Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 19 reacties
Bron: Firingsquad

[CoSD]Headbanger schrijft: "Bij Firingsquad hebben ze eens gekeken naar de Detonator 5.30 drivers. De drivers zijn sneller dan de 5.22 drivers en zorgen bovendien in 3DMark2000 voor veel minder snelheidsverlies als FSAA staat ingeschakeld. Opvallend is wel dat in Q3 FSAA even veel FPS-verliest geeft. Hieronder de conclusie:"

3DMark2000 showed some really eye-popping number changes. Whether we can accept all of them is questionable though. The lower resolutions are probably trustworthy as there is less of a need for FSAA to automatically turn off. The higher resolution and higher bit depth numbers looked pretty odd. Quake 3 showed some minimal gains, on the order of a frame or two. FSAA values seemed to not budge from what we have observed in 5.22.

Needless to say you should probably upgrade if you play games like Need For Speed, or any other D3D game. Quake junkies can probably just hang back and sit pretty with the 5.22 officials. Just saw that the 5.32s have been leaked, we should have an update on this pretty soon.

3DMark2000 FSAA benchmarks

Als je bovenstaande benchmarks ziet mag het je duidelijk zijn dat de Direct3D FSAA performance een stuk verbeterd is, deze ligt nu eindelijk ook ongeveer op OpenGL niveau .

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (19)

ThaVinny: kudos voor nVidia?

Die drivers hadden goed moeten zijn bij de release van de kaart! De gewone consument loopt echt niet het web af te zoeken naar nieuwe 'gelekte' drivers hoor! Ik vind de manier waarop nVidia hun drivers releast (lekken, oftewel public unsupported betas met een vleugje marketing) gewoon totaal bagger (pathetic is ook een goede omschrijving). Ik kan ook wel een nieuwe gfxkaart releasen elke 6 maanden, de drivers zijn alleen 3 maanden later pas volwassen... :( Het probleem is dat niemand hier nog goede driversupport gewend is, ze zijn al blij met een gelekt onstabiel drivertje, en issie snel dan staan ze te springen en nVidia de hand te schudden... tssss....

addon:
drivers behoren naar wens te werken, en later misschien nog een klein beetje geoptimaliseerd te worden en kleine bugs verwijderen.
Maar jah, tegenwoordig met de snelheid waarin alles veroudert heeft geeneen bedrijf nog zin/tijd om zijn product lang te supporten (kijk maar naar drivers voor de Rage Fury, of de TNT2U).

Greetz,

<font color=#786562>* =Alpha=Psycho
</font>
addon2:
Bavaria(hieronder): als je het verbetert moet je het wel goed doen het is nVidia
Alpha,

jij bent duidelijk niets gewend van softwareontwikkeling. Tegenwoordig is hardware dusdanig complex dat het onrealistisch is om te verwachten dat alles correct of volledig is bij lancering van een product.

Ook bij gewone software die voor bedrijven wordt ontwikkeld is dat een evolutionair proces waarbij in stappen de functionaliteit uitgebreid wordt en de stabiliteit verbeterd wordt. Tegenwoordig zijn applicaties en drivers dusdanig complex dat je niet kunt zeggen tegen de klant dat ze de specs maar geven en dat je drie jaar later terug komt van het is klaar.
Let even op wat er bij de X-as van dat grafiekje staat: Frames per second! En dat loopt dus tot bijna 6000! Nou, dat houdt mijn monitor niet bij :+
(Volgens mij bedoelen ze gewoon 3D Marks)
Duh.. voor 3dMark zijn dit normale score's... Dit kun je niet met een gedetailleerd spel als Q3 vergelijken. Helaas vind ik FSAA in Q3 toch wat interessanter dan in 3DMark :)
En aangezien er in Q3 nix verbeterd qua FPS-verlies met FSAA aan... schiet ik met deze drivers nog weinig op :(
Wat *jij* met die drivers opschiet kan niemand iets interesseren Headbanger.

Bagger
FPS second is natuurlijk fout dat lijkt me duidelijk, maar wat wel zou kunnen is dat dei 3Dmarks gebaseerd zijn op het aantal frames dat tijdens de hele test gerenderd wordt. Ik zou het niet zeker weten want ik draai 3Dmark nooit , maar het is een mogelijkheid. Kudos voor nVidea trouwens dat zijn flinke verbeteringen!
* 786562 ThaVinny
ik begrijp de hele hype over die fsaa niet. Wat voor kartelrandjes zie je nou nog als je quake 3 doet in
1024 of hoger met een framerate van 60fps. Met screen shots is t allemaal erg leuk, maar wie let er op als ie met 10 man in een deathmatch zit. JE ZIET HET ECHT NIET. en anders ga je toch in 1600-1200 spelen, dan zie ik echt geen pixels meer.
</div><div class=b4>Die drivers hadden goed moeten zijn bij de release van de kaart! De gewone consument loopt echt niet het web af te zoeken naar nieuwe 'gelekte' drivers hoor! Ik vind de manier waarop nVidia hun drivers releast (lekken, oftewel public unsupported betas met een vleugje marketing) gewoon totaal bagger (pathetic is ook een goede omschrijving). Ik kan ook wel een nieuwe gfxkaart releasen elke 6 maanden, de drivers zijn alleen 3 maanden later pas volwassen... Het probleem is dat niemand hier nog goede driversupport gewend is, ze zijn al blij met een gelekt onstabiel drivertje, en issie snel dan staan ze te springen en nVidia de hand te schudden... tssss.... </div><div class=b1>

Ik ben wel goede driver support gewend (toevallig heb ik een geforce...), en ik ben zeker blij hoe nvidia de drivers 'regeld':

- De drivers zijn echt niet zo onstabiel, ik heb met m'n geforce eigenlijk nog maar bij een spel last gehad met m'n drivers (NFS5) en laat dat nou heel toevallig met een officiele driver zijn, en bleek het probleem op te lossen om van 3.xx naar 5.xx te switchen.
- De drivers waren in het begin ookal snel (in iedergeval een stuk sneller dan bij de concurrentie) en als het nog sneller kan is dat volgens mij alleen maar mooi.

Het is waar: het zou nog mooier zijn als ze direct perfect zouden zijn, maar dat is niet echt reŽel (zeker niet als je 2 kaarten per jaar uitbrengt) en ik heb liever een kaart die in het begin nog wat features mist etc. dan een kaart die of pas veel later op de markt komt of gewoon deze features niet heeft.

Tussen haakjes: 3dfx heeft errug lang over de drivers kunnen doen maar die zijn ook nog lang niet perfect, ze kunnen nog een stuk sneller als je de low-res benchmark resulten ziet.
Alpha,
Natuurlijk is het niet goed en hadden de originele drivers beter meoten zijn, maar neem wel in acht dat de originele geforce driver helemaal geen FSAA ondersteunden en nVidea dit helemaal ook neit beloofd hadden. Dus het is al leuk dat het erin zit en als het dan over een paar releases ook nog een stuk sneller wordt dan ben ik daar best blij mee! Ook is nVidea de enige die teminste met een bepaalde regelmaat drivers uitbrengt. ATI brengt gewoon geen win2K drivers uit voor de MAXX dan voel je toch ook genaaid? Ok het is lastig dat je geen support hebt(maar als tweaker who needs it en je garantie ben je toch al kwijt als tweaker)en het elke keer downloaden is natuurlijk suck maar ik heb kabel dus.
Nvidia ! :(

Alpha=Psycho: Hoezo geen support voor TNT2U? Zelfs de allernieuwste 5.32 drivers zijn nog geschikt voor die kaarten en zelfs nog voor de TNT. Het is onrealistisch om perfecte drivers te verwachten voor elke nieuwe kaart. Drivers maken kan eigenlijk pas gedaan worden als de kaarten uit zijn, en ze real-world feedback krijgen over allelei spellen.

Verder was het voor een revolutionaire chip als GeForce te verwachten dat er problemen zouden optreden. Van de problemen met de GeForce heeft nVidia veel geleerd, en daarom is de GeForce 2 nu ook bijna probleemloos, omdat hij dezelfde drivers als GeForce kan gebruiken.

nVidia laat de mensen in elk geval niet in de kou zitten met hun kaarten, maar laten die beta drivers uitlekken (natuurlijk gaan ze die niet releasen, ze moeten ook aan hun naam denken), andere bedrijven die dat niet doen laten hun klanten lekker een jaar wachten tot de volgende generatie uitkomt.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True