Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Frontier brengt winterupdate voor Planet Coaster uit

Door , 56 reacties

Frontier Developments heeft een update met winterthema uitgebracht voor Planet Coaster. De update voegt nieuwe attracties en winkeltjes, nieuwe scenario's, verbeteringen in de interface en decorstukken met winterthema toe aan het spel.

De nieuwe attracties zijn de Collider, een draaiend rad dat lijkt op de G-Force in Walibi Holland, en Bumping Derby, een botsautoattractie. Verder zijn er twee nieuwe transportattracties: de Sleigh Ride, een paardenslee die over een rail wordt geleid, en de Iron Horse, een stoomtrein.

De update voegt drie nieuwe scenario's toe aan het spel, maar Frontier laat daar verder niets over los. Scenario's kunnen nu van een sneeuwthema worden voorzien en er zijn nieuwe decorstukken, zoals kerstbomen en muren en gebouwen van peperkoek. Verder is er de mogelijkheid om bestaande objecten met sneeuw te bedekken.

Overige aanpassingen in de update zijn verbeteringen in het management en bugfixes. Het is nu mogelijk om van meerdere attracties en winkeltjes tegelijk prijzen aan te passen en ze te openen of sluiten. Ook kunnen zaken van meerdere werknemers tegelijk aangepast worden. De update wordt automatisch gedownload en geïnstalleerd door Steam.

Emile Witteman

Freelancer nieuwsredactie

16 december 2016 12:14

56 reacties

Linkedin Google+

Reacties (56)

Wijzig sortering
Ik kan zeggen dat de update aan de interface erg fijn is! Veel processen zijn sneller geworden met een meer prettige workflow. Ook de attracties hebben een aanpassing gekregen aan hun systemen.

Interface

- Eerst moest je elke keer opnieuw het park management scherm openen als je een werknemer wou aannemen. Zodra je iemand aannam verdween dat scherm, zelfs wanneer ik meerdere personen tegelijkertijd wou aannemen. Nu kun je zoveel werknemers in één keer aannemen als je wilt.

- Je kunt werknemers een rooster meegeven en aangeven in welk deel van je park ze mogen werken. Eerst had je hiervoor twee schermen nodig. Dit proces kon je gewoon niet in één scherm afhandelen. Dit is nu samengevoegd op één scherm.

- Je kunt nu in één oogopslag zien waar je werknemers mee bezig zijn, of ze al een werkrooster hebben etc. Dit was eerst ook verspreid op meerdere plekken.


Attracties

- Wanneer attracties ouder worden zijn ze minder interessant voor bezoekers. Je kunt dan de prijzen omlaag gooien om nog voor bezoekers te zorgen. Dit heeft met de prestige rating te maken.

- Verder inderdaad nieuwe attracties.


Zeer prettige update die eigenlijk alle kleine minpuntjes die er waren nu heeft opgepoetst.
Aanvulling op het prestige puntje: attracties kunnen na verloop van tijd de classic status krijgen en dus weer een hoger prestige :)

Ride/Coaster prestige is now shown on the Info panel and changes with time (initially decreasing and then increasing as the ride gains classic status.) Prestige is also communicated in the form of guest thoughts and notifications.

http://steamcommunity.com...detail/289751783837272319
Wat mij betreft mogen ze echter wel sommige achtbanen samenvoegen, naar mijn idee zitten er drie Wing-coaster types in. De een is launched (maak daar dan gewoon een track element van) en de ander is de X-Dimension, maak daar dan een type trein van. Net als de twee junior coasters; het enige verschil is hier wederom enkel de trein. Maar waarom dat dan een ander type achtbaan moet zijn? :?

Voor de rest hele fijne update inderdaad. Vind het echt een tof spel, zeker tov de concurrent RollerCoaster Tycoon World, wat een flop is dat geworden zeg. Vind dat best jammer, had het Atari zeker gegund (ik had daar in eerste instantie de pre-order voor, tot ik zag dat de alpha nogal tegenviel (die misschien net 20 minuten gespeeld) en na de refund meteen overgestapt naar Planet Coaster. Blij toe dat ik dat gedaan heb zeg! :) Heb intussen ruim 80 uur in de game zitten (en dat is nog niet eens met de uren van de alpha (45 uur, van Steam alleen) erbij)! :)
Wing en X-dimension zijn echt twee compleet verschillende coasters.

De kracht van de costers is dat ze bijna 1:1 nagemaakt zijn van bestaande coasters. De X-dimension (oorspronkelijk Arrow Dynamics, tegenwoordig oa Intamin dacht ik) komt dan ook van een andere fabrikant dan de wing (B&M).

Meer info over de 4th dimension coaster is aan het eind van deze documentaire te vinden: https://m.youtube.com/watch?v=rGKgVxx5Wu8

Sowieso een vette documentaire als hè geïnteresseerd bent in coasters en de historie daarvan.
Ja, die Legacy docu is best interessant. Had hem onlangs gezien nav een mention van Silvarret in een van zijn video's. :) Maar ik moet zeggen, omdat er in het echt meerdere leveranciers ervoor zijn, betekend dat niet dat het in Planet Coaster dan een ander type achtbaan moet zijn. Dat boeit mij eigenlijk totaal niet, zoals bij Roller Coaster Tycoon 1, 2 en 3 was dat gewoon logisch gedaan, in Planet Coaster is wat dat betreft die logica helaas niet te vinden.

[Reactie gewijzigd door CH4OS op 16 december 2016 17:11]

Ik vind het als coaster-fan net erg leuk dat de achtbanen overeen komen me echte modellen. Een launched staat typisch ook apart in hun catalogus. En het is leuk dat ik bijvoorbeeld een b&m kan plaatsen, met hun typisch staal profiel
Ik ben ook een coasterfan, maar in een game hoeft het voor mij niet zo letterlijk over te komen. Zeker in een game als Planet Coaster niet, wat niet echt een sim is. Als Planet Coaster de merknamen zou gebruiken, moeten daarvoor ook rechten worden betaald etc, aangezien ze dat niet doen, hoeven ze het niet zo 1:1 over te nemen, naar mijn idee.
Is er ook nog iets aan de framerate gedaan?
Ik heb helaas nog geen verbetering gemerkt. Ook blijven de issues bestaan waarbij de GPU niet volledig benut wordt. Dit is gek genoeg ik vollere parken het geval, of waar scenery gebruikt is dat uit belachelijk veel elementen bestaat. Mijn GTX 1070 draait in bepaalde parken net zo 'goed' op 3440x1440 als 640x480. Denk aan 15 fps en een GPU die op 15 a 20% draait. Dan zou je denken dat de CPU de bottleneck is, maar ook dat is niet het geval, daar mijn 6700k niet boven de 70% uit komt.

Gisteren gelijk gechecked of dit nog steeds het geval is, en helaas is dit euvel er nog steeds. Het lijkt mij een driver probleem.
Volgens mij is het dan alsnog een soort van CPU-bottleneck; 70% belasting zegt niet alles en een park met duizenden objecten (waarvan vele bewegen en eigen AI hebben) is typisch iets waar een CPU het zwaar mee kan hebben terwijl de GPU niet zoveel hoeft te doen (want visueel is het spel niet zo bijzonder). Als het spel maar een beperkt aantal cores inzet dan kan het zijn dat die cores wel volledig belast zijn, maar de processor als geheel niet.

Dat lijkt mij de meest logische verklaring, en in dat geval zou het spel moeten worden aangepast zodat het meer cores gebruikt, en beter omgaat met de rekenkracht van de CPU.
Die AI is volgensmij niet heel veel meer dan een bestemming en pad kiezen zodra de gasten klaar zijn met wat ze aan het doen zijn, en af en toe iets denken.
Al moet er wel worden bijgehouden waar iedere gast zich begeeft, en ik kan me voorstellen dat dat nogal lastig is met een paar duizend gasten. Ook zijn er veel berekeningen nodig voor de wachttijden en ik denk dat achtbanen ook voor een gedeelte berekend worden als ze rijden omdat je bijvoorbeeld af en toe moet wachten op een ander karretje.
Het kan ook mogelijk zijn dat de draw calls te hoog worden. Draw calls kosten veel cpu tijd, en dus performance. Echter als de complexiteit van de draw calls laag is, wordt de gpu alsnog weinig belast. Een 3e limiterende factor zou de latency van de pcie bus kunnen zijn. Als je hier te vaak data over stuurt per frame gaat je fps alsnog omlaag ondanks een lage cpu en gpu usage.
70% belasting op een multicore betekent dat wellicht een of meer cores de bottleneck vormen... Overigens is het wel eigen aan dit soort simulaties dat je eender welke pc/c pu op de knieën krijgt mits je maar genoeg (te veel) objecten zoals rides, scenery en bezoekers toevoegt.
Ik heb de carrieremodus uitgespeeld op een pc die zelfs net niet aan de minima voldoet, en op zich ging dat prima, maar sandbox nodigt teveel uit tot overdrijven en is daarom 'snel' onspeelbaar.

[Reactie gewijzigd door the_stickie op 17 december 2016 12:26]

15FPS?!?! Wat...?! Nee.... wow. Dan moet er wel snel een update komen!
Dat krijg je ook voor elkaar op Roller Coaster Tycoon 3 als je je best doet, krijgt die ook een update? :+

Leunt zwaar op de CPU, echter hebben ze nu wel de mogelijkheid van multi-threading, er kunnen nog altijd bottlenecks zitten op een bepaalde thread, dat je geen 100% CPU haalt betekent niet dat er geen bottleneck is.
15FPS?!?! Wat...?! Nee.... wow. Dan moet er wel snel een update komen!
Ik merk laatst wel als ik met mijn I5 6600K en een 1060 speel op ultra 1920x1080 dropt mijn FPS niet lager dan 25 in een full park. Ik hoop zelf ook dat er een nieuwe Patch komt die de gameplay toch wat vriendelijker maakt :)
Ik heb de uitgebreide patchnotes doorgenomen en daar is heel summier wel iets te vinden over algemene stabiliteit en prestaties. Ook stond er iets specifiek over een situatie met wegen. Ze hebben dus vast iets verbeterd, maar ik zou er niet veel van verwachten.

Maakt voor mij ook niet uit, ik heb geen prestatie-problemen, alleen bij enorme parken begint het uiteraard in te zakken. Het is logisch dat er een grens is aan wat een processor kan verwerken...
Het klopt dat er limieten zijn, echter, ik speel op een 6850K op 4Ghz, met 64 Gig aan RAM op een 3200 MHZ. Bij 8000 personen in mijn park loopt mijn CPU op 70% en mijn GTX 1080 (2050 Mhz) op 50% op bepaalde plekken. ik haal dan nog 17 FPS in mijn park... Videogeheugen wordt dan wel bijna 7 van de 8 gig gebruikt. Ergens zit er een verschrikkelijke bottleneck op dat punt, en ik heb nog niet kunnen vinden waar het aan ligt!

Het lijkt er toch echt op dat niet het systeem, maar de software het probleem is. Verder is het inderdaad een fijn spel!
Het moet wel iets software matig zijn... zulke goede systemen krijgen zulke lage fps bij hun parken...
Ah, ik plaats net hetzelfde verhaal. Ik zit overigens lager kwa VRAM gebruik, ik denk ook niet dat daar de bottleneck zit.
Ik speel wel op een resolutie van 2560 X 1600, alle settings maximaal. Dan gaat mijn kaart wel naar 100% bij een paar attracties! Feit blijft dat het CPU verbruik omhoog gaat, en het verbruik van de GPU omlaag, tot het ergens blijft steken en ze beiden niet meer volledig benut worden!

Laten we hopen dat er nog wat te optimaliseren valt, want het inderdaad inderdaad jammer dat mensen met zulke goede systemen dit niet volledig kunnen benutten! Ik heb deze problemen niet bij andere (nieuwe) spellen!
Dat is het eerste waar ik zelf aan moest denken. Echter heb ik het spel niet meer. Fundaties moeten sterk zijn voor de rest kan worden uitgebreidt.
Ja en nee, een team dat een spel ontwikkelt is niet allemaal met hetzelfde bezig. Content maken is een compleet andere taak dan gameplay. Dus het kan wel degelijk dat je massa's content uitbrengt terwijl gameplay zaken nog moeten worden aangepakt. Of dat een goede strategie is, is een tweede. Maar iemand die de betreffende winterse huisjes ontwerpt, kan (in de meeste gevallen) verder niet zoveel aan de framerate doen bv.
Frontier is erg goed bezig met het luisteren naar de Community! Vooral de management aspecten waren dingen die ik echt miste tijdens de career-levels.
Ja het was echt een ramp om op situaties in te spelen als je prijzen wou wijzigen etc dan was je wel ff druk. Nu hopelijk in seconden geregeld.. top weer van frontier
Dat inderdaad. Jammer dat ik begin deze week met erg veel moeite het level met de 6.000 omzet met winkeltjes gehaald heb. Had met deze update vele malen eenvoudiger geweest!
Ik vind de game echt fantastisch. Lijkt me weer een leuke uitbreiding om mee te spelen en ook nog gratis ook!
Wel (een klein beetje maar) jammer dat de gasten geen warme kleding aan hebben, had wel wat meer toegevoegd aan de immersie. Midden in de winter en sneeuw nog met blote armpjes in attracties gaan en door het park wandelen lijkt mij een koude bezigheid.
Haha, ja dat is wel een beetje immersie verbrekend. Misschien heel veel pyrotechnics inzetten?
Dat is inderdaad wel jammer,.. hmm Then again, het is een winter-thema, niet echt winter wellicht :P

[Reactie gewijzigd door six-shooter op 16 december 2016 14:16]

Mooie update en vraag me af wanneer ik eraan toegeef om het spel te kopen want elke keer als ik nieuws over Planet Coaster lees, moet ik mijn portomonnee in bedwang houden. :+
Ik zit in hetzelfde schuitje maar als ik terug kijk op city skylines waar ik enthousiast over was en ik kijk hoeveel ik het nu nog speel (nauwelijks). Dan ga ik toch wachten op een aanzienlijke prijsdaling.
gewoon doen, lol als vanouds! :D
Is het de moeite waard om dit spel te kopen? :)
Is het de moeite waard om dit spel te kopen? :)
Als je geneigd bent om rollercoaster tycoon world te kopen dan Ja, Ik vind dat dit spel echt het kopen wel waard is en een goede tijdkiller is :9~
Awesome! Ik kan gratis updates alleen maar toejuichen.
Ik heb dit spel gekregen van mijn secret santa op reddit! Vergeleken met RCT:World (welk ik getest heb bij iemand anders die het gekocht had) is dit spel echt véél beter. Vergelijkbaar met de SimCity <> Cities:Skylines enkele jaren geleden :D
Erg gaaf om weer mee verder te gaan bouwen. Heb behoorlijk wat uurtjes hierin zitten en gaan er nog meer volgen. Top spel.

Wel jammer dat het een kerst/winter thema is en dat ze dan nog rond lopen in een korte broek in het filmpje..... Wellicht tijd voor een winterkleding shop?
Nederland is ook goed vertegenwoordigd in dit spel. Een paar master builders zijn Nederlands, en Bo (O+) natuurlijk ook
Goede update! Winkelprijzen kan je nu syncen met verglijkbare winkels en je kan nu makkelijk je medewerkers managen. Je hoeft nu niet meer een medewerker te openen om hem te trainen of salaris aan te passen. Dit kan nu via de staff management, zie je meteen een mooi overzicht van al je medewerkers.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Nintendo Switch Google Pixel XL 2 LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*