Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 12 reacties
Bron: Yahoo Finance

Bij Yahoo Finance staat een press release over het feit dat de fusie tussen 3dfx en GigaPixel is afgerond. Door deze deal kunnen de twee weer leuke nieuwe 3D technologiŽn voor gamers ontwikkelen :

SAN JOSE, Calif., July 24 /PRNewswire/ -- 3dfx Interactiveģ Inc. (Nasdaq: TDFX - news) today announced the completion of its merger with GigaPixel Corporation. The merger was approved by the Company's shareholders at its Annual Meeting held on July 19 at the Company's headquarters in San Jose. Following completion of the merger, George T. Haber, a founder of GigaPixel, and Andrei M. Manoliu, a member of the GigaPixel Board of Directors, were elected to join the Company's Board of Directors.

``The merger marks an important step in enhancing the 3dfx technology leadership and expanding our business for the future,'' said Alex Leupp, president and CEO of 3dfx. ``We believe we have acquired not only a breakthrough 3D technology and core expertise, but also a proven design team which will lead to the success of the combined companies.''
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (12)

:) :)

Ik hoop dat het niet te laat is voor 3dfx , want de Rampage zal niet de gigapixel-technologie gaan gebruiken.Op dit moment probeert 3dfx in de race te blijven door speciale features en zeer goede beeldkwaliteit,maar ze doen het wel op een zeer dure manier , maar die manier lijkt op dit moment de oplossing voor te weinig bandbreedte.Ik heb zo het gevoel dat de Rampage wel zeer speciaal gaat worden.Van de ATI-Radeon hebben we wel geleerd dat de cijfers zoals Mpixels/sec weinig zeggen van de echte prestaties en dat bandbreedte heel erg belangerijk is.De Rampage zal naast een hoge snelheid veel speciale features bevatten(die photoshop-filters,let daar vooral op is revolutionair) en ze blijken nu ook een speciale manier te hebben gevonden om de snelheid door de AGP-bus op te voeren of efficienter te maken.Dit heeft iets te maken met de Sage-chip die voor de T&L gaat zorgen.3dfx heeft al een patent hierop aangevraagd en inmiddels gekregen(ik post de link ff later).Voor de rest fantastische FSAA en ,zeker in multi-gpu uitvoering ,heel erg snel.
Maar wel een dure manier , of zullen ze daar ook wat op gevonden hebben?In de generatie na de Rampage zullen ze ook de gigapixel technologie gaan toepassen en dat zal vooral besparing van vele onderdelen en een efficientere manier van renderen opleveren.Ik ben benieuwd of de Rampage het op zal kunnen nemen tegen de NV 20 , ik ben benieuwd , want ik ben toch een 3dfx fan en hoop dat het ze goed gaat.Ze kunnen dan wel veel vertragingen oplopen met het releasen van nieuwe produkten , maar hun produkten zijn altijd 99% compatible en voor beeldkwaliteit(in games en in FSaa) moet je toch echt voor de v5 gaan.Matrox is nog ff beter in beeldkwaliteit , maar ook weer ff langzamer.
Ik ben ook benieuwd naar de Matrox G800 trouwens.Wordt een interessante winter denk ik.
Ik beschouw mezelf als een niemand-fan, want de afgelopen jaren hebben 3 kaarten van verschillende bedrijven in mijn PC gezeten. Beginnend met de 3dfx Voodoo2, toen Matrox G400 en nu een nVidia Geforce. Nogal duidelijk dat ik dus gewoon de kaart kies die bij me past op dat moment en niet klampachtig blijft vasthouden aan 1 merk.

Op dit moment vind ik die hele anti-aliasing oorlog tussen 3dfx en nVidia zwaar belachelijk. Beide zijn goede kaarten, maar hebben beide niet genoeg geheugen en power aan boord om op fatsoenlijke resoluties anti-aliasing te doen. Beide doen aan de (nutteloze) lompe aanpak. Gewoon 4 maal zo veel renderen voor 1 pixel dan normaal zonder anti-aliasing. (Ik zie 4x FSAA als absoluut minimum, 2x FSAA vind ik zelf net zo 'lelijk' als geen FSAA).

Daarom ben ik zo geinteresseerd in de Gigapixel technologie. Een tile-based architectuur kan in principe anti-aliasing uitvoeren op alleen die pixels waar het nodig is, omdat er pixel per pixel gerendered wordt en niet polygon per polygon. Dus niet 4 maal renderen voor iedere pixel. En die Gigapixel technologie kan dat dus blijkbaar omdat hun performance hit echt minimaal is.
sorry , de link is verdwenen , stond ergens in een forum , maar kan hem niet meer vinden.
Gigapixel heeft de tile based rendering techniek uitgewerkt... net als bij de Kyro. Benieuwd wat die techniek, plus de ervaring doe 3dfx heeft met het maken van videokaarten van de grond gaat brengen :)
Inderdaad.
Het is alleen te hopen dat 3dfx/GigaPixel Er echt iets moois mee gaan bakken. De prestaties van de PowerVR 3 (a.k.a. Kyro) vielen wel tegen.
3Dfx/Gigapixel zal er ook wat beters van bakken dan de Kyro, want 3dfx richt zich voornamelijk ook de high end markt in tegenstelling tot de Kyro die speciaal is bedoeld voor de Low end markt.
Mad Max,

als je verwacht had dat het een kaart voor high- end gamers zou zijn, dan valt het misschien tegen. Maar als we even de Geforce qua theoretische fillrate gaan vergelijken met de Kyro, dan kom je op de volgende cijfers uit (uitgaande van multitexturing):

Geforce: 240 MPixels/s.
Kyro: 125 MPixels/s.

Behoorlijk drastisch verschil nietwaar? Uitgaande van gewone architecturen lach je jezelf zelfs rot. Echter een Geforce met SDRAM verliest, in 32 bits op resoluties van 1024x768 en hoger, van de Kyro met SDRAM. Dus een applausje waard dat deze kaart zo efficient is dat ie wint.

De Geforce DDR wint wel, maar is echter stukken duurder dan de Kyro.
Je hebt helemaal gelijk sonix666,

Alleen als 3dfx echt weer terug willen komen zullen ze bruut moeten scoren. dus niet alleen
efficient zijn. Maar ook de snelste zijn.

En inderdaad de Kyro is een bewijs dat Tilebased rendering erg efficient is en ook veel minder geheugen bandbreedte vraagt.

GigaPixel claimt een errug lage memory bandwith
i.p.v. (wij hebben de meeste bandbreedte) :)
Met 3dfx gaat het wel goed komen geloof ik. Met deze fusie haalt 3dfx veel (en interesante) kennis in huis. 3dfx heeft eindelijk de ogen geopend en gezien dat nvidia toch wel een beetje behoorlijk voorop begint te lopen.

En als de Rampage inderdaad in September aangekondigd wordt en in December op de markt komt kan het echt leuk worden. Jammer dat ze bij het Rampage project (volgens 3dfx) nog geen Gigapixel technologie hebben gebruikt.
zal best kunnen,maar je hebt het nu alleen over de postiefe gevolgen ( know-how uitwisseling etc). Maar weet je wat z'n fusie kost, en de vaste lasten die het met zich mee gaat brengen, naar mijn idee was dit dan een fusie , van alles of niets, zoiest dat amd deed toen ze een aanzienlijk bedrag leenden voor hun nu s6 cpu AThlon te ontwikkelen, je moet ook niet vergeten dat 3dfx uit het niks onstaan is, ze hebben geen vete jaren achter de rug en dus een goede finaciele postitei, zoals intel, cq M$. Ben dus benieuwd, wat hun in iedergeval nodig hebben is een inoverend produkt en niet voort borduren op je oude s6 produkten.
Ik hoop nu ook maar dat ze het produkt dan ook echt in december in de winkels hebben liggen.
Want op deze manier raken ze iedere keer weer een stap achter.
Wat zeer slecht is voor de consument.
Je krijgt dan gewoon weer videokaarten die nauwelijks in prijs dalen enz..
Zet 'm op en maak er ook wat van!
Goede zet van 3dfx. Zo halen ze veel kennis in huis en kunnen ze beginnen aan een inhaalrace, Want een te dominant Nvidia is ook niet goed voor de concurentie, want *gezonde* concurentie is goed voor onze portomonee.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True