Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Nvidia introduceert upgradekit om computer 'gamewaardig' te maken

Door , 209 reacties

Nvidia heeft een set geÔntroduceerd om een computer te verbouwen naar een systeem dat nieuwe games kan draaien. De set is voorzien van een GTX 1060, een 240GB ssd en een 450-wattvoeding en is alleen in Zuid-Amerika verkrijgbaar.

In de PC Gaming Revival Kit zit een 3GB GTX 1060 met MSI-koeler, een Corsair Force LE 240-ssd en een Corsair CX450M-voeding. Verder levert Nvidia een exemplaar van Gears of War 4 en enkele goodies bij de kit, zoals een T-shirt.

De kit is bedoeld om bijvoorbeeld een kantoorcomputer te upgraden. Een dergelijke computer is vaak al voorzien van een Core i5-processor, maar is grafisch minder sterk. Met een betere videokaart en een ssd moeten de meeste games op een dergelijk systeem kunnen draaien.

Op dit moment lijkt Nvidia de kit alleen in Zuid-Amerika te verkopen. De pagina van Nvidia verwijst naar een Chileense webwinkel, waar hij voor 400 dollar te koop is. Hiermee is de set vergelijkbaar geprijsd met een optelsom van adviesprijzen van alle losse onderdelen.

Emile Witteman

Freelancer nieuwsredactie

19 december 2016 11:20

209 reacties

Linkedin Google+

Reacties (209)

Wijzig sortering
Aan een kant mooi dat Nvidia dit uitbrengt, zo kunnen ook complete leken hun PC upgraden met een "kant en klare" kit. Er zal hopelijk een handleiding voor dummies bij zitten, want het vervangen van een voeding (en alles los en aankoppelen) is voor sommigen al een hele klus.

Wel maak ik me zorgen om eventuele compatibiliteit:
De afgelopen jaren heb ik vaak mensen bij me gehad die een game-pc wilden, met de vraag of ik het exemplaar van paps en mams kan upgraden.

- De 'computer' bleek zo'n low profile SSF kastje met TFX voeding te zijn, zonder PCIe slot.
- Een andere PC had van die 'tamper proof' schroeven bij een aantal onderdelen, niet iedereen heeft zo'n setje thuis...
- De laatste had het meest voorkomende probleem: te weinig ruimte. Niet alleen was er door de hard drive cage maar zo'n 22 cm beschikbaar, maar de SATA 2 poorten lagen in het verlengde van de PCIe slot.

Om verder nog maar te zwijgen over de aanwezige 'koeling', vaak blijft het bij een enkele outtake fan (liefst <92mm). Als deze er al is. Keuze voor een reference, blower model is dus wel echt nodig.

In mijn beleving zijn er genoeg pre-built desktops waar dit hele gebeuren prima bij kan, maar het gebrek aan ervaring (en interesse) zal ook tot bovenstaande situaties leiden. Het zal in Nederland waarschijnlijk flink wat teruggestuurde paketten opleveren, als ze het hier al introduceren.
Ik heb heel veel twijfel bij "zo kunnen ook complete leken hun PC upgraden met een "kant en klare" kit".

De kit geeft de impressie dat dat zo is, maar ik zie een digibeet nog niet zelfstandig een kloon van zijn harde schijf maken (zonder dat er een meer ervaren gast naast 'm zit) of uberhaupt alle kabels fatsoenlijk aansluiten.

Het is meer een kit voor personen die al eens een computer in elkaar geklust hebben.
Dat is toch helemaal niet nodig. Deze ssd is bedoeld om ernaast te zitten. Niet om de main hdd te vervangen. Gewoon plug&play.
Als het bedoeld is om er naast te zetten maak je niet volledig gebruik van die ssd. Je gaat toch niet een SSD gebruiken voor alleen opslag?
Hoe werk jij die alleen-er-in-maar-nooit-meer-eruit-schroeven er uit? Boor je ze gewoon weg?
Nou heb ik inmiddels 100en PC's gebouwd, verbouwd of recycled, maar ik heb nog nooit een "alleen er in en nooit meer eruit schroef" gezien. Bedoel je niet gewoon een popnagel? Alle schroeven zijn gewoon te verwijderen met het juiste bitje.
Mogelijk dit soort schroeven: https://sc03.alicdn.com/k...HXXXXXbvXVXXq6xXFXXXm.jpg
Als die goed zijn aangedraaid, kan het flink lastig zijn om die er weer uit te krijgen.

[Reactie gewijzigd door weballey op 19 december 2016 13:46]

Een combinatie tang of platkop schroevedraaier kan dat soort krengen los krijgen. Indien ze te stevig aangedraaid zijn: Stevige spijker op de schroefkop zetten en met een kleine hamer de spijker een tik geven. Dat laten "schrikken" van de schroef voorkomt dat ie zeer klem zit, je hebt dan minder kracht nodig om hem in beweging te krijgen.

Hoeveel desktops gaan er uit kantoorpanden "verdwijnen" nu dat het makkelijker is om dergelijke systemen naar gamebakken om te zetten, vraag ik me af ;)

[Reactie gewijzigd door Aetje op 20 december 2016 08:20]

Richard had het over:

"Een andere PC had van die 'tamper proof' schroeven bij een aantal onderdelen, niet iedereen heeft zo'n setje thuis..."...
Ze kunnen er prima uit, en het zijn geen popnagels. Vaak gaat het om dit soort dit soort ***dingen:

http://www.hoyles.com/med...36e95/f/i/fix19-850-1.jpg
http://thumbs1.ebaystatic...xOgfE1xxdyo4Si2TavqxQ.jpg

De bitjes voor dit soort schroeven hebben een klein gaatje in het midden, en horen alleen aan bedrijven en servicedesks te worden verkocht. ;)
Zo'n setje veiligheids Torx (van KWB) heb ik gewoon bij een bouwwinkel gehaald :)
Ze zijn inderdaad wel te krijgen, maar het hoort niet aan consumenten verkocht te worden. Maar niet te hard roepen, anders gaan ze nog meer bitjes introduceren :P
Ohhhhh, die! Die zijn inderdaad snel genoeg gemaakt. Iedere stoute tiener die wel eens een gat een in inbussleutel heeft geboord om posters uit bushokjes te halen weet hoe dat werkt, en hoe makkelijk dat is. ;-)

Ik zacht even dat je dit bedoelde:

http://www.nuttybolts.com...chine%20screws%20zinc.JPG
Sommige moederborden van oem pc's hebben niet eens een standaard 24 pin atx aansluiting.... tjah. :P

[Reactie gewijzigd door Eli98 op 19 december 2016 13:59]

Ik zie een leek niet zijn eigen voeding vervangen.

Die maakt een kast open en wordt eng van alle snoeren die er doorheen lopen e.d.

Als je het eens gedaan hebt is het geen rocket science dat weet iedereen hier wel. Een leek weet dat echter niet en is bang dingen kapot te maken.
Dan ben je geen tweaker/upgrader maar een hospice. Waar computers komen om te versterven.
Met een GPU, SSD en voeding ben je er nog niet...dit is nu al gedoemd te mislukken.
Het is een upgradekit. Dus een kit om een pc te upgraden. Je hebt de pc al maar nog niet het gaming segment. En deze kit is juist bedoel daarvoor
1060 is vrij entry-level, iets hoger dan de 970 van de vorige gen. CPUs staan al een tijdje stil wanneer dit HD gaming betreft. Met een i5-2500 van 100 euro kun je net zo hard gamen als een i5 uit de huidige gen. Als je al een degelijke dual/quadcore van de afgelopen 3-4 jaar in je systeem hebt, is een grafische kaart in ieder geval de upgrade die het meest gaat uitmaken. En veel mensen die de meerwaarde van SSD niet doorhebben, zullen vast nog met een HDD zitten als main OS disk. Ik snap alleen de voeding niet zo. De 1060 is niet zo hungry en de meeste zelfbouw-projecten of kant-en-klaar PCs zitten zo boven de 500...
De 1060 is niet zo hungry en de meeste zelfbouw-projecten of kant-en-klaar PCs zitten zo boven de 500...
Voedingen boven de 500W in kant-en-klare PC's?
Was het maar zo'n feest! De meeste Pre-built PC's krijgen een voeding mee met genoeg connectoren voor wat er in zit, een 6-pins aansluiting is de uitzondering, niet de regel. Om nog maar over de kwaliteit te zwijgen: De 400 watt die op de voeding staat zit vaak verdeeld over de 3.3, 5.0 en 12V rails, waarbij de voeding op 12V netto zo'n 200 watt kan leveren.
Voorbeeldje van een "420W" voeding die 168 watt op 12V kan leveren:
http://i.ebayimg.com/images/i/291285035241-0-1/s-l1000.jpg

Bij het zelf assembleren houdt men wel vaak rekening met uitbreidingsmogelijkheden, dus daar is de extra voeding waarschijnlijk wel overbodig. Maar M.I. is deze set ook niet echt voor de zelfbouwers bedoeld.
Ligt echt aan de game, ik kan Attila Total war niet op 60 fps draaien met hoge settings met een GTX 1080... door mijn cpu (FX8350)
mjah, een amd ook ...

een core i5 3570 van 4 jaar geleden veegt nog altijd de vloer aan met de nieuwste amd fx83xx cpu's
Dat valt best wel mee.
jah, per core is er toch een redelijk performance verschil hoor... 't is pas met alle 8 de cores volop in werking dat je een 4 jaar oude cpu voorbij kan... bovendien heeft die fx geen interne gfx mee, ťn verbruikt hij een pak meer...
http://cpuboss.com/cpus/Intel-Core-i5-3570K-vs-AMD-FX-8350
Ik merk het vooral in spellen die weinig cores gebruiken inderdaad (zoals WoW en Total War), dat het geen grafisch deel heeft maakt in mijn geval niet uit, aangezien ik een gpu gebruik.
Ik heb zelf ook een discrete gpu, maar tot win 7 kon ik de igpu nog gebruiken met virtumvp om zo minder stroom te verbruiken als ik bv niet aan het gamen ben
Nu is de igpu volledig uit
Nee ze hadden er op zijn minst een leuk coolermaster kastje bij moeten doen met fatsoenlijke fans.
En een moederbord, wat RAM, een extra HDD, een toetsenboord, een muis, monitor.....
Toetsenbord muis en monitor hebben ze toch al als ze hun bestaande pc willen upgraden?
Ik denk dat zijn reactie ironisch bedoeld is. Eťn upgrade kit fits all is wat kort door de bocht en als je wel zeker wilt weten dat alles samen gaat dan kun je net zo goed een heel systeem samen stellen. En om te weten of alles werkt vereist al genoeg kennis zodat je gelijk de doelgroep van zo'n upgrade kit een beetje voorbij schiet.
Denk dat nvidia software zal uitbrengen die je laat checken of de setup geschikt is om up te graden. Zoals dat nu al gebeurt met gforce experience. Ik snap dit alleen niet. Waarom een set uitbrengen zonder wat extra voordeel? Anders kun je ze net zo goed zelf los kopen
Dit lijkt mij inderdaad het probleem. Het enige is wel dat de prijs ongeveer hetzelfde is als de prijs van de losse onderdelen op Tweakers, dus dat ze er niet heel veel winst op maken: dat is wel interessant. Of moet je er nog btw bij optellen, en zijn die onderdelen al goedkoper in Zuid-Amerika?
Ze zeggen dat de prijs hetzelfde is als de opgetelde adviesprijzen. Dat betekent enerzijds dat je het goedkoper kan krijgen en anderzijds dat het verschil enorm kan oplopen als je niet precies deze combinatie van onderdelen nodig hebt. Al met al lijkt me dit geen enorme succes te worden. Maar we zullen het wel zien
Ik denk ook niet dat het een enorm succes zal zijn. Maar normaliter wissen dit soort dingen voor veel meer verkocht dan de optelsom der delen. Als je de laagste prijzen van de Pricewatch optelt kom je op vierhonderd euro, dus dat is anders dan anders, op het eerste gezicht.
Inderdaad, deze items zijn overbodig.

Nvidia heeft natuurlijk gekeken naar items die in de samenstelling, of sepperaat iets toevoegen aan het systeem. Zonder rekening te hoeven houden met bijv. het type moederbord/geheugen/cpu.
Er zit toch al een PSU en GPU in de kit? En geheugen staat daar los van.

En wie nu nog met AGP zit. Uhmm, die moet daar dan lekker blijven :)
En voor je het weet heb je inderdaad een compleet nieuwe machine.
Je snapt niet wat ik bedoel denk ik. De meeste zakelijke computers zijn slimline pc's die dus geen full height pcie kaarten ondersteunen. Daarnaast is de airflow ook niet berekent op een full blown GPU en krijg je geheid problemen met temperatuur omdat er vaak maar 1 80 of 92 mm fannetje inzit die eigenlijk alleen wordt gebruikt voor de CPU.
Ik grapte dat als je er een PC kast bij krijgt dat je dan bijna een hele PC hebt.
Mobo, CPU en RAM moet je dan alleen nog regelen en die zijn wel de belangrijkste delen van zo een systeem. En ook niet de goedkoopste.
Met een GTX 1060 hoef je echt geen perfecte airflow te hebben hoor, dat is zware overkill. Zelfs mijn GTX 970 deedt het nog in een tweedehands witte kastje zonder fans zwaar onder de max temps(~72C max load)
Zo'n tweedehands witte kast heeft wel veel meer ruimte en airflow dan een sff pc.
Het is denk ik voor een markt waar mensen niet heel happig zijn vaak veel geld uit te geven. Ze hadden zelfs de SSD weg kunnen laten, heb je niet per se nodig. Prima kit verder.
Het helpt zeker maar het zal niet je frames in games verhogen denk ik.
Best een leuk setje voor deze prijs,
toch zou ik hem zelf niet echt aanraden..
Een SSD heeft praktisch niets met game performance te maken,
en een 450 watt voeding is wel een beetje aan de krappe kant wat mij betreft.

ik denk dat de meeste computers tegenwoordig standaard wel zijn uitgerust met een 450 watt voeding,
dit op de merk pcs na (Dell, HP enz.) maar hierin passen vaak toch geen standaard voedingen..

De kaart los kost 255 euro, de ssd 80, en de voeding 59 euro.
Over de SSD en gameprestaties ben ik het niet 100% mee eens. Het kan je game ervaring zeer zeker een heel stuk verbeteren. Probeer maar eens een game met laadtijden op een SSD en op een HDD, vaak zit er een behoorlijk verschil tussen. In een game met bijv Battlefield 1, zul je zien dat je vaker sneller in een match bent (korte laadtijden) met een SSD dan wanneer je de game geÔnstalleerd hebt op een HDD.
Mee eens. Dit verschil is met Skyrim ook groot.

De SSD + voeding zijn geen must, maar wel een prettige toevoeging.
Die voeding is wel erg belangrijk. Ik vertrouw mijn 1060 niet toe aan een HEC 450 watter :') Mis je een 6 pin? Geen probleem, daar hebben we molex voor 8)7
Die 6-pin wordt anders door exact dezelfde lijnen gevoed dus zolang de molex spec die vermogens kan leveren is er niets aan de hand. In je voeding zitten de draadjes op exact hetzelfde soldeerpunt.
Volgens mij bedoelt hij dat een voeding zonder 6 pin connector, meestal ook niet de capaciteit heeft om een videokaart wel te voeden dmv 2 molexen naar 6 pin....
Waarom niet? Als het een 450watt voeding is zie ik geen problemen. Heb zelf ook een 450w antec liggen zonder 6 pin aansluiting. Dat kan prima over molex als je het goed aansluit (dus 2x molex op verschillende kabels naar 1x 6-pins). Zolang ik binnen de specs blijf en op 95% load onder de 425 watt zit is er niks aan de hand.
Daar zit het hem nu juist een beetje in. In jouw geval is het waarschijnlijk geen Sweex voeding. Bij de meeste PC's zit er een voeding die het systeem zeg maar net genoeg kan geven. Ook is de de stroom bij die belasting nog relatief schoon en is er dus niks aan de hand. Maar wat als je er een zware kaart in gaat stoppen? Dan moet die voeding op z'n tenen lopen en grote kans dat 'ie het dan niet red aangezien het geen "geweldige" voeding is. En als het een tijdje goed gaat dan heb je alsnog kans dat de voeding er voortijdig mee stopt.
Qua capaciteit is er niks aan de hand met molex inderdaad. Ik denk dat @NotLikeTheOther refereert naar de molex-verbinding zelf / tussenstukjes die best vaak geen goed contact / kortsluiting maken en wegfikken (zelf ook ervaring mee, deze moet je goed en recht aanduwen en ook de wat betere kwaliteit hebben anders gaat het geheid fout).
Ja op die fiets. Ik maak ze meestal zelf. Dat is makkelijker en dan kan ik de kwaliteit ook garanderen.
Dat bedoelde ik inderdaad, had het beter moeten verwoorden. Maar vooral dat goed aanduwen en checken of er geen pin uitgeduwd is is iets wat een beginner WAARSCHIJNLIJK niet doet. Helaas al te vaak gezien dat geluidskaarten zo een pijnlijke dood stierven.
Ik had het destijds met Batman game.
Op normale HDD stotterde de game regelmatig onder normale FPS.
Na upgrade SSD liep alles wel soepel.
Over de SSD en gameprestaties ben ik het niet 100% mee eens. Het kan je game ervaring zeer zeker een heel stuk verbeteren. Probeer maar eens een game met laadtijden op een SSD en op een HDD, vaak zit er een behoorlijk verschil tussen. In een game met bijv Battlefield 1, zul je zien dat je vaker sneller in een match bent (korte laadtijden) met een SSD dan wanneer je de game geÔnstalleerd hebt op een HDD.
Er zijn genoeg games die ook tijdens het gamen heel veel data nog laden en dan werkt een SSD zeker mee in het hele samenspel van alle onderdelen.
Wat dacht je van texturen die tijdens het spelen nog inladen?
Varieert ook per spel hŤ, niet iedere spel heeft werkelijk iets aan een SSD.

Maar inderdaad games als BF1, Skyrim of WoW laden stuk sneller vanaf een SSD.
Ik ben met je eens dat laadtijden kunnen worden verkort met ssd. Ik denk echter dat 240 GB aan de lage kant is hiervoor.

Ik heb zelf een 256 GB ssd, waarvan circa 60 gb af is gegaan voor ubuntu, en ik zou aardig ruimte tekort komen als ik geen harde schijf had. Ik heb al met al nog maar 30 GB.
Ik ga ook niet elke game op mijn SSD installeren. Ik heb bijv. verschillende partities. 1 voor mijn OS en het andere deel van de 256GB SSD voor Games. Games waarvan ik denk het meest te profiteren met de SSD zet ik dan op de SSD. Het is geen vetpot nee, maar heb er gewoon een behoorlijke HDD naast voor games waar ik het wat minder belangrijk vind.
Toch zul je ook betere RAM moeten hebben met een hogere kloksnelheid. Werkcomputers hebben dit meestal niet.
Gaat je max een paar procent winst op leveren, 5% in het beste geval ongeveer.
Ah ok wist ik niet, danje.
Nofi, maar ik hoef (persoonlijk!) geen SDD omdat ik 20 seconden langer moet wachten om ingame te komen. T.b.v. bf1 (of soortgelijk spel dat ik speel) is dat enkel 'handig' als je direct wilt spawnen in tanks/vliegtuigen etc.

Juist handig die 20sec. later, makkelijk spawnen op squad members die net bij de eerste vlag zijn aangekomen O-)
Snellere laadtijden is absoluut waar maar verder doet het echt noppes. De game start toch pas als genoeg spelers geladen zijn (BF1) of als iedereen geladen is (R6 siege). Overigens staan al mijn games op HDD en ik ben misschien niet de eerste met inladen maar ook vrijwel nooit de laatste.
Een SSD draagt echter buiten laadtijden op geen enkele manier bij aan betere prestaties wat betreft gameplay. Je gaat er grafisch en framerate-wise niks op vooruit door op een SSD te spelen.

Als het in je budget past zou ik een SSD zeker niet achterwege laten maar als je op je centen moet letten kan je hem prima weglaten zonder dat je bang hoeft te zijn dat games niet goed zullen draaien.
450 WATT voeding is wel een beetje aan de krappe kant.... Mensen zijn tegenwoordig echt bang met hun voedingen. 450 watt is meer dan genoeg voor zo'n systeem. Eerst even research doen voordat je met dit soort uitspraken komt. Denk dat je met zo'n systeem max 250W trekt uit je voeding. Ja inclusief een intel cpu en dat soort dingen....
Meer is beter. Altijd. Overal.

Dat is de huidige mentaliteit, de realiteit echter is wat jij zegt.
Ik heb een lekkere game pc en een 500w voeding, die amper gebruikt wordt.

Fabrikanten spelen handig in op de meer is beter mentaliteit en gamers leggen graag dubbel zoveel euro's op de toonbank voor die 1000w voeding met een blitse sticker erop.

Ik vind het positief dat nvidia hier niet in mee gaat.
Volgens mij zijn sommige mensen er nog niet helemaal aan gewend dat de meeste apparatuur tegenwoordig lang niet zoveel voeding meer nodig heeft. De 1060GTX van Nvidia heeft maar 120W nodig. 450W is dus nog aan de ruime kant, want echt no way dat de rest van je systeem 300W gaat trekken als je videokaart maar 120 trekt.
Dank voor je aanvulling!

Ik speel zelf met een fury x en heb een 650W supply meer dan genoeg..
Inderdaad, zelfs met een gtx1080 is die voeding voldoende. Idle zal je dan rond de 75watt zitten en onder max load zo'n 335watt. Zelfs met flinke overclock op een CPU / RAM/ graka volstaat een goede 400-450watter met zo'n gtx 1080.
Ik heb laatst nog 2 merk-PC's (HP Z240) bij een klant neergezet (doelgroep van deze upgrade kit). Hier zit slechts een 400W-voeding in, maar heeft toch 1x PCIe 6-pins. Hij kan dus prima een kaart zoals de GTX1060 hebben. Er zitten nu NVidia Quadro M4000's in (120W).

Zolang de kwaliteit van de voeding goed is, en niet volledig los gaat op overclocken en upgraden, kun je met 400W tegenwoordig uit de voeten.
overclocken + merk-PC's gaat meestal toch niet samen (voor CPU) - gelockt door de BIOS.

Dus vrijwel geen probleem idd. Bij de goeie merk-PC's heb je meestal een betrouwbare machien.

[Reactie gewijzigd door bjp op 19 december 2016 13:39]

Idd ik gebruikte ook een 960 in combinatie met een oude 450w voeding, nooit geen enkel probleem gehad met zware games
Ik ben het met je eens dat een 450 watt voeding in de meeste gevallen meer dan voldoende is.

Wel is het goed om genoeg marge te hebben qua wattage. Een voeding is dan op zijn efficiŽntst. Een ongeschreven regel is om een voeding te kopen met 40-50% meer wattage dan het daadwerkelijke verbruik van je systeem. Daarbij ben je dan voorbereid op mogelijke uitbreidingen van je systeem.
Het is natuurlijk goed om rekening te houden met uitbreiding, als het tenminste realistisch is dat je dat ooit gaat doen. Maar het is lastig om 200 watt aan uitbreiding bij te pluggen hoor. Dus ik zou niet te veel marge inbouwen.

Denk er ook aan dat bijna alle voedingen een stuk beter rendement hebben als ze in de buurt van hun maximum vermogen komen (vanaf 80% of zo). Dus hoe meer marge, hoe slechter je voeding presteert en hoe meer energie je verspilt.
Een voeding is juist het meest efficiŽnt bij een 50% load. Dat laat de tabel op de volgende Wikipedia pagina mooi zien.
Hmmm, nog even wat "onderzoek" (googlelen dus) gedaan en het lijkt erop dat je gelijk hebt. Geen idee waar ik dat idee vandaan had, ik was er wel van overtuigd. Maar ik heb bij dat googlelen ook geleerd dat bij een beetje goede voeding, het optimum misschien wel rond de 50% ligt, maar dat het tussen de 20% en 90% nauwelijks uitmaakt.

Dus, de 'on-topic' conclusie: prima om wat marge aan te houden als je een PSU uitzoekt, maar het is niet echt nodig.
Dat hangt natuurlijk een beetje af van de game. Als er veel data tijdens het spelen geladen moet worden dan zal een SSD zeker meehelpen in de performance en daarmee ook de game beleving.

Voor een desktop met deze grafische kaart en een SSD is deze voeding prima. Ze spreken over het upgraden van een zakelijke computer dus daar zal verder weinig in zitten wat veel stroom vraagt.

De zakelijke systemen zijn tegenwoordig steeds energiezuiniger. Wij hebben hier systemen staan daar zit maar een 250 watt voeding. Een zakelijke computer heeft juist lichtere voedingen omdat ze eigenlijk niet snel veel stroom verbruiken. Bestel je een systeem met een losse grafische kaart dan upgraden ze vaak de voeding mee of het is een wat energie zuinigere kaart. De upgrade kit wordt huist aangeboden als upgrade voor onder andere een zakelijk systeem. Ze mogen dan ook best even minimale vereisten erbij zetten om te voorkomen dan mensen een miskoop doen.
350-400 watt eerder. Immers, je ziet steeds minder desktops met een losse GPU en als er een losse GPU inzit dani s het een low-end versie ;)
Haha.. denk dat een SSD wel dťgelijk met game performance te maken heeft! In elk geval met laadtijden..
> Een SSD heeft praktisch niets met game performance te maken,

Het streamen van grote gamedata naar werkgeheugen kost wel degelijk tijd, met een SSD zul je minder last hebben van stotteren en framedrops, wat veel irritanter is dan bijvoorbeeld een constante maar wat lagere framerate. Vroeger was dit niet zo'n probleem waar het halve spel in je RAM past maar met de belachelijke resolutie textures en high-poly game models moet je toch behoorlijk wat I/O verrichten tijdens een potje gamen.
Er zijn echt meerdere tests te vinden met zware games (zoals Arma3 en BF1) waaruit niets aantoont dat de gameplay ook maar enigszins beÔnvloed wordt door gebruik van een SSD. Op geen enkele manier zul je voordeel doen op gebied van Framerates of zul je hogere settings kunnen draaien ivm kortere laadtijden van textures o.i.d. Hiervoor moet je toch echt je GPU upgraden. Het enige wat je er aan voordeel krijgt bij SSD gebruik zijn kortere laadtijden. Persoonlijk vallen loading screens voor mij niet onder gameplay. Je kunt dus misschien beargumenteren dat een SSD je meer speeltijd geeft per/uur t.o.v. een HDD omdat je 30 sec korter naar een laadscherm zit te kijken per game. Overigens maakt dit bij bf1 nauwelijks iets uit aangezien de game past begint als er genoeg mensen klaar zijn, zit je met je SSD alsnog naar een spawnmenu te koekeloeren.

Draagt een SSD bij aan het gebruiksgemak (laden=saai. minder laden=blije gebruiker=meer gemak) van je PC? Zeker!
Draagt het iets bij aan de performance van games wat betreft gameplay? nog niet een beetje.
Ho daar, dat klopt niet. Hoewel stotteren minimaal effect heeft op de algemene framerate heeft het juist een grotere impact op gameplay. Met Fallout 4 (en Skyrim met veel mods) was dit een probleem. Als je last hebt van I/O tijdens gamen is een SSD zeker goed voor de performance.

Voor je average framerate moet je inderdaad naar andere componenten kijken, of je vermijdt games die minder goed met resources streamen om gaan.
Dan heb je het toch echt om uitzonderingen. Extreem modden is niet iets wat de gemiddelde gamer doet en dus is een SSD voor de gemiddelde pc gamer geen must als je doel is betere gameplay prestaties te krijgen. Ik draai bijvoorbeeld Arma 3 met enkele mods vanaf mijn HDD, geen enkele stotter te bekennen en een solide 45+ fps als ik online speel, offline haal ik makkelijk de 60 (nog niet geprobeerd op 144hz monitor dus geen idee of het nog hoger kan :P). De meeste stutters in games als Arma, Fallout 4 en Skyrim zijn vaak ofwel GPU, CPU of engine gerelateerd. Vooral Bethesda staat erom bekend om games vol glitches en slechte optimalisatie uit te brengen.

Volgens mij is de kit toch echt bedoeld om instappers een makkelijke manier te geven een (office) pc te upgraden. Er zit nota bene een GTX1060 3GB bij, nauwelijks een rig om een super zwaar gemodde, moderne, games te draaien. Dan heeft die SSD gewoon nauwelijks toegevoegde waarde. Had je die +/-80 euro beter in een krachtigere GPU kunnen stoppen.

Ik zal iedereen die een pc bouwt een SSD aanraden, als het in je budget past, puur omdat je pc bliksemsnel opstart en dat geeft extra gebruiksgemak. Iemand die op een budget een pc wil upgraden zou ik het niet afraden maar het is dan luxe, geen must.
en een 450 watt voeding is wel een beetje aan de krappe kant wat mij betreft.
Krap? Ik was juist van plan te schrijven dat het voor een 'upgrade kit' waarbij je er van uitgaat dat je de PC hierna niet verder meer gaat uitbouwen juist vrij ruim bemeten is...

Een GTX1060 zit op 120W, bijna alle i5's onder de 50W, en dan heb je misschien nog 30W nodig voor de rest... Tenzij je wil gaan overklokken, een CPU uit de hoogste verbruikscategorie hebt, of je computer helemaal vol gaat hangen met harde schijven, waterkoeling, extra fans en whatever, dan heb je met 450W meer dan voldoende. Ik denk niet dat de mensen die daar overheen gaan met zo'n upgrade kit als dit aan de gang gaan...
SSD niks met game performance...hehe grapjas
Geinig idee wel, ik denk persoonlijk dat ze wel even recommended specs mogen geven voor de onderdelen waarover de PC wel beschikt voor het installeren van de upgradekit.
Dat was inderdaad ook mijn idee bij het lezen van de aanbieding. Er staat bijvoorbeeld nergens vermeld over hoeveel geheugen het systeem dient te beschikken. Verder gaan ze er voor het gemak maar vanuit dat iedereen dit met relatief nieuwe computers probeert terwijl er genoeg zullen zijn die dit ook met een ouder zakelijk systeem zullen gaan proberen.
Geheugen maakt voor gamen niet zoveel uit, met 4GB zit je al goed voor 95% van de games.
Ga jij toch lekker met 4gb geheugen gamen :) Kom je snel op terug denk ik :) Gemiddelde game, teamspeak en OS zit je al vrij snel op > 4 gb geheugen.
Je bedoelt "met 8GB RAM zit je goed voor 90% van de games".

Overige 10% lust met gemak zelfs 16gb RAM en dat uit ervaring, ik heb meerdere spellen die meer nodig hebben en met 8GB werken ze ruk want Windows heeft ook RAM nodig natuurlijk.
Okay, met 8gb zit je op 100% van de games. Welke game heeft meer dan 8gb nodig?
Met 8GB kun je veel games gewoon spelen maar waar het hier om gaat is op welke instellingen.

Er zijn genoeg games die op medium goed draaien met 6GB RAM maar op hoogste settings meer dan 8gb vereisen, je kunt het meestal draaien maar dan gaat je PC gebruik maken van wisselbestand = speel draait slechter.

Om even snel enkele voorbeelden te noemen, veel VR games vereisen meer dan 8GB RAM voor hogere instellingen, ARK Survival Evolved en Rust daartegen tikken ook zomaar tegen de 10GB a 11GB RAM gebruikt op hoogste instellingen en zo zijn er steeds meer en meer games die meer RAM vereisen.

Je redt het NU nog wel met de meeste games met 8GB, maar meeste games willen al meer dus dan blijft de optie lagere settings en betere performance of gewoon direct in 16GB investeren en op die manier de komende jaren normaal kunnen gamen en aangezien instappers als GTX 1060 en RX 480 de meeste games gewoon op 30+ fps op Ultra kunnen draaien loop je met veeleisende games sneller tegen je RAM limiet aan.

[Reactie gewijzigd door Mizgala28 op 21 december 2016 00:59]

Het spijt me zeer, maar de mensen die deze kit "nodig hebben". Kunnen niks met een lijstje recommended specs.
Als je recommended specs al niet begrijpt, zou je zeker niet moeten beginnen aan het inbouwen van een voeding, SSD (dus clonen hdd) en videokaart.

Dus recommended specs zou niet zo'n gek idee zijn.
Bij de overgang van een normale schijf naar een SSD wil je juist niet clonen. Windows voert speciale aanpassingen uit tijdens de installatie wanneer deze ziet dat er een SSD in het systeem zit. Dit om onder andere de levensduur van de SSD te verlengen.

Recommended specs zijn inderdaad wel wenselijk. Om maar te beginnen met iets simpels als een instructie voor het opmeten van de beschikbare ruimte voor de grafische kaart. Niet iedere kaart past in iedere kast. Ook gaan ze er voor het gemak maar van uit dat het systeem een i5 heeft. Er zullen er zat zijn die het met een ouder zakelijk systeem zullen proberen en die vervolgens niet de gewenste game ervaring zullen krijgen
Dingen zoals defrag uitschakelen doet Windows ook als het na een migratie merkt dat het plots op een SSD staat en niet meer op een HDD (in mijn ervaring). Correct aligneren van de partities zou door de migratie-software moeten gedaan worden.
Ik heb weleens meegemaakt dat Windows de defrag had aangelaten (in Windows 8 geloof ik nog). Maar de context daarvan weet ik niet precies meer.
De herkenning kan ook op een later punt. Dit gaat naar mijn weten automatisch (defragmentatie uitschakelen e.d.).

Waar jij denk ik op doelt is de alignment. Dat kunnen de meeste recente clone applicaties prima doen. Ook achteraf kan dit gedaan worden met de juiste tools.
Sinds windows 10 gaat de defragmentatie inderdaad automatisch uit voor zover ik weet maar niet alles wordt aangepast. Inderdaad is alles achteraf aan te passen, maar met de kit wordt niet echt gemikt op de gemiddelde tweaker. En dan is het gebruik van die tools toch al snel in de ogen van de gebruiker te technisch. Een windows 10 DVD er in en de setup doorlopen is in dat geval toch een heel stuk makkelijker ;)
Samsung levert zelfs zijn eigen migration tool, gebruik deze erg vaak om voor klanten te clonen. Windows 10 schakelt automatisch defragmentatie uit.
Scheelt mij een hoop werk en tijd.

De rest van de ''aanpassingen'' mag ik van hopen dat die tool rekening mee houdt.
Nadeel is dan weer dat fabrikanten dan wel eisen dat de doelschijf van dat merk is. Althans dit was wel zo bij de WD en Seagate tool als ik me goed herinner.

Je hebt dan geen universele tool voorhanden, maar neem het ze eens kwalijk ;)

[Reactie gewijzigd door Fairy op 19 december 2016 13:04]

Jawel, naast de software van samsung heb je ook nog Macrium Reflect en minitool inderdaad.

En kan bevestigen dat Macrium reflect ook de alignment aanpast.
Zonet getest.

hoewel uit mijn ervaring blijkt dat Macrium nog wel eens wil falen met clonen. Zelfde geld voor Samsung als de hdd onstabiel is.

die minitool software is zeer geavanceerd, aanrader

[Reactie gewijzigd door Xm0ur3r op 20 december 2016 12:41]

Toch wel jammer van de eerste vier regels. Dat wordt namelijk allemaal gedaan door de migratiesoftware. Alle windows dingetjes die voor HDD's van toepassing zijn worden later uitgeschakeld en trim wordt aangezet dat soort dingen.
Er zijn inderdaad diverse tools beschikbaar die dat kunnen, je mist wel de essentie dat in de advertentie het meer gaat om mensen die een beperkte kennis hebben te helpen om hun systeem geschikt te maken voor het gamen. Dat zijn niet per definitie de personen die afweten van het bestaan van die tools, laat staan dat ze begrijpen hoe die werken. Als ze dan al bezig gaan met het klonen is het maar de vraag of het een tool is puur voor het klonen of dat het een tool is die echt migreerd. Gewoon even een DVD er in en windows 10 installeren is dan veel makkelijker ;)
De meeste ssds krijgen gewoon netjes een goede migratie tool licentie mee zoals die van Acronis. Samsung heeft volgens mij een eigen tooltje ontwikkeld die dit netjes doet en op OS X heb je Carbon Copy Cloner.
Voor de zakelijke computers (waar de kit zich op richt) is in veel gevallen online wel een image te downloaden. De programmatuur kun je van diezelfde site zo opnieuw downloaden en heb je ook direct weer de laatste versie. Software voor het clonen heeft ook niet iedereen.

Het opnieuw installeren van windows vanaf een DVD is zeker voor de leek toch net even wat makkelijker dan het clonen.
Software voor het clonen wordt derhalve ook vrijwel altijd meegeleverd. Crucial heeft ook bij de budget ssds een goed clonepakket zitten.
Daar heb je een punt. Ik loop zelf ook nog steeds te kloten met modulaire voedingen (zoveel kabels ;( ).
Jij wist ook alles al voordat je uberhaubt iets probeerde niet ? :+

Wee blij, ze proberen de markt voor iedereen toegankelijk te maken, of wil jij nog steeds die fancyboy zijn die iedereen zijn PC "tuned" ?
Ik zeg nergens dat ik alles wist voordat ik het probeerde, maar als je de specificaties van een pc al niet begrijpt, hoe ga je dan Łberhaupt een systeem samenstellen?

En nee, die 'fancyboy' ben ik niet, nooit behoefte aan gehad om te zijn ook. Ik snap niet helemaal waar je "vriendelijke" reactie vandaan komt..

[Reactie gewijzigd door Ardj op 19 december 2016 11:57]

Beetje jammer dat je mij een zwarte piet van "vriendelijke" reactie toe wilt spelen, het is als iemand die een rollator rijgt zeggen dat hij toch niet meer kan lopen.

Dit is juist leuk voor mensen, het gaat om de funfactor en er zijn nagenoeg geen PC's meer met slecte CPU's en weinig geheugen, dus is dit super leuk en slim om mensen met een PC te laten gamen (op het werk :*) )
Het spijt me zeer, maar de mensen die deze kit "nodig hebben". Kunnen niks met een lijstje recommended specs.
Recommended specs hoeft niet direct heel technisch te zijn. Met een paar korte instructies kun je mensen al veel helpen.

Het kan natuurlijk al beginnen met zoiets simpels als een instructie of een filmpje voor het opmeten van de ruimte voor de grafische kaart. In sommige zakelijke systemen zal de kaart echt niet passen.

Verder kun je mensen uitleggen hoe ze bijvoorbeeld in windows kunnen zien hoeveel geheugen er in hun systeem zit om zo te bepalen of dit wel echt voldoende is om te kunnen gamen. Met soortgelijke simpele stappen laat je ze bepalen wat voor soort CPU er in zit en geef je ze een lijstje waarmee ze het kunnen vergelijken.

Daar naast is niet ieder zakelijk systeem geschikt om zomaar te voorzien van andere hardware. Dit of door de ruimte in de kast of door het feit dat sommige fabrikanten een afwijkende bekabeling gebruiken op hun moederbord zodat je een andere voeding verplicht via hun dient te kopen.
Of de grote van de kast veel kantoor PC's hebben een niet standaard voeding. Niet alleen een andere vorm maar vaak ook nog eens niet simpel te verwijderen.
handig voor de gebruiker die er niet veel van af weet. simpel :)
Nou, lekker simpel. ;)

Zit je alsnog met 3 losse onderdelen die je beter los had kunnen kopen. :)

1. Kleine kans dat ook de voeding vervangen zou moeten worden. En dan zit Nvidia er opeens tussen terwijl je bij Corsair 5 jaar garantie op die voeding krijgt. Dus die kan je beter zelf los kopen. En als je hem niet nodig hebt, heb je al niets meer aan de set.

2. En 'effe' de SSD vervangen moet ook maar uitkomen. Je wilt toch je programma's op de SSD hebben, uiteraard als C: schijf. Dus moet alles 'om'. Dat is nogal een gedoe, vooral in een bedrijf zijn ze daar niet zo happig op, want je bent zo 2 dagen niet meer declarabel aan het werk. Dus die kan je beter zelf ook los kopen, als je of je bedrijf er aan toekomt (en jij toch op vakantie bent ofzo). Daarnaast, in de kantoorcomputers die ik aanbeveel/samenstel zit al 3 jaar een SSD. Dus dan heb je niets aan de set.

3. Tsja, dan die videokaart. Leuk, maar in tests zeggen ze dat je toch al vaak beter voor de 6GB versie kan gaan. En de set is voor een kantoorcomputer gemaakt om goed te kunnen gamen. Ehhh :? Bij zo'n bedrijf wil ik ook wel werken. :) Ik vind het een erg raar plan. En dan nog, zou ik die 6GB zoals gezegd nemen. Ik zou deze set dus zeker nooit aanbevelen.

En de set is ook nog evenduur als alle losse onderdelen.
Haha. 0 komma 0 voordeel dus. Maar bedankt voor de tip Nvidia. :)

[Reactie gewijzigd door Slingeraap2 op 19 december 2016 15:42]

iets bouwen is anders dan ergens vanaf weten. ik heb vrienden die een pc kunnen bouwen maar als ze de onderdelen moeten uitzoeken dan komen ze bijvoorbeeld naar mij. ^^
Nou ja, die weten ze nu dan nu toch ook? 3GB GTX 1060 met MSI-koeler, een Corsair Force LE 240-ssd en een Corsair CX450M-voeding
Daarom zei ik ook op het eind 'bedankt voor de tip Nvidia.' :)

En als je naar jou komen voor welke onderdelen ze moeten uitzoeken, dan hebben ze ook niets aan de kit. Want daar zijn ze dan ook onzeker over, toch? :)
haha nee snap ik. maar ik bedoel maar, zij weten dan niet het verschil tussen een 1060 of een 1070. is het die prijs waard etc. ze zijn er niet zo in thuis. maar ik snap wat je bedoeld :)
Dat is maar deels het geval. Ze missen bijvoorbeeld uitleg over de hoeveelheid geheugen die een computer minimaal nodig heeft. Zit de zakelijke computer net op het minimum van het OS dan zal dat niet echt een fijne game ervaring geven en heeft de niet ervaren gebruiker toch al hulp nodig bij het vinden van het juiste geheugen.

Ook is er niet echt iets te vinden van de minimale afmetingen van je kast. In de zakelijke omgevingen zijn er ook zat kleinere modellen waar zo'n kaart en voeding mogelijk niet in zullen passen.

Een kleine instructie zou dus zeker wel op zijn plaats zijn.
Een zakelijke computer die net op het minimum van het OS zit moet ik nog tegenkomen. Zelfs oude C2D SFF dell en HP systemen kwamen met 4GB.
Je kijkt dan waarschijnlijk wel naar systemen welke nu uitgeleverd worden. Daar zit inderdaad tegenwoordig 4GB in. Maar dat zijn niet de systemen die bedrijven afdanken. Dan gaat het toch al snel over systemen van 3 jaar of ouder en toen was het nog heel gebruikelijk om standaard maar 2GB in het systeem te plaatsen.
Nee hoor. Heb thuis nu 2 C2D systemen staan met 2x 2XGB en nog twee lege slots. Deze komen volgens mij uit 2008 en dus alweer dik 8 jaar oud.

Edit: ik geef nota bene nog aan dat het om oude sff systemen gaat XD.

[Reactie gewijzigd door supersnathan94 op 19 december 2016 14:35]

En ik heb een HP dc7900 SFF met 2x 1GB, bouwjaar 2008/2009. Zelf 2 GB bijgeprikt.
-Verder levert Nvidia een exemplaar van Gears of War 4 en enkele goodies bij de kit, zoals een t-shirt.

-De kit is bedoeld om bijvoorbeeld een kantoorcomputer te upgraden.

Lijkt mij ook wel wat, met al mijn collega's gears of war 4 spelen op kantoor...
Vind het raar dat als dit een upgrade kit is voor kantoor dat er dan een game en T-shirt bij zit.

[Reactie gewijzigd door Mister E op 19 december 2016 11:37]

Ik denk dat ze meer bedoelen op afgedankte zakelijke computers die mensen overnemen en dan thuis inzetten als game computer voor bijvoorbeeld de kinderen.
Zo heb ik het inderdaad nog niet bekeken. Bedankt voor deze aanvullende uitleg :)
Nadeel is dat de helft van die afdankertjes lp,s zijn.
Had ze meer gesierd dat ze een compacte lowprofile 1050(ti) in het pakket hadden gestopt.
Denk eerder dat mensen die PCs van hun werk mogen overnemen, deze kunnen upgraden. Wij hebben meestal best degelijke PCs maar altijd onboard video en simpele PSU.
De systemen die wij zakelijk afdanken wil je echt niet voorzien van zo'n kit, dat is gewoon zonde van je geld. Voor minder geld heb je waarschijnlijk al een kant en klaar systeem waar je mee kan gamen. Dat heeft helaas te maken met het feit dat wij als onderwijsinstelling onder de overheid vallen en dat er wordt verwacht dat je 5 jaar met je hardware doet. Qua levensduur is dat wel te doen maar wat betreft performance laat het dan toch echt te wensen over.
Ik kan prima gamen op een "antieke" E8400. Kun je nagaan met een I3 of I5... M.a.w.: niet generaliseren.
Ik vind het idee op zich leuk, maar of je nu voor je euro's de beste "game-upgrade" krijgt die je nodig hebt is maar de vraag. Een ssd op zichzelf voegt weinig toe aan de game-beleving. Daarnaast kan een kantoor pc best al een ssd hebben. Voeding + videokaart lijkt wel een logische combinatie.
Dat hangt natuurlijk een beetje af van de game. Als er veel data tijdens het spelen geladen moet worden dan zal een SSD zeker meehelpen in de performance en daarmee ook de game beleving.
De snelheid maakt wel degelijk uit bij een SSD. Er is zelf een groot verschil in laadtijden bij verschillende games. SSD is wel degelijk een "upgrade".
Als ik moest kiezen tussen een 250Gb SSD of 512Gb HDD wist ik het wel.
Er zitten nog maar HDD's in m'n huidige build.
Dan gaat het enkel om de laadtijden aan het begin van het spel. Zodra het geladen is valt dit verschil weg..
Klopt, maar vooral laadtijden kunnen voor mij bepalende factor zijn. Neem nou Battlefield 1 op Xbox One vs PC. HDD vs SSD. (verschilt van map tot map 2-3 minuten langzamer op Xbox one).
En dan laadt je als eerste en moet je alsnog wachten omdat er nog 19 anderen moeten joinen.
Als het evenveel kost in vergelijking met het los aanschaffen van de onderdelen is dit wel een leuke actie van ze natuurlijk, je krijgt er dan een t-shirt en spel gratis bij.
maw, je krijgt vaak genoeg een spel bij het aanschaf van een nieuwe GPU of CPU (zoals nu met Watchdogs 2).
Ik heb Civilization VI gekregen bij mijn RX 480
idd gears of war 4 zat bij de oude bundel. anderhalve maand geleden.
Dat is een nette prijs, meestal gaat hier nog een liefhebbersprijs bovenop. Ook de kist vind ik wel goed gevonden, hiermee kun je inderdaad de Medion PC van je oma weer bij de tijd krijgen. Al kunnen wij tweakers dat sowieso natuurlijk, daar hebben wij geen kit voor nodig :)
Nette prijs maar met creatief shoppen heb je zelf waarschijnlijk beter spul.
Een 450 watt voeding is genoeg maar of het echt opties tot upgraden biedt.
Het is de game als die je intereseerd die het interessant maakt qua prijs.

[Reactie gewijzigd door computerjunky op 19 december 2016 13:11]

Ja een nette prijs, voor § 371,74 ($ 386,90) heb ik precies de zelfde spullen, en dat met verzend kosten mee gerekend bij 3 verschillende winkels.

En erg mooi dat ze juist ook een voeding er bij doen, want vaak is de voeding die bij zo een PC zit troep, van slechte kwaliteit.


MSI GeForce GTX 1060 3GT OC § 228,95

Corsair Force LE 240GB § 83,99

Corsair CX450M § 58,80

[Reactie gewijzigd door AmigaWolf op 19 december 2016 21:16]

De set is voorzien van:
GTX 1060 :9~
240GB ssd :9~
450-wattvoeding :9~
Gears of War 4 :9~
Nvidia t-shirt :9~
en is alleen in Zuid Amerika verkrijgbaar. |:(

Wat is er nog meer alleen in Zuid Amerika verkrijgbaar tweakers? Houd ons op de hoogte aub!

Lijkt autoweek wel, jeez. Daar lees je over de nieuwste modellen van Ford en Fiat die ALLEEN in Zuid Amerika te koop zijn.

Nou, kom maar op met die dooie mus tweakers.
Ik denk dat menig tweaker niet voor de kit zal gaan. Vaak hebben die een eigen idee over welke onderdelen ze willen gebruiken en zoals aangegeven zijn de adviesprijzen van de losse onderdelen bij elkaar even hoog als de kit. Mogelijk dat je alles dus veel goedkoper kan krijgen als je het online besteld bij de verschillende webwinkels.
Maar is dat Nvidia t-shirt ook los verkrijgbaar? En zit dat apel dan ook in die set? Bij sommige grakas krijg je wel een game, maar bij veel ook niet.
Dat shirt zal los vast ook wel te krijgen zijn. Is het niet via een officiŽle winkel dan wel via ebay of marktplaats. Of er wel of niet een spel zit is een beetje merk afhankelijk, maar bij de meeste kaarten zit toch wel een spel. En dan nog is de vraag weegt de meerprijs die je mogelijk betaald voor die set op tegen als je de game los erbij zou kopen en het moet ook maar net het genre spel zijn die je graag wil hebben ;)
Hahahahahaha.... als je gewoon ff nadenkt en leest... Hardware is overal ter wereld te krijgen! Trappen veel mensen toch weer in als ze gaan denken dat dit iets specials is wat dan ook alleen maar bij deze leverancier en in dit specifiek werelddeel!
en zelfs in algemeen ben ik dus nog goedkoper uit dan deze hele deal... :+ 8-)
Wat is er nog meer alleen in Zuid Amerika verkrijgbaar tweakers? Houd ons op de hoogte aub!
Volkswagen Gol! :) https://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Gol
Dat is waar ook... die was ik helemaal vergeten!

Bedankt voor de reminder.
Dit is toch geen heel nieuw idee? Ik weet dat in ieder geval vroeger er verschillende webshops waren die kant en klare upgrade kits verkochten. Vaak dan met mobo+ram+videokaart+ proc.
Want dat veel kantoor pc's een i5 hebben, check dat hebben ze bij ons ook allemaal. Alleen geheugen is wel nog een bottleneck.

Daarnaast zijn kantoor pc's over het algemeen slimline pc's.. daar past helemaal geen dikke videokaart in xD

Leuk idee, maar of het in de praktijk ook zo nuttig is, no idea.
Daarbij zullen de computers die door bedrijven worden afgedankt vaak niet de i5 modellen zijn, die zijn nog redelijk nieuw en voldoende toereikend zijn voor de zakelijke omgeving. Vaak danken bedrijven de systemen pas af wanneer ze niet meer voldoen of wanneer ze financieel afgeschreven zijn.
FinanciŽle afschrijving zit op de 3 of 5 jaar. Dat is prima te overzien als je ziet dat we met de i5 nu al weer 6 jaar verder zijn.
De systemen van 5 jaar die hier afgedankt worden hebben toch echt nog geen i5. Dat een i5 al zo lang beschikbaar is betekent niet dat ieder bedrijf dat destijds heeft aangeschaft. Vaak dient er toch gelet te worden op de kosten en wordt er niet direct het nieuwste van het nieuwste aangeschaft maar een stapje lichter aangezien dat flink scheelt. Zeker wanneer je toch redelijk wat systemen tegelijk aan moet schaffen.

Hier gaan computers ook niet weg op basis van leeftijd maar op basis van of ze nog voldoen als werkplek. Zeker gezien het merendeel het systeem puur gebruikt voor office, internet en soortgelijke doeleinden voldoet zo'n systeem al snel.
Dat dit bij jullie niet zo is betekent niet dat het bij andere bedrijven ook niet zo is. Again het is of 3 of 5 jaar afhnakelijk van de prijs en gebruik. Ik heb de i5 dell optiplex sff versies al verkocht via via die dan weer van een random bedrijf vandaan kwamen.

Als je ze in 3 jaar afschrijft loont het vaak nog wel de machines direct te verkopen.
Er is een verschil tussen financieel afgeschreven zijn en dat ze niet meer voldoen.. Wij hebben zat systemen uit 2010 nog draaiend. Vooral als ze niet meer zijn dan een veredelde thinclient of wat simpele taken hoeven te draaien.

Veel bedrijven gebruiken hun systemen nog ruim nadat ze financieel afgeschreven zijn, juist dan zijn ze lekker goedkoop :p
Die upgrade kits van webshops (ik heb zo'n kit gekocht, de i5 was niet te krijgen los, en de set had een zeer goede mobo en geheugen en prijstechnisch het waard) zijn gewoon losse onderdelen van de plank en in 1 doos gedaan.
Dat een videokaart fabrikant dit doet is wel nieuw. Nuttig is het wel, echter stel ik vragen bij hoe ze support leveren op dit. Want er kan veel mis gaan.
Inderdaad er kan heel veel mis gaan. Er is bijvoorbeeld een reŽle kans dat de zakelijke computer niet geschikt is voor een dergelijke upgrade kit. Als je de klant van te voren daar niet goed genoeg over informeert dan loopt je toch het risico dat je merk een slecht imago krijgt omdat klanten iets kopen waar ze na afloop niet mee blijken te kunnen doen. En de meeste webwinkels hanteren toch wel dat als je de verzegeling hebt verbroken dat je het dan niet meer retour kan sturen onder het mom van de rechten van kopen op afstand.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Nintendo Switch Google Pixel XL 2 LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*