

Wat een beetje onduidelijk is, is of het nou een strategische game is, of dat het ook shooter-elementen heeft. Wat mij heel vet lijkt is als het zoals bijvoorbeeld Battalion Wars of Battalion Wars 2 wordt, waarin je eenheden bestuurt maar ook deel kan nemen aan gevechten.

Een ander voorbeeld is het Nederlandse Nuclear Dawn, waarin elk team één RTS-speler heeft en de rest gewoon op het slagveld rondloopt als in een normale FPS.
Volgens mij is de hele Duitse game industrie niet meer wat het geweest was, Gamigo (afaik verkocht) en gameforge zijn al lang niet meer wat goede 5 jaar geleden waren, Bigpoint is volgens mij bedrijf achter Battlestar online, vage browserbased game die ondanks gebruik van de bekende serie ook geen succes was.

Leuk natuurlijk dat Roccat zelf wat begint, al ben ik meer van het principe 'schoenmaker blijf bij je leest', had anders dan gewoon een moba-spinoff ervan gemaakt zoals bv MXM nu doet (ook geen supersucces maargoed).
Dacht dat het meer een post-apocalyptische simcity zou zijn.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*