Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Saints Row-ontwikkelaar brengt Agents of Mayhem op 18 augustus uit

Door , 30 reacties

Uitgever Deep Silver maakt bekend dat Agents of Mayhem op 18 augustus uitkomt voor de PS4, Xbox One en pc. De game is gemaakt door Volition, de studio achter de Saints Row-games. Het nieuwe spel speelt zich af in hetzelfde universum.

Agents of Mayhem is een singleplayer-openwereldactiegame, die zich afspeelt in een futuristische versie van het Zuid-Koreaanse Seoul. Spelers kiezen voor aanvang van iedere missie drie van twaalf agenten en tijdens het uitvoeren van de missies kan er op ieder moment gewisseld worden tussen de personages. Volition heeft beschrijvingen van vier van de twaalf personages online gezet.

De Agents of Mayhem is een groep superagenten die het opneemt tegen de terroristische organisatie Legion. Met de aankondiging van de releasedatum is ook een nieuwe trailer van de game uitgebracht. Vorig jaar tijdens de E3 werd de game aangekondigd met een filmische trailer van vier minuten.

Reacties (30)

Wijzig sortering
Ik vind het oprecht jammer dat een serie met veel potentie (Saints Row) in mijn ogen om zeep is geholpen door steeds meer futuristische elementen erin te verwerken. Saints Row was geniaal door een niet-serieuze tegenhanger te zijn van GTA maar met een eigen smoel het genre verder bepaalde. Saints Row II ging hier goed op door, maar sinds deel 3 is het bergafwaarts gegaan.

Agents of Mayhem gaat dus ook die kant op. Jammer, hopen op ooit weer een frisse (reboot van) Saints Row.
Saints Row is zover ik weet altijd gemaakt om een absurde en onrealistische tegenhanger van GTA te zijn. Daarbij hoort dat ze absurde dingen doen, zoals aliens, maar ook Dubstep guns e.d.

Het is geen CoD, die ooit begon als "realistische" shooter (lees: realistische battles en locaties e.d.) en nu opeens 400 lichtjaar hier vandaan afspeelt in een over-amerikaanse oorlog.

Al lijken zij het licht ook gezien te hebben, en gaan ze blijkbaar terug naar hun roots met CoD: WWII.
Saints Row 1 niet, dit was in een "normaal" universum. Zeer toffe game overigens.
Saints Row 1 niet, dit was in een "normaal" universum. Zeer toffe game overigens.
En Saints Row 2 was minder serieus, maar ging niet de magie/high-tech tour op. Hoe slecht de port ook was, SR2 in co-op op PC is toch n van de leukste multiplayerspellen die ik ooit heb gespeeld.
nouja als je naar GTA V online kijkt, lijkt het steeds meer en meer op een absurde en onrealistische open world Rocket league spel...

Blijkbaar vallen deze soort ' absurde en onrealistisch' games in de smaak bij vele gamers tegenwoordig...

achja Agents of Mayhem we zullen zien...
Eens! Dat is denk ik ook de reden dat ze voor deze titel/uitvoering gekozen hebben. SR is zo over the top gegaan dat de koek denk ik op is!
Saints Row II was gewoon te gek, veel leuker in die tijd dan GTA SA (halverwege GTA 4?) als ik mij niet vergis.

[Reactie gewijzigd door QustomiZe op 3 april 2017 12:12]

Saints Row II kwam n jaar n GTA IV.
Ja dat zou best kunnen. Dan liep het grafisch wat achter op GTA 4.
Voor een gam die een jaar later kwam, liep het gigantisch achter. Niet alleen grafisch, maar schademodellen, physics en schaal van de wereld waren niet te vergelijken. Maargoed, blijkbaar vonden genoeg mensen dat niet zo erg.

Ik heb SR2 gespeeld, eenmaal story uitgespeeld te hebben met een vriend was ik er ook weer klaar mee.
Dat is het bewijs dat leuke gameplay belangrijker kan zijn dan graphics, schademodellen e.d.

Na het spelen van Saint's Row games was mijn voornaamste gevoel dat GTA zichzelf veel te serieus nam. De bullshit van daten en darten met je broer in GTA4 hielp daar ook zeker niet bij (de onzin uit San Andreas ook niet trouwens).

Bij Saint's Row was het duidelijk dat de lol voorop stond ipv de bullshit in GTA.

[Reactie gewijzigd door AppieNL op 4 april 2017 01:06]

Helemaal mee eens, In de tijd van SR1/2 vond ik het fris dat het zichzelf niet compleet serieus nam(in tegenstelling tot GTA4 waar de serieusheid mijn plezier ernstig in de weg zat) maar daarnaast toch een redelijk interessant verhaal had. Bij deel 3 schoten ze echter daar in te veel door.
Maar is het nodig om te blijven voortborduren op een formule omdat deze goed werkt? Toen men dit bij Call of Duty deed gaf het ook onwenselijke gevolgen.
Vast ook persoonlijk. 1 en 2 hebben mij nooit weten te pakken, maar SR3 vind ik echt geniaal en zeer vermakelijk.
Saints Row voelde voor mij altijd een beetje aan als een karikatuur van zichzelf. De humor in b.v. GTA5 is meer mijn stijl, SR ging hierin over the top alsof het bijna een overcompensatie was voor de rest van de game. Als ik deze trailer van Agents of Mayhem bekijk verwacht ik dat dit niet veel anders zal zijn. Maar er is vast een publiek voor te vinden!
Ik vind saintsrow veel leuker, lekker de gangsta scene op de schop nemen.
Bij gta raak ik mijn aandacht erg snel kwijt , saintsrow heb ik helemaal kapot gespeeld.
Het is inderdaad erg jammer dat er in ene keer aliens etc ingestopt moesten worden.
Lijkt wel rg veel op SR3, als je het mij vraagt. Het mag dan wel in hetzelfde "universum" afspelen, maar toch. Vooral het kenmerkende (paarse) kleurgebruik doet er aan denken dat dit gewoon SR3.5 is met een nieuwe naam.
Wel een dikke trailer zeg, met die A-Team en Knightrider thema's. :9~
Echter schieten ze hier wel allemaal raak.
Grappig, zodra er gezegd werd "today they survive as soldiers of fortune" begon het A-Team thema al te spelen in mijn hoofd en iets later was het ook zover :)

Dit lijkt me zo over the top dat ik het wel een kans wil geven.
Ziet er naar uit dat dit saints row 3 is maar dan een ander verhaal.
kennelijk willen ze toch verder gaan met de serie, iets wat nogal moeilijk gaat na deel 4, het verhaal was ten einde en veel meer over the top ging het ook niet meer worden
Saintsrow 1 en 2 helemaal scheel gespeeld. Maar met de hell en scifi setting van 3 werd het een compleet ander spel, en verloor ik daarmee mijn interesse in het spel. GTA 5 is daar gelukkig op in gesprongen en heeft veel van het geen wat 1 en 2 leuk maaakte overgenomen. Zoals het uitgebreid customizen van auto's. Helaas is er end game vrij weinig te doen in GTA 5.
Volition is helemaal de weg kwijt geraakt na Saints Row 2. Ik kan me niet voorstellen dat dit goed gaat verkopen.
Beetje jammer dat ze de Saints Row serie beetje verknalt hebben, maar we zien wel hoe dit gaat uitpakken.
Hier heb ik zin in!
Saints row vond ik geweldig, deel drie helemaal.
Hopelijk weten ze die aparte humor ook in deze game te plaatsen.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Nintendo Switch Google Pixel XL 2 LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*