Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Razer Valerie-prototype verschijnt op Chinese online marktplaats - update

Door , 86 reacties, submitter: Speedway4

Op de Chinese online marktplaats Taobao werd een van de Razer Valerie-prototypes aangeboden. Twee exemplaren van de laptops met drie 4k-schermen werden vorige week tijdens de CES gestolen van Razer.

Update: De foto op de Chinese handelsplaats blijkt afkomstig te zijn van een artikel van CCN, zoals werd opgemerkt door tweaker BrZ in de reacties. De foto is gemaakt in een hotelkamer waar Razer de laptop toonde tijdens CES. De advertentie is dus nep. Voor de volledigheid staat hieronder het oorspronkelijke bericht.

De Taobao-pagina lijkt inmiddels weer offline te zijn, waarschijnlijk omdat gestolen goederen niet zomaar online aangeboden kunnen worden. Screenshots van de advertentie zijn wel verschenen op het Chinese sociale netwerk Weibo. Daarop valt te zien dat de verkoper 150.000 Chinese Yuan vraagt voor het prototype, omgerekend ongeveer 20.500 euro. De laptop zou ergens op het Chinese vasteland zijn, schrijft Wccftech.

Hoewel er een kans bestaat dat de afbeelding van de laptop nep is, kan in ieder geval gesteld worden dat de omgeving waarin het prototype staat er anders uitziet dan de omgeving waarin het getoond werd op de CES. Op beelden van de CES stond de laptop steeds op een volledig vlakke witte of zwarte ondergrond. Hier lijkt de laptop te staan op een tafel met een kleedje eroverheen, naast wat lijkt op een aanrecht. De reflectie van dat aanrecht in het scherm geeft ook sterk de indruk dat de laptop niet achteraf in de foto geplaatst is.

Razer toonde de laptop vorige week op de CES-beurs in Las Vegas. Het apparaat heeft drie 17,3" 4k-schermen. Twee van die schermen schuiven na activatie van het mechanisme naar buiten, wat ervoor zorgt dat de laptop zijn draagbaarheid enigszins behoudt maar ook een voor een laptop buitengewoon breed landschap kan weergeven. Voor de gouden tip die leidt tot het terugvinden van de laptops looft Razer een beloning van omgerekend ongeveer 23.560 euro uit.

14 januari 2017 12:46

86 reacties

Submitter: Speedway4

Linkedin Google+

Reacties (86)

Wijzig sortering
Zů oud is het nou ook weer niet. 5 januari is nog redelijk recent.
Brz...Uitstekende research van jou moet ik zeggen. Het niveau van het tweakers redactie team begint me steeds meer tegen te vallen. Dat ze zo'n bericht niet uitzoeken, zegt al genoeg. En voordat ik boze reacties krijg, wil ik dat wel toelichten. Ik kom hier al sinds het begin van tweakers, ongeveer 18 jaar. Ik heb de site steeds verder zien afglijden. Eerst was het interessant, er werden er handige tweaks, mods, tips en noem maar op gegeven voor hardware, computers enzovoorts. Tegenwoordig is het gewoon een soort van marketing site geworden voor het grote geld. De kritiek die gegeven wordt moet vooral de adverteerders niet afschrikken. Misschien gaat het altijd wel zo, als men succes met iets krijgt past men zijn waarden en normen aan. Er wordt geld verdiend, en dat daarbij het niveau zakt is betreurenswaardig. Als het zo verder blijft gaan met tweakers dan beginnen wij zelf wel een site,waar je echt iets aan hebt, voor je computer, of handige scripts, mods voor videokaarten. 👽

Admin-edit:Spelfouten en/of ander commentaar m.b.t. nieuwsposts horen thuis in
Geachte Redactie.

[Reactie gewijzigd door Bor op 14 januari 2017 19:28]

Mee eens. Het onprofessionele niveau wat het in het eerste begin was hoeft natuurlijk ook niet meer, maar het is tegenwoordig meer een "nu.nl tech" nieuwspagina dan dat het een site van en voor Tweakers is...

Ik hoop dat ze daar verbetering in kunnen krijgen.
Die van nu.nl is beter en accurater.
Op dat vlak is het zeker armoede troef.
Het is meer verschoven naar oppervlakkig / gekopieerd nieuws met soms een willekeurige review waar je op kunt reageren, dat samen met de pricewatch en de community is wat Tweakers tegenwoordig is.
Nog steeds waardevol en leuk, alleen het heeft bar weinig meer met Tweakers te maken, zoals 't ooit begon. En dat mis ik ook enorm. Konden ze daar nou maar weer 's wat balans in vinden.

Ik ben benieuwd of dit de echte laptop is. Je zou zeggen dat je die beter niet op een online marktplaats aan kunt bieden.

[Reactie gewijzigd door xs4me op 14 januari 2017 23:48]

Uitstekende research vind ik ook weer overdreven. Je knipt de foto uit, zoekt hem op via Google Image Search en je vindt meerdere resultaten.
Des te pijnlijker dat de redactie dat dan blijkbaar niet heeft gedaan.
dat is al heel vaak beloofd en ik hoop dat JIJ die belofte nu eindelijk eens waarmaakt, een site waar weer echt getweaked wordt en waar je shit kunt leren, lijkt me een waardevolle aanvulling aan mijn favorietenbalk...

tweakers is zeker niet waardeloos 'als je snel even wilt weten wat er op de CES is, en waar de pricewatch en de userreviews (SOMS) ook echt ergens over gaan, maar als je het over tweaks, mods en tips hebt dan is tweakers niet meer waar je nog moet zijn.
Het forum leeft nog gewoon hoor.. Alleen is er een frontpage met nieuws bijgekomen, staat het nieuws niveau je niet aan, bekijk het forum hier eens. Genoeg tweakers te vinden op het tweakers forum.
Ik kom hier al sinds het begin van tweakers, ongeveer 18 jaar.
Leuk dat je blijft komen! Dan zijn we tegelijkertijd op deze site geland. En in die tijd kan ik mij nog prima de onprofessionele nieuwsberichten van Femme Taken herinneren. 4 regels, een vage link en een paar LOLreacties. Meer was het vaak niet. Zeker de eerste jaren was het nieuwsberichtnivo heerlijk amateuristisch en voor mij een goeie reden om te komen. De link die erop stond was het makkelijkst/interessantst.

En ook het nivo van de mods en ads was gewoonweg vrolijk maar lekker kort door de bocht, meestal. Wat dat betreft is het klinklare onzin wat je hierboven schrijft: het nivo van Tweakers.net heeft nooit hoge ogen gegooid in de begindagen.

De handige tweaks, mods, tips en andere info is er nog steeds, ůůk van de betaalde bezoekers (de admins/nieuwsberichtschrijvers). Tweakers.net is ťťn van de sites die over de afgelopen bijna 20 jaar transparant is gebleven. Of dat nu ging om een server crash, advertentie-inkomsten, beleid, noem maar op: weinig sites kunnen ook maar tippen aan de transparantie van Tweakers.net.

Graag zie ik van je uitgelegd wat je precies bedoelt met het "zakken van het nivo".
Fouten zijn nog steeds mensenlijk en het tweakers team doet zeker hun best voor het nieuws te vinden. Als je je eigen site wilt gaan beginnen wat doe je hier dan nog?
Hier denk ik zelf ook al een tijdje aan. Ik heb een it-bedrijf en wil de eerste versie van de site wel sponseren met techniek, financiŽle middelen en/of kantoorruimte. Jij of iemand anders kunt mij een PM sturen als je dit serieus wilt aanpakken.
Sinds die laptop gestolen is, vermoed ik dat het apparaat inmiddels geen waarde meer heeft. Het is, net als de kunstroof, zijn waarde verliezen.

Prototypes zijn de beta's en alpha's van de software scene en zullen nog genoeg fouten hebben. Wanneer het laptop uit de development scene komt, zullen veel van die 'fouten' er uit zijn gewerkt. Dit laptop zal dus verdwijnen in de onderwereld.
Bij kunstroif verliest het alleen zn waarde voor legale doeleinden, voor prive bezit stijgt de waarde juist.
Maar hier gaar het itt de kunst niet alleen om die ene laptop. Als een ander bedrijf hem heeft gestolen kunnen zij veel ideeŽn opdoen om zelf ook zo'n soort laptop uit te brengen, en hier vervolgens met dikke winst duizenden van verkopen...
Plus het feit dat het allemaal om ongepatenteerd (of patent-pending) intellectueel eigendom gaat. Er zit vanalles op-in-aan die laptop waar andere fabrikanten hun voordeel mee kunnen doen.

En het boevengilde ook, bugs vinden, Razer afpersen. Noem maar op. Dat ding moet gewoon terug.
De Taobao-pagina lijkt inmiddels weer offline te zijn, waarschijnlijk omdat gestolen goederen niet zomaar online aangeboden kunnen worden.
Waarschijnlijk? :?
[waarschijnlijk omdat gestolen goederen niet zomaar online aangeboden kunnen worden.]
Waarschijnlijk? :?
Dat 'niet zomaar' vind ik ook dubieus. Onder bepaalde voorwaarden kan het dus wel. ?
Ik denk dat Mark geen zin had om de algemene voorwaarden in het Chinees door te akkeren voordat hij heel stellig zou beweren dat het onder alle omstandigheden niet is toegestaan om gestolen goederen aan te bieden. :+
De advertentie kan niet meer bestaan omdat bijvoorbeeld:
  • De laptop verkocht is
  • De verkoper de advertentie zelf verwijderd heeft
  • Of omdat (de waarschijnlijke reden) het aanbieden van gestolen goederen niet mag, en Taobao de advertentie heeft verwijderd
Ga dan vooral niet speculeren. Bovendien staat het nu gewoon erg vreemd in het artikel, vooral met het stukje "niet zomaar", wat ook al door iemand anders werd opgemerkt.
Vroeger op school zeiden ze het al: als je het niet begrijpt, is het vast ironie. En verdraaid!
https://www.google.nl/search?q=tongue%20in%20cheek
Haha, hij was ook gisteravond op Tweakers V&A beschikbaar :+
"Ik doe hem weg omdat ik hem iets te opvallend vindt" 8)7
Dat over China, misschien zit er zelfs nog wel een kern van waarheid in?

[Reactie gewijzigd door dutchgio op 14 januari 2017 14:49]

Nou, misschien heeft hij hem zelf wel op Taobao gezien en dacht "laat me dit ook maar op Tweakers adverteren voor de grap".

Lijkt me wel een beetje heel erg dom om zoiets opvallends te verkopen, niet waar? :+

[Reactie gewijzigd door RWK__ op 14 januari 2017 15:03]

Victor Lustig verkocht de Eiffeltoren twee maal. Kopers zijn vaak dom.
Ook niet echt een slimmer verkoper dan, tenzij hij het van iemand anders heeft gekocht en geen idee heeft wat het is. Dat hij geen idee heeft wat het is lijkt me echter sterk gezien de stevige prijskaart die hij eraan heeft gehangen.

Dit is alsof je een schilderij uit een museum jat en vervolgens via marktplaats gaat aanbieden :+

[Reactie gewijzigd door ASNNetworks op 14 januari 2017 12:54]

Dit is allemaal PR! Mooie viral campagne.,
Dat lijkt me erg sterk aangezien de politie ook is ingeschakeld. Als het een PR stunt is dan zal de politie echt nooit mee gaan werken, die "hebben wel iets beters" te doen.
je kunt ook false aangifte doen, zelfs als je dan de laptop anoniem aanbied aan een bekende heler en naderhand de politie belt dat een oplettende klant hem ontdekt heeft... beetje lullig maar niemand komt er ooit achter en laten we eerlijk zijn, ze hebben nu al meer gratis media-covarage dan dat hele verdomde ding ooit waard is...
Hele mooie inderdaad. Ik heb al meer over deze laptop gezien en gehoord dan welke andere laptop dan ook op de CES. Dit ding is nu al beroemd.
Dat zou wel heel hilarisch zijn zeg! Als waar, waar stopt het dan met hoever bedrijven willen gaan. All about the money $$$$$!
Die trailer is ook mooi trouwens, de framerate was zelfs in die montage volledige bagger in triple-screen modus :D

Nog nooit zo'n realistische teaser gezien 8)7 Wel een tof idee verder.

[Reactie gewijzigd door Vayra op 14 januari 2017 12:59]

Ik vind meerdere schermen zeer belangrijk voor programmeer werk. Ik zou graag deze laptop hebben :) (3 x 13 inch zou ook goed zijn)

[Reactie gewijzigd door jerkitout op 14 januari 2017 13:17]

Vroeger was er vgm een thinkpad waar je een†tweede†scherm uit kon halen, dat leek me toen al†fantastisch maar lag volledige buiten budget.

edit: de w700ds, zelfs een ingebouwde†Wacom graphics tablet.

[Reactie gewijzigd door WoutervOorschot op 14 januari 2017 13:25]

toen had je ook de spacebook Gscreen, maar helaas is die laatste wel aan een stille dood gestorven.
3x 15.... Kom maar
verkoopt m voor 20.500euro, en via razor kan de huidige 'eigenaar' er 23.560 euro voor krijgt :? :+
ja dan koop je hem dus gwn zeg je tegen razer ik heb hem gekocht en krijg je nog even 3k :D
Heling, dus strafbaar
Ook in China (of waar die dingen ook mogen liggen)?

Aangezien de foto gejat is lijkt het mij gewoon een troll, een echte heler zou wel dom zijn om het amper een week later via internet proberen te verkopen.
jij verkoopt niks je geeft het product weer terug aan razer. daar staat een beloning op ;)
Heling is de deelname in de handel van gestolen goederen. Als kopende partij ben jij dus een deelnemer en dus is het strafbaar. Zo geld het althans in Nederland.
Als kopende partij ben jij dus een deelnemer en dus is het strafbaar. Zo geld het althans in Nederland.
Dus de eigenaar mag ook zijn gestolen waar niet terugkopen, maar moet aangifte doen en de politie erbij halen.
Tenzij jij kan bewijzen dat je niet wist dat je gestolen goederen kocht, maar dan moet je ook kunnen aangeven van wie en waar je hem gekocht hebt.

Maar het lijkt mij sterk dat je dit niet wist in dit geval :)
waarschijnlijk nep maar ik kan fout zitten
Ik zag deze laptop anders ook al op de V&A aangeboden worden, maar de advertentie was al na 1 minuut verwijderd.
heb je de link nog in je history staan?
Pagina is offline gehaald, er zijn wel mensen met screenshots
Pagina is inderdaad helemaal verwijderd, dus er is helaas niks meer van te vinden... :(